Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny generation Samsung plasma till kanonpris!

2163 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 juni 2005 - 13:49

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Offtopic nu men whatever, here we go:

Bitdjup, antal bitar, ger antal möjliga nyanser/nivåer man har för att tillgå för att beskiva en färg. 8 bitar = 256 nivåer, 10 bitar 1024, 12 bitar 4096.

(69 miljarder färger får Samsung genom att ta 12 gånger antalet grundfärger (3) dvs 36 => 2^36 = 68.7 M färger eller om man så vill nivåer/nyanser)

Fler bitar ger, fler nyanser. Detta ger att desto fler bitar, desto mindre risk för t.ex. sk bandning, dvs det fenomen som ger ojämna övergångar i och mellan färger.

Jag skulle tro att när nån utbrister "wow, vilka grymma färger" så menar de inte "stort antal nivåer" utan snarare som jag skrev tidigare "tryck, liv, mättnad, god seperation i färgerna".

"Wow färger" har alltså inget med bitdjup att göra utan är snarare ett resultat av ljusstyrka, kontrastförhållande (skillnanden mörkt/ljust) och gamut (färgomfång) och säkert en massa andra parametrar. Poängen är att de inte har med bitdjup att göra.

Att sen Samsung skriver som de skriver i sina reklamblad är föga överraskande, stora siffror kombinerat med enkla ord som "färger" säljer alltid! Oavsett om det är rätt eller inte. ;)

Och så ska man komma ihåg, en dvd-skiva lagrar informationonen med 8 bitars birdjup per färg (Röd, Grön och Blå). En viss headroom är alltid bra, inte minst vid degamma ("hur mkt ljus ska skärmen ge ut vid det och det input-värdet") eftersom de ska ge en olinjär kurva, men nånstans så gäller det att vara sansad när det gäller spec-siffror.

Och näe, ser att du pratar om kontrastförhållande och sen om hänvisar till Samsungs text om färger. Dessa har inget samband, man kan få till 10000:1 med 2 bitars färg om det är så eller 10:1 med femtioelva miljarder färger om man så vill. Det är inte som en känd svensk tidning i ämnet hävdade alltså: "skärmen har 1000:1 och det ger att tv:n bara kan visa 1000 nyanser"... ;)

Givetvis är den 12-bitars arkitektur som Samsung ståtar med inte något dåligt (iaf inte om den är 12 bit genom hela kedjan), bitdjup är alltid trevligt, men det är synd att de vinklar reklamen så att man tack vare detta kan tro att man kan få mer "Wow färger".

Offtopic alltså, men kanske nån finner det nytigt att veta..vad vet jag? :D ;)

Postad 16 juni 2005 - 14:57

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
pacman: okej. nu hänger jag med. You sure told me!!! :D

Nyttig och "bra att veta" inlägg av pacman. Nu fortsätter vi att diskutera tv:n tycker jag. :)

Postad 17 juni 2005 - 09:19

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Vad jag ser så är det bara HDMI ingång som skiljer mellan de nya S5S och D5S, stämmer det?

Det kan ju inte vara värt 2000 SEK.....

Postad 17 juni 2005 - 22:13

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3 653 inlägg
  • 0
produktbladet till den nya samsungen

http://www.samsung.c.../ps42s5h_se.pdf

jag har nu gått över från panasonic PV500 till denna eftersom den har bättre specs plus att den är billigare. Den har även inbränningsskydd som låter tryggt att ha.

Postad 17 juni 2005 - 22:37

MrFasut
  • MrFasut
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Finns det ingen information om de här plasmorna (får man skriva så?) utöver samsungs egna, butiker som försöker sälja på stora siffror, eller forum så som denna där ingen igentligen har hunnit se och jämnaföra på riktigt.

Och varför kan jag köpa så mycket bättre teknik för samma pengar som den gammla ? jag menar..dom brukar ju alltid pressa ur mer pengar på ny teknik.. är den här tekniken verkligen så revolutionerande som dom vill påstå ..medans prislappen verkar ge en annan bild ?

Så..hmm.. ingen som sett en..eller vet ett bra ställe på nätet med review på modellerna ?

Postad 17 juni 2005 - 23:34

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
Kontrast på plasma är inte alltid rättvisande heller, har sett många specade till tex 3000:1 eller 5000:1 men de har ändå bra mycket sämre svärta och färger än tex pioneer HDE som har en spec på 1100:1.

Postad 18 juni 2005 - 07:46

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3 653 inlägg
  • 0

Finns det ingen information om de här plasmorna (får man skriva så?) utöver samsungs egna, butiker som försöker sälja på stora siffror, eller forum så som denna där ingen igentligen har hunnit se och jämnaföra på riktigt.

Och varför kan jag köpa så mycket bättre teknik för samma pengar som den gammla ? jag menar..dom brukar ju alltid pressa ur mer pengar på ny teknik.. är den här tekniken verkligen så revolutionerande som dom vill påstå ..medans prislappen verkar ge en annan bild ?

Så..hmm.. ingen som sett en..eller vet ett bra ställe på nätet med review på modellerna ?

<{POST_SNAPBACK}>

priserna är alldeles för höga idag. Priserna kan sjunka från 40 till 30 000 på en dag. Såg nyligen LGs PY10 (50 tummare) sjönk från 50 till 40 000 kr förra veckan.
Vill dom ha sålt fler av sina plasmor så måste dom sänka priset. PLasman går ju även med ett dåligt rykte om diverse problem så folk börjar nog bli rädda att punga ut 40 000 kr för en TV som inte fungerar som den ska.

Postad 18 juni 2005 - 10:58

MrFasut
  • MrFasut
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

priserna är alldeles för höga idag. Priserna kan sjunka från 40 till 30 000 på en dag. Såg nyligen LGs PY10 (50 tummare) sjönk från 50 till 40 000 kr förra veckan.
Vill dom ha sålt fler av sina plasmor så måste dom sänka priset. PLasman går ju även med ett dåligt rykte om diverse problem så folk börjar nog bli rädda att punga ut 40 000 kr för en TV som inte fungerar som den ska.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu tänkte jag visserligen på samsungs nya plasma teknik versus den "gamla" plasma tekniken.
Det går faktiskt redan idag att köpa en Samsung PS-42D5S från netonnet.se för exakt samma preci som en Panasonic TH-42PA50. visserligen är det samsungs billigaste modell med den nya tekniken, men ändå.

Och om det varit så revolutionerande, varför finns det ingen preview review nånstanns, varför kostar dom inte lite mer som all ny teknik brukar göra ?

Bara en liten nyfikenhet, jag vill ju köpa det bästa..är det verkligen samsung ? eller är det bara siffer hysteri ??

Postad 19 juni 2005 - 10:13

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3 653 inlägg
  • 0
jag undrar också.... är det INGEN?!?!? som har sett den nya samsung plasman?? någon måste ju ha sett den någonstans eller!?!?!?

Postad 19 juni 2005 - 11:04

craezy
  • craezy
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
I Tyskland har några fått tag på den och deras första intryck verkar inte vara överdrivet positiva. De tyckte bla att den inte hade samma svärta som PV500.

Postad 19 juni 2005 - 11:07

craezy
  • craezy
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Saxat från AV Forum:

The first adopters in Germany have received the plasma today and most of the first impressions are not overwhelmingly positive.I have not received mine yet but here's what other people are saying.
First of all blacks are not very good,only average.The picture itself seems to suffer from false contouring and looks overprocessed on edges.TV logos especially seem to produce shadowing if not of an extreme nature.Colours also seem to be soft with flesh tones taking on a waxy look.The picture itself therefore lacks overall brillance taking on more of a matt sheen.
The above seems to apply to DVB-T(German freeview digital) and DVD over RGB scart input.DVD over YUV would seem to improve the contouring problem but it seems not to disappear completely.
On a positive note,colour depth is very good and solarization effects are basically non existent.The plasma itself looks good and is well put together.Documentation is also comprehensive and informative.
Nobody has as yet tested DVD over HDMI so it remains to be seen what the story is here.
I will keep you informed.
Remember these are the views of the first owners on the first day so opinions may change as more are delivered.
The plasma also has the HD-Ready logo on the right hand side of the base

Postad 19 juni 2005 - 11:32

alex6699
  • alex6699
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Ser att den inte är testad från dvd med hdmi anslutning än

Postad 19 juni 2005 - 13:23

No.1
  • No.1
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
ja där ser man men man får nog vänta tills flera har testat den innan man gör nåt köp.

Postad 19 juni 2005 - 17:18

bkam
  • bkam
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Men frågan är ju hur stor skillnad det är igentligen, för det skiljer ju ca 6-8.000:- på priset

Postad 19 juni 2005 - 21:59

Leon_Azzaro
  • Leon_Azzaro
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Hittade detta på detta på ett danskt forum:

Jeg kan anbefale Samsung PS42S5HX

Leverer et af de bedste billeder jeg har set og er HD ready (what ever that's worth.. Jeg er af den type der ikke kan se den store forskel på et GODT scart signal (dermed mener jeg med et kvalitetskabel og RGB) og et Progressiv scan signal.)

Samtidig har det en imponerende kontrast på 10.000:1 og HDMI tilslutning. (igen.. for what that's worth)

Men billedet er superfedt, og havde jeg pengene så købte jeg et Samsung.. (ville måske tage modellen uden HDMI tilslutning)
...............

Vi får väl alla vänta tills den dyker upp i en affär så man kan se och bedöma den med egna ögon.

Postad 20 juni 2005 - 03:24

Unregistered16caa04f
  • Unregistered16caa04f
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Ett par tyskar i forumet jag länkar till nedan har berättat hur de upplevt den.
http://www.hifi-foru...-96-5068-1.html

Av den tyska jag behövt översätta i babelfish så har de varit ganska kritiska till TV bilden och bara gett DVD bilden godkänt och kommer inte i klass med pana 500.
1-2 st sa att de var besvikna helt enkelt, och att defaultinställningarna för bild var under all kritik. en gick t.om till grannar för att provalåna deras kablar & dvdspelare.

Så initialt verkar tyvärr som denna plasma blivit överhypad av speccen :blink:

Men tyskar är trots allt tyskar ;) <_<

Så troligen vill man själv se den i verkligheten i en butik men har nu efter att ha läst deras upplevelser där nu minskatt mina förväntningar rätt mycket.

Är svårt att orka vänta ännu mer på den perfekta 42 plasman men jag tror tillverkarna vill få dessa grejer nå mainstream såfort de kan och skyndar på utvecklingen än mer.
Tycker man läser rätt ofta att nya fabriker öppnas och byggs så nu i början får man väl kanske tåla en del barnsjukdomar om man inte orkar vänta.

Postad 20 juni 2005 - 09:36

alex6699
  • alex6699
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Och på det danska forumet stod det att det var kanonbild.
Det är ju bara att kolla själv. Man måste bedöma själv

Postad 20 juni 2005 - 09:51

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Kan ni posta länk till det danska forumet så man kan följa trådarna. Är väldigt intresserad av en PS42-S5HX.

Postad 20 juni 2005 - 10:22

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Det blir recension + bilder om allt går som planerat om en vecka(27/6). Detta blir min första plasma så jag kommer nog mer än allt att vara nöjd(hoppas jag ;) )....

Postad 20 juni 2005 - 12:11

jacksaw
  • jacksaw
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Jag pratade med Inet Data i förra veckan och Samsung 42'' PS-42S5HX har inte kommit in hos deras svenska leverantör än. Men de skulle försöka få upp en i sin utställning så fort som möjligt när de kommit in.

Summan av kardemumman är att den tydligen inte börjat rulla in i sverige än men när den väl kommer så kommer iaf jag åka ut till Inet Data och ta mig en titt.

Länk: http://www.inet.se/i...n.asp?p=2201951

Postad 20 juni 2005 - 14:15

nybörjar micke
  • nybörjar micke
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0

Ett par tyskar i forumet jag länkar till nedan har berättat hur de upplevt den.
http://www.hifi-foru...-96-5068-1.html

Av den tyska jag behövt översätta i babelfish så har de varit ganska kritiska till TV bilden och bara gett DVD bilden godkänt och kommer inte i klass med pana 500.
1-2 st sa att de var besvikna helt enkelt, och att defaultinställningarna för bild var under all kritik. en gick t.om till grannar för att provalåna deras kablar & dvdspelare.

Så initialt verkar tyvärr som denna plasma blivit överhypad av speccen  :blink:

Men tyskar är trots allt tyskar  ;)  <_<

Så troligen vill man själv se den i verkligheten i en butik men har nu efter att ha läst deras upplevelser där nu minskatt mina förväntningar rätt mycket.

Är svårt att orka vänta ännu mer på den perfekta 42 plasman men jag tror tillverkarna vill få dessa grejer nå mainstream såfort de kan och skyndar på utvecklingen än mer.
Tycker man läser rätt ofta att nya fabriker öppnas och byggs så nu i början får man väl kanske tåla en del barnsjukdomar om man inte orkar vänta.

<{POST_SNAPBACK}>

Läste den tyska länken och som vanligt när det gäller upplevsen av bild så går meningarna väldigt isär. Men de flesta menar att svärtan är högst medelmåttig och vissa beskriver bilden som urtvättad. Någon hade jämför med panasonic 500E och 50E i butik och tyckte att de låg före både när det gällde svärta och bildkvalitet. Att fabriksinställningarna var åt skogen var de flesta eniga om - och att det blev väsentligt bättre när man väl började justera dem. Andra kommentarer var att den var väldig snygg, tyst och med bra ljud från de inbyggda högtalarna.

väntar med spänning på de första kommentarerna härifrån!

/micke

Postad 21 juni 2005 - 00:35

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
Låter även som de testade plasman med DNI påslaget. Vilket är samsungs teknik för att ge skarpare bild, vilket inte alltid funkar optimalt.

Ger precis effekten de klagar på.

Postad 21 juni 2005 - 07:06

marnil
  • marnil
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Låter även som de testade plasman med DNI påslaget. Vilket är samsungs teknik för att ge skarpare bild, vilket inte alltid funkar optimalt.

Ger precis effekten de klagar på.

<{POST_SNAPBACK}>

Så man ska alltså INTE använda den bildförbättrande teknik som Samsung skryter med i all reklam, låter ju som en riktigt pålitlig produkt... :)

Jag chansar inte, det blir en Panna PV500!

Postad 21 juni 2005 - 08:14

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
DNI kan vara bra ibland om man gillar mycket skärpa i bilden. Men samtidigt har den en tendens till att vara aldeles för överstyrd och markant.

Det går att gå in i service menyn på samsung plasmor och ställa ner dens aggresivitet lite och då blir den bättre.

Postad 21 juni 2005 - 14:39

stbi00
  • stbi00
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Vad jag förstår så är även Pannan PV500 en besvikelse bland en del som har sett den. Som jag har förstått så är det ingen större skilnad på dessa två plasmor förutom att panna ska ha bättre svärta.
Jag får hem min Samsung nu till helgen eller början av nästa vecka jag tror att det är hugget som stucket vilken som man väljer.

//Stefan

Postad 21 juni 2005 - 14:44

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Här finns en tråd ni kan följa på AVFORUMS om PS42-S5HX.
http://www.avforums....ad.php?t=210764

Postad 21 juni 2005 - 15:11

Leon_Azzaro
  • Leon_Azzaro
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Tack för länken Karl-Johan

Postad 21 juni 2005 - 19:52

kmzbe
  • kmzbe
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Undrar ifall den står sig imot Panna's PV500... tufft val.

Postad 21 juni 2005 - 20:45

Unregistereded4964c5
  • Unregistereded4964c5
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Undrar ifall den står sig imot Panna's PV500... tufft val.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror nog att den kommer att göra det....framförallt är den 7000 billigare:-)

Postad 21 juni 2005 - 20:55

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Var inne på euronics idag där de hade en pana pv300 uppstäld, matades via hdmi med en testfilm från panasonic, såg ruggigt bra ut enligt mitt tycke. Såg bara en nackdel och det var att den speglades lite väl mycket, såg mig själv från 3 meters avstånd. Kan även nämna att samma testfilm matades via dvi på en sagem maskin brevid panan och det var som dag och natt. Håller samsungen samma klass så blir jag mer än lycklig. 6 dagar kvar.....

Redigerat av Lorryquai, 21 juni 2005 - 20:56.

Postad 22 juni 2005 - 09:48

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1 117 inlägg
  • 0

Var inne på euronics idag där de hade en pana pv300 uppstäld, matades via hdmi med en testfilm från panasonic, såg ruggigt bra ut enligt mitt tycke. Såg bara en nackdel och det var att den speglades lite väl mycket, såg mig själv från 3 meters avstånd. Kan även nämna att samma testfilm matades via dvi på en sagem maskin brevid panan och det var som dag och natt. Håller samsungen samma klass så blir jag mer än lycklig. 6 dagar kvar.....

<{POST_SNAPBACK}>

Menar du Panna PV500?

Redigerat av t93pan, 22 juni 2005 - 09:48.

Postad 22 juni 2005 - 10:36

stbi00
  • stbi00
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Vilken kabel ger bäst bild? Komponent med progressive scan eller HDMI?

//Stefan

Postad 22 juni 2005 - 13:15

stbi00
  • stbi00
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Vet nån hur man kommer in i den nya samsungens service meny??
Tror ni att man kommer att behöva ändra nått där??

//Stefan

Postad 22 juni 2005 - 22:18

bosse kaka
  • bosse kaka
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Menar du Panna PV500?

Japp, skrivfel av mig.

Postad 22 juni 2005 - 22:21

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Menar du Panna PV500?

Japp, skrivfel av mig.

Det ska givetvis ej va bossekaka som svarar utan jag. Är inne på en kompis dator och tänlte ej på logga in.

Postad 23 juni 2005 - 08:41

kmzbe
  • kmzbe
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Beställde den, Jag tror priserna kommer stiga när den väl landar i butikerna. inet har redan höjt från 23999 till ca 29 lappar..

Beställde från Braskens. Blev ett grisen i säcken köp.

Nån som vet hurpass bra bild det blir av att koppla till datorn med plasma?
kan man sitta på några meters avstånd och surfa, läsa text osv.
Man vet juh hur suddigt och stort det blir när man kopplar ut mot en vanlig crt.

Postad 23 juni 2005 - 09:39

Leven
  • Leven
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Jag får hem min Samsung nu till helgen eller början av nästa vecka jag tror att det är hugget som stucket vilken som man väljer.

//Stefan

<{POST_SNAPBACK}>

Vilken kabel ger bäst bild? Komponent med progressive scan eller HDMI?

//Stefan

<{POST_SNAPBACK}>

Vet nån hur man kommer in i den nya samsungens service meny??
Tror ni att man kommer att behöva ändra nått där??

//Stefan

<{POST_SNAPBACK}>

När beställde du och varifrån? funderar på att köpa den från inwarehouse själv eftersom dom har sitt hämtlager här i solna.. tråkigt bara att dom får in den en bit in på juli..

skulle tro att hdmi(dvi) ger bäst bild, ingen digital>Analog>Digital konvertering osv.. speciellt om du kör från en htpc..

Här e en som hittat servicemenyn på en äldre Samsung Plasma.
https://www.minhembi...topic=85664&hl=

/Leven.

Postad 23 juni 2005 - 09:50

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Så, då har man lagt in beställning på PS42S5HX hos Inwarehouse. Nu blir det bara en lång.... väntan....

Redigerat av Karl-Johan, 23 juni 2005 - 09:51.

Postad 23 juni 2005 - 10:11

Agrik
  • Agrik
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Hehe, väntan kanske blir mycket lång:

Skickade ett email till netonnet och frågade varför Samsung plasman inte fanns med i deras sortiment längre:

"Den är borttagen i avvaktan på en säker leveranstid. Vi kommer att börja sälja den igen så snart vi får in den"

Redigerat av Agrik, 23 juni 2005 - 10:12.

Postad 23 juni 2005 - 13:18

bigbiff
  • bigbiff
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Står en Samsung PS-42S5HX på Expert i Kista Centrum för er som vill titta live.

Postad 23 juni 2005 - 14:10

No.1
  • No.1
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Står en Samsung PS-42S5HX på Expert i Kista Centrum för er som vill titta live.

någon som bor nära experten i kista? VILL HA RECENSION!!

Postad 23 juni 2005 - 16:07

Unregistered9b3a66b8
  • Unregistered9b3a66b8
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Var och kollad i Kista i eftermiddags och blev faktiskt något besviken, kan förståss vara inställningarna som inte var de bästa hos Experterna. Tyckte definitivt att bilden på PV500 såg bättre ut, men utseendemässigt tycker jag att Samsungen är MYCKET trevligare.

Har därför nu bestämt mig för Hitachi PD7200 istället (enlig vad jag sett bättre bild än Samsungen och snyggare än både Pannan och Sammyn.

Redigerat av Unregistered9b3a66b8, 23 juni 2005 - 16:07.

Postad 23 juni 2005 - 18:01

kmzbe
  • kmzbe
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Va den kopplad med vanlig antenn sladd eller va det nån dvd som kördes? på expert i kista alltså

Postad 23 juni 2005 - 18:27

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
hehe, var tydligen liiite levtid:

Kvar att leverera

Artnr Benämning Beställt Levererat Återstår Prel Leverans
e917625 Samsung PDP PS42S5HX 1 0 1 2011-11-11

Från inwarehouse orderhistorik.

Redigerat av Karl-Johan, 23 juni 2005 - 18:27.

Postad 23 juni 2005 - 19:19

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Hallo.

Har idag varit inne på expert nyköping. Där mot min förundran stog samsungen(s5hx). Kan bara säga till alla som tvilar ang. val gentemot panasonics pv500 mot samsung att, enligt mig, dessa två apparater har en nästa lika bild. Såg pv500 igår(via hdmi) och blev positivt överaskad. Såg idag s5hx(via komponet) och blev lika överaskad. Det är otroligt hur dessa två maskiner utmärker sig mot resten(alla gammla). Min slutsats, mina damer och herrar! köp vilken du vill men jag rekomenderar samsung på grunderna att den är mer prisvärd(om priset fortfarande ligger på 23999) + att den ser mycket bättre ut.

Köp samsung!!!

Här kommer en liten taser(om ni ser nått, mobilkamera). :unsure:

Bifogad fil  050623_170112.jpg   23,83K   2 Antal nerladdningar
Bifogad fil  050623_170038.jpg   26,66K   3 Antal nerladdningar

Postad 23 juni 2005 - 19:26

kmzbe
  • kmzbe
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Nice! Fina nyheter..

Vad är skillnaden mellan s5hx och s5h.. samma plasma? sett att flera affärer skriver s5h ist för hx...

Postad 23 juni 2005 - 20:16

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0
Någon som vet vaffö NetonNet tagit bort plasman nu ? :unsure:

Postad 23 juni 2005 - 20:18

No.1
  • No.1
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Någon som vet vaffö NetonNet tagit bort plasman nu ?

läs tråden

Hehe, väntan kanske blir mycket lång:

Skickade ett email till netonnet och frågade varför Samsung plasman inte fanns med i deras sortiment längre:

"Den är borttagen i avvaktan på en säker leveranstid. Vi kommer att börja sälja den igen så snart vi får in den"

Postad 23 juni 2005 - 20:20

MaxPayne
  • MaxPayne
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Var också i Kista inne hos Expert och kollade på Samsung:en idag, men kunde inte dra några bra slutsatser eftersom den hade helt kassa förutsättningar. För det första var det något fel på plasman eller så var det något fel på insignalen. Bilden var otroligt oskarp och hade dubbla konturer (spökbild). Så det var helt klart något som var galet. För andra lös en spotligt på tv:n vilket gjorde att det var svårt att avgöra hur bra kontrasten och svärtan var.

Tog upp den dåliga bilden med säljaren som höll med, men han kunde inte lösa problemet. En parantes: Hur i hela friden kan Expert ha en slogan som lyder: Vi är vad vi heter? Jag skulle vilja säga att det är precis tvärt om. De kan otroligt lite om sina egna produkter och ger ett väldigt oseriöst intryck (iallafall de Expert jag besökt). Nåja, tillbaks till Plasmorna.

Samtliga plasmor där hade helt olika inställningar så det var väldigt svårt att jämföra. Försökte jämföra en Panna PA50 med PV500 eftersom många säger att de har ganska lika bild, förutom upplösningen. Här var PA50 mörk och hade tråkiga färger. PV500 såg mycket bättre med ljusare bild och bättre tryck i färgerna. Så hos denna Expert tyckte jag att PV500 hade bäst bild av plasmorna, men jag tycker inte att man ska kolla plasmor hos Expert, OnOff, Siba osv. eftersom de har väldigt dåliga förutsättningar där. Nä, åk i stället till en seriös butik som t.ex. Söders Ljud&Bild i Sthlm om ni vill kolla på PA50 och PV500.

Ska kolla igen nästa vecka och se om de lyckats få till bilden på Samsung:en.

Ps. Kollade även på Samsungs LCD:er. Tror det var LE-26R51BX de hade framme. Grymt imponerad! Har aldrigt tidigare varit speciellt imponerad av LCD, men här var vitt vitt, svart svart, färgerna hade bra tryck och väldigt "ren" bild utan krypningar. Tror iofs att LCD:er har lättare att se bra ut i en butik än vad en plasma har, men måste iallafall kolla mer på Samsungs större modeller.

/Robban

Edit: fel beteckning på LCD:en.

Redigerat av MaxPayne, 23 juni 2005 - 20:29.

Postad 23 juni 2005 - 20:41

No.1
  • No.1
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Ska kolla igen nästa vecka och se om de lyckats få till bilden på Samsung:en.

vi får hoppas på det.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.