Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsungs SlimFit 32" CRT HDTV

1156 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung WS-32Z308P (TV) 2 4,69 (15) Inga priser
Samsung WS-32Z409PQ (TV) 1 (0) Inga priser
Samsung WS-32Z409TQ (TV) 1 7 (1) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 28 juni 2005 - 03:48

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Hmm den skalar ju inte ner enligt supporten så då kan man ju undra hur den gör..B)

Nu har jag beställt en från fyndbörsen då de brat billigare när jag skulle ha en Sony DVD inspelare med hdd samt massa kabel. 3 komponent och en scart kabel.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror säkert du kommer bli jättenöjd! Skulle gärna ha en själv i vardagsrummet B)
Men om vi ska tjata lite om skalningen ett tag till då :rolleyes:
Enligt manualen så är det 800 pix på bredden, om det då ska vara 1080 på höjden, ja då blir nog bilden lite knepig!
Support... tja, hon klippte väl in från sin svarsbok hon hade framför sig, inte ofta man får tag i någon support som verkligen kan något.

edit: Samma sak om det sitter en kille i supporten, dom klipper och klistrar dom med. Någon lustigkurre som hade irriterat sig på att det stod hon :lol:

Redigerat av Martin.M, 29 juni 2005 - 20:53.

Postad 28 juni 2005 - 07:32

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0

Nu har jag beställt en från fyndbörsen då de brat billigare när jag skulle ha en Sony DVD inspelare med hdd samt massa kabel. 3 komponent och en scart kabel.

<{POST_SNAPBACK}>

Var 17 hittade du den på fyndbörsen? < Fann den, var ju dock ingen bild eller produktinfo om den.

Edit: Hittar den inte på itservice längre :/

Redigerat av dhanjel, 28 juni 2005 - 07:48.

Postad 28 juni 2005 - 08:18

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0

Jag tror faktiskt att supporten har mer rätt i det avseendet. Då teknikerna skiljer varann åt väldigt mycket.

<{POST_SNAPBACK}>

Självklart får du tro på vad du vill.
Men jag vill inte att andra ska bli missinformerade. Denna tv klarar inte att visa hdtv, inte ens med de standarder som hd-ready kräver.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm den skalar ju inte ner enligt supporten så då kan man ju undra hur den gör..B)

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm var säger supporten i sitt svar att den inte skalar ner, tycker de svarar ja på båda dina frågor när du frågade om den skalar ner (vilket är självklart) eller om den har så pass hög upplösning.

Postad 28 juni 2005 - 10:57

Unregistered084c72af
  • Unregistered084c72af
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Inga nyheter där då, ingen har påstått att den inte klara av 1080i, det har vi varit överens om hela tiden. Dock nerskalad.
Om det inte vore nerskalat skulle den ta 720p också utan problem.

Jag tror också du har fel. Ditt resonemang stämmer på en digital display men inte på en CRT-TV.

I den analoga världen räknas bara antalet linjer, inte pixlarna i sidled (eftersom elektronstrålesvepet är kontinuerligt i horisontalled).

Man skiljer man ju också mellan vertikal svepfrekvens (50/60Hz) och horisontell svepfrekvens (vertikal svepfrekvens gånger antal linjer).

1080i i 50Hz motsvarar 25 fields (halvbilder) per sek, dvs 1080x25 (eller 540x50), vilket motsvarar en horisontell svepfrekvens på 27kHz (i 60Hz har 1080i 32,4 kHz).

720P i 50Hz motsvarar 36 kHz, vilket TV:n alltså inte klarar.

edit: hade förväxlat horisontell och vertikal scanrate

Redigerat av Unregistered084c72af, 28 juni 2005 - 16:59.

Postad 28 juni 2005 - 12:13

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1 189 inlägg
  • 0
manji, om den nu inte klarar 720p i 50Hz vilket motsvarar 36kHz. Varför klarar den då 480P (48kHz) eller 576P (57,6kHz) i 100Hz?

Postad 28 juni 2005 - 12:18

Unregistered084c72af
  • Unregistered084c72af
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

manji, om den nu inte klarar 720p i 50Hz vilket motsvarar 36kHz. Varför klarar den då 480P (48kHz) eller 576P (57,6kHz) i 100Hz?

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, det är ju en bra fråga. Jag vet inte hur 100Hz-TV-apparater fungerar, men så mycket vet jag att det är TV:n som "skapar" 100Hz-signalen.

Insignalen till TV:n från källan är fortfarande 50 (eller 60) Hertz.

Postad 28 juni 2005 - 12:34

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1 189 inlägg
  • 0
Om man tänker enligt "CRT display för datorer" så är uppdateringsfrekvensen (refresh rate) begränsad enligt <<antalet linjer * horisontell svepfrekvens>>

Vi VET att denna Samsung TV klarar 480P i 100Hz. Den har alltså en horisontell svepfrekvens på minst 48kHz. Om den nu även har PAL progressive scan så borde den ha minst 58kHz i svepfrekvens.
Anta nu att den klarar 1080i25. Eftersom TVn själv gör om signalen till 100Hz så är det rent frekvensmässigt lika med 1080i50, vilket ger 54kHz. (Detta har redan sagts tidigare i tråden)
Det låter väldigt vettigt med tanke på att den klarar 58kHz i PAL PS.

Däremot verkar det som att 720P inte kan visas i 100Hz, eftersom svepfrekvensen då blir 72kHz.

Postad 28 juni 2005 - 12:38

bjorn_m_eriksson
  • bjorn_m_eriksson
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
För att fortsätta diskussionen lite...

Kan det vara så att själva uppdateringen på skärmen i 100Hz bara kräver en snabb katodstråle (eller vad vi ska kalla det), medan insignalen helt enkelt kräver mer datorkraft för att beräkna bilden, och således inte klarar av mer fart än ca 30 kHz...eller vad tror ni?

Postad 28 juni 2005 - 12:42

Unregistered639c6a9b
  • Unregistered639c6a9b
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0
enligt samsungs presentation så står det 1080i50 om jag inte minns helt fel.

Postad 28 juni 2005 - 12:46

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1 189 inlägg
  • 0

För att fortsätta diskussionen lite...

Kan det vara så att själva uppdateringen på skärmen i 100Hz bara kräver en snabb katodstråle (eller vad vi ska kalla det), medan insignalen helt enkelt kräver mer datorkraft för att beräkna bilden, och således inte klarar av mer fart än ca 30 kHz...eller vad tror ni?

<{POST_SNAPBACK}>

Teoretiskt sett så är det inte helt omöjligt. Däremot så klarar till och med väldigt gamla grafikkort att rita 1080 linjer i 100Hz och med tanke på att elektroniken är så pass billig så är det ganska osannolikt.

Postad 28 juni 2005 - 14:12

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Så ni menar att teknik som tills för några veckor sen kostade hundratusentals kronor helt plötsligt finns i en tv för under 10.000:-

Den har fortfarande bara 800 i bredd... så visst, säg den visar 1080 på höjden, då klipper den bort 1920 - 800 = 1120 pixlar på bredden, inget som jag skulle vilja titta på i alal fall...

I rest my case nu ... har inget mer att tillägga ingen verkar läsa ändå :(

Redigerat av Martin.M, 28 juni 2005 - 14:14.

Postad 28 juni 2005 - 14:41

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Hej , någon som fått hem tv än? vill gärna se lite bilder och lite tyck om nån köpt den verkar vara ett bra val tills plasma är billigare.

Tobbe

Postad 28 juni 2005 - 15:01

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

Så ni menar att teknik som tills för några veckor sen kostade hundratusentals kronor helt plötsligt finns i en tv för under 10.000:-

Den har fortfarande bara 800 i bredd...  så visst, säg den visar 1080 på höjden, då klipper den bort 1920 - 800 = 1120 pixlar på bredden, inget som jag skulle vilja titta på i alal fall...

I rest my case nu ... har inget mer att tillägga ingen verkar läsa ändå  :(

<{POST_SNAPBACK}>

Men förstå en CRT TV mäts inte i PIXLAR precis som supporten sa.

Linjer och pixlar är inte samma sak alltså kan du inte säga hur många pixlar den klarar av.

Postad 28 juni 2005 - 15:14

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Men förstå en CRT TV mäts inte i PIXLAR precis som supporten sa.

Linjer och pixlar är inte samma sak alltså kan du inte säga hur många pixlar den klarar av.

<{POST_SNAPBACK}>

PAL har en upplösning på 720*576 pixlar, sen att det ritas upp som linjer vet jag mycket väl, det är så crt tekniken fungerar.

Men jag förstår fortfarande inte hur du kan tro att den klara någon slags hdtvupplösning utan nerskalning, har du inte läst manualen?! Ska jag ta screenshots och klistra in i tråden? Får ta och göra det på jobbet ikväll tror jag.

Postad 28 juni 2005 - 15:18

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Halloj ingen som köpt tv o kan slänga upp lite bilder o om dom e nöjda med köpet?

I och med att det är en "vanlig" tv så finns det väl ej dvi ingång eller?

Postad 28 juni 2005 - 15:48

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0

Halloj ingen som köpt tv o kan slänga upp lite bilder o om dom e nöjda med köpet?

I och med att det är en "vanlig" tv så finns det väl ej dvi ingång eller?

<{POST_SNAPBACK}>

TV:n har ju inte kommit ut till återförsäljarna än, så du får nog vänta lite...

Postad 28 juni 2005 - 16:32

verbal
  • verbal
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Martin.M: Jag har läst hela tråden och håller med dig fullständigt, imponerad av att du orkar då dina argument verkar passera obemärkt förbi de som tydligt redan bestämt sig för att denna TV skulle klara en upplösning som knappt existerar ens på de dyraste high-end apparaterna.
Om jag nu skulle ha fel så lovar jag att jag skall beställa ett ex direkt, vore ju isåfall århundradets deal.

Tvivlar dock inte på att detta är en förövrigt bra och prisvärd TV.

MVH

Postad 28 juni 2005 - 16:58

Unregistered084c72af
  • Unregistered084c72af
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Vi får nog enas om att vara oense.

Sist jag kollade så kostade inte en vanlig CRT-skärm, eller front- eller bakprojektionsdito som klarar horisontell scanrate för 1080i vid 50 eller 60Hz hundratusentals kronor.

Om TV:n är vad den utger sig för att vara (en direct-view CRT som klarar 1080i) så är det ju nytt i Sverige, men det har ju funnits ett fåtal sådana i staterna under ganska många år, från t.ex. Princeton och Sony.

En av CRT:ns fördelar är ju just att den inte har någon fast upplösning, utan kan synka på alla format under scanrate-gränsen som tillverkaren väljer att stödja. Sweetspot på en CRT-projektor ligger exempelvis som trerörsrävarna vet precis där upplösningen är så hög att scanlinjerna inte överlappar.

Postad 28 juni 2005 - 17:12

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

Vi får nog enas om att vara oense.

Sist jag kollade så kostade inte en vanlig CRT-skärm, eller front- eller bakprojektionsdito som klarar horisontell scanrate för 1080i vid 50 eller 60Hz hundratusentals kronor.

Om TV:n är vad den utger sig för att vara (en direct-view CRT som klarar 1080i) så är det ju nytt i Sverige, men det har ju funnits ett fåtal sådana i staterna under ganska många år, från t.ex. Princeton och Sony.

En av CRT:ns fördelar är ju just att den inte har någon fast upplösning, utan kan synka på alla format under scanrate-gränsen som tillverkaren väljer att stödja. Sweetspot på en CRT-projektor ligger exempelvis som trerörsrävarna vet precis där upplösningen är så hög att scanlinjerna inte överlappar.

<{POST_SNAPBACK}>

JVC har en tv som finns nu som klarar 1080i men det är en vanlig tjockare crt tv.

Postad 28 juni 2005 - 17:50

callme911
  • callme911
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Iofs. hitter jag ingen information som säger att TVn visar 1080 linjer, men har svårt att se problemet - fanns sånna TVn i New York, och de va inte så fruktansvärt dyra. Att TVn inte klarar av 720p beror väl på att progressive scan har högre svepfrekvens? Borde kanske fråga i proj-forumet - CRT-fansen vet nog allt om detta.

Postad 28 juni 2005 - 18:20

alex6699
  • alex6699
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Herregud, den klarar ju 1080i och 576p. Vi kan väl läsa. Ifrågasätta bara för man tror att man är gud fader själv. Det är väl inget konstigt att en vrt klarar det.
Man kan ju inte jämföra med plasmatekniken

Postad 28 juni 2005 - 18:28

alex6699
  • alex6699
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Om det bara handlar om att skala ner så borde den väl kunna skala ner en 720p signal också i så fall eller?

Postad 28 juni 2005 - 19:18

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Martin.M: Jag har läst hela tråden och håller med dig fullständigt, imponerad av att du orkar då dina argument verkar passera obemärkt förbi de som tydligt redan bestämt sig för att denna TV skulle klara en upplösning som knappt existerar ens på de dyraste high-end apparaterna.
Om jag nu skulle ha fel så lovar jag att jag skall beställa ett ex direkt, vore ju isåfall århundradets deal.

MVH

<{POST_SNAPBACK}>

Kul att någon håller med :unsure:
Men som du säger, om jag nu har helt fel och Samsung har kommit med någon ny revolutionerande teknik så beställer jag en direkt jag också.
Konstigt att dom inte nämner något om detta i manualen bara, jäklar vad alla skulle köpa Samsung ;)

edit: Sen måste jag ju poängtera att det är skoj att debattera lite, det som ett forum är till för! Om man inte gjorde det så kunde man bara ha en stor FAQ om allting. Hoppas ingen är sur eller tar illa upp :(

Redigerat av Martin.M, 28 juni 2005 - 19:19.

Postad 28 juni 2005 - 19:30

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0

MVH

<{POST_SNAPBACK}>

Kul att någon håller med ;)
Men som du säger, om jag nu har helt fel och Samsung har kommit med någon ny revolutionerande teknik så beställer jag en direkt jag också.
Konstigt att dom inte nämner något om detta i manualen bara, jäklar vad alla skulle köpa Samsung :unsure:

edit: Sen måste jag ju poängtera att det är skoj att debattera lite, det som ett forum är till för! Om man inte gjorde det så kunde man bara ha en stor FAQ om allting. Hoppas ingen är sur eller tar illa upp :(

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tycker bara det är trevligt att läsa :unsure: Debatter är vad som håller internet levande.

Postad 28 juni 2005 - 19:37

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

MVH

<{POST_SNAPBACK}>

Kul att någon håller med :unsure:
Konstigt att dom inte nämner något om detta i manualen bara, jäklar vad alla skulle köpa Samsung ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag se ringet revolutionerande i att den klarar 1080i det gör en tv från JVC som funnits ett tag också och ett flertal crt tv apparater i USA. Felet i din disskusion är att du jämför en skärmteknik där man mäter pixlar och självklart kan inte det få plats hur många pixlar som helt än på 32" men nu är det ju så att en CRT ritar upp linjer och gör det efter vilken signal den får och hur många hz den kör på.

En datorskärm kan du ändra antalet HZ på nästan hur du vill och alltså välja i stortsätt vilken upplösning du vill. På en TFT kan du ju bara köra en fast upplösning annars måste den skala med dålig bild som utgång.

Du väljer alltså att säga att den skalar när en CRT inte kan skala.

Postad 28 juni 2005 - 20:06

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0
Tycker vi alla skall läsa följande länk för mer förståelse :( .

Tv´n klarar alltså max 800 horizontella linjer.

Kika på den här länken.

http://www.audioetc...._resolution.htm

Edit: om jag förstår det rätt så har tvn en teoretisk "data upplösning" på 800*600(stämmer ju bra då PAL systemet kör med 720*576 alt NTSC 720*480?
alt 600 "tv" linjer, verkar som att dom speccat lite konstigt på samsungs sida?
Riktigt rörigt ämne det här. :unsure:

//Cineoholic

Redigerat av Unregistered6675e297, 28 juni 2005 - 20:11.

Postad 28 juni 2005 - 20:09

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Tack för den länken, då slipper jag kriga mer... puuuhh

Redigerat av Martin.M, 28 juni 2005 - 20:10.

Postad 28 juni 2005 - 20:15

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0
Egentligen är den enda man vill veta är vad bildröret klarar av för scanfrekvens.

Denna länk kan vara nyttig för att få lite mera hum om de olika tv-systemen.

http://www.crtcinema.../scanchart.html

//Cineoholic

Redigerat av Unregistered6675e297, 28 juni 2005 - 20:17.

Postad 28 juni 2005 - 20:24

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
Sådär, då har jag beställt den med, från Technistore (7600kr med hemleverans), http://www.technisto...me=widescreentv

Postad 28 juni 2005 - 21:13

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

Tycker vi alla skall läsa följande länk för mer förståelse  :( .

Tv´n klarar alltså max 800 horizontella linjer.

Kika på den här länken.

http://www.audioetc...._resolution.htm

Edit: om jag förstår det rätt så har tvn en teoretisk "data upplösning" på 800*600(stämmer ju bra då PAL systemet kör med 720*576 alt NTSC 720*480?
alt 600 "tv" linjer, verkar som att dom speccat lite konstigt på samsungs sida?
Riktigt rörigt ämne det här. :unsure:

//Cineoholic

<{POST_SNAPBACK}>

Det där bevisar ju ingenting då vi inte vet hurmånga max antalet linjer tvn klarar av att visa.

Borde inte min tv jag har nu skala om från 1024x768 till 800x600 också? Och därmed inte visa den skillnad i desktop utrymme det blir vid högre upplösning?

Den borde ju om det ni säger stämmer göra om det till 800x600 igen och därmed skulle man inte märka den ökade upplösningen på storleken på ikone roch liknande. Men det gör ju jag på min gamla 33" 50hz Grundig från 99.

Redigerat av Redfaction, 28 juni 2005 - 21:32.

Postad 28 juni 2005 - 21:41

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Det där bevisar ju ingenting då vi inte vet hurmånga max antalet linjer tvn klarar av att visa.

<{POST_SNAPBACK}>

Det vet vi ju, det är 800 max.

Från specifikationsbladet jag länkade till tidigare.
Bifogad fil  untitled.jpg   9,35K   5 Antal nerladdningar

edit: La till bild

Redigerat av Martin.M, 28 juni 2005 - 21:53.

Postad 28 juni 2005 - 21:58

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0
He he kan inte någon av våra crt projektor fantaster här på forumet komma och klargöra lite :( .

//Cineoholic

Postad 28 juni 2005 - 22:01

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

He he kan inte någon av våra crt projektor fantaster här på forumet komma och klargöra lite  :unsure: .

//Cineoholic

<{POST_SNAPBACK}>

Dom kommer nog, jag tror dom ligger och lurar i bakgrunden :(

Postad 29 juni 2005 - 01:59

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

Martin!   Den här diskussionen har du och jag haft i en annan tråd, men jag bara undrar, vart har du hört/läst att den bara har vanlig PAL?

Ja, tyvär får man väl säga. Så fort ordet hdtv står med i en mening verkar alla tro att tvn kan visa riktig hdtv, det som är det stora problemet :(
Det den klarar av är att ta emot en signal och skala ner den så att den passar på en vanlig tv. Visst blir bilden bättre, men jag tror många blir lurade att prylar har "äkta" hdtvupplöning dvs 1920x1080 eller 1280x720.

Vart jag har läst det är i amerikanska manualen, amerikanskt spec sheet samt engelska (europeiska) manualen samt under produktbeskrivningen på flera av samsungs hemsidor för olika länder.

edit: En länk var lite fel.

edit igen: Denna tv har för övrigt en upplösning på bilden som är lägre än alla plasmor som har stämpeln hd-ready (om det säger någon nåt :unsure:) ... Men som sagt blir bilden fortfarande väldigt bra.

<{POST_SNAPBACK}>

Tyvärr så verkar den Amerikanska specen vara fel då den inte har HDMI ingån och inte klarar 720P i Usa heller då jag frågat support om detta.

Postad 29 juni 2005 - 02:16

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

• 2 031 inlägg
  • 0
..fast om du frågade den svenska supporten så finns ju risken att de inte har en susning om vad de snackar om. Det hade inte Panasonics iallafall, när jag ringde dem med frågor om USA-modellen av min Panasonic-TV.

Postad 29 juni 2005 - 03:49

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Redfaction: Det går visst inte att övertyga dig :( Dom måste ha skrivit manualen fel både för Usa och Europa och lämnat ut hdtv-biten. Verkar konstigt eftersom det vore något smått revolutinerande i prisklassen.

nurfen: Jag misstänker klippa och klistra från supporten som är brukligt från de flesta olika företag ;) ... Att den tar emot 1080i visste vi ju redan och något annat kom ju inte fram genom klippandet och klistrandet.

Jag som skulle hålla mig borta från den här tråden... kan inte hålla mig bara :unsure:

Postad 29 juni 2005 - 05:37

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
Har den färg :( :unsure:

;) :unsure: ;) ;)

Postad 29 juni 2005 - 06:50

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0

Har den färg :(  :unsure:

:unsure:  ;)  ;)  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Tvn? Njae inte i standardutförandet, men man får ett presentkort på nylonstrumpor hos h&m. Så det är ju inget problem ;)

Postad 29 juni 2005 - 07:34

Unregistered084c72af
  • Unregistered084c72af
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

....Det vet vi ju, det är 800 max.

Vari ligger problemet? En interlaced bild byggs upp av att elektronstrålen först sveper jämna linjer, och sedan ojämna (eller om det är tvärtom). Elektronstrålen sveper vid ett givet tillfälle bara över hälften av 1080.

Återigen, en digital display kräver en vertikal upplösning på 1080 pixlar för att visa 1080i, men inte en analog utan fast upplösning.

Vad som är märkligt är väl snarare att tillverkaren valt att inte låta Samsung-TV:n synka på 720P, eftersom antalet linjer ju skulle räcka till även den timingen. Då hade nog även jag varit intresserad av ett köp.

Postad 29 juni 2005 - 10:26

alex6699
  • alex6699
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Usa modellen har både hdmi ingång och klarar 720p enligt deras produktbeskrivning. Du, Martin det var den svenska supporten som sa att den amerikanska modellen inte hade hdmi ingång och att den inte klarade 720p.

Postad 29 juni 2005 - 10:28

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Hur är det med den svenska modellen då har den dvi ingång??

Postad 29 juni 2005 - 10:47

Unregistered639c6a9b
  • Unregistered639c6a9b
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0

Hur är det med den svenska modellen då har den dvi ingång??

<{POST_SNAPBACK}>

nej det har den inte.

Postad 29 juni 2005 - 10:52

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Ok men det kanske blir bra bild endå med scart? när man kollar dvd-film.

Postad 29 juni 2005 - 11:03

alex6699
  • alex6699
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Den har komponentingång

Postad 29 juni 2005 - 12:34

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0

Den har komponentingång

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm ursäkta en okunnig men hur kopplar man dvd då?

Är det samma som s-videokabel eller?

Kör scart i dag och coaxial till recivern från dvd.

Postad 29 juni 2005 - 12:39

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

• 1 825 inlägg
  • 0
komponent är vanligtvis 3 st RCA kontakter.
Så har din DVD-spelare komponentutgång så går det att koppla med komponentkabel till komponentingång på TV:n.

Redigerat av mikeett, 29 juni 2005 - 12:41.

Postad 29 juni 2005 - 16:02

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
Enligt Technistore så ska jag få min tv om ungefär en vecka, så då kommer en lekmanna-recension :(

Postad 29 juni 2005 - 22:19

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

Enligt Technistore så ska jag få min tv om ungefär en vecka, så då kommer en lekmanna-recension :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Hoppas att även Fyndbörsen levererar då. Börjar ledsna på min hyrda Grundig 33" från 1999..:(

Postad 30 juni 2005 - 06:35

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0

Enligt Technistore så ska jag få min tv om ungefär en vecka, så då kommer en lekmanna-recension :D

<{POST_SNAPBACK}>

Hoppas att även Fyndbörsen levererar då. Börjar ledsna på min hyrda Grundig 33" från 1999..;)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har sedan en vecka tillbaka ingen tv alls hemma så klaga inte ;)

Postad 30 juni 2005 - 07:01

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0

komponent är vanligtvis 3 st RCA kontakter.
Så har din DVD-spelare komponentutgång så går det att koppla med komponentkabel till komponentingång på TV:n.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok tack för svaret , en fråga till då är det bättre bild att koppla så en att koppla scart?

Tobbe ;) :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.