Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Tråd - LG RZ-42PX4R

1543 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG 42PX4RV (TV) 1 8,95 (77) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 07 juli 2006 - 13:50

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0

xbricks: om du syftar på PX(4/3)RV (den lågupplösta) så kan jag bara rekommendera det. Kanonbra med att slippa reflexer, ingen väremutveckling och utmärkt svärta. Min fick tillfällgia inbränningar mycket for men det gick på garantin. Den högupplösta PX4R jag fick istället vid garantiärendet är än så länge totalt värdelös med en svärta som en billig LCD och löjligt känslig för tillfälliga inbränningar även för att vara helt ny...

<{POST_SNAPBACK}>

LGPX4 o 5 har verkligen inte någon speciellt bra bild/skärpa/svärta m.m....tyvärr blire inte så mkt bättre med tiden om det är det du hoppas på?

Det är STOR skillnad med fördel PV60...har testat dem sida vid sida... :angry:

Mvh JB

Postad 07 juli 2006 - 20:43

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1 743 inlägg
  • 0
Mahler: i princip alla skärmar har ghosting i början så jag kan så att säga inte klaga nu på min utbyteskärm. Den verkar dock vara bättre än min förra då även om saker lämnar avtryck är de inte lika skarpa. Mina inställningar är irrelevanta då det är tv egna menyer (där det står vilken kanal det, volym osv) som ghostar. De påverkas inte av andra inställningar. Har ingen ghosting av annat material på låg kontrast/brigthenss. Tja man *kan* undra vad LG håller på med då både text-tv och ALLA tv:ns interna menyer presenteras i extremt stark brightness och kontrast...

Tycker bildne på PX4R (den nya) är mycket bra i övrigt med utmärkt skärpa tvärtemot vad JB säger men det är ju givetvis en fråga om hur höga krav man har. Bra färger, inga graderingar, ingetr brus (var till viss del problem med lgpx3rvan), presterar bra t o m vid urkass DIVX-källa (tittar en del på gamla babylon 5-rippar inte optimalt material direkt men ser faktiskt HELT ok ut under omständigheterna, detta var närmast otittbart på px3rvan - får nog tillskriva den högre upplösningen och ffdshow detta..)

Svärtan (och detaljer i mörka scener till viss del) är dock under all kritik och jag hade nog trott att det var en LCD vid ett blindtest.... Min urusla datorskärm (TFT) på jobbet (modell compaq och kanske 2 år gammal) presterar bra mycket djupare svärta.. Upplevelsen är ungefär som att allt under "nästan svart" har flytit ihop till en mörkgrå nyans - såsom LCD brukar vara.

Alltså svärtan är dålig t o m i starkt dagsljus som i min lägenhet nu på sommaren är ljusare än i butiker. Har inte sett någon plasma som presterar sämre svärta i butik - inte ens riktigt billiga skräpmodeller. Jag har sett LCD som är sämre dock men också LCD som är bättre..

Är det fler som tycker svärtan är urusel? Jag kan begripa det om LG har samma mätmetoder och speccar RV-serien til 10 000:1 och R-serien till 5000:1. Det jättestor skillnad i hur kraftfull vit bild tv:n kan prestera också men det är inget som stör mig då px3rvan kunde prestera via nyanser som ligger långt över vad som är behagligt att titta på.

Postad 07 juli 2006 - 20:57

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0

Tycker bildne på PX4R (den nya) är mycket bra i övrigt med utmärkt skärpa tvärtemot vad JB säger men det är ju givetvis en fråga om hur höga krav man har.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var mer helheten i bilden jag menade...inte skärpan som speciellt kass...även om det som du påpekar beror på vad man jämför med och jag jämförde med PV60...

Tycker faktiskt att PV60s lilla akilleshäl är just skärpan, dock långt ifrån dålig, men där får den klart spö av dyrare skärmar som Pioneer m.fl...men de kostar som sagt var klart mer.

Svärtan (och detaljer i mörka scener till viss del) är dock under all kritik och jag hade nog trott att det var en LCD vid ett blindtest.... Min urusla datorskärm (TFT) på jobbet (modell compaq och kanske 2 år gammal) presterar bra mycket djupare svärta.. Upplevelsen är ungefär som att allt under "nästan svart" har flytit ihop till en mörkgrå nyans - såsom LCD brukar vara.

Alltså svärtan är dålig t o m i starkt dagsljus som i min lägenhet nu på sommaren är ljusare än  i butiker. Har inte sett någon plasma som presterar sämre svärta i butik - inte ens riktigt billiga skräpmodeller. Jag har sett LCD som är sämre dock men också LCD som är bättre..

Har sett plasmor som presterar klart sämre...Diboss m.fl. riktiga lågprisskärmar...men visst, den håller inte hög klass för sin peng ens!

Är det fler som tycker svärtan är urusel? Jag kan begripa det om LG har samma mätmetoder och speccar RV-serien til 10 000:1 och R-serien till 5000:1. Det jättestor skillnad i hur kraftfull vit bild tv:n kan prestera också men det är inget som stör mig då px3rvan kunde prestera via nyanser som ligger långt över vad som är behagligt att titta på.

Angående mätmetoder som används två olika mätsätt, dynamisk=högsta konstrast i en pixel & kontinuerlig=hela skärmen totalt.

Den dynamiska ger automatiskt mkt högre siffror...t ex så har såväl Samsung, LG och Pana börjat med detta sätt att speca. Därför är hoppet mellan t ex Pana PV500 1:3000 och PV600 1:10 000 oerhört stort...inte samma kanske mellan dessa två LG?

ps.. 1:10000 dynamisk motsvarar 1:4000 kont....ds

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 07 juli 2006 - 21:02.

Postad 07 juli 2006 - 23:38

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1 743 inlägg
  • 0
I så fall så är väl PX4R med 5000:1 dynamisk kontrast och det skulle väl kunna förklara hur den kan vara så totalt urusel. Tycker det är lustigt att ingen i vare sig denna tråden eller i 5XR tråden klagar på svärtan när den är (i mitt fall) så uppenbart värdelös. Kanske är just de fläktlösa varianten fler som haft probelm med svärtan när de fått en fläktlös version (min saknar fläkt).

Postad 10 juli 2006 - 13:59

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1 743 inlägg
  • 0
Är det förresten någon som klurat ut om man kan aktivera XD engine (och andra inställningar) när man kör pixelmappat (1024*768) från daton (VGA)

Vet inte exakt vad XD-engine gör men de uträttar rätt bra jobb med färgerna och för första gången är jag osäker på vad som är bäst, pixelmappat eller skicka ut 720p och kunna använda XD-enginge, justera färger m.m. Pixelmappat blir lite mindre skavanker (aliasing tex) men får mycket bättre tryck i bilden med 720p, samt bättre kontrast. Något jag inte riktigt lyckats återskapa genom inställningar på dator..

Någon annan som experimenterat med detta? Borde väl gå att ändra i service menyn kan man tycka i alla fall.

Postad 10 juli 2006 - 19:54

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1 743 inlägg
  • 0
Kan någon kolla vad som står på första sidan i service menyn är rädd att jag råkat ändra något. Vore jättesnällt.

Alltså tooloption osv vad det står på första sidan.
Men även vad allting står på, på de andra sidorna (system control, panel control osv)

*Jag är framförallt intresserad av vad som ska stå under screen control*

Dvs fas, klocka (phase, clock) m.m.

Redigerat av Grimmy, 11 juli 2006 - 10:28.

Postad 18 juli 2006 - 12:31

mecha
  • mecha
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
tyckte inte jag hitta nå¨svar på denna fråga i tråden.. testade att koppla min PC via en sån här kabel till min 42px4r

Postad bild

komponeneten in i plasman då alltså.. nån som kan förklara varför detta inte fungerar? tycker själv att de borde lira men icke.. som jag fattar de så ska man koppla datorn till HDMI men tycker de borde funka på andra sätt me..

MVh K

Postad 18 juli 2006 - 14:00

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1 743 inlägg
  • 0
mecha: du ska koppla datorn med till Plasman med VGA och inget annat! Det blir utmärkt bild. Du kan dessutom då välja om du vill ha pixelmappat (ger renast bild) eller om du vill använda 720p (ger overscan och inte en perfekt bild) och på så sätt använda tv:ns olika inställningsfunktioner. Tv:n är så pass bra på att skala om bilden är även om jag tycker pixelmappat 1:1 (1024*768) är bäst så ligger 720p över VGA bra nära och i filmmaterial så kanske man har större glädje av XD-engine.

Postad 18 juli 2006 - 14:28

mecha
  • mecha
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

mecha: du ska koppla datorn med till Plasman med VGA och inget annat! Det blir utmärkt bild. Du kan dessutom då välja om du vill ha pixelmappat (ger renast bild) eller om du vill använda 720p (ger overscan och inte en perfekt bild) och på så sätt använda tv:ns olika inställningsfunktioner. Tv:n är så pass bra på att skala om bilden är även om jag tycker pixelmappat 1:1 (1024*768) är bäst så ligger 720p över VGA bra nära och i filmmaterial så kanske man har större glädje av XD-engine.

<{POST_SNAPBACK}>

uhm okej.. va använder du för kabel? om du har det kopplat så vill säga?

Alltså jag har ju datorskärmen i den ingången på grafikkortet

Alltså i den blå ingången
Postad bild

Sen har jag bara en DVI (som på bilden), Så ska jag koppla tv:n från DVI:n till plasmans VGA (RGB?)?
Vet inte om jag tänker fel nu? ;)

mvh

Redigerat av mecha, 18 juli 2006 - 14:41.

Postad 22 juli 2006 - 15:41

el_zicko
  • el_zicko
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Jag vet inte om det är min det är fel på men jag kan inte stänga av en helt utan den blir bara i standby läge. För att ta bort den röda dioden måste jag dra ut sladden......

Nån som vet nått om detta

Fredrik

Postad 25 juli 2006 - 13:51

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1 743 inlägg
  • 0
el_zicko: det ska vara så :)

mecha:pictrol.se säljer bra grejer, jag har köpt därifrån.

Med risk för att vara tjatig: Ingen som har kan posta sina orginalinställningar i servicemenyn? har sett några screenshots tidigare men de hade inte samma hudson/cortes version som jag har så det känns lite risky att testa... :)

Redigerat av Grimmy, 26 juli 2006 - 08:31.

Postad 26 juli 2006 - 16:14

Turbo Roy
  • Turbo Roy
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hei!
Da er min 42PX4R sendt til strax service for reparasjon, de kom og hentet den faktisk.
Det skulle visst bare ta en uke B)

Grunnen var at når jeg spilte xbox360 via comp eller hadde pc inn på vga så etter en stund ble random pixler rød og grønn over hele skjermen.
Noen flere som har hatt noe slikt :)

Jeg lurer også på den service menyen.

GRIMMY....hvor er de screenshotsa?

Bare ta en liten svart teipbit over dioden så blir det bra :P

Postad 31 juli 2006 - 09:45

Unregistered99322caa
  • Unregistered99322caa
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0
Nu har min 42PX4R gått 1700 timmar utan problem. Det enda man kan märka är att jag använder en Dreambox 7020 där man kan arrangera så att 4:3-utsändningar visas med svarta kanter (snyggare). Det pris man får betala efter cirkus 1000 timmar sådant TV-tittande är att det går att svagt skönja två yttre band på sidorna när man kollar helskärm, dvs de pixelytorna har använts mindre och har därför mer lyskraft kvar.., dvs det finns viss 4:3-inbränning kan man säga. men som sagt inget som man märker om man inte letar efter det. Summa summarum en toppen-skärm som funkat utan problem med extern box via komponentingång. Den interna analoga TV-mottagaren använder jag inte alls.

Postad 07 augusti 2006 - 19:24

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0
hej undrar om någon har samma fel som jag har på min LG RZ-42PX4R,vet ej hur jag skall förklara men skall försöka

när jag sätter på tv:n så får jag myrornas krig i ena hörnet med färgerna gult,rött,grönt, det så så illa så det knappt går att titta ibland,vore tacksam om någon vet felet har dragit ur alla apparter som xbox,digitalbox,svcd sladden från datorn till tv:n men inget har hjälpt är desperat snart,har ju haft den knappt ett år skall den inte hålla längre
mvh sofia
Bifogad fil  HPIM0049.jpg   1,65MB   49 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistereda7b0d7a3, 07 augusti 2006 - 19:57.

Postad 16 augusti 2006 - 17:51

coke66
  • coke66
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

hej undrar om någon har samma fel som jag har på min LG RZ-42PX4R,vet ej hur jag skall förklara men skall försöka

när jag sätter på tv:n så får jag myrornas krig i ena hörnet med färgerna gult,rött,grönt, det så så illa så det knappt går att titta ibland,vore tacksam om någon vet felet har dragit ur alla apparter som xbox,digitalbox,svcd sladden från datorn till tv:n men inget har hjälpt är desperat snart,har ju haft den knappt ett år skall den inte hålla längre
mvh sofia

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade/har samma problem som du så jag lämna in den så byte dom grafikkortet i tvn som var felet men nu har jag samma fel igen och bara en månads garanti kvar,så det blir o skicka in igen. :)

Postad 16 augusti 2006 - 19:14

eeman
  • eeman
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

mvh sofia

<{POST_SNAPBACK}>

Har exakt samma problem på min PX4RV. Dock försvinner symptomen efter någon minuts användning av TVn. Har ingen aning vad det beror på men när pixlarna värmt upp så försvinner det som sagt.

Postad 16 augusti 2006 - 20:12

coke66
  • coke66
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

mvh sofia

<{POST_SNAPBACK}>

Har exakt samma problem på min PX4RV. Dock försvinner symptomen efter någon minuts användning av TVn. Har ingen aning vad det beror på men när pixlarna värmt upp så försvinner det som sagt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade så första gången som du har att det försvann efter en stund men nu är det tvärtom,nu kommer det efter nån timme när tvn är varm.

Postad 17 augusti 2006 - 19:12

GaylordFokker
  • GaylordFokker
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hej.

Köpte mig en LG PX4R (lågupplösta) i december 05, den har fungerat väldigt fint o jag har varit väldigt nöjd, men på senare tid (2-3 veckor sedan) la jag märke till en sak jag aldrig sett förut.

Smått smått blått (kanske även lite grått men mest blått) flimmer i bilden som syns mest när man sitter i mörkret o tittar på en scen som är mörk, kliver man närmare TVn så märks det väldigt väl men knapt märkbart från normalt avstånd.

Är det fler av er som har detta fenomen?

Lättast har jag att se detta när jag byter mellan analoga kanaler, precis när bilden switchat och under 0.5s efter den blivit svart ser jag ett smått smått flimmer och som försvinner straxt innan nästa kanals bild kommer, det är även så här när jag kör DVD via scart, flimmret är där hela tiden men syns bäst mot svarta bakgrunder.

Tacksam för svar, ska jag reklamera TVn eller vad tycker ni? dålig signal eller vad?

Postad 18 augusti 2006 - 12:07

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0
då har du samma strul som mig men lg eller rättare sagt powermill var här och hämtade min tv många som har det felet när tv:n blir varm

mvh sofia

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade så första gången som du har att det försvann efter en stund men nu är det tvärtom,nu kommer det efter nån timme när tvn är varm.

<{POST_SNAPBACK}>

Redigerat av Unregistereda7b0d7a3, 18 augusti 2006 - 12:07.

Postad 18 augusti 2006 - 12:08

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0
verkar vara ett fabriksfel på alla px4rv

Hej.

Köpte mig en LG PX4R (lågupplösta) i december 05, den har fungerat väldigt fint o jag har varit väldigt nöjd, men på senare tid (2-3 veckor sedan) la jag märke till en sak jag aldrig sett förut.

Smått smått blått (kanske även lite grått men mest blått) flimmer i bilden som syns mest när man sitter i mörkret o tittar på en scen som är mörk, kliver man närmare TVn så märks det väldigt väl men knapt märkbart från normalt avstånd.

Lättast har jag att se detta när jag byter mellan analoga kanaler, precis när bilden switchat och under 0.5s efter den blivit svart ser jag ett smått smått flimmer och som försvinner straxt innan nästa kanals bild kommer, det är även så här när jag kör DVD via scart, flimmret är där hela tiden men syns bäst mot svarta bakgrunder.

Tacksam för svar, ska jag reklamera TVn eller vad tycker ni? dålig signal eller vad?

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 18 augusti 2006 - 20:03

coke66
  • coke66
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Hej.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har en PX3RVB men istort sett samma tv som PX4RV förutom designen.Men jag skall försöka få pengarna tillbaks för tvn för det har varit samma fel på den 2gånger nu. Om det fixar sig så blir det nog en LG PC1R istället hoppas jag.

Postad 18 augusti 2006 - 21:20

GaylordFokker
  • GaylordFokker
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Hej.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har en PX3RVB men istort sett samma tv som PX4RV förutom designen.Men jag skall försöka få pengarna tillbaks för tvn för det har varit samma fel på den 2gånger nu. Om det fixar sig så blir det nog en LG PC1R istället hoppas jag.

<{POST_SNAPBACK}>

Om det är ett vanligt fabriksfel och något som faktiskt är rätt störande borde en sk. "drulleförsäkring" som jag tog när jag köpte TVn kunna göra att jag får byta den, eller?

Postad 19 augusti 2006 - 14:07

GaylordFokker
  • GaylordFokker
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Jag var nere nu i affären där jag köpte TVn.

Han påstod sig aldrig hört talas om att detta, han totalt förnekade att ni som svarat mig att det ni sa stämde och att det skulle vara ett känt och ofta förekommande fabriksfel med blått flimmer, "aldrig hört talas om!", det han däremot sa att iom att jag inte har något flimmer när jag sätter på en kanalkälla som inte ha någon signal till sig så har jag inte något flimmer, han sa till mig att jag skulle testa att slå på menyn när jag hade TV-bild, om jag fortfarande hade flimmer då så var det fel på TVn, om inte så var det ett nätfel.

Problemet nu när jag tittade lite snabbt så har jag flimmret mest koncentrerat just där menyn poppar upp och den är ju blå så det är svårt att se ifall jag har flimmer utanför den, jag ska då testa ikväll när det är mörkt i rummet för det är lättare att se flimmret då, dock känns det så nu som han försökte "lura" mig att tro att TVn är OK genom att jag inte ser flimmer när jag har menyn på för att flimmret oftast sitter där menyn kommer upp och att den är blå.

Det som jag tyvärr tycker är tråkigt med denna historia är att, jag bor i Örebro och köpte TVn av Åkes Radio och TV, en ganska liten lokal affär , anledningen till att jag köpte den där även om den var några tusenlappar dyrare än billigaste på nätet, var att dels stödja den lokala handeln och för att enkelt och på ett trevligt sätt ha möjligheten att kunna prata med säljaren ifall det skulle bli strul. Dagens besök där gjorde mig besviken, anledningen till att jag skriver där är att när ett företag är bra så brukar jag tipsa folk om hur bra dom är, likaså gör jag också det när det är dåligt, och i en större grad än tvärtom. Säljaren där idag var mycket ogörlig och ignorant, svarade mig på ett kaxigt och tråkigt sätt enbart "Har jag aldrig hört talas om", "Det där kan inte stämma", "skicka ner TVn till vår reparationsavdelning" totalt ointresserad av att hjälpa mig, jag kände mig som att jag var en störig kund som inte skulle spendera pengar och helst skulle dra där ifrån. Nu känner jag att jag aldrig mer kommer stödja deras företag i framtida köp utan kommer förmodligen köpa på bästa pris via nätet, ville bara ha det sagt ifall fler örebroare läser detta inlägg. Sorry för offtopic där.

Postad 19 augusti 2006 - 14:26

JonasJansson
  • JonasJansson
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0
Även jag upplever lite flimer här och där, men det försvinner på någon till ett par sekunder, ingeting som fastnar utan är oftast ghost av text-tv, mest tydligt vid kanalbyte, men det där blåa, och längst upp vet jag inte om jag sett, kanske någon gång.

Små lokala handlare är inte alltid de bästa, då väljer jag hellre ett företag som fått bra omdömen just vid felhantering på nätet, men samtidigt så är det LG´s policy som gäller om inte din handlare ägnar sig åt välgörenhet.

Postad 19 augusti 2006 - 17:04

GaylordFokker
  • GaylordFokker
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Små lokala handlare är inte alltid de bästa, då väljer jag hellre ett företag som fått bra omdömen just vid felhantering på nätet, men samtidigt så är det LG´s policy som gäller om inte din handlare ägnar sig åt välgörenhet.

<{POST_SNAPBACK}>

Nä det är inte det jag menar, det jag menar är helt enkelt bemötandet, hur man pratar och tar hand om sina kunder, inte vad som gäller rent garantimässigt.

Postad 21 augusti 2006 - 10:00

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0
jag ringde till lg:s support telefon och det tog bara 10 sek så fattade hon problemet så det är nog ganska vanlig,sedan ringde jag powermill och dom kom inom en vecka så super service och han sa att detta problem blir nästan på alla 42px4rv när dom blir varma,då blir det en ###### massa pixel fel ni såg väl min bild på hur det såg ut och så får jag varje dag typ efter 2 timmar när tv:n blir varm,jag återkommer med mer ang min får tillbaka den om 2 veckor men han sa att detta är ett typiskt fel så skall du inte ha det

<{POST_SNAPBACK}>

Nä det är inte det jag menar, det jag menar är helt enkelt bemötandet, hur man pratar och tar hand om sina kunder, inte vad som gäller rent garantimässigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 04 september 2006 - 10:28

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1 743 inlägg
  • 0
Någon som mha powerstrip lyckats få en fungerande vettig upplösning i 50hz att funera med PX4R? (Den med 1024*768 native dvs). Den verkar konvertera 75hz til 60hz internt så det matchar inte alls bra med pal dvd, och 60hz gör det ju inte heller. Dock så vitt jag märkt med juddertest verkar detta inte uppstå med 1280*720 50hz.

Problemet är att jag inte lyckats ställa in en vettig 1280*720 50hz genom powerstrip. Bilden får kraftig overscan (inte som 720p60 som har normal c:a 5% overscan utan 10% overscan enligt dve..) + svårigheter att centrera bilden.

1024*768 vid 50hz går inte alls.. Någa powerstriperfarenheter att dela med sig av?

Postad 06 september 2006 - 11:24

Unregisteredd028d86e
  • Unregisteredd028d86e
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Är sugen på denna TV och ska eventuellt beställa den nu.. verkar dock vara lite delade meningar om den.

Vad säger ni? Ska man slå till?

Postad 06 september 2006 - 18:30

Honda
  • Honda
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Är sugen på denna TV och ska eventuellt beställa den nu.. verkar dock vara lite delade meningar om den.

Vad säger ni? Ska man slå till?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är jättenöjd med min sedan jag ändrat från gundinställningarna. Kör DVD Denon 2910 via HDMI 720p med XD-engine av, medan jag kör med XD till när jag tar in TV via RGB från en digital-tv box.

Hade jag valt idag hade jag sannolikt handlat monitorn (har inte koll på vad den heter) utan tv-mottagare och högtalare och kanske då valt en högupplöst...

Postad 17 september 2006 - 08:13

20 HZ
  • 20 HZ
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Hej har en LG RZ-42PX4RV som tvärdog i fredags, ljudet finns kvar men skärmen tänds inte!!! har någon upplevt samma sak?? Har provat att dra ut nät kabeln osv men inget hjälper, har inte haft några problem med inbränningar eller något annat som jag har läst om i denna tråd är kanon nöjd annars.

Postad 17 september 2006 - 08:21

JonasJansson
  • JonasJansson
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0
Låter som du ska ringa butiken där du köpt den, att testa att dra ut kabeln ett antal gånger, men sen finns det ju inte så mkt mer man kan göra.

Postad 18 september 2006 - 16:34

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0
någon som testat hdtv på den än och kan berätta lite om bilden för den är ju hd komp men inte hd ready

Redigerat av Unregistereda7b0d7a3, 18 september 2006 - 16:34.

Postad 18 september 2006 - 16:50

JonasJansson
  • JonasJansson
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0
Jag tycker bilden är helt ok, jag har kollat på de flesta olika hd formaten och upplösningarna och den får klart godkänt, 1080p ser bättre ut än 720p och 1080i. Det ser verkligen ut som om skärmen har fått fler pixlar, bättre färger och detaljer och mer djup i bilden. Det verkar hänga på kvalitén på filmen snarare än upplösningen.

Jag kör via dvi - hdmi från datorn, men skickar bara 1024 x 768 från datorn, har testat andra upplösningar men ser ingen direkt skillnad.

Jag tänker köpa en hd-box när comhem släpper dem, och ett ps3 när de kommer och det kommer nog se helt ok ut, jag tror tv:n håller tills priset på 50"+ 1080p plasma går ner mot överkommliga priser.

Redigerat av JonasJansson, 18 september 2006 - 16:57.

Postad 23 september 2006 - 03:54

Unregistered18321
  • Unregistered18321
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Tjennare allihopa! ;)

Jag undrar om någon av er har/har haft problem med ett pipande ljud ifrån baksidan av tv'n när den står i stand by läge? (pipljudet försvinner när man sätter igång tv'n)

Har haft min TV på service i 8(!) veckor, de har bytt både main board och power board utan att lyckas fixa problemet.
Så det ser nu ut som att jag får knata iväg till elgiganten och kolla på en ny utbytes tv eftersom de inte säljer denna modellen där längre.

Skulle vara intressant om jag är den enda som har haft detta problem :D

Skulle även vara intressant att höra vad ni har för tips på vad vilken modell jag borde kräva i utbyte :o

Man vill inte direkt byta ned sig... :D

Postad 04 oktober 2006 - 16:13

Snirpex
  • Snirpex
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hej
Jag har ljud problem med min teve. Har äntligen införskafft reciver och riktiga högtalare men får inget ljud från teven till recivern.. Får datorn funkar ljudet kanon och har testat att koppla in ljudet från teven i den utgången men då blir det bara tyst =(

Nån som kan hjälpa en icke hifinörd i kris? Hoppas det..

msn: [email protected]

Redigerat av Snirpex, 04 oktober 2006 - 16:14.

Postad 04 oktober 2006 - 16:31

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Hur plockar du ut ljudet? Genom scart?

Postad 04 oktober 2006 - 17:43

Snirpex
  • Snirpex
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Nää.. Alltså ska man väl genom att koppla reciven och teven samman genom en audiokabel som man stoppar in i tevens audio-utgång.. Eller? Helt lost =(

Postad 04 oktober 2006 - 19:09

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Japp nu är du lost här :) Den har ingen audioutgång annat än i scarten (vad jag kan se).
Ni som äger kanske kan backa min åsikt eller sparka undan benen på mig :wub:

Postad 04 oktober 2006 - 21:04

Snirpex
  • Snirpex
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Nää, nog har den AUDIO OUT.. Kille som har halv bra på hifi-kopplingar sa att man skulle dra den där ifrån och sen ner till recivern.. Ingen som har kopplat sin plasma till recivern?!?

Postad 04 oktober 2006 - 21:35

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Nää, nog har den AUDIO OUT.. Kille som har halv bra på hifi-kopplingar sa att man skulle dra den där ifrån och sen ner till recivern.. Ingen som har kopplat sin plasma till recivern?!?

<{POST_SNAPBACK}>

Japp visste hade den det, fel i produktbeskrivningen här. Felet måste ligga i dina inställningar Snirpex. Ta en titt i manualen en gång till att du verkligen gjort allt rätt.

Postad 05 oktober 2006 - 10:22

Snirpex
  • Snirpex
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Men gör juh rätt =( Man kan juh inte koppla på nått annat sätt.. Sen står det INGET om i manualen om hur man koppla ljudet från teven till en reciver eller nått annat med ljudet.. Bara hur man ställer in ljudet i själva teve, alltså till de ljudet som kommer från dom inbyggda högtalarna..

Alltså ingen som har kopplat ihop sin LG RZ-42PX4R med en reciver?!?

Postad 05 oktober 2006 - 10:54

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3 086 inlägg
  • 0
Du måste gå in i meny och stänga av tv-högtalarna för att ljudet skall gå ut. Dessutom bör du dra upp ljudnivån till 100 efter att du har stängt av högtalarna.

Postad 05 oktober 2006 - 11:03

Snirpex
  • Snirpex
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Okej.. Men vi testade det utan framgång.. Skuvade inte upp ljudet till 100 sen dock. Varför ska man göra det?? Får prova igen..

Postad 05 oktober 2006 - 17:06

Snirpex
  • Snirpex
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Såja! Nu funkar det.. Gjorde som vi gjorde tidigare.. Men startade om teven efter jag valde högtalare AV och sen så funkade det hur bra som helst. Jiihaa!

Postad 07 oktober 2006 - 07:34

GaylordFokker
  • GaylordFokker
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

jag ringde till lg:s support telefon och det tog bara 10 sek så fattade hon problemet så det är nog ganska vanlig,sedan ringde jag powermill och dom kom inom en vecka så super service och han sa att detta problem blir nästan på alla 42px4rv när dom blir varma,då blir det en ###### massa pixel fel ni såg väl min bild på hur det såg ut och så får jag varje dag typ efter 2 timmar när tv:n blir varm,jag återkommer med mer ang min får tillbaka den om 2 veckor men han sa att detta är ett typiskt fel så skall du inte ha det

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har nu lämnat in min TV för service hos min lokala affär, antar att de skickar den till LG, fick inte ens någon uppskattad tid på hur lång tid det kan ta tills jag får tillbaka den eller eventuellt en ersättnings-tv.

Hur lång tid har det tagit för er andra?

Postad 10 oktober 2006 - 14:01

sall
  • sall
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tjena!!

jag vill höra om LG's plasma 42PX4RV, funderar på att köpa en sådan eller en Philips 42PF5320. Men är mest sugen på LG'n. Är intresserad av era synpunkter på apparaten och ev problem med den...

Nicke

Postad 13 oktober 2006 - 13:49

Luthor
  • Luthor
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Hej har en LG RZ-42PX4RV som tvärdog i fredags, ljudet finns kvar men skärmen tänds inte!!! har någon upplevt samma sak?? Har provat att dra ut nät kabeln osv men inget hjälper, har inte haft några problem med inbränningar eller något annat som jag har läst om i denna tråd är kanon nöjd annars.

<{POST_SNAPBACK}>

Jaha, då har detta "fenomen" även hänt för mig, min 42PX4RV dog i måndags. Satt och tittade när helt plötsligt skärmen slocknade, hade fortfarande ljud men ingen bild på någon kanal. Ringde powermill.se och de skall komma och hämta skärmen på onsdag, får väl se vad felet kan vara...

HZ:Har du fått tillbaka din skärm, och vad var i så fall felet? Verkar ha haft exakt samma problem som jag råkat ut för...

P.S. Inte roligt att sitta och titta på en lite 14" TV, särskilt inte när den står framför 42" som fortfarande hänger på väggen helt svart... ;) :D ;) D.S.

Postad 28 oktober 2006 - 22:45

Unregistered85b41a43
  • Unregistered85b41a43
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hade samma irriterande flimmer på min plasma TV,tänkte att nu är det kört efter att ha läst era insändare... en LG42PX4RV.6 månader gammal. Skulle precis lyfta av den från väggen och drog ur sladden och stoppade tillbaka den, då blev bilden perfekt igen....AC-sladden satt helt enkelt löst!!!
helt sjukt.....

Postad 31 oktober 2006 - 09:33

Luthor
  • Luthor
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Jaha, då har det gått tre veckor sedan man ringde till powermill och felanmälde tv:n... Ledsnade idag och ringde upp och fick då veta att min tv blivit "totalt kvaddad vid transporten" som tjejen på powermill uttryckte sig, så nu får jag en utbytes-tv i dagarna (när powermill och DHL kommit överens om vem som skall betala)... Kommer dock aldrig få veta vad felet var på min tv, men killen som hämtade den sade att det tydligen var ett vanligt problem...

Postad 02 november 2006 - 18:38

fattaringenting
  • fattaringenting
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jaha, då har detta "fenomen" även hänt för mig, min 42PX4RV dog i måndags. Satt och tittade när helt plötsligt skärmen slocknade, hade fortfarande ljud men ingen bild på någon kanal. Ringde powermill.se och de skall komma och hämta skärmen på onsdag, får väl se vad felet kan vara...

HZ:Har du fått tillbaka din skärm, och vad var i så fall felet? Verkar ha haft exakt samma problem som jag råkat ut för...

P.S. Inte roligt att sitta och titta på en lite 14" TV, särskilt inte när den står framför 42" som fortfarande hänger på väggen helt svart... :P :) :P D.S.

<{POST_SNAPBACK}>

Jaha, då hände detta mig igår oxå...suck!
Ni har ingen ny info angående detta? Har felanmält det till LG idag, måste dock göra en felanmälan på Powermill´s hemsida innan de kan skicka ut någon tekniker.

Frågan är vad som gått sönder och om det går att byta (finns på hyllan)?
Eller är det bara räkna med att köpa in en ny TV?

Det jobbigaste är att jag måste plocka ner 23'' LCDn från väggen i sovrummet och titta på i vardagsrummet de närmaste...4veckorna eller nått. Scheisse!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.