Blu-ray eller HD DVD?
7496 svar till detta ämne
Postad 11 december 2006 - 16:37
Likvid
-
Likvid
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Spanade in WSR betyg över HD releasen över året hittills. Till min förvåning såg jag att i sista numret var det 6 st HD DVD titlar som ligger i referens klass. Inga BD titlar fick det betyget, inte ens i dom andra numrena heller.
HD material borde automatiskt innebära referens standard, med uppenbarligen slår vissa SD titlar med referens klass dagens BD titlar. 
<{POST_SNAPBACK}>
Varför förvånad? detta är ju känt sen flera månader tillbaks, bara att nivån på detta forum ligger 2 år efter i utvecklingen....
Många superbit DVDs spöar till och med många BD utgåvor.
<{POST_SNAPBACK}> Vem är det som ligger efter...? Bildkvalitén på Blu-ray och HD DVD är lika idag.
<{POST_SNAPBACK}>
Åter igen, du ljuger igen och fabricerar resultat för att passa din egen uppfattning. Det går även tro på tomten om man vill, om man bara försöker så går det. Jag kan däremot visa review site efter review site som bevisar motsatsen. Det är ett fåtal titlar som nästan når upp till HD-DVD och det är Warners BD titlar, resten är bara skit från BD. Har du ens haft en HD-DVD eller BD maskin? det är mycket snack och liten verkstad från din sida i hela tråden.
Postad 11 december 2006 - 16:40
Likvid
-
Likvid
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Det här med recensioner är ju lite roligt, jag har läst ett nr av WSR om det var från oktober kanske och betygen för BD är löjligt låga. Är det Joe Kane som skriver dom eller? 
Tja han har ju lite mer kompetens än vad en wannabe som du själv är Men det är klart, så länga alla experter säger motsatsen så ljuger dom allihopa för det går väl inte för sig att BD är sån skit som det är eller?
Postad 11 december 2006 - 16:42
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
Herre gud, jag blev nyfiken på vad du skrev så jag tog bort ignoren, men det var ju tydligen ett misstag *suck*
Postad 11 december 2006 - 16:43
Likvid
-
Likvid
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Jag menar att man borde kräva kvalitet i och med HD material. Vi pratar om framtidens format här. Sony säger vi är störst, med vadå? Dom har fortfarande problem att leverera optimal kvalitet som man har att vänta sig, eller?
Dom är i alla fall inte bäst, jo kanske är dom bäst i marknadsföring.
<{POST_SNAPBACK}>
Sony har bara namnet kvar, resten är historia. Sonys BD spelare klarar inte det mest grundliga, spela CD skivor $999 Bara en idiot köper den spelaren idag.
Postad 11 december 2006 - 16:47
Likvid
-
Likvid
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Läs och lär! Most damning though is that many independent review comparisons of the same title in both formats have clearly awarded victory to HD-DVD version for better picture quality, sound options and more interactive features.Till skillnad mot ni BD ******s länkar jag till verkliga artiklar och tester. http://www.darkhoriz...08a.php#Scene_1
Postad 11 december 2006 - 17:29
random111
-
random111
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
Åter igen, du ljuger igen och fabricerar resultat för att passa din egen uppfattning.
Det går även tro på tomten om man vill, om man bara försöker så går det.
Jag kan däremot visa review site efter review site som bevisar motsatsen.
Det är ett fåtal titlar som nästan når upp till HD-DVD och det är Warners BD titlar, resten är bara skit från BD.
Har du ens haft en HD-DVD eller BD maskin? det är mycket snack och liten verkstad från din sida i hela tråden. 
<{POST_SNAPBACK}>
Ge dig nu! Jag fabricerar ingenting. Se på sammanställningarna nedan som skrevs tidigare i tråden. Speciellt den som innefattar alla recensioner från och med oktober. Det finns ingen signifikant skillnad idag! Blivit poppis att räkna snittbetyg mellan BD och HD DVD så jag testade att räkna ihop dom 20 senaste recensionerna från Home Theater Spot. Resultatet blev följande:
Blu-ray PQ: 4.07 AQ: 4.45
HD DVD PQ: 3.87 AQ: 3.70
Hur var det nu? Var det BD som hade sämst kvalité? 
<{POST_SNAPBACK}> Om jag räknar ihop dom 20 senaste recensionerna från High-Def Digest får jag, Blu-ray PQ: 4.08 HD DVD PQ: 3.83
Observera dock att bildkvalitén till största delen beror på masterns kvalité. Så det är antagligen så att mastern till de senaste Blu-ray exklusiva filmerna har varit bättre än för de senaste HD DVD exklusiva filmerna.
Om jag räknar ända från början av oktober får jag, Blu-ray (43 filmer) PQ: 3.94 HD DVD (50 filmer) PQ: 3.90
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 11 december 2006 - 18:20
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
För det första ingen SD DVD spöar en HD film, ja de första BD filmerna var inte bra men ingen SD utgåva även en grym superbit spöade dom. Så man skall tänka lite på orden man väljer annars blir disskussionen löjlig. Och till alla ******s som håller stenhårt och backar upp sitt format. http://www.component..._1165857596.jpgTror ni verkligen det är så
Postad 11 december 2006 - 18:27
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1 113 inlägg
För det första ingen SD DVD spöar en HD film, ja de första BD filmerna var inte bra men ingen SD utgåva även en grym superbit spöade dom.
Så man skall tänka lite på orden man väljer annars blir disskussionen löjlig.
Och till alla ******s som håller stenhårt och backar upp sitt format.
http://www.component..._1165857596.jpg
Tror ni verkligen det är så 
<{POST_SNAPBACK}>
Håller fullständigt med och den här tråden börja spåra ur totalt... Var glada för att folk köper hd filmer och spelare överhuvudtaget vare det är på Blu Ray eller HD-DVD så att utveckligen drivs framåt! Jag är glad för varje person som köper HD-DVD eller Blu Ray. Detta för att då kan dessa personer uppleva filmer med bättre kvalité än DVD.
Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 11 december 2006 - 18:29.
Postad 11 december 2006 - 19:18
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
Hitta en quote från moddarna på avsforum, " challenge the information; not the poster" Är det bara jag eller känns den här tråden mer som: challenge the poster; not the information?
Postad 11 december 2006 - 20:21
random111
-
random111
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
Vågar man ha en sådan här signatur?
Postad 11 december 2006 - 20:39
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
HD material borde automatiskt innebära referens standard, med uppenbarligen slår vissa SD titlar med referens klass dagens BD titlar. 
<{POST_SNAPBACK}>
De bedömms efter olika måttstockar... Iövrigt gjorde Zoom dagens inlägg.
Postad 11 december 2006 - 21:03
Likvid
-
Likvid
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Här kan ni se den stora skillnaden i kvalite mellan en Samsung BD-P1000 och en Toshiba HD-XA1. Bilderna är uppskalade med vanlig DVD hos spelarna vilket visar skillnaden. Skillnaden är betydligare på en stor duk än vad dessa foton visar dock. Samsung BD-P1000 BLURAY  Toshiba HD-XA1 HD-DVD  Ska posta bilder från World Trade Center också i äkta HD.
Redigerat av Guppa, 11 december 2006 - 21:57.
Postad 11 december 2006 - 21:31
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Nu är du ute på tunn is "Likvid", samsungs BD suger! Det vet de flesta.
+ att screenshots inte säger ett dyft.
Redigerat av thetias, 11 december 2006 - 21:32.
Postad 11 december 2006 - 21:34
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
Är det där uppskalad DVD? Om så är fallet så förstår jag mig inte på kommentaren: " HD-DVD är vida överlägset i kvalitet" Det ska väl snarare stå att Toshen är överlägsen? inte själva formatet eller?  EDIT: jahopp, precis vad jag trodde, skulle det inte vara intressantare att posta en bild från PS3 istället? EDIT2: fast PS3 kanske inte kan skala DVD än? då vore det nog mer intressant med Sonys andra spelare eller Panasonicen... EDIT3: Tack Guppa, nu blev inlägget betydligt vettigare.
Redigerat av Unregistered992, 11 december 2006 - 22:09.
Postad 11 december 2006 - 23:12
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
Screenshots säger inget om en bild, det är som att posta en MP3 från HDVD och BD och sedan säga att ena format har bättre ljud baserat på det.
Jag håller helt med raptorxx, varför "bråkar" alla HD älskare, det är ju DVD som är vår fiende, varje gång någon köper en HDDVD eller BD så får vi in fler maskiner hos folk och formatet HD får en större spridning.
Mitt primära önskan är att få HD till min projj, och kunna njuta av denna bild jag väntat på så länge, sedan om det är HDDVD eller BD som står för det är mindre viktigt.
Jag hoppades att det format som gav bäst bild/ljud skulle vinna, och nu verkar det som att båda är likvärdiga och kan ge grymt fin bild/ljud så jag är nöjd och glad  lite surt att man måste köpa två spelare i början men hey bättre än att kolla sunkig VHS, oj sorry menade DVD.
Jag erkänner att jag tycker att HDDVD gjort en klart bättre start och känns mer konsument vänliga, jag var grovt besviken på BD start, att släppa sån skit som Samsung spelaren och de första filmerna är sååå dåligt. Men nu är det klart bättre, men som vi ser trots att nyare filmer har lika hög kvalite som HDDVD så har BD kvar ryktet om sämre bild, och det visar på hur viktig starten var.
Jag har mer eller mindre bestämt mig för att min BD spelare blir PS3, frågan är bara vilken HDDVD spelare man skall köpa, skall man vänta på XE1 eller plocka en A1:a, gillar A1:an skarpt trots dess seghet, mycket fin spelare tekniskt sett.
DVD suger såå mycket, jag kan inte kolla på det längre efter att ha sett HD på massa mässor, så jag bojkottar DVD, kommer inte köpa en till film frivilligt.
Redigerat av ZoomAir, 11 december 2006 - 23:15.
Postad 11 december 2006 - 23:41
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
ZoomAir: Jag tycker det är roligt att diskutera  Och det är väl ingen hemlighet att jag håller på Blu-ray även fast jag gillar HD DVD också... Har inga problem att falla tillbaka på HD DVD om Blu-ray dör ut, men det skulle inte kännas lika bra. Men jag förstår inte varför vissa ska ha så tråkig attityd och hoppa på folk? Det räcker väl att argumentera mot vad man skriver och inte komma med kommentarer om att man är 14 år, wannabe och en idiot bara för att man föredrar BD?
Postad 11 december 2006 - 23:54
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
ZoomAir: Jag tycker det är roligt att diskutera Och det är väl ingen hemlighet att jag håller på Blu-ray även fast jag gillar HD DVD också... Har inga problem att falla tillbaka på HD DVD om Blu-ray dör ut, men det skulle inte kännas lika bra. Men jag förstår inte varför vissa ska ha så tråkig attityd och hoppa på folk? Det räcker väl att argumentera mot vad man skriver och inte komma med kommentarer om att man är 14 år, wannabe och en idiot bara för att man föredrar BD?
<{POST_SNAPBACK}>
Yupp jag säger inte att man inte skall disskutera, hur skoj är det om alla gillar båda och är helt neutrala, fast det är skillnad på att disskutera och rent stenhårt backa upp ett format och bara säga "min är bäst, din är skit" Det är den attityden som många har i denna tråd som är tråkig, annars är det verkligen inte fel att lyfta fram egenskaper och sidor som man gillar hos ett format.
Redigerat av ZoomAir, 11 december 2006 - 23:54.
Postad 12 december 2006 - 00:52
Isaac
-
Isaac
-
Veteran
-
-
1 836 inlägg
Något som kanske är oklart, även något oklart för min del är just vad som menas med ett format, Vad krävs för att något skall kallas för ett format?
Postad 12 december 2006 - 01:17
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
Här kommer en fortsättning på vad jag postade tidigare. " Afternoon, folks. There's some interesting DVD announcement news to report today, and we've got a high-def follow-up from Friday's post as well...
Okay... now for a bit of high-def news. I said on Friday that you can expect some major title announcements at the Consumer Electronics Show (CES) in January. Well, I wasn't kidding and we've got a bit of follow-up for you.
I've just spoken today with Eric Maehara, VP of Communications for Buena Vista Home Entertainment. He informed me that the studio is planning to announce a MAJOR Blu-ray Disc release line-up for the first half of 2007 at CES. In addition, he reiterated to me in no uncertain terms that BVHE has no plans to support HD-DVD, despite persistent online rumors to the contrary.
I've also spoken this afternoon with Steve Feldstein, Senior VP of Corporate and Marketing Communications for 20th Century Fox Home Entertainment. He likewise confirmed that Fox has no plans to support HD-DVD, and that the studio will also be announcing additional Blu-ray Disc titles at CES.
Paramount's Senior VP for Worldwide DVD Production, Jeff Radoycis, has informed me that the studio is currently focusing on new release titles, but is also busy evaluating a number of major catalog titles for their readiness to be released on HD-DVD and Blu-ray Disc in the year ahead. The studio definitely expects to continue supporting both high-def formats equally in 2007.
And on Friday afternoon I spoke with a press representative of New Line Home Entertainment regarding their future high-def releases. The latest official word is that the studio is currently still evaluating their plans as far as which format(s) they might support and what titles they might want to release. For now, don't expect anything from them on either format until probably mid-2007.
We've got follow-up inquiries in to Warner, Universal and Sony with regard to their forthcoming high-def announcement plans, in particular whether they plan any major announcements at CES or not. We'll post the details of their responses as soon as they come in." http://thedigitalbits.com/
Postad 12 december 2006 - 08:06
Addex
-
Addex
-
Veteran
-
-
1 902 inlägg
^^ This is GREAT news for HD DVD!
Postad 12 december 2006 - 09:30
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Så har en av världens största tillverkare av pc börjat leverera HD DVD som lär vara det billigaste av alla HD spelare, förutsättningen är att man redan har en dator med korrekt prestanda eller att man skaffar en ny sådan.
Postad 12 december 2006 - 10:08
random111
-
random111
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
Så har en av världens största tillverkare av pc börjat leverera HD DVD som lär vara det billigaste av alla HD spelare, förutsättningen är att man redan har en dator med korrekt prestanda eller att man skaffar en ny sådan.
<{POST_SNAPBACK}>
Har du någon länk till att den är billigast? Enligt prisjakt.nu kostar den 5219 kr. Xbox 360 HD DVD add-on kostar 2695 kr. Dessutom kommer Buffalo att i slutet av december börja sälja sin interna HD DVD drive HDV-ROM2.4FB för motsvarande 2200 kr i Japan.
Postad 12 december 2006 - 10:53
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2 396 inlägg
Så då har både HP och Dell (BD-lägret) släppt en HD DVD-drive.
Postad 12 december 2006 - 17:01
random111
-
random111
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Intressant. Så du menar att Dell äger Buffalo? Eller vilken relation har de? Buffalo släppte både en intern och en extern Blu-ray brännare för ett halvår sedan. Dell släppte igår sin första notebook med Blu-ray brännare. Edit: Försökte själv ta reda på vilken relation Buffalo och Dell har. Kom fram till att Buffalo är leverantör till Dell. Buffalo ägs av Melco koncernen i Japan. Rätta gärna mig om jag har fel, men jag kunde inte hitta något som tyder på att Dell har släppt en HD DVD-drive.
Redigerat av random111, 12 december 2006 - 19:17.
Postad 12 december 2006 - 17:24
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
• Read speed: HD DVD-ROM up to 2.4X (CLV); DVD up to 5X (CAV); CD up to 14x (CAV) • Sustained transfer:1x CD = 150KB/s (data mode 1); 1X DVD = 1350 KB/s; 1X HD DVD = 4560 KB/s• Burst transfer rate: 33 MB/s max • Access time: DVD 160 ms; CD 160 ms (typical) • Mean time between failures (MTBF): 70,000 POH at 25% duty cycle in room temp Räcker verkligen detta för HD-DVD-uppspelning? EDIT: Synd att den inte klara HD-DVD-R/RW.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 12 december 2006 - 17:44.
Postad 12 december 2006 - 17:54
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2 247 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> • Read speed: HD DVD-ROM up to 2.4X (CLV); DVD up to 5X (CAV); CD up to 14x (CAV) • Sustained transfer: 1x CD = 150KB/s (data mode 1); 1X DVD = 1350 KB/s; 1X HD DVD = 4560 KB/s • Burst transfer rate: 33 MB/s max • Access time: DVD 160 ms; CD 160 ms (typical) • Mean time between failures (MTBF): 70,000 POH at 25% duty cycle in room temp
Räcker verkligen detta för HD-DVD-uppspelning?
EDIT: Synd att den inte klara HD-DVD-R/RW.
<{POST_SNAPBACK}>
Annars får man köpa xbox HD-DVD och koppla till datorn. Med nuvarande dollarkurs behöver det inte kosta mycket över tusenlappen om man har bärvänliga vänner på plats därborta
Postad 12 december 2006 - 18:35
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
Det här "kriget" måste vara det bästa som kunde hända. Hade dom enats om ett format så hade antagligen inte tosh kunnat göra en så pass billig och bra spelare(om dom nu tar en förlust på den) och pressen på att utveckla formaten hade nog inte vara lika stor heller.
Samsung har för övrigt sluta tillverkat deras spelare och kommer antagligen att visa en ny under CES. Får jag gissa så tror jag den är betydligt bättre och att priset landar på $499-599.
Postad 12 december 2006 - 19:22
snuffe82
-
snuffe82
-
Forumräv
-
-
622 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Har du någon länk till att den är billigast? Enligt prisjakt.nu kostar den 5219 kr. Xbox 360 HD DVD add-on kostar 2695 kr. Dessutom kommer Buffalo att i slutet av december börja sälja sin interna HD DVD drive HDV-ROM2.4FB för motsvarande 2200 kr i Japan.
<{POST_SNAPBACK}>
Xbox 360 HD DVD add-on kan du få för 1400:- 2695:- är det dyraste.
Postad 12 december 2006 - 20:43
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Check this out: Toshiba HD-A2 Amazon.com från $489.88
Postad 12 december 2006 - 21:06
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2 396 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Intressant. Så du menar att Dell äger Buffalo? Eller vilken relation har de? Buffalo släppte både en intern och en extern Blu-ray brännare för ett halvår sedan. Dell släppte igår sin första notebook med Blu-ray brännare.
Edit: Försökte själv ta reda på vilken relation Buffalo och Dell har. Kom fram till att Buffalo är leverantör till Dell. Buffalo ägs av Melco koncernen i Japan. Rätta gärna mig om jag har fel, men jag kunde inte hitta något som tyder på att Dell har släppt en HD DVD-drive.
<{POST_SNAPBACK}>
Sorry, baserades på en gammal uppad tråd som visade sig vara BS. Ska trippelkolla nästa gång.  Ingen HD DVD av Dell alltså, du har rätt.
Postad 12 december 2006 - 22:47
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
Kan man göra annat än att älska FOX?  13:e Mars 07 så kommer Mr. & Mrs. Smith på 50GB/AVC och med DTS-HD MA.
Postad 13 december 2006 - 01:36
LeTheMan
-
LeTheMan
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Kan man göra annat än att älska FOX?  13:e Mars 07 så kommer Mr. & Mrs. Smith på 50GB/AVC och med DTS-HD MA. 
<{POST_SNAPBACK}>
Det är nog bara en av många som kommer Jag väntar på ett släppdatum för Pirates of Carribean: Dead Man's Chest...
Postad 13 december 2006 - 12:39
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
Hulk fick ###### bra betyg, Unviersal kan det här med "HD"  Universal verkar också stå fast vid HD DVD. Meanwhile, Universal Home Entertainment has gotten back to us this afternoon with a bit of news regarding their high-def plans. Vivian Meyer, the studio's Senior VP of Publicity, has informed us that the studio will continue exclusively backing the HD-DVD format in 2007 and expects to make a number of major HD-DVD release announcements at CES next month.http://thedigitalbits.com/
Postad 13 december 2006 - 14:10
Addex
-
Addex
-
Veteran
-
-
1 902 inlägg
Cuban has high-def for Dell Cuban has high-def for Dell By Thomas K. Arnold Dec 13, 2006
Mark Cuban is weighing in for Blu-ray Disc. The maverick mogul, known for championing the simultaneous release of films across multiple platforms, plans to bundle original high-definition content from his HDNet network with Dell computers sold in the U.S.
"Our combination of great programming, captured and displayed at only the highest quality, is a win-win opportunity for HDNet, Dell and consumers who want the very best high-definition home-viewing experience," Cuban said in a statement. "Through this opportunity, HDNet is able to provide high-quality original content to one of the computer industry's premiere companies."
The first title under the deal is "HDNet World Report Special: Shuttle Discovery's Historic Mission," copies of which will be packaged with Dell's XPS M1710 computer.
The program provides exclusive high-def coverage of Space Shuttle Discovery's launch last year. The special also includes live coverage of events surrounding the launch and footage from mission control, uninterrupted by commentators.
"Mission" was released to retailers in early October, when Magnolia officially entered the Blu-ray derby with six titles, including "Bubble," a 2005 film from director Steven Soderbergh about three Midwestern factory workers whose lives are changed by a local murder, and "Enron: The Smartest Guys in the Room," a documentary about the Enron financial debacle. Advertisemen
Postad 13 december 2006 - 17:29
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
Enligt High Def Digest så är 44(45, om man räknar med att Saw II kommer i en unrated utgåva också) titlar utannonserade på BD under början av 07 medans HD DVD har 10... Räkna även in att Warner kommer fylla hålet som nu är mellan formaten och att flera studios kommer med en " MAJOR Line-up" under CES i Januari. Framtiden ser lju... ehm, blå ut
Postad 13 december 2006 - 18:30
dimme
-
dimme
-
Beroende
-
-
1 189 inlägg
Enligt High Def Digest så är 44(45, om man räknar med att Saw II kommer i en unrated utgåva också) titlar utannonserade på BD under början av 07 medans HD DVD har 10... Räkna även in att Warner kommer fylla hålet som nu är mellan formaten och att flera studios kommer med en "MAJOR Line-up" under CES i Januari. Framtiden ser lju... ehm, blå ut 
<{POST_SNAPBACK}>
Bara framtiden inte håller den nuvarande prisnivån så är det helt lungt för min del  jag hoppas på en prisnivå på under 6000.- fram till mars (födelsedagspresent till migsjälv  ). PS3 räknar jag inte som en BD spelare...
Postad 13 december 2006 - 18:40
LeTheMan
-
LeTheMan
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Enligt High Def Digest så är 44(45, om man räknar med att Saw II kommer i en unrated utgåva också) titlar utannonserade på BD under början av 07 medans HD DVD har 10... Räkna även in att Warner kommer fylla hålet som nu är mellan formaten och att flera studios kommer med en "MAJOR Line-up" under CES i Januari. Framtiden ser lju... ehm, blå ut 
<{POST_SNAPBACK}>
Bara framtiden inte håller den nuvarande prisnivån så är det helt lungt för min del  jag hoppas på en prisnivå på under 6000.- fram till mars (födelsedagspresent till migsjälv ). PS3 räknar jag inte som en BD spelare...
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tror nog det ska ploppa upp nya för den prisklassen under CES. Men vad synd att du inte räknade den som en BD-spelare, alla "extrafunktioner" får man med en spelare som håller jämna steg med de dyrare idag.
Postad 13 december 2006 - 18:45
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
Det tror jag också, LG och eller Samsung för $499-599.
Postad 13 december 2006 - 20:31
Fjant
-
Fjant
-
Lärjunge
-
-
409 inlägg
Jag tror nog det ska ploppa upp nya för den prisklassen under CES. Men vad synd att du inte räknade den som en BD-spelare, alla "extrafunktioner" får man med en spelare som håller jämna steg med de dyrare idag.
<{POST_SNAPBACK}>
När exakt är CES? Hoppas iaf på att det tar fart ordentligt på marknaden för HD spelare av alla dess slag efter den mässan. Jag vill ha framtiden nu!!
Redigerat av Fjant, 13 december 2006 - 20:32.
Postad 13 december 2006 - 20:36
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
Postad 13 december 2006 - 23:21
HDGuru
-
HDGuru
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
CES kommer bli kul i år. Disney och Fox kommer börja pumpa ut titlar efter CES och Warner kommer fylla på med saknade BD titlar. Ser bra ut för HD-DVD!
Postad 13 december 2006 - 23:32
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2 396 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Hur är det med europreleasena eller kommer en importerad spelare vara enda svaret?
Postad 13 december 2006 - 23:41
hulle_245
-
hulle_245
-
Användare
-
-
196 inlägg
Vilken av typerna kommer hålla längst i lägden?
Det är väl Blu-Ray för den kan ju redan idag lagra 200gb o framtiden så kan det ju komma ut än större.
Men frågan är vilken av dom båda typerna som kommer att ha längst i livslängd?
Postad 13 december 2006 - 23:45
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
Det här "kriget" måste vara det bästa som kunde hända. Hade dom enats om ett format så hade antagligen inte tosh kunnat göra en så pass billig och bra spelare(om dom nu tar en förlust på den) och pressen på att utveckla formaten hade nog inte vara lika stor heller. Samsung har för övrigt sluta tillverkat deras spelare och kommer antagligen att visa en ny under CES. Får jag gissa så tror jag den är betydligt bättre och att priset landar på $499-599.
<{POST_SNAPBACK}>
Det har jag försökt predika i över ett år. Vad fasiken spelar det för roll om jag har 3 eller 4 apparater i min bänk bredvid TVn? (OK, i mitt fall 8 eller 9 men ändå) Konkurransen pressar priser (dock ännu mest från ena lägret  ) men ännu viktigare är att det driver den tekniska utvecklingen. Med ett format hade vi än idag förmodligen inte haft något format tillgängligt. Man hade fortfarande petat i det tekniska och sen hade vi fått se skivor med max 15-25 GB i flera år framöver.
Postad 14 december 2006 - 01:51
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Alla siffernördar får sin tarm matad på följande länk. http://forum.blu-ray...read.php?t=3338
Postad 14 december 2006 - 02:47
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
Det här "kriget" måste vara det bästa som kunde hända. Hade dom enats om ett format så hade antagligen inte tosh kunnat göra en så pass billig och bra spelare(om dom nu tar en förlust på den) och pressen på att utveckla formaten hade nog inte vara lika stor heller. Samsung har för övrigt sluta tillverkat deras spelare och kommer antagligen att visa en ny under CES. Får jag gissa så tror jag den är betydligt bättre och att priset landar på $499-599.
<{POST_SNAPBACK}>
Det har jag försökt predika i över ett år. Vad fasiken spelar det för roll om jag har 3 eller 4 apparater i min bänk bredvid TVn? (OK, i mitt fall 8 eller 9 men ändå)
Konkurransen pressar priser (dock ännu mest från ena lägret ) men ännu viktigare är att det driver den tekniska utvecklingen. Med ett format hade vi än idag förmodligen inte haft något format tillgängligt. Man hade fortfarande petat i det tekniska och sen hade vi fått se skivor med max 15-25 GB i flera år framöver.
<{POST_SNAPBACK}>
Håller helt med, surt att behöva köpa två maskiner men vem bryr sig, det är HD jag vill ha och det går snabbast så här, BETYDLIGT snabbare. Och som jag sa innan, varje köpt HDDVD eller BD är en vinst för HD och ett slag mot DVD.
Redigerat av ZoomAir, 14 december 2006 - 02:49.
Postad 14 december 2006 - 10:18
badboy_12345
-
badboy_12345
-
Användare
-
-
198 inlägg
Vilken av typerna kommer hålla längst i lägden? Det är väl Blu-Ray för den kan ju redan idag lagra 200gb o framtiden så kan det ju komma ut än större. Men frågan är vilken av dom båda typerna som kommer att ha längst i livslängd?
<{POST_SNAPBACK}>
Vi får se hur det går i europe för att veta det, får nog mer överblick om 6 månader.. I japan vinner blu-ray överlägset vilket är självklart.. Men i USA vinner HD-DVD överlägset... Så man får se hur det går i europa. Nog många studios som väntar på hur det går i europa för att se om de ska ändra sitt stöd från blu-ray till HD-dvd för det tjänar inte så bra på blu-ray i USA. Blir det samma visa här i europa som i USA så kommer nog blu-ray försvinna från filmmarknaden rätt snabbt när filmstudios ändrar sig till hd-dvd.
Postad 14 december 2006 - 14:15
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
Att japaner diggar Sony och BD förstår jag, men hur fan kan man säga att HD DVD vinner överlägset?  Hur många spelare finns på marknaden, typ under 100k? 
Hade HD DVD 10miljoner användare och BD 10.000, ja då hade jag kunnat hålla med dig.
Redigerat av Unregistered992, 14 december 2006 - 14:17.
Postad 14 december 2006 - 14:37
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Att japaner diggar Sony och BD förstår jag, men hur fan kan man säga att HD DVD vinner överlägset? Hur många spelare finns på marknaden, typ under 100k? Hade HD DVD 10miljoner användare och BD 10.000, ja då hade jag kunnat hålla med dig.
<{POST_SNAPBACK}>
Det är önsketänkande från vissa.
Postad 14 december 2006 - 14:50
Addex
-
Addex
-
Veteran
-
-
1 902 inlägg
Det är önsketänkande från vissa. 
<{POST_SNAPBACK}>
Lite info från: gamedaily.comXbox 360 has sold 3.4 million units in the U.S., and the newly launched Wii and PS3 come in at 476K and 197K, respectively. Along with the Wii console, 270K Wii remotes and 153K nunchuks were also sold.
Interestingly, from a next-gen DVD standpoint the Xbox 360 HD DVD peripheral sold 42K units. So technically, within the gaming universe the PS3/Blu-ray install base is nearly five times greater.
XBOX 360 sålda i usa = 3.4 miljoner HD-DVD strapp-on sålda i usa = 42000 st 1,23% av Xbox 360 ägarna har tillgång HD-DVD. PS3 sålda i usa 197000 st 100% av PS3 ägarna har tillgång till Blu-ray. Via konsol kriget så vinner Blu-ray med en ratio av 9:2 i USA
Redigerat av Addex, 14 december 2006 - 15:27.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|