Sonos ZonePlayer ZP100
(Mediaspelare)
|
2
|
(7)
|
Inga priser | |
Sonos ZonePlayer ZP80
(Mediaspelare)
|
2
|
(11)
|
Inga priser | |
Sonos BU130
(Mediaspelare)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
Sonos CC100 Cradle
(Övrigt)
|
0
|
(7)
|
Inga priser | |
Sonos CR100 Controller
(Fjärrkontroller)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Sonos Bridge (ZoneBridge BR100)
(Trådlös ljud- och bildöverföring)
|
4
|
(27)
|
Inga priser | |
Sonos Connect (ZonePlayer ZP90)
(Mediaspelare)
|
6
|
(97)
|
2 940:- | |
Sonos Connect: Amp (ZonePlayer ZP120)
(Mediaspelare)
|
6
|
(33)
|
Inga priser | |
Sonos Control (CR200)
(Fjärrkontroller)
|
3
|
(11)
|
Inga priser | |
Sonos Play5 WiFi Högtalare
(Bärbara Högtalare)
|
9
|
(95)
|
Inga priser | |
Sonos BU250
(Mediaspelare)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Sonos Play3 WiFi Högtalare
(Bärbara Högtalare)
|
9
|
(41)
|
Inga priser | |
Sonos Sub
(Subwoofers)
|
9
|
(19)
|
Inga priser | |
Sonos Playbar
(Soundbar)
|
9
|
(43)
|
Inga priser | |
Sonos Play1 WiFi Högtalare
(Bärbara Högtalare)
|
9
|
(105)
|
Inga priser | |
Sonos Play1 2 Room Starter Set WiFi Högtalare
(Bärbara Högtalare)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Sonos Play5 II WiFi Högtalare
(Bärbara Högtalare)
|
9
|
(23)
|
Inga priser | |
Sonos Playbase
(Mediaspelare)
|
9
|
(4)
|
2 216:- | |
Sonos One WiFi Högtalare
(Bärbara Högtalare)
|
9
|
(21)
|
Inga priser | |
Sonos Beam
(Soundbar)
|
9
|
(51)
|
5 490:- | |
Sonos Amp
(Förstärkare)
|
7
|
(9)
|
7 790:- | |
Sonos One Gen 2 WiFi Högtalare
(Bärbara Högtalare)
|
8
|
(24)
|
Inga priser | |
Sonos Arc
(Soundbar)
|
9
|
(26)
|
7 598:- |
Postad 28 December 2013 - 14:39
Postad 28 December 2013 - 14:53
Tänkte skruva upp en Etta med ett hemmagjort väggfäste. Får ingen av mina skruvar att funka med gängningen som är i Sonoshögtalaren. Den drar ett halvvarv sedan stoppar det.
Är det nån speciell gängning eller är jag bara helt blåst?
Står på deras hemsida att det är 1/4" gänga
Mvh Jonas
Postad 28 December 2013 - 15:15
Redigerat av Unregistered7f437206, 28 December 2013 - 15:16.
Postad 28 December 2013 - 16:23
https://sonos.custhe...etail/a_id/2241
EDIT: Galet sen på den bollen ser jag =)
Redigerat av _rikard_, 28 December 2013 - 16:24.
Postad 28 December 2013 - 17:03
Postad 31 December 2013 - 20:19
Postad 01 January 2014 - 08:42
Postad 02 January 2014 - 09:17
Har en Panasonic Viera TX-P50ST60Y och en Panasonic blurayspelare kopplade enbart via HDMI.
Postad 02 January 2014 - 14:11
Om man har playbaren kopplad optiskt från TV'n och sen kikar på en bluray rulle med DTS. Blir det då tyst eller skickar TV inte vidare DTS?
Har en Panasonic Viera TX-P50ST60Y och en Panasonic blurayspelare kopplade enbart via HDMI.
Nu har jag inte Sonos själv (än), men om jag har fattat rätt så kan dom inte avkoda DTS.
https://ask.sonos.co...e_sonos_playbar
Postad 02 January 2014 - 14:21
Redigerat av lobo, 02 January 2014 - 14:22.
Postad 02 January 2014 - 14:34
även om det inte lär bli så snyggt.....
Postad 02 January 2014 - 14:47
http://www.sonos.com....bottom_big.jpg
Som sagt om den skall stå på en hylla så behöver du en vinklad, vägghängd går det ju med rak.
Postad 02 January 2014 - 18:10
Går in i botten på ettorna så dom har en "egen" kontakt. Men ska du inte ha den stående på en hylla så borde det funka med http://www.kjell.com...rt-1-5-m-p39231
även om det inte lär bli så snyggt.....
http://www.kabelgiganten.se/artiklar.asp?id=22883
http://www.sonos.com....bottom_big.jpg
Som sagt om den skall stå på en hylla så behöver du en vinklad, vägghängd går det ju med rak.
Tackar!
Postad 03 January 2014 - 00:24
Nu har jag inte Sonos själv (än), men om jag har fattat rätt så kan dom inte avkoda DTS.
https://ask.sonos.co...e_sonos_playbar
Jo att den inte kan avkoda DTS är jag med på, frågan är väl om TV'n skickar DTS vidare till Sonos. Vore märkligt om man inta kan få ljud på alla filmer?
Postad 04 January 2014 - 10:28
Den bör iaf kunna mixa ner det till 2-kanaler, som din Playbar sedan mixar upp igen till fake 5.1.Jo att den inte kan avkoda DTS är jag med på, frågan är väl om TV'n skickar DTS vidare till Sonos. Vore märkligt om man inta kan få ljud på alla filmer?
Postad 04 January 2014 - 10:53
Brukar finnas en inställning i mediaspelaren, i detta fall TVn, där du anger vilket/vilka format som stöds av förstärkaren (och ex Playbar).Jo att den inte kan avkoda DTS är jag med på, frågan är väl om TV'n skickar DTS vidare till Sonos. Vore märkligt om man inta kan få ljud på alla filmer?
Redigerat av freddan101, 04 January 2014 - 10:54.
Postad 04 January 2014 - 14:09
Jo att den inte kan avkoda DTS är jag med på, frågan är väl om TV'n skickar DTS vidare till Sonos. Vore märkligt om man inta kan få ljud på alla filmer?
Kan efter inköpet konstatera att det inte blev tyst, inga problem med min konfiguration. Skönt!
Postad 04 January 2014 - 18:31
Gott! Nöjd med ljudet? Har du endast Playbaren kopplad till TVn?Kan efter inköpet konstatera att det inte blev tyst, inga problem med min konfiguration. Skönt!
Postad 04 January 2014 - 22:08
Så en ljudliga har sina begränsningar, men överlag tycker jag den spelar bra framför allt om man drar på lite då tycker jag den kommer mer till sin rätt.
Men jag är mer än nöjd då jag nu fått Sonos både i kök och vardagsrum med dess fördelar med att spela synkat. Man kan gå och hämta pilsner och fortfarande lyssna på TV om man vill
Men bara en playbar utan sub, nja skulle jag säga där. Jag har playbar och sub som förtydligande och en play 1 i köket.
Kommer nog skaffa play 1'or till barnen också så dom kan spela musik på sina rum.
Så för att vara en playbar låter den mycket bra, men den slår aldrig en riktig anläggning.
Postad 27 January 2014 - 14:12
Kan man spela upp ljudet som kommer via den optiska ingången i andra Sonos-enheter?
Min tanke är att köra airplay mot Apple-TV och att det sen spelas upp i alla enheter i huset.
Mvh
Postad 27 January 2014 - 17:02
Kan efter inköpet konstatera att det inte blev tyst, inga problem med min konfiguration. Skönt!
Körde du då optiskt ut från tv:n direkt till playbaren eller har du nåt mellan? Kör jag nåt med DTS så blir det knäpptyst då jag kör optiskt direkt ur tv:n till playbaren!?
Postad 27 January 2014 - 21:16
Ok, då måste din TV skicka DTS signalen vidare, vad jag förstår inte så många modeller som gör det.Körde du då optiskt ut från tv:n direkt till playbaren eller har du nåt mellan? Kör jag nåt med DTS så blir det knäpptyst då jag kör optiskt direkt ur tv:n till playbaren!?
Titta om du kan justera TV'ns optiska ut till något annat.
Postad 28 January 2014 - 09:39
Postad 29 January 2014 - 17:15
Har en snabb fråga ang. PLAYBAR.
Kan man spela upp ljudet som kommer via den optiska ingången i andra Sonos-enheter?
Min tanke är att köra airplay mot Apple-TV och att det sen spelas upp i alla enheter i huset.
Mvh
Ja det fungerar, bara att länka saman do rummen du vill att de ska spels upp i
/Adam
Postad 30 January 2014 - 22:42
//Lorryquai
Postad 31 January 2014 - 08:00
Nej, Bridge använder man när man inte kan eller vill koppla in nätverkskabeln i själva enheten. Så om du sätter nätverkskabeln i en av din Play:1 behövs inte Bridge.Om jag köper 2st play1, behövs sonos bridge för att de två ska kunna lira tillsammans?
//Lorryquai
Postad 31 January 2014 - 08:12
//Lorryquai
Postad 31 January 2014 - 09:34
Nej. Minst en Sonos-enhet måste vara ansluten med kabel till ditt internet.Men det går utan nätverkskabel också eller? Tänkte placera en enhet längst bort i huset, på wifi.
//Lorryquai
Postad 31 January 2014 - 09:41
Sonos snackar inte wifi utan via ett eget protokoll. Därav behöver du en trådad koppling till ditt nätverk, via Bridge eller en Play-enhet.Men det går utan nätverkskabel också eller? Tänkte placera en enhet längst bort i huset, på wifi.
//Lorryquai
Postad 04 February 2014 - 19:47
Problem: Mitt musikbibliotek syns bara till viss del i sonos. Fram till bokstaven C dyker upp och lite blandat efter men största delen av albumen dyker inte upp.
Setup: Har en extern hdd kopplad till en Airport Extreme vilken delas ut på nätverket och tillaggd i sonos likt beskrivet på deras supportsida. Installerade det hela igår så det har fått tid på sig att uppdatera sig, har försökt tvinga på uppdatering av musikbiblioteket från kontrollern med ingen förändring sker (står dock indexerar ett tag men inget förändras).
Alla filer syns och kan nås via Finder på datorn och tidigar hade jag den externa hdd kopplad till datorn och då gick det bra för sonos att nå hela musikbiblioteket men då jag inte alltid ville ha doktorn på då jag spelar musik ville jag testa att koppla den på routern ist, och där är jag nu fast
Postad 09 February 2014 - 08:17
Postad 09 February 2014 - 08:44
Är allt ljud verkligen alltid i synk när man spelar samma musik i flera olika rum?
Yep - en av styrkorna med Sonos att de fått ordning på detta!
Postad 09 February 2014 - 09:57
Postad 09 February 2014 - 21:13
Postad 09 February 2014 - 22:18
Du kan para 2 st högtalare av samma modell som stereopar.Om man köper 2st play 1 alt play 3 och sätter dom i samma rum fårman 2st högtalare som spelar i mono då? Eller kan man få dom i stereo?
Postad 10 February 2014 - 21:34
Postad 10 February 2014 - 22:37
Kan bara säga att efter att köpt en playbar så började allt, Sonos i köket och sovrummet sen badrummet (ettor som nu ska kopplas in) och för att inte glömma Subban. Detta system är väl inte för finljudsmakaren men för oss som tycker ljudet är okay, då blir detta ett drömsystem. I stora drag så är det komplett för mig på det flesta sätten, men gillar man spela högt/starkt då är inte Sonos egna högtalare mycket. Men alla vi andra som mest har normal volym räcker det gott. Sen att multiroom funkar så bra och är så lätt att sätta upp och anpassa efter egna behov. Det gör Sonos till ett billigt välljudande underbart tekniktillskott, för oss som inte har hundratusentalskronor att lägga på ljud hemma.
Billigt vet jag inte precis. Annars håller jag med dig... Är väldigt nöjd med Playbar+Sub+2xPlay3 och två Play 5
Postad 11 February 2014 - 07:28
Har idag takhögtalare i 6 rum (totalt 12 högtalare) som styrs via en Dayton Audio MA1240a (http://www.daytonaud...-amplifier.html) multikanalsförstärkare och 6st Airport Express, en till varje zon.
Detta fungerar bra, men är värdelöst när man vill lyssna i flera rum då Apple inte fått tummen ur ... och lagt till stöd för att skicka ljud till flera airplay-enheter samtidigt (förrutom då i iTunes). Därför funderar jag lite på om man ska byta ut detta mot 6st Sonos Connect Amp.
Detta skulle dock gå på 24 654kr från Pixmania (billigast i Sverige), eller 22 662kr från Heiddman Sound (billigast i Tyskland), vilket inte direkt gör att man springer iväg och köper dom
Postad 11 February 2014 - 07:31
Skall också byta system - Apple är så dåligt..
Eller för att få ner priserna måste man importera från UK eller US?
Var hittar man lägst Sonos priser?
Postad 11 February 2014 - 19:13
Skulle det kunna vara ett alternativ att behålla din Dayton, men plugga in x antal vanliga Sonos Connect (utan amp)?Någon som vet nån butik (sverige eller eu) som kan tänka sig ge en hyffsad rabatt om man köper flera enheter?
Har idag takhögtalare i 6 rum (totalt 12 högtalare) som styrs via en Dayton Audio MA1240a (http://www.daytonaud...-amplifier.html) multikanalsförstärkare och 6st Airport Express, en till varje zon.
Detta fungerar bra, men är värdelöst när man vill lyssna i flera rum då Apple inte fått tummen ur ... och lagt till stöd för att skicka ljud till flera airplay-enheter samtidigt (förrutom då i iTunes). Därför funderar jag lite på om man ska byta ut detta mot 6st Sonos Connect Amp.
Detta skulle dock gå på 24 654kr från Pixmania (billigast i Sverige), eller 22 662kr från Heiddman Sound (billigast i Tyskland), vilket inte direkt gör att man springer iväg och köper domSå vore intressant att höra om någon fått ett bra paketpris från någon butik?
Förstärkardelen har du ju, så det skulle ju bli ett antal kronor lägre kostnad jmf med att köpa Sonos amp ...
Postad 11 February 2014 - 19:17
Postad 11 February 2014 - 21:17
Provade att fråga jag också, men det är ingen som släpper någon form av rabatt.
Sen väljer Sonos ut sina åf väldigt noga om man jämför med tex de vanliga märken vi hitta i våra kedjor normalt.
Sen om man köper Sonos för 150k tror jag du kan deala med jänkarna direkt.
Postad 11 February 2014 - 22:30
Postad 12 February 2014 - 07:38
1 vilken grym sladd det är. Europlugg i vinkel. Sådana skulle jag vilja kunna köpa löst till mina andra enheter som jag inte kan ställa tillräckligt nära väggen pga sladden.
2. Bas! Var kommer den ifrån liksom?
Postad 12 February 2014 - 08:01
Köp dom på Sonos.com, samma pengar och snabb leverans.
Japp, lätt att vara efterklok men hade lite annat som jag beställde från Komplett oxå. Hade kunnat avbeställa men om man ser lite ekonomiskt på det så går man miste om 2xBridge (som ingick vid köp innan 31/12)
Postad 21 February 2014 - 22:02
Har någon byggt ett system med 2xsub till en playbar och två tre:or?
Orkar playbaren och treorna med, eller blire bara sub?
Postad 22 February 2014 - 20:30
Idag märkte jag att jag inte samtidigt kunde använda Spotify-appen och Sonos-integrationen med Spotify samtidigt. Har det varit så länge? Då måste man ju skaffa ett till Spotify-konto...
En annan sak - går det att koppla ihop iOS-appen med flera Sonos-system? Har inte fått det att fungera...
/Johan
Postad 23 February 2014 - 00:14
Spotify har nog ingen större lust att tillåta att ett konto spelar upp på ett gäng olika enheter samtidigt ...blir liksom ingen ekonomi i det. Vet inte om det någonsin har fungerat.Hej
Idag märkte jag att jag inte samtidigt kunde använda Spotify-appen och Sonos-integrationen med Spotify samtidigt. Har det varit så länge? Då måste man ju skaffa ett till Spotify-konto...
En annan sak - går det att koppla ihop iOS-appen med flera Sonos-system? Har inte fått det att fungera...
/Johan
Ja, stöd för att ansluta sig till/kontrollera flera system infördes i senaste versionen. Du har uppdaterat alla prylar? Fungerar fint för mig och jag har (vad jag minns) inte gjort något särskilt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Samsung 75QN95A problem med Sonos ARC och Dolby Atmos
17 bilder
85 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?