Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Windows Home Server *

1845 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Windows Home Server Eng (OEM) (Operativsystem) 1 8,8 (9) Inga priser
HP MediaSmart Server EX470 500GB (NAS-servrar) 1 8,62 (15) Inga priser
HP MediaSmart Server EX475 1TB (NAS-servrar) 0 6,5 (1) Inga priser
Fujitsu Scaleo Home Server 2105 1TB (NAS-servrar) 1 (0) Inga priser
Fujitsu Scaleo Home Server 2205 2TB (NAS-servrar) 1 9 (20) Inga priser
SSI SI-1348RS (Externa lagringschassin) 3 (0) Inga priser
Acer EasyStore H340 1.5TB (NAS-servrar) 1 8 (2) Inga priser
Acer EasyStore H340 3TB (NAS-servrar) 1 (0) Inga priser
HP MediaSmart Server EX490 1TB (NAS-servrar) 1 7 (2) Inga priser
Acer EasyStore H340 2TB (NAS-servrar) 1 8 (2) Inga priser
HP StorageWorks X510 1TB (NAS-servrar) 1 7,5 (1) Inga priser
HP Data Vault X311 2TB (NAS-servrar) 5 7,8 (4) Inga priser
Microsoft Windows Home Server 2011 Sve (64-bit OEM) (Operativsystem) 2 4,67 (2) Inga priser
12 relaterade trådar

Postad 06 februari 2010 - 07:47

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Den stödjer dvd också... så det är bara att slå till.

Jag köpte en Pentium 2 266mhz med ett matrox millennium + orchid righteous 3dfx med 128mb ram för dryga 45000.. Så allt är relativt precis som du säger. Har mailat och kollat om de har några svenska dristrubutörer.

Postad 06 februari 2010 - 09:09

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Måste säga att jag är supernöjd med mitt stardom chassie - trycker 110 Mb / sek nu enligt total commander.

Postad 06 februari 2010 - 11:26

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0

Måste säga att jag är supernöjd med mitt stardom chassie - trycker 110 Mb / sek nu enligt total commander.

Även jag har en liten crush med Stardom, har en av deras lådor som backupenhet. 2x250gb sitter i och sedan 2x250gb löst som hotswappas lite då och då. Via WHS körs backup på utvalda delar och det har fungerat lysande i allehanda konfigurationer sedan 2004. Det är svårt att inte gilla den!

Postad 06 februari 2010 - 12:41

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0

Vilken modell är det? Jag hade ett av deras esata-chassin för 4 diskar men det lät som en dammsugare så jag sålde det ganska omgående...

Postad 06 februari 2010 - 15:32

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
ST8 - med 8 slottar för esata med port multiplying. Jepp, den kanske låter lite mer än man hade önskat om man skulle ha den vid desktoppen, men min står ute i förrådet och tuggar data så det spelar mig ingen roll. Bra speed.

Postad 06 februari 2010 - 15:37

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1 160 inlägg
  • 0

ST8 - med 8 slottar för esata med port multiplying. Jepp, den kanske låter lite mer än man hade önskat om man skulle ha den vid desktoppen, men min står ute i förrådet och tuggar data så det spelar mig ingen roll. Bra speed.

Alltså en:

Eller?

Postad 06 februari 2010 - 15:39

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Precis exakt genau

Postad 06 februari 2010 - 19:54

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Städade bland gamla kvitton från ett företag där jag köpte varor till deras inköpspris från grossist. Vad sägs om en 17" CRT för 4.000 kr. Eller en Pentiumbaserad dator med 640 Mb disk för 10.000. Ännu längre tillbaka hittade jag en 320 gb SCSI-disk för 3.200 kr. Att jag gav 23.000 för min Amiga 3000 är förträngt...

Sorry för OT.

1989-1990 skulle jag köpa en 1GB hårddisk för 27.500:- + moms. Jag är glad att det inte fanns någon inne...och att jag därefter avvaktade :D. Jag körde under samma persiod en 486:a från IBM med 300 MB hårddisk, grafikkort med XGA-stöd och 8 MB RAM. Listpriset var 140.000:- + moms, som tur var så gick denna genom arbetsgivaren som även sålde IBM grejer (cirka 50% rabatt vill jag minnas att vi hade).

Ja, det är mycket pengar man har lagt ner på datorer och hemelektronik genom åren ;).

mvh Manor

Postad 08 februari 2010 - 01:29

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Såhär ser det ut ibland...:wub:

Bifogad fil  Console.JPG   25,9K   0 Antal nerladdningar

Postad 10 februari 2010 - 23:33

Maciver
  • Maciver
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Såhär ser det ut ibland...:D

Bifogad fil  Console.JPG   25,9K   0 Antal nerladdningar

Logga in via fjärrskrivbord och starta om.

Annars blir det till att trycka på powerknappen och starta om den på det viset.

Postad 10 februari 2010 - 23:58

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Såg ut så på min conector för 2 dar sen, räckte med att stänga ner conektorfönstret och logga in igen så funka det.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 10 februari 2010 - 23:59.

Postad 11 februari 2010 - 01:15

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Det blir till att köra recovery igen och försöka bli av med McAfee :D
Vet inte exakt om det är det som strular men efter att installerat OnTheFlyUnzipper (som inte funkade alls) som inte heller går att avinstallera så blir det så.

Blåskärmen som conectorn får beror (tror jag) att den har problem att hitta och få tillgång till HomeServerConsoleTab.TOP.dll

>>>Maciver
Jag får blåskärmen kanske dagligen och det kan inte vara meningen att behöva starta om servern var och varannan dag.

Postad 12 februari 2010 - 13:35

Unregistered099ce9b3
  • Unregistered099ce9b3
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Jag hade ett liknande problem idag med att jag inte kom åt konsollen, den startade inte ens via remote desktop. Googlade en del och det vanligaste problemet verkar vara ett något plugin som strular. Det ska räcka med att döpa om dll filen för pluginet för att inaktivera det. Har du provat det?

Mitt problem var korrupta windows loggar, tog jag bort dem så fungerade det igen. Hade för någon dag sedan ett diskfel som windows "lagade", det var förmodigen då någonting gick fel.

Johan

Postad 15 februari 2010 - 00:04

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Sprang på ett intressant problem. Har som bekant haft sönder min pool och sedan repat den igen, disk för disk. Alla diskar utom den del av OS-disken som hörde till poolen är nu återställda och lirar under en ny WHS-installation. Nu till problemet; på OS-disken syns hela poolen, även alla de filer som egentligen låg på andra diskar i poolen. Hur går jag tillväga för att se vilka filer som faktiskt finns på disken, utan att alla andra filer syns? Just nu kan jag inte se vilka filer som faktiskt ligger på disken och vilka som är döda, dvs. länkar till andra diskar. Allt ser rätt ut - filstorlekar etc. skvallrar inget om att filerna inte finns på disken utan det är först när man försöker öppna eller flytta dem som det tar stopp. Några idéer?

Postad 15 februari 2010 - 08:17

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Hmm, lite märkligt att det blivit så? Har jag aldrig lyckats med och då har jag ändå byggt om min pool typ 10 gånger :)

Jag kör ett litet program som heter duplication info som visar vilken disk en fil verkligen ligger på - problemet är att man inte kan göra något åt det på ett bra sätt. Hittar du en fil som ligger på disk 2 så får du kolla den, sen tillbaka till duplication info, kolla nästa fil osv osv.

Postad 15 februari 2010 - 12:29

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Jovars, lite lustigt är det allt. Som sagt finns det inga som helst tecken på att en viss fil inte skulle ligga på disken utan allt ser okej ut med filstorlek, attribut etc. Även jag körde duplication info i WHS tidigare men det är inget som hjälper nu. Eftersom 500gb-disken, min gamla OS-disk, listar samtliga filer i en pool på 3122gb är det helt orealistiskt att gå igenom mapp för mapp / fil för fil. Då går jag i pension innan arbetet är klart. Överväger som bäst att testa att föra över diskens innehåll med en ftp-programvara för att se hur den hanterar en fil som inte finns på disken. Windows slår tyvärr helt bakut när man försöker kopiera en mapp innehållande en "falsk fil" och stoppar överföringen när så sker.

Postad 15 februari 2010 - 13:13

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Provat windows commander?

Postad 15 februari 2010 - 13:42

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Nepp, men efter en tur på google skall det testas. Återkommer om hur det hela fortlöpt, har ett par hundra gig att flytta samt ett diskbyte innan jag på allvar kan ta tag i OS-disken. Värmer upp med FlashFXP och FTPRush och om de misslyckas blir det Commander. Tack för tipset! :(

Postad 15 februari 2010 - 14:50

qrist
  • qrist
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Är precis på väg att installera WHS på en dator som jag tänkt använda som server, dock har jag två funderingar som gör mig lite tveksam:

1) Om en av diskarna i poolen kraschar, där filerna på denna inte är "backupade", hur tar jag reda på vilka filer som befann sig på denna? Det är inte så noga att jag lyckas återställa dem utan bara en lista på vad som försvann.

2) Om OS-disken skulle krascha, hur återställer jag allt på en ny disk på lättaste sätt? Dvs går det att "backupa" OS-disken eller?

Postad 15 februari 2010 - 19:17

Morn
  • Morn
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Hur går jag tillväga för att se vilka filer som faktiskt finns på disken, utan att alla andra filer syns? Just nu kan jag inte se vilka filer som faktiskt ligger på disken och vilka som är döda, dvs. länkar till andra diskar. Allt ser rätt ut - filstorlekar etc. skvallrar inget om att filerna inte finns på disken utan det är först när man försöker öppna eller flytta dem som det tar stopp. Några idéer?

Jag har råkat ut för samma situation, jag använder ett program som heter TeraCopy, som lätt ignorerar de filer som är tomma och kopierar de som faktiskt innehåller något. Finns säkert många andra program som gör samma, men detta är mitt tips. :(

Postad 15 februari 2010 - 19:18

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0

Nepp, men efter en tur på google skall det testas. Återkommer om hur det hela fortlöpt, har ett par hundra gig att flytta samt ett diskbyte innan jag på allvar kan ta tag i OS-disken. Värmer upp med FlashFXP och FTPRush och om de misslyckas blir det Commander. Tack för tipset! :(

FTPRush gjorde susen, drar igenom mapparna i en jäkla fart och skippar alla filer som inte går att överföra utan att tveka. Tuggar på i bra fart och jag räknar med att operationen tar ungefär ett dygn. Därmed är sista pusselbiten i min gamla pool på väg att hitta sin plats och allt är åter som vanligt. Det tog rätt många timmar att reparera men det var värt varenda minut.

Postad 23 februari 2010 - 15:16

sensei
  • sensei
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Att jag gav 23.000 för min Amiga 3000 är förträngt...

Samma här! Och när jag väl fick den så var den stendöd, så första timmen jag hade den fick jag sätta skruvmejseln i den och som tur var så hittade jag att scsi-sladden inte var ordentligt isatt i den hiskeliga 52-megabytaren.

Saknar min 3000 otroligt mycket, fattar inte varför jag sålde den. Grymt snygg var den.

Postad 23 februari 2010 - 17:01

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Jahapp....då var det min tur att ha en krånglande Home Server....

Den startade som vanligt i morse (vid 7-tiden) men jag körde webbradio via min Sb just då....provade att koppla över till biblioteket (använder min FSC 2205 som musikserver)....och den hittade inte biblioteket.......konstigt...

Testade att dra igång Home Server Console...och den är segare än sirap......... får ingen respons från den......jag kommer in i den men kommer ingenstans....

Jag kan komma åt filerna på servern, inga problem att bläddra i de utdelade mapparna....eller att komma åt maskinen via RDC (eller vad den nu heter)....men inget som direkt verkar krångla....

Startar om maskinen......samma sak igen..... förslag på lösning?

Postad 23 februari 2010 - 20:26

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Tja....det löste sig till slut men frågan är om jag blev något klokare av det hela..........

Boota om någon extra gång verkar vara lösningen....... :) Trodde jag hade testat det men men---- man lär sog så länge man lever......(med Windows.....)

Postad 27 februari 2010 - 10:13

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1 160 inlägg
  • 0
ang. Windows Home Server och timestamps på kataloger:

Jag har tidigare gnällt på att datum moddas när kataloger flyttas av demigrator. Katalogerna får dagen timestamp.
Till slut lade jag in en buggrapport via MS Connect
Det är träligt i längden när man i Squeezebox Server eller Mediaportal får upp asgammal media som ny (när man sorterar på datum)

Svaret från MS var inte roligt ("file level" == OK redan idag). Om det är fler som stör sig på detta så felanmäl via MS Connect...

"Thank you very much for taking the time to test our product and submit feedback via Connect. Your input is very valuable to us. With regards to this particular issue/feature request, what you have reported in the product is the expected behavior at this time. We do not support file level timestamp change at this time.

Best wishes,

Windows Home Server Team"

Postad 28 februari 2010 - 19:13

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

• 1 515 inlägg
  • 0
Har whs ett lagrings alternativ som liknar software raid5? Den har ju diskarna i sin pool och vet att den klarar spegling. Jag vill dock ha en raid 5'a på musik, film mm, samt spegla 2st diskar med mera värdefulla saker som foton mm.

Postad 01 mars 2010 - 11:41

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Well, alltså det skiljer sig lite i hur det fungerar.

WHS speglar de kataloger du ber den spegla på 2 diskar (Som en selektiv raid-1)

Postad 02 mars 2010 - 21:20

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

• 1 515 inlägg
  • 0

Well, alltså det skiljer sig lite i hur det fungerar.

WHS speglar de kataloger du ber den spegla på 2 diskar (Som en selektiv raid-1)

Jo, det selektiva speglingen raid-1 fattar jag. Jag var dock sugen på att även kunna köra en feltolerans som liknar raid5. Man får väll köra en vanlig win7, ubuntu eller FreeNas för att köra en server med raid 5.....

Postad 03 mars 2010 - 08:35

sunscreen
  • sunscreen
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Jo, det selektiva speglingen raid-1 fattar jag. Jag var dock sugen på att även kunna köra en feltolerans som liknar raid5. Man får väll köra en vanlig win7, ubuntu eller FreeNas för att köra en server med raid 5.....

Att ha en disk som ligger och vilar, de kan du ju också ha. Dock puttas den icke automagiskt in vid fel på en disk.

Kan säga de fungerar så här, du har 3 diskar. Två stycken är tex. fyllda ungefär 60% och har endast speglade data.

Failar en av dem så har du all data kvar, om den tredje disken läggs in i "poolen" börjar WHS överföra speglad data till den så allt blir som innan. HotSwap stöd som finns i många modeller gör du behöver bara putta in en disk igen.

MEN, du kan också manuellt ha en disk "standby" (liknande RAID5. Men får manuellt lägga till den då en annan failar).

Egentligen det som skiljer från RAID5 rent praktiskt är ju att "diskpoolen" använder din "spare"-disk och att datat inte skrivs till samtliga Live. Men de finns inget som hindrar dig från att bygga allt i RAID5 och sen antingen strunta i att spegla datat, eller att göra det också. (waste of diskspace enligt mig) Finns inga anledningar att köra RAID5 frånsett då att man har en HotSpare. Vilket i de flesta sammanhang är overkill på en WHS.

Redigerat av sunscreen, 04 mars 2010 - 11:02.

Postad 04 mars 2010 - 00:01

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

• 1 417 inlägg
  • 0
Har stött på ett problem, jag försöker komma åt den mapp som i "normala" Windows heter "Program Data" och ligger i roten på C. Är på jakt efter en metabrowser fil som heter "metabrowseroption". Har provat med att visa dolda mappar och sökt i registret efter någon nyckel som kan hänvisa mig rätt i mitt WHS men kan inte hitta mappen.

Någon som vet var mappen eller den mapp som ersätter den finns i Whs?

Postad 04 mars 2010 - 10:59

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Den gömmer sig inte under C:\Documents and Settings\All Users\Application Data?

Postad 04 mars 2010 - 20:48

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

• 1 417 inlägg
  • 0

Den gömmer sig inte under C:\Documents and Settings\All Users\Application Data?

Du hade kunnat utelämnat frågetecknet Dreadlock för det var precis på denna plats den låg, tusen tack för hjälpen :D

Postad 09 mars 2010 - 09:49

cliff666
  • cliff666
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Jag har en Scaleo 2205 med WHS som har blivit väldigt seg. När den var ny så gick det väldigt snabbt att både skriva och läsa filer till servern (minst 30 MB/s) Men nu så är den segare än min Qnap 109:a.

Om jag kopierar något från servern till min pc så kommer jag bara upp i 5 MB/s och 12 Mb/s vid skrivning.

Vad är det som har hänt? varför har den blivit så seg? Jag har 4st interna SATA diskar och 1 esata kopplade till servern och över 1 TB ledigt.

Postad 09 mars 2010 - 10:05

sunscreen
  • sunscreen
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Jag har en Scaleo 2205 med WHS som har blivit väldigt seg. När den var ny så gick det väldigt snabbt att både skriva och läsa filer till servern (minst 30 MB/s) Men nu så är den segare än min Qnap 109:a.

Om jag kopierar något från servern till min pc så kommer jag bara upp i 5 MB/s och 12 Mb/s vid skrivning.

Vad är det som har hänt? varför har den blivit så seg? Jag har 4st interna SATA diskar och 1 esata kopplade till servern och över 1 TB ledigt.

Sker något annat på nätet/servern? Tankar någon Torrent-trafik eller vad som helst? (uppdateraringar?)

Kör du Wifi eller kablat nät? (gissar på kablat då du haft så snabbt som 30MB/s tidigare, men eftersom de troligen är gigiabit då borde de varit ännu snabbare.)

Defragmentering (med specialmjukvara för WHS, helst) kanske behövs.

Säkerställ allt detta så ordnar de sig säkert.

Postad 09 mars 2010 - 12:30

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Om du skaffar dig en storage manager så du ser hur datan är spriden över diskarna så misstänker jag att du kommer se att det börjar bli fullt på din primarydisk - och det är dåligt för prestandan.

Postad 09 mars 2010 - 12:32

cliff666
  • cliff666
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

Om du skaffar dig en storage manager så du ser hur datan är spriden över diskarna så misstänker jag att du kommer se att det börjar bli fullt på din primarydisk - och det är dåligt för prestandan.

Ok, ska kolla upp det när jag kommer hem. Går det att flytta datan från primär-disken till dom andra?

Postad 09 mars 2010 - 13:24

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Nej, antagligen är dina andra diskar rätt fulla också iom att den börjar fylla på disken som agerar som landingzone.

Prova att öppna perfmon.exe och kolla hur i/o que ser ut och pasta resultatet här.

Postad 09 mars 2010 - 17:46

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1 887 inlägg
  • 0
Hilfe!

Jag gör om min installation (igen!) men har stött på ett litet problem. Jag har installerat allt på en nyinköpt hårddisk och så skall jag adda min andra hårddisk. MEN Home Server Console bara blinkar till på skärmen för att sedan försvinna. Jag måste ju in i den för att kunna administrera min WHS. Jag hade samma problem för ett tag sedan och då löste jag det med en Reinstall. Men jag kan tycka att jag inte behöver det den här gången då jag sitter på en färsk installation.

Vad har ni för förslag WHS-gurus?

EDIT: Vill poängtera att det är Console på själva WHS som bara blinkar till.

EDIT 2: Det är tydligen samma problem som jag hade i Oktober. .NET Runtime 2.0 Error Reporting står det i Eventloggen. Då installerade jag om men det skall man väl inte behöva, suck! Jag har inga Add-ins installerade.

Redigerat av Unregisteredbf364490, 09 mars 2010 - 18:21.

Postad 10 mars 2010 - 14:45

Unregisteredbb11a81e
  • Unregisteredbb11a81e
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
hej vänner
provade en trial version av whs och är sugen att köpa orginal. är det någon som vet var man kan vända sig för att få en ecke oem-licens till whs? kollade på prisjakt och de två som finns är oem =(

/Micael

Postad 10 mars 2010 - 15:06

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

hej vänner
provade en trial version av whs och är sugen att köpa orginal. är det någon som vet var man kan vända sig för att få en ecke oem-licens till whs? kollade på prisjakt och de två som finns är oem =(

/Micael

Har för mig att whs bara finns som oem, men det är inga problem, köpbara en oem och installera, funkar utmärkt.

Postad 11 mars 2010 - 03:16

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Någon som vet hur mycket minne whs max kan hantera. Har 2 gb nu men skulle behöva uppgradera det en del

Postad 11 mars 2010 - 10:58

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Jag gissar nu bara i princip, men är det inte 4 gb?
32-bitars eller?

Postad 11 mars 2010 - 22:56

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

• 1 417 inlägg
  • 0

Jag gissar nu bara i princip, men är det inte 4 gb?
32-bitars eller?

Känns som en rimlig gissning eftersom MS andra 32-bitars system stödjer detta, frågeställninge är emellertid intressant - kanske bara gissar vi, har aldrig sett någon spec.

Redigerat av spelevinken, 11 mars 2010 - 22:57.

Postad 11 mars 2010 - 23:19

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Tadaaaa - ett stycke officiell spec.

Postad 11 mars 2010 - 23:58

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Tadaaaa - ett stycke officiell spec.

Japp, solklart 4gb ;) men får väl iaf slänga in de 2gb jag saknar

Postad 13 mars 2010 - 11:46

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

• 1 417 inlägg
  • 0
Då vet vi, är själv i skriande behov av en uppgradering av min processor - kör scaleo 2205 och har nu i flera månaders tid varit på jakt efter en E2220 processor. Senast hamnade jag på tyske eBay men de skickade en annan processor så nu är jag tillbaka på ruta ett. Någon som har något tips var man kan få tag på processorn (har sett att NetonNet ibland har den)?

Postad 13 mars 2010 - 12:58

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0

Då vet vi, är själv i skriande behov av en uppgradering av min processor - kör scaleo 2205 och har nu i flera månaders tid varit på jakt efter en E2220 processor. Senast hamnade jag på tyske eBay men de skickade en annan processor så nu är jag tillbaka på ruta ett. Någon som har något tips var man kan få tag på processorn (har sett att NetonNet ibland har den)?

Det är en fråga om Scaleo 2205 snarare än WHS varför den passar bättre i denna tråd.

Postad 15 mars 2010 - 11:22

fredrik95
  • fredrik95
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Har stött på vissa problem med nätverket och min WHS.
Det ter sig som sådant att servern verkar tappa nätverkskontakten i tid och otid (någon gång per dag, ibland flera). Jag har lokaliserat att det är servern själv som är problemet då jag vid användning av uTorrent har lagt upp disken den skall spara torrentfilerna på som en nätverksdisk, inte en lokal disk, och då tappar den kontakten vid vissa tillfällen. Har haft detta problem nu i cirka 2 månader utan att åtgärda det, men nu börjar det bli irriterande (tittade på en film via Tvix 6500 och helt plötsligt tappade den kontakten mitt i filmen. Mycket irriterande).

Någon som har något förslag på vad jag kan felsöka? Jag har inte gjort några förändringar på drivrutiner senaste 6 månaderna (dock installerat senaste SP när den nu kom ut). Ett alternativ är ju att den faktiskt tappar disk-kontakten, men inga felrapporter kommer in där.

/F

Postad 19 mars 2010 - 09:54

Quart
  • Quart
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Är det nån som har koll på när nästa version av Home Server kommer.
Det har ju läckt ut nån slags Beta version kallad Vail.
Känns dumt att köpa WHS nu om det ändå är en ny version på G.
Visst man kan uppgradera men känns bättre att instllera senaste versionen direkt.

Redigerat av Quart, 19 mars 2010 - 09:54.

Postad 28 mars 2010 - 13:15

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0
Nån som har nån vetskap om varför inte jag kan starta windows home server console? När jag kör event viewer så står det ".net 2.0 runtime error", med följande felkod:

EventType clr20r3, P1 homeserverconsole.exe, P2 6.0.0.0, P3 4acceb5f, P4 whscommon, P5 6.0.0.0, P6 4accead8, P7 334, P8 1b, P9 system.io.ioexception, P10 NIL.

Har testat installera om .net framework utan resultat, men tänkte kolla med er om nån upplevt liknande problem.

Hjälp uppskattas :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.