* Officiell Tråd - Sony Ericsson P1i *
1847 svar till detta ämne
Postad 30 oktober 2007 - 20:13
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Fråga?
Gjorde backupp av min kontaktlista från Nokias backupprogram. Någon som vet ett sätt att få backupen från Nokian att synka till Sony Ericsson?
Löste problemet genom att synka telefonen till Outlook express och har nu tillbaka alla mina kontakter . Retar mig fortfarand på att det inte går att streama SR över wifi på denna telefon när det gick bra på min förlorade N95. Fast man kan ju alltid köpa detta program Men det finns andra saker som är smidigare på denna telefon (och osmidigare också). Varför har inte alla andra telefoner samma tangentbord som P1i - förutom att den inte har två gammaldags fysiska knappar som sätter på och stänger av telefonfunktionen (så kallade lurmärkta).
<{POST_SNAPBACK}> Jag har också velat ha internetradio på min P1:a och hittade en tråd på ett annat forum: <a href="http://www.pxdxa.com/read.php?tid=31909&keyword=VirtualRadio" target="_blank">http://www.pxdxa.com/read.php?tid=31909&keyword=VirtualRadio</a> Du kan ju kolla lite där och se om det funkar. Det fungerar för mig. Hoppas det löser sig
Nej, VirtualRadio UIQ3 funkar inte alls med min router ( Netgear WNR854T )... och SR samt SVT som Nokia N95 gjorde.
Problemet med att inte kunna streama direkt från svt och SR genom WiFi är nu löst. Lösningen är väll inte att rekomendera men jag har nu provat med 2 olika routrar och "Default DMZ Server" satt till P1i: ans ip nummer är lösningen. Sedan får man sätta en "Address Reservation" i routern (om valet finns i routerns meny) så att telefonen alltid blir tilldelad samma ip. Svaret på att N95 går att streama med utan problem har jag läst om på Ericssons engelska forum. Det korta svaret på en lång beskrivning är att Nokia kör med Real Player och Ericsson med en form av QuickTime. En blanding av spelar och routerproblem alltså. Det finns en proxy http inställning i online programmet i Telefonen men den har jag inte provat, kanske det går också.
Redigerat av ruva, 31 oktober 2007 - 21:07.
Postad 01 november 2007 - 19:19
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Jag har nu varit i kontakt med SE:s support angående problemet med att jag inte får svenska tecken när jag skickar e-post med mobilen, och det visar sig att jag måste ändra teckenuppsättning varje gång jag ska skicka ett meddelande genom att välja: Mer -> Inställningar -> Teckenuppsättning.
Är det bara jag som tycker det är lite omständigt att behöva ändra teckenuppsättning för varenda e-postmeddelande som ska skickas?
Postad 01 november 2007 - 19:42
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Hur gör jag för att radera detta inlägg?
Redigerat av No_Jah, 01 november 2007 - 19:49.
Postad 02 november 2007 - 10:16
Unregisteredd1a8fe77
-
Unregisteredd1a8fe77
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Du kan inte radera inlägg mig veterligen.
Det låter konstigt med teckeninställningen, själv har jag inga problem att skicka mail ifrån telefonen med svenska tecken. Vad har du för mailleverantör?
Postad 02 november 2007 - 11:15
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Du kan inte radera inlägg mig veterligen. Det låter konstigt med teckeninställningen, själv har jag inga problem att skicka mail ifrån telefonen med svenska tecken. Vad har du för mailleverantör?
Jag har NetIdentity som mailleverantör, kan det ha med det att göra menar du? Vad har du för teckenuppsättning när du skickar mail?
Postad 02 november 2007 - 18:17
roathan
-
roathan
-
Användare
-
-
168 inlägg
Någon som kan översätta  Har killen kört in W960 programvaran http://forum.uiqmani...opic.php?p=3939
Postad 02 november 2007 - 20:51
fs01anon
-
fs01anon
-
Rookie
-
6 inlägg
P1i som router?
Dum fråga kanske, möjligt att det finns något uppenbart fysiskt problem, men. Skulle man inte kunna koppla upp mot internet med sin p1i och sedan låta den sända wlan till exempelvis sin ipod touch? så man har uppkoppling mot internet på touchen var som helst? den har ju faktiskt lite bättre gränssnit webmässigt än p1i. även opera 4 inräknat...
någon som vet om det går?
Postad 02 november 2007 - 22:21
Unregisteredd1a8fe77
-
Unregisteredd1a8fe77
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Du kan inte radera inlägg mig veterligen. Det låter konstigt med teckeninställningen, själv har jag inga problem att skicka mail ifrån telefonen med svenska tecken. Vad har du för mailleverantör? Jag har NetIdentity som mailleverantör, kan det ha med det att göra menar du? Vad har du för teckenuppsättning när du skickar mail?
Får be om ursäkt, även jag får samma fel, körGmail. Måste ändra till iso-8859-1 varje gång. Hoppas de fixar det i någon uppdatering.
Redigerat av Unregisteredd1a8fe77, 02 november 2007 - 22:25.
Postad 03 november 2007 - 10:54
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Du kan inte radera inlägg mig veterligen. Det låter konstigt med teckeninställningen, själv har jag inga problem att skicka mail ifrån telefonen med svenska tecken. Vad har du för mailleverantör? Jag har NetIdentity som mailleverantör, kan det ha med det att göra menar du? Vad har du för teckenuppsättning när du skickar mail?
Får be om ursäkt, även jag får samma fel, körGmail. Måste ändra till iso-8859-1 varje gång. Hoppas de fixar det i någon uppdatering.
Det är ju verkligen irriterande tycker jag att man ska behöva ändra teckenuppsättning varje gång man ska skicka ett mail, och enligt SE:s support så kommer inte detta problem åtgärdas i nästkommande firmware. Jag vill passa på att fråga hår jag gör får att slippa logga in varje gång jag kommer hit till Minhembio.com, det funkade ju innan uppdgraderingen?
Redigerat av No_Jah, 03 november 2007 - 10:59.
Postad 04 november 2007 - 18:58
Unregistered144b8bd2
-
Unregistered144b8bd2
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Går det då att komma åt sin Dreambox genom wlan och komma in på webgränssnittet som e kopplat med kabel till routern ?
Postad 05 november 2007 - 20:11
Erhnam
-
Erhnam
-
Användare
-
-
105 inlägg
Jag kopplade precis upp den bärbara datorn trådlöst till nätverket där dreamboxen är trådbunden.
Så om det var det du funderade på så verkar det funka med webgränssnittet.
Redigerat av Erhnam, 05 november 2007 - 20:12.
Postad 05 november 2007 - 20:28
Darth Tojayz
-
Darth Tojayz
-
Den Lurvige!
-
-
2 944 inlägg
Har en fråga till er andra P1 ägare.. Är det någon som vet om eller hur man kan rotera bilderna på mobilen UTAN att koppla den till datorn??
Postad 05 november 2007 - 21:03
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Har en fråga till er andra P1 ägare.. Är det någon som vet om eller hur man kan rotera bilderna på mobilen UTAN att koppla den till datorn??
Markera bilden i bildgalleriet -> mer -> redigera bild -> mer -> redigera -> rotera åt vänster/höger.
Postad 06 november 2007 - 14:18
Darth Tojayz
-
Darth Tojayz
-
Den Lurvige!
-
-
2 944 inlägg
Bildgalleriet?
Hittade ioaf att man kunde gå in via kameran och rotera på det viset.. Men bildgalleriet??
Postad 06 november 2007 - 14:23
Darth Tojayz
-
Darth Tojayz
-
Den Lurvige!
-
-
2 944 inlägg
Herre gud.. Hittade bildgalleriet.. Hur har jag lyckats missa detta underbara galleri? hahaha..
Ja man lär sig något nytt var dag..
Tack för hjälpen No-Jah
Postad 06 november 2007 - 19:46
Erhnam
-
Erhnam
-
Användare
-
-
105 inlägg
Följer alltid gps:en med?
Kollade runt lite och fann att tele2 har skapligt erbjudande, ingår gps där?
Postad 06 november 2007 - 21:09
roathan
-
roathan
-
Användare
-
-
168 inlägg
Följer alltid gps:en med? Kollade runt lite och fann att tele2 har skapligt erbjudande, ingår gps där?
GPS följer med vid köp via Tele2 webshop.
Postad 07 november 2007 - 11:22
pregor1
-
pregor1
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Nån som har uppdaterat till nya mjukvaran?
R9J005 - R6F41. Isåf vad märker ni för förbättringar?
Postad 07 november 2007 - 11:33
klp
-
klp
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Har själv en M600i, så jag kan inte kommentera ändringarna men så här ser de ut: Änderungen in R9J005: Stabilität und Performance verbessert Menüübergänge flüssiger Exchange ActiveSync verbessert Neue Icons für Funktionen Bildschirmtastatur vergrößert JogDial dient als Zoom im Kameramodus o2-Bug behoben (?) hittas här http://www.se-world....es.php?phone=82
Postad 07 november 2007 - 16:10
otooja
-
otooja
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Nån som har uppdaterat till nya mjukvaran? R9J005 - R6F41. Isåf vad märker ni för förbättringar?
Jag skulle gärna göra det. Men det går inte ännu med svenska versionen, iallafall inte igår när jag testade. Verkar bara vara att vänta... Senaste versionen finns bara för regionen "Generic World 1,2,3" enligt http://uiq3.sourcefo...dex.php/CDA/P1iInfo om uppdateringen på engelska: http://www.p1iblog.c...i-firmware.html
Redigerat av otooja, 07 november 2007 - 16:11.
Postad 07 november 2007 - 18:48
ExBiz
-
ExBiz
-
Användare
-
-
108 inlägg
Hejsan! Jag ber om ursäkt för att jag ställer en fråga om GPS:en då så många redan har gjort det.. Men skulle gärna vilja ha ett svar..
Om jag vill ha ett bra gps-program som är anpassat för gångare? (allså jag kommer mest använda den när jag går),
Det finns ju Wayfinder & Tomtom, men har dom något inställning för gångare?
*Sen undrar jag hur man lägger till en forum-bild (allså så jag har en egen bild som visas under mitt användernamn)*
Postad 07 november 2007 - 21:37
koprolit
-
koprolit
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Har läst att många har fått problem med sina P1i... Var ska man köpa telefonen för att slippa en massa bekymmer?
Är en webshop det bästa? (Billigast iofs. prispress, katching, tele2 mm) Eller ska man bege sig ut och köpa till "överpris" bara för att dra fördel av den snabbare och enklare kontakten?
Postad 08 november 2007 - 01:16
Unregisteredd1a8fe77
-
Unregisteredd1a8fe77
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Har läst att många har fått problem med sina P1i... Var ska man köpa telefonen för att slippa en massa bekymmer? Är en webshop det bästa? (Billigast iofs. prispress, katching, tele2 mm) Eller ska man bege sig ut och köpa till "överpris" bara för att dra fördel av den snabbare och enklare kontakten?
Definiera "problem"?
Postad 08 november 2007 - 11:40
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Min standby-plugin till mediaplayern beter sig lite konstigt, (ni vet den som visar aktuell låt). Den verkar dyka upp när den känner för det och jag hittar ingenstans där man kan ställa in den.
Input någon?
Postad 08 november 2007 - 12:47
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Min standby-plugin till mediaplayern beter sig lite konstigt, (ni vet den som visar aktuell låt). Den verkar dyka upp när den känner för det och jag hittar ingenstans där man kan ställa in den.
Input någon?
Det finns inga inställningar för detta, så vitt jag vet. I min telefon visas listen när en låt spelas eller är pausad när jag antingen väljer Mer -> Minimera från musikspelaren eller använder tillbakaknappen. Däremot om man stoppar låten så visas det ingenting på standbyskärmen.
Postad 08 november 2007 - 19:50
koprolit
-
koprolit
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Har läst att många har fått problem med sina P1i... Var ska man köpa telefonen för att slippa en massa bekymmer? Är en webshop det bästa? (Billigast iofs. prispress, katching, tele2 mm) Eller ska man bege sig ut och köpa till "överpris" bara för att dra fördel av den snabbare och enklare kontakten? Definiera "problem"?
Ok. Problem av den arten att man måste återlämna telefonen för att lösa "problemet". Detta blir ju ett problem då man måste skicka tillbaka varan till säljaren kontra gå till en butik under lunchrasten och få det åtgärdat direkt.
Postad 08 november 2007 - 23:07
otooja
-
otooja
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Har läst att många har fått problem med sina P1i... Var ska man köpa telefonen för att slippa en massa bekymmer? Är en webshop det bästa? (Billigast iofs. prispress, katching, tele2 mm) Eller ska man bege sig ut och köpa till "överpris" bara för att dra fördel av den snabbare och enklare kontakten? Definiera "problem"?
Ok. Problem av den arten att man måste återlämna telefonen för att lösa "problemet". Detta blir ju ett problem då man måste skicka tillbaka varan till säljaren kontra gå till en butik under lunchrasten och få det åtgärdat direkt.
Jag tror inte det finns så många återförsäljare som fixar att åtgärda något på plats. De flesta skickar nog vidare till servicecenters. Är ganska övertygad om att alla kedjorna (expert, gigtanten etc.) skickar vidare allt. Dom brukar inte vara villiga att byta ut produkter utan att ha testat skicka på service. Satsa istället på en etablerad webshop.
Postad 08 november 2007 - 23:41
roathan
-
roathan
-
Användare
-
-
168 inlägg
Jag tror inte det finns så många återförsäljare som fixar att åtgärda något på plats. De flesta skickar nog vidare till servicecenters. Är ganska övertygad om att alla kedjorna (expert, gigtanten etc.) skickar vidare allt. Dom brukar inte vara villiga att byta ut produkter utan att ha testat skicka på service. Satsa istället på en etablerad webshop.
Enda tillfället en telefon byts direkt är om det finns fel inom 7 dagar från inköpsdatumet. Sk DOA. Annars skickas de vidare till utvalda servicenters. Skall mycket till innan en telefon byts direkt efter dessa 7 dagar. Oftas krävd det att den varit inlämnad 3 gånger.
Postad 09 november 2007 - 09:56
Unregisteredd1a8fe77
-
Unregisteredd1a8fe77
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Du menar att SE P1i skulle sticka ut i detta sammanhang och rendera extra många returnerade lurar jämfört med andra telefoner? Du tänker möjligtvis inte på föregångaren p990i? Där vet jag att så var fallet.
Postad 09 november 2007 - 16:43
ingosen
-
ingosen
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag har två frågor.
Har sökt, men kanske missat svaren.
1.
Det dyker upp en svart pim på skärmens högerkant i vissa program. Har märkt det i telefonboken och när jag skriver sms.
Varför är den där och hur får jag bort den?
Blir galen snart....
2. Tog hem M3 för att konvertera film. .net fixade jag, men sen kom ett ytterligare problem för att kunna starta programmet.
"This program requires the Nero ACC encoder to process video and music. The encoder can be downloaded and install automatically.........
First you must agree to the Nero EULA....."
trycker på JA, för att installera auto, men EULA´n poppar upp i ett fönster det det bara är text, ingen möjlighet att "godkänna något"
Hur kommer jag runt detta?
Tacksam för svar!
Postad 09 november 2007 - 17:57
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Jag har två frågor. Har sökt, men kanske missat svaren.
1. Det dyker upp en svart pim på skärmens högerkant i vissa program. Har märkt det i telefonboken och när jag skriver sms. Varför är den där och hur får jag bort den? Blir galen snart....
2. Tog hem M3 för att konvertera film. .net fixade jag, men sen kom ett ytterligare problem för att kunna starta programmet.
"This program requires the Nero ACC encoder to process video and music. The encoder can be downloaded and install automatically......... First you must agree to the Nero EULA....." trycker på JA, för att installera auto, men EULA´n poppar upp i ett fönster det det bara är text, ingen möjlighet att "godkänna något" Hur kommer jag runt detta?
Tacksam för svar!
1. Har med handskrivning att göra, ovanför pilen skriver du siffror och under pilen skriver du bokstäver. 2. fick samma problem första gången jag laddade ner programmet, minns inte vartifrån, men det finns en länk till programmet i denna tråd som fungerar har jag för mig.
Postad 09 november 2007 - 18:00
Darth Tojayz
-
Darth Tojayz
-
Den Lurvige!
-
-
2 944 inlägg
Är det någon som vet om det finns möjlighet att stänga av funktionen att luren frågar en om man vill spara nummret så fort någon okänd ringt??
Postad 09 november 2007 - 18:36
roathan
-
roathan
-
Användare
-
-
168 inlägg
Är det någon som vet om det finns möjlighet att stänga av funktionen att luren frågar en om man vill spara nummret så fort någon okänd ringt??
Kontrollpanelen - Samtalsinställningar - Lägg till i kontakter - bocka ur rutan
Postad 10 november 2007 - 18:55
koprolit
-
koprolit
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej!
Min P1:a kommer på måndag (katching). Vad är det första jag ska göra med den?
Installera uppgradering?
Ladda telefonen x min?
Leka?! 
Nått annat??
Vill gärna minimera riskerna med att få en massa kn**l i början...
Tacksam för svar!
----
Förresten.. är det samma sak på P1 som de tidigare lurarna (W810i egen erfarenhet), att i listan över besvarade/obesvarade/uppringda nummer så "skrivs de över". Dvs om tjejen ringer kl 19:20 och ringer igen kl 19:30 så syns det bara att hon ringt kl 19:30?
Redigerat av koprolit, 10 november 2007 - 19:02.
Postad 10 november 2007 - 19:00
koprolit
-
koprolit
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Du menar att SE P1i skulle sticka ut i detta sammanhang och rendera extra många returnerade lurar jämfört med andra telefoner? Du tänker möjligtvis inte på föregångaren p990i? Där vet jag att så var fallet.
Jo precis det! Har det vart mycket sånt? I tråden har många haft problem med batteritid och problem med mottagning osv.
Redigerat av koprolit, 10 november 2007 - 19:02.
Postad 10 november 2007 - 19:53
Mike T
-
Mike T
-
Användare
-
-
158 inlägg
Någon som har testat om Sony ericsson HGE-100 gps del fungerar med Tomtom på en P1 eller om gps delen bara går att använda tillsammans med Wayfinder?
Postad 10 november 2007 - 20:43
koprolit
-
koprolit
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Postad 10 november 2007 - 23:07
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Hej!
Min P1:a kommer på måndag (katching). Vad är det första jag ska göra med den?
Installera uppgradering? Ladda telefonen x min? Leka?!  Nått annat??
Vill gärna minimera riskerna med att få en massa kn**l i början...
Tacksam för svar! ---- Förresten.. är det samma sak på P1 som de tidigare lurarna (W810i egen erfarenhet), att i listan över besvarade/obesvarade/uppringda nummer så "skrivs de över". Dvs om tjejen ringer kl 19:20 och ringer igen kl 19:30 så syns det bara att hon ringt kl 19:30?
En till sak.. knapplås har den, men har P1 ett "skärmlås" ? 
När knapplåset är aktiverat så är även skärmen låst, så; Ja.
Postad 11 november 2007 - 13:07
Darth Tojayz
-
Darth Tojayz
-
Den Lurvige!
-
-
2 944 inlägg
Kontrollpanelen - Samtalsinställningar - Lägg till i kontakter - bocka ur rutan
Kanon..  Tackar för svaret..
Postad 11 november 2007 - 13:35
KN
-
KN
-
Användare
-
-
192 inlägg
Någon som har testat om Sony ericsson HGE-100 gps del fungerar med Tomtom på en P1 eller om gps delen bara går att använda tillsammans med Wayfinder?
Jag tänkte skaffa HGE-100 men när jag kontaktade SE supporten så sa de att den inte är kompatibel med P1i. Konstigt att den inte är det, båda är ju nyutvecklade produkter. Jag är inte säker på att svaret jag fick från SE är rätt.
Postad 11 november 2007 - 14:21
JiTe
-
JiTe
-
Användare
-
-
144 inlägg
Någon som har testat om Sony ericsson HGE-100 gps del fungerar med Tomtom på en P1 eller om gps delen bara går att använda tillsammans med Wayfinder? Jag tänkte skaffa HGE-100 men när jag kontaktade SE supporten så sa de att den inte är kompatibel med P1i. Konstigt att den inte är det, båda är ju nyutvecklade produkter. Jag är inte säker på att svaret jag fick från SE är rätt.
Hittade detta i ett forum http://my-symbian.co...ic.php?p=310974
Postad 11 november 2007 - 16:10
Unregisteredd1a8fe77
-
Unregisteredd1a8fe77
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Jo precis det! Har det vart mycket sånt? I tråden har många haft problem med batteritid och problem med mottagning osv.
Jag har i vart fall inte haft några sådana problem. Inte heller de i min bekantskapskrets som också har samma telefonmodell. Batteritiden blir gradvis bättre och verkar nå sin peak efter någon/några veckors användning. Det står mer om det i manualen. Det är en grym mobil, jag är helnöjd.
Postad 11 november 2007 - 17:29
Chickenkebab
-
Chickenkebab
-
Amatör
-
-
99 inlägg
I morgon blir jag en Sony Ericsson P1i ägare! Mobilen verkar underbar och den har allt jag behöver. Ska ta mig tid och läsa igen om den här tråden för lite smarta tipps!
Postad 12 november 2007 - 02:50
Pezzen
-
Pezzen
-
Rookie
-
7 inlägg
Mycket intressant tråd, på min ära. har fått en hel del nyttiga, och andra mindre nyttiga tips härifrån under de tre månader jag ägt min telefon.
Nu till det jag faktiskt skulle vilja ha lite hjälp med. Efter en firmware.uppdatering för några dagar sen har jag fått lite skumma problem vid uppstart och efter att jag kopplar bort USB-kablen. Varje gång jag gör det så kommer det upp tre dialogrutor som frågar om jag vill installera tre program, tre program som jag hade installerade innan uppdateringen men inte längre tycker att jag behöver. Om jag väljer att inte installera dem händer inget alls, för nästa gång. Väljer jag att installera så installeras programmen, men om jag sen vill avinstallera dem så finns det inte med på listan där, eller i telefonen, någonstans i någon meny, och nästa gång jag gör samma sak frågar den igen.
Jag har även testat att ladda ner programmen igen och installera och avinstallerar, men då det inte är samma version så fungerar det inte, uppenbarligen, då jag får samma problem igen.
Något tips på vad jag kan göra?
Redigerat av Pezzen, 12 november 2007 - 03:11.
Postad 12 november 2007 - 14:47
Swann
-
Swann
-
Användare
-
-
232 inlägg
Finns det någon därute som känner till något knep för att få skärmsläckaren till att slumpa ut bilderna istället för att alltid börja på samma bild? Gissningvis så skulle en liten bakgrundsapplikation som döper om filerna lite då å då fixa det... (finns det ett sådant miniprogram?).
Ett litet bekymmer, men alltjämt vore det bra mycket trevligare än *standarden*....
Att byta ut till en 3-parts utvecklad skärmsläckare ser jag inte som något alternativ (orkar inte gå in på alla argument).
Tips/idéer ?
Redigerat av Swann, 12 november 2007 - 14:48.
Postad 12 november 2007 - 15:33
otooja
-
otooja
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Mycket intressant tråd, på min ära. har fått en hel del nyttiga, och andra mindre nyttiga tips härifrån under de tre månader jag ägt min telefon.
Nu till det jag faktiskt skulle vilja ha lite hjälp med. Efter en firmware.uppdatering för några dagar sen har jag fått lite skumma problem vid uppstart och efter att jag kopplar bort USB-kablen. Varje gång jag gör det så kommer det upp tre dialogrutor som frågar om jag vill installera tre program, tre program som jag hade installerade innan uppdateringen men inte längre tycker att jag behöver. Om jag väljer att inte installera dem händer inget alls, för nästa gång. Väljer jag att installera så installeras programmen, men om jag sen vill avinstallera dem så finns det inte med på listan där, eller i telefonen, någonstans i någon meny, och nästa gång jag gör samma sak frågar den igen.
Jag har även testat att ladda ner programmen igen och installera och avinstallerar, men då det inte är samma version så fungerar det inte, uppenbarligen, då jag får samma problem igen.
Något tips på vad jag kan göra?
Gissningsvis har du installationsfiler liggande i telefonminnet eller minneskortet. När du startar telefonen känner den av dessa filer som "installationsbara" och ställer därmed frågan om du vill installera. Koppla telefonen i filöverföringsläge och leta filerna. Bör vara i formatet *.sis eller *.sisx. Kanske kan vara javafiler också. Då heter de nog *.jar. Finns nog fler format som jag inte kan komma på just nu. Lycka till!
Postad 12 november 2007 - 21:35
koprolit
-
koprolit
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Tja, Nu sitter jag och leker med min nya P1a! Frågor bara... 1. Programmet m-Rauter (från sync-CDn)... Gör det så att telefonen börjar funka som modem och connectar mot internet? Vart lite skraj när den tagit emot 2.9MB och skickat 2MB... Typiskt bra om det kostar 15kr/MB. Eller är det så enkelt att det handlar om den mängden som förts över via USB? 2. Funkar det att använda Gmail och GCal? Från mobile.google.se kan man ju se allt, men går det att synka mot GCal? Vill ju ogärna betala taxa för att se min kalender.. o outlook vill jag ogärna använda när jag sitter vid olika datorer dagligen... Den nedladdningsbara klienten för Gmail funkade för min gamla W810 men funkar det på P1an? Någon som testat?? 3. SIM-kontakterna blir "fula" när jag kopierar dem över till telefonen... EX. Svensson/M 0707999999 Svensson/A 013-154566 osv... går det att samla dem på nått smidigt sätt? Syncade mot Outlook och redigerade alla kontakter där... Tidsödlslande men gick ok.. råkade radera alla kontakter på datorn under synkningen... ...tur att jag sparade som text-fil
Redigerat av koprolit, 14 november 2007 - 21:14.
Postad 13 november 2007 - 19:07
roathan
-
roathan
-
Användare
-
-
168 inlägg
Någon som testat detta headset till sin P1a https://www.prisjakt...kt.php?p=227316Eller någon som har tips på bra SE bluetooth headset? Skall helst vara med freksvensväxling och DSP. Har nu tröttnat på headset som brusar och folk som tror man sitter i en bunker..
Postad 13 november 2007 - 22:57
petwah
-
petwah
-
Rookie
-
4 inlägg
jag har nyligen köpt hbh-ds200. betalade 600 på siba (fysisk butik).
har inte så höga krav vad det gäller ljud, men ansåg ändå att ljudet i originalheadsetet var under all kritik, de ramlade lätt ur också.
ljudet i de nya är väsentligt mkt bättre.
passformen lika så.
attans skönt att slippa sladdarna.
har p1:an i min axelremsväska, och har aldrig några problem med överföringen.
specen på 6 timmars lyssning verkar stämma ganska väl.
blev dock rätt besviken till att börja med.
för såväl hbh-ds200 samt hbh-ds220 står det att den stödjer musikbläddring.
frågade även i butiken och fick samma svar där.
närväl jag packade upp den kändes det som det vart ett par knappar för lite. efter lite bläddrande i handboken så ringde jag till SE-supporten. fick till svar att nops, denna funktion saknas. att det står fel på hemsidan skulle vara felanmält. det var för två veckor sedan. gissa om musikblädring fortfarande står angivet...
positivt är dock att de är kvicka på att svara.
valde ändå att behålla hbh-ds200:an, då den verkar vara smidigare än hbh-ds970 och hbh-ds980.
dessa väger dubbelt så mycket, och av vad jag kunnat sett så är man illa fast med remmen runt halsen.
de senare är inte tokstora eller toktunga, men jag upplever att de blir en 'grej'.
hbh-ds200 känner man inte när man fäst den i tröjan eller liknande.
Postad 17 november 2007 - 11:31
Erhnam
-
Erhnam
-
Användare
-
-
105 inlägg
Funderar på att byta mobil och har titta på P1:an. Fann denna artikel idag: http://www.dinteknik...ticle169800.eceUpplever ni den som seg? Andra recensioner jag läst talar oftast gott om mobilen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|