*hrm* Gick ju sådär då...
Haha, nice try!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 07 February 2009 - 02:51
Jag tycker att spelet verkar riktigt skapligt. Det droppade lite frames vid snabba rörelser vilket störde mig, annars ser jag fram emot att testa multiplayerdelen då det är det som intresserar mig på allvar. Jag har dock en känsla av att spelet kommer att gå för långsamt för min smak. Jag föredrar spel där snabba reflexer ger ett övertag och jag påstår dessutom att ett spel inte nödvändigtvis blir mer taktiskt intressant för att det går långsamt då man kan ha väl så sofistikerade taktiker i snabba spel som tex CoD.
Postad 07 February 2009 - 04:11 Nu är väl inte cod ett spel som går snabbt, men typ ut3 eller liknande så faller väl KZ2 kort i snabbheten. Men precis som cod4 gjorde med genren så tycker jag KZ2 gör samma sak, tar det ett steg extra, verkligare känsla än så här finns det inte Postad 07 February 2009 - 08:07
Av det lilla jag spelat så tycker jag helt klart att det motsvarar hypen.
Finns inget jag spelat som ens kommer i närheten.. Men vist har man gått och väntat sig att Killzone 2 ska vara The Holy Grail så blir man kanske besviken.. Vist är det kanske inte så nyskapande och annorlunda är andra fps men det tycker inte jag har med saken att göra så länge allt är bättre gjort än i alla andra liknande spel. Edit Tycker att styrningen fasen är den skönaste jag provat.. Den är inte alls den är så seg och då har jag ändå spelat massor cod ..gears ..R2 osv.. Redigerat av moparman, 07 February 2009 - 08:09. Postad 07 February 2009 - 08:34
Ju mer man spelar KZ2 desto mer gillar jag det. Jag satte ribban kanske lite väl högt i början men börjar nu alltså smällta in till den hype KZ2 har. Finns inget FPS som är bättre, snyggare etc etc än KZ2. Grafiken är det snyggaste spelet på konsoll so far.
Postad 07 February 2009 - 09:05
Fan inatt drömde jag att jag sköt helghast
Postad 07 February 2009 - 09:09
Folk känner väl kanske till att personer har hittat olika buggar eller exploits i demot. Bland annat har den här killen lyckats åka med "drop ship"-et vid slutet av stranden och även lyckats ta sig förbi dörren där demot är tänkt att avslutas.
Flyyying! Working turret Förbi dörren and beyond Postad 07 February 2009 - 11:35
Är det fler än jag som har fått Killzone 2 att köras i 1080i OCH 1080p? Jag provade först att stänga av 720p i XMB och räknade då med att spelet skulle köras i 1080i som jag har hört skulle vara den högsta upplösningen i detta spelet men istället så säger min tv (Pioner PDP-5090H) att upplösningen är 1080p! Jag kontrollerade detta igen medan jag spelade för att vara säker på att det inte bara var spel-menyerna som kunde köras i 1080p men enligt min tv så matades den fortfarande med just 1080p (=1920x1080 pixlar)! För att försäkra mig om att det inte bara var min tv som inte förstod skillnaden på 1080p och 1080i så gick jag än en gång in i XMB's skärminställningar och kryssade av 1080p upplösningen så att spelet nu endast kunde köras i 1080i. Mycket riktigt så visade tv'n nu att den matades med 1080i när jag spelade! Spelet flöt på laggfritt i alla upplösningar så jag är riktigt nöjd
Redigerat av Mr-Burns, 07 February 2009 - 15:16. Postad 07 February 2009 - 12:35
Nu har jag spelat igenom demot oxå, demot va bra men synd att handkontrollen e så ###### obekväm.
Jag spelar mest på min 360 och hoppas på att sony kan göra en kontroll som ligger lika bra i handen som 360:s gör. Denna ska faktiskt bli det första splet jag komer till min PS3:) Postad 07 February 2009 - 12:41
Nepp blir ingen skillnad i grafiken. Istället för att skärmen skalar upp till 1080p (om man nu har FullHD) så tar maskinen hand om det istället. Så jag kör på i 720p som vanligt Postad 07 February 2009 - 12:41
Tycker du inte detta är positivt? Jag ska prova med min projektor så snart jag installerat det, håller på nu... Postad 07 February 2009 - 12:48
Jag har inte detaljstuderat bilden på nära håll än men det ser sjukt fint ut. Det hade varit lättare att gämföra om jag hade haft två identiska tv-apparater jämte varandra.
Postad 07 February 2009 - 12:55
Det är klart jag tycker detta är positivt! Postad 07 February 2009 - 13:02
Jag gjorde en jämförelse nyss mellan 720p, 1080i och 1080p.
Och på min skärm tappar bilden i skärpa och blir lite pixligare i kanterna när jag låter maskinen skala upp till 1080i och 1080p jämfört med om jag kör 720p. Så därför kör jag på 720p istället somju är native upplösningen. Sen kan det ju hänga på skärmen också. Kanske gör PS3:an ett bättre uppskalnings jobb på vissa skärmar och tvärt om. Rekommenderar som Mr-Burns att testa iallafall och se vad som ser bäst ut på ERAN skärm Redigerat av Svante Skoog, 07 February 2009 - 13:03. Postad 07 February 2009 - 15:38 Välldigt oftopic, men många skriver att dom kan se vilken upplösning tven matas med. Hur gör man det? Förstår att det är olika från modell till modell, men kanske ngn vet. Har en LG LCD tv. Postad 07 February 2009 - 15:44
När man kör över HDMI eller komponent brukar upplösningen stå tillsammans med kanal info m.m. i ett av hörnen, beroende på modell, när PS3:an byter upplösning m.m..
Om inte så brukar det finns nån knapp på fjärren för att få upp info om detta. Redigerat av Svante Skoog, 07 February 2009 - 15:45. Postad 07 February 2009 - 15:59
killzone_2____bots0.jpeg 172.12K
0 Antal nerladdningarClick Picture To Watch - Online Bots Part 1 : Download (Right Click Save As)
killzone_2____bots3.jpeg 133.9K
0 Antal nerladdningarClick Picture To Watch - Online Bots Part 2 : Download (Right Click Save As) Postad 07 February 2009 - 16:26
Vad tycker egentligen ni som varit beta testare, ger demot ett rättvis bild av spelet?
Postad 07 February 2009 - 16:32 Nä, inget MP i demot. Postad 07 February 2009 - 16:44
OK så fungerar iaf inte min tv. Och vet har inte hittat någon knapp heller Redigerat av Unregistered24235, 07 February 2009 - 16:52. Postad 07 February 2009 - 18:14
Det är juh inte rättvist att jämföra med vad som kan vara världens kortaste demo, men av det lilla jag spelade så tycker jag online delen är roligare
Postad 07 February 2009 - 18:37
Är väl alltid roligare att dominera mot riktiga "fiender"
Edit kört genom demot flera ggr och hittar alltid nått nytt coolt jag missat tidigare :-) Längtar som faaaeen till det släpps Redigerat av moparman, 07 February 2009 - 22:47. Postad 08 February 2009 - 15:42
Jahopp, då har man provat demot precis. Var väl kankse ingen direkt höjdare enligt mig, seg styrning som fan. Rätt så trög AI. Sånna här spel lämpar sig mycket bättre på pc, vad gäller känslan, stryning m.m
Tur vi tycker olika : ) Later! Postad 08 February 2009 - 16:01 Mitt tips är att testa köra igenom demot iaf en gång till. Styrningen är seg jämfört med andra spel men nästan alla som kört spelet en del säger att man vänjer sig, till exempel har jag nog inte sett nån recension som klagat på styrningen. AI:n kanske du hade lite otur med också första gången, för den är nog bland det smartaste jag sett iaf! De flyttar ju sig, flankar å har sig. Inte för att du inte får ogilla spelet såklart, men tycker man ska ge det en chans först för just kontroll är ju sånt som man ofta kan vänja sig vid! Postad 08 February 2009 - 16:13
Nu har jag provat demot!
Riktigt skön känsla och det är ju ruggigt snyggt. Tycker verkligen om den lite verkligare tyngden i allt, det finns ingen människa i världen som kan flänga omkring som man gör i vissa spel i den här genren. Mer tyngd åt folket! Postad 08 February 2009 - 16:55
Vad jag skulle vilja ha med är helt förstörbara miljöer..Skulle varit coolt
Postad 08 February 2009 - 17:04
Mmm, där finns ju delar med det. Gears 2 gör det jättebra. Totalt förstörbar värld är lite önsketänkande idag, går man efter det så förlorar man nog fokus på annat. Men man kan ju tänka sig att vi går mot det, UE3 motorn har ju lagt in en del. Red Faction spelen visade att man kan. Postad 08 February 2009 - 18:06
yepp...men man kan ju alltid få önska :-) härligt i tex bad company att spränga bort en vägg med en granat för att komma åt den äckliga snipern :-)
Postad 08 February 2009 - 18:24
dock är det inte speciellt snyggt gjort i bad company, vilket är dynd, lät ju så bra när man först fick reda på de
Postad 08 February 2009 - 18:57
jo om man ska ha förstörbara miljöer ska det helst inte vara som i BF:BC. Det sprängs alltid bort likadant, det är en bra effekt men kan göras så mycket bättre!
Postad 08 February 2009 - 19:15
Rätt snyggt men dålig känsla. Som någon skrev så var styrningen seg, tar alldeles för lång tid när man ska sikta in sig på tex huvudet på någon som sitter bakom nåt... Att det ska vara så svårt och få till styrningen..
Postad 08 February 2009 - 19:38
är ju precis styrning dom fått till klockrent..jag kan då inte önska mig mer :-) så grymt skön....
Postad 08 February 2009 - 20:56 hamnat totalt offtopic nu men spana detta: när ändå sånt där byggs in i spel :> Redigerat av whopp, 08 February 2009 - 20:57. Postad 08 February 2009 - 21:19 Rätt coolt fast väldigt vekt slott som typ rasar ihop efter en kanonkula Postad 08 February 2009 - 22:05
De här med delayen stör mig oerhört mycket, synd, hoppas de fixar de.
http://www.youtube.c...h?v=5yFa_EZORYo Postad 08 February 2009 - 22:14
hmm verkar vara lite input-lag ändå.. inget jag har märkt, brukar inte märka sånt.. Dock brukar det inte skapa roblem när man "flickar" till spaken på det där sättet?? kommer ihåg med N64 och NGC att vi avverkade ett par kontroller just för att vi gjorde så, när vi öppnade upp dom såg vi att det var glapp där den läser av hur man rör spaken. Postad 08 February 2009 - 22:15
Kontrollen kan nog avskräcka väldigt många till en början, det spelar helt enkelt inte som man är van. Som van COD-spelare själv tyckte jag det kändes väldigt segt, skumt och knöligt att sikta etc, men efter ett tag sitter det klockrent och man uppskattar den tunga känslan i alla rörelser man gör. Man ska också komma ihåg att man inte har lika mycket hjälp att sikta i detta spel som i t.ex COD eller Resistance, så det kräver mycket mer av spelarna. Vilket förmodligen kommer att märkas i MP.
EDIT: Bjuder på en bakgrundsbild... Bifogad fil(er)Redigerat av Unregisteredf64a5233, 09 February 2009 - 00:12. Postad 09 February 2009 - 01:24
Kommer garanterat köpa spelet men just nu känns det som att jag verkligen inte kan gilla det "tunga" siktet.
Spelat flera ggr men tycker inte att jag vänjer mig och kommer nog aldrig göra det heller. Förstår inte hur folk kan klaga på RE5 kontrollerna för att vara sega(hade inte de minsta problem med dom) medans man hyllar kontrollerna i KZ2 till skyarna som "verklighetstrogna" men det gör inte spelet ett dugg roligare mer bara frustrerande när man slänger siktet fram och tillbaka för att äntligen hamna på huvet på nån stackars helghast. Man får liksom hacka sig fram till det man vill skjuta för annars glider det förbi eller så rör man sig helt i sidled istället som är mycket lättare men tycker inte det ska behöva vara så. Om man slapp den där minimala fördröjningen.. tyngden.. i början när man flyttar siktet hade de nog funkat mycket bättre. Redigerat av Grillas, 09 February 2009 - 01:28. Postad 09 February 2009 - 02:00
Det som känns ovant för mig med kontrollen är väl att deninte hjälper mig att sikta.. om man jämför BF:BC så ser man verkligen hur siktet ploppar och följer efter personen man "nästan" siktar på. Dock börjar jag lära mig att sikta själv nu! och tycker att det sitter ganska bra. Körde igenom demot för en halvtimme sen och försökte känna efter inputlagget, sm ni pratar om, och visst det finns där.. men bara i början :/ när man väl har börjat röra siktet följer det hur bra som helst. Dock märker jag inte av det om jag inte tänker på det, fast tror inte jag är så känslig för minifördröjningar... (ser det bara som positivt
Postad 09 February 2009 - 06:18
det som är svårt att vänja sig vid i re5 kontrollen är ju att fötterna växer fast i marken så fort man tar upp kniven eller siktet. fördröjningen är inget jag känner av och jag ställer alltid sensen högt så jag tycker inte det känns så segt i killzone Postad 09 February 2009 - 08:01
Jag håller helt klar med morlock! Det kommer inte finnas lika många bra spelare i KZ2 som det finns i COD. KZ2 kommer skilja bort agnarna från vetet som det heter! Det kommer ta mycket längre tid att bli riktigt bra, så dom som inte har tålamod kommer försvinna snabbt. Troligtvis kommer dom skylla på att dom inte gillar spelet. Det ska bli grymt kul att få köra igång med MP på detta!! Ska vi bestämma att vi kör klankväll onsdag 25:e??? I själva klanen kan man ju vara max 64st, är vi fler än så många här? Sen är det ju 4st i varje squad, här gäller det ju att hitta dom "rätta" att lira med! Sen är det ju alltså 16st (från samma klan) som kan lira samtidigt, d v s max antal spelare online är 32. Vi kanske kan börja med att göra en lista på vilka som ska skaffa spelet och är intresserade av att lira på onsdag kväll? Dessutom kan man ju lämna önskemål om vilka man vill ha i sin squad? Jag uppdaterar dett inlägg vartefter. Skaffa spelet (PSN-ID)-------------------Klankväll ons 25/2------------------- Squadmates Britt78 ------------------- Ja ------------------- Nastycrew, DrDeath, akerren??? EDIT; eftersom detta spel kommer bli så ofantligt stort så tycker jag det känns bäst att skapa en egen tråd för MHB-klanen för Killzone 2. Redigerat av BrittBastard, 09 February 2009 - 08:16. Postad 09 February 2009 - 08:11
Nu har du helt fel. Det kommer ta max 1 vecka. Dessutom har det redan funnits ute ett MP test. Grunden är alltid att det finns folk som inte har ett liv och dessutom så pass bra inlärning av konsolkontroll att de är för bra redan efter 1-3 dygn. Jag lirar nästan aldrig storspel online öppet då folk har blivit för bra på det snabbt. CoD och Halo är värsta exemplet men det återgår i alla spel, R2 - Gears osv. KZ2 kommer inte vara någon skillnad. Postad 09 February 2009 - 08:14
Ja, vi får väl se....jag vet redan nu, som jag VET är grymma på COD4, 5 pers som inte ens vet om dom kommer skaffa KZ2 p g a att dom tycker siktet är för segt, för mycket rekyl=svårare att träffa=kräver mer skillz än att träffa i COD4! Ja, ja vet att det har funnits en Beta ute, men jag tror den inte gav dom som hade den ett så stort försprång, om något alls. Redigerat av BrittBastard, 09 February 2009 - 08:15. Postad 09 February 2009 - 08:40
Så farlig rekyl är de väl ändå inte?
Tycker man kan dra iväg en hel del skott innat det blir för mycket rekyl. Ingen skillnad motför andra spel...Kan ju va att jag kanske alltid skjuter kortare svärmar Postad 09 February 2009 - 08:43 Det man måste göra är att skjuta små salvor! Det gör biffen! Jag gillar även helghast vapen. Den har inget röd-punkt-sikte men den är ändå jäkligt skön att spela med! Postad 09 February 2009 - 08:52
Efter att ha kollat på MP-klippen som Morlock posta i inlägg 1469 kan jag bara konstatera att bandesignen är något helt extra! Otroligt välgjorda och väldigt stora! Något jag gillade väldigt mycket från det första klippet var att man hör vinden vina i örat på en. Det ger en mer trovärdig bild i "scenen". Även otroligt härligt att se all aska/glöd flyga omkring i det andra klippet. Intressant att se de olika spelsätten också.
17 dagar kvar Redigerat av Unregisteredda254153, 09 February 2009 - 08:52. Postad 09 February 2009 - 09:59
Nej han har helt rätt.....för det stora flertalet kommer det ta längre tid och det skiljer verkligen ut hur man spelar...det gäller att helt ändra spelsätt jämfört med andra fps. Sen är det givetvis så att en gudabenådad talang säkerligen kommer bli grym på detta spelet också.... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |