Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Call Of Duty 4 Modern Warfare

3456 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 February 2008 - 13:10

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Är det inte som i BF då... att motståndarlaget förlorar en ticket(poäng) för varje gång en dör? plus att ticketsen räknar sakta ner om man håller minst hälften av alla flaggor..? Har inte spel domination så mycket, så har ingen direkt koll...

Redigerat av Garrett, 28 February 2008 - 13:11.

Postad 28 February 2008 - 13:23

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0
När man får se scorecardet efter ett spel så finns det en symbol ibland längst till vänster framför ens namn...vad betyder det?
Det ser ut som två brickor på ett halsband, antar att det är idetifieringsbrickor som amerikanska soldarena bär om halsen i strid?

Postad 28 February 2008 - 13:28

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

När man får se scorecardet efter ett spel så finns det en symbol ibland längst till vänster framför ens namn...vad betyder det?
Det ser ut som två brickor på ett halsband, antar att det är idetifieringsbrickor som amerikanska soldarena bär om halsen i strid?

Dogtags = död.

Postad 28 February 2008 - 13:30

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0

Det är dogtags.....det betyder att du var död när matchen avslutades.

Dr Death>> Givetvis får alla spela som de vill.....jag bara säger att jag inte längre spelar domination av den anledningen. Sen är det givetvis så att om man har två flaggor så är det en klok strategi att campa och bara bevaka......men att campa och plocka kills när man bara har en flagga då är man rätt korkad. Dessutom är det väl jättebra om man får hjälp att ta en flagga genom att någon lagkamrat ger eldunderstöd men det är en helt annan sak än det jag snackar om.

Postad 28 February 2008 - 13:49

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0

Jag har haft/har samma problem och det började efter patchen. Jag var trådlöst uppkopplad men tröttnade till slut och testade att koppla med kabel och då försvann problemet med "Downloading Game Settings..." När jag häromdagen startade om min router så återkom dock problemet. Jag testade då att göra om Internetuppkopplingen och det hjälpte.

Vet inte hur din kompis är kopplad men be han testa att göra om sin uppkoppling i network inställningarna på ps3an. Det verkar åtminstone funka för mig.

Hoppas det löser sig!

Efter att ha kört downloading gamesettings i 1h så gav han upp, testade att rycka ur routern, kopplade upp sig direkt mot adsl modemet och då gick det direkt.
Sen kopplade han in routern igen och nu funkar det.

Postad 28 February 2008 - 20:13

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Åkej...lirat ett par dar nu...lite frågor:

- Varför springer alla förbi mig i 190 ? Ser det ut så, eller vet jag inte bara hur man springer...

- Varför hamnar jag nästan aldrig med sas/us ?

-Har bara 3 varianter av spel att välja på när kan man börja lira HK m.m. ?

- Varför suger jag så mycket... ?

:)

psn: FlexusMaximus....adda om du vill ha enkla kills

Postad 28 February 2008 - 20:33

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

- Varför springer alla förbi mig i 190 ? Ser det ut så, eller vet jag inte bara hur man springer...

:D

Springer gör du genom att trycka ner L3. Sen beroende på vilket vapen du har springer du fortare/längre.

SAS/US, bad luck?

Från början har du 3 men låser upp resterande ganska snabbt när du levlar.

Träning :)

Postad 28 February 2008 - 20:34

Lobello
  • Lobello
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0

:D

För att springa trycker du ner vänster spak :) de får man lära sig om man kör single player det första man gör. hehe

Du måste fö högre level för att kunna spela andra spelformer.. dvs du måste spela team deathmatch eller free for all till du får några levels till !

Varför du aldrig hamnar med sas/us har jag ingen aning om.. men det slumpas ju varje match

Postad 28 February 2008 - 23:23

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
:)

S
Var det man skulle öva på...

Får alltid server full när jag vill joina ngn från MHB ?

Postad 28 February 2008 - 23:56

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Ända chansen att komma in på invites, är att den som skickar är inne i lobbyn. Är dom inne i spel, då får man oftast svart bild och nån text.

Postad 29 February 2008 - 00:07

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Det är dogtags.....det betyder att du var död när matchen avslutades.

Dr Death>> Givetvis får alla spela som de vill.....jag bara säger att jag inte längre spelar domination av den anledningen. Sen är det givetvis så att om man har två flaggor så är det en klok strategi att campa och bara bevaka......men att campa och plocka kills när man bara har en flagga då är man rätt korkad. Dessutom är det väl jättebra om man får hjälp att ta en flagga genom att någon lagkamrat ger eldunderstöd men det är en helt annan sak än det jag snackar om.

Hoppas att du inte tog illa upp, det var inte meningen. :D
Jag håller med dig till 100%, jag hatar oxå när folk sysslar med nåt helt annat än vad dom ska när man spelar de olika spelformerna, vad jag menade är att poängen är ett balanserat samarbete, så om jag tex. som jag sa innan sitter och skjuter av FI från en byggnad för att skydda/hjälpa fram typ 3 lagkamrater till den andra flaggan ( B ) (som förövrigt allt handlar om på bloc pga. av banans uppbyggnad), så är det ju bättre än att jag varit den fjärde nere på marken.?

Tror nog att vi båda menar samma sak, helt enkelt att det handlar om flaggor och inte kills? :(:D

Men det är en väldigt actionfylld spelform, och det absolut mest adrenalinpumpande ögonblick jag har haft med COD4 var en 18manna domination på Ambush, helt sanslöst var det, nästan som de där klippen på YouTube från shipment, KAOS! :lol: B)
80% av kriget utspelade sig vid flaggan i mitten, där var inget campande där inte, oavsett lag!

Ang. poängen så tycker jag fortfarande det är konstigt om de ENBART är kopplade till flaggorna och att INGENTING annat påverkar.. Har som sagt spelat rundor där det känts som ens lag haft två och tre flaggor allt som oftast, och ändå legat under eller haft knapp ledning, då undrar man ju om alla de gånger man blivit dödad spelar in...? :)

Redigerat av Dr. Death, 29 February 2008 - 00:19.

Postad 29 February 2008 - 12:39

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

har precis provat att spela online, och man kan ju säga att jag sög ganska ordentligt.Är inge nybörjare på fps spel
har/spelar Bf2,Bf2142 på pc då med mus å tangentbord.Men att spela fps med kontrollen är ju grymt mycket svårare än vad jag trodde att det skulle va.
Kan man spela cod4 med mus å tangent bord?.

Nej, inte på PS3. Men ge handkontrollen en chans. Jag själv har aldrig spelat speciellt mycket på PC, men de som gått över från PC till konsoll verkar ofta vara av uppfattningen att man vänjer sig.

Ja, en del kan det... men inte jag... tycker det är NOLL känsla i det... skulle vilja hitta den rätta kanslan i det... men det känns helt handikappat... mus/tang bord är det optimala för FPS... men men, vad gör man :)

Ok... måste faktiskt ge med mig... CoD4 till PS3 är faktiskt riktigt bra! Fick hem det på posten idag(bytat med en annan). Och styrningen funkar ta mig fasiken riktigt bra för mig! Trots att jag gnällt om huruvida FPS suger till handkontroll! Styrningen till PS3an är riktigt bra gjord! Flyter på bra gör det! Är riktigt positivt överaskad! :(
Har bara hunnit spela online i 10min innan jobbet idag... men spelet letar efter servrar själv? Kan man inte välja själv, man vill ju ha så låg ping som möjligt, och helst svenska servrar :D
Ska jämföra mer med PC versionen när jag kommer hem sen... men som sagt, riktigt överaskad vart jag över styrningen i handkontrollen! :lol:
Grafiken vart ju riktigt najs med! :D

Postad 29 February 2008 - 12:40

himtim
  • himtim
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
tjena

jaha då har man sålt sig till djävulen och köpt ps3 + cod :D

dock har jag lite trubbel med att bli utloggad från playstationnetwork ganska många gånger när jag spela, :) laggar en heldel ibland även om jag har 3-4 ploopar, hmm? kör med kabel från bredbandsbolagetmodem.

sen en skum grej, på mina classes så syns inget i fältet, jag måste själv döpa dem till något, medans hos min kusin så står det typ class 1, 2 , 3 osv, gör väll inte så mkt men skumt?

n00b fråga, vad menas när man pratar om prestige i gamet?

Postad 29 February 2008 - 13:02

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Classes kan du döpa själv, fast det verkar bugga där för jag hade bra namn på mina sen för något tag sedan så står det numera Class 1, 2 osv. Bara att döpa om iofs.

Presitge är när man levlat upp till 55 å sen börjar om igen, dvs man blir av med all vapen å kör upp till lvl 55 igen. Detta kan man göra 9 ggr tror jag det var. Man får en annan symbol framför namnet när man spelar.

Blir du utloggad även i andra spel? När du surfar etc?

Postad 29 February 2008 - 13:16

himtim
  • himtim
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Classes kan du döpa själv, fast det verkar bugga där för jag hade bra namn på mina sen för något tag sedan så står det numera Class 1, 2 osv. Bara att döpa om iofs.

Presitge är när man levlat upp till 55 å sen börjar om igen, dvs man blir av med all vapen å kör upp till lvl 55 igen. Detta kan man göra 9 ggr tror jag det var. Man får en annan symbol framför namnet när man spelar.

Blir du utloggad även i andra spel? När du surfar etc?

aha då har jag lite kvar att jobba med tills jag kör prestige ;)

jag har bara detta spelet änsålänge, har inte testat o surfa, vet inte ens hur man surfar på ps3, fick det igår så jag har inte utforskat så noga, testade en "webläsare" men den funkar ju inte direkt som en vanlig läsare.

har inte problem med internet när jag surfar på datorn så jag antar att det är nogåt lurt med nätverket till ps3.

jag har blivit utloggad kanske 5gånger sedan jag installera ps3an igår. idag hände det en gång under de 2timmar jag spelade, så det är ju inget megaproblem, men tillräckligt för att vara störande. när det händer så kommer inloggningen till ps3network upp och jag får logga in igen sen funkar det.

Postad 01 March 2008 - 23:45

artsibungeri
  • artsibungeri
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Går det att spela mot andra som har PC? Jag är den enda som har PS3 och blir utrökt!

Postad 02 March 2008 - 10:41

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Går det att spela mot andra som har PC? Jag är den enda som har PS3 och blir utrökt!

Nope, går inte... skaffa bägge versionerna... det gjorde jag, för har ett par polare som har det på PS3, och andra som har det på PC :P

En fråga nu... det måste väl gå att fixa PCW matcher i CoD4? och ladders, turneringar och dyligt?
Precis som på PC... hade ju varit asgrymt... :D

Adda mig gärna, men suger hästluva på CoD4 till PS3, men kul är det! B)

PSN: Garrett1975

Postad 02 March 2008 - 14:41

Unregistered6f585bed
  • Unregistered6f585bed
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Hej alla!

Jag har ett problem när jag ska spela online, jag får bara att " enemies forfeiting in 20... 10.. seconds, sen är spelet över.

Jag fattar ingenting, jag blir ju uppkopplad men tydlingen ingen annan som spelar med mig?

tacksam för all hjälp.

Jag kör trådlöst, har fungerat innan men inte idag.

Nu hittar jag inga matcher?

Redigerat av Unregistered6f585bed, 02 March 2008 - 17:18.

Postad 02 March 2008 - 17:27

artsibungeri
  • artsibungeri
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Nope, går inte... skaffa bägge versionerna... det gjorde jag, för har ett par polare som har det på PS3, och andra som har det på PC :P

En fråga nu... det måste väl gå att fixa PCW matcher i CoD4? och ladders, turneringar och dyligt?
Precis som på PC... hade ju varit asgrymt... :D

Adda mig gärna, men suger hästluva på CoD4 till PS3, men kul är det! B)

PSN: Garrett1975

Okej! Tack för svaret

Postad 02 March 2008 - 19:45

Lobello
  • Lobello
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0

Hej alla!

Jag har ett problem när jag ska spela online, jag får bara att " enemies forfeiting in 20... 10.. seconds, sen är spelet över.

Jag fattar ingenting, jag blir ju uppkopplad men tydlingen ingen annan som spelar med mig?

tacksam för all hjälp.

Jag kör trådlöst, har fungerat innan men inte idag.

Nu hittar jag inga matcher?

Det är inte så att du har råkat starta private match istället?
annars har jag ingen förklaring...
ibland om man är inne i en match och alla motståndare lämnar.. då blir de så "enemies forfieting in ... "
men att de blir så hela tiden låter konstigt!

Redigerat av Lobello, 02 March 2008 - 19:45.

Postad 02 March 2008 - 19:59

Unregistered6f585bed
  • Unregistered6f585bed
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Nej, jag använder "find a game". Nu hittar jag inga alls att spela med. skumt.

Postad 03 March 2008 - 09:13

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
Patchen är på väg nu iaf!

Postad 03 March 2008 - 09:33

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Yes...

Underbart att kunna "muta" alla snorungar som gör en så #%&#&¤/ !

En annan sak har fått några invites men lyckas aldrig komma in på dessa, vad göra ?

Om det sedan är ngn som har full på sin lista med oaktiva spelare kan ni inte rensa lite...

;)

Nu när man lärt sig springa så kanske man kan få vara lite kanonmat i ngb MHB match...

Postad 03 March 2008 - 11:29

Lobello
  • Lobello
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0

Patchen är på väg nu iaf!

Tycker det är dåligt att man kan vrida spectator cam 360grader..
om folk sitter och använder ventrilo tex kan man utnyttja sånt väldigt bra i S&D.

Postad 03 March 2008 - 12:42

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Fan vad gött med uppdatering!

Gillar "Improved ACOG Scope Accuracy", för som det är nu så är det ju sämre än reddot, fast det ska vara "bättre"..
Tex. när du siktar med reddot så är siktet absolut still och man träffar lätt, med ACOG så svajjar det omkring som med sniperscope, och det är fan svårare att träffa, för man kan väl inte hålla andan med ACOG?

Vad är ventrilo?

Postad 03 March 2008 - 12:47

Lobello
  • Lobello
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0

Gillar "Improved ACOG Scope Accuracy", för som det är nu så är det ju sämre än reddot, fast det ska vara "bättre"..
Tex. när du siktar med reddot så är siktet absolut still och man träffar lätt, med ACOG så svajjar det omkring som med sniperscope, och det är fan svårare att träffa, för man kan väl inte hålla andan med ACOG?

Vad är ventrilo?

Ventrilo är ett program man använder för att prata med folk via internet

Postad 03 March 2008 - 13:09

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Vad kör ni på för sense? När jag har medium, går det bra i närstrider, men har jättesvårt att sikta på långt håll, siktet går för snabbt... men har jag low, får det bra på långt håll, men hinner ju inte vända sig tillräckligt snabbt om man möter någon... ;)
Skulle finnas nånting mella low och medium... ;)

Postad 03 March 2008 - 13:22

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Vad kör ni på för sense? När jag har medium, går det bra i närstrider, men har jättesvårt att sikta på långt håll, siktet går för snabbt... men har jag low, får det bra på långt håll, men hinner ju inte vända sig tillräckligt snabbt om man möter någon... ;)

Du kan välja custom och köra något mitt emellan.

Själv kör jag på medium. (tror jag)

Postad 03 March 2008 - 13:49

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Ok, ska kolla när jag kommer hem ifrån jobbet ;)

Postad 03 March 2008 - 13:50

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0
Jag hade min livs match igår kan jag lova! Tänkte att jag skulle spela lite hederlig "free for all" innan jag skulle gå och lägga mig. Hamnade i ett game med en massa stöddiga amerikaner som tydligen kände varandra, och de var inte sena att börja trycka ner den ensamma svensken i deras game (alltså mig). Oj, vad spö han skulle få. ;)
Matchen började, jag tog min AK47:a med ljuddämpare, och sedan började slakten. Jag verkligen tokägde dom hela tiden. Jag vet inte hur, men jag måste skyta lite och säga att jag spelade som en gud igår. Jag smög mig fram bakom lite skrot, en fiende dök upp och jag plockade han lätt och tyst med min AK47:a. Förflyttade mig lite till, kastade iväg en granat lite på måfå och fick 2 fiender i en närstrid. Pang! Deras kulor lyckades jag ta mig undan, deras granater kastade jag tillbaka till dem själva (såg ganska komiskt ut när granaten kom tillbaka och detonerade rakt i deras fejs) och de visste riktigt aldrig var jag var någonstanns då jag verkligen tog mig fram där de inte höll uppsikt. Mer än en gång lyckades jag dyka upp bakom fienden (som stod och sköt där de trodde jag fanns!) och sätta kniven i strupen på dem. Matchen var "free for all", men ju mer frustrerade jänkarna blev (de svor hejvilt och skrek dumma saker om svenskar, haha), ju mer höll de ihop och försökte bara ta ut mig. jag kommer inte ihåg hur mycket jag vann matchen med, men det blev iaf en överlägsen seger.
Den matchen lär jag aldrig glömma. ;)
EDIT: Kan ju nämna att det var Bog vi spelade. Hatar den banan annars...

Redigerat av Unregistered9a177c31, 03 March 2008 - 13:56.

Postad 03 March 2008 - 13:52

Unregistered6f585bed
  • Unregistered6f585bed
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Är det ingen som har något förslag hur jag ska lösa mitt problem jag skrev om tidigare? ..om att "enemies forfeiting in..20..10 seconds sen är spelet slut. Och nu hittar jag ingen att spela emot.

Är det ingen som råkat ut för det?

Postad 03 March 2008 - 14:33

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Är det ingen som har något förslag hur jag ska lösa mitt problem jag skrev om tidigare? ..om att "enemies forfeiting in..20..10 seconds sen är spelet slut. Och nu hittar jag ingen att spela emot.

Det brukar hända ibland när vi kör TT. Dvs. motståndarna får så mycket med spö så de hoppar ur. ;)

Om det händer under vanliga matcher så torde det betyda att det är du som är host i dem och det blir skakig uppkoppling som kastar ut motståndarna. Se till att hamna i matcher som du inte hostar själv - hur brukar pingen se ut? Har du testat att öppna alla portar i routern som det skrivs om här i tråden?

Postad 03 March 2008 - 14:41

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Vad är ventrilo?

håller med, använder endast reddot i nuläget...

Vad är ventrilo?

Typ skype?

Samma här, kör medium

Postad 03 March 2008 - 14:45

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Jag hade min livs match igår kan jag lova! Tänkte att jag skulle spela lite hederlig "free for all" innan jag skulle gå och lägga mig. Hamnade i ett game med en massa stöddiga amerikaner som tydligen kände varandra, och de var inte sena att börja trycka ner den ensamma svensken i deras game (alltså mig). Oj, vad spö han skulle få. ;)
Matchen började, jag tog min AK47:a med ljuddämpare, och sedan började slakten. Jag verkligen tokägde dom hela tiden. Jag vet inte hur, men jag måste skyta lite och säga att jag spelade som en gud igår. Jag smög mig fram bakom lite skrot, en fiende dök upp och jag plockade han lätt och tyst med min AK47:a. Förflyttade mig lite till, kastade iväg en granat lite på måfå och fick 2 fiender i en närstrid. Pang! Deras kulor lyckades jag ta mig undan, deras granater kastade jag tillbaka till dem själva (såg ganska komiskt ut när granaten kom tillbaka och detonerade rakt i deras fejs) och de visste riktigt aldrig var jag var någonstanns då jag verkligen tog mig fram där de inte höll uppsikt. Mer än en gång lyckades jag dyka upp bakom fienden (som stod och sköt där de trodde jag fanns!) och sätta kniven i strupen på dem. Matchen var "free for all", men ju mer frustrerade jänkarna blev (de svor hejvilt och skrek dumma saker om svenskar, haha), ju mer höll de ihop och försökte bara ta ut mig. jag kommer inte ihåg hur mycket jag vann matchen med, men det blev iaf en överlägsen seger.
Den matchen lär jag aldrig glömma. ;)
EDIT: Kan ju nämna att det var Bog vi spelade. Hatar den banan annars...

Kul! Sådant gillar man!!! Njut!
Jag hade med en grym runda på just Bog i helgen 27-9 och killstreak på 13, det är bra för att vara jag!!! ;)

Ska bli kul att komma hem och testa nya funktionerna iom patchen.

Var det några nya banor med??? Hoppas!!
Vilka fler funktioner/förändringar inebär patchen?

Redigerat av Numero1, 03 March 2008 - 15:02.

Postad 03 March 2008 - 15:01

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Kul! Sådant gillar man!!! Njut!

Ska bli kul att komma hem och testa nya funktionerna iom patchen.

Var det några nya banor med??? Hoppas!!

Bara 360-patchen som kommit ut än så länge enligt spel.feber.se.

Banorna skulle jag gissa att de kommer att kosta en liten slant.

Redigerat av Phindus, 03 March 2008 - 15:02.

Postad 03 March 2008 - 15:46

Unregistered6f585bed
  • Unregistered6f585bed
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Det brukar hända ibland när vi kör TT. Dvs. motståndarna får så mycket med spö så de hoppar ur. :)

Om det händer under vanliga matcher så torde det betyda att det är du som är host i dem och det blir skakig uppkoppling som kastar ut motståndarna. Se till att hamna i matcher som du inte hostar själv - hur brukar pingen se ut? Har du testat att öppna alla portar i routern som det skrivs om här i tråden?

Pingen ser olika ut, jag har ju aldrig haft problem med detta tidigare. Hur kontrollerar man om portarna är öppna när man öppnat dom? Ska man öppna alla de portarna som står här i forumet eller?

Jag tycker bara att det är skumt eftersom det inte varit några problem tidigare.

Jag kör trådlöst, är det inte bra?

Postad 03 March 2008 - 15:54

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Vad kör ni på för sense? När jag har medium, går det bra i närstrider, men har jättesvårt att sikta på långt håll, siktet går för snabbt... men har jag low, får det bra på långt håll, men hinner ju inte vända sig tillräckligt snabbt om man möter någon... :)

Är det bara jag som är störd å kör mellan high och insaine

Postad 03 March 2008 - 16:14

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Tycker man borde få olika epitet/namn för hur man är som spelare i COD. Om man ofta kör huvudet rakt in i getingboet & bränner hela magasinet på 2 sek ska det stå nått i stil med "commando". Är en trist campare som mest ligger å ruvar på samma fläck ska det stå just "camper" vid ens namn...

... bara nått för å göra det än mer personlig :)

Tryckte på "prestige" för första gången igår. Kunde inte låta bli. Denna runda ska ja sikta in på mig lite andra vapen & kombinationer.

Postad 03 March 2008 - 16:22

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0

Vad kör ni på för sense? När jag har medium, går det bra i närstrider, men har jättesvårt att sikta på långt håll, siktet går för snabbt... men har jag low, får det bra på långt håll, men hinner ju inte vända sig tillräckligt snabbt om man möter någon... :)

Är det bara jag som är störd å kör mellan high och insaine

Jag kör dår någonstans jag med,
men så heteer jag ju inZane_se
B)

Postad 03 March 2008 - 16:23

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Vad är ventrilo?

håller med, använder endast reddot i nuläget...

Vad är ventrilo?

Typ skype?

Samma här, kör medium

Var bara låg- medium-medium2-medium3... skulle nog behöva något mellan låg och medium1 tror jag.... det är väl att jag är så skadad vid CS och BF2, har alltid haft jättelåg sense, för att ha bättre träffsäkerhet, och när man behöver vända sig om med mus, drar man den bara jättefort, så vips har man vänt sig helt om... helt annan teknik med handkontroll, märker jag... B)
Låg funkar annars bra, men det är ju vid närstriderna som är problem... DÅ vill jag den ska gå snabbare... :S

Postad 03 March 2008 - 19:45

anteb91
  • anteb91
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Hur vet man om man är host i spelet?

Postad 03 March 2008 - 20:07

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Tycker man borde få olika epitet/namn för hur man är som spelare i COD. Om man ofta kör huvudet rakt in i getingboet & bränner hela magasinet på 2 sek ska det stå nått i stil med "commando". Är en trist campare som mest ligger å ruvar på samma fläck ska det stå just "camper" vid ens namn...

... bara nått för å göra det än mer personlig :)

Tryckte på "prestige" för första gången igår. Kunde inte låta bli. Denna runda ska ja sikta in på mig lite andra vapen & kombinationer.

"kamikaze commando" passar nog mig ;) En sak som jag blir förbannad på är de få gånger jag lyckas "döda" en motspelare så lyckas dom alltid släppa en granat varvid jag sprängs.(säg den lycka som varar). Jag utövar som ni kanske förstår oftast extrem närstrid så att måltavlan blir så stor att den omöjligt kan missas.

Postad 03 March 2008 - 20:16

anteb91
  • anteb91
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

"kamikaze commando" passar nog mig :) En sak som jag blir förbannad på är de få gånger jag lyckas "döda" en motspelare så lyckas dom alltid släppa en granat varvid jag sprängs.(säg den lycka som varar). Jag utövar som ni kanske förstår oftast extrem närstrid så att måltavlan blir så stor att den omöjligt kan missas.

Det är många som använder sig av Martyrdom (Perk) som gör att man släpper en granat när man dör.

Postad 03 March 2008 - 20:20

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Det är juh en oskriven regel att aldrig närma sej en dödad fiende/springa därifrån asap för att undvika detta :)

Postad 03 March 2008 - 20:53

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
okej då ska jag sluta med att peppra liken i triumf då.

Postad 03 March 2008 - 21:08

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Vad är ventrilo?

Nja, red dot är inte heller helt stilla. Det svajar lite, men eftersom det inte zoomar in lika mycket som ACOG, så blir effekten av svajandet inte lika stor. Men jag håller med, det är inte lätt att sikta in sig med precision med ACOG.

Postad 03 March 2008 - 22:30

Unregistered6f585bed
  • Unregistered6f585bed
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Det brukar hända ibland när vi kör TT. Dvs. motståndarna får så mycket med spö så de hoppar ur. :)

Pingen ser olika ut, jag har ju aldrig haft problem med detta tidigare. Hur kontrollerar man om portarna är öppna när man öppnat dom? Ska man öppna alla de portarna som står här i forumet eller?

Jag tycker bara att det är skumt eftersom det inte varit några problem tidigare.

Jag kör trådlöst, är det inte bra?

Ska man öppna portarna på själva router ip-adressen eller?

Postad 03 March 2008 - 22:35

Kojf
  • Kojf
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Är det möjligt att spela cod4 multiplayer på internet med fler än 1 spelare på samma konsoll? I så fall hur går jag tillväga?

Redigerat av Kojf, 03 March 2008 - 22:35.

Postad 03 March 2008 - 22:48

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Är det möjligt att spela cod4 multiplayer på internet med fler än 1 spelare på samma konsoll? I så fall hur går jag tillväga?

Det går inte, tyvärr.

Postad 04 March 2008 - 04:21

Dantes
  • Dantes
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Liten fråga bara. Den senaste veckan så har jag bara kunnat spela vissa banor online. det kvittar om jag går in i nya spel. Typ alltid crash, bloc, bog någon gång crossfire. Vet ni varför det är så? massor av dom andra banorna väljs aldrig mera.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.