Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 juli 2008 - 19:57

hawkwing
  • hawkwing
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Nån som vet något om denna nya officiella romen?

http://forum.xda-dev...ad.php?t=412874

Går den att installera på en lur man köpt på tre utan några moddningar?

Postad 30 juli 2008 - 20:00

Royael
  • Royael
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Woot? I dont belive you :unsure: Jag installerade Developer Edition (även kallad UnSigned) 1.40 på min första svenska ROM men inget hände med den... weird då...

min resetades av den..allt försvann alltså och ja har aldrig haft några hängningar eller buggig bild

Postad 30 juli 2008 - 20:42

Unregistered2916f86d
  • Unregistered2916f86d
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Woot? I dont belive you :unsure: Jag installerade Developer Edition (även kallad UnSigned) 1.40 på min första svenska ROM men inget hände med den... weird då...

Samma som jag då antar jag, och den resettade telefonen. Dom varnar till och med för det på flera ställen i tråden. Är du säker på att du verkligen fick in den? Det är ganska många som säger att det såg ut som den flashade på rätt sätt, fast det gick onormalt fort bara, men när dom kollar så är det den gamla som ligger kvar.

Postad 30 juli 2008 - 21:06

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Samma som jag då antar jag, och den resettade telefonen. Dom varnar till och med för det på flera ställen i tråden. Är du säker på att du verkligen fick in den? Det är ganska många som säger att det såg ut som den flashade på rätt sätt, fast det gick onormalt fort bara, men när dom kollar så är det den gamla som ligger kvar.

Min gick onormalt fort ja... typ under 30sek... men när jag startade telefonen till tricolor rutan stog det olinex 1.40 fast min telefon hardresetades inte... alla mina kontakter o allt var kvar + program... sen dess har jag alltid haft i den och kunnat flasha hejvilt, har t.o.m råkat flasha en tytn II ROM i den men den vägrade installera den och så dog min mobil en stund, tills jag flashade in en riktig ROM igen, då var allt finemang igen :D Så ag vet inte vad ni har råkat ut för men för mig fanns allt kvar och jag kör med Olinex HardSPL Un Signed 1.40...

Postad 30 juli 2008 - 21:09

Royael
  • Royael
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Hur klickar jag i repeat på sms signal? rutan är grå...samma som flash light XX min.

Postad 30 juli 2008 - 21:14

Texan
  • Texan
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Finns ju redan... du tar o klickar till höger om tagentbordsiconen längst ner när du skriver... Andra inmatn.metoder -> Letter Recognizer... Block Recognizer... båda funkar...

ÅÄÖ är lite svårt dock O_o

Gucci, jag har original ROM m.m. i min telefon och med din beskrivning ovan får jag inte upp något val som gör att telefonen fungerar med teckenigenkänning. Just nu känner jag inte för att hålla på och fixa och trixa för mycket med telefonen men jag hoppas ändå på att HTC släpper en ny "firmware" som gör att teckenigenkänning fungerar.

Postad 30 juli 2008 - 21:25

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Gucci, jag har original ROM m.m. i min telefon och med din beskrivning ovan får jag inte upp något val som gör att telefonen fungerar med teckenigenkänning. Just nu känner jag inte för att hålla på och fixa och trixa för mycket med telefonen men jag hoppas ändå på att HTC släpper en ny "firmware" som gör att teckenigenkänning fungerar.

En ny officiell har kommit... Finns för närvarande bara på EU och FREnchhhhh... men den e inte nyast som WWE ROM dock :D

Postad 30 juli 2008 - 21:27

pettat
  • pettat
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har några frågor som jag hoppas någon kan besvara.

1.Om jag köper den på telenor, utan abonemang, betyder det att jag kan använda mitt gamla kontant kort som är comviq komopis?

Telenor säljer bara olåsta telefoner. Köp den med abonnemang så blir den billigare.

Postad 30 juli 2008 - 21:29

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0

Hej har installerat IGO 8 men när man ska starta programmet händer det inget. vad är felet?

Du måste ha build 41506 annars fungerar det inte

Postad 30 juli 2008 - 21:33

Unregistered2916f86d
  • Unregistered2916f86d
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Min gick onormalt fort ja... typ under 30sek... men när jag startade telefonen till tricolor rutan stog det olinex 1.40 fast min telefon hardresetades inte... alla mina kontakter o allt var kvar + program...
......jag kör med Olinex HardSPL Un Signed 1.40...

Det verkar ju jättekonstigt, det är precis samma jag flashade. Jag antar att du läst den här tråden: http://forum.xda-dev...ad.php?t=400950

Där står så här med fet text "INSTALLING THIS WILL HARD-RESET THE DEVICE", och det var precis det som hände mig.
Hmmm... Jaja, det är ju datorer egentligen, allt kan hända.. Det är väl inget att hänga upp sig på, blev lite fundersam bara varför det är olika.

Nu har jag i alla fall 1.34 i och troligen kommer jag att flasha den där Duttys rom som du och andra talar så varmt för.

Postad 30 juli 2008 - 21:56

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Det verkar ju jättekonstigt, det är precis samma jag flashade. Jag antar att du läst den här tråden: http://forum.xda-dev...ad.php?t=400950

Där står så här med fet text "INSTALLING THIS WILL HARD-RESET THE DEVICE", och det var precis det som hände mig.
Hmmm... Jaja, det är ju datorer egentligen, allt kan hända.. Det är väl inget att hänga upp sig på, blev lite fundersam bara varför det är olika.

Nu har jag i alla fall 1.34 i och troligen kommer jag att flasha den där Duttys rom som du och andra talar så varmt för.

Jag tror att det har att göra med vilken model på mobilen du har... dom har ju olika build nr...DIAM100, DIAM200, DIAM300, står bakom batteriet... kanske nått sånt? Kan vara att dom komm med olika SPL från början oxo.. O_o? aja whatever, det funkar för oss iallafall hehe :D

Duttys e grymmt bra asså--- en pärla, jag gav han 55kr så han skulle köpa sig en pizza ^^ han blev glad så jag beta testar åt han ;) skojjsigt... Duttys Diamond WWE_5.2.20273_Rom Release V1.2 ftw :D

EDIT:

HAHA smart, om det är så att eran mobil dör eller nåt och du inte vill att dom ska se vad du har haft i telefonen (HardSPL, ROM, Musik, Filmer, Bilder etc.) så ska du ta o köpa en elektrisk tändare ( en sånn som bara låter klick), slakta den lite så att du får ut "stöt givaren" eller "gnist tändaren". Sen tar du Gnist Tändarens koppar tråd och riktar den med ett par slag på:

Batteriet's poler i mobilen (Där batteriet brukar sitta)
GPS Sändaren som är synlig som ligger under ett svart rutnät liknande gummi material.
USB Ingången's alla pinnar... var kreativa, finns nog fler ställen...

Voila, en helt tom mobil som eran garanti täcker :)

Sick haha undra vem som kom på det O_o?

Redigerat av Gucci, 30 juli 2008 - 22:19.

Postad 30 juli 2008 - 22:53

Unregistereda349202f
  • Unregistereda349202f
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej!

Har läst igenom i stort sett hela tråden och läser mycket om hur man kan uppdatera och modda telefonen etc.

Det som spontant avskräckte mig när jag testade telefonen i butik (helt ny aldrig rörd) var segheten i gränssnittet (som verkar vara något alla håller med om) och okänsligheten på touchskärmen. Min fråga är därför till er som moddat den:

Hur mycket bättre blir en moddad telefon jämfört med när man använder den för första gången? Blir skärmen känsligare och lättare att använda och blir gränssnittet verkligen snabbare? Man vill ju ha iPhonens otroliga responsivitet och lätthet, men inte just iPhonen som telefon..

Ifall en moddad/uppdaterad Diamond är mycket bättre en den ur boxen är köpet helt självklart!

Tacksam för svar!

//Victor

Postad 30 juli 2008 - 22:55

SwedBear
  • SwedBear
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Stämmer hos mig också. Det var det första jag testade och block recognition finns inte med som val, bara "tangetbord".

Lite osäker på om man ska installera den nya rom'en. Hos www.htc.com under My HTC där jag registrerat telefonen finns inget tillgängligt .... lite osäker vad som händer med dens venska biten på telefonen om jag flashar med WWE versionen. Det enda jag antar jag kunde förlora är svenska T9?

/B

Postad 30 juli 2008 - 22:59

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Hej!

Har läst igenom i stort sett hela tråden och läser mycket om hur man kan uppdatera och modda telefonen etc.

Det som spontant avskräckte mig när jag testade telefonen i butik (helt ny aldrig rörd) var segheten i gränssnittet (som verkar vara något alla håller med om) och okänsligheten på touchskärmen. Min fråga är därför till er som moddat den:

Hur mycket bättre blir en moddad telefon jämfört med när man använder den för första gången? Blir skärmen känsligare och lättare att använda och blir gränssnittet verkligen snabbare? Man vill ju ha iPhonens otroliga responsivitet och lätthet, men inte just iPhonen som telefon..

Ifall en moddad/uppdaterad Diamond är mycket bättre en den ur boxen är köpet helt självklart!

Tacksam för svar!

//Victor

När du moddar den så blir den 2ggr snabbare, minst och helt ärligt oxo...
Jag gjorde ett mp3 test på denna när jag precis köpt den, med original ROMen höll batteriet runt 8h , men när jag uppdaterade ROM då med en som var lite nyare höll den helt plötsligt runt 10h+ (Med Windows Media Player Mobile som är med) och nu med allt det nyaste jag har inne nu lever min mobil skit länge utan laddning... ganska coolt faktiskt :D

Postad 30 juli 2008 - 23:00

SwedBear
  • SwedBear
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Viktor: Jag har inte moddat min än med ny ROM men jag har däremot använt mig av "Shcnapps Advanced Configurator" eller vad det nu hette för att ge TouchFlow lite mer minne. i det programmet kan man även ändra skärmens tryckkänslighet.

Jag har erfarenhet dels av Sony ericsson G900 och en iPÅOD Touch med v2.0 firmware. Diamond hamnar mitt emellan när det kommer känslighet på skärmen. på G900 fick jag verkligen trycka hårt för att något skulle hända medan Touchen är enormt responsiv. Med den ändringen jag gjorde för Touch Flow så tycker jag att min telefon är nästan perfekt. Jag kan hoppa mellan ikoner i touch Flow graänssittet utan att det hackar men jag kan även väldigt smidigt dra tummen och scrolla mellan ikonerna. När jag bläddrar mellan brev flippar jag till med tummen och förutom någon enstaka gång när jag trycker till för hårt och den öppnar brevet så funkar det perfekt.

Helt ärlgit så är det nu ytterst sällan jag tycker den är seg och då är det typ någon sekund när jag backar från något spel ut till touch Flow gränssnittet.

jag är lite nyfiken på att testa någon ROm däremot eftersom det låter som de kan göra det ännu bättre.

/B

Postad 30 juli 2008 - 23:02

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Stämmer hos mig också. Det var det första jag testade och block recognition finns inte med som val, bara "tangetbord".

Lite osäker på om man ska installera den nya rom'en. Hos www.htc.com under My HTC där jag registrerat telefonen finns inget tillgängligt .... lite osäker vad som händer med dens venska biten på telefonen om jag flashar med WWE versionen. Det enda jag antar jag kunde förlora är svenska T9?

/B

Nej du förlorar bara svenskan i Windows Mobile Gränssnittet... Svenska T9 kan man ladda ner ( Du kan fråga mig om länk så får du en) och svenska kan man aktivera på TouchFlo3D genom ett verktyg som heter Diamond TF3D Config Tool. Så som sagt, det enda du egentligen förlorar är svenskan på "start" menyn och lite grejjer runtomkring.

Fast allt synligt är på sveska... nästan.-.-

Postad 30 juli 2008 - 23:04

hawkwing
  • hawkwing
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Nån som provat den nya officiella romen? Går den att installera helt utan byte av Hard-SPL på en svensk mobil?

Postad 31 juli 2008 - 08:37

Donkii
  • Donkii
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Igår så fick jag en rekvisition på min w960i och hör och häpna, jag plockade ut en diamond och fick 800kr rakt i näven. Så nu sitter jag med ett fett leende på mina läppar!

Första gången jag har en windowsmobile och visst är man ju lite skraj för att man ska förstöra något när man byter rom. Hur pass säker bör man vara innan man tar sig an att byta rom, det snackas hejvilt om olika romar och Spl's osv.. Jag känner mig mer och mer lost desto mer jag läser, känns bara krångligare och krångligare.

Antar att det finns någon steg för steg guide på hur man gör men man är ju så jäkla skraj för att man skall göra telefonen obrukbar och sabba garantin osv.. Hur pass skraj bör jag vara för att förstöra nallen?

Postad 31 juli 2008 - 08:47

amuzic
  • amuzic
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Hur man får igång teckenigenkänning med orginal-ROM finns beskrivet tidigare i denna tråd:
...och det fungerar alldeles utmärkt!

Ta hem ett annat tangentbord som passar dig bättre..

Denna filen gör att din Svenska HTC TyTN II får Letter recognizer och Block Recognizer.

Tanka över filen till din enhet och klicka på den, starta om enheten efter installation.

För att kunna skriva åäö gör som följer:
Klicka start> Inställningar>Inmatning>Välj "letter regognizer" och klicka alternativ> Bocka för "Allow accented characters"

http://www.smartmobi...tem.aspx?id=943

Denna är för TyTn II men testa att ta hem filen å prova...

Postad 31 juli 2008 - 12:10

Unregistered2add10fa
  • Unregistered2add10fa
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Fantastisk tråd. Speciellt när man har en hängiven Gucci. Ni har i princip nästan fått mig att skaffa telefonen. Iaf längta till den om något :D

Postad 31 juli 2008 - 12:16

Texan
  • Texan
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Hur man får igång teckenigenkänning med orginal-ROM finns beskrivet tidigare i denna tråd:
...och det fungerar alldeles utmärkt!

Tack amuzic, det funkade kanon. Jag har läste hela tråden innan jag fick min telefon men har fömodligen inte lagt detta på minnet eftersom det var för Tytn och jag vill helst inte trixa för mycket med telefonen.

Postad 31 juli 2008 - 12:42

Royael
  • Royael
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen som känner till ett program för att redigera textfärgen på klockan och kalenderhändelserna?

Postad 31 juli 2008 - 14:14

Tosh10
  • Tosh10
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Efter att jag pillat runt lite med min Diamond och la tillbaka TF3D istället för någon SBP-applikation så har Gävle försvunnit från platser i väderapplikationen. Nu finns endast ett fåtal svenska städer med i listan (Uppsala som närmaste alternativ). Någon som vet hur man får tillbaka Gävle som plats?

Postad 31 juli 2008 - 14:20

SwedBear
  • SwedBear
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
amuzic. lysande. Har följt tråden en längre tid nu men måste ha missat det inlägget.

Börjat bli sugen att flasha den nu. Jag kan leva utan Svenska (t om T9 eftersom jag aldrig lyckats lära mig T9 :D ) ... Nu gäller det bara att välja en bra ROM antar jag.

/B

Postad 31 juli 2008 - 15:03

yoniii
  • yoniii
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Någon testat den nya officiella romen?

Postad 31 juli 2008 - 15:09

Unregistered2916f86d
  • Unregistered2916f86d
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Någon testat den nya officiella romen?

Vadå, den Svenska? Har den kommit?

Postad 31 juli 2008 - 15:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
bara prova alla du tycker verka kul...rätt som de är så är du beroende av att flasha :-)

Postad 31 juli 2008 - 15:51

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Fortfarande ingen som känner till ett program för att redigera textfärgen på klockan och kalenderhändelserna?

http://revver.com/vi...on-htc-diamond/

Postad 31 juli 2008 - 16:38

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Tjena!

Måste fråga en sak bara, HardSPL 1.40 Olinex Unsigned, är det den här? " Unsigned-Hard-SPL-Diamond-OliNex.zip"

http://forum.xda-dev...ghlight=HardSPL

Alltså den övre av dom 3, jag vill vara säker så jag INTE är inne i en för gammal tråd..

Tackar!
// Anders

Redigerat av Unregistered4f471b27, 31 juli 2008 - 17:10.

Postad 31 juli 2008 - 17:16

yoniii
  • yoniii
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Vadå, den Svenska? Har den kommit?

Vet inte, den folk pratar om? Det kanske endast är brittiska? Kan man inte köra den och välja svenska som språk?

Postad 31 juli 2008 - 17:21

Unregistered2916f86d
  • Unregistered2916f86d
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Vet inte, den folk pratar om? Det kanske endast är brittiska? Kan man inte köra den och välja svenska som språk?

Det har dykt upp ett helt gäng officiella bara idag, men ingen Svensk än så länge. Kanske i morron....eller i början av nästa vecka.
Det går att välja språk i TouchFlo, skalet alltså, men när man börjar gå in i Windows så är det fortfarande Engelska i botten. Fast det kan man ju leva med.

Postad 31 juli 2008 - 17:43

-Raven-
  • -Raven-
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Är det någon som har hunnit prova det större batteriet(1350mA) till Diamanten?
Hur stor skillnad blev det på laddintervallet?

/J

Postad 31 juli 2008 - 18:10

luncano
  • luncano
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Funderar på en HTC diamond men läst att batteritiden ska va ganska kass. måste man ladda den varje dag? Det står säkert redan i tråden men lär ta ett X antal timmar att hitta svaret... :(

Postad 31 juli 2008 - 18:42

zuperzelda
  • zuperzelda
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Funderar på en HTC diamond men läst att batteritiden ska va ganska kass. måste man ladda den varje dag? Det står säkert redan i tråden men lär ta ett X antal timmar att hitta svaret... :(

kass o kass..tog min telefon ifrån laddning nu i måndags morrse och har ring,sms'at o pillat en hel delmed den, fick sätta den på laddning först nu i kväll, och då har den vart på dygnet runt! Tycket det är helt okej!

Postad 31 juli 2008 - 18:54

Inneed
  • Inneed
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Som så många andra får jag skriva samma fråga som tidigare har blivit ställd då det inte finns något riktigt svar även fast folk verkar ha fixat det.

Det jag behöver hjälp med är att fixa så att den skandinaviska kartan funkar i tomtom7. Jag har installerat tomtom version 7.450 (9028) och laddat ner gratiskartan och fått den att fungera. Men när jag ska byta karta till Scandinavia så får jag följande medelande på skärmen:

"Aktivering misslyckades, Det här är tyvärr inte rätt aktiveringskod för produkten 'Scandinavia'"

Och jag har sett att någon annan här i forumet har fått hjälp med detta och fixat det men jag har inte hittat på vilket sätt det utfördes.

Så jag är tacksam för alla svar och tips jag kan få. Hoppas någon kan detta bara :(

Mvh/Inneed

Postad 31 juli 2008 - 19:17

Donkii
  • Donkii
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Som så många andra får jag skriva samma fråga som tidigare har blivit ställd då det inte finns något riktigt svar även fast folk verkar ha fixat det.

Det jag behöver hjälp med är att fixa så att den skandinaviska kartan funkar i tomtom7. Jag har installerat tomtom version 7.450 (9028) och laddat ner gratiskartan och fått den att fungera. Men när jag ska byta karta till Scandinavia så får jag följande medelande på skärmen:

"Aktivering misslyckades, Det här är tyvärr inte rätt aktiveringskod för produkten 'Scandinavia'"

Och jag har sett att någon annan här i forumet har fått hjälp med detta och fixat det men jag har inte hittat på vilket sätt det utfördes.

Så jag är tacksam för alla svar och tips jag kan få. Hoppas någon kan detta bara :(

Mvh/Inneed

Jag har exakt samma problem jag med.
Har läst en liten read me som jag inte kan förstå mig på! Står att jag skall in i tomtom mappen och öppna en fil som heter ttnavigator.bif och anteckna mitt DeviceUniqueID men jag får ett felmeddelande när jag öppnar denna som säger att jag måste öppna den innifrån programet vilket inte går, när det inte finns något att välja inne i tomtom.

Sen ska man öppna en fil som heter runme english och skriva in DeviceUniqueID men den säger igen att jag måste köra den filen innifrån programet. Well.. Hur sjutton kommer jag till bukt med detta?

Postad 31 juli 2008 - 19:36

Inneed
  • Inneed
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag har exakt samma problem jag med.
Har läst en liten read me som jag inte kan förstå mig på! Står att jag skall in i tomtom mappen och öppna en fil som heter ttnavigator.bif och anteckna mitt DeviceUniqueID men jag får ett felmeddelande när jag öppnar denna som säger att jag måste öppna den innifrån programet vilket inte går, när det inte finns något att välja inne i tomtom.

Sen ska man öppna en fil som heter runme english och skriva in DeviceUniqueID men den säger igen att jag måste köra den filen innifrån programet. Well.. Hur sjutton kommer jag till bukt med detta?

Just det du pratar om har jag också gjort med hjälp av detta:

1)Get your DEVICE ID from TomTom (look in ttnavigator.bif)
2)Copy the folder of your map (e.i. Scandinavia) to the root of your storage card
3)Copy the file Scandinavia-10.meta from your map folder to your PC (to the folder that contains tt7_keygen.exe & Meta.txt, t ex c:\map)
3.1) start->run->cmd
3.2) cd c:\map
4) run tty_keygen.exe "c:\map" “XXXXX-XXXXX”
5) in the step above, “XXXXX-XXXXX” is your DEVICE ID & you use the quotation marks as in the example
6) You will now have a file called Scandinavia-10.meta.dct, copy this to the map folder on your storage card (e.g Scandinavia)
7) thats it! now start tomtom v. 7x on your phone

THIS IS FOR TOMTOM V.7, I have done this with a Tynt II HTC phone with success.

Och detta har funkat jättebra, dock så får jag det felmedelandet ändå.. någon som kan hjälpa mig med detta.. Jag vet itne om jag kan råda dig till att använda följande då det inte hjälpte mig riktigt, kanske funkar på vissa versioner.. nån som vet kanske? :(

Postad 31 juli 2008 - 19:55

Donkii
  • Donkii
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Just det du pratar om har jag också gjort med hjälp av detta:

2)Copy the folder of your map (e.i. Scandinavia) to the root of your storage card
3)Copy the file Scandinavia-10.meta from your map folder to your PC (to the folder that contains tt7_keygen.exe & Meta.txt, t ex c:\map)
3.1) start->run->cmd
3.2) cd c:\map
4) run tty_keygen.exe "c:\map" “XXXXX-XXXXX”
5) in the step above, “XXXXX-XXXXX” is your DEVICE ID & you use the quotation marks as in the example
6) You will now have a file called Scandinavia-10.meta.dct, copy this to the map folder on your storage card (e.g Scandinavia)
7) thats it! now start tomtom v. 7x on your phone

THIS IS FOR TOMTOM V.7, I have done this with a Tynt II HTC phone with success.

Och detta har funkat jättebra, dock så får jag det felmedelandet ändå.. någon som kan hjälpa mig med detta.. Jag vet itne om jag kan råda dig till att använda följande då det inte hjälpte mig riktigt, kanske funkar på vissa versioner.. nån som vet kanske? :(

Hur får jag fram detta om filen inte går att öppna i telefonen?

Postad 31 juli 2008 - 20:09

yoniii
  • yoniii
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Hur får jag fram detta om filen inte går att öppna i telefonen?

kopiera filen till datorn och öppna den i notepad, där hittar du device ID:et som du söker.

Postad 31 juli 2008 - 20:21

upptaget
  • upptaget
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Är det någon som har köpt det här batteriet eller kanske något liknande.
Jag är lite orolig för hur luckan ser ut

Postad 31 juli 2008 - 20:30

Donkii
  • Donkii
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

kopiera filen till datorn och öppna den i notepad, där hittar du device ID:et som du söker.

Tack!

Nu fungerar allt! Sweet som fan! Tack!

Redigerat av Donkii, 31 juli 2008 - 20:37.

Postad 31 juli 2008 - 20:32

Royael
  • Royael
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

http://revver.com/vi...on-htc-diamond/

Nej det är bara en annan kalender. snygg dock och kostar pengar. Men ja ville ha något som kan ändra färg på texten på "Home" -sidan, så den vita färgen inte behöver smälta in i bilder.

Postad 31 juli 2008 - 20:41

Inneed
  • Inneed
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Tack!

Nu fungerar allt! Sweet som fan! Tack!

Okej, en fråga Donki,, vilka versioner av tomtom7 och scandinavia använder du? skulle jag kunna få kontakt med dig på nåt sätt och få dessa isåfall?

Postad 31 juli 2008 - 21:00

Donkii
  • Donkii
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Okej, en fråga Donki,, vilka versioner av tomtom7 och scandinavia använder du? skulle jag kunna få kontakt med dig på nåt sätt och få dessa isåfall?

Du har pm!

Postad 31 juli 2008 - 21:14

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Du har pm!

Du har PM!

// Anders

Postad 31 juli 2008 - 22:21

joje20
  • joje20
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Du har pm!

Du har ett till..

/jocke

Postad 31 juli 2008 - 22:39

Bikern
  • Bikern
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Kan du PM:a mig med? Tack...

Postad 31 juli 2008 - 22:48

Mike T
  • Mike T
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Jag stör mig på att jag inte får Å,Ä, Ö i half Querty sedan jag la in Duttys release 1.2. Visst går de att skriva in de bokstäverna genom att trycka på den knappen de låg på innan. Men jag vill ha dem visuellt där :-(

Sedan efter varje samtal som jag avslutar så kommer telefonlistan upp. Kan man avvaktivera det på nått sätt, så den går tillbaka till huvudmenyn (Home) direkt?

Postad 31 juli 2008 - 23:01

sektledaren
  • sektledaren
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Känns som jag gör något fel när jag försöker installera NET 3.5.

Som jag förstått det skulle man först connecta mobil med dator.

Sen skulle man installera 3.5 på datorn som sen automatiskt skulle installera NET 3.5 på mobilen, men???

Får det inte att fungera, vad harjag missat ?

Postad 31 juli 2008 - 23:34

Unregistered2916f86d
  • Unregistered2916f86d
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Känns som jag gör något fel när jag försöker installera NET 3.5.

Som jag förstått det skulle man först connecta mobil med dator.

Sen skulle man installera 3.5 på datorn som sen automatiskt skulle installera NET 3.5 på mobilen, men???

Får det inte att fungera, vad harjag missat ?

Telefonen måste inte bara vara inkopplad på datorn, du måste ha anslutning i Active Sync, eller Windows Mobile Center om du kör Vista. Sen ska det fungera, jag har gjort det flera gånger dom senaste dagarna och det har aldrig klickat.
Får du några felmeddelanden om det är så att du verkligen har en riktig anslutning till datorn?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.