Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom

2102 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 May 2015 - 19:42

Palter
  • Palter
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

Middle-Earth-Shadow-Of-Mordor-2014-Game.

Blev nyligen klar med detta spel och hade kanonkul efter ett tag när jag hade öppnat upp nya tekniker och kunde börja leka lite mer. Det tråkiga är att det var precis då spelet blev en walk in the park... Inte som att det var svårt från början men då fick man iaf lite utmaning. Tyckte annars att det kändes fräscht och kul med nemesis-systemet. Tycker ändå att det är synd att det var centrumet i spelet och inte något som fanns där som ett tillägg till ett storydrivet spel. Alla delarna fanns där för att göra det till ett kanonspel men det var för mycket att springa runt och döda captains, warchiefs etc etc.  

Jag tyckte om smygdelarna men ibland kunde jag bli frustrerad på styrningen. Just att vissa riktningar liksom suger in en när man egentligen vill hoppa åt ett annat håll. Tyckte verkligen om fightingen, det är batman Arkham fast med svärd. För mig funkade det mycket bättre!

Jag räknar med att en tvåa släpps och hoppas då på en längre story och lite andra  saker.

Vill ge spelet en 7a men det blir tyvärr bara en 6 eftersom jag tycker spelet egentligen är för kort och enformigt. Visst, jag la närmare 30h men det var för att min OCD nerv triggades av all den meningslösa farmande av blommor och annat %#"#%.  

Så det får 6 av 10.

Och slutbossen är sån otrolig besvikelse, helt otroligt dålig!

Postad 19 May 2015 - 07:26

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0

Middle-Earth-Shadow-Of-Mordor-2014-Game.

Blev nyligen klar med detta spel och hade kanonkul efter ett tag när jag hade öppnat upp nya tekniker och kunde börja leka lite mer. Det tråkiga är att det var precis då spelet blev en walk in the park... Inte som att det var svårt från början men då fick man iaf lite utmaning. Tyckte annars att det kändes fräscht och kul med nemesis-systemet. Tycker ändå att det är synd att det var centrumet i spelet och inte något som fanns där som ett tillägg till ett storydrivet spel. Alla delarna fanns där för att göra det till ett kanonspel men det var för mycket att springa runt och döda captains, warchiefs etc etc.  

Jag tyckte om smygdelarna men ibland kunde jag bli frustrerad på styrningen. Just att vissa riktningar liksom suger in en när man egentligen vill hoppa åt ett annat håll. Tyckte verkligen om fightingen, det är batman Arkham fast med svärd. För mig funkade det mycket bättre!

Jag räknar med att en tvåa släpps och hoppas då på en längre story och lite andra  saker.

Vill ge spelet en 7a men det blir tyvärr bara en 6 eftersom jag tycker spelet egentligen är för kort och enformigt. Visst, jag la närmare 30h men det var för att min OCD nerv triggades av all den meningslösa farmande av blommor och annat %#"#%.  

Så det får 6 av 10.

Och slutbossen är sån otrolig besvikelse, helt otroligt dålig!

Jag spelar detta till 360 men tycker det är så brutalt fult. Det känns inte som att det är skapat för 360 och laddningstiderna är långa. Nej, jag slösar inte mer tid på detta. I alla fall inte på 360n. 

Postad 27 May 2015 - 10:42

Palter
  • Palter
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

2350457-grand_group_artwork_-_super_mari

Super Mario World 3D

Ja, vad ska man säga. Plattform är egentligen inte min smak men det här är ren och skär spelglädje. Tog fram det för att spela med min dotter och trodde inte att jag skulle tycka det var så kul. Fast med så mycket fantasi och lekfullhet kan man inte annat än att ryckas med. 

Har man ett Wii U måste man ju bara ha detta i sin samling.

9 av 10

Jag spelar detta till 360 men tycker det är så brutalt fult. Det känns inte som att det är skapat för 360 och laddningstiderna är långa. Nej, jag slösar inte mer tid på detta. I alla fall inte på 360n. 

Kan tänka mig det. Spelade på PC och där såg det bra ut och inte så långa laddtider.

Postad 30 May 2015 - 23:19

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Witcher 2

Oväntat bra. Storymässigt bättre än Dragon Age - Origins eller Mass Effect trilogin faktiskt. Den kändes fräsch med många twists och intressanta karaktärer. Fightingsystemet kändes oslipat, men i jämförelse med många andra RPGer var det ändå ok.

Postad 12 June 2015 - 16:52

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Avklarade spel 1: SSX

Jag ägde aldrig någon PS2 när det begav sig (hade fullt upp med småbarn då) så jag har aldrig spelat de klassiska spelen och kan inte jämföra med dem. Så är jag nöjd? Nja blir svaret. Jag gillar skatingspel och trodde att detta skulle passa mig som handen i handsken. Men det blev aldrig särskilt kul, några banor var underhållande och det fanns en viss utmaning i spelet men det var också inget jag ville återvända till för att nöta den till perfektion. Idén var kul genomförandet si så där.

Betyg: 6/10

Postad 12 June 2015 - 17:27

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Walking Dead - Season 2
Det här var bra på riktigt. Vill ha mer.

Borde jag se serien på Netflix eller är det mer skräck?

Är spelen en besvikelse om man sett TV-serien och läst serierna innan?

Postad 12 June 2015 - 20:12

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Är spelen en besvikelse om man sett TV-serien och läst serierna innan?

Jag har inte läst serierna och bara sett första säsongen av Walking Dead. Jag tycker spelen är bättre TV-serien. Borde iofs ta upp serien igen... 

Handlingen i spelen är inte samma som i TV-serien. Den utspelar sig parallellt.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 12 June 2015 - 20:14.

Postad 12 June 2015 - 21:11

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Jag har inte läst serierna och bara sett första säsongen av Walking Dead. Jag tycker spelen är bättre TV-serien. Borde iofs ta upp serien igen...

Handlingen i spelen är inte samma som i TV-serien. Den utspelar sig parallellt.

Det svaret räcker långt för att få mig att prova.
Tack :D

Postad 28 June 2015 - 21:47

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Avklarade spel 2: Battlefield Bad Company 2

Detta var verkligen ett spel för mig. Skön humor, intressant historia och lagom svårt. Jag gillade verkligen hela historien i spelet, den var överdriven men hade glimten i ögat och fungerade riktigt bra ihop med karaktärerna. Och att springa runt och skjuta ryssar blir aldrig tråkigt. En hel del variation också genom att man får göra olika saker i spelet. Länge sedan jag hade så roligt när jag spelade ett spel.

Betyg: 8/10

Postad 28 June 2015 - 21:50

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Avklarade spel 2: Battlefield Bad Company 2
Detta var verkligen ett spel för mig. Skön humor, intressant historia och lagom svårt. Jag gillade verkligen hela historien i spelet, den var överdriven men hade glimten i ögat och fungerade riktigt bra ihop med karaktärerna. Och att springa runt och skjuta ryssar blir aldrig tråkigt. En hel del variation också genom att man får göra olika saker i spelet. Länge sedan jag hade så roligt när jag spelade ett spel.
Betyg: 8/10

För att inte tala om hur bra dess MP-del är!

Postad 28 June 2015 - 22:23

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Jag längtar efter del tre och se hur vad som händer med USA invasionen. Båda ettan och tvåan har rolig sp.

Postad 28 June 2015 - 23:11

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10551 inlägg
  • 0

Borderlands Pre Sequel.

Stabil uppföljare lite besviken på mig själv jag valde det tuffare omspelningsläget istället för normal efter att ha klarat huvud storyn så jag låste mig ute från de uppdrag jag inte gjort ännu. Blir för drygt att måsta levla upp till  50 för att få göra clap trap mm :(

Postad 29 June 2015 - 08:14

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Kanske den bästa mp Dice har gjort. Så många timmar jag spenderade med spelet och bara körde mp. Denna gång blev det dock bara sp. 

Postad 29 June 2015 - 10:17

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Hammerwatch

Som Diablo fast roligare. Det må vara retro, men jag upplever ändå mer strategi än vad jag gjorde under första (och enda jag spelat) kapitlet i Diablo 3. Spelade med brorsan så det viktar nog mitt intryck en hel del. Kanske ska ta upp Diablo 3 med honom också...

Hero Siege

Samma som ovan. Mer strategi och skills (eller?) än Diablo 3. Skitkul i Coop.

Injustice - Gods Among Us

Herregud vad jag är dålig på fightingspel, men jag älskar superhjältar och det här kittlade mina nördnerver tillräckligt mycket för att jag skulle ta mig igenom SP.

LEGO Marvel

Moar superhjältar! Sonen som fick vara coop-partner älskar det här och det ser ut som att det finns en del att göra. Vi har kanske plockat 25% och då har vi suttit ganska många timmar efter mainstoryns slut.

To the Moon

Riktigt mysigt. Känns dock mer som en liten film presenterad SNES-style.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 29 June 2015 - 14:52.

Postad 29 June 2015 - 13:55

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

Det enda Battlefield jag gillat skarpt sen tvåan! Multiplayer är/var riktigt roligt också.

Postad 29 June 2015 - 14:00

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

To the Moon
Riktigt mysigt. Känns dock mer som en liten film presenterade SNES-style.

För mig var To The Moon och The Vanishing of Ethan Carter två spel som jag hade skyhöga förhoppningar på och som jag ville gilla men som jag sen blev rätt besviken på. Skrev vad jag tyckte om To The Moon tidigare i tråden.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 29 June 2015 - 14:00.

Postad 29 June 2015 - 14:03

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Lirade genom Metal Gear Solid - Ground Zeroes förra veckan. 

Det var kul men väldigt kort - 87 min eller något tog det. Tur det var gratis via PSN, stackars de j*vlarna som pungade ut 300 spänn för det. 

Om inte annat bådar gameplay osv väldigt gott för MGS 5 i alla fall. Så jag är glad. :) 

Postad 29 June 2015 - 14:45

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Kanske den bästa mp Dice har gjort. Så många timmar jag spenderade med spelet och bara körde mp.

Det bästa mp på konsol i alla fall. Överlägset

Postad 29 June 2015 - 14:51

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

För mig var To The Moon och The Vanishing of Ethan Carter två spel som jag hade skyhöga förhoppningar på och som jag ville gilla men som jag sen blev rätt besviken på. Skrev vad jag tyckte om To The Moon tidigare i tråden.

Jag hade inte såå höga förhoppningar på det. Det var iofs sämre än jag hoppats på, men ändå trevligt tidsfördriv för tjugan det kostade. Mysigt sent på kvällen med en bourbon och riktigt mörk choklad. ;)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 29 June 2015 - 14:52.

Postad 01 July 2015 - 19:31

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Witcher 3. Ganska precis 60 timmar tog det mig.

Mycket story i ett väldigt stort spel. Extremt bra variation på fienderna, landskapen, uppdragen, allt. Extremt välgjort. Otroligt bra soundtrack. Jag kan inte hitta något som det här spelet inte har gjort nästan bättre än alla andra spel genom tiderna.

Det är därför det blir så märkligt när jag INTE kan säga att det var ett av dom bästa spelen jag spelat. Det är mycket skumt, men det var något som inte föll mig i smaken och jag kan inte säga vad.

Det var inte dåligt. Men för mig blev det aldrig det kompletta mästerverket.

3/5 magiska signs. Samma tre som jag investerade i i spelet :)

Postad 01 July 2015 - 19:56

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Witcher 3. Ganska precis 60 timmar tog det mig.

Mycket story i ett väldigt stort spel. Extremt bra variation på fienderna, landskapen, uppdragen, allt. Extremt välgjort. Otroligt bra soundtrack. Jag kan inte hitta något som det här spelet inte har gjort nästan bättre än alla andra spel genom tiderna.

Det är därför det blir så märkligt när jag INTE kan säga att det var ett av dom bästa spelen jag spelat. Det är mycket skumt, men det var något som inte föll mig i smaken och jag kan inte säga vad.

Det var inte dåligt. Men för mig blev det aldrig det kompletta mästerverket.

3/5 magiska signs. Samma tre som jag investerade i i spelet :)

3/5, u MUTHAFUCKA!  Det var snålt! :D

Postad 01 July 2015 - 20:19

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag kände att det var näst intill generöst... Men jag fattar det inte, som jag skrev så borde jag verkligen tycka om det här spelet, det finns inget som dom gjort dåligt!

Postad 01 July 2015 - 20:20

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Jag kände att det var näst intill generöst... Men jag fattar det inte, som jag skrev så borde jag verkligen tycka om det här spelet, det finns inget som dom gjort dåligt!

Bättre eller sämre än Dragon's Dogma?

Postad 01 July 2015 - 20:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Inte spelat det faktiskt.

Postad 08 July 2015 - 01:11

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0
Devil May Cry 2

De två starkast bidragande skälen till att jag spelade igenom detta var 1) det finns checkpoint-system 2) Spelet är superlätt. Och jag är tacksam för båda dessa då spelet är överumplande dåligt. Kartan är helt meningslös. Man ser inte var man står i kartan och ingenting finns utmärkt. Man kan inte köpa några skills alls. Man har i realiteten tre (!) olika svärdattacker. Beskrivningarna av monstren är helt meningslösa och ger ingen hjälp. Storyn är väldigt sparsam, det finns nästan ingen.
Det nog ett av de lättaste spelen jag spelat. På ett ställe kunde jag stå nästan helt still och skjuta ner en boss (gjorde två rullningar tror jag). Secret room får man ingen belöning för utöver lite red orbs. Jag tänker "åh nej jag råkade gå in i ett secret room, nu måste jag hugga fiender för att komma härifrån".
Det här är ett uselt och magert spel och det är helt makalöst hur man kan göra en så kass uppföljare på ettan. Miljöerna är sämre också.

4/10

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 08 July 2015 - 01:14.

Postad 08 July 2015 - 07:09

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Devil May Cry 2

...

4/10

Att du orkade ta dig igenom. Jag la ner det efter första bossen.

Postad 08 July 2015 - 07:49

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0

Har precis påbörjat på detta och kan nästan bara hålla med om det du beskrivit om spelet. Lite mycket recycling av fienderna också (även om dessa är i en bättre version nu) men det verkar vara väldigt bra.

Tycker dock att det i grund och botten är same chit allover igen; menyerna är desamma, sidequests, dialoger (politik så man nästan spyr nu IGEN!!?), bonusspel... Det är ju egentligen samma spel igen som de tidigare men med de stora skillnaderna att man kan röra sig runt mycket mer och så det som verkligen behövdes: ett mkt smidigare fightande.

Det verkar ändå riktigt lovande med allt innehåll trots gammal grund. Men jag fattar verkligen inte vad du menar med att det inte är ett av de bättre spelen du spelat. Gillar du inte rollspel?   

Bättre eller sämre än Dragon's Dogma?

Två vitt skilda rollspel, som egentligen skulle komplettera varandra bra. DD har _mycket_ mer customisation, är teambaserat, större bossar/mer episka bosstrider, smidigare fightingsystem och fetare magier. Witcher har en mycket större och mer varierande och färgfull värld samt quests och inte minst mer varierande fiender. 

Beror på vad man föredrar, helt enkelt.

Redigerat av Unregistered01e78752, 08 July 2015 - 07:50.

Postad 08 July 2015 - 09:09

Palter
  • Palter
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0
The-Witcher-2-Assassins-of-Kings-PC-Requ

Då var jag klar med detta fenomenala spel. Det är alltid lika kul att spela ett spel som har en genomtänkt story med en hel del intriger och händelser som man inte väntade sig. Spelade aldrig klart ettan eftersom jag inte stod ut med striderna. Det är fortfarande klumpigt i TW2 men betydligt bättre vilket gör att man efter ett tag kommer in i det. Jag spelade på hard och tyckte att det var ok, mot slutet blev det ganska enkelt eftersom jag dels använde mods som gav mig fler poäng när jag kom upp en nivå och dels la ner ganska mycket på att förbättra mina vapen etc.. Däremot fanns det en bossfight i kap 1. som var helt omöjlig så där fick jag sänka nivån. Tror jag spelade igenom den fighten 20-25 gånger utan att lyckas så det fick räcka J (tror jag som bäst fick ner bossen till 50%)

Spelets största styrka är helt klart historien. Den är i nivå med de bästa i spel. Däremot är fightingen dess svaghet men det beror nog delvis på att man jämför det med resten av spelet. Jag tycker tex att fightingen är bättre än TES (vilket inte är så svårt) och många andra spel.

För mig är det här spelet en stark 8 av 10!

edit: (Bilden blir lite stor, trodde man kunde minska den men tydligen inte)

------------------------------------------

Lars Croft and the temple of Osiris

Helt ok, varken jättebra eller dålig. Roliga men enkla pussel. Orkade inte med att göra så många speedruns och så utan gjorde mest huvudhistorien.
Solida 5 av 10

Redigerat av Palter, 08 July 2015 - 20:20.

Postad 08 July 2015 - 14:48

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Spelat genom första varvet i Bloodborne.
Riktigt bra spel men det finns en del saker som sänker spelet .

På tok för lite vapen och rustningar och de känns som att de är lite skitsamma vad man än använder.
Aldrig känt att rustningar spelar minsta roll.
Inte heller vapen.

Trist också att de aldrig känns som wow ja hittade ett sjukt bra vapen.

Tycker stats känns rätt meningslöst också.
Lite skitsamma vad man väljer.

Saknar även straffet av att dö som i DS.

På de stora hela känns DS spelen mycket mycket starkare.
Lite trista mörka miljöer,lite mer variation hade inte skadat.
Känns även på tok för lätt med oändligt med liv flaskor.

Nånting att jobba på i en uppföljare.

Bussarna var rätt coola.
Gillade fighting systemet .
Fast de känns lite väl förlåtande.
Design i övrigt bra.

Börjat på newgame plus.

Postad 08 July 2015 - 15:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Saknar även straffet av att dö som i DS.

Straffet är, eller var iaf, mycket värre i BB. 2 minuters laddningstid ;)

Har precis påbörjat på detta och kan nästan bara hålla med om det du beskrivit om spelet.

Det var en väldigt djup analys i jämförelsen med Dragons Dogma trots att du nyss påbörjat det, hur mycket har du spelat? Iofs har du väl rätt, men allt du säger som fördel till DD kan egentligen sammanfattas med striderna. Allt annat är bättre i Witcher. Det är faktiskt en tråd på Neogaf som ställer just den frågan och det verkar vara lite 50/50.

Men det är klart att det är sidouppdrag och dialoger i ett RPG, som du sa "samma skit". Inte direkt något de kan eller bör ta bort.

Postad 08 July 2015 - 17:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Skulle tro att de fixat laddtiderna lite.
Tyckte inte alls att de var farligt, sen har de ju iaf lite info på laddskärmarna,inte bara en svart laddskärm längre

Postad 08 July 2015 - 17:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Skulle tro att de fixat laddtiderna lite.
Tyckte inte alls att de var farligt, sen har de ju iaf lite info på laddskärmarna,inte bara en svart laddskärm längre

Jo jag vet, det var lite humor. Du spelade inte från start, men då var straffet värre :)

Postad 08 July 2015 - 20:25

Palter
  • Palter
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

Det var en väldigt djup analys i jämförelsen med Dragons Dogma trots att du nyss påbörjat det, hur mycket har du spelat? Iofs har du väl rätt, men allt du säger som fördel till DD kan egentligen sammanfattas med striderna. Allt annat är bättre i Witcher. Det är faktiskt en tråd på Neogaf som ställer just den frågan och det verkar vara lite 50/50.

Men det är klart att det är sidouppdrag och dialoger i ett RPG, som du sa "samma skit". Inte direkt något de kan eller bör ta bort.

Äh, tror tom jag skulle våga mig på att analysera tw3 mot DD och då har jag inte ens spelat det. Har man sett en del gameplay och spelat tw2 så vet man ju mer eller mindre vad man har att vänta sig. Även fast jag tycker striderna i DD är ljusår bättre så är det fel att jämföra det. Jag skulle tex ha svårt att se Gerald göra dubbelflipp bakåt vilket min strider/archer kunde göra. DD är mer arkadigt i sina strider medan tw3 är mer realistisk så det är fel att jämföra dem vilket många gärna gör.

Postad 08 July 2015 - 20:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Har man sett en del gameplay och spelat tw2 så vet man ju mer eller mindre vad man har att vänta sig.

Mja det är ju sant.

Men om du tycker striderna är bättre i DD så har du redan jämfört ju. Då är det en fördel till DD. Klart man bör ta upp den enda fördelen spelet har om någon frågar.

Aldrig hört "realistiska" vs "arkadiga" strider förut, båda är ju fantasyrollspel, inget är realistiskt =P

Postad 08 July 2015 - 22:43

Palter
  • Palter
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

Mja det är ju sant.

Men om du tycker striderna är bättre i DD så har du redan jämfört ju. Då är det en fördel till DD. Klart man bör ta upp den enda fördelen spelet har om någon frågar.

Aldrig hört "realistiska" vs "arkadiga" strider förut, båda är ju fantasyrollspel, inget är realistiskt =P

Jo, men det jag menar är att stridtypen i DD passar bra där men jag har svårt att se att samma stil skulle passa in i witchervärlden. Därför tycker jag det är fel att jämföra dem.

Jo, men en dubbelflipp bakåt är väl ändå snäppet mer orealistiskt än de moves Gerald gjorde i tw2 iaf. Att det sedan finns magi och att spelen i sig är fantasy gör ju det svårt att prata realism. Jag försöker bara jämföra typen av strider spelen emellan.

Postad 08 July 2015 - 23:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Okej, så du menar att det är som att jämföra Need For Speed med Project Cars ungefär?

Jag fattar vad du menar med arkad vs realism under själva striderna dock, men jag har inga problem att jämföra olika typer av strider, så olika tycker jag inte de är. Bayonettas är roligare än Witchers, men Bayonettas är klart overkligare. Dragons Dogmas är också overkligare än Witchers rörelsemönster, jag håller med. Men jag ser inte varför det skulle vara skäl att inte kunna jämföra.

Sen har vi Dark Souls som försöker simulera verkliga strider och rörelsemönster. Witcher 3 har gått mer mot arkad jämfört med tvåan skulle jag dock säga, mer åt Batmanhållet men inte alls lika extremt. Fast jag tycker det är bra.

Postad 09 July 2015 - 10:39

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10551 inlägg
  • 0

På andra genomspelningen av Borderlands Pre Sequel. Enda anledningen jag beslöt mig för att köra en vända till var för att jag råka låsa ute enter the claptrap och man var tvungen upp över 40 i level. Men vilken lättnad att man gjorde det i alla fall. Älskar när de återvänder till tidigare lir och vrider och vänder på spelvärlden :)

Även lyckats utföra en del uppdrag jag råka stänga ute.

68h och en bra bit kvar!!

Postad 09 July 2015 - 14:13

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10551 inlägg
  • 0

"Stop pissing or drink or whatever you are doing!"

Jag kollar ju bara facebook uppdateringar :(

Postad 20 July 2015 - 22:05

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

God of War (remastered)

Det var lite blandade känslor inför detta tio år gamla spel. Den fasta kameran och jag var inte kompisar i början men jag vande mig. Historien är synnerligen banal och känns mer som den är skriven för killar i femton års åldern än något annat. Men så är hela spelet over the top från början till slut så jag antar att det är poängen. Själva banorna gillade jag, kul med ett spel som inte leder dig utan du får utforska och komma på saker själv. Striderna var bra variation också även om man kunde spamma vissa attacker om man så kände för det. Jag visste inte riktigt vad jag förväntade mig när jag satte mig ner för att spela men jag hade kul de 9 timmarna det tog att spela igenom kampanjen. 

8/10

Postad 20 July 2015 - 23:03

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Mardrömskontroller med psvita, det värsta jag varit med om. Extra stökigt med att hela sig och jaga. Men storyn är alltid grymt bra med mgs och så även här. Bossfighten med the end var mycket bra även om den inte var särskilt svår. Jag brukar bli ganska upprörd över hur indoktrinerad snake är och oförmögen att fatta rätt beslut i kombination med handlingsförlamning när det är avgörande lägen och det sker ordentligt i detta spel med, men jag antar att det är kojimas sätt att skapa drama, förmedla budskap och få folk att reagera.

7\10 pga kontrollen 

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 20 July 2015 - 23:05.

Postad 20 July 2015 - 23:18

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

• 1393 inlägg
  • 0

2048

(Alltså inte att få 2048, utan att få maxpoäng)

Postad 25 July 2015 - 13:11

Palter
  • Palter
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0
307690_w675.jpg

Blev precis klar med detta. Lite som en GTA fast som en HongKong-rulle och med triaderna i centrum.

Bland det roligaste med spelet var hur taxin plöjde allt i sin väg när de skulle parkera efter att man hade kommit fram. Folk fick sätta livet till för att jag inte orkade köra över allt. Tyckte även att fightingen var rolig. Efter halva spelet blev jag tvungen att hålla fokus på huvudhistorien eftersom alla sidequesten började bränna ut mig.

Ger det 7 av 10

Redigerat av Palter, 25 July 2015 - 13:31.

Postad 10 August 2015 - 16:01

Palter
  • Palter
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

The Banner Saga

Tog med mig det på semestern och spelade det på ipaden. Det är ett turbaserat och taktiskt spel som utspelar sig i en fantasyvärld med en otrolig bra historia. Tror det tog mig lite mer än 10h att klara. Spelet är svårt! Jag är inte helt ovan att spela turbaserade spel men ville mer åt historien och därför drog jag ner det till enklaste svårighetsgraden. Jag började däremot på svåraste och det var helt klart utmanande.

Får 7 av 10 av mig

Guacamelee

Spelade på Vita och detta spel är som gjord för handhållet. Kul och ganska svårt på sina ställen. Lite metroidliknande i att man måste hitta nya tekniker för att kunna nå nya områden.

Får 6 av 10

Postad 13 August 2015 - 21:02

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10551 inlägg
  • 0

Mafia 2. Utmärkt maffia äventyr. Undvik DLC:erna dock.

Drog igång Batman Origins orkar inte dra igång Witcher 3. Spel är som vin de blir bara bättre med åren ;)

Postad 13 August 2015 - 22:26

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

God of War 2.

Större och bättre på många sätt även om kameran och QTE fortfarande är synnerligen störande. Kan sakna pussel i dagens spel som finns här. Ingen som håller dig i handen utan du får lista ut saker och ting själv och många saker är en utmaning att klara. Jag hade roligt och ser fram emot att få spela trean snart. 

9/10

Postad 14 August 2015 - 09:26

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

Spel är som vin de blir bara bättre med åren ;)

Förutom Race 07 serien. Jag installerade igen häromdagen och jag kan inte minnas att det såg så illa ut och bilarna var så trista.

Jag hade massor med skins och moddar och så installerat sist så kanske det påverkade utseendet, med rök och så minns jag. Men ändå. Huga.  

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 14 August 2015 - 09:27.

Postad 14 August 2015 - 12:42

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10551 inlägg
  • 0

Nä det är klart. Race 07 såg iof gammalt ut redan när det kom :) 

Outcast var lite svårt att få att se någorlunda ut på 50"are också men det mesta går med lite vilja. Efter ett tag kompenserar hjärnan liksom. Minns Resident Evil 4 för Wii det tog tre dagar för hjärnan att bearbeta grafiken så att jag kunde fatta riktigt vad jag såg så lågupplöst var det.

Postad 17 August 2015 - 09:48

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

Nä det är klart. Race 07 såg iof gammalt ut redan när det kom :)

Ja, fast det är faktiskt fortfarande kul. Den där speciella touring car känslan finns i Race på ett helt annat sätt än i Project Cars. FF nästan bättre i Race än i Project Cars och ljud är riktigt bra också. Körde ett mp race i Porto och det är en riktigt kul bana tycker jag.

Hittade mig en DTM mod också som jag kunde bromsa sent i :)

https://www.youtube.com/watch?v=FHLb0O3azYY

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 17 August 2015 - 09:49.

Postad 20 August 2015 - 16:05

Unregistered634f2beb
  • Unregistered634f2beb
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Precis klar med Dying light på PS4.

Såg ut att vara en spännande DLC påväg med ny värld ala landsbygd, då får man väl ta fram det igen. 

Men hur jag ska hinna med att spela alla spel vet jag ej, Destiny och Far cry 4 ligger ouppackade i hyllan, nu kör jag lite GTA tills Metal Gear Solid 5 dyker ner i postlådan! :D

Postad 21 August 2015 - 13:52

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0

Spelat igenom Dead Nation fyra gånger på olika svårighetsnivåer då alla svårighetsnivåer inte är upplåsta från början. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.