Hahaha Will do!
Men svaret stämde ju! Right!!!

Officiell tråd - HDI Dune Base/Prime/Center
Startad av
Cthugha
, aug 27 2008 19:03
1515 svar till detta ämne
8 relaterade trådar
Postad 05 februari 2013 - 14:17 Hahaha Will do! Men svaret stämde ju! Right!!! ![]() Postad 05 februari 2013 - 17:20
Ja, så är det säkert. Men det är ju så smidigt att slippa ta ur den. ![]() Tack för svaret! Blir nog till att köpa den här spelaren. Med studentrabatt på dustin får man den för 2684:- ![]() Postad 05 februari 2013 - 19:52 De här nya spelarna från Dune har för Gb-nätverkskort så man borde få skaplig överföringshastighet, om man kör med tråd. Postad 05 februari 2013 - 21:47 Postad 08 februari 2013 - 12:38 http://www.mediasmar...dune-hd-tv303d/ tråkigt att dem inte fixat DTS-MA bitstream buggen men det bör komma en firmware som fixar det. Postad 21 februari 2013 - 00:32 Kollar lite efter mediaspelare med Bluray. Finns inte så mycket att välja mellan, men Dune HD Max låter ju som ett bra alternativ. Eller kanske en Dune HD Smart B1 (alt en Dune HD Smart D1 med BE-extension - om någon har testat det?). Men enl specarna så skiljer det sig på ljudet via HDMI vad dom klarar av, stämmer det? Annars verkar det ju vara väldigt snarlik hårdvara, antar att det är samma mjukvara? Är det enbart 3D som man missar om man skulle köpa denna, eller är det andra saker som saknas jämfört med en nyare spelare? Det verkar inte finnas så jättemånga ex kvar ute i handeln, antar att det inte leveras fler pga nya modeller som är på gång.. så då kommer ju den eviga frågan; är det bättre att vänta? ![]() Postad 21 februari 2013 - 11:29 Om 3D står högt upp på din önskelista skall du vänta, annars kan Smart B1 vara ett bra köp. Postad 21 februari 2013 - 22:50 Nej, har ingen 3D-tv idag så det får vänta. Så du tycker Smart B1 är ett bättre val än HD Max? Postad 22 februari 2013 - 09:01
Bättre? Det beror på vad man själv prioriterar. Smart B1 är billigare HD Max. Den har dock en annorlunda form som kanske inte passar alla. Postad 22 februari 2013 - 09:05 Angående skillnader på ljud via HDMI mellan HD Max och Smart så är det jag vet om att den första kan avkoda HD-ljud till LPCM 5.1 medan den senare bara till 2.0. Ska man avkoda ljudet i sin förstärkare så spelar inte detta någon roll, men måste man (som jag) avkoda i spelaren så kan det vara avgörande för val av modell. Det finns lösningar på detta även för Smart-serien, en är att köra med en äldre firmware. Sen tror jag att det även finns någon annan "fix" man kan lägga in. Postad 22 februari 2013 - 10:14 Våra åsikter går lite isär här hemma.. Jag vill rippa alla filmer och lägga på servern, och sedan kolla via receivern. Frugan vill kunna sätta in en skiva och kolla direkt via TVn ;-) Postad 25 februari 2013 - 14:22 k Kommer d2 smart helt säkert hantera fulla Bd menyer? Postad 25 februari 2013 - 15:56
Den kommer helt säkert INTE hantera fulla bluraymenyer. I och med införandet av Cinavia så kommer ingen mediaspelare kunna det efter Feb.2012. Jag kan ha fel, men mest troligt är att det inte kommer släppas någon ny spelare. Postad 25 februari 2013 - 16:49 Vad den kommer att hantera vet vi ej. Postad 25 februari 2013 - 21:28
Ok tack för svaret! Postad 19 mars 2013 - 17:36 Har inte skaffat intern HDD än,max storlek på dessa? Ville gärna fått in en på 3TB,är det möjligt? Såg WD hade någon RED serie som var lämpad till NAS. Är man inte i behov av ett usb-minne i den för omslag mm eller kan det lagras i HDD? Tacksam för svar då jag tänkte lägga över mina externa diskar till D1:an. Postad 19 mars 2013 - 22:38 Jag har en 3Tb i min och det funkar hur bra som helst. Postad 13 april 2013 - 16:57 Postad 15 april 2013 - 12:31 Att mediaspelaren är bra utgår jag från, men är det någon här som har en uppfattning om hur den är som Blu-ray läsare/spelare ? Långsam i start och uppläsning ? ljudnivå vid skivläsning ? Postad 04 maj 2013 - 14:55 Redigerat av inflames666, 04 maj 2013 - 14:55. Postad 09 maj 2013 - 07:46 Såg att dom har en en ny modell, sjukt smidigt till sovrums-tv'n? =) http://dune-hd.com/e...edia_players/38 ![]() Postad 10 maj 2013 - 09:39 Såg att den kom upp i min HD Max häromdan. Tänkte direkt att jag ska avvakta och kolla lite på nätet först, är lite orolig att de ska hitta på något som gör att den inte fixar BD-menyer längre. Så tack för varningen! ![]() Postad 11 maj 2013 - 15:25
Läste om den beta versionen och den verkar vara en kopia av base 3d fw så uppgraderar man sin hd max så fungerar inte bd menyer längre! Postad 14 juni 2013 - 11:08 Har lite problem med att få Zappiti att fungera på min Smart D1. Jag har en extern hårddisk kopplad till min Windows 7 dator som jag delar ut i nätverket. Jag lyckas komma åt alla filer via SMB i Dune spelaren men när jag startar zappiti och försöker starta en film så säger den bara att url inte är korrekt. Jag kan se alla omslagen och allt men inte starta själva filmen. Jag har gjort två mappar på den externa hårddisken som heter F:\Videos\HD Filmer\ och F:\Videos\TV Serier\. Zappitifilerna ligger direkt på F:\Videos Adresserna i Zappiti ser ut så här: smb://Dune:dune@Robin-Dator/Videos/HD Filmer smb://Dune:dune@Robin-Dator/Videos/Tv Serier Redigerat av rob88, 14 juni 2013 - 13:16. Postad 14 juni 2013 - 13:19 Adresserna skulle se ut så här för att Zappiti skulle förstå. smb://Dune:dune@Robin-Dator/F/Videos/HD Filmer smb://Dune:dune@Robin-Dator/F/Videos/Tv Serier Tänk vad ett litet F kan ställa till med. Det roliga är att Zappiti la aldrig till F:et utan jag fick göra en manuell adress efter att kollat på en Youtube guide "for Dummies". ![]() Redigerat av rob88, 14 juni 2013 - 14:24. Postad 01 juli 2013 - 20:56
Hej! Packade just upp min Dune HD Base 3D, men när jag testade att spela en FLV-fil, vilket har fungerat på min gamla TVIX sedan före kriget, så klagar spelaren på att formatet inte är supporterat, vilket ju skall vara fallet, enligt vad jag läst om spelaren FÖRE köpet. Är det någon som vet om det går att göra något?
Tacksam för all hjälp! löst: Blev till att konvertera FLV-filerna till MP4.... Redigerat av birbjo, 04 juli 2013 - 12:01. Postad 04 juli 2013 - 23:04
Hej! Har nu installerat Yadis, men det vill inte fungera riktigt.....får inte URL:erna att knyta ihop "ikon med iso-fil"......
Filmerna ligger på en NAS (192.168.1.247, "HEMMASERVERN2"). Sharen = "multimedia", root-mapp = "movie". Strukturen på NAS:en är alltså: //192.168.1.247:multimedia/movie. Härunder ligger TRE mappar: "yadis", "movies", "tv-serier". Alla filmer ligger i mappen "movies" alltså.... När jag väljer en filmikon i Dunen, så får jag (felet) med följande URL: url:nfs-tcp:// 192.168.1.247:multimedia/movie/yadis/00/99/"filmen-i-fråga".iso Det KÄNNS som om mappen "movies" saknas i URL:en Inställningar i Yadis(i pc:n) =Workspace: c:\users\Björn\Videos\yadis Dune Interface location: \\HEMMASERVERN2\Multimedia\Movie\yaDIS (och denna är ju vald i "utforskaren", dvs inte editeringsbar) Är det NÅGON som har någon ide? Har försökt flytta "yadis"-mappen, men det gör ingen skillnad. url:en blir (ändrad) men fortfarande felaktig... Må gott! Björn Redigerat av birbjo, 04 juli 2013 - 23:05. Postad 05 juli 2013 - 19:27
Ett tips är att skriva inläggen i officiella tråden istället. ![]() https://www.minhembi...c=306269&st=350 Postad 05 juli 2013 - 20:27 Kör med filmerna lagrade på en Qnap TS-412 Turbo (kabel till routern Asus RT-AC66U). Routern har nätverkskabel till Dunen. Har rippat filmerna med AnyDvd VD och ImgBurn. DVD-ISO fungerar fläckfritt. Bluray filmerna hackar, spelas emellanåt i slowmotion och tappar ljudet. Vad kan ha gått snett? Är det inställningar någonstans på någon av prylarna? Har en duktig kompis som hjälpt mig med Dunens inställningar så jag tror inte att det är där det felar (om jag inte fått ett måndagsexemplar). Vill helst inte göra MKV:s av mina ISO, men är det enda utvägen så... Postad 14 juli 2013 - 10:16 Det var lite pill i NAS:ens inställningar och ansluta via NFS och inte SMB så blev det fart på även bluray. Funkar! Det var lite pill i NAS:ens inställningar och ansluta via NFS och inte SMB så blev det fart på även bluray. Postad 22 oktober 2013 - 00:38 In a german hifi forum wrote somebody a mail to the Europe-Service in netherlands. Here's the answer: "Thank you for your question. The MAX 3D player was announced and showed at some exhibitions last year as prototype. But unfortunately the final product never made it to the production line due to compatibility issues with the newest Blu-ray films security. So Dune is not producing players anymore with internal Blu-ray drive. Kind regards, Dune Support Team Simon" Postad 26 oktober 2013 - 12:27 Ny ägare av en Dune HD TV 102 efter att min Boxee Box gick och dog. Är helt klart nöjd med produkten, den kunde kanske vara lite "snyggare" i gränssnittet men det är väll en smaksak. De saker jag funderar över och hoppas kunna få hjälp utav er här är följande: 1. Jag har upptäckt att en någon .mkv fil inte dyker upp i "mappen" som den ligger i, när jag "browsar" en addad källa, nästan allt finns, men inte allt. Kan det vara så att Dune'n känner av att den inte stödjer något i filen och därmed inte visar den alls, utan get bara en "tom mapp" info? 2. Youtube, detta fungerade ju helt ok på Boxeen, finns det motsvarande app till Dune? Har sökt men hittar inget. 3. Svenska playkanaler, går det att få dem att fungera? Har fortfarande lite svårt med navigeringen av webben med fjärrkontrollen när man är van vid en "pekplatta/ring" för navigering av en "mus". Känner någon sig manad att hjälpa till med dessa frågor? Tack på förhand Tobbe Postad 28 oktober 2013 - 10:58 Tänkte däremot skaffa en media box av något slag. Kollade in Dune HD Base 3D men kan inte hitta om den stödjer Netflix? Är det någon som har en dito och vet om det funkar? Annars mottager jag gärna förslag på andra mediaboxar. Dune ser snygg ut och det är lite viktigt. Men det allra viktigaste är komaptibiltet och uppgraderingsfrekvens samt snabbt UI. Jag vill handla ganska snart så vila inte på tangenterna om ni har nåt bra tips. Postad 28 oktober 2013 - 12:36 Svenska playkanaler fungerar inte alls. Det finns ett plug-in till Dune som gör att man kan få tillgång till Youtube, det fanns en officiell Youtube-app tidigare - men den har försvunnit, kanske kommer tillbaka med ny firmwareuppdatering - inget jag skulle hoppas på direkt. Sök efter dune plugin youtube v0.9.8 så funkar det förhoppningsvis. Dune´en visar alla filer i en mapp, oavsett om den kan spela den eller ej, så det torde vara ett annat problem. Postad 28 oktober 2013 - 12:50
Då är ju Dune tyvärr ute ur bilden. Använde mig av prisjakt och gallrade lite funktioner, Netflix, rar-kompatibelt och 1080p. Förvånansvärt få (<10%) har netflixkomp. WD verkar ha ett par alternativ. Lägg till rar och du är nere på fem enheter. (vet dock inte i nuläget hur aktuellt rar är) men jag laddar ner en del och då utgår jag ifrån att det innebär att jag slipper ett steg i processen. Postad 10 december 2013 - 16:03 Dune HD Smart-modellerna klarar ju det men finns det nån fördel att även kolla på Dune HD Base 3.0, BD Prime 3.0 eller HD Max om man bortser från BD-spelaren som Prime och Max har? Postad 10 december 2013 - 21:30 Postad 10 december 2013 - 22:29 Har Base, Prime och Max nån annan fördel eller funktion jämfört med smart-spelarna som skulle göra att de är att föredra? Postad 18 januari 2014 - 08:43 För att inte nämna krånglet med undertexter min gamla Tvix klarade det mycket bättre. Jag har kollat runt men det finns ju en uppsjö av olika spelare så det är svårt att peka ut någon förslag mottages gärna. Postad 18 januari 2014 - 11:46
Att din Dune strular med filmer låter helt klart oroväckande. Jag har haft Dune i snart 5 år och har varit med om att den 1, EN! gång fryser och kräver omstart. Är det inte filerna som är korrupta på något sätt, så har spelarens bäst före datum helt enkelt gått ut. Strul med undertexter kan jag inte uttala mig om, då det är en icke-fråga för mig. Vad gäller nya spelare så har det nu varit ett tag, där det dels inte släpps så mycket nytt, dels det som släpps är rent skräp. Kunder som vill ha allt i en maskin, men tillverkarna får inte till det. D1 är enligt mig en av de absolut bästa uppspelare av filmfiler. Den har inte en massa appar för att kunna allt, den kan spela film och i normalfallet så klarar den det galant. Vill du ha en billig lösning väljer du WD TV LIVE Gen3, som verkar stabil. Annars skulle jag rekommendera en Intel NUC eller bygga en egen HTPC-lösning som klarar att göra allt, men till en klart större arbetsinsats. Postad 15 mars 2014 - 14:03 Postad 15 mars 2014 - 15:17 Det här kan man läsa i specen för HD Max:
Som du kan se på sista meningen där så finns det vissa fördelar med att avkoda i spelaren istället. Enligt vad jag läst står det i specen för Blu-ray-standarden att avkodning ska ske i spelaren, men det är inte så många som väljer att följa det.... Postad 16 mars 2014 - 20:04
Jag tänker på den lilla. 303d. Men den ska väl ha samma specar? Redigerat av Unregisteredda0da775, 16 mars 2014 - 20:06. Postad 16 mars 2014 - 20:47
specen för TV-303D så står det inte ett ord om några HD-format.
Nja, läser du
Jämför med specen för HD Max, där det står i klartext att den klarar HD-formaten.
I specen för HD Max står det dessutom:
Detta nämns inte alls för TV-303D. När det gäller t.ex. Smart-serien så kunde de tidigare avkoda HD-ljud till LPCM 5.1, men efter en mjukvaruppdatering ändrades det till LPCM 2.0. Anledningen var någon form av licensavgift som HDI inte betalat för Smart-serien. Det finns dock nån form av "hack" man kan lägga in för att komma runt detta. Det är möjligt att specen för TV-303D inte är fullständig eller att det finns någon annan väg runt, men det verkar onekligen som att den inte stöder varken passthrough av bitstream eller kan avkoda HD-ljud. ![]() Postad 26 april 2014 - 09:37 Köpte en TV-303D för att jämföra den mot min Extreamer SW3 och Dune stöder absolut passthrough. Den är väldigt mycket snabbare i samtliga menyer och inställningar och hanterar filmer med hög bit-rate och DTS-HD MA klockrent. Postad 27 april 2014 - 10:09 Jag har inte haft andra mediaspelare som spelar BD (avbilder) så jag har inte så mycket att jämföra med, men jag uppskattar också hur bra min HD Max funkar med olika ljudformat och bildfrekvenser. ![]() Postad 27 april 2014 - 10:46 Har inte testat någon BD-ISO eller FLAC än. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |