Såg att frågan var ställd tidigare men ingen har svarat =). Någon som vet hur det ligger till?
Kanske ska lägga till att spelet är köpt på CDON och det stod inget om engelsk version.
Redigerat av Soundbrige, 06 March 2010 - 14:41.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
2 relaterade trådar
Postad 06 March 2010 - 14:38
Svenska subtitles i Uncharted 2, finns inte det? Går jag in under subtitles finns bara engelska och det går inte ändra på något sätt? Inte för mej iaf. Eller hur gör man?
Såg att frågan var ställd tidigare men ingen har svarat =). Någon som vet hur det ligger till? Kanske ska lägga till att spelet är köpt på CDON och det stod inget om engelsk version. Redigerat av Soundbrige, 06 March 2010 - 14:41. Postad 06 March 2010 - 14:42 På den svenska versionen finns det svenska undertexter, du har uppenbarligen inte en svensk. Postad 06 March 2010 - 14:44
Hur ser fodralet ut då? Finns det svensk text på det?
Jag tror CDON säljer en del importerade grejer. Mitt Nintendo DS jag köpte där ifrån va UK-version t.ex. Postad 06 March 2010 - 14:47 Du kan kolla om du hittar det här numret på skivan Postad 06 March 2010 - 14:57
Det är den versionen BCES 00727. Taskigt och inte nämna att man får en engelsk version
Postad 16 March 2010 - 15:16
Det där DLC som finns på PSN, det är väl nya banor till multiplayer-läget eller hur? Går det att spela alla speltyper med de nya banorna? Alltså dödsmatch, samarbete och allt vad det heter. Är banorna nåt att ha? Är det några nya vapen eller andra skojigheter också?
Postad 17 March 2010 - 19:56
startade 2an igår, för att spela lite Mp, och då soundtracket drar igång tänker man bara Waaaw! spelet har legat på hyllan i någon månad nu, så man hade nästan glömt hur ###### bra det är..
Någon som känner för att spela online? ikväll eller senare i veckan.. Adda Psn: Rolle90 Postad 30 March 2010 - 20:56
Kollade på Mästarnas Mästare i kväll.
Visst körde de musiken från Uncharted ?! //Pryzze Postad 31 March 2010 - 07:26
Japp! Tänkte på det med, hä hä Postad 12 April 2010 - 18:59
ND fullkomligt spottar ur sig nya kartor och skins.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (Vad är det för fel på IW???) Postad 12 April 2010 - 19:37
(IW har ju fullt med jättestora nya världar att utforska. Utanför, ovanpå och under nuvarande kartor!
Redigerat av Kimpost, 12 April 2010 - 19:37. Postad 13 April 2010 - 13:22
Har inte orkat logga in i dag...
Är världarna släppta och ligger på PSN eller? Pris? Postad 13 April 2010 - 13:26
Släpps "later this month". Postad 25 April 2010 - 13:00
De nya spelplanerna är helgrymma!!
Lite synd bara att det räcker med att en "matchad" spelare inte har köpt det nya dlc så dyker inte de nya spelplanerna upp /B Postad 25 April 2010 - 14:51
Jädrar vad mycket klättrande... Man rantar ju inte runt i samma plan direkt.
Men snygga banor är det! Tänk om dom kunde hitta på nåt nytt skojigt vapen. Hellre det än 40 oliks skins. Postad 25 April 2010 - 14:57 Dumt att släppa nya vapen som kostar pengar, då "måste" man ju köpa dem. Postad 29 April 2010 - 09:35
Jag har den engelska utgåven av Uncharted 2 för CDON vägrade erkänna att det fanns en svensk version, grrrr.
Och nu kan jag inte köpa uppgraderingarna bara för det. Kan jag på något sätt köpa det iaf till den engelska utgåvan? Och kan jag då använda mina Playstation Network Voucher som jag har? Postad 29 April 2010 - 09:51
Häv köpet hos CDON, då de har gett dig falsk information! Det vill säga de har sålt en produkt till dig genom att lura dig, och nu kan du inte använda den som du vill! Alternativ två är väl att regga ett nytt konto där du skriver in att du befinner dig i England och köper via Engelska PS-Store... /Jocce Postad 29 April 2010 - 19:37
Såhär svarar CDON när jag skrev till dom idag och påpekade att det inte går att uppgradera spelet de skickat. Skrev till dom första gången i feb då jag fick spelet att jag inte fick svenska undertexter, men tyckte inte det gjorde så mycket så jag "gav" mej. De verkade helt oförstående att det finns en "svensk" version
Idag svarar dom: "Hej, Jag beklagar men du har fått den versionen som du beställt (i februari). Tyvärr går det inte att lösa detta angående uppgraderingen. Jag beklagar än en gång". Jag har ju beställt men hur f-an skulle jag veta vilken version de skickar när t o m beskrivningen av spelet på deras sida är på svenska på. Ser ut av vara avskrivet från ett svenskt fodral. :S Redigerat av Soundbrige, 29 April 2010 - 19:40. Postad 29 April 2010 - 21:41
Rent etiskt så är det ju skitfult sälja sånt utan att noga ange att det är import, svensk text saknas, etc. Inte många som vill betala svenskt fullpris för en sån vara.
Säg att de sålt en vara som du inte kan använda fullt ut (i Sverige) och att du därför inte accepterar varan. Kräv utbyte eller återköp. Blir det ingen framgång så snacka med konsumentvägledaren. Postad 30 April 2010 - 23:00
Har också råkat ut för problemet med UK-importerat spel och inkompatibel DLC. Det är rent ut sagt för###### dåligt att svenska företag säljer importerade spel utan PEGI-märkning, svensk text och i just detta fall, bristande PSN-funktion. I mitt fall fick jag spelet av en kompis som råkat få två ex när han beställde ett så jag ska väl inte klaga, men att Discshop inte ens bemödar sig med att skriva att spelen är importerade och ändå har mage att ta ut fullt pris är minst sagt anmärkningsvärt. ######r vad jag hade bråkat om jag köpt spelet till fullpris och råkat ut för det här.
Innan jag läste den här tråden fattade jag inte varför inte DLC-alternativen dök upp när jag valde att kolla butiken direkt via spelet, så det fick bli ett brittiskt konto och PSN-pund köptes via en snabb Ebay-återförsäljare (ingen av de "vanliga" PSN Live Card-butikerna hade i lager). Postad 30 April 2010 - 23:31 Det är väl ändå CDON det handlar om? Rätt ska va rätt. Postad 01 May 2010 - 01:11
Erh, nej. MITT UK-ex är köpt från Discshop. Ingenstans på deras site framgår det att de säljer importerade spel. Det är således långt ifrån bara CDON som gör så här, även Dustin och andra populära onlinebutiker gör samma sak. I de flesta fall funkar spelen bra men ibland, som med Uncharted 2, ställer det till med en hel del problem för konsumenten och borde således ge möjlighet att häva köpet. Tror inte att KO hade gillat CDONs svar till Soundbridge men i mångt och mycket handlar det om att handlarna inte är tillräckligt insatta i problematiken. Bara det faktum att spelet saknar svensk text borde ge återköpsrätt. Postad 01 May 2010 - 09:30
Skrivit till dem igen. Skrev det ni sa att spelet inte går att använda fullt ut i Sverige utan att informera om detta. Återkommer med vad jag får för svar, om de tänker strunta i det...igen.
Redigerat av Soundbrige, 01 May 2010 - 09:30. Postad 01 May 2010 - 09:47 Jaha, insåg inte att ditt exemplar var från discshop eftersom det andra exemplet var från CDON, som jag vet säljer importerade spel. Däremot står det ingenstanns i deras infotext att spelet ska innehålla svensk text. Det enda som står är "Språk i spelet: Engelska". Så varför det skulle ge återköpsrätt förstår jag inte, speciellt med tanke på alla dom spel där det inte ens finns utgåvor med svensk text. Men jag håller med om den formuleringen som Sir Duke skriver några inlägg upp, att varan inte går att använda fullt ut i sverige. Däremot håller jag, som sagt, inte med om åsikten med svensk text Postad 01 May 2010 - 10:01
Jag tycker att svenska butiker som säljer spel i Sverige, kan förutsättas sälja svenska utgåvor. Om de väljer att importera spel från t ex Storbritannien, USA eller Japan, så bör man tydligt uppge detta. Typ; "UK Import"
Redigerat av Kimpost, 01 May 2010 - 10:06. Postad 01 May 2010 - 10:25
Beställde mitt från dustin, fick hem det, öppnade det, spelade det i en vecka och upptäckte sen att man inte kunde välja svensk text. Undersökte lite på nätet och insåg att det var UK utgåvan. Ringde till dustin och påpekade att dom borde skriva UK om det är import dom säljer. 2 dagar senare låg det en retur sedel i brevlådan, skickade in det och en 1 dag senare hade jag alla pengarna inklousive frakt jag betalat tillbaka på kontot. DET kallar jag service minded och DET är anledningen till att jag alltid handlar på dusitn
Postad 01 May 2010 - 10:58
FlashLightning: Sånt gillar man
Det konstiga som jag ser det är att inte Discshop har skrivit ut just Import i info-texten eftersom man ALLTID gör det på de filmer som dom säljer. Å andra sidan har ju inte reflux varit i kontakt med discshop och påpekat "misstaget", om han gör det skulle han ju kunna få till en förändring. Det fick jag när jag mailade och påpekade att några saker i info-texten till en film inte stämde, fick ett tack-mail och nästa gång jag kollade hade info-texten rättats till Postad 01 May 2010 - 12:58
Förutom att du kanske inte ens hade behövt stöka med allting om de skrev ut att de är importspel från första början. Postad 04 May 2010 - 11:06
Tänkte bara säga att CDON går med på ett återköp och att betala returporto.
Postad 04 May 2010 - 13:00
Missar man något mer än svenska i spelet om man skaffar sig UK-versionen?
Postad 04 May 2010 - 13:12
Du måste hålla reda på att spelet kommer från UK, när du beställer eventuella nya kartor och banor från PSN. UK version av spelet = ladda hem från UK PSN. Redigerat av Kimpost, 04 May 2010 - 13:20. Postad 04 May 2010 - 14:48 Hehe testa att läsa de senate sidorna i den här tråden, handlar ju inte om annat Postad 09 May 2010 - 10:54
Alltså, dessa multiplayer trophies håller på att ta knäcken på mig
Lyckades i alla fall få min sjunde tripledmedalj igår. Har nu "bara" tio protectorate-medaljer kvar innan jag når 100% vilket kommer bli jobbigt då jag inte ens lyckats få en "av misstag" under tidigare plundermatcher. /B Postad 13 May 2010 - 09:33
Det här kanske är en dum fråga men hur gör man för att få spela de nya banorna i den senaste "siege-uppdateringen"? Vi kör Find Match sen Deathmatch men det är bara de gamla banorna? Så hur gör man? =)
Postad 23 May 2010 - 16:58
Jag kom på en sak som jag inte tänkt på förut, jag hade ju sett screens och allt annat från spelet innan det släpptes och det såg ju nice ut, men när jag väl spelade det så tänkte jag inte så mkt mer än "tja, det är ju väldigt detaljerat, frameraten är jättebra" etc etc. men ngra riktiga "wow"-moment dök egentligen aldrig upp.
Men när jag ett tag senare poppade in AC2 så tänkte jag "fyfan vad det ser ut i cutscenesen, dålig detaljnivå, modellerna clippar genom sina kläder ibland" etc etc, detsamma känner jag nu när jag kör red dead redemption. Jag antar att det är det riktiga kännetecknet för bra grafik, det får allt annat att kännas som den gamla generationen utan att man ens märker det. Postad 07 September 2010 - 10:08 kan man ta alla trofer i spelet utan att ladda hem flera banor. jag har tyvärr köpt uk spelet.trodde att det var svenskt från cdon.com men jag hade fel. Postad 07 September 2010 - 10:24
Du kan få platina utan att ladda hem de nya banorna. Men med de nya banorna släpptes också nya trophies. Så om du vill ha platina och 100%, så måste du ladda hem banorna. Postad 07 September 2010 - 10:24
Om du menar ta platinum på spelet så går det, krävs aldrig att man tar dlc trophys för att nå platinum. Men du kommer ju inte få 100% trophys om du inte tar dom i dlc.
Postad 02 November 2010 - 09:36
Finns det något knep för att vända sig om snabbt? Det känns som att Drake rör sig så lååångsamt när jag vrider runt honom för att skjuta en finde som kommer bakifrån. Jag har precis spelat igenom på hard och nu börjat på crushing. Sista bossfighten var rätt jobbig och jag är lite orolig för hur den blir på crushing. Att kunna vända snabbare skulle hjälpa en hel del tror jag. Har jag missat något knep eller är han lite seg på att vända?
Postad 02 November 2010 - 13:20
Det där såg lite enklare ut än min "metod" (=panik), jag vet inte hur många gånger han dödade mig innan jag till sist fick honom.
Spoiler
Skönt att ha ett knep i bakfickan nu när man börjar med crushing, men helst vill jag ta honom i en schysst match
Spoiler
.Jag är fortfarande intresserad av det snabbaste sättet att vända sig om ifall det finns något sätt att snabba på det. Det händer tex ibland att någon skjuter på en bakifrån. Postad 02 November 2010 - 14:38
Bossfighten i U2 är ett misslyckande jämf. med hur stabil svårighetsgraden är under spelet, jag har mer eller mindre gett upp att klara det pga av att bossen är för svår, easy eller hard spelar ingen roll.
Jag har inte tid att sitta i timtal att försöka ha ihjäl en boss, till slut måste jag göra annat, skärpning till nästa gång ND! Redigerat av simulacra, 02 November 2010 - 14:59. Postad 02 November 2010 - 14:46
Jobbig som tusan innan man vet hur man ska göra. Jag springer runt ett varv och skjuter sen på samma ställe varje varv, brukar funka bra.
Postad 02 November 2010 - 15:05
Tills han börjar kasta granater längs hela banan så att du hamnar på dåliga ställen, eller tjurrusar i 180 så han kommer ikapp hela tiden.
Postad 02 November 2010 - 15:26 Det har jag inte haft några problem med. Så länge man bara stannar till när man skjuter och springer hela tiden så funkar det bra. Postad 16 December 2010 - 23:48
Om det är någon mer som är sugen att spela MP med mig och Dragonpuffer är ni välkomna.
PSN: matrixen (för er som inte visste det) 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |