Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem Humax HDPVR-1000c

5077 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 December 2008 - 19:53

psyman
  • psyman
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Jag har denna box kopplad till en Panasonic PV600 via HDMI2-utgången. När jag slår på TV´n går den aldrig över till boxen automatiskt, alltid måste jag manuellt styra över TV´n till att hitta HDMI-kopplingen.

Finns det något jag kan göra för att TV´n automatiskt ska starta och visa boxens källa?

Detta kan du fixa med "hotellmenyn". håll in - knappen på tv:n samtidigt som du trycker några gånger på tv/av på fjärren.

Postad 14 December 2008 - 08:56

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0

Samma hos mig:
Programversion: HDPXCX 1.00.12
Uppgraderingsdatum: 29 SEP 2008

Tack Tompa123 och Stretzko! Förmodligen är det samma fw på alla. Bara kul att veta. Vi får väl se om någon med annan fw hör av sig.

Den här tråden är inte sådär väldigt aktivt, vilket kanske är ett tecken på att flertalet boxägare är rätt nöjda, trots smärre brister och mindre allvarliga buggar. B)

Postad 14 December 2008 - 10:44

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Tack Tompa123 och Stretzko! Förmodligen är det samma fw på alla. Bara kul att veta. Vi får väl se om någon med annan fw hör av sig.

Den här tråden är inte sådär väldigt aktivt, vilket kanske är ett tecken på att flertalet boxägare är rätt nöjda, trots smärre brister och mindre allvarliga buggar. :blush:

Jag kan rapportera att den har mindre color banding än förra boxen, jag har nog bara sett det på något enstaka ställe. Sen förra HD-boxen vet man var man ska titta Däremot verkar det som jag skrivit vara lite problem om man väljer 720p, i a f med min TV. Jag hade förhoppningar om att kunna kolla på 720p-sändningar helt native. Jag får kolla vidare mellan lägena. Kanske har 1080i lite mer sågningseffekter på SD-kanaler än 720p. Nu med inspelat material kan man ju köra om sekvenser för att jämföra så snart lär jag ha bestämt om jag ska ha 1080i eller 720p på som normalläge.

För mig och andra som inte haft PVR-dekoder innan är det ett stort lyft att kunna spela in! ;)

Redigerat av ruhe, 14 December 2008 - 11:02.

Postad 14 December 2008 - 12:37

letis
  • letis
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Gjorde en ny kanalsökning som jag brukar göra då och då för att se om CH lagt till nya kanaler.
Efter detta så såg jag att favoritlistan var tom och att alla schemalagda inspelningar var borta.

Är detta en ny feature? Fungerade utan att allt rensades på gamla HD-boxen.

Redigerat av letis, 14 December 2008 - 14:25.

Postad 14 December 2008 - 16:46

Unregistereda7dc5ece
  • Unregistereda7dc5ece
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

På min Panasonic-TV finns det en speciell meny där man ställer in vilka funktioner man vill få genom HDMI-ingången. Om TV:n ska slås på när det kommer signal till exempel. På min Panasonic-PVR finns alternativet att slå av eller på Viera Link.

Intressant, var finns denna meny? jag har själv en 42px80.

Postad 14 December 2008 - 18:48

rookie75
  • rookie75
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Detta kan du fixa med "hotellmenyn". håll in - knappen på tv:n samtidigt som du trycker några gånger på tv/av på fjärren.

Tack!!

Postad 14 December 2008 - 19:04

heiko
  • heiko
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Finns det något liknande till en Sony 40X200?
Har letat runt i menyerna men kan inte hitta något vettigt.

Postad 14 December 2008 - 22:23

Unregisteredcd833335
  • Unregisteredcd833335
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Den här tråden är inte sådär väldigt aktivt, vilket kanske är ett tecken på att flertalet boxägare är rätt nöjda, trots smärre brister och mindre allvarliga buggar. ;)

Är böjd att hålla med. Det är ju allmänt känt att det är lättare att klaga på det som är dåligt än att berömma sådant som faktiskt är bra.

Jag är mycket nöjd med denna box, och framförallt att den verkar ha erforderlig kapacitet att klara flera samtidiga inspelningar. Min tidigare Samsung-box med dubbla tuners lyckades ofta sabba DD-ljudet när man spelade in två program samtidigt, eller vid användning av timeshift under pågående inspelning. Har ej märkt några sådana tendenser med Humax'en.

Postad 14 December 2008 - 23:21

Unregisteredcededbef
  • Unregisteredcededbef
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Jag bor i en liten etta och kommer såldes ha boxen i samma rum som jag sover. Är det möjligt eller är den för högljudd?

Jag är ganska känslig...

Postad 14 December 2008 - 23:46

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Jag bor i en liten etta och kommer såldes ha boxen i samma rum som jag sover. Är det möjligt eller är den för högljudd?

Jag är ganska känslig...

Vad sägs om den enkla lösningen, stänga av den.

Postad 15 December 2008 - 00:29

Unregisteredc9fa9ae7
  • Unregisteredc9fa9ae7
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Den här tråden börjar bli stor nu med nästan 1500 inlägg.. Sorry att jag inte orkar gå igenom hela, men bästa pris för box i Malmö med omnejd? Är det Euronics för 2495 om man binder sig i två år? Eller finns det bättre?

Postad 15 December 2008 - 00:33

Unregisteredcededbef
  • Unregisteredcededbef
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Vad sägs om den enkla lösningen, stänga av den.

Jag vill spela in nattetid ;)

Postad 15 December 2008 - 00:54

Unregisteredcd833335
  • Unregisteredcd833335
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Jag är ganska känslig...

Ljudnivån i originalskick uppfattade jag som aningen störande, då hårddisken ständigt spinner samt kan ge upphov till resonansljud beroende på underlag (i mitt fall en trä/spånskivehylla i en öppen TV-bänk). Hade fyra självhäftande 'gummi-fötter' liggande (ca 5 mm tjocka), som jag klistrade över de relativt tunna gummi-fötter som redan fanns. Ljudnivån minskade till nära nog ljudlöst (från ca 2.5 meters avstånd).

Postad 15 December 2008 - 08:15

Jnkn
  • Jnkn
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej,
har haft HDPVR boxen sedan i torsdags och har upptäckt ett problem. Alla förprogramerade inspelningar av en HD kanal (har endast prövat dessa), som "startar-pågår-avslutas" medan boxen står i standby läge (skall fungera enligt manualen) spelar endast in 29 min. Detta händer inte om boxen är påslagen under inspelning.

Finns det någon annan som upplevt samma problem?
Finns det några förslag på orsaker till detta? (har anslutning via HDMI till Sony receiver. Receiver/TV har varit avslagna (ej standby) under de misslyckade inspelningarna).

/Jnkn

Postad 15 December 2008 - 09:13

dalrok
  • dalrok
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Hej,
har haft HDPVR boxen sedan i torsdags och har upptäckt ett problem. Alla förprogramerade inspelningar av en HD kanal (har endast prövat dessa), som "startar-pågår-avslutas" medan boxen står i standby läge (skall fungera enligt manualen) spelar endast in 29 min. Detta händer inte om boxen är påslagen under inspelning.

Finns det några förslag på orsaker till detta? (har anslutning via HDMI till Sony receiver. Receiver/TV har varit avslagna (ej standby) under de misslyckade inspelningarna).

/Jnkn

Jag kan bekräfta att jag har samma problem, har dock bara gjort detta en gång och trodde då att jag "programmerat" (markerat inspelning på programmet i EPGn) fel men nu inser jag att det kanske är värre än så alltså?!!

Postad 15 December 2008 - 10:12

Unregisteredf696f4b6
  • Unregisteredf696f4b6
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
samma sak hände för mig. trodde också att jag klantat mig med schemaläggningen på nåt sätt men exakt 29 min var det!

är det nån som vet om man kan spela in en del av en program. tex om man vill spela in en kvart (8.15-8:30) av Gomorron sverige som är flera timmar långt?

Postad 15 December 2008 - 10:23

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

Hej,

Hmm, nu är det det flera som har upplevt samma problem så det verkar ju inte vara ett handhavandefel. Jag tycker dock det är mycket besynnerligt att ett sådant allvarligt fel inte har upptäckts i betatesten eftersom det skulle reulterat i att burken inte hade släppts ut på marknaden. Man undrar ju nu vad betatestarna egentligen har testat om de inte har spelat in HD-kanaler från standby i längre tid än 29 minuter? Själv har jag inte köpt boxen än och väntar nog ett tag till...

Ett tips är att ni betatestare kan bekräfta att detta är ett fel och sedan använder era kontakter hos Comhem för att rapportera detta omgående. Jag tror det är lättare än att "vanligt folk" felanmäler via kundtjänst (vilket alla borde göra ändå).

Edit: detta verkar ej bara beröra HD-kanaler som man kan läsa i några inlägg.

Redigerat av hakanh65, 15 December 2008 - 11:00.

Postad 15 December 2008 - 10:24

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Jag vill spela in nattetid ;)

Jag har hört att det börjar många bra program runt kl 00.00... :rolleyes:

Postad 15 December 2008 - 10:25

Unregistered863154f7
  • Unregistered863154f7
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

samma sak hände för mig. trodde också att jag klantat mig med schemaläggningen på nåt sätt men exakt 29 min var det!

är det nån som vet om man kan spela in en del av en program. tex om man vill spela in en kvart (8.15-8:30) av Gomorron sverige som är flera timmar långt?

klart du bara kan spela in en kvart... reservera programet i EPG o så går du in o manuellt ändrar tiden så kan du ju välja om du bara vill spela in tex 8.15 - 8.30

Postad 15 December 2008 - 10:34

Unregistered36301
  • Unregistered36301
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Även jag har råkat ut för "29-minuters problemet", dock på en SD-kanal. Försökte spela in Röd drake på någon kanal förra veckan (TV 6 tror jag) och det resulterade i en 29-minuters inspelning. För mig var det dock ännu konstigare då inspelningen återupptogs efter ca en timme. Början och slutet kom alltså med, konstigt.

Har haft boxen sen första dagen och har spelat in en hel del (oftast från Standby-läget) och detta är första gången något krånglar. Kan det kanske bero på någon tillfällig EPG-störning?

Postad 15 December 2008 - 10:56

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Hej,

/Jnkn

Hurra...
Varför jag "jublar" är för att jag tänkte faktiskt skriva om just detta problem igår då jag var borta i lördags kväll och hade ställt in 3 program i rad för inspelning och det första avbröts efter 29 minuter fast jag hade kollat att det var registrerat för att spela in 90 minuter på SVT1 - Dansbandskampen (Ej HD alltså).
De 2 efterföljande programmen gick bra att spela in.
Detta är 4 gången jag råkat ut för samma sak under de nu 10 dagar jag haft boxen (sen starten 4 dec) så eftersom ingen annan rapporterat detta problem så undrade jag hela tiden om jag gjort något fel.
Eftersom det är exakt efter 29 minuter det bryts varje gång så måste det ha något med buffern att göra ????

Måste påpeka att jag ännu INTE provat om samma sak händer om man lämnar boxen påsatt (dvs EJ i standby-läge).

Redigerat av Unregistered64f891a5, 15 December 2008 - 10:59.

Postad 15 December 2008 - 11:10

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0
Har inte drabbats av detta problem. Så här långt har alla inspelningar fungerat bra. Konstigt att det är olika på olika boxar. Det får mig än en gång att tro att vi har olika fw:s, fast det verkar ju inte vara så.

Postad 15 December 2008 - 11:45

Gustavo
  • Gustavo
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har också upplevt problemet med avbruten inspelning efter 29 min.
Spelade in på Canal+ sport 2 i lördags, blev lagom glad när jag skulle se på det jag trodde jag hade spelat in.

Postad 15 December 2008 - 12:35

Unregistered5f2ff720
  • Unregistered5f2ff720
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Ljudnivån i originalskick uppfattade jag som aningen störande, då hårddisken ständigt spinner samt kan ge upphov till resonansljud beroende på underlag (i mitt fall en trä/spånskivehylla i en öppen TV-bänk). Hade fyra självhäftande 'gummi-fötter' liggande (ca 5 mm tjocka), som jag klistrade över de relativt tunna gummi-fötter som redan fanns. Ljudnivån minskade till nära nog ljudlöst (från ca 2.5 meters avstånd).

Jag tyckte också det var störande i orginalskick.. Det var ett resonansljud som lät VOOOOOOOOOO.
Jag testade sätta dit vanliga möbeltassar först, men det hjälpte inte mycket.. Ljudet vart OOooooOOoooOOooOOoo istället. Då lade jag datorns ljuddämpningsmaterial som blivit över under boxen. Drygt 1 cm tjockt dämpmaterial. Nu hör jag inga resonansljud alls och märker knappt av boxen. Jag kan sova med den på.

Jag tycker det var väldigt mörk bild från boxen och jag hittar ingenstans där man kan ändra ljuset i den. Så var det inte på min gamla samsung DCB9401Z box. Jag fick höja ljuset på TVn till absolut maxvärde för att få en normalljus bild. Nu när jag har max ljusnivå inställt på TVn så är bilden väldigt fin! Om man har en mörk TV kanske det kan vara ett problem? Det var ju nära att det vart ett problem för mig, eftersom jag inte kan öka ljusstyrkan mer...

På min TV vibrerar National Geographics HD loggan lite när jag har inställt på 720p, men den är stabil när jag har inställt på 1080i. Det kanske bara beror på TVn, jag har ingen aning. Det är bara på loggan jag har märkt nån skillnad, annars tycker jag bilden ser lika ut.

När jag fick boxen så stod det samma meddelande på alla kanaler.. "Laddar konfigurationsdata, vad god vänta" eller liknande. Jag testade att spela in lite olika program via EPGn ändå, även fast jag inte hade nån bild. När jag hade ringt supporten och parat ihop boxen så kunde jag titta på programen jag hade spelat in medans jag inte hade nån bild. Jag testade aldrig att se på de inspelade programen innan boxen var ihopparad. Det vore kul om någon kunde testa spela upp det inspelade INNAN boxen är parad, och även testa spela in från kanaler ni inte ska få tillgång till efter parningen. Hustler är väl en bra försökskanal! ;) Vore lite roligt om det går att se på de inspelade filerna som man inte ska a tillgång till faktiskt.

Boxen har hängt sig en gång för mig. Bilden var svart på kanalen Showtime. Jag tröck på V-Format några gånger, bilden vart helgrön och boxen hängde sig så jag var tvungen att slå på strömbrytaren på baksidan.
Förutom det så tycker jag den är grym hitills. Väldigt fin bild både på SD och HD kanaler och det är trevligt att man kan spela in så många program samtidigt. Jag har ite svårt att orientera mig på fjärrkontrollen, men det är väl en vanesak antar jag. Det är svårt att känna om man är på sifferknapparna eller in och uppspelningsknapparna, för det är nästan inget mellanrum mellan dom.

Postad 15 December 2008 - 12:39

jonzy
  • jonzy
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Har också upplevt problemet med avbruten inspelning efter 29 min.
Spelade in på Canal+ sport 2 i lördags, blev lagom glad när jag skulle se på det jag trodde jag hade spelat in.

Samma problem här :-(

Ca hälften av gångerna blir inspelningen i stand-by enbart 29 minuter. BRUTAL BUGG!!!

Det lär väl dröja med en buggfix antar jag. Men vi måste väl felanmäla detta till Comhem kanske...

/Jonzy

Redigerat av jonzy, 15 December 2008 - 12:39.

Postad 15 December 2008 - 12:40

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Det här med att TV:n ska starta direkt när man kör igång boxen går ju inte att fixa med HDMI. Jag har ändrat "input signal" i Hotel-Menyn på min TH-42PX700 till HDMI1 men det enda TV:n gör är att den väljer hdmi när jag slår på TV:n. Finns det ytterliggare inställningar man kan göra för att väcka TV:n när man slår på boxen via HDMI?

Postad 15 December 2008 - 13:14

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0
Finns det någon betatestare här som vill dela med sig av testprotokollet ni fick av Comhem?

Postad 15 December 2008 - 14:09

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0

Jag tycker det var väldigt mörk bild från boxen och jag hittar ingenstans där man kan ändra ljuset i den. Så var det inte på min gamla samsung DCB9401Z box. Jag fick höja ljuset på TVn till absolut maxvärde för att få en normalljus bild. Nu när jag har max ljusnivå inställt på TVn så är bilden väldigt fin!

Här hemma är det inte det minsta mörk bild från boxen. Min Samsung-TV har backlight-inställningen på 3 (max är 10 tror jag). Har du testat med en annan kabel?

Postad 15 December 2008 - 15:52

G-T
  • G-T
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hej,

/Jnkn

Även jag har upplevt denna bug.
Det var American gigolo på TV4 den 12 dec. 01:00 (alltså mer korrekt 13 dec.).
29 min blev inspelat och givetvis trodde jag att det var något handhavande fel men så verkar det alltså inte vara.
Boxen var troligtvis i standby läge.
Det har bara hänt en gång för mig och hittills har jag spelat in ca 30 filmer/program.

Har följande version:
Programversion - HDPXCX 1.00.12
Loader - Y7.01
Uppgraderingsdatum - 29 SEP 2008

Postad 15 December 2008 - 16:07

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0
Det händer alltså inte alls varje gång utan bara ibland?

Och ingen har drabbats av det när boxen stått påslagen under den programmerade inspelningen? Visst kan boxen "slås av" under pågående inspelning? I så fall borde inspelningsfunktionen vara prioriterad på nått sätt så det borde inte kunna bero på någon slags funktion att slå på eller av själva boxen.

Om det även händer när boxen är påslagen kanske felet ligger hos EPG:n?

Postad 15 December 2008 - 16:40

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

...
På min TV vibrerar National Geographics HD loggan lite när jag har inställt på 720p, men den är stabil när jag har inställt på 1080i. Det kanske bara beror på TVn, jag har ingen aning. Det är bara på loggan jag har märkt nån skillnad, annars tycker jag bilden ser lika ut.
...

Jag hade mycket bättre skärpa på resultattavlan C+ Sport HD med 1080i från boxen jämfört 720p ( min TV är 720p ).Så jag ska garanterat ha 1080i på HD-kanalerna, även 720p dito vad det verkar. Jag ska analysera SD med 1080i och 720p också, skulle tippa att det blir samma resultat där.

Postad 15 December 2008 - 18:06

niklas 75
  • niklas 75
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
boxen har avbrytit inspelningen flera gånger när den varit avslagen ibland är det inspelat 13 minuter och ibland 29minuter har rappoterat buggen förra veckan till comhem enligt han skulle det vara på väg en uppdaterinng i början på nästa år.men den här buggen visste han inget om

Postad 15 December 2008 - 18:44

Oden_08
  • Oden_08
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej,

Någon som vet om boxen är en fungerande Anynet+ enhet? Jag har en Samsung PS42QS men kan inte få det att fungera, men sen är jag en rookie också:)
Tackar på förhand!

Postad 15 December 2008 - 18:49

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Oroväckande detta med stopp i inspelning efter 29 min med boxen i standbyläge. Har bara provat med att ha boxen på än så länge, men tänket sätta den i standby över julhelgen då jag åker bort. Nu får den bli på....

Börjar dock få samma problem som med VHS tidigare: en massa inspelningar ligger o blir aldrig tittade på någon gång. Har redan fyllt hårddisken till ca 40 % o bara haft boxen drygt en vecka... :)

Postad 15 December 2008 - 20:41

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Nu står det en box hemma hos mig oxå ;)
Tänkt dock inte koppla in den förens till helgen så att man får lite gratiskanaler över jul och nyår :)
För det brukar väl ingå typ 2v alla kanaler from när man satt in kortet i maskinen? :)

Postad 15 December 2008 - 20:50

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Vete tusan vad som hände med min beställning av den gamla boxen men nu är iaf denna inhandlad istället. Första inspelningsbara någonting sedan jag slopade videon för fem sex år sedan så det blir intressant om man nu kommer kika på mer än morgon-tv och sport...

Postad 15 December 2008 - 21:25

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

Nu står det en box hemma hos mig oxå ;)
Tänkt dock inte koppla in den förens till helgen så att man får lite gratiskanaler över jul och nyår :)
För det brukar väl ingå typ 2v alla kanaler from när man satt in kortet i maskinen? :)

Nix, tiden började ticka när du hämtade ut kortet, så det är väl bara att stoppa i det och titta på dem direkt. Tiden har att göra med Comhems administrativa/tekniska system och rutiner att göra, knappast av ren välvilja.

Postad 15 December 2008 - 21:39

sheeevil
  • sheeevil
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Har redan fyllt hårddisken till ca 40 % o bara haft boxen drygt en vecka... :)

92% här... alla kanaler är ju fria ett tag... bäst å passa på, typ... :)

Postad 15 December 2008 - 21:45

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Nix, tiden började ticka när du hämtade ut kortet, så det är väl bara att stoppa i det och titta på dem direkt. Tiden har att göra med Comhems administrativa/tekniska system och rutiner att göra, knappast av ren välvilja.

Vid införskaffandet av Humaxen utan hårddisk för 1,5 år sedan skulle det skickas ut nytt kort. Efter ha väntat någon dag ringde jag och bad om nytt utskick eftersom jag misstänkte att kortet förkommit på posten. Men kort 1 dök upp dagen efter och kort 2 dagen därpå. När kort 1 och 14 dagars fritittande löpt ut provade jag med kort 2 och hade därmed 14 dagar ytterligare fritt av alla program.

Postad 15 December 2008 - 22:01

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Vid införskaffandet av Humaxen utan hårddisk för 1,5 år sedan skulle det skickas ut nytt kort. Efter ha väntat någon dag ringde jag och bad om nytt utskick eftersom jag misstänkte att kortet förkommit på posten. Men kort 1 dök upp dagen efter och kort 2 dagen därpå. När kort 1 och 14 dagars fritittande löpt ut provade jag med kort 2 och hade därmed 14 dagar ytterligare fritt av alla program.

Tror oxå att det är 2v fritt för att locka kunderna till merköp.

Postad 15 December 2008 - 22:16

haihep
  • haihep
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Tiden börjar när man sätter kort i box.

Postad 15 December 2008 - 22:18

martin0101
  • martin0101
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Är det många av Er som har problem med Lipzynk på HD-kanalerna? Jag har tidvis rätt stora problem med TVHD och National Geographic. Kan det vara något fel på boxen eller är det sändningen? Jag hade en Humax CXHD-1000 tidigare och den hade aldrig dessa problem.

Postad 15 December 2008 - 22:42

marka971
  • marka971
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Hurra...
Varför jag "jublar" är för att jag tänkte faktiskt skriva om just detta problem igår då jag var borta i lördags kväll och hade ställt in 3 program i rad för inspelning och det första avbröts efter 29 minuter fast jag hade kollat att det var registrerat för att spela in 90 minuter på SVT1 - Dansbandskampen (Ej HD alltså).
De 2 efterföljande programmen gick bra att spela in.
Detta är 4 gången jag råkat ut för samma sak under de nu 10 dagar jag haft boxen (sen starten 4 dec) så eftersom ingen annan rapporterat detta problem så undrade jag hela tiden om jag gjort något fel.
Eftersom det är exakt efter 29 minuter det bryts varje gång så måste det ha något med buffern att göra ????

Måste påpeka att jag ännu INTE provat om samma sak händer om man lämnar boxen påsatt (dvs EJ i standby-läge).

Samma här, trodde jag hade klantat till det och råkat avbryta 2 inspelningar efter just 29 minuter. Verkar dock inte vara jag som har slarvat...

Postad 15 December 2008 - 23:39

Unregisteredf696f4b6
  • Unregisteredf696f4b6
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
är det inte så att CH bjuder på alla kanaler i början för att få merförsäljning. sjukt lyxigt känns det iaf att bläddra genom hela utbudet

dock Hustler är fortfarande kodad hos mig, vilket borde tyda på att det är medvetet. om du skulle lämna den fri skulle det nog ta hus i **** :)

gör ju iofs inget då man har alla tv 1000 och canal+. en sak som är grym med denna box är att den är har ett porno mode. man kan dölja sådant som man vill dölja. nån som vet hur man ändrar koden till det?

Postad 16 December 2008 - 00:16

Unregisteredcededbef
  • Unregisteredcededbef
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Då har även jag köpt en box. Några frågetecken:

- HDTV-kanalerna har bra bild men de vanliga SD-kanalerna är lite suddiga jämfört med min CXHD-1000C. Detta är en enorm besvikelse! Kan det finnas någon inställningsmöjlighet jag missat? (Jag har testat både 720P, 1080i och original)
- Man måste sätta på tassar eller något liknande under enheten för att få bort resonansljudet, helt sjukt att de inte fixat en sådan enkel sak.
- När jag kopplar in medföljande antennkabel minskar min mottagning från 58% till 42%. Behöver man verkligen ha den inkopplad?
- Störigt att fronten inte har någon klocka när den är påslagen, det har ju varit min enda klocka i flera år :-)

Om det inte hade varit för en suddig bild på SD-kanalerna hade jag varit supernöjd.

Postad 16 December 2008 - 01:05

brisque
  • brisque
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Hej,

Har råkat ut för detta en gång (av totalt kanske 10 inspelade program)... "NASA:s största milstolpar" på Discovery Science i fredags, 29 min i standby.

Postad 16 December 2008 - 07:05

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Har råkat ut för detta en gång (av totalt kanske 10 inspelade program)... "NASA:s största milstolpar" på Discovery Science i fredags, 29 min i standby.

Jag fick 29 min på en av mina inspelningar. Som tur var rymdes programmet. Det var 30 min inprogrammerat. Det verkar alltså som att "29-minutersbuggen" har kommit till världen och en ny firmware-väntan tar sin början. Varför upptäcktes inte denna under testningen?

Postad 16 December 2008 - 07:24

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Ofan, skumt. Har aldrig råkat ut för den där 29 minuters grejjen vad jag vet (inte så att jag kollat exakta tidpunkten på det inspelade programmen men jag har aldrig missat nått iaf, speciellt inte "NASA:s största milstolpar", en sån sinnessjukt bra serie! :)). (reservation för att det hänt på en inspelning jag inte sett på än)

Jag har iofs alltid haft en liten buffer satt före- och efter programmen. Ni som råkar ut för buggen, har ni det med?

Skriv lite mer om det så rapporterar jag direkt till Comhem.

Redigerat av pacman, 16 December 2008 - 07:25.

Postad 16 December 2008 - 07:50

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Ofan, skumt. Har aldrig råkat ut för den där 29 minuters grejjen vad jag vet (inte så att jag kollat exakta tidpunkten på det inspelade programmen men jag har aldrig missat nått iaf, speciellt inte "NASA:s största milstolpar", en sån sinnessjukt bra serie! :)). (reservation för att det hänt på en inspelning jag inte sett på än)

Jag har iofs alltid haft en liten buffer satt före- och efter programmen. Ni som råkar ut för buggen, har ni det med?

Skriv lite mer om det så rapporterar jag direkt till Comhem.

Har inte haft buffert, har enbart valt program via Guiden/EPG:en.
Har "bara" råkat ut för "29 minuters problemet" när boxen varit i stand by läge. Har haft "problemet" både vid inspelning av HD- och SD-kanaler.
En sak är dock minst sagt underlig: Om jag samma kväll (eller snarare dygn) programmerat flera inspelningar och boxen hela tiden varit i stand by läge så är det "bara" första inspelningen som kapats vid 29 minuter!

Redigerat av Unregistered64f891a5, 16 December 2008 - 07:51.

Postad 16 December 2008 - 07:56

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0
Jag som hittills inte råkat ut för 29-minutersproblemet har en tidsbuffert före och efter inspelningarna, inlagd via menyn. Än så länge har vi bara spelat in 20-25 program, så kanske dyker problemet upp.

Redigerat av Mange36, 16 December 2008 - 08:10.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.