Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 09 August 2009 - 18:16

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Mmja, dollarn står ju inte så snuskigt högt nu så det blir ju ca 285 SEK och det tycker jag inte är särskilt farligt för ett högkvalitativt läderfodral.

Snarare 300 spänn, det tycker jag är dyrt för ett tunt fodral. Köper hellre detta då :

http://www.iphonebut...-svart-232.html

Det är ändå bara tänkt att skydda telefonen, inte vara någon lyxvara.

Postad 09 August 2009 - 18:41

-Seb-
  • -Seb-
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Ja satt o kollade lite på Tre olika abonnemang till iPhonen. Såg att man kan välja till antingen, "3 mobil surf" eller "3 Mobil Surf Turbo".
Den första kostar bara 90kr/ mån och då får man "Surfa obegränsat med mobilen till fast pris i upp till 0,384 Mbit/s"
På "turbo" versionen står det såhär, "Surfa obegränsat med mobilen i upp till 6 Mbit/s för endast 5 kr/dag".
Betyder det på den sista att ja måste betala 150 kr/mån som det kosta plus 5 kr varje dag??
Eller har ja missuppfattat allt?

Edit: Ja läste på lite, fattar att de kosta 5kr/dag vilket blir 150 i månaden... Kan man ta bort inlägg, detta var ju helt onödigt av mig=)

Redigerat av -Seb-, 09 August 2009 - 18:44.

Postad 09 August 2009 - 19:50

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Snarare 300 spänn, det tycker jag är dyrt för ett tunt fodral. Köper hellre detta då :

http://www.iphonebut...-svart-232.html

Det är ändå bara tänkt att skydda telefonen, inte vara någon lyxvara.

Dåså :)

Postad 10 August 2009 - 10:26

Highlaj
  • Highlaj
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Beställde nu ett invisible shield full body :) 200pix@cdon. tänker dock bara använda baksidan

Postad 10 August 2009 - 11:06

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0

Är det här samma?

http://www.iphonebut...iskben-324.html

http://www.switcheas...php?color=black

Svarar mig själv.

Nej det är det inte naturligvis. Ibland vill man bara inte inse. :)

Postad 10 August 2009 - 11:16

arathorn
  • arathorn
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag tycker och förmodligen många med mig att det finns en del småsaker som det hade varit skönt om dom fixade till i nästa uppdatering. T.ex leverans rapport på sms/mms, möjlighet att spara videoklipp från mms, göra mappar att spara sms/mms i. Någon som vet något bra ställe att framföra det här på? Har kollat runt men hittar mest amerikanska forum och dom kan ju inte ens skicka mms ännu.

Postad 10 August 2009 - 11:46

Freddie73
  • Freddie73
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Hej,
Jag har strul med 3G-nätet på min iPhone 3gs 16GB. Den går från full täckning till ingen täckning för att fem till tio sekunder senare gå tillbaka till full täckning. Detta händer oavbrutet vilket leder till att folk som ringer intwe kommer fram och det är j****t störande att köra alla apps....ja ni förstår själva.
Jag kör med Telenor och har varit i kontakt med dem två ggr. Första fick jag tala med nån dåre på kundtjänst som vägrade vara hjälpsam och som bara skyllde på att 3G-nätet krånglade för tillfället och att jag får återkomma senare. Försökte ligga på och tjata lite men den personen tyckte inte om att hjälpa folk helt enkelt...sjukt.
Senare chattade jag med deras kundtjänst och då menade de på att det skulle kunna vara att jag har ett väldigt gammalt SIM-kort (skulle gissa på 10 år nästan) och att detta skulle kunna vara problemet. Men de vill att jag återkommer i morgon då fler tekniker tydligen är på plats.
Hur som helst, är det någon som känner igen detta problem? Är det någon som hört talas om att ett gammalt SIM skulle få 3G-nätet på svaj? För mig känns det som att det är telefonen det är fel på.
Just det ja, 3G-nätet fuingerar felfritt med min gamla telefon (HTC) och samma SIM.

Blev ett långt inlägg, tack på förhand.

/Freddie

Var inne på Telenor butiken idag. De bytte ut mitt SIM-kort och vips så fungerar 3G-nätet perfekt. Det var för gammalt helt enkelt. Skönt att få det fixat. Nu kan jag njuta i fulla drag av världens coolaste pryl!! :)

Postad 10 August 2009 - 12:02

donpa
  • donpa
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Jag har en snabb och enkel fråga. Om jag förstått det rätt så klarar inte iPhone 3GS av avi filmer i div-x format. Finns där något enkelt sätt att lösa detta? Med 32gig så vill man såklart kunna spela avi filmer...

Tacksam för svar!

Postad 10 August 2009 - 12:04

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Var inne på Telenor butiken idag. De bytte ut mitt SIM-kort och vips så fungerar 3G-nätet perfekt. Det var för gammalt helt enkelt. Skönt att få det fixat. Nu kan jag njuta i fulla drag av världens coolaste pryl!! :)

Bytte dom det på omedelbart på plats? Skulle tro att mitt SIM också börjar bli lite åldersstiget...

Postad 10 August 2009 - 12:51

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Jag tycker och förmodligen många med mig att det finns en del småsaker som det hade varit skönt om dom fixade till i nästa uppdatering. T.ex leverans rapport på sms/mms, möjlighet att spara videoklipp från mms, göra mappar att spara sms/mms i. Någon som vet något bra ställe att framföra det här på? Har kollat runt men hittar mest amerikanska forum och dom kan ju inte ens skicka mms ännu.

Vad ska du med mappar för SMS/MMS till?

Jag har en snabb och enkel fråga. Om jag förstått det rätt så klarar inte iPhone 3GS av avi filmer i div-x format. Finns där något enkelt sätt att lösa detta? Med 32gig så vill man såklart kunna spela avi filmer...

Tacksam för svar!

Det finns massvis av konverterprogram att ladda ner gratis från nätet, google är din vän :)

Postad 10 August 2009 - 13:10

frajje
  • frajje
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Har beställt Bodyguardz som ska va bättre än Invisible shield osv.. Ingen "apelsinskal effekt" =) Vart inte så dyrt heller
230spänn ink frakt från USA och då får man ju dubbla uppsättningar och livstidgaranti.
http://www.bodyguardz.com
Sen kör jag med ett typ tyg fodral likt "Sena UltraSlim Pouch" som jag fick med min SE w960i för lääängesen :)

Är ju så fruktansvärt supernöjd... 3GS is the shit, verkligen..

MEN..

Ni som kör bluetoothheadset, kan ni styra voice control´en från den?!
Har ett Sony Ericsson HBH-DS205
Vet ju att Iphonen inte stödjer låtbyte eller spolning via bt utan bara play/stop vol upp/ner (vilket är kasst)
Men de trådade headsetet funkar ju kanon med voice control´en

Någon som fått de att funka?

EDIT:

Glöm frågan :P Hittade svaret själv.
Kommer i 3.1 .. iaf Voce control via BT
http://www.theiphone...-voice-control/

Redigerat av frajje, 10 August 2009 - 13:14.

Postad 10 August 2009 - 13:16

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur man får leverans besked på sms med telia på Iphonen.
Vet att vissa har att man skall börja meddelandet med KV# eller liknande.
/Simz

Redigerat av Simz, 10 August 2009 - 13:21.

Postad 10 August 2009 - 13:26

donpa
  • donpa
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Det finns massvis av konverterprogram att ladda ner gratis från nätet, google är din vän :)

Jo det vet jag, men att konvertera tar massor med onödig tid. Vet du om där finns någon spelare för avi för iPhone? Av mina erfarenheter så är mp4 inge vidare format. Det står sig iaf svagt mot div-x /xvid.

Redigerat av donpa, 10 August 2009 - 13:27.

Postad 10 August 2009 - 13:38

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
har precis fått mobilen, men hur i **** öppnar man för simkortet,
måste vara sämsta manualen någonsin.
stoppar in pinnen i hålet men inget händer

edit. funkade nu. jag var för försiktig

telefonen suger åt sig fingeravtryck och jag har inte fått något skydd än. lite surt

kan inte synkronisera thunderbird, nog borde man väl kunna det?

Vill kunna synkronisera thunderbird och windows live mail. Måste man skaffa nåt separat mailprogram för det?

Redigerat av Christopher_A, 10 August 2009 - 13:45.

Postad 10 August 2009 - 13:43

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Jo det vet jag, men att konvertera tar massor med onödig tid. Vet du om där finns någon spelare för avi för iPhone? Av mina erfarenheter så är mp4 inge vidare format. Det står sig iaf svagt mot div-x /xvid.

Nu får du sortera päronen här...

Först och främst är mp4 ett containerformat, precis som avi, men DivX/XviD är codecs. I containern kan man lägga en bild- och ljudslinga som var för sig kan komprimeras på olika sätt beroende på vilken codec man använder.

Kort sagt, mp4 är ett kanonformat och du är tvungen att använda detta då.

Postad 10 August 2009 - 13:54

donpa
  • donpa
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Nu får du sortera päronen här...

Först och främst är mp4 ett containerformat, precis som avi, men DivX/XviD är codecs. I containern kan man lägga en bild- och ljudslinga som var för sig kan komprimeras på olika sätt beroende på vilken codec man använder.

Kort sagt, mp4 är ett kanonformat och du är tvungen att använda detta då.

Måste jag vara så pass specifik att jag anger exakt vilket codec i mp4 som jag menar? Vad jag vet finns där inget codec, varker i mp4 eller annat, som rubbar på xvid. Åtminstonde inte av mina erfarenheter.

Men oavsett vilket finns där någon spelare som man kan installera så att man kan spela avi filer i iPhone?

Postad 10 August 2009 - 14:09

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Måste jag vara så pass specifik att jag anger exakt vilket codec i mp4 som jag menar? Vad jag vet finns där inget codec, varker i mp4 eller annat, som rubbar på xvid. Åtminstonde inte av mina erfarenheter.

Men oavsett vilket finns där någon spelare som man kan installera så att man kan spela avi filer i iPhone?

Finns ingen som jag vet om i vanliga App store. Kanske finns något i Cydia. Kör alltid själv mp4 med h.264 då det generellt sätt ger bäst resultat i min erfarenhet.

Postad 10 August 2009 - 14:27

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Nej, någon sådan spelare finns inte. Jag säger sedan som phindus, h.264 rockar.

Postad 10 August 2009 - 15:02

donpa
  • donpa
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Nej, någon sådan spelare finns inte. Jag säger sedan som phindus, h.264 rockar.

Tråkigt att höra. Känns som ett steg bakåt att inte kunna spela avi :/

Sett till storleken så är Xvid överlägset det mesta plus att majoriteten av det som finns att få tag i är xvid / div-x.

Vad är tiden på att konvertera till mp4? Med bra kvalité då... Tar gärna exempel på vanlig film á ~700mb och ett vanligt serie avsnitt á ~250mb. Återigen tacksam för all er hjälp!

Postad 10 August 2009 - 15:07

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Tråkigt att höra. Känns som ett steg bakåt att inte kunna spela avi :/

Sett till storleken så är Xvid överlägset det mesta plus att majoriteten av det som finns att få tag i är xvid / div-x.

Vad är tiden på att konvertera till mp4? Med bra kvalité då... Tar gärna exempel på vanlig film á ~700mb och ett vanligt serie avsnitt á ~250mb. Återigen tacksam för all er hjälp!

Du behöver ju inte oroa dig för datamängden med en 32GB iPhone när en hel tvåtimmars spelfilm ligger på en 400-500 MB :)

Tid för att konvertera går inte att svara på då det beror ju på hur pass snabb dator man har. Jag konverterade serieavsnitt rätt flitigt tidigare och då tog 45-50 video ca 30 minuter på min värdelösa PC. Jag skulle gissa att det tar en knapp timme att konvertera en tvåtimmarsfilm om du har en någorlunda PC med max två år på nacken.

Postad 10 August 2009 - 15:30

TobbeBecks
  • TobbeBecks
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Går det inte att skaffa Iphone hos tele2 eller?

Om inte, vilket är det mest prisvärda alternativet om man ligger på 200-250 sms i mån och inte ringer så våldsamt mycket?

Tacksam för svar.

Postad 10 August 2009 - 15:44

donpa
  • donpa
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Du behöver ju inte oroa dig för datamängden med en 32GB iPhone när en hel tvåtimmars spelfilm ligger på en 400-500 MB :)

Tid för att konvertera går inte att svara på då det beror ju på hur pass snabb dator man har. Jag konverterade serieavsnitt rätt flitigt tidigare och då tog 45-50 video ca 30 minuter på min värdelösa PC. Jag skulle gissa att det tar en knapp timme att konvertera en tvåtimmarsfilm om du har en någorlunda PC med max två år på nacken.

Det är lite det här jag var orolig för :/ Vill inte behöva lägga 1h/film och ½h/avsnitt :( Funderar på att ändra min order och köpa en n97a istället. Känns helt befängt att iPhone inte klarar avi, men samtidigt klarade den inte mms tidigare iheller. Varför anser man hela tiden att den är så edgig när den fortfarande bara har 3mpix kamare och inte klarar avi? :/ Lite besviken för stunden faktiskt....

Postad 10 August 2009 - 15:57

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Det är lite det här jag var orolig för :/ Vill inte behöva lägga 1h/film och ½h/avsnitt :) Funderar på att ändra min order och köpa en n97a istället. Känns helt befängt att iPhone inte klarar avi, men samtidigt klarade den inte mms tidigare iheller. Varför anser man hela tiden att den är så edgig när den fortfarande bara har 3mpix kamare och inte klarar avi? :/ Lite besviken för stunden faktiskt....

iPhonen har aldrig marknadsförts som en kameramobil och lär inte göra det på ett tag än. Är kameran jätteviktig så skall man nog välja något annat. Avi.... Apple har valt att stödja den professionellt mest använda codecen, h.264, vilket jag är lycklig över då jag laddar ned allt i just det formatet och har valt att rippa alla mina skivor till det formatet. En anna orsak är ju också att alla TV-serier och filmer som apple säljer/hyr ut är i h.264. iPhonen ligger verkligen inte på teknikutvecklingens framkant (det är det nog ingen som hävdar) men de är otroligt skickliga på att skapa en miljö och en användarupplevelse som är utöver det vanliga. Vill man ha det absolut senaste inom utvecklingen så är nog Nokia och SE bättre aktörer, men frågan är ju bara om man får en lika trevlig användarupplevelse.

Postad 10 August 2009 - 15:59

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

Det är lite det här jag var orolig för :/ Vill inte behöva lägga 1h/film och ½h/avsnitt :) Funderar på att ändra min order och köpa en n97a istället. Känns helt befängt att iPhone inte klarar avi, men samtidigt klarade den inte mms tidigare iheller. Varför anser man hela tiden att den är så edgig när den fortfarande bara har 3mpix kamare och inte klarar avi? :/ Lite besviken för stunden faktiskt....

Håller med om att Iphone kan tyckas vara lite begränsad, men att alla ständigt tjatar på det där med 3 mpix kameran börjar bli löjligt. Om jag visar upp en bild för någon (eller för mig själv, för den delen...) så finns det inte många som kan säga hur många mpix bilden ligger på. För många mpix med dålig optik är i stället sämre, med tanke på utrymmet filerna kräver. Ingen klagade på bildstorleken när digitalkamerorna började komma upp i 3 mpix.

Postad 10 August 2009 - 16:03

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Jag undrar om det finns någon svensk butik/webbutik som säljer följande silicon case till iphone:

http://www.ideal-cas...eries-blue.html

Postad 10 August 2009 - 18:44

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1627 inlägg
  • 0
har en fundering, har tagit några bilder med min 3gs och tänkte kolla hur dom ser ut på datorn.
har letat i itunes men blir inte klok på hur man för över bilder från iphone till datorn (pc)
någon som vet hur man gör?

Postad 10 August 2009 - 18:46

Unregisteredca490738
  • Unregisteredca490738
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

har en fundering, har tagit några bilder med min 3gs och tänkte kolla hur dom ser ut på datorn.
har letat i itunes men blir inte klok på hur man för över bilder från iphone till datorn (pc)
någon som vet hur man gör?

Kolla i utforskaren, där skall iphonen dykt upp och där kan du bläddra bland dina bilder precis som om du kopplat in en vanlig digitalkamera.

Postad 10 August 2009 - 19:02

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1627 inlägg
  • 0

Kolla i utforskaren, där skall iphonen dykt upp och där kan du bläddra bland dina bilder precis som om du kopplat in en vanlig digitalkamera.

så det vad där dom var, tackar.

Postad 10 August 2009 - 21:06

brumie
  • brumie
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
haha.. lätt det hetaste skalet (med tillbehör)!
http://hertenberger.co.za/?tag=iphone

Postad 10 August 2009 - 21:20

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Alltså had en nokia 5800 förut o den klara minsann heller inte avi så inte är alla nokia så mycke bättre... o jag har 100% roligare med min iphone :rolleyes:

Postad 10 August 2009 - 21:36

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0

Det är lite det här jag var orolig för :/ Vill inte behöva lägga 1h/film och ½h/avsnitt :rolleyes: Funderar på att ändra min order och köpa en n97a istället. Känns helt befängt att iPhone inte klarar avi, men samtidigt klarade den inte mms tidigare iheller. Varför anser man hela tiden att den är så edgig när den fortfarande bara har 3mpix kamare och inte klarar avi? :/ Lite besviken för stunden faktiskt....

Vad använder du för skärm när du tittar på dina bilder? Du vet väl att datorskärmar och tv ligger på 1-2 mpix vanligtvis. Dessutom klarar väl knappast skräpoptiken i en mobil mer än 3 mpix? Snarare 1-2 skulle jag tro.

Postad 10 August 2009 - 21:40

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Polarn har en N97, och programvaran han använder för att överföra filmerna konverterar filerna till något annat.

Postad 10 August 2009 - 22:01

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
första arbetsdagen och jag kände mig redan orolig för min iphone
vill ha ett skal som skyddar den rejält. Ska ha skydd av skärmen så att den inte skadas om en kant av något träffar den. ska skydda mot stötar och ha en handrem och helst också nåt så man kan sätta spänna den i byxorna.

Postad 10 August 2009 - 22:18

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Kolla in Apple Store finns en del skal att välja mellan. http://store.apple.c...?mco=MTI3OTQyNA

Postad 10 August 2009 - 22:25

arathorn
  • arathorn
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
[quote name='zinned78' date='Aug 10 2009, 13:51 ' post='2525596']
Vad ska du med mappar för SMS/MMS till?

Vill kunna spara vissa sms/mms i separata mappar som jag gjorde på min n95:a t.ex roliga saker i en mapp, mms på mitt barn i en separat. Bara så det blir lite bättre ordning. Även om inte alla vill det så borde det inte vara någon jätte vetenskap att fixa så att möjligheten finns i alla fall.

Postad 10 August 2009 - 22:28

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
vill ha tips på träningsapps, gps-apps,
olika tips för att synkronisera mellan dator och iphone
bokmärkessynkronisering mellan flera datorer och iphone
kontakt och mailsynkronisering mellan flera datorer och iphone

känns som jag måste börja konsolidera all information jag har utspridd på mina 3+datorer, backups, mobiler och webapps. tips?

finns det nåt bra sätt att organisera apps på iphone, kan man kategorisera/gruppera apps?

vill kunna dela in olika slags program på olika sidor och snabbt gå till sida, istället för att bläddra mig till en sida. går det?

finns det nåt sätt att låsa iphonen direkt på?`
har bara hittat en inställning som gör att den låses efter en minut, men jag vill kunna låsa den på direkten innan jag stoppar ner den i någon ficka. Switchen på vänster sida som jag trodde var låsknapp verkar mest vara en mute-knapp då man fortfarande kan trycka på skärmen när den är påslagen.

skulle man ha laddat iphonen till max när man fick den? stod ingenting om det i den dåliga ursäkten till manual som följde med den och eftersom den delvis redan var laddad började jag använda den på direkten

Postad 10 August 2009 - 22:32

arathorn
  • arathorn
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Min sambo har en kompis i Norge som brukar skicka mms med små filmklipp i, har alltid fungerat att kolla på men nu när hon får på sin iPhone så får hon bara fram ljudet och ingen bild. MMS från mig är inga problem utan det är just dom hon får från Norge, dem skickas från en SE.

Någon som har en aning vad detta kan bero på?

Postad 10 August 2009 - 22:38

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Kolla in Apple Store finns en del skal att välja mellan. http://store.apple.c...?mco=MTI3OTQyNA

enda som var någorlunda nära vad jag ville ha var dessa:
http://store.apple.c...?mco=NTUwMjkyMw
http://store.apple.c...?mco=NDY5NzU3OA
http://store.apple.c...?mco=NTI4OTc0Mw

men inte riktigt vad jag vill ha ändå

Postad 10 August 2009 - 22:47

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
är det automatiskt inställt så att när man är uppkopplad mot wifi och 3G så går allt internetrelaterat via wifi?
eller måste man ställa in det själv?

hur ser man ALLA wifinät?
vet att det finns minst 8 nät där jag bor, men jag ser bara 2 i iphone, varav 1 är mitt

Redigerat av Christopher_A, 10 August 2009 - 22:50.

Postad 10 August 2009 - 22:47

Unregistered2aae653a
  • Unregistered2aae653a
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Kan nämna att jag var i kontakt med 3's kundtjänst idag, angående orderfråga på min iphone.

Damen i luren gav mig följande info:

"Du beställde din den 3/8. Du får din telefon senast på fredag. Alla som har beställt innan den 5/8 kommer få sina telefoner levererade senast på fredag."

Hoppas det kan glädja någon på detta forum :rolleyes:

Postad 10 August 2009 - 23:16

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Ingen som har något besked från Halebop?

Postad 10 August 2009 - 23:16

henryd
  • henryd
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Du kan trycka på av knappen så släcks skärmen. Den till höger på ovansidan av telefonen. Fungerar som knapplås typ. För att aktivera skärmen igen tryck på home knappen.

Postad 11 August 2009 - 00:03

Me0w
  • Me0w
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Tjenare,

Var sugen på att köpa en 3Gs i början, men jag är för jäkla snål, sen gillar jag inte tanken på att vara uppbunden på ett abonnemang en längre tid... Jag har alltid haft kontantkort.

Gick över till att kolla på 3G, skillnadena är trots allt minimala, hastighetsskillnaden tänker man förmodligen bara på om man lägger två iPhones sida vid sida, och kameran är visserligen en förlust men för sprisskillnaden är det bara inte värt det.

Snålade ännu mer och jag har nu tänkt köpa en begagnad iPhone 3G :D förlåt om jag skriver om 3G i den här tråden, känns bara lite löjligt att dra upp 3G-tråden sida vid sida om 3Gstråden för en snab instickare...

Om man köper en beg. iPhone 3G som är låst till Telia, kan jag få en 100%ig bekräftelse på att jag helt själv kan jailbreaka och sedan låsa upp den på egen hand? Funkar det med 3.0 osv? Och behöver jag ett Telia-simkort för att kunna genomföra upplåsningen, innan jag kan byta simkort? Sist men inte minst, kan man köpa surfpaket från Comviq som funkar med iPhone eller? :rolleyes:

Tack på förhand.

Postad 11 August 2009 - 00:55

Unregistered2aae653a
  • Unregistered2aae653a
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
tänkte flinka in med lite humor i tråden för alla oss om väntar:

http://www.youtube.c...h?v=9JJJAYrYMcQ

Postad 11 August 2009 - 07:04

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

vill ha tips på träningsapps, gps-apps

Jag köpte MotionX GPS länk, det är nått träningsprogram med GPS så man ser vart man t ex sprungit vilken hastighet osv, har inte testat ännu men ska ut å springa snart, sen kunde man även lyssna på musiken man har i iphonen också. Kostade endast 22 kr, men det finns nån gratisvariant me såg jag.

Postad 11 August 2009 - 07:09

Unregistereda73b99af
  • Unregistereda73b99af
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag är i valet och kvalet till att uppdatera till en 3GS. Har idag en 3G och fullkomligt älskar den. Jag är barnsligt förtjust i coola användargränssnitt och där är iPhone kungen. Jag gillar också allt jag kan göra med telefonen. MEN.... för mig känns batterifrågan som en verklig showstopper.

Jag anser att ett rimligt minimikrav på batteritid är 1 dag, dvs jag kan acceptera att sätta telefonen på laddning varje kväll och att ta med mig laddare om jag ska på utflykter över natt men mer än så gör livet väldigt besvärligt. Jag måste kunna lita på att jag har batteri kvar om bilen skulle stanna på väg hem från jobbet tex.

Tipsen här på forumet har varit en lång lista på åtgärder för att förbättra batteritiden, slå av bluetooth, push, wifi, 3G, GPS mm, men allvarligt talat, hur användbar blir telefonen då. Om det krävs att dessa funktioner stängs av så är det en telefon utan dessa som man ska jämföra med när man ställer iPhonen mot övriga telefoner för jämförelse.

Jag vet inte hur det är med er andra men för mig ser det ut så här:

Bluetooth: Har bluetooth handsfree i bilen. Kopplar upp sig automatiskt när jag sätter mig i bilen. Hela idén försvinner om jag ska in i telefonen och aktivera bluetooth varje gång jag sätter mig i bilen och stänga av den när jag går ur.

Wifi: Har trådlöst nätverk hemma och på kontoret. Självklart kan jag inte hålla på och slå på och av denna funktion varje gång jag kommer hem eller till jobbet.

Push: Kan man möjligtvis leva utan men då faller ju användandet av t ex IM+ då väl tanken måste vara att man kan vara ständigt uppkopplad och nåbar.

Nog är det märkligt att funktioner som man lanserar med buller och bång sedan rekommenderas att de ska slås av om man vill kunna använda telefonen.

Är det bara jag som resonerar så här?

Postad 11 August 2009 - 07:24

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Det är lite det här jag var orolig för :/ Vill inte behöva lägga 1h/film och ½h/avsnitt :rolleyes: Funderar på att ändra min order och köpa en n97a istället. Känns helt befängt att iPhone inte klarar avi, men samtidigt klarade den inte mms tidigare iheller. Varför anser man hela tiden att den är så edgig när den fortfarande bara har 3mpix kamare och inte klarar avi? :/ Lite besviken för stunden faktiskt....

Låt mig förstå dig rätt, du gnäller på att telefonen inte har klarat MMS tidigare? Oj.

Sedan så bör du kanske fundera på hur man definierar en bra kamera för inte är det genom upplösningen iaf, den berättar bara hur stor bilden är och inte hur bra den är utan det får man avgöra själv vilket inte någon spec kan göra åt dig. Det är optiken som styr det.

Vad det gäller att inte klara avi så är det väl inget märkligt, känns lite som att tycka det är illa att inte en DVD-spelare klarar att spela upp avi-filer. Det är det inte alla som gör.

Du ska klart välja den telefon som du anser passar dina behov bäst och då kanske inte iPhone är något för dig.

finns det nåt sätt att låsa iphonen direkt på?`
har bara hittat en inställning som gör att den låses efter en minut, men jag vill kunna låsa den på direkten innan jag stoppar ner den i någon ficka. Switchen på vänster sida som jag trodde var låsknapp verkar mest vara en mute-knapp då man fortfarande kan trycka på skärmen när den är påslagen.

Som sagt, du släcker/låser luren genom att trycka på Sleep-knappen längst uppe på luren. Om du vill ha andra lås kan du också slå på telefonlås, vilket gör att du måste slå in en kod var gång du väcker luren ur sleep.

är det automatiskt inställt så att när man är uppkopplad mot wifi och 3G så går allt internetrelaterat via wifi?
eller måste man ställa in det själv?

hur ser man ALLA wifinät?
vet att det finns minst 8 nät där jag bor, men jag ser bara 2 i iphone, varav 1 är mitt

Om du är uppkopplad mot ett WiFi-nät så används det framför 3G, så är det. De trådlösa nät som finns tillgängliga där du befinner dig hittar du genom att gå in på Inställningar -> WiFi. Då söker den direkt upp de som finns på platsen.

Postad 11 August 2009 - 07:32

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Jag är i valet och kvalet till att uppdatera till en 3GS. Har idag en 3G och fullkomligt älskar den. Jag är barnsligt förtjust i coola användargränssnitt och där är iPhone kungen. Jag gillar också allt jag kan göra med telefonen. MEN.... för mig känns batterifrågan som en verklig showstopper.

Jag anser att ett rimligt minimikrav på batteritid är 1 dag, dvs jag kan acceptera att sätta telefonen på laddning varje kväll och att ta med mig laddare om jag ska på utflykter över natt men mer än så gör livet väldigt besvärligt. Jag måste kunna lita på att jag har batteri kvar om bilen skulle stanna på väg hem från jobbet tex.

Tipsen här på forumet har varit en lång lista på åtgärder för att förbättra batteritiden, slå av bluetooth, push, wifi, 3G, GPS mm, men allvarligt talat, hur användbar blir telefonen då. Om det krävs att dessa funktioner stängs av så är det en telefon utan dessa som man ska jämföra med när man ställer iPhonen mot övriga telefoner för jämförelse.

Jag vet inte hur det är med er andra men för mig ser det ut så här:

Bluetooth: Har bluetooth handsfree i bilen. Kopplar upp sig automatiskt när jag sätter mig i bilen. Hela idén försvinner om jag ska in i telefonen och aktivera bluetooth varje gång jag sätter mig i bilen och stänga av den när jag går ur.

Wifi: Har trådlöst nätverk hemma och på kontoret. Självklart kan jag inte hålla på och slå på och av denna funktion varje gång jag kommer hem eller till jobbet.

Push: Kan man möjligtvis leva utan men då faller ju användandet av t ex IM+ då väl tanken måste vara att man kan vara ständigt uppkopplad och nåbar.

Nog är det märkligt att funktioner som man lanserar med buller och bång sedan rekommenderas att de ska slås av om man vill kunna använda telefonen.

Är det bara jag som resonerar så här?

Du kan ju köpa en bil laddare.... sätt i cigguttaget o koppla till iphonen voila ... bluetotha hur mycke du vill i bilen hehe
Alltså känner igen mig av ditt resonemang men du kan ju ha på wifi hemma tex men är ju bara när du använder det som det drar iväg,och vilken telefon klarar så mycket mer i tid av aktivt internet användande tex nu snackar jag om skärmar i 3.5 tums klasssen då...tror inte nåt annat märke mäktar med så mycket mer.
Dom anger väl typ 5-6 timmar internet genom wifi/3g om jag inte tar fel men det är apples siffror.. kommer säkert nån med bättre info :rolleyes:

Postad 11 August 2009 - 07:37

Erhnam
  • Erhnam
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
När man kollar runt på nätet kan man få uppfattningen att iPhones skärm inte lätt får repor. Har kollat lite på skärmskydd och fann bla. denna kommentar om skärmskydd:

"I have to ask, again, why would one need this? I've seen several videos where people have deliberately tried to scratch the iPhone's screen with keys and even a VERY sharp knife--with NO scratches. One guy dropped the iPhone on a tile floor--no damage, then on concrete, where the only damage was a tiny scuff mark on the aluminum case. The iPhone's screen is very different from a PDA or older iPods. I do have Brando screen protectors on my Palm TX (as I did on my Tungsten C, Treo 90, and Visor Deluxe) and my cameras (Canon S3 and G2) and camcorders (Canon Optura 50 & Sony Digital 8) and keep my iPods (5.5G and Nano 2G) in clear plastic cases, but the iPhone is a LOT tougher than any of these.

Ni som har iPhone. Får man lätt repor på skärmen?
Har förstått att baksidan repas lätt.

Postad 11 August 2009 - 07:41

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

När man kollar runt på nätet kan man få uppfattningen att iPhones skärm inte lätt får repor. Har kollat lite på skärmskydd och fann bla. denna kommentar om skärmskydd:

"I have to ask, again, why would one need this? I've seen several videos where people have deliberately tried to scratch the iPhone's screen with keys and even a VERY sharp knife--with NO scratches. One guy dropped the iPhone on a tile floor--no damage, then on concrete, where the only damage was a tiny scuff mark on the aluminum case. The iPhone's screen is very different from a PDA or older iPods. I do have Brando screen protectors on my Palm TX (as I did on my Tungsten C, Treo 90, and Visor Deluxe) and my cameras (Canon S3 and G2) and camcorders (Canon Optura 50 & Sony Digital 8) and keep my iPods (5.5G and Nano 2G) in clear plastic cases, but the iPhone is a LOT tougher than any of these.

Ni som har iPhone. Får man lätt repor på skärmen?
Har förstått att baksidan repas lätt.

Har haft min 3G löst i fickan sedan releasen utan skärmskydd och skärmen är fortfarande repfri.

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.