Googlar men hittar inget vettigt.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 21 november 2010 - 08:43
Postad 21 november 2010 - 09:49
nu till min fråga igen....går det att ändra så att man styr med styrkorset ?? ja kan inte lira joysticken =( ratt skulle funka men har ingen ännu =(
Ja det är aktiverat från början.
Postad 21 november 2010 - 09:54
Finns det någon mera detaljerad beskrivning på hur online-delen fungerar, med att köpa bilar, uppgradera, pengasystem osv. ?
då mp inte är upplåst tills den dagen spelet släpps så finns det nog dåligt med info om inte speltillverkaren själv släppt info. men det är väl som med andra bilspel..du kör med en bil du har i ditt garage typ som du fixat genom carrer mode, tex trimmat osv. annars är det väl bara o köra. beroende på plats får man kanske lite cash. (d fick man väl i prolouge?)
Postad 21 november 2010 - 10:24
då mp inte är upplåst tills den dagen spelet släpps så finns det nog dåligt med info om inte speltillverkaren själv släppt info. men det är väl som med andra bilspel..du kör med en bil du har i ditt garage typ som du fixat genom carrer mode, tex trimmat osv. annars är det väl bara o köra. beroende på plats får man kanske lite cash. (d fick man väl i prolouge?)
Hittade lite info på officiella sidan, det mesta hade jag sett innan, men lite är nytt för mig.
http://us.gran-turis...news/d5247.html
http://us.gran-turis...news/d5312.html
http://us.gran-turis...news/d5297.html
Redigerat av FireSpirit, 21 november 2010 - 10:27.
Postad 21 november 2010 - 10:48
Jag kritiserar inte spelet utan kommer att stå där på morgonen den 24 nov för att garanterat få köpa spelet och det är väl en av två anledningar att jag köpte en PS3... och har oxå väntat otåligt i snart 5 år eller vad det är.... då kan jag väl få tycka att Alla bilar hade varit premiumbilar! eller?
//Peter
Postad 21 november 2010 - 11:26
GT har tack och lov en "bumper-cam" där man inte sitter nere vid backen och slickar asfalten, utan man ser från en vettig höjd. Det är dock synd att de inte har en ordentlig motorhuvsvy, forfarande, då det är ett bra substitut till cock-pit.bara en liten reflektion till er som ifrågasätter min önska att ALLA bilar skall ha vy inifrån.... hur många av er sitter "på taket" eller två meter över o bakom bilen när ni är ute o kör;)
Jag kritiserar inte spelet utan kommer att stå där på morgonen den 24 nov för att garanterat få köpa spelet och det är väl en av två anledningar att jag köpte en PS3... och har oxå väntat otåligt i snart 5 år eller vad det är.... då kan jag väl få tycka att Alla bilar hade varit premiumbilar! eller?
//Peter
Redigerat av Ghorun, 21 november 2010 - 12:58.
Postad 21 november 2010 - 12:52
GT har tack och lov en "bumper-cam" där man inte sitter nere vid backen och slickar asfalten, utan ser från en vettig höjd. Det är dock synd att de inte har en ordentlig motorhuvsvy, forfarande, då det är ett bra substitut till cock-pit.
jag kan hålla med dig där:)
Postad 21 november 2010 - 13:13
Du har min tillåtelse.då kan jag väl få tycka att Alla bilar hade varit premiumbilar! eller?

Och som svar på din fråga om hur jag kör bil i verkligheten, så sitter jag givetvis så starkt framåtlutad att den enda delen av bilen jag skymtar är huven. Skämt åsido, att köra med cockpit-vy tycker jag känns som att sitta i baksätet och köra.
Postad 21 november 2010 - 13:27
Känns inte som ett banbrytande bilspel 2010. De hade väl kunnat skippa 30 olika varianter av Nissan Micra och haft hälften så många bilar totalt men alla med cockpit.
###### japaner.
Men jag kommer självklart köpa och troligen älska spelet iaf.
Postad 21 november 2010 - 13:37
Även jag är grymt besviken över att det inte är någon cockpit vy i standardbilarna.
Känns inte som ett banbrytande bilspel 2010. De hade väl kunnat skippa 30 olika varianter av Nissan Micra och haft hälften så många bilar totalt men alla med cockpit.
+1
Postad 21 november 2010 - 14:05
Även jag är grymt besviken över att det inte är någon cockpit vy i standardbilarna.
###### japaner.
Men jag kommer självklart köpa och troligen älska spelet iaf.
Nej för att friheten av vilka bilar du kan köpa och äga är en grundbult i GT-serien, betydligt mer än ögongodiset som en virtuell cockpit är, det här är ett spel för bilintresserade, en del människor gillar att köpa en Honda NSX från -91 som de trimmar upp till supersportklass.
Det är det som är GT för mig, att de lägger till saker fine, men att dra ner på antalet bilar för att kunna slänga in en vy som de flesta inte ens använder mig av, nej tack.
Jag håller med BGJ att det känns som att sitta i baksätet att köra när man sitter i en cockpitvy, de har mer periferiseende i verkligheten och det faktum att du är ute i verkligheten och kör hjälper iaf min hjärna att helt enkelt se igenom A-stolpen, men i bilspel tycker jag bara att vindrutans begränsningar är irriterande, däremot använder jag oftast den virtuella förarvyn med instrumenten overlayat över hela bilden.
Men jag måste köra mer, är bara på lvl 5 än så länge och jag vill få råd med en Ferrari 458

Redigerat av simulacra, 21 november 2010 - 14:08.
Postad 21 november 2010 - 14:12
Visserligen är ju nackdelen att det tar lite väl lång tid att göra bilarna klara.
Postad 21 november 2010 - 14:16
Nej för att friheten av vilka bilar du kan köpa och äga är en grundbult i GT-serien, betydligt mer än ögongodiset som en virtuell cockpit är, det här är ett spel för bilintresserade, en del människor gillar att köpa en Honda NSX från -91 som de trimmar upp till supersportklass.
Det är det som är GT för mig, att de lägger till saker fine, men att dra ner på antalet bilar för att kunna slänga in en vy som de flesta inte ens använder mig av, nej tack.
Jag håller med BGJ att det känns som att sitta i baksätet att köra när man sitter i en cockpitvy, de har mer periferiseende i verkligheten och det faktum att du är ute i verkligheten och kör hjälper iaf min hjärna att helt enkelt se igenom A-stolpen, men i bilspel tycker jag bara att vindrutans begränsningar är irriterande, däremot använder jag oftast den virtuella förarvyn med instrumenten overlayat över hela bilden.
Till att börja med så kan jag nämna att jag är en av dem som kommer börja med en Volvo 240 eller någon annan trevlig legend från den epoken.
Om du kollar car-listen så finns det ett flertal bilar av samma modell (även årsmodell) som hade kunnat skippats.
Jag är också en av dem som tycker det är barnsligt tillfredsställande att köpa en gammal skorv som man trimmar kolvringarna ur och får svassa förbi nya sportbilar medans turbon viner som en jumbojet.
Det är kärlek för mig.
Jag älskar även cockpitvyn därför att det ger mig mer inlevelse och tillfredsställer mitt sinne för detaljer.
PD har implementerat en funktion för att reglera avståndet i cockpitvyn så att du i princip bara ser framrutan och övre delen av ratten. Det kan till och med tilltala dig?
Om det inte gör det så är det en högst personlig preferens (med risk för att kasta sten i glashus) där du tycker att cockpitvy inte alls är viktigt.
Jag menar, 5 varianter (eller vad det nu är) av Suzuki Capucino känns som något de flesta kunnat överleva utan, det kanske hade räckt med en modell?
Och då gärna cockpitvy i fler än de 200 senaste supersportbilarna/racingåken.
Det är med gråten i halsen jag tvingas avstå från cockpitvyn i min överladdade 240.
Men köra den, det ska jag definitivt göra!

Postad 21 november 2010 - 15:19
Hörde av en polare att det inte stödjer splitscreen? År det sant?
joro det går att lira mot polare på samma skärm.
Postad 21 november 2010 - 15:26
Om du kollar car-listen så finns det ett flertal bilar av samma modell (även årsmodell) som hade kunnat skippats.
Jag är också en av dem som tycker det är barnsligt tillfredsställande att köpa en gammal skorv som man trimmar kolvringarna ur och får svassa förbi nya sportbilar medans turbon viner som en jumbojet.
Det är kärlek för mig.
Jag älskar även cockpitvyn därför att det ger mig mer inlevelse och tillfredsställer mitt sinne för detaljer.
PD har implementerat en funktion för att reglera avståndet i cockpitvyn så att du i princip bara ser framrutan och övre delen av ratten. Det kan till och med tilltala dig?
Om det inte gör det så är det en högst personlig preferens (med risk för att kasta sten i glashus) där du tycker att cockpitvy inte alls är viktigt.
Jag menar, 5 varianter (eller vad det nu är) av Suzuki Capucino känns som något de flesta kunnat överleva utan, det kanske hade räckt med en modell?
Och då gärna cockpitvy i fler än de 200 senaste supersportbilarna/racingåken.
Det är med gråten i halsen jag tvingas avstå från cockpitvyn i min överladdade 240.
Men köra den, det ska jag definitivt göra!
Mja mjo, man kan ju zooma in cockpitvyn, men den klaustrofibiska känslan finns kvar på ngt sätt, så jag föredrar nog den virtuella cockpiten framför den modellerade, det känns mer rätt helt enkelt.
Som sagt, det är sällan man ens tänker på att A-stolpen och taket delvis skymmer din sikt eftersom du fokuserar på vägen, så allt annat blir oviktigt, men det känns inte som om man kan filtrera bort de grejerna i bilspel när du har en modellerad cockpit framför dig, sen innebär ju inte fler enkla bilmodeller färre cockpitar heller, jag hade nog hellre sett fler banor än bilar om jag ska vara ärlig, jag är så trött på de där gamla klassiska GT-banorna nu.
Redigerat av simulacra, 21 november 2010 - 15:30.
Postad 21 november 2010 - 15:32
Men jag måste köra mer, är bara på lvl 5 än så länge och jag vill få råd med en Ferrari 458
Jag håller med, det är det roliga med GT, att man köper en sketen Volvo till att börja med som man sen trimmar och vinner med för att man sedan ska kunna köpa en bättre bil. Jag tycker man bör jobba sig upp till en bättre bil och inte sätta sig bakom en Ferrari så fort man startar spelet (som i NFS). Vad är det roliga med det?
Postad 21 november 2010 - 16:07
Redigerat av Unregistered883bce2a, 21 november 2010 - 16:27.
Postad 21 november 2010 - 17:07
Postad 21 november 2010 - 17:10
joro det går att lira mot polare på samma skärm.
Phu! Tackar för det!

Postad 21 november 2010 - 17:39
Postad 21 november 2010 - 17:48
Du skulle ha beställt det från tex. Webhallen eller Elgiganten där man får en exklusiv in-game bil vid förhandsbokning. Hos Webhallen får man Mercedes SLS AMG Stealth Model och hos Elgiganten får man en Audi R10. CDON.com har inget sånt förbokningserbjudande.Nu har jag beställt collectors edition från cdon iasf :-) FÅr hoppas man får det innan release!
Själv beställde jag från Webhallen, så det blir en Mercedes SLS för mig. Dessutom är både Webhallen och Elgiganten billigare än CDON.com
Postad 21 november 2010 - 18:35
Kostade 650kr.
Postad 21 november 2010 - 18:40
Och vad ser man....BARA 14gb stort?
Trodde de jobbade hårt med att få plats med allt, 1000 bilar + osv men det verkar knappast som BluRay var något som den använde flitigt. Storleken blir därför inte mycket större än Forza 3, vilket var på 2 DVD.
Får hämta upp ett ex på ElGiganten på fredag och lira lite.
Postad 21 november 2010 - 18:50
Fick du köpa det?Var precis på ICA Maxi Ängelholm som hade ett exemplar av spelet framme i butiken.
Kostade 650kr.
Postad 21 november 2010 - 18:52
Fick du köpa det?
Polly jaga inte mer nu, du får ändå försprång mot mej eftersom jag kommer vara borta 5 dagar efter releasen. Du kan gott vänta på ditt ex från game....

Postad 21 november 2010 - 18:55
Joo fast man vet ju inte vad de har haft för komprimeringsalgoritmer på denna skiva, och sen är det ju bara installationsskivan...
hittade en på 19GB också förresten.. En liten skön sak är ju att en av filerna är på 11GB och därav kan man inte lägga in den på hårddisken utan måste köra den från skiva

Men men jag väntar tills på onsdag! Eller springer förbi Maxi imorn och kollar om man kan spela ignorant och få tag i ett spel! Såg förresten att OnOffs butiker har 3st på lager lite här och var nu, någon som prövat att gå in och se om de har ställt upp dem?
Postad 21 november 2010 - 18:59
@PalmiNio
Joo fast man vet ju inte vad de har haft för komprimeringsalgoritmer på denna skiva, och sen är det ju bara installationsskivan...
hittade en på 19GB också förresten.. En liten skön sak är ju att en av filerna är på 11GB och därav kan man inte lägga in den på hårddisken utan måste köra den från skivaDock är jag tveksam mot alla dessa piratade filer och känns som om det kommer strula rejält iochmed FW 3.50..
Men men jag väntar tills på onsdag! Eller springer förbi Maxi imorn och kollar om man kan spela ignorant och få tag i ett spel! Såg förresten att OnOffs butiker har 3st på lager lite här och var nu, någon som prövat att gå in och se om de har ställt upp dem?
Var på OnOff innan idag och dom hade spelet men kunde inte slå in det i kassan så dom kunde inte sälja det.
/sledde
Postad 21 november 2010 - 19:00
Fick du köpa det?
Nä... Har redan haft chansen att skaffa ett exemplar från annat håll.
Men det stod ju bland alla andra spel, så varför skulle man inte få köpa det?

14gb... Kunde dom ju klämt in det på 2 dvdskivor.

Postad 21 november 2010 - 19:06
Var på OnOff innan idag och dom hade spelet men kunde inte slå in det i kassan så dom kunde inte sälja det.
/sledde
Okey, då har systemet spärrat varan tills på onsdag då..
Postad 21 november 2010 - 19:34
Du skulle ha beställt det från tex. Webhallen eller Elgiganten där man får en exklusiv in-game bil vid förhandsbokning. Hos Webhallen får man Mercedes SLS AMG Stealth Model och hos Elgiganten får man en Audi R10. CDON.com har inget sånt förbokningserbjudande.
Själv beställde jag från Webhallen, så det blir en Mercedes SLS för mig. Dessutom är både Webhallen och Elgiganten billigare än CDON.com
Nja jag har ju 10% rabatt så det blev billigare ändå. 720 ink frakt.
Postad 21 november 2010 - 20:09
För er som väntat i 3 år och inte står ut med 45 minuter extra

Själv har jag beställt det av tomten (brukar få köpstopp veckorna före jul här hemma) så det blir till att hålla sig ytterligare en månad
Redigerat av e3henri, 21 november 2010 - 20:12.
Postad 21 november 2010 - 20:11
Var precis på ICA Maxi Ängelholm som hade ett exemplar av spelet framme i butiken.
Kostade 650kr.
Tack så jättemycket för tipset!
Var precis och köpte spelet.
/sledde
Postad 21 november 2010 - 20:14
Hehe spela nu ordentligt mycket så de där extra 150:- du fick hosta upp för att få det 3 dagar tidigare känns motiveradTack så jättemycket för tipset!
/sledde

Postad 21 november 2010 - 20:18
Okej, aja skall dit imorgon och kollaNä... Har redan haft chansen att skaffa ett exemplar från annat håll.
Men det stod ju bland alla andra spel, så varför skulle man inte få köpa det?
14gb... Kunde dom ju klämt in det på 2 dvdskivor.

Hade de fler?Tack så jättemycket för tipset!
/sledde

Haha, jag skall dit imorgon och kollaPolly jaga inte mer nu, du får ändå försprång mot mej eftersom jag kommer vara borta 5 dagar efter releasen. Du kan gott vänta på ditt ex från game....

Postad 21 november 2010 - 20:20
Om inte annat så får man vänta på en recention av Insidesimracing-grabbarna. Dom kommer garanterat att jämföra båda spelen.
Tack på förhand.
/Niklas
Postad 21 november 2010 - 20:27
Nja jag har ju 10% rabatt så det blev billigare ändå. 720 ink frakt.
verkar vara ett antal här som har 10% rabatt hos CDON. Får man fråga hur ni blivit VIP hos dom?
Postad 21 november 2010 - 20:28
verkar vara ett antal här som har 10% rabatt hos CDON. Får man fråga hur ni blivit VIP hos dom?
Jobb inom MTG koncernen
Postad 21 november 2010 - 21:02
En kompis har köpt de så de verkar inte spärrat i kassan heller.
Redigerat av jls_, 21 november 2010 - 21:02.
Postad 21 november 2010 - 21:03
Elgiganten har 10% rabatt och fri frakt på allt den här helgen, 665:- inkl frakt och en stealth-bil.Nja jag har ju 10% rabatt så det blev billigare ändå. 720 ink frakt.

Redigerat av ThomasL, 21 november 2010 - 21:04.
Postad 21 november 2010 - 21:41
Postad 21 november 2010 - 21:54

Någon som varit på någon ICA Maxi i Malmö (om det finns?)

Postad 21 november 2010 - 21:57
http://www.youtube.c...h?v=1pjYtZkOHRg
Måsvingen flyger runt på vad ser ut att vara en riktigt skön bana.
Jäklar var jag längtar till på onsdag.
Vilka bilar vill ni skaffa er för att få det skönaste billjudet?
Redigerat av ColinZeal, 21 november 2010 - 21:59.
Postad 21 november 2010 - 21:59

Postad 21 november 2010 - 22:02
Märks ju klart och tydligen vilket varuhus som passar på att kränga detta spelet redan nu.. Kanske är deras taktik då jag aldrig sett ett spel med "rätt" prislapp när det är nytt, nu drar dom in alla super-GT5-sugna och får fullt betalt, smart!
Jag tror snarare att deras taktik är att de inte har någon som helst koll på när spel får släppas. De behärskar såser, kattmat och ommärkning av köttfärs.

0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar