Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 February 2011 - 13:21

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Åter igen, den klarar inte 3D via BD ISO, enbart single frame 3D vilket i princip är kasst.
Det krävs active shutter och hdmi 1.4 för det. Troligtvis är det något strul med din framerate för de klippen. Kolla debug.

Självklart inte . =)

Dock så undrar jag vad det kan vara för 3D han tittar på så att man har något att jämföra med.

Redigerat av Minglarn, 15 February 2011 - 13:26.

Postad 15 February 2011 - 13:32

svalan12
  • svalan12
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Vet inte om den här frågan platsar här men provar iaf.

Jag har en boxee box samt en receiver från samsung C650S tror jag den heter och en epson eh-tw3200 projektor.

Jag har kopplat optisk kabel mellan boxee boxen och receivern, och sedan en hdmi-kabel från boxee boxen till projektorn och en hdmi-kabel från receivern till projektorn, men fortfarande inget ljud. Och när jag provade att koppla boxee boxen till receivern via hdmi å sen enbart koppla en hdmi-kabel från receivern till projektorn så får jag ingen bild. Även fast det finns 4 hdmi uttag på receivern.

Tacksam för svar

Har du kollat så att du har designat ingångarna till rätt val, så måste jag göra med min reciever (Onkyo)
Det låter som rätt väg att gå från Boxee till reciever med både HDMI och optisk ljudkabel. Jag tror inte att Boxee lämnar ljud ut på HDMI utgången, så jag har som du, funkar perfekt efter att jag kopplat ingångarna till "rätt" val

Postad 15 February 2011 - 13:35

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Har du kollat så att du har designat ingångarna till rätt val, så måste jag göra med min reciever (Onkyo)
Det låter som rätt väg att gå från Boxee till reciever med både HDMI och optisk ljudkabel. Jag tror inte att Boxee lämnar ljud ut på HDMI utgången, så jag har som du, funkar perfekt efter att jag kopplat ingångarna till "rätt" val

Jorå, boxen lämnar ifrån sig ljud via HDMI, men jag kan inte bekräfta att DTS och allt utöver Dolby Digital kommer via HDMI.

Edit: Du kan ju även prova att ställa in boxen så att den lämnar ljud på alla utgångar...

Redigerat av Minglarn, 15 February 2011 - 13:46.

Postad 15 February 2011 - 14:05

drivers
  • drivers
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Jag fick det att lira enbart via optiska kabeln mellan boxee box till receivern och sedan enbart hdmi via boxee till projjen :)...

Lärade bara ställa om i audio inställningarna i boxee box menyn

Postad 15 February 2011 - 14:17

Unregistered671c75ff
  • Unregistered671c75ff
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0
Ursäkta om dessa frågor redan besvarats men isf skulle jag uppskatta att bli hänvisad till lämplig tråd/post!

1. Var hittar jag appar för svtplay och andra kanaler (om det finns)? Jag har bara tittat på boxee.tv sidan och givetvis har jag bläddrat i själva boxee boxen "apps"

2. Jag hänger inte ritkgit emd på detta gällande 3D,går det alltså att ladda hem 3D material och spela upp på en vanlig tv?

3. Finns det någon app typ voddler eller liknande? alla appar med filmer och serier har bara helt okänt material som inte direkt är sevärt och då isf var hittar jag det?
En app för tex Fox vore ju grymt men det funkar väl inte i Sverige?

Postad 15 February 2011 - 14:32

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Netflix är film och tv serier. Störst i USA tror jag.

Rätt fint då du för 8 dollar så får du streama hur mycket du vill. Kräver amerikanskt IP. Så det är som Spotify Premium. Funkar riktigt bra, kör det idag på Wii och iPhone.

Hur gör du när du registrerar Netflix hittar du bara på en adress i USA eller hur gör man ?

Postad 15 February 2011 - 14:40

JoOs12
  • JoOs12
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jo det är ljud ut på HDMI utgången

Postad 15 February 2011 - 14:54

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Hur gör du när du registrerar Netflix hittar du bara på en adress i USA eller hur gör man ?

japp bara ta en adress

Postad 15 February 2011 - 19:34

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
DTS-HD bitstream funkar något bättre nu, men fortfarande drop-outs.

Undrar när i "#¤%&/ de skall fixa detta....

Postad 15 February 2011 - 20:25

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Om jag tankar ner 3d material i två filer. Slår ihop de till en fil med 3dmerge. Har 3d tv och glasögon. Kommer dessa filmer funka i Boxee?

De funkar utmärkt i min WD TV Live.

Tacksam för svar.

Postad 15 February 2011 - 20:46

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0

Om du går in under files och sedan browse har du en mapp längst ner som heter unidentified videos.
Där kan du markera den filmen som inte info hittas till och sedan genom att ge yterligare info söka rätt på och identifiera filmen. När du gjort det en gång, så kommer den ligga kvar identifierad bland filmerna sen.

Funkade inte, får bara tre val att göra och inget av dom gör att man kan söka mer info.
Ska programvaran uppdatera sig själv på en win burk eller måste jag ladda hem en ny och ta bort den gamla?

Postad 15 February 2011 - 21:08

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Ska programvaran uppdatera sig själv på en win burk eller måste jag ladda hem en ny och ta bort den gamla?

Denna tråd handlar om Boxee Box och inte Boxee på windows. De använder inte samma versioner.

Om jag tankar ner 3d material i två filer. Slår ihop de till en fil med 3dmerge. Har 3d tv och glasögon. Kommer dessa filmer funka i Boxee?

Boxee Box stödjer Side by Side i single frame 3D. Delar WDLive upp bilden i två rutor är det antagligen samma sak...

Ursäkta om dessa frågor redan besvarats men isf skulle jag uppskatta att bli hänvisad till lämplig tråd/post!

1. Var hittar jag appar för svtplay och andra kanaler (om det finns)? Jag har bara tittat på boxee.tv sidan och givetvis har jag bläddrat i själva boxee boxen "apps"

2. Jag hänger inte ritkgit emd på detta gällande 3D,går det alltså att ladda hem 3D material och spela upp på en vanlig tv?

3. Finns det någon app typ voddler eller liknande? alla appar med filmer och serier har bara helt okänt material som inte direkt är sevärt och då isf var hittar jag det?

1. Officiella appar finns under Apps i menyn. Dessa är godkända av Boxee.
Alla andra hemmasnickrade appar måste läggas till manuellt genom att man skriver in appens hemsida så tankar den hem appen och lägger till i repositorer.
2. Side by Side 3D, ej Bluray-3D då den inte har HDMI 1.4
3. Headweb har en app man kan lägga till i repositorer.

Postad 15 February 2011 - 23:35

Unregistered977e6882
  • Unregistered977e6882
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Dum fråga kanske, men om man har en PCH A-110, vad är argumenten för att uppgradera till en Boxee box?

Postad 16 February 2011 - 07:57

Unregistered671c75ff
  • Unregistered671c75ff
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

Denna tråd handlar om Boxee Box och inte Boxee på windows. De använder inte samma versioner.

Boxee Box stödjer Side by Side i single frame 3D. Delar WDLive upp bilden i två rutor är det antagligen samma sak...

1. Officiella appar finns under Apps i menyn. Dessa är godkända av Boxee.
Alla andra hemmasnickrade appar måste läggas till manuellt genom att man skriver in appens hemsida så tankar den hem appen och lägger till i repositorer.
2. Side by Side 3D, ej Bluray-3D då den inte har HDMI 1.4
3. Headweb har en app man kan lägga till i repositorer.

Vad menas med "repositorer"?

och var lägger man till appens hemsida?
Har du någon bra länk till olika kanalers appar?
Tackar för ditt svar även om jag skulle behöva ha det mer förklarat!

Postad 16 February 2011 - 09:45

ThePreToriaN
  • ThePreToriaN
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Dum fråga kanske, men om man har en PCH A-110, vad är argumenten för att uppgradera till en Boxee box?

Det är snabbheten, enkelheten, coverart och appsen. Samt att den går köra trådlöst och streama HD-material.
I det här fallet har jag jämfört mot PCH C-200.

Postad 16 February 2011 - 13:36

omnodeth
  • omnodeth
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Verkar som möjligheten att tanka hem subtitles till filmerna man tittar på har försvunnit med den nya uppdateringen. Trist

Postad 16 February 2011 - 19:01

stefan.li
  • stefan.li
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Hej,

Jag vet inte om jag är dum i huvudet men hur hittar jag netflix appen?

Jag hittade den

Redigerat av stefan.li, 16 February 2011 - 19:21.

Postad 16 February 2011 - 21:06

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Hej,

Jag vet inte om jag är dum i huvudet men hur hittar jag netflix appen?

Jag hittade den

Och jag hittar inte vudu när jag har uppdaterat med den senaste versionen.

Postad 16 February 2011 - 21:44

HDWC
  • HDWC
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Det finns inbyggt från början! MEN, de flesta tjänster kräver att du har tillgång till US, CA, UK IP, dvs VPN-tjänst som t.ex Overplay eller StrongVPN.

I menyn väljer du "shows" eller "movies", därefter kan du välja "channels". Då kan du bläddra i de olika kanalernas onlinebibliotek. Bland mina favoriter som finns med hittar man GlobalTV, CTV, CBC, Comedy Network (Kanada), FX (Fox), Adult Swim, Comedy Central (USA). Sen kan du gå till CBS.com, ABC.com via Boxee Browser och se strömmande material den vägen också. Under "Movies" finns massor med filmtjänster som också är gratis, men många kräver att man har US IP. Filmtjänsten Vudu är mycket trevlig, där kan du hyra film i upp till HD kvalité för mellan 99cent och $5.99. Netflix är en annan liknande tjänst.
Bifogad fil  Boxee_men1.jpg   116.95K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Boxee_menu.jpg   279.84K   0 Antal nerladdningar

Postad 16 February 2011 - 21:52

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Vad menas med "repositorer"?

och var lägger man till appens hemsida?
Har du någon bra länk till olika kanalers appar?
Tackar för ditt svar även om jag skulle behöva ha det mer förklarat!

Repositorer är ett annat namn för "övriga" apps. Gå in under apps och gå till repositorer, klicka på + (lägg till) skriv sedan den länk som utvecklaren uppgett.
Googla hypernode eller headweb. De är de enda svenska jag känner till.

Verkar som möjligheten att tanka hem subtitles till filmerna man tittar på har försvunnit med den nya uppdateringen. Trist

CC subs funkar inte med rar sedan v1, det är en bugg. Packa upp så funkar det.

Och jag hittar inte vudu när jag har uppdaterat med den senaste versionen.

Stäng av "visa enbart apps som är tillgängliga i mitt land" i settings.

Postad 16 February 2011 - 22:11

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Stäng av "visa enbart apps som är tillgängliga i mitt land" i settings.

Så då måste jag ha VPN?

Postad 16 February 2011 - 22:15

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Så då måste jag ha VPN?

Vudu och Netflix är amerikanska tjänster för Usa och Kanada. VPN och amerikansk adress är ett måste.

Postad 17 February 2011 - 12:14

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Jag har precis vart och hämtat ut min Boxee, har dock ett problem jag inte kommer tillrätta med. Jag får den bara att köra 720p både i menyerna samt filmerna + plus att ljudet bara är ProLogic.

Jag har testat alla mina HDMI ingångar på förstärkaren och lyckas inte få till det, jag har inte hittat några inställningar i Boxee heller för att ändra upplösning?

Några tips?

Mvh.

Postad 17 February 2011 - 12:21

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Jag har precis vart och hämtat ut min Boxee, har dock ett problem jag inte kommer tillrätta med. Jag får den bara att köra 720p både i menyerna samt filmerna + plus att ljudet bara är ProLogic.

Jag har testat alla mina HDMI ingångar på förstärkaren och lyckas inte få till det, jag har inte hittat några inställningar i Boxee heller för att ändra upplösning?

Några tips?

Mvh.

Vad har du för förstärkare?

Postad 17 February 2011 - 12:24

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Vad har du för förstärkare?

Onkyo TX-SR606

Jag vill ju kunna få ut 1080p samt ljudet som filerna är kodade med, ser ju när jag tittar på informationen om filen medans jag spelar upp den att den ligger som DD5.1 t.ex. får ändå bara ut ProLogic.

Redigerat av ClarkOne, 17 February 2011 - 12:26.

Postad 17 February 2011 - 12:29

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Det har ju säkert hänt lite sedan första FW jag testade med, där tuggade den och buffrade som bara den för varje film, DTS HD funkade inte alls.

Tänkte fråga hur det är nu med senaste FW, går det streama 1080p med DTS-HD MA från en MKV fil utan massa strul ? samt fungerar 24p som det ska ?

Tacksam för snabbt svar :(

DTS-HD bitstream funkar något bättre nu, men fortfarande drop-outs.

Undrar när i "#¤%&/ de skall fixa detta....

Även från USB eller enbart närverk ?

Postad 17 February 2011 - 12:58

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Onkyo TX-SR606

Jag vill ju kunna få ut 1080p samt ljudet som filerna är kodade med, ser ju när jag tittar på informationen om filen medans jag spelar upp den att den ligger som DD5.1 t.ex. får ändå bara ut ProLogic.

Du ska enbart välja hdmi out som ljudalternativ samt klicka i att du kan bitstreama alla funktioner.
Den ska funka med 606an för jag har testat den själv med den.

Postad 17 February 2011 - 13:01

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Du ska enbart välja hdmi out som ljudalternativ samt klicka i att du kan bitstreama alla funktioner.
Den ska funka med 606an för jag har testat den själv med den.

Vart hittar jag dom inställningarna?

Postad 17 February 2011 - 13:08

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Vart hittar jag dom inställningarna?

Klicka på knappen länst ned på fjärren tills du får menyn.
Gå in i settings (huvudmenyn kugghjulet) -> System -> Audio > Digital (HDMI) och boka för alla.
606an måste du som vanligt ställa in med movie/tv knappen tills du kommer till Direct eller något annat alterntiv som klarar formatet.

Redigerat av Unregistered577c6879, 17 February 2011 - 13:10.

Postad 17 February 2011 - 13:09

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Gå in i settings (huvudmenyn kugghjulet) -> System -> Audio > Digital (HDMI) och boka för alla.
606an måste du som vanligt ställa in med movie/tv knappen tills du kommer till Direct eller något annat alterntiv som klarar formatet.

Ahh tack så mycket, hade helt missat dom menyerna ... nu funkar 1080p också ... supertack!!!

Postad 17 February 2011 - 15:02

omnodeth
  • omnodeth
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

CC subs funkar inte med rar sedan v1, det är en bugg. Packa upp så funkar det.

Ok. Vad jag menade var att möjligheten att tanka ner subtitles direkt i Boxeen verkar ha försvunnit. Numera när man går in i subtitles menyn så finns bara alternativet "Browse for subtitles"

Postad 17 February 2011 - 18:08

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Ok. Vad jag menade var att möjligheten att tanka ner subtitles direkt i Boxeen verkar ha försvunnit. Numera när man går in i subtitles menyn så finns bara alternativet "Browse for subtitles"

Pröva att reseta och återinstallera senaste fw. Det fungerar normalt här.

Postad 17 February 2011 - 18:17

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Finns en ny bug som klipper svart/vit-nivå i senaste fws för vissa RGB displayer.
Det kommer YCbCr och gamma i nästa version för att fixa detta förhoppningsvis.

Postad 17 February 2011 - 18:27

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Här alla kommande fixar för SP5: http://jira.boxee.tv...p;version=11350
Några av förbättringarna:
* RFE: NFO and TBN file scraping
* Improve boot time which is taking too long after adding shares
* Add a filter/toggle button to watched tv episodes
* support for tvdb_id, nfo_title and filename in the resolving

Postad 17 February 2011 - 18:38

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Här alla kommande fixar för SP5: http://jira.boxee.tv...p;version=11350
Några av förbättringarna:
* RFE: NFO and TBN file scraping
* Improve boot time which is taking too long after adding shares
* Add a filter/toggle button to watched tv episodes
* support for tvdb_id, nfo_title and filename in the resolving

Så om 2-3 år kanske den fungerar som tänkt då?
Verkar som 24p DTS HD är strul och problem med som vanligt ändå var det så många som ropa hej att den klarar allt..
Får min box imorgon och skall prova i helgen, annars åker den ut på Tradera illa kvickt, är trött på att vara en betatestare

Postad 17 February 2011 - 18:44

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Så om 2-3 år kanske den fungerar som tänkt då?
Verkar som 24p DTS HD är strul och problem med som vanligt ändå var det så många som ropa hej att den klarar allt..
Får min box imorgon och skall prova i helgen, annars åker den ut på Tradera illa kvickt, är trött på att vara en betatestare

Förstår inte varåt du envisas med att klanka på boxen köp något som fungerar istället då !

Postad 17 February 2011 - 18:57

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Förstår inte varåt du envisas med att klanka på boxen köp något som fungerar istället då !

Ja gärna har du några tipps på ngt som fungerar då ? ;)
Förstår inte hur man kan tycka det är helt OK att dessa bisarra saker inte fungerar, skall jag köra .AVI och 300 mb filer kan jag ju likgärna köpa en ATV2, som jag förövrigt redan har skräpandes, jag vill ha en box som levererar DTS-HD och 24p utan massa strul, men det verkar ju bara som leverantörerna lockar med detta men i själva verket så klarar dem ju tydligen inte detta.

Redigerat av motif, 17 February 2011 - 18:59.

Postad 17 February 2011 - 19:28

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Bäst du tillverkar din egen media extender, den kommer bil kanon med dina kunskaper.
Säg till när den börjar säljas så går jag in med aktiekapital =)

Postad 17 February 2011 - 19:50

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Bäst du tillverkar din egen media extender, den kommer bil kanon med dina kunskaper.
Säg till när den börjar säljas så går jag in med aktiekapital =)

Nej jag gör som ni andra köper skiten, skillnaden är att jag ifrågasätter varför skiten inte fungerar!

Postad 17 February 2011 - 21:23

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Nej jag gör som ni andra köper skiten, skillnaden är att jag ifrågasätter varför skiten inte fungerar!

Det har jag ju redan skrivt ett antal ggr i denna tråd. Buffer underrun gör drop outs och vissa skärmar synkar inte 23.97, 23,98 och 24 fps korrekt. Ibland har jag aldrig problem, ibland har jag 1-2 dropouts under en film. De jobbar ju på det... vad mer kan man begära?
Det finns ingen media extender ute som fixar alla dessa saker utan buggar idag.

Man får köra PCM på TrueHD/DTS-HD så länge om man vill köra utan problem.

Redigerat av Unregistered577c6879, 17 February 2011 - 21:30.

Postad 17 February 2011 - 22:14

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Ja gärna har du några tipps på ngt som fungerar då ? ;)
Förstår inte hur man kan tycka det är helt OK att dessa bisarra saker inte fungerar, skall jag köra .AVI och 300 mb filer kan jag ju likgärna köpa en ATV2, som jag förövrigt redan har skräpandes, jag vill ha en box som levererar DTS-HD och 24p utan massa strul, men det verkar ju bara som leverantörerna lockar med detta men i själva verket så klarar dem ju tydligen inte detta.

Mac älskar slutar aldrig förvåna en.

Om du nu tycker det enda som gör Boxee Box bättre än ATV 2 är DTS HD så varför är du här alls? Håll dig till ATV2 då tills du vet att DTS HD fungerar. Du ser tydligen ingen annan fördel med Boxee övrigt ändå.

Varför inte hojta på Apple istället? De gör så bra produkter ju.

Om du är trött på fel varför har du ATV2 kvar? funkar väl bara om man har rätt TV? Fast det är väl TV tillverkarens fel då, aldrig Apple.

Redigerat av PalmiNio, 17 February 2011 - 22:16.

Postad 17 February 2011 - 22:23

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Köp inte en till nu då när du vet att det inte fungerar!

Köp en Mac Mini..

Postad 17 February 2011 - 23:11

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Du är i helt fel tråd. Vi vet att du hyllar och gillar Plex och Mac Mini. Håll dig till den och återkom när du har läst och bekräftat att Boxee Box klarar det du önskar. Dessutom gnäller du på Boxen trots att du inte ens har fått hem den än. Trist, även om du troligen kommer hitta fel och brister (speciellt eftersom du älskar Plex och verkar ha Apples produkter). Troligen kommer du sälja den inom en snar framtid på Tradera, men det är bara min gissning. ;)

Köp inte en till nu då när du vet att det inte fungerar!

Köp en Mac Mini..

Han har redan en iMac och en Mac Mini.

Redigerat av sean.wiklund, 17 February 2011 - 23:13.

Postad 17 February 2011 - 23:16

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Han har redan en iMac och en Mac Mini.

Kan han väl inte ha? Kan de bitstreama DTS HD, eller HD ljud alls?

Postad 17 February 2011 - 23:33

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Du är i helt fel tråd. Vi vet att du hyllar och gillar Plex och Mac Mini.

Hur kan man hylla Plex, får inte skiten att leta inne i rar filerna. FMåste packa upp alla filmer för att den ska lista mina filmer. Fast den kanske bara är server programmet.

Redigerat av PalmiNio, 17 February 2011 - 23:33.

Postad 18 February 2011 - 06:31

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Herregud ibland undrar man om man är på Flashback.
Personangrepp och tykna kommentarer är ju bara löjligt, jag är inte här för bråka utan få ta del av frågor och svar ang Boxee Box i detta fall.

@PalmiNio Nej Apple stödjer in BluRay då Steve anser fysiska skivor vara döda och BD licenserna som Pain in the Ass.
Därav finns inget ljudstöd för DTS-HD, om det kommer vet man inte då det måste finnas inbyggt i OSX vilket det inte gör idag. Dock har ju Mac Mini HDMI. Men DTS-HD fungerar ju knappt på Win med XBMC heller samt 9/10 mediaextenders så man kan ju inte hänga Apple för att inte stödja piratade filmer.
Plex som igår förövrigt släpptes för även Win och Android är hysteriskt bra på alla sätt, men den har ju som sagt sina brister om man vill ha DTS-HD osv.
Ang. Rar så finns det att ladda ner en plugin som just gör detta, på min iMac tar det noll och ingen tid att packa upp RAR så jag har aldrig förstått anledningen att ha dem packade i .Rar bara massa onödiga filer på HDn.
Ps. Apple gör riktigt bra saker men även en hel del att önska, vad är alternativen en WIN burk ? knappast troligt ;)

@ghostlink Tack för infon missade detta, men då det kommer nya FM hela tiden hoppades jag på det hade rättats till, boxen har ju ändå funnits ute ett bra tag nu.

@sean.wiklund Nja, jag får den idag och hoppas på det bästa jag kan leva med att den inte är 100:a, men om den står och tuggar 30 sek innan varje film och sedan var 5:e sekund det är inget jag kan acceptera eller invänta på det skall fixas. Som ngn skrev för 1-2 måanders sedan att mkt har hänt sedan den första FM.. Jag lyssnar och tar till mig men jag vill gärna själv prova och se också. Vem vet den kanske fungerar klanderfritt ?!
Jag blir ju inte lika grinig på att betala 2000 kr och det inte är 100% perfekt än att köpa en Dune Max idag för 5000 kr som även den verkar ha en hel del problem.

@ghostlink En fråga till dig!
PCM.. bitstreama DTS-HD förstår jag men att skicka det som PCM vad är skillnaden, förutom att inte DTS-HD dyker upp på förstärkaren ?
Att DTS-HD skickas Passthrough betyder för mig att Boxee Box eller vilken annan mediaspelare som helst inte behöver ens bearbeta filen utan den skickas bara genom, är det inte så ? då undrar man ju varför det ändå blir problem.

Redigerat av motif, 18 February 2011 - 06:32.

Postad 18 February 2011 - 08:22

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Herregud ibland undrar man om man är på Flashback.
Personangrepp och tykna kommentarer är ju bara löjligt, jag är inte här för bråka utan få ta del av frågor och svar ang Boxee Box i detta fall.

@PalmiNio Nej Apple stödjer in BluRay då Steve anser fysiska skivor vara döda och BD licenserna som Pain in the Ass.
Därav finns inget ljudstöd för DTS-HD, om det kommer vet man inte då det måste finnas inbyggt i OSX vilket det inte gör idag. Dock har ju Mac Mini HDMI. Men DTS-HD fungerar ju knappt på Win med XBMC heller samt 9/10 mediaextenders så man kan ju inte hänga Apple för att inte stödja piratade filmer.
Plex som igår förövrigt släpptes för även Win och Android är hysteriskt bra på alla sätt, men den har ju som sagt sina brister om man vill ha DTS-HD osv.
Ang. Rar så finns det att ladda ner en plugin som just gör detta, på min iMac tar det noll och ingen tid att packa upp RAR så jag har aldrig förstått anledningen att ha dem packade i .Rar bara massa onödiga filer på HDn.
Ps. Apple gör riktigt bra saker men även en hel del att önska, vad är alternativen en WIN burk ? knappast troligt ;)

@ghostlink En fråga till dig!
PCM.. bitstreama DTS-HD förstår jag men att skicka det som PCM vad är skillnaden, förutom att inte DTS-HD dyker upp på förstärkaren ?
Att DTS-HD skickas Passthrough betyder för mig att Boxee Box eller vilken annan mediaspelare som helst inte behöver ens bearbeta filen utan den skickas bara genom, är det inte så ? då undrar man ju varför det ändå blir problem.

Otroligt, du kan alltså försvara andra produkter brister men måste gå och anmärka på 1 brist hos en annan?

Boxee Box klarar .rar utan att man lyfter ett finger. Varför är inte detta standard på Plex? Att packa upp en HD film tar INTE noll tid på iMac, jag har en. Och nej det är inte onödiga filer på hårddisken då platsen de tar är lika med filmen när den är uppackad. dock är det ett extra moment att packa upp. Ett moment som man inte behöver bry sig om på Boxee.

Ne det är klart man inte kan klaga på Apple, får man ju inte. Vad har DTS HD med pirat att göra? Ja Mac mini har HDMI, grattis....det har en 2990kr laptop också.

Förlåt att jag är lite irriterad men som sagt du pratar om Boxee Box som helt värdelös pga DTS HD problemen och sen så erkänner du att ingen annan Box klarar det ändå. Fortfarande den mest kompletta spelaren idag.

Passthrough är som du säger en o arbetad ström men och tekniskt sett är det ingen skillnad om Boxee kodar om till PCM eller din förstärkare gör det. Som det verkar så är det Intel som har problem med detta.

Om nu PCM fungerar så är buggen inget som förstör upplevelsen, utan mer nörd sinnet som vill ha DTS HD lampan lysande på förstärkaren.

PS.
...och ja en Win Burk är alternativet. På grund av Apples kärlek till att låsa sina plattformar så kommer en HTPC baserad på en Apple produkt ALDRIG komma upp i samma funktionalitet som du kan med en PC, så enkelt är det.

Men på något vis är Apple kulten otroligt förlåtande. När Apple gör något så accepterar man brister som man aldrig skulle acceptera på andra produkter.

Redigerat av PalmiNio, 18 February 2011 - 08:27.

Postad 18 February 2011 - 09:07

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Du är ju dummare än jag trodde
Apple har aldrig sagt att det skall fungera, det gör Boxee.
I den Värld du lever så får du gärna tro att Win HTPC är bättre, vi fick ett gott skratt här på Applestore ;)

Redigerat av motif, 18 February 2011 - 09:09.

Postad 18 February 2011 - 10:05

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Den skickar både TrueHD och Bitstream obearbetad idag, men pga programmeringen så uppstår det korta intervall då signalen inte kommer fram. Intels krets bearbetar allt intern vid PCM och skickar det sen rakt ut till förstärkaren.
Intels kretsar klarar båda sakerna, men tyvärr är deras SDK inte något vidare vad gäller bistreaming då Sonys GTV har/hade liknande syncproblem. Sigmas kretsar verkar också svårkodade då det även uppstår samma sak där ibland.
För eller senare kommer detta att lösas antingen av Boxee eller någon i XBMC teamet då de försöker reverse engineera Boxees kod.

Postad 18 February 2011 - 10:51

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Du är ju dummare än jag trodde
Apple har aldrig sagt att det skall fungera, det gör Boxee.
I den Värld du lever så får du gärna tro att Win HTPC är bättre, vi fick ett gott skratt här på Applestore ;)

Applestore? Japp du bekräftade det jag sa precis då.

Får man som anställd köpa gråimporterade varor? Apple Tv 2 finns ju inte i Sverige.

Vem som är dum låter jag vara sagt. Men visst, att försvara varför andra produkter från Apple inte kan mycket i ett långt inlägg för att sen säga att en annan produkt är helt värdelös för att en bug gör att en featuren inte fungerar 100% visar bara din neutralitet i frågan.

Som sagt, Apple är en Sekt coh du bevisar detta.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.