Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VU+ Satellitmottagare

3303 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Vu+ Duo (Digitalboxar) 3 8,71 (16) Inga priser
Vu+ Solo (Digitalboxar) 2 8 (2) Inga priser
Vu+ Uno (Digitalboxar) 2 7,5 (1) Inga priser
Vu+ Uno C/T (Digitalboxar) Rapporterad 1 (0) Inga priser
Vu+ Ultimo (Digitalboxar) 2 6 (1) Inga priser
GigaBlue Quad HD 2xS2 (Digitalboxar) 1 (0) 4 290:-
Vu+ Solo2 (Digitalboxar) 3 8,89 (18) Inga priser
Vu+ Duo2 (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
Vu+ Duo2 2xS2 (Digitalboxar) 2 8,86 (6) Inga priser
Vu+ Zero (Digitalboxar) 4 8 (2) 528:-
Vu+ Solo SE V2 2xS2 (Digitalboxar) 4 7 (1) Inga priser
Vu+ Solo 4K 2xS2 (Digitalboxar) 3 7,5 (1) Inga priser
Vu+ Duo 4K (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
7 relaterade trådar

Postad 14 mars 2011 - 19:18

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Alltså om man vill ha HD-kanaler så går det inte köpa någon alternativ box?

Jag kör Canal digital kort men HD kanaler i en VU+ just nu, men hur länge det funkar står skrivet i stjärnorna.
Det finns inget som är framtidssäkert i den här branschen, man kör så länge det går, sen köper man nåt nytt. Den gamla boxen byter man bort mot några pizzor.

Postad 14 mars 2011 - 19:25

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Alltså om man vill ha HD-kanaler så går det inte köpa någon alternativ box?

s*tan så kasst isf.

Var riktigt sugen på en vu+duo.

Tror ni de kommer lösa problemet så att det fungerar i framtiden med en vu+duo? Eller är det tekniskt omöjligt om de kör pairing?

Det är en chans man får ta, har du råd förlora 3500:- så köp en box nu och kör så länge det går, har du ont om pengar så skulle jag nog vara lite avvaktande.

Men jag tror det kommer hända stora saker just i år för det är mycket på G inte bara i Sverige utan hos andra operatörer i Europa, tex Sky Deutschland ska köra CI+ till hösten har dom officiellt gått ut med.

Postad 14 mars 2011 - 19:51

Sean-Avery
  • Sean-Avery
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Det är en chans man får ta, har du råd förlora 3500:- så köp en box nu och kör så länge det går, har du ont om pengar så skulle jag nog vara lite avvaktande.

Men jag tror det kommer hända stora saker just i år för det är mycket på G inte bara i Sverige utan hos andra operatörer i Europa, tex Sky Deutschland ska köra CI+ till hösten har dom officiellt gått ut med.

Har inte canaldigital redan börjat testköra ci+? Tyckte någon sa nåt sånt.

Alltså skulle jag förlora 3500:- är det inte hela världen.

HD-kanaler är inte så j*vla viktigt då jag upplever bilden riktigt bra på vanliga kanaler redan nu med min dm600.

Har de inte börjat med ci+ än så köper jag nog en.

Postad 14 mars 2011 - 22:25

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Har inte canaldigital redan börjat testköra ci+? Tyckte någon sa nåt sånt.

Alltså skulle jag förlora 3500:- är det inte hela världen.

HD-kanaler är inte så j*vla viktigt då jag upplever bilden riktigt bra på vanliga kanaler redan nu med min dm600.

Har de inte börjat med ci+ än så köper jag nog en.

Är det inte listigare att köpa en box som klarar CI+ ? dvs annan box än Vu+ Duo. Det finns boxar som är modernare, tex ett antal olika Vantage modeller tex http://www.satundkab...i-und-500-gbyte

eller kanske denna:
http://elektronikgru...id_product=1317

Redigerat av kenta2, 14 mars 2011 - 22:33.

Postad 15 mars 2011 - 05:51

Sean-Avery
  • Sean-Avery
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Är det inte listigare att köpa en box som klarar CI+ ? dvs annan box än Vu+ Duo. Det finns boxar som är modernare, tex ett antal olika Vantage modeller tex http://www.satundkab...i-und-500-gbyte

eller kanske denna:
http://elektronikgru...id_product=1317

Har den samma egenskaper som en vu+duo och dreambox?? Varför jag undrar det kan vi ta i pm om någon undrar :D

Kan man t ex streama tv till nätverket?

Finns det gott om images till Vantage boxarna? Vill ju ha PLI eller liknande.

Sen undrar jag vad det ger att den har ci+ för ingen leverantör lär väl godkänna den om den har samma egenskaper som dreambox?

Tack för förslaget iaf, ska titta närmare på dessa.

Mvh Avery

Postad 15 mars 2011 - 10:48

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Sen undrar jag vad det ger att den har ci+ för ingen leverantör lär väl godkänna den om den har samma egenskaper som dreambox?

Tack för förslaget iaf, ska titta närmare på dessa.

Mvh Avery

Alla boxar förutom Dreambox, VU+ Duo samt några enstaka till är dom bästa boxarna rent tekniskt på marknaden eftersom programvaran är öppen, alla andra boxar och den som nämndes ovan är slutna boxar och inte bättre än någon annan sluten box, i min mening är det sjukt betala 4000:- för en sluten box du inte har någon makt över.

Fördelen med VU+ är den öppna programvaran att användaren kan göra vad som helst med boxen, dock kommer ju aldrig CI+ godkännas på en öppen Linux box eftersom CI+ kräver ett slutet system.

Jag skulle aldrig köpa en annan box än en öppen, om det då blir svart i rutan får man väl återgå till operatörens egen box i så fall.

Postad 15 mars 2011 - 11:33

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Själva tänket med CI+ är att det skall finnas möjlighet att separera box från distributör.

Dvs att som distributör (typ CD, Boxer, Viasat, Comhem i Swe) så skall de kunna koncentrera sig på utbud och en accesslösning (dvs en CI+ CAM). Om boxen sedan fyller kravet på att ha en ett HW-chip med SW som stödjer det så finns ett formaterat interface mellan distributören och dess krav på åtkomstkontroll mot användarnas krav på valfrihet och funktioner.

I klartext CI+ genomfört innebär att vi skaffar kort och CAM från operatör men väljer box själva, med säkerställd kvalitet.

När det gäller öppna linuxboxar så blir de som sagt kanske svårt att få en officiell CI+ logga på boxen, men grundbiten är ändå om rätt HW i form av chip sitter i boxen. Om det gör det så kan man i den fria världen ju också fila på länkning mellan chip och CI+ CAM även om det inte är officiellt.

Det finns redan idag boxar på kontinenten som säljs med leverantörens OS, men där man kan lägga på Enigma2 själv.

Problemet är egentligen att ett antal populära fria boxar har en lite för gammal HW-specifikation. Jag gissar att nästa generation VU+ boxar har rätt HW-spec och att de inte lär dröja särskilt länge eftersom att tyska HD kanaler på Astra kräver det redan nu.

Postad 15 mars 2011 - 15:43

XINS
  • XINS
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Är det någon som använder ushare på pli 2.0 och har uppdaterat pli de senaste dagarna? När jag nu efter "ominstallation" av boxen laddar hem ushare så kan jag inte välja ps3 eller xbox360 utan man valet är alltid default och det ser inte som som att ushare fungerar alls eftersom jag inte kan hitta vu+ på någon annan device.

Postad 15 mars 2011 - 16:05

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0

När det gäller öppna linuxboxar så blir de som sagt kanske svårt att få en officiell CI+ logga på boxen, men grundbiten är ändå om rätt HW i form av chip sitter i boxen. Om det gör det så kan man i den fria världen ju också fila på länkning mellan chip och CI+ CAM även om det inte är officiellt.

Om jag har förstått CI+ rätt, vilket inte alls säkert, så måste den laddas med en nyckel.
För att få denna så måste box leverantören:
- Betala $15.000 dollar.
- Skicka boxen till ett test lab och betala $5.000 till.
- Köpa 10.000 nycklar för $500, detta kan endast göras om boxen blev godkänd av labbet...

Ingen aning om det är samma typ av kryptering som HDCP använder. Om det är det så är nog problemet löst inom en snar framtid.

Mer info finns på www.ci-plus.com

Redigerat av prelatur, 16 mars 2011 - 18:30.

Postad 16 mars 2011 - 16:55

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
Är det något som vet vilken kanal canal digital använder för EPG refresh ?
Innan var det discovery travel, men det är det inte längre. Funkar fint fortfarande för Viasat med Viasat History.
Jag vill inte använda Rytec då det är så många fel i deras EPG.

Postad 16 mars 2011 - 16:58

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Innan var det discovery travel, men det är det inte längre. Funkar fint fortfarande för Viasat med Viasat History.

Funkar bra med Comedy Central.

Postad 16 mars 2011 - 17:17

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Funkar bra med Comedy Central.

Då har de ändrat. Den enda kanalen jag inte testade, då jag inte ens har den i min lista då den är så dålig.

Postad 16 mars 2011 - 18:43

Eldritch
  • Eldritch
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Då har de ändrat. Den enda kanalen jag inte testade, då jag inte ens har den i min lista då den är så dålig.

Finns väl en liten EPG refresh plugin som du kan använda, där man väljer kanal och tidpunkt. Så behöver man inte ha kanalen i sin vanliga lista.

Postad 16 mars 2011 - 19:02

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Finns väl en liten EPG refresh plugin som du kan använda, där man väljer kanal och tidpunkt. Så behöver man inte ha kanalen i sin vanliga lista.

Den heter EPG refresh som jag skrev i mitt förra inlägg och där lägger man in kanalerna manuellt. Det var därför jag frågade vilken kanal man ändrat till, nu när man inte längre använder Discovery Travel

Postad 16 mars 2011 - 22:47

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Om man funderar på VU+ Duo eller Clarke-Tech ET9000, vad finns det för argument för det ena eller andra?

Clarken har ju en något rappare processor men är ny, inte lika intrimmad som VU+?

Priset verkar ju vara likvärdigt. Om man ser till det får man en något modernare box med Clarken till samma peng. Finns det hakar som gör att VU+ kan hänga med? Det verkar vara samma images etc som finns för båda. Finns det begränsningar på det ena eller andra viset?

Har läst jämförelser och kommentarer på andra forum men det verkar vara lite dött lopp mellan dessa.

Postad 16 mars 2011 - 22:50

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Om man funderar på VU+ Duo eller Clarke-Tech ET9000, vad finns det för argument för det ena eller andra?

Clarken har ju en något rappare processor men är ny, inte lika intrimmad som VU+?

Priset verkar ju vara likvärdigt. Om man ser till det får man en något modernare box med Clarken till samma peng. Finns det hakar som gör att VU+ kan hänga med? Det verkar vara samma images etc som finns för båda. Finns det begränsningar på det ena eller andra viset?

Har läst jämförelser och kommentarer på andra forum men det verkar vara lite dött lopp mellan dessa.

Fördelar med ET9000 är 1080p ut och äkta PiP och den är snabbare eftersom CPU är bättre.

Sen är den beytydligt mycket snyggare än VU+.

Postad 16 mars 2011 - 22:55

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Så här snyggt kan du få det men det kräver lite arbete dock... :D

Postad bild

Postad 17 mars 2011 - 16:18

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

De använde även Sky News innan.

Postad 17 mars 2011 - 16:24

Sean-Avery
  • Sean-Avery
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Kanske lite off topic, men frågan är angående om jag ska köpa en VU+DUO eller inte.

Har Canal-Digital gått över till CI+ än? Eller fungerar HD-kanalerna fortfarande på alternativa boxar?

Måste inte canal-digital återkalla massa HD-boxar som folk har köpt av dem som inte stöder ci+ ifall dom ska versktälla detta?
Det måste ju kosta dem en hel del, de kan väl inte tvinga på sina befintliga kunder att köpa nya boxar?

Eller har alla deras boxar haft ci+ stöd? Så de kanske slipper detta?

Postad 17 mars 2011 - 16:49

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Kanske lite off topic, men frågan är angående om jag ska köpa en VU+DUO eller inte.

Har Canal-Digital gått över till CI+ än? Eller fungerar HD-kanalerna fortfarande på alternativa boxar?

Måste inte canal-digital återkalla massa HD-boxar som folk har köpt av dem som inte stöder ci+ ifall dom ska versktälla detta?
Det måste ju kosta dem en hel del, de kan väl inte tvinga på sina befintliga kunder att köpa nya boxar?

Eller har alla deras boxar haft ci+ stöd? Så de kanske slipper detta?

Själv skulle jag inte köpa en box idag med anledning till vad du säger.

Jag antar CDs egen PVR box kommer få CI+ stöd genom en enkel firmwareuppdatering, något annat vore konstigt för det är ju tusentals kunder och skulle kosta för mycket att ersätta.

Det är möjligt också att de redan har CI+ stöd men det är inte officiellt.

Postad 17 mars 2011 - 17:20

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Själv skulle jag inte köpa en box idag med anledning till vad du säger.

Jag antar CDs egen PVR box kommer få CI+ stöd genom en enkel firmwareuppdatering, något annat vore konstigt för det är ju tusentals kunder och skulle kosta för mycket att ersätta.

Det är möjligt också att de redan har CI+ stöd men det är inte officiellt.

Jag är inte alls någon hejare på området, men CI+ är ju en säker interfacestandard mellan CA-modul och hårdvara. Det innebär att vi begreppsmässigt måste skilja på CI+ som är en standard för att uppnå pairing mellan hårdvara och CA-modul med kort och pairing internt mellan kort och box. Slutkontentan är densamma dock.

På en HDTV box från CD finns inte CA-modulsinterface och inte behov för en interfacestandard mellan två olika oberoende delar för att säkra pairing (dvs det är pairing som CI+ säkrar när CA-modul används)

Viasat tex har en serienummerpairing på SD-kanaler, så har man ett Viasatboxserienummer så funkar dessa kanaler i en fri box med rätt SW, men inte HD-kanalerna för att de är HW-pairade. På det sättet slapp Viasat byta ut alla gamla boxar bara för att de gick över till HW-pairing. Bara vid abb av HD.

Chansen är kanske att CD gör en liknande manöver om de går mot pairing?

De CA-moduler som säljs som CD-godkända för TV med integrerad sat tuner är ju CI+ grejor så HW pairing ligger kanske inte så långt borta.

Redigerat av kenta2, 17 mars 2011 - 17:35.

Postad 17 mars 2011 - 20:46

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Har nu lagt undan min HD-WD mediabox. Upptäckte att Vu+ Duo fungerar lika bra för att spela upp mkv i 720p så varför ha 2 apparater?

Redigerat av ruva, 17 mars 2011 - 20:47.

Postad 17 mars 2011 - 20:54

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3 637 inlägg
  • 0
Skicka den till mig! För mig hackar bilden fortfarande och blir sämre upplösning.

Postad 18 mars 2011 - 06:35

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0

Skicka den till mig! För mig hackar bilden fortfarande och blir sämre upplösning.

Gör om gör rätt :P

Postad 18 mars 2011 - 09:37

vodoo
  • vodoo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hur blir det för mig som har ett gammalt kort (typ 10år) som inte är bundet till någon box, köpte endast abonnemang utan box, om dom ändrar till CI+

Redigerat av vodoo, 18 mars 2011 - 09:40.

Postad 18 mars 2011 - 11:33

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Hur blir det för mig som har ett gammalt kort (typ 10år) som inte är bundet till någon box, köpte endast abonnemang utan box, om dom ändrar till CI+

Det troligaste är att du får ett nytt kort hemskickat av CD.
Har själv likadant.

Postad 18 mars 2011 - 16:53

vodoo
  • vodoo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Det troligaste är att du får ett nytt kort hemskickat av CD.
Har själv likadant.

dom tvingar mig att köpa ny box alltså då menar du

edit: eller ett nytt kit med kort och skitbox

Redigerat av vodoo, 18 mars 2011 - 17:07.

Postad 18 mars 2011 - 17:38

Sean-Avery
  • Sean-Avery
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

dom tvingar mig att köpa ny box alltså då menar du

edit: eller ett nytt kit med kort och skitbox

Eftersom den box du fick med som är 10 år inte stöder HD så kommer du ju knappast få någon ny box.

Utan du får väl använda din gamla box och inte kunna se HD-kanalerna. Precis som nu.

Postad 18 mars 2011 - 18:08

vodoo
  • vodoo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Eftersom den box du fick med som är 10 år inte stöder HD så kommer du ju knappast få någon ny box.

Utan du får väl använda din gamla box och inte kunna se HD-kanalerna. Precis som nu.

Köpte endast abonnemang utan box.
Ok då hänger jag med, har inte läst tillräckligt för att förstå att det endast är HD kanalerna som jag går miste om

Postad 18 mars 2011 - 19:13

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Köpte endast abonnemang utan box.
Ok då hänger jag med, har inte läst tillräckligt för att förstå att det endast är HD kanalerna som jag går miste om

Den dagen CD inför pairing på riktigt så vet vi inte vilken väg de tar. Om alla kanaler pairas så blir det till att byta ut boxar för väldigt många. Väljer man bara att kräva HW pairing för HD-kanalerna så kan de klippa till lättare i och med att de åtminstone påstår att deras HD-boxar (2 modeller) är förberedda för det. De har dock svaijiga boxar.

CI+ gör att man kan använda en CA-modul som är CI+ kompatibel med en box eller TV med inbyggd SAT-box och ändå få det att funka med pairing påslagen. CI+ möjliggör att man kan välja en annan box än CDs egna men dock CI+ licensierad. Dvs det ger en viss valfrihet.

Postad 18 mars 2011 - 22:44

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Skickar ingen box :unsure:

Både mkv 720p och xvid flyter på bra och bilden blir lika bra som med min mediaspelare. Hade dock problem med de första Images jag hade. Sedan BlackHole 1.4.1 är det perfekt. 1.4.5 är den senast men varför byta när det fungerar.
http://www.vuplus-co...hole-images.28/

Postad 18 mars 2011 - 22:50

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3 637 inlägg
  • 0
Skall ta och testa BlackHole om det löser mitt problem. Allt annat än mediaspelaren funkar så bra med min image så jag har inte brytt mig så mycket. Har image openpli-1.0-2010-09-06 (heter den under info)

Postad 19 mars 2011 - 23:50

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Glöm bara inte att du med ftp får föra över softcammen manuellt och installera som BH script. BlackHole verkar ju nu vara den halvofficiella Imagen och tar avstånd från allt vad softcam heter. Hur man gör finns i denna tråd :
LÄNK TILL BILDGUIDE

Redigerat av ruva, 19 mars 2011 - 23:53.

Postad 20 mars 2011 - 11:52

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Vilken image är stabilast att använda om man endast är intresserad att titta på TV, använda EPG, spela in program för att se senare och timeshift? Möjlighet att använda CCcam är också en förutsättning.
Möjligtvis kan det finnas intresse för att använda mottagaren för att se divx-filmer som ligger på NAS.
Marksänd TV är uteslutet för min del, så det behöver absolut inte skänkas en tanke åt den funktionen vid val av Image. Det enda jag är ute efter är den MEST STABILA imagen när den väl är inlagd och konfigurerad.
Jag har inget emot att kludda och konfigurera vid installation, men sedan vill jag gärna luta mig tillbaka och kunna låta resten av familjen använda boxen utan att jag skall behöva finnas i beredskap som support.
Anledningen till att jag frågar är att jag har haft OpenPli installerad i olika versioner och om jag endast ställer mottagaren i standby så verkar det som om något äter upp minnet i den och efter några dagar så börjar den hänga sig när vi byter kanal (kugghjulen uppe i vänstar hörnet står och snurrar under någon minut innan det släpper). Detta blir värre och värre och efter ett tag så måste jag bryta strömmen och starta om, sedan fungerar den igen någon/några dagar igen innan det är samma sak igen.
Jag är mycket väl medveten om att det inte är en PnP-box, men jag tror inte heller att man skall behöva att flasha om och konfigurera i tid och otid för att se på TV.
Är man intresserad av att tweaka och av alla nya möjligheter som hela tiden dyker upp för en sådan här maskin så är det ju fantastiskt att det går att justera in i minsta detalj, men den delen är jag inte intresserad av.

Postad 21 mars 2011 - 13:19

Eldritch
  • Eldritch
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Vilken image är stabilast att använda om man endast är intresserad att titta på TV, använda EPG, spela in program för att se senare och timeshift? Möjlighet att använda CCcam är också en förutsättning.

Jag tycker BlackHole sköter det där rätt bra. Startar sällan om min, utan bara standby när den inte används. Det som jag upplever minst stabilt är timeshift. Ibland blir det grön skärm. Men förutom det så tycker jag den är ok, även för resten av familjen.

Postad 21 mars 2011 - 15:36

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Med Blackhole kan du även från Boxen ställa in ett usb minne som swapfil=extraminne som påminner om readyboost i Windows. Tyvärr verka gränsen vara 256 MB men jag tyckte det var värt att slösa ett 8 GB minne till det. Använder Scandisk cruser. Alla usb minnen funkar inte med boxen. Går även lägga swapen på hårddisken men då arbetar den oftare.

Postad 21 mars 2011 - 16:15

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
Nu börjar dom nya VU+ boxarna komma ut snart på marknaden, Vu+ Uno och Vu+ Primo.

Här är en bild av Vu+ Uno

Postad bild

Redigerat av BGPv4, 21 mars 2011 - 16:18.

Postad 21 mars 2011 - 17:25

Sean-Avery
  • Sean-Avery
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Hoppas de är bättre på hårdvara än design. För den är ju inte direkt snygg :)

Skulle vara kul o höra vad dessa nya boxar har som inte vu+duo har.

Hittar knappt någon information på google,

Postad 21 mars 2011 - 18:27

ricki75
  • ricki75
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Hoppas de är bättre på hårdvara än design. För den är ju inte direkt snygg :)

Skulle vara kul o höra vad dessa nya boxar har som inte vu+duo har.

Hittar knappt någon information på google,

Info inte släppt än.

Postad 23 mars 2011 - 22:01

skaris
  • skaris
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Min Duo har börjat att dumma sig, I samband med att jag gör en inspelning så slutar kanalerna att fungera. Ibland på alla Canal Digital kanaler och vissa gånger även Viasat. Dem fria kanalerna fortsätter att fungera.
Om jag startar om softcam och cardserver från menyn så hoppar bilden igång igen.
Några ideér på hur man felsöker?
Kör OpenPLI 1.0 och OSCam

Redigerat av skaris, 23 mars 2011 - 22:18.

Postad 23 mars 2011 - 23:22

Eldritch
  • Eldritch
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Har blivit dags att byta till senaste versionen av BH. Funkar det att uppgradera, eller måste man spara alla inställningar och konfigurera om allt på nytt?

Postad 24 mars 2011 - 16:50

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Meny, Insatallation, mjukvaruhanteringt och så backar du upp och vid nyinstallation tror jag du får frågan om du vill köra på sparad installation.

Postad 24 mars 2011 - 22:08

despartio
  • despartio
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Kör just nu VIX image ver. 2.03 vilket till stor del fungerar kanon...

Dock har jag ett otroligt irriterande problem med Permanent Timeshift. Den spelar in som den ska, filer skapas på hårddisken... Men, jag kan inte för mitt liv luska ut hur jag hoppar mellan de olika event som skapas. Att spola fram och tillbaka i pågående event fungerar fin-fint.

Någon som kan peka på en lösning?

Redigerat av despartio, 24 mars 2011 - 22:09.

Postad 25 mars 2011 - 19:58

mype
  • mype
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
jag har testat streaming från Vu+ till Xbmc över tuxbox protokol. Det funkar fint tills jag startar om Xbmc, efter det kan jag inte komma åt min kanal bouquet på Xbmc. Ni som testat streaming till Xbmc, har ni samma problem?
Skulle vara mycket tacksam om någon vill testa streaming till Xbmc för att se om ni får samma fel, eller om felet ligger i mitt nätverk.

edit: jag kör med Pli image på Vu och streamar till en windows 7 maskin och en apple tv 2 med Xbmc installerat.

Redigerat av mype, 25 mars 2011 - 20:01.

Postad 26 mars 2011 - 10:24

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0

jag har testat streaming från Vu+ till Xbmc över tuxbox protokol. Det funkar fint tills jag startar om Xbmc, efter det kan jag inte komma åt min kanal bouquet på Xbmc. Ni som testat streaming till Xbmc, har ni samma problem?
Skulle vara mycket tacksam om någon vill testa streaming till Xbmc för att se om ni får samma fel, eller om felet ligger i mitt nätverk.

edit: jag kör med Pli image på Vu och streamar till en windows 7 maskin och en apple tv 2 med Xbmc installerat.

Vad är vitsen med att streama från Vu+ till PC i XBMC ?

Postad 26 mars 2011 - 19:09

mype
  • mype
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Huvudanledningen att använda xbmc är att jag vill använda min Apple tv, testen på pc var igentligen bara för att verifiera om det var samma problem. Sen tycker jag iof att xbmc gränssnitt är bra mycket bättre änn vu+ eget

Postad 26 mars 2011 - 19:33

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0

Huvudanledningen att använda xbmc är att jag vill använda min Apple tv, testen på pc var igentligen bara för att verifiera om det var samma problem. Sen tycker jag iof att xbmc gränssnitt är bra mycket bättre änn vu+ eget

Ok, min erfarenhet av tuxboxklienten i XBMC är att det är att det funkar ibland och ibland inte .
Jag använder inget annat än Vu+ webinterface vid streaming.

Redigerat av Hakon, 26 mars 2011 - 19:34.

Postad 26 mars 2011 - 21:36

Eldritch
  • Eldritch
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag använder det för att kolla live tv i sovrummet. Funkar bra för mig. Jag använder dock inte den vanliga tuxbox klienten, som jag kände var ganska bristfällig. Utan någon enigma2 addon som jag hittade på xbmc's forum.

Och i vu+'n har jag BH 1.4.2.

Postad 27 mars 2011 - 06:40

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0

Jag använder det för att kolla live tv i sovrummet. Funkar bra för mig. Jag använder dock inte den vanliga tuxbox klienten, som jag kände var ganska bristfällig. Utan någon enigma2 addon som jag hittade på xbmc's forum.

Och i vu+'n har jag BH 1.4.2.

Jo men har du en PC du streamar till borde det vara enklare att använad Vu+ webinterface och då ex WebTV

Postad 27 mars 2011 - 06:53

Eldritch
  • Eldritch
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jo men har du en PC du streamar till borde det vara enklare att använad Vu+ webinterface och då ex WebTV

Nej, det är ju en HTPC utan mus och tangentbord. Ett webinterface är inte speciellt fjärrkontrolvänligt.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.