Netflix!
3878 svar till detta ämne
Postad 29 januari 2013 - 22:22
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Fast det är tolkning av avtalstexten som folk här har gjort. Mig veterligen är det inte som frågat Netflix om det är okej. Vilket borde vara ofarligt att göra om man gör tolkningen ovan.
Givetvis vet de att möjligheten finns men väljer att inte göra något åt det, vare sig genom tydliga formuleringar i avtalet eller genom tekniska hinder (som att geolåsa ens konto). Den som vill fråga får gärna fråga dem om det, men jag tycker att svaret redan finns och är nöjd med det.
Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 29 januari 2013 - 23:33.
Postad 30 januari 2013 - 07:54
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2 495 inlägg
Det var någon som frågade supporten, tror det var på sweclockers och då sa dom att de inte kunde se att det var nåt problem med det.
Dock är det väl kanske inte samma inställning som deras jurister har, men men
Postad 30 januari 2013 - 08:51
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Det där med Mediahint, laglighet, avtalsvidrighet. Tillsvidare kan vi konstatera att det gagnar Netflix mer än det skadar. Sannolikt skulle en del av de kunder som idag använder sig av utländska Netflix inte vara kvar som abonnenter helt enkelt. Avtalet i sig, det du har med Netflix, har underbara formuleringar som exempelvis Vi förbehåller oss rätten att avbryta eller begränsa din användning av vår tjänst, utan meddelande, av vilken anledning som helst.
dvs de är i sin fulla rätt att precis närsomhelst av ingen anledning somhelst avsluta ditt konto. De behöver med andra ord inte skriva in explicit att det är förbjudet att gå runt länders begränsningar.
Postad 30 januari 2013 - 09:04
Unregistered392f8df4
-
Unregistered392f8df4
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Jag hade en fundering.
Jag vet att det har varit uppe för diskussion angående Open Connect för vissa leverantörer. Telia har det t.ex. inte så jag kan inte få SuperHD. Men är det något som är planerat eller krockar det med deras planer för deras TV-utbud?
Postad 30 januari 2013 - 09:41
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Det där med Mediahint, laglighet, avtalsvidrighet. Tillsvidare kan vi konstatera att det gagnar Netflix mer än det skadar. Sannolikt skulle en del av de kunder som idag använder sig av utländska Netflix inte vara kvar som abonnenter helt enkelt.
Avtalet i sig, det du har med Netflix, har underbara formuleringar som exempelvis
dvs de är i sin fulla rätt att precis närsomhelst av ingen anledning somhelst avsluta ditt konto. De behöver med andra ord inte skriva in explicit att det är förbjudet att gå runt länders begränsningar.
Men det tidigare, att de tjänar på det, minskar sannolikheten för det senare. En avstänging eller begränsing skulle nog bero på att man misstänkte en hackning av tjänsten, eller något i den stilen, och då vill man kunna agera snabbt utan att behöva dra igång en process. Vad jag förstår finns det över huvud taget ingen diskussion om saken, så inte heller produktionsbolagen verkar betrakta det som något större problem. Den som är nojig och tror att man riskerar att bli avstängd om man använder mediahint/unblock behöver inte göra det. Men jag ser ingen som helst anledning till oro.
Postad 30 januari 2013 - 10:12
Unregistered4ca4111b
-
Unregistered4ca4111b
-
Användare
-
-
113 inlägg
Går det göra något åt kompressions-artefakterna?
Kollade på några filmer igår och stördes rejält av att mörka områden drabbades av kraftiga sjok med flimrande svarta fyrkanter.
Har ställt in högsta bitraten och upplösningen är helt ok.
Postad 30 januari 2013 - 10:17
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Jag hade en fundering. Jag vet att det har varit uppe för diskussion angående Open Connect för vissa leverantörer. Telia har det t.ex. inte så jag kan inte få SuperHD. Men är det något som är planerat eller krockar det med deras planer för deras TV-utbud?
Du kanske skulle kolla in det här : http://support.unblo...rted-on-netflix-
Postad 30 januari 2013 - 11:00
Unregistered392f8df4
-
Unregistered392f8df4
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Grymt att veta att det finns ett alternativ om ens ISP inte får för sig att fixa till det där.
Postad 30 januari 2013 - 12:16
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Ah, det är säkert förklaringen till att jag får in Super HD på min ATV3 trots att BBB inte anslutit sig ännu.
Postad 30 januari 2013 - 12:32
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2 143 inlägg
Tack för tipset edsvallakung!
Postad 30 januari 2013 - 12:56
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Kort resumé tack! Kan ej läsa sidan pga vår brandvägg som inte gillade den.
Postad 30 januari 2013 - 12:58
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Grymt tips! Ytterligare en anledning till att skaffa detta tillägg.
Postad 30 januari 2013 - 13:00
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Går det göra något åt kompressions-artefakterna?
Kollade på några filmer igår och stördes rejält av att mörka områden drabbades av kraftiga sjok med flimrande svarta fyrkanter.
Har ställt in högsta bitraten och upplösningen är helt ok.
Nej, med 5-7 Mbit/s som max lär man få leva med det, men det varierar nog med titlarna. Själv har jag inga problem med artefakter av denna typ. På vilket sätt tittar du? Det där med Mediahint, laglighet, avtalsvidrighet. Tillsvidare kan vi konstatera att det gagnar Netflix mer än det skadar. Sannolikt skulle en del av de kunder som idag använder sig av utländska Netflix inte vara kvar som abonnenter helt enkelt.
Det är inte Netflix som har problem med detta. Snarare är det deras avtalsparter som skulle kunna ha synpunkter på att man ser på en titel i fel region.
Postad 30 januari 2013 - 13:00
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Kort resumé tack! Kan ej läsa sidan pga vår brandvägg som inte gillade den. 
To stream titles in Super HD, usually your Internet Provider needs to be connected to the new Netflix content delivery network - Netflix Open Connect.
However, this isn't the case with those that use our service.Whether your ISP supports Netflix Open Connect or not, when you use our service you can take advantage of Super HD
Postad 30 januari 2013 - 19:31
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Det var någon som frågade supporten, tror det var på sweclockers och då sa dom att de inte kunde se att det var nåt problem med det. Dock är det väl kanske inte samma inställning som deras jurister har, men men 
Från Sweclockers: Netflix WhitneyHey there! This is Whitney, am I chatting with Michael today? YouHi! I live in Sweden and have a question about those add-ons and plugins for browsers that could make me take part of the movies and series in USA, is it ok to use those add-ons? Netflix WhitneyHm, I can certainly look into that for you! Can you hang tight while I do so? YouYeah sure =) Netflix WhitneyThanks Netflix WhitneyThank you for hanging Michael! I spoke with my Tech team and they suggest not to use them as they could be affective to your devices or Internet Connection. YouOk, but I wouldn't be breaking any user agreements or stuff like that if I used an add-on to take part of the U.S version of Netflix? Netflix WhitneyNot that I am aware of! YouOk, just thought I'd ask first since the rules on this method seemed a little fuzzy and there is supposed to be even more material in the U:S. Thanks for your help! Netflix WhitneyNo problem Michael! Can I do anything else for you? YouThat'd be all thanks, have great day/night =) Netflix WhitneyYou're welcome, same to you and take care
Postad 30 januari 2013 - 19:52
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Va bra... förmodligen som jag alltid trott.Att ingen bryr sig förutom några få svenska rättshaverister
Postad 30 januari 2013 - 20:27
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Va bra... förmodligen som jag alltid trott.Att ingen bryr sig förutom några få svenska rättshaverister 
Netflix i Sverige sköts av pr-byrån Isobar så de är nog bara glada för alla som tecknar ett abonnemang. Hur filmbolagen ser på det är en annan femma. edit: stavfel.
Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 30 januari 2013 - 20:27.
Postad 30 januari 2013 - 20:36
Unregistered392f8df4
-
Unregistered392f8df4
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Hur nöjda är alla med den där UnblockUs tjänsten? Är den värd i förhållande till vad man får betala?
Är det stor skillnad mellan SuperHD och vanliga HD:n som man får fram?
Postad 30 januari 2013 - 20:42
martiin82
-
martiin82
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Hur nöjda är alla med den där UnblockUs tjänsten? Är den värd i förhållande till vad man får betala? Är det stor skillnad mellan SuperHD och vanliga HD:n som man får fram?
Värd varenda dollar ,)
Postad 30 januari 2013 - 20:44
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Hur nöjda är alla med den där UnblockUs tjänsten? Är den värd i förhållande till vad man får betala? Är det stor skillnad mellan SuperHD och vanliga HD:n som man får fram?
Jag kör Hola mediaunblocker i FF och för min PS3 har jag ändrat DNS till en gratisvariant. Dessa fungerar utmärkt: 176.58.107.53 158.255.215.175
Postad 30 januari 2013 - 20:56
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Du kan testa UnblockUS gratis i en vecka. Själv är jag supernöjd!
Postad 30 januari 2013 - 21:13
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Super nöjd också. Ser till att jag har NHL Gamecenter på alla mina enheter till en bråkdel av vad viasat skulle kräva,dessutom har jag tillgång till hela världens Netflix, amazon prime mm. Sedan har dom super support som verkar jobba stenhårt direkt problem uppstår,dom finns desssutom på twitter etc. Nej Nog reklam för dom nu hehe
Postad 30 januari 2013 - 23:49
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
Om det är någon mer som undrar över Unblock så gjorde jag en sökning i rutan uppe till höger
och sökte inom detta ämne. Följ länken och sedan har ni minst 3 sidor med inlägg om unblock bara i denna tråden
Undrar ni över Super HD eller något annat, går det bra att söka på det också
Redigerat av MalcomX, 30 januari 2013 - 23:49.
Postad 31 januari 2013 - 00:03
Angelus
-
Angelus
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Super nöjd också. Ser till att jag har NHL Gamecenter på alla mina enheter till en bråkdel av vad viasat skulle kräva,dessutom har jag tillgång till hela världens Netflix, amazon prime mm. Sedan har dom super support som verkar jobba stenhårt direkt problem uppstår,dom finns desssutom på twitter etc. Nej Nog reklam för dom nu hehe
Hur har du fixat NHL Gamecenter? Tänkte skaffa det, men gick i hela världen förutom till norden
Postad 31 januari 2013 - 00:08
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
Hur har du fixat NHL Gamecenter? Tänkte skaffa det, men gick i hela världen förutom till norden
Är det en film, serie eller något som tillhör Netflix ? Topic i denna tråden är Netflix Du får ursäkta, men nu är det allt för många trådar som blir allmänna trådar pga att man inte bryr sig om att söka efter rätt trådar att diskutera i
Redigerat av MalcomX, 31 januari 2013 - 00:30.
Postad 31 januari 2013 - 07:33
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Nån mer som märkte att uppdateringen av netflix till xbox360 igår tog sönder funktionen som automatiskt byter till nästföljande avsnitt efter typ 10 sekunder. Nu visas när eftertexterna börjar rekommendationer på andra tv-serier, och det är först när eftertexterna är slut som man i bästa fall hoppar vidare till nästa avsnitt, eller bara stannar... så man får backa till huvudmenyn sen välja serien (då startar det man redan har sett), sen välja avsnitt (avsnittsmenyn är nu nollställd och börjar på avsnitt 1:1) skrolla till rätt säsong och avsnitt och SEN kan man äntligen se nästa avsnitt. Vart ska man skriva till netflix så att de fixar detta??? Twitter, facebook? Vilket tar mest skruv?
/S
Postad 31 januari 2013 - 07:43
Unregistered4ca4111b
-
Unregistered4ca4111b
-
Användare
-
-
113 inlägg
Nej, med 5-7 Mbit/s som max lär man få leva med det, men det varierar nog med titlarna. Själv har jag inga problem med artefakter av denna typ. På vilket sätt tittar du?
När jag märkte det var det på datorn jag kollade. Vet att jag har ganska hög gamma där så problemet kanske blev extra märkbart. Får nog skapa en film-profil eller så när jag ska kolla på film. Kollade också lite snabbt via PS3 men då var det en film som inte var så mörk så jag märkte det inte.
Postad 31 januari 2013 - 07:47
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jag ser ingen skillnad efter uppdateringen till ATV 5.2, där Super HD-loggan nu syns. Antagligen funkade det redan innan och det vara bara loggan som saknades, men att se skillnad på 5 eller 7 Mbps är nog inte lätt.
Postad 31 januari 2013 - 07:50
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Jag ser ingen skillnad efter uppdateringen till ATV 5.2, där Super HD-loggan nu syns. Antagligen funkade det redan innan och det vara bara loggan som saknades, men att se skillnad på 5 eller 7 Mbps är nog inte lätt.
Enligt tidigare uppgifter var det enda som inte funkade innan att loggan inte syntes, så vi har nog hunnit se saker i "Super HD" ett tag nu.
Postad 31 januari 2013 - 09:23
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Tycker det är riktigt smidigt me Unblock-us och möjligheten att enkelt kunna byta utbud för Netflix från svenska till amerikanska till engelska osv. Riktigt bra är det med den mobila sidan de gjort så man snabbt kan göra det från sin iPhone exempelvis, m.unblock-us.com.
Postad 31 januari 2013 - 11:08
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Provade precis att koppla upp mig med 3 på mobilt bredband och jag får det att fungera med Super HD (ok via länken iaf, ska prova att koppla upp ATVn mot mifi-routern senare).
Postad 31 januari 2013 - 11:56
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Tycker det är riktigt smidigt me Unblock-us och möjligheten att enkelt kunna byta utbud för Netflix från svenska till amerikanska till engelska osv. Riktigt bra är det med den mobila sidan de gjort så man snabbt kan göra det från sin iPhone exempelvis, m.unblock-us.com.
Tack för tipset om den mobila sidan. Nu blev allt plötsligt ännu bättre!
Postad 31 januari 2013 - 15:48
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
Tack för tipset om den mobila sidan. Nu blev allt plötsligt ännu bättre! 
Annars är det ganska enkelt att bara välja i tvn/xbox etc att automatically obtain DNS from router när man vill köra svenskt och sen gå in i menyn och välja manuellt (så bör US DNS IP stå kvar , om man knappat in det innan) och vips har du US. Man behöver inte heller unblockUS så får man bara tag i några andra DNS servrar (inte vilka som helst såklart) så funkar det också som ngn redan sa i tråden (då är det också gratis).
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 31 januari 2013 - 15:49.
Postad 31 januari 2013 - 16:51
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Netflix Vacation Policy and Tracking. There is no policy or tracking. Unlimited Vacation. Employees are left to decide when and for how long they should go surfing in the Caribbean.
Dock säger inte historien om man får betald semester eller inte :-( Hur som helst bra policy de här där
Postad 31 januari 2013 - 23:22
Calby
-
Calby
-
Lärjunge
-
-
403 inlägg
Sugen som fan på både NetFlix samt HBO Nordic.
Får bli att skaffa den när ATV 4 kommer om den nu kommer i sommar.
Men enligt div patenter som apple har sökt så lutar det mot det.
Någon som kan berätta lite om utbudet?
Postad 01 februari 2013 - 07:42
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Sugen som fan på både NetFlix samt HBO Nordic. Får bli att skaffa den när ATV 4 kommer om den nu kommer i sommar. Men enligt div patenter som apple har sökt så lutar det mot det.
Någon som kan berätta lite om utbudet?
Utbudet kan du se utan konto på denna fristående sida. Se till att den filtrerar på Netflix (Hulu ej ibockad) samt Sverige. http://www.moreflick...=netflix&query=
Postad 01 februari 2013 - 11:38
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
En nyhet för idag på Netflix är att TV-serier som har fått nya säsonger tillagda har fått loggan "NYA AVSNITT" på sig.
Postad 01 februari 2013 - 16:36
Unregistered0c078b54
-
Unregistered0c078b54
-
Beroende
-
-
1 421 inlägg
Utbudet kan du se utan konto på denna fristående sida. Se till att den filtrerar på Netflix (Hulu ej ibockad) samt Sverige. http://www.moreflick...=netflix&query=
Lysande tack för den länken.
Postad 01 februari 2013 - 22:02
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2 495 inlägg
En nyhet för idag på Netflix är att TV-serier som har fått nya säsonger tillagda har fått loggan "NYA AVSNITT" på sig. 
Hade varit bättre om dom visatdet på säsonger som faktiskt är nyta tidsmässigt sett, tex modern family s2 som dom flaggar som ny. House of cards börjar lovande dock!
Postad 01 februari 2013 - 22:12
Unregistered291b229b
-
Unregistered291b229b
-
Veteran
-
-
1 690 inlägg
Nu har jag avslutat mitt Netflix abonnemang tycker verkligen inte att de har hänt något alls sedan de lanserades för att det ska vara fortsatt intressant. Under dessa 4 månader har jag tittat på allt jag vill se och de har inte levererat något som kan hålla mig kvar. Grym tjänst men riktigt svagt utbud. Netflix tog helt enkelt slut för mig. Bara en reflektion. . . .
Postad 02 februari 2013 - 03:13
Unregistered8d0d01ce
-
Unregistered8d0d01ce
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag använder ett tillägg till Firefix som hette Mediahint och vips fick USA netflix utan någon som helst krånglighet. Gick på 10 s att installera utan ngn kostnad. Grymt med alla fem serie av Miami Vice bl.a.  Maximum Convinction var riktigt dålig
Finns det ngn altenrativ metod som är bättre? Super HD dock inte från min Mac då man använder tilägget i Firefix (inte kompatibel enhet gissar jag), ngn alternativt sätt att fixa det för USA netflix?
Bra tips ang. denna länk! http://movies.netfli...t=yr&so=1&vt=tl Funkar antuligtvis både i Sverige och US netflix
Får säga att Super HD ser bra ut på 60' Samsung, rätt tydlig skillnad från den vanliga HD, som jag gissar är 1080 men med lägra bitrate, right?
Postad 02 februari 2013 - 04:24
Unregistered8d0d01ce
-
Unregistered8d0d01ce
-
Rookie
-
7 inlägg
Postad 02 februari 2013 - 09:51
martiin82
-
martiin82
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Nu har jag avslutat mitt Netflix abonnemang tycker verkligen inte att de har hänt något alls sedan de lanserades för att det ska vara fortsatt intressant. Under dessa 4 månader har jag tittat på allt jag vill se och de har inte levererat något som kan hålla mig kvar. Grym tjänst men riktigt svagt utbud. Netflix tog helt enkelt slut för mig. Bara en reflektion. . . .
Samma här. Dom bör nog se över förnyelsefaktorn om hjulet ska fortsätta rulla...
Postad 02 februari 2013 - 10:11
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Samma här. Dom bör nog se över förnyelsefaktorn om hjulet ska fortsätta rulla...
Utgår från att ni inte kör med mediahint/unblock, men det ska man givetvis inte behöva göra. Gör man det har man dock inget att klaga på när det gäller utbudet. Med det sagt pekar allt på att utbudet även här i Sverige kommer att öka drastiskt under det kommande året, det har redan tillkommit mängder med material (även om det kanske inte har varit sådant som passar just er), och under året kommer vi dessutom att få de exklusiva satsningarna. Nu först House of Cards, senare Hemlock Grove, Arrested Development, etc. Om ni fortsätter att hålla koll på vad som händer kommer ni säkert att få skäl att komma tillbaka igen.
Postad 02 februari 2013 - 10:55
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Jag måste också klaga på utbudet, det finns alldeles för mycket. Det går bara att se det jag verkligen vill se och hinner inte pröva på något nytt
Postad 02 februari 2013 - 12:15
Unregisteredfba8ec87
-
Unregisteredfba8ec87
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag måste också klaga på utbudet, det finns alldeles för mycket. Det går bara att se det jag verkligen vill se och hinner inte pröva på något nytt
Instämmer helt och hållet.
Postad 02 februari 2013 - 12:21
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Instämmer helt och hållet.
Samma här, det är riktigt illa. Jag har inte ens hunnit börja titta på House of Cards ännu!
Postad 02 februari 2013 - 14:55
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Hade det varit en tjänst med enbart nya filmer så skulle folk klaga ändå, fattas äldre filmer...är d verkligen nåt å klaga på,för 79kr i månaden finns d faktiskt en hel del att se på...vissa ska ha allt på en gg...
Postad 02 februari 2013 - 21:58
Unregisteredb822350c
-
Unregisteredb822350c
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Skulle behöva eran hjälp med att få igång Unblock-Us på min AppleTV. Har följt guiden på deras hemsida och ändrat DNS för min dator med windows 7. Den har trådbunden anslutning och allt funkar fint.
Men hur kommer jag åt min trådlösa anslutning i windows 7? Jag kan endast se min "trådade" anslutning i kontrollpanelen. Jag delar ju min uppkoppling med hjälp av en D-Link router till min iPhone, iPad & AppleTV men förstår inte hur jag ska kunna konfigurera denna trådlösa anslutning.
Så här ser det ut på min kontrollpanel i windows för anslutningar,
anslutningar.JPG 55,74K
2 Antal nerladdningar
Nån som kan förklara hur jag ska gå till väga?
Redigerat av Unregisteredb822350c, 02 februari 2013 - 22:01.
Postad 02 februari 2013 - 23:20
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Skulle behöva eran hjälp med att få igång Unblock-Us på min AppleTV. Har följt guiden på deras hemsida och ändrat DNS för min dator med windows 7. Den har trådbunden anslutning och allt funkar fint. Men hur kommer jag åt min trådlösa anslutning i windows 7? Jag kan endast se min "trådade" anslutning i kontrollpanelen. Jag delar ju min uppkoppling med hjälp av en D-Link router till min iPhone, iPad & AppleTV men förstår inte hur jag ska kunna konfigurera denna trådlösa anslutning.
Nån som kan förklara hur jag ska gå till väga?
Om du inte kan ändra din routers DNS kan du istället göra det på dina enheter. Det finns instruktioner om hur man gör det på Unblocks hemsida. Här är en länk som gäller Apple TV: http://support.unblo...articles/291549EDIT: Här finns info som gäller D-Link: http://support.unblo...-d-link-routers
Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 02 februari 2013 - 23:23.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|