HRT Stage
1784 svar till detta ämne
Postad 31 October 2013 - 17:39
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Orkar inte tjata mer om detta, men du får allt bevisa var jag skrivit att Stage konkurrerar med system för 200.000:-, för det har jag aldrig. Kan inte acceptera att det påstås saker jag skrivit i denna tråd som helt enkelt inte stämmer. Vill du fortsätta diskutera detta, så föreslår jag att vi gör det via PM istället.
+1. 
Njä. Det är 30 sidors forumande att läsa igenom, så jag hoppar Jag tycker bara det är minst sagt märkligt att stage ska jämföras med system för mellan 50 och 200.000 med tanke på hur det presterar. Det låter som mitt gamla poineersystem för 4000 kr, då ingick cd-växlare också. Som jag nog skrivit så tror jag att få kompletta system i den här prisklassen kan spela lika högt, men jag *vet* definitivt att jag med lätthet kan hitta system som låter bättre, dvd mer detaljerat och med mindre tillbakadragen diskant och snabbare element (torr det är det som gör att detaljerna försvinner). Det känns rätt klart att säljaren för stage motsäger sig min kapning av systemet, men säljare för kablar motsäger sig ju randis blindtest för en mille också. Summan av kardemumman är nog att stage är ett högspelade komplett streamingsystem som är smidigt och lätthanterligt (trots avsaknad av fjärr då allt ska skötas via appar?). Stage har stuckit ut hakan ordentligt och fått mängder av gratis pr genom detta, men jag kan inte över huvudtaget själv se mig med ett sånt här ljud hemma. Jag vill ha mer och klarare diskant (trots diskantkänsligheten), ett tydligare mellanregister och... ja, basen har jag inget negativt att säga om. Den föll mig rätt bra i smaken för ett så litet system. Självfallet, man jämför ju inte med ett system med subbar ect  Skulle vara kul att se fler omdömen som är genuint ärliga. Inget säger ju faktiskt att jag har rätt. Den objektiva sanningen är ju ett snitt av dom subjektiva omdömena, eller hur?  Så, oavsett om stage är värt 2000 eller det hundradubbla så har hrt gjort sig ett namn annat än sina andra produkter. Smaken är som baken och fler bör lyssna. Isac är ju på g bland annat  Ja, bättre humör nu. Fläskpannkaka ftw.
Postad 31 October 2013 - 17:47
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Hej Zartok,
Vad kul att du ville testa STAGE men tyvärr var STAGE helt felinställd pga att en flyer fattades i paketet. RC Ljud och bild har nu ändrat till rätt inställning för STAGE både i operativsystem och placering.
Jag pratade nyss med Bengt och det är en skillnad på natt och dag jämfört med när du var inne. Det skulle vara fantastiskt om du kunde besöka RC Ljud och bild igen.
Göran , Runt Ljud Distributör för HRT(Music Streamer) , DSPeaker m.m.
Jag blir ytterst konfundersam över hur dom i butiken kan ha varit så glada i systemet när det varit felinställt, men det kanske inte är någon omöjlighet att testa igen. Jag ska ändå dit med mina egna stativare någon dag. Jag editar, det är väl klart man är glad i en produkt man ska sälja. Nåväl, vi får se hur det blir med det hela. Jag har nog aldrig gjort eller behövt göra två recensioner på ett par högtalare tidigare. Lättast hade varit att jämföra systemet hemma, men jag skulle nog inte orka låna hem det från rc. Speciellt inte med tanke på hur mycket som ska kånkas på dit.
Redigerat av Zartok, 31 October 2013 - 17:55.
Postad 31 October 2013 - 18:11
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jag har också ägt ino pIP. Jag tror jag hade dem 3-4 dagar innan jag sålde skiten. Mitt absolut sämsta köp i min hifi-historia. Själv anser jag inte att Stage är ett perfekt system, men i jämförelse till pIP så är Stage klart överlägset.
JaG slår dig. Jag slängde ut mina pips på annons efter 3 timmar!
Postad 31 October 2013 - 18:21
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Jag har också ägt ino pIP. Jag tror jag hade dem 3-4 dagar innan jag sålde skiten. Mitt absolut sämsta köp i min hifi-historia. Själv anser jag inte att Stage är ett perfekt system, men i jämförelse till pIP så är Stage klart överlägset.
Kanske var dina Pip felinställda. Fel programvara, felinställd switch, eller något annat av allt som kan gå snett.  Nu är det ju inte så mycket som kan gå snett med Pip, mer än uppenbarligen rent subjektivt då. Men vad specifikt gillade du inte med Pip, och hur är Stage bättre?
Postad 31 October 2013 - 18:34
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
man blir ju orolig hur mycket som kan vara felinställt på stage, tänk på alla som inte sitter och lusläser forum och får tips utan köper ett som lät bra när de lyssnade på det i butik och exemplaret de får är helt felinställt pågrund av hemliga switchar och allt vad det nu kan vara.
Postad 31 October 2013 - 20:10
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Jag ska göra det till en väldigt kort jämförelse; pIP var sämre på allt. DÄR kan vi snacka om hype/placebo/religion på riktigt.
Ajdå. Har ju bara hört Gurus två stativare. Men då konstruktören sa att de skulle låta likadant som Pip blev jag lite förvånad över din sågning. Tyckte de lät väldigt bra, vilket jag inte tyckte Stage gjorde. Jaja, där ser man. Kanske var de Stage jag hörde behäftade med något av, eller alla de felinställningar Stage kan vara behäftade med.
Postad 31 October 2013 - 20:22
Pontryagin
-
Pontryagin
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Something is very fishy here...
Postad 31 October 2013 - 20:28
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Fishyheten ligger nog i att stage verkar vara ett system som är väldigt lätt att göra fel med, speciellt switchen förbryllar mig. Jag tycker stage och pip är lite lika, men pip (s) gjorde ett makalöst mycket bättre jobb att ta fram detaljer som finns med i musiken.
Postad 31 October 2013 - 20:51
robert293
-
robert293
-
Guru
-
-
4533 inlägg
Haha härlig avatar du dragit till med zartok....vem f*n vågar säga emot dig nu
Redigerat av robert293, 31 October 2013 - 20:51.
Postad 31 October 2013 - 21:07
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
jafan, man kan ju inte vara sämre än vincent
Postad 31 October 2013 - 21:19
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
man blir ju orolig hur mycket som kan vara felinställt på stage, tänk på alla som inte sitter och lusläser forum och får tips utan köper ett som lät bra när de lyssnade på det i butik och exemplaret de får är helt felinställt pågrund av hemliga switchar och allt vad det nu kan vara.
Det med switchen är ingen direkt höjdare, men det bör ju alla handlare vara uppmärksammade på vid det här laget. Sedan att man nog skall lägga ner lite mer tid på att ställa in Stage ordentligt börjar förhoppningsvis bli lite mer klart nu, och inte bara tro att de är ett par PC-högtalare i plast som är gjorda för att stå på i en bokhylla och/eller mer eller mindre kloss intill en vägg och i bästa fall kunna utgöra ett par extra högtalare i sovrummet  .
Postad 31 October 2013 - 21:27
robert293
-
robert293
-
Guru
-
-
4533 inlägg
jafan, man kan ju inte vara sämre än vincent 
Postad 31 October 2013 - 22:25
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Det med switchen är ingen direkt höjdare, men det bör ju alla handlare vara uppmärksammade på vid det här laget.
Sedan att man nog skall lägga ner lite mer tid på att ställa in Stage ordentligt börjar förhoppningsvis bli lite mer klart nu, och inte bara tro att de är ett par PC-högtalare i plast som är gjorda för att stå på i en bokhylla och/eller mer eller mindre kloss intill en vägg och i bästa fall kunna utgöra ett par extra högtalare i sovrummet .
"Ställa in Stage"? Förutom den dolda switchen, vad finns mer att ställa in? Zartoks provade exemplar hade ju förvisso utterligare något fel, var det mjukvara? Annars skall ju riimligtvis en "bokhyllehögtalare" funka i typ en bokhylla. Låta bättre i en optimal placering ja, men också funka bra på en tvbänk eller på en hylla. Har nog hört ett hundratal högtalare stående i bokhylla på rad med andra högtallare, men aldrig har ljudet totalt raserats av detta. Stage kan ju, eller skall kunna, uppdateras för att funka för närfältslyssning, och då snackar vi ju verkligen inte någon optimal placering.
Postad 31 October 2013 - 22:49
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
"Ställa in Stage"? Förutom den dolda switchen, vad finns mer att ställa in? Zartoks provade exemplar hade ju förvisso utterligare något fel, var det mjukvara? Annars skall ju riimligtvis en "bokhyllehögtalare" funka i typ en bokhylla. Låta bättre i en optimal placering ja, men också funka bra på en tvbänk eller på en hylla. Har nog hört ett hundratal högtalare stående i bokhylla på rad med andra högtallare, men aldrig har ljudet totalt raserats av detta. Stage kan ju, eller skall kunna, uppdateras för att funka för närfältslyssning, och då snackar vi ju verkligen inte någon optimal placering. 
Det sägs att det är ytterligare fel. Killarna på rc är dom mest kabeltroende i hela landet ska ni veta, så säger dom att det blev som natt och dag så ska man ha i åtanke att dom säger det om man byter kablar också. Det är därför jag är ytterst skeptisk till deras påstående om den stora skillnaden, det är helt enkeöt ett gäng som gärna upplever extrema skillnader.
Postad 31 October 2013 - 23:16
Isaac
-
Isaac
-
Veteran
-
-
1836 inlägg
Bra att veta vad man behöver göra vid en utvärdering av högtalarna, jo byta ut all elektronik.
En hemlig switch, en flyer som väl är den engelska definitionen av ett flygblad? Fel i operativsystem, vad kommer härnäst?
Redigerat av Isaac, 31 October 2013 - 23:39.
Postad 31 October 2013 - 23:18
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Bra att veta vad man behöver göra vid en utvärdering av högtalarna, jo byta ut all annan elektronik.
Bra ide. Då kan ju inget gå fel! Smart. Seriöst
Postad 31 October 2013 - 23:19
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Hej Zartok,
Vad kul att du ville testa STAGE men tyvärr var STAGE helt felinställd pga att en flyer fattades i paketet. RC Ljud och bild har nu ändrat till rätt inställning för STAGE både i operativsystem och placering.
Jag pratade nyss med Bengt och det är en skillnad på natt och dag jämfört med när du var inne. Det skulle vara fantastiskt om du kunde besöka RC Ljud och bild igen.
vad är en "flyer" och vad gör den?
Postad 31 October 2013 - 23:28
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Kan ju vara när man blir trött på skiten och kastar ut den genom fönstret.
Postad 31 October 2013 - 23:31
Isaac
-
Isaac
-
Veteran
-
-
1836 inlägg
Bra ide. Då kan ju inget gå fel! Smart. Seriöst 
Ja, systemet verkar ju bära på allt för många dolda och allvarliga fel, så lika bra att en gång för alla bevisa högtalarnas förmåga, jämfört med andra, genom att använda driftsäker HIFI elektronik.
Redigerat av Isaac, 31 October 2013 - 23:34.
Postad 31 October 2013 - 23:34
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jag funderade själv på det ett kort tag innan jag fann att en flyer måste vara en typ av reklamblad med instrultioner på
Postad 31 October 2013 - 23:36
Unregisteredb1334109
-
Unregisteredb1334109
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
Hej Zartok,
Låter som en av Fredriks bortförklaringar varför någon inte tyckte om systemet.... Vad har dom ändrat? Gjort mätningar och fixat akustiken runt Stage? Vafan vilken halvbra högtalare kan låta fantastisk i ett bra rum..
Postad 31 October 2013 - 23:44
Isaac
-
Isaac
-
Veteran
-
-
1836 inlägg
Jag funderade själv på det ett kort tag innan jag fann att en flyer måste vara en typ av reklamblad med instrultioner på 
Jag sökte också på det och tyckte att ett flygblad var lite långsökt, misstänkte också att det rörde sig om reklam, men borde dom inte ha någon bruksanvisning istället för såpass avgörande inställningar? Låter som en av Fredriks bortförklaringar varför någon inte tyckte om systemet....
Vad har dom ändrat? Gjort mätningar och fixat akustiken runt Stage?
Vafan vilken halvbra högtalare kan låta fantastisk i ett bra rum..
Ja, men en omplacering kan göra underverk.
Postad 31 October 2013 - 23:45
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Jomen det verkar ju logiskt. Sätter man upp massvis med reklamblad med Halversons bullshit så gör ju sedan placebon sitt.
Postad 31 October 2013 - 23:48
Isaac
-
Isaac
-
Veteran
-
-
1836 inlägg
Engelska flyer, kan översättas till flygblad på Svenska. Från Wikipedia: Flygblad, litet pappersblad med ett enkelt budskap. Budskapet är oftast kommersiell reklam eller politisk propaganda. Flygblad kan spridas ut för hand, men framför allt i krig har de spridits från flygplan.
Redigerat av Isaac, 31 October 2013 - 23:54.
Postad 31 October 2013 - 23:54
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Engelska flyer, kan betyda flygblad på Svenska. Från Wikipedia: Flygblad, litet pappersblad med ett enkelt budskap. Budskapet är oftast kommersiell reklam eller politisk propaganda. Flygblad kan spridas ut för hand, men framför allt i krig har de spridits från flygplan.
Lösningen är enkel; vi bombar stagepropaganda med flygplan. Flygblad om alla möjliga viktiga inställningar och akustikfix för att stage ska låta bra. Perfa. Isac, du blir snart anställd tror jag
Postad 01 November 2013 - 00:00
Isaac
-
Isaac
-
Veteran
-
-
1836 inlägg
Lösningen är enkel; vi bombar stagepropaganda med flygplan. Flygblad om alla möjliga viktiga inställningar och akustikfix för att stage ska låta bra. Perfa. Isac, du blir snart anställd tror jag 
Postad 01 November 2013 - 00:15
Isaac
-
Isaac
-
Veteran
-
-
1836 inlägg
Göran, vad för inställningar har ni ändrat i operativsystemet?
Postad 01 November 2013 - 00:28
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Kan ju vara när man blir trött på skiten och kastar ut den genom fönstret. 
Eller som Philadelphia Flyers .. helt värdelösa fast se försöker ha ambitioner att vinna stanley cup :-D
Postad 01 November 2013 - 10:01
G Chatall
-
G Chatall
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Hej Isaac & Fristil,Vi har inte ändrat något i vårt OS. Däremot så är det viktigt att användaren har rätt inställning av OS i sin dator, det gäller även de vanliga Music Streamer modellerna. Man ska inte översampla eller ha någon form av EQ/effekt aktiverad i datorn eftersom det påverkar ljudet negativt.Flyern är viktig för att den innehåller följande länk till manual mm ” HRT product registration & setup instructions- For most current setup information please visit: www.hirestech.com/support”Då systemet är uppgraderingsbart både med mjukvara/ hårdvara är det viktigt att registrera sig för att få reda på när uppgraderingar släpps. Göran , Runt LjudDistributör för HRT(Music Streamer) , DSPeaker m.m.
Postad 01 November 2013 - 10:39
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
jag är då helt 100 på att det absolut inte fanns med någon eq på rc. var det bara det som dom ändrat?
Postad 01 November 2013 - 11:08
G Chatall
-
G Chatall
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Hej Zartok,
Det var översamplat och ett sämre OS som nu är ändrat till Windows 7.
Ändrad placering av högtalarna. Trevlig helg!
Göran, Runt Ljud
Distributör för HRT(Music Streamer) , DSPeaker m.m.
Postad 01 November 2013 - 11:19
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
nejdu, där vill jag syna dig. menar du att man måste ha windows 7 för att stage ska låta bra? nu är du nog lite ute och cyklar. såvitt jag vet så matades den digitala signalen från datorn till stage där den omvandlades. en digital signal är ettor och nollor och det kan vilket operativsystem som helst skicka ut utan några som helst problem. så den går jag då inte på och det tror jag inte någon annan heller skulle gå på här inne. vi har nog rätt gott om kunnigt folk kring den delen vill jag påstå.
placeringen, visst det köper jag. är dom placeringskänsliga så är det absolut en sak som påverkar.
men absolut inte os'et. jag körde fram till nyligt med XP själv. har kört med vista. har nu senast använt win7. är 100 på att det inte spelat den minsta rollen. på tal om vilket, måste man i så fall inte ha win 8? det är ju det senaste.
kortfattat så finns det inte ett enda ljudsystem på planeten som inte är kompatibelt med digitala signaler beroende på vilket os det skickas ifrån. jag kan ta emot en optisk signal i min receiver från en mac eller linux om jag vill. det vet jag trots att jag aldrig testat.
Postad 01 November 2013 - 11:26
XavierJH
-
XavierJH
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Mnja... om operativsystemet inte skickar bitkorrekt så betyder det att den samplar om signalen innan den går iväg. För windows är det väl drivrutiner som ska till för att det ska ske (typ WASAPI??). I OSX så måste man in i audio midi setup och ställa in antal bitar och samplingsrate.
Postad 01 November 2013 - 12:51
Distordera
-
Distordera
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Om det är Win 95, XP eller Vista man kört ifrån så är det ju faktiskt enklare att få ut korrekt ljud ur något modernare OS så visst finns det en poäng där.
Men det var ju långt ifrån svårt att få korrekt ljud ur t.ex. XP. Har man inte koll på det så kan det vara en god idé att utbilda sig eller kanske ännu hellre strunta i att koppla hifi till datorn.
Det är synd att man valt att komplicera det så mycket med Stage. Fick för mig att man gick ut med att det skulle vara ett litet och smidigt system som ska kosta relativt lite men låta kanonbra. Det blir ju rätt mycket smolk i bägaren när man nu kräver av köparna att de ska inneha en rätt hög teknisk kompetens.
Nån som har koll på om Stage kommer att landa nånstans runt dalarna för demo?
Postad 01 November 2013 - 13:22
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jag har alltid kört optisk ut och sen in i daccen. 10 problemfria år.
Feed me shit and i'm gonna puke. Så enkelt är det. Har aldrig hört talas om ett så handikappat system så att det måste ha windows 7 för att låta som det ska. Det står det INGET om i en flyer eller på deras hemsida. Varför inte, om det nu är så viktigt?
Postad 01 November 2013 - 13:39
Distordera
-
Distordera
-
Amatör
-
-
89 inlägg
kmixern gick signalen igenom även optiskt?
(Med Vista försvann detta om jag minns rätt)
Postad 01 November 2013 - 15:11
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Jomen, detta är ju kunskaper alla och envar besitter.  "Straight from the box". Jomen tjena. Nu ställer sig förmodligen alla vanliga dödliga frågan; Kan jag koppla in min dator vilkensomhelst och få det att spela?
Postad 01 November 2013 - 15:22
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
nu är du orättvis laddie! du kan klart och tydligt läsa att stage spelade när "fel operativsystem" användes.
det lät bara riktigt dåligt
som sagt, jag har inte sett att man behöver windows 7 någonstans för att stage ska fungera. jag tror snarare det här var ett väldigt misslyckat försök att bortförklara stages brister. vi har rätt många som tycker illa om stage. eller iaf som inte vill jämföra det med system som kostar ens det dubbla. sen har vi personer som fredrik som tycker om stage. sen har vi personer som isac som ska lyssna på stage =)
fredrik: kör du stage från datorn? om du gör det, vad använder du för os?
vänta. finns det reklam som säger straight from the box någonstans? det stämmer ju verkligen inte. man måste skruva upp enheten för att se så att switchen sitter rätt. sen så måste man ju placera systemet då det (eventuellt) kan vara placeringskänsligt (som ino pip ex). utöver det så måste man ha det NÄST SENASTE windows på datorn.
det är ju inte direkt vad jag kallar straight from the box inte.
jag köper som sagt placeringskänsligheten, det finns det mängder av olika högtalare som lider av. men jag har mycket svårt att köpa iden om att stage kräver ett visst os från en dator. det går enl den utsagon inte att använda till mac. detta antagande är totalt orimligt.
Postad 01 November 2013 - 15:29
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
fredrik: kör du stage från datorn? om du gör det, vad använder du för os?
Windows 8 Pro, men mest direkt USB-kabelbundet från mina iEnheter med Apples kameraadapter och strömförsörjd USB-hubb.
Postad 01 November 2013 - 15:41
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jasså, du är så avancerad?
Bifråga, fungerar win 8 lika bra som 7 idag?
Ont: verkar som att du då har fel os, win7 rekommenderades av importören nyss. Men jag tror som sagt att det är rent svammel rent utsagt, jag har då inte sett några såna rekommendationer hittills. Det var nog bara ett sätt att försöka dribbla bort några kritiska röster. Eller, du (fredrik) är ju mer insatt än mig, har du hört något hittills om vilka os man bör använda för stage?
Postad 01 November 2013 - 15:50
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Bifråga, fungerar win 8 lika bra som 7 idag?
Ingen aning. Eller, du (fredrik) är ju mer insatt än mig, har du hört något hittills om vilka os man bör använda för stage?
Vilket man bör använda vet jag inte 100%. Jag kör från min Win 8 Pro eller, för bäst kvalitet, från mina iEnheter, och då kör jag uteslutande Spotify och nu fått mersmak för WiMP HiFi vilket ger min Primare BD32 en rejäl match CD-mässigt.
Postad 01 November 2013 - 15:51
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Måste man göra senaste uppdateringen i I-prylen också eller det funkar med Ios 7.0.2?
Postad 01 November 2013 - 15:56
Brinke
-
Brinke
-
Beroende
-
-
1372 inlägg
Manual på nätet http://highresolutio...ners_manual.pdfMinimum XP sp3 i övrigt inget om krav på os. Inget om switchen..... Tycks som att de ska stå brett isär.
Postad 01 November 2013 - 16:05
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
75mm från bakvägg, då var dom inte alls så dåligt plaverade. Dom stog nära bakvägg, men samtidigt vinklade, så dom borde haft ungefär sina tre tum. Annars är väl det som händer att basen blir förstärkt, något jag inte har något emot iaf 
Det står ju inget annat än setups med dom olika windows och osx, så det bör nog inte ha berott på det.
Summan av den kardemumman är nog lite som jag slrev här tidigare. Killarna på rc gillar verkligen att höra förändringar, och dom säljer ju också det dyraste kablaget i stan. Säger inte något annat om det mer än att ingen hittills kalrat randis miljonutmaning om kablar
Så då finns det väl bara en förklaring kvar? Stage är imo ett riktigt dåligt system för pengarna.
Stage är ett riktigt bra system för pengarna enl fredrik.
Därefter har vi allehanda tolkningar mitt emellan.
En sak är dock säker. Det här med att man behöver just win7 stryker vi snabbt ur historieböckerna.
Igen, feed me shit and i'm gonna puke.
Postad 01 November 2013 - 16:15
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Måste man göra senaste uppdateringen i I-prylen också eller det funkar med Ios 7.0.2? 
Vill man inte alltid ha senaste iOS?
Postad 01 November 2013 - 16:15
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
75mm från bakvägg, då var dom inte alls så dåligt plaverade. Dom stog nära bakvägg, men samtidigt vinklade, så dom borde haft ungefär sina tre tum. Annars är väl det som händer att basen blir förstärkt, något jag inte har något emot iaf  Det står ju inget annat än setups med dom olika windows och osx, så det bör nog inte ha berott på det.
Summan av den kardemumman är nog lite som jag slrev här tidigare. Killarna på rc gillar verkligen att höra förändringar, och dom säljer ju också det dyraste kablaget i stan. Säger inte något annat om det mer än att ingen hittills kalrat randis miljonutmaning om kablar 
Så då finns det väl bara en förklaring kvar? Stage är imo ett riktigt dåligt system för pengarna. Stage är ett riktigt bra system för pengarna enl fredrik. Därefter har vi allehanda tolkningar mitt emellan.
En sak är dock säker. Det här med att man behöver just win7 stryker vi snabbt ur historieböckerna. Igen, feed me shit and i'm gonna puke.
Va! Käkade du upp Stage??
Postad 01 November 2013 - 16:37
doo
-
doo
-
Användare
-
-
233 inlägg
Använder man Squeezebox Touch. Slipper man allt detta problem ;-)
Bara en tanke.
Postad 01 November 2013 - 16:42
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Ok, så Stage har haft otur med korkad reklam, leveransproblem, kvalitetsproblem(inställningar??). Sedan tycker en del att det är rena skiten medan andra är lyriska. Nu är ju vårt lilla forum en liten plaskdamm i stora Världen och representerar ju inte ett så stort kundunderlag. Men finns det verkligen ingenstans att läsa om dem som är mer eller mindre nöjda? Och då menar jag absolut inte tidningar eller andra inträttningar, utan vanliga användare.
Redigerat av laddie15, 01 November 2013 - 16:42.
Postad 01 November 2013 - 16:46
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Nu är ju vårt lilla forum en liten plaskdamm i stora Världen och representerar ju inte ett så stort kundunderlag.
Verkligen! Dom som är för och dom som är emot detta system är lätträknade - i alla fall utifrån denna tråd.  Men finns det verkligen ingenstans att läsa om dem som är mer eller mindre nöjda? Och då menar jag absolut inte tidningar eller andra inträttningar, utan vanliga användare.
Kommer nog mer framöver. Systemet har ju inte varit ute på marknaden så länge. Ge det lite tid.
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 01 November 2013 - 17:36.
Postad 01 November 2013 - 17:03
G Chatall
-
G Chatall
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Hej Zartok,
Jag rekommenderade Windows 7 till RC Ljud & Bild eftersom de inte hade Windows 8.
XP klarar ej av 24/96 och är ett gammalt OS.
Göran , Runt Ljud
Distributör för HRT(Music Streamer) , DSPeaker m.m.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|