Har LG B6 dubbla tuners?
LG B6 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55B6V
(TV)
Rapporterad
|
9
|
(51)
|
Inga priser | |
LG B6 65" 4K Ultra HD OLED - OLED65B6V
(TV)
|
8
|
(24)
|
Inga priser |
Postad 31 October 2016 - 12:47
Dom har väl blivit av med dom med böjda paneler nu så dom höjde priset igen ![]()
Postad 31 October 2016 - 14:45
Dom har väl blivit av med dom med böjda paneler nu så dom höjde priset igen
Dom körde en Helg kampanj och är ganska vanligt på NetonNet sedan höjs priset på Måndagen
Postad 31 October 2016 - 15:29
Dom har väl blivit av med dom med böjda paneler nu så dom höjde priset igen
Haha! ![]()
Postad 31 October 2016 - 17:57
Kommer nog fortsätta med tru motion av ändå eftersom jag inte stör mig så mycket på juddret längre och det blir lite renare bild tycker jag(mindre suddigt).
Jämförde tru motion på 3/3 och de judder 3 och de blur 0. Tycker nog att ett högre värde på de blur skapade suddighet. Så de blur på 0 var minst suddigast.
Redigerat av axion84, 31 October 2016 - 18:02.
Postad 31 October 2016 - 18:27
Körde med tru motion på olika källor (netflix 4k stream, dv marco polo,ps3 netflix hd bild) och tyckte också den var förbättrad nu. Värsta stuttern är borta och stora ryck har blivit mindre ryck nu, tyckte jag mig se, så inte lika störande . Hoppas dom kan förbättra den ännu mer.
Kommer nog fortsätta med tru motion av ändå eftersom jag inte stör mig så mycket på juddret längre och det blir lite renare bild tycker jag(mindre suddigt).
Jämförde tru motion på 3/3 och de judder 3 och de blur 0. Tycker nog att ett högre värde på de blur skapade suddighet. Så de blur på 0 var minst suddigast.
Kanon!
Nog är det synliga förbättringar hos TruMotion nu äntligen! Men funkar det bättre utan för dig ska du självfallet undvika det! Trots att de självklart inte skriker högt om det har LG uppenbarligen tagit tag i saken efter feedback och påtryckningar under lång tid från många håll. Chansen att de förfinar TruMotion ytterligare tror jag säkerligen är stor.
Postad 31 October 2016 - 18:34
Postad 31 October 2016 - 18:53
Var hittar ni truemotion och de-judder där man ställer in med siffror, jag har bara Av/Låg/Medel/Hög/Auto eller säger ni siffror istället för det det faktiskt heter för att förvirra haha?
Oj... vad har du för underlig version av meny-system?
Kollar du verkligen på rätt ställe?
> Picture Mode Settings
> Picture Options
> TruMotion (ska ligga längst ner)
> välj User (De-Judder och De-Blur öppnas upp med staplar 0-10).
Annars kan du välja "Off / Smooth / Clear" men de två sistnämnda är inte att rekommendera.
Postad 31 October 2016 - 19:37
Va fan nu verkar alla bildlägen ha truemotion av och det är utgråat så kan inte slå på det. Tänkte nämligen testa det på Spel-läge med PS4:an. Undra vad fan jag kommit åt.Oj... vad har du för underlig version av meny-system?
Kollar du verkligen på rätt ställe?
> Picture Mode Settings
> Picture Options
> TruMotion (ska ligga längst ner)
> välj User (De-Judder och De-Blur öppnas upp med staplar 0-10).
Annars kan du välja "Off / Smooth / Clear" men de två sistnämnda är inte att rekommendera.
Postad 31 October 2016 - 19:39
Va fan nu verkar alla bildlägen ha truemotion av och det är utgråat så kan inte slå på det. Tänkte nämligen testa det på Spel-läge med PS4:an. Undra vad fan jag kommit åt.
Tycker mig hört nåt liknande från nån annan men minns inte vad det berodde på... kan det ha att göra med källan/signalen möjligtvis?
Har du en Blu-ray spelare inkopplad? Du har tillgång till TruMotion där? Eller med inbyggda apparna t ex?
Postad 31 October 2016 - 20:03
Om ingången är märkt som PC så kommer TrueMotion att vara helt inaktivt.
Postad 31 October 2016 - 20:10
Funkar på Blu-ray...Tycker mig hört nåt liknande från nån annan men minns inte vad det berodde på... kan det ha att göra med källan/signalen möjligtvis?
Har du en Blu-ray spelare inkopplad? Du har tillgång till TruMotion där? Eller med inbyggda apparna t ex?
Du menar ikonen?Om ingången är märkt som PC så kommer TrueMotion att vara helt inaktivt.
Postad 31 October 2016 - 21:02
Ja alltså, ikonen ändras ju beroende på vad du väljer att ingången är. Om du klickar på ingångsalternativen på fjärrkontrollen (högst upp till höger) och sedan trycker på "Ändra ingångar" eller likn så kommer du till en meny där du kan bestämma vad respektive ingång har för källa.
Postad 31 October 2016 - 21:44
Trots att de självklart inte skriker högt om det har LG uppenbarligen tagit tag i saken efter feedback och påtryckningar under lång tid från många håll.
Det lönar sig att gnälla på forum 😃.
Postad 01 November 2016 - 05:28
Det lönar sig att gnälla på forum .
Kanske. Men jag vet att många (med mig) har kontaktat LG angående TruMotion.
Postad 01 November 2016 - 12:45
Ajaj vad jag är sugen på 65:an >_< Nu sänkte ju MM också, frågan är ju som vanligt hur det blir runt Black Friday, Cyber Monday osv. Förra året var det ju inte någon nämnvärd dipp innan Black Friday på LGs oleds...
Postad 01 November 2016 - 12:54
Bara köpa, spelar ingen roll vilket tåg man hoppar på, alltid blir det fel ![]()
Postad 01 November 2016 - 13:46
Postad 01 November 2016 - 14:08
Jag är bra sugen men på samma gång kommer den eviga frågan som gör att man aldrig skulle handla nåt, vad kommer sen?
Kommer alltid nått bätte senare, Men just när nya modeller lanseras är dom som dyrast.
Därför jag själv alltid väntar tills dom sjunker till en prisnivå man är trygg med och barnsjukdomarna är lösta.
Postad 01 November 2016 - 14:29
Körde De-blur på 0 igår med lite olika material och det funkade utmärkt! Tidigare har jag tyckt att det blev lite instabilitet i bilden om jag inte satte den på 6/7 ungefär men hittills verkar det gå bra utan. Skönt att TruMotion blivit bättre!
Postad 01 November 2016 - 15:09
Dom körde en Helg kampanj och är ganska vanligt på NetonNet sedan höjs priset på Måndagen
Nu är det Elgiganten som har 65" för 32990. Butikerna turas om ...
Postad 01 November 2016 - 15:20
Nu är det Elgiganten som har 65" för 32990. Butikerna turas om ...
Tror du menar Mediamarkt
Postad 01 November 2016 - 15:27
Tror ni att det är den här prissänkningen som vi har sett effekten av: http://www.flatpanel...l&id=1477986652
Eller kommer det bli ännu billigare nu?
Postad 01 November 2016 - 15:48
Beställde en B6:a här i Norge idag som förväntas komma fram nästa tisdag, äntligen!
Har velat fram och tillbaka mellan denna och Samsungs KS7000 men den begränsade betraktningsvinkeln på KS7000 var en dealbreaker. Den har avsevärt lägre input lag men jag tror inte att det ska vara så dramatisk skillnad, jag hoppas inte det iaf. Läst att den europeiska versionen av B6:an ska ligga på ca 44ms vilket jag hoppas duger.
Ni som spelar på era Oled-TVs, har ni märkt något utav av input lag? Jag spelar en del fps och spelar just nu online på BF1 men jag spelar inte speciellt mycket och har heller inga ambitioner av att bli elit heller ![]()
Hoppas att jag har gjort rätt val ![]()
Redigerat av Unregistered890a149d, 01 November 2016 - 15:50.
Postad 01 November 2016 - 15:56
Tror ni att det är den här prissänkningen som vi har sett effekten av: http://www.flatpanel...l&id=1477986652
När jag beställde TVn idag så sa han inne på HiFI-klubben att han trodde att priserna skulle sjunka mer, B6:an kanske ner mot ca 16-17.000,- här i Norge vilket är ca 17500-18500,- SEK. Dock blir väl det kanske nästa år och närmare nästa års OLEDs. Om det stämmer vet jag inte, men det är väl inte helt orimligt. Den ligger på strax under 20000 NOK idag.
Sorry om detta kanske inte relevant här eftersom det gäller Norge, men jag upplever att priserna i Norge och Sverige bruka vara rätt lika varandra med vissa undantag.
Redigerat av Unregistered890a149d, 01 November 2016 - 17:51.
Postad 01 November 2016 - 16:09
När jag beställde TVn idag så sa han inne på HiFI-klubben att han trodde att priserna skulle sjunka mer, B6:an kanske ner mot ca 16-17.000,- här i Norge vilket är ca 17500-18500,- SEK. Dock blir väl det kanske nästa år och närmare nästa års OLEDs. Om det stämmer vet jag inte, men det är väl inte helt orimligt. Den ligger på strax under 20000 NOK idag.
Redigerat av nimrod23, 01 November 2016 - 16:13.
Postad 01 November 2016 - 17:39
Sänker dom MSRP, Riktpriser på 2000 USD på 55" B6 & 3000 USD på 65" B6.
Borde bli 55" 22 388 SEK & 65" 33 588 SEK, Slagit på 25% Svensk moms.
Detta betyder att återförsäljarna har fått ett lägre inköps pris om detta slagit in i Sverige ännu känns alltid som vi ligger 2 veckor efter mot USA.
Sedan med dagens prispress så finns det alltid butiker som lägger sig 3-4000 kr under riktpriserna och syns tydligt på Prisjakt.
Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 01 November 2016 - 17:41.
Postad 01 November 2016 - 17:55
Detta betyder att återförsäljarna har fått ett lägre inköps pris om detta slagit in i Sverige ännu känns alltid som vi ligger 2 veckor efter mot USA.
Sedan med dagens prispress så finns det alltid butiker som lägger sig 3-4000 kr under riktpriserna och syns tydligt på Prisjakt.
C6 har samma pris där, men här ligger den högre ännu så länge. 9000 i skillnad för 3D + en böjd rackare -
![]()
Postad 01 November 2016 - 18:43
C6 har samma pris där, men här ligger den högre ännu så länge. 9000 i skillnad för 3D + en böjd rackare -
Japp samma pris på C6 i Usa.
Känns faktiskt som BF kan bli farligt för en annan.
65 B6 : 33 500 kr nytt riktpris för November och pris press gör att lägsta priset lägger sig på 29 900- 30 500 kr i mitten av November.
Sedan en BF Rea på detta gör att dom tar 25-27 000 kr.
Postad 01 November 2016 - 19:00
Amazon kör en smygstart på black friday, bland annat LG 55EG910 för 999$ vilket är galet bra pris. Hoppas vi får liknande deals här i sverige:
https://hdguru.com/a...tning-specials/
Postad 01 November 2016 - 19:30
Körde De-blur på 0 igår med lite olika material och det funkade utmärkt! Tidigare har jag tyckt att det blev lite instabilitet i bilden om jag inte satte den på 6/7 ungefär men hittills verkar det gå bra utan. Skönt att TruMotion blivit bättre!
Trevligt. Jag tycker absolut inte att man behöver höja de blur över 3. Såg inga förbättringar med de blur över 3, blir nog bara mer biverkningar.
Postad 01 November 2016 - 20:03
Ja alltså, ikonen ändras ju beroende på vad du väljer att ingången är. Om du klickar på ingångsalternativen på fjärrkontrollen (högst upp till höger) och sedan trycker på "Ändra ingångar" eller likn så kommer du till en meny där du kan bestämma vad respektive ingång har för källa.
Tror inte det är likadant ut för oss, varken på kontrollen eller i tvn
https://imgur.com/a/eyOVq
Postad 01 November 2016 - 20:07
Trevligt. Jag tycker absolut inte att man behöver höja de blur över 3. Såg inga förbättringar med de blur över 3, blir nog bara mer biverkningar.
Instämmer!
Postad 01 November 2016 - 20:40
Postad 01 November 2016 - 20:54
Tryck på signal väljar knappen (brevid 3d knappen). Tryck på alla inmatningar. Tryck på redigera ikon.Tror inte det är likadant ut för oss, varken på kontrollen eller i tvn
https://imgur.com/a/eyOVq
Redigerat av axion84, 01 November 2016 - 20:56.
Postad 01 November 2016 - 21:10
Jo men det vet jag om, men det beskrevs ju annorlunda tidigareTryck på signal väljar knappen (brevid 3d knappen). Tryck på alla inmatningar. Tryck på redigera ikon.
Postad 02 November 2016 - 08:52
så ful fjärr man får med B6
Ja, men smakar det så kostar det. Många sköna slantar man tjänar!
Postad 02 November 2016 - 09:31
Postad 02 November 2016 - 10:50
Fick min tredje tv imorse med utkörning från elgiganten, tvn stod på kortsidan lutad i 45 grader mot en tvättmaskin i lastbilen, trodde jag skulle smälla av men fick bita mig i tungan...Han som körde ut verkade totalt oberörd och frågade vad Tvn kostade och jag sa "35.000" varav han svarar, då kunde du ju fått en 75" kompis, dom har lurat dig. Suck... Öppnade upp den snabbt inne för att se att det inte var några skador och det lilla jag han se ner i kartongen verkade den oskadd och förvånande nog rak i skärmen med. Får granska den noga ikväll när frugan kan hjälpa mig lyfta ur den ur kartongen. Skulle det visa sig att denna är skadad eller dålig med så ger jag upp och köper en projektor ![]()
Postad 02 November 2016 - 11:12
Fick min tredje tv imorse med utkörning från elgiganten, tvn stod på kortsidan lutad i 45 grader mot en tvättmaskin i lastbilen, trodde jag skulle smälla av men fick bita mig i tungan...Han som körde ut verkade totalt oberörd och frågade vad Tvn kostade och jag sa "35.000" varav han svarar, då kunde du ju fått en 75" kompis, dom har lurat dig. Suck... Öppnade upp den snabbt inne för att se att det inte var några skador och det lilla jag han se ner i kartongen verkade den oskadd och förvånande nog rak i skärmen med. Får granska den noga ikväll när frugan kan hjälpa mig lyfta ur den ur kartongen. Skulle det visa sig att denna är skadad eller dålig med så ger jag upp och köper en projektor
Ha ha - din lastbilskompis verkar ha full koll!
Hoppas den fungerar som den ska, håller tummarna!
Postad 02 November 2016 - 11:21
Blev en 65B6 igår.
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistered531959af, 02 November 2016 - 11:28.
Postad 02 November 2016 - 11:27
Ja, men smakar det så kostar det. Många sköna slantar man tjänar!
tjänar gör du nog inte, sparar möjligtvis ![]()
Postad 02 November 2016 - 11:32
Fick min tredje tv imorse med utkörning från elgiganten, tvn stod på kortsidan lutad i 45 grader mot en tvättmaskin i lastbilen, trodde jag skulle smälla av men fick bita mig i tungan...Han som körde ut verkade totalt oberörd och frågade vad Tvn kostade och jag sa "35.000" varav han svarar, då kunde du ju fått en 75" kompis, dom har lurat dig. Suck... Öppnade upp den snabbt inne för att se att det inte var några skador och det lilla jag han se ner i kartongen verkade den oskadd och förvånande nog rak i skärmen med. Får granska den noga ikväll när frugan kan hjälpa mig lyfta ur den ur kartongen. Skulle det visa sig att denna är skadad eller dålig med så ger jag upp och köper en projektor
De flesta lider av en viss snedhet. Svårt att få en spikrak.
Postad 02 November 2016 - 12:13
Ja, speditionsbolagen är ju inte speciellt bra just nu. Håller på och renoverar sen ett bra tag och hittills har dessa saker pajjats under leveransen:
Kylskåp: 2 gånger (Bring)
Ugn: 1 gång (Bring)
Köksfläkt: 1 gång (Bring)
LeMans: 4 gånger (Schenker)
Kökslist: 1 gång (Schenker) (Såg ut som de kastat spjut med paketet, var helt mosat på ena sidan...)
Så, sannolikheten att jag beställer en TV för hemleverans är ungefär 0. Sist jag gjorde det var i början av 2000-talet och då var det en 75kg tjockisTV med uppbärning. Det ville man ju inte kånka på själv när det var fyra trappor och ingen hiss ![]()
Hur som, hoppas din TV är hel =)
Postad 02 November 2016 - 12:45
i början av 2000-talet och då var det en 75kg tjockisTV
Good old days
Det var bättre förr som man brukar säga.
Redigerat av New Player, 02 November 2016 - 12:45.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
OLED-tv
16 bilder
85 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?