* Officiell tråd - Logitech Harmony *
4565 svar till detta ämne
Postad 06 March 2008 - 09:36
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Var det bara en ny fjärr du fick eller var det ny laddare också ?
Kanske borde kolla upp laddaren annars ?
Jag åkte till butiken där jag köpt den (webhallen) och de bytte ut hela paketet. Har varit i kontakt med logitech idag som kollar upp va som hänt.
Redigerat av MrSthlm, 06 March 2008 - 09:37.
Postad 06 March 2008 - 21:39
RippaN
-
RippaN
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Någon som kommer in i Logitech Harmony Remote software just nu?
Jag får
"
Innehållet kan inte visas.
Klicka på Nästa för att fortsätta.
"
Och nästa leder mig ingenvart.
Redigerat av RippaN, 06 March 2008 - 23:14.
Postad 08 March 2008 - 08:19
Great
-
Great
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Mrsthlm!!!!
har du fått nåt svar av Logitech?
Tycker oxå att det är störande att laddstapel lixom fastnar på 1/3.
Redigerat av Great, 08 March 2008 - 08:20.
Postad 08 March 2008 - 14:18
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Mrsthlm!!!!
har du fått nåt svar av Logitech? Tycker oxå att det är störande att laddstapel lixom fastnar på 1/3.
Tjena Killen i supporten sa att det kommer dröja tills nästa vecka nån gång samt fällde en kommentar jag störde mig på "en ny produkt kan ha barnsjukdomar". Han trodde det kunde vara mjukvarumässigt men det är ju bara en ren gissning. Här står man som kund och betalar en bra bit över tusen spänn för något som inte ens verkar vara kontrollerat ordentligt. Jag blir riktigt irriterad, samtidigt som man börjar vänja sig vid lite strul och att saker inte är perfekt. Kanske är det som är tjusningen med elektronikprylar, att det ska strula lite innan det funkar som det ska.
Postad 09 March 2008 - 19:03
etton
-
etton
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej
Är det någon annan som har problem med att Harmony One inte stänger av sig. Det har hänt flera gånger nu att jag kommit hem på kvällen och displayen och bakgrundsbelysningen är igång och batteriet är så gott som slut.
Postad 10 March 2008 - 07:14
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Hej alla!
Är lite i valet och kvalet om jag ska köpa One eller inte.. Man får ju ändå nästan 40% rabatt som student hos dustin (1200:-). Är det någon som vet hur länge de brukar ha kvar priserna för studenter? Vill ju inte vänta för länge och sedan behöva betala 1995:-.
Postad 10 March 2008 - 08:08
Dizzad
-
Dizzad
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Hej alla! Är lite i valet och kvalet om jag ska köpa One eller inte.. Man får ju ändå nästan 40% rabatt som student hos dustin (1200:-). Är det någon som vet hur länge de brukar ha kvar priserna för studenter? Vill ju inte vänta för länge och sedan behöva betala 1995:-.  Amentio har den för 1 336,-
Postad 10 March 2008 - 15:15
Dexter van der Killen
-
Dexter van der Killen
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Hej Är det någon annan som har problem med att Harmony One inte stänger av sig. Det har hänt flera gånger nu att jag kommit hem på kvällen och displayen och bakgrundsbelysningen är igång och batteriet är så gott som slut.
Jag lade märke till samma sak efter att ha stängt av allt igår kväll. Jag skakade till den lite och så slocknade den som vanligt. Det var dock första gången den gjorde så här. Annars har jag fortfarande lite problem att träffa rätt på touchskärmen, det blir ofta knappen under den jag ville.
Postad 12 March 2008 - 11:34
Tool-AENIMA
-
Tool-AENIMA
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
Hej är det någon som vet var det är för skillnad på Harmony one och Harmony 1000 funktion mässigt är dom ca 1000:- värt imelllan.
Postad 12 March 2008 - 12:43
ToCa-Master
-
ToCa-Master
-
Rookie
-
2 inlägg
Mrsthlm!!!!
har du fått nåt svar av Logitech? Tycker oxå att det är störande att laddstapel lixom fastnar på 1/3.
Tjena
Killen i supporten sa att det kommer dröja tills nästa vecka nån gång samt fällde en kommentar jag störde mig på "en ny produkt kan ha barnsjukdomar". Han trodde det kunde vara mjukvarumässigt men det är ju bara en ren gissning.
Här står man som kund och betalar en bra bit över tusen spänn för något som inte ens verkar vara kontrollerat ordentligt. Jag blir riktigt irriterad, samtidigt som man börjar vänja sig vid lite strul och att saker inte är perfekt. Kanske är det som är tjusningen med elektronikprylar, att det ska strula lite innan det funkar som det ska. 
Iconet som dukker opp i displayet når Harmony One legges i laderen er ikke animert og gir ingen indikasjon på hvor mye man har ladet opp batteriet. Det er bare det lille iconet øverst til høyre i displayet når den er ute av laderen som viser hvor mye strøm det er i batteriet. Noen som har en lenk til bra kanalicon for SVT1, SVT, Barnkanalen, TV4 m.m.?
Postad 12 March 2008 - 15:40
Almis
-
Almis
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Postad 12 March 2008 - 17:14
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Mrsthlm!!!!
Tjena
Killen i supporten sa att det kommer dröja tills nästa vecka nån gång samt fällde en kommentar jag störde mig på "en ny produkt kan ha barnsjukdomar". Han trodde det kunde vara mjukvarumässigt men det är ju bara en ren gissning.
Här står man som kund och betalar en bra bit över tusen spänn för något som inte ens verkar vara kontrollerat ordentligt. Jag blir riktigt irriterad, samtidigt som man börjar vänja sig vid lite strul och att saker inte är perfekt. Kanske är det som är tjusningen med elektronikprylar, att det ska strula lite innan det funkar som det ska. 
Iconet som dukker opp i displayet når Harmony One legges i laderen er ikke animert og gir ingen indikasjon på hvor mye man har ladet opp batteriet. Det er bare det lille iconet øverst til høyre i displayet når den er ute av laderen som viser hvor mye strøm det er i batteriet.
Noen som har en lenk til bra kanalicon for SVT1, SVT, Barnkanalen, TV4 m.m.?
Hur pass säker är du på det om man får fråga? Då ser du ju aldrig när fjärren är fulladdad när den ligger i laddaren? För det enda jag ser på min one när den ligger i laddaren är en bild på ett batteri som kanske är laddat till typ en tredjedel. Låter konstigt att man skulle behöva chansa på när fjärren är fulladdad.
Redigerat av MrSthlm, 12 March 2008 - 17:17.
Postad 12 March 2008 - 22:21
ToCa-Master
-
ToCa-Master
-
Rookie
-
2 inlägg
Dexter van der Killen Postat Mar 10 2008, 15:15
etton @ Mar 9 2008, 19:03 ) * Hej Är det någon annan som har problem med att Harmony One inte stänger av sig. Det har hänt flera gånger nu att jag kommit hem på kvällen och displayen och bakgrundsbelysningen är igång och batteriet är så gott som slut. Jag lade märke till samma sak efter att ha stängt av allt igår kväll. Jag skakade till den lite och så slocknade den som vanligt. Det var dock första gången den gjorde så här.
Annars har jag fortfarande lite problem att träffa rätt på touchskärmen, det blir ofta knappen under den jag ville.
Info från EricHarmony Logitechs forumMrSthlm Hur pass säker är du på det om man får fråga? Då ser du ju aldrig när fjärren är fulladdad när den ligger i laddaren? För det enda jag ser på min one när den ligger i laddaren är en bild på ett batteri som kanske är laddat till typ en tredjedel. Låter konstigt att man skulle behöva chansa på när fjärren är fulladdad.
Forsøkte å finne tilbake til informasjonene om charging icon hos Logitech,, men fant det ikke igjen i all hast. Men hva sier batteri-iconet i toppen til høyre i LCD-displayet når den ikke står i laderen? Er det også 1/3 oppladet eller viser den mer enn 1/3 etter å ha ladet om natten?
Postad 12 March 2008 - 23:11
Great
-
Great
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Min visade oxå bara 1/3 laddningnär den satt i laddaren, var sedan full när ja tog ur den.
Har haft den ur nu sen i söndags förmiddag, och mätaren visar ca 3/4 nu.
Har inte använt den super mycket, kanske kollat tv ca 2 timmar per kväll med lite blippande o testning, körde film nästan hela söndagen, men de blir ju inte så mycket tryckande, mellan filmerna.
Ville bara tillägga att Fjärren satt i laddaren ca 2 dygn, o fortfarande bara 1/3 på "batterievisaren"
Redigerat av Great, 13 March 2008 - 16:46.
Postad 13 March 2008 - 15:51
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Min visade oxå bara 1/3 laddningnär den satt i laddaren, var sedan full när ja tog ur den. Har haft den ur nu sen i söndags förmiddag, och mätaren visar ca 3/4 nu.
Har inte använt den super mycket, kanske kollat tv ca 2 timmar per kväll med lite blippande o testning, körde film nästan hela söndagen, men de blir ju inte så mycket tryckande, mellan filmerna.
Det må va hänt att fjärrens laddbild (den bilden på ett batteri som syns när man trycker på nån knapp när fjärren ligger i laddaren) bara visar 1/3 och en blixt i mitten på batteriet trots att batteriet är fulladdat. Är fallet så tycker jag logitech gjort en riktig miss, väldigt lätt att missförstå och tro att batteriet inte alls är fulladdat. Hittar ingen bra info om det. Men men är det så på alla fjärrar så är det väl inget mer med det, anledningen till min fråga från början var att jag trodde min var defekt.
Postad 13 March 2008 - 18:33
PureDigital
-
PureDigital
-
Beroende
-
-
1125 inlägg
hej hej!
Nu har jag äntligen också köpt mig en harmony 1000, har finslipat den ganska bra nu och är apnöjd!
Det ända jag tänker på är om man kan på något sätt "få mer knappar" på displayn? Det jag tänker på, sitter på en Canal digital PVR HD-box och då har jag ju en knapp som heter "my tv"på orginalfjärren, alltså där allt man spelar in hamnar. Men på harmonyn så måste man som det är ju gå in i enheter sen boxen, scrolla ner till till my tv. En väg som känns tråkigt lång, hade velat ha den på första bilden där play, färgknapparna rec etc. finns.
Går detta att ordna...?
Postad 13 March 2008 - 23:38
Unregistered125be5e6
-
Unregistered125be5e6
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej
Jag har en Logitech Harmoney 525. Någon som vet hur/om jag kan koppla den att försätta min dator i viloläge och sedan väcka den?
Jag har fölande specc:
Mobo: Asus M2A-VM HDMI (integrerat graffe-kort).
Prolle: AMD Athlon 64 X2 4000+ (2,1GHz) Socket AM2 Box
Minne: Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400/800MHz CL5 2x1GB (TWIN2X2048-6400)
Chassie: Antec Fusion 430 V2 Silver
MVh//
Frim
Postad 14 March 2008 - 06:38
Spiken
-
Spiken
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Hej
Jag har en Logitech Harmoney 525. Någon som vet hur/om jag kan koppla den att försätta min dator i viloläge och sedan väcka den? Jag har fölande specc: Mobo: Asus M2A-VM HDMI (integrerat graffe-kort). Prolle: AMD Athlon 64 X2 4000+ (2,1GHz) Socket AM2 Box Minne: Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400/800MHz CL5 2x1GB (TWIN2X2048-6400) Chassie: Antec Fusion 430 V2 Silver
MVh// Frim
Det ska väl gå med MCE fjärren från MIcrosoft? Jag har en Imon och med den kan jag till och med stänga av och sätta på datorn hej hej! Nu har jag äntligen också köpt mig en harmony 1000, har finslipat den ganska bra nu och är apnöjd!
Det ända jag tänker på är om man kan på något sätt "få mer knappar" på displayn? Det jag tänker på, sitter på en Canal digital PVR HD-box och då har jag ju en knapp som heter "my tv"på orginalfjärren, alltså där allt man spelar in hamnar. Men på harmonyn så måste man som det är ju gå in i enheter sen boxen, scrolla ner till till my tv. En väg som känns tråkigt lång, hade velat ha den på första bilden där play, färgknapparna rec etc. finns.
Går detta att ordna...?
Jag har inte en 1000 utan en 885. Men där kan du gå och ställa in vilka menyer som ska synas när man tryckt på titta på tv. Jag gissar att det är samma på en 1000. Dvs d kan välja vilka menyer från de olika devices som används som ska synas under titta på tv. Kan inte på rak arn vart i editeringsprogrammet det ligger, men leta på. Det ska nog gå
Postad 14 March 2008 - 09:38
jokoloko
-
jokoloko
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
SUCK!!
Nu har Komplett skjutit på datumet IGEN! 2008-04-15 innan Harmony One kommer in.
Det är lite lustigt, för på komplett.co.uk (engelska siten) så finns den på lager!
Är det nån här som har beställt från komplett och fått sin fjärr? Om ni har det, vad var erat beställningsdatum?
/J
Postad 14 March 2008 - 15:43
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Då har man beställt en Harmony One från Dustin!  Prelle datumet står på den 17:e men jag ringde och han på supporten trodde i slutet av mars, början på april..  Får väl se när den dyker upp. Ska bli skönt att slippa alla fjärrkontroller nu iaf!
Postad 14 March 2008 - 16:50
PureDigital
-
PureDigital
-
Beroende
-
-
1125 inlägg
Hej
Jag har en Logitech Harmoney 525. Någon som vet hur/om jag kan koppla den att försätta min dator i viloläge och sedan väcka den? Jag har fölande specc: Mobo: Asus M2A-VM HDMI (integrerat graffe-kort). Prolle: AMD Athlon 64 X2 4000+ (2,1GHz) Socket AM2 Box Minne: Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400/800MHz CL5 2x1GB (TWIN2X2048-6400) Chassie: Antec Fusion 430 V2 Silver
MVh// Frim
Det ska väl gå med MCE fjärren från MIcrosoft? Jag har en Imon och med den kan jag till och med stänga av och sätta på datorn
hej hej! Nu har jag äntligen också köpt mig en harmony 1000, har finslipat den ganska bra nu och är apnöjd!
Går detta att ordna...?
Jag har inte en 1000 utan en 885. Men där kan du gå och ställa in vilka menyer som ska synas när man tryckt på titta på tv. Jag gissar att det är samma på en 1000. Dvs d kan välja vilka menyer från de olika devices som används som ska synas under titta på tv. Kan inte på rak arn vart i editeringsprogrammet det ligger, men leta på. Det ska nog gå 
Tackar för svaret, hann dock hitta det innan jag läste här Alltså, jag hade höga förväntningar på denna fjärr, men den är ju för tusan bättre än vad jag trodde! Sen att man köpte den för 2000 gör ju inte saken sämre...
Postad 14 March 2008 - 18:33
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Då har man beställt en Harmony One från Dustin! Prelle datumet står på den 17:e men jag ringde och han på supporten trodde i slutet av mars, början på april.. Får väl se när den dyker upp. Ska bli skönt att slippa alla fjärrkontroller nu iaf!
Pluggar du? Fet studentrabatt iaf man reggar sig med mecenatkort eller har nån vän som kan köpa åt en. typ 700kr skillnad. Tips.
Postad 14 March 2008 - 22:58
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Då har man beställt en Harmony One från Dustin! Prelle datumet står på den 17:e men jag ringde och han på supporten trodde i slutet av mars, början på april.. Får väl se när den dyker upp. Ska bli skönt att slippa alla fjärrkontroller nu iaf!
Pluggar du? Fet studentrabatt iaf man reggar sig med mecenatkort eller har nån vän som kan köpa åt en. typ 700kr skillnad. Tips.
Japp, 1217:- + fri frakt blev det.  Men tack för tipset.
Postad 14 March 2008 - 23:36
kadotjes
-
kadotjes
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Som jag tidigare nämnt i denna tråd så beställde jag en harmony one via opensolution.se i mitten av februari skeptiskt medveten om leverensproblemen av fjärren. Under den senaste månaden har jag nu mottagit ett femtal olika leveransbesked innan jag nu äntligen kan gå och hämta den hos mitt postenombud imorgon. Det senaste påbudet svängde från leverensdatum 22 till 12 mars till min glädje
Sett till priset på 1540 kr(inkl lev) så är det kanske ändå ok.
Postad 15 March 2008 - 00:29
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Okey mina herrar och damer...
Nu blev jag kraftigt sugen på One som jag såg i ett reklamblad i senaste M3. Dock så är jag lite undrande....
Hur är ergonomin på denna kontroll? Den ser lite oval och plastig ut... Att sifferdelen ligger i botten av fjärrisen kan jag leva med, men formen? Jag är en sådan som gillar att hålla den i handen en längre stund (älskar att zappa mellan alla kanaler).
1. Är den skön att hålla i? Är den lagom tung?
2. Skärmen... Är den tillräckligt bra? Är den skarp osv...
3. Lägger den in "ikoner" för varje kanal?
4. Har den stöd för Comhems HD box? Man vill ju inte gärna byta kanal på TV utan på digitalboxen.
5. Och det viktigaste av allt... Har någon råkat ut för att den har buggat så att man måste starta om den med förlorat innehåll? Vill gärna slippa konfiga om den varje ggn den "dör"...
Kommer inte på mer just nu... men nämn gärna hur skärmen fungerar och vad den visar...
Tack på förhand!
Redigerat av Minglarn, 15 March 2008 - 00:54.
Postad 15 March 2008 - 08:34
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Okey mina herrar och damer...
Nu blev jag kraftigt sugen på One som jag såg i ett reklamblad i senaste M3. Dock så är jag lite undrande....
Hur är ergonomin på denna kontroll? Den ser lite oval och plastig ut... Att sifferdelen ligger i botten av fjärrisen kan jag leva med, men formen? Jag är en sådan som gillar att hålla den i handen en längre stund (älskar att zappa mellan alla kanaler).
1. Är den skön att hålla i? Är den lagom tung? 2. Skärmen... Är den tillräckligt bra? Är den skarp osv... 3. Lägger den in "ikoner" för varje kanal? 4. Har den stöd för Comhems HD box? Man vill ju inte gärna byta kanal på TV utan på digitalboxen. 5. Och det viktigaste av allt... Har någon råkat ut för att den har buggat så att man måste starta om den med förlorat innehåll? Vill gärna slippa konfiga om den varje ggn den "dör"...
Kommer inte på mer just nu... men nämn gärna hur skärmen fungerar och vad den visar... 
Tack på förhand!
Hej! Innan jag slog till så var jag skeptisk av just den anledningen att den såg plastig ut, det är dock inget jag upplevt irl, snarare tvärtom. Den är gedigen, undersidan är gjord i nåt annat material (gummiaktigt) som ligger riktigt bra i handen. Den känns stabil, väl avvägd. Skärmen tycker jag är riktigt bra, härlig skärpa, lagom stora touchknappar och visar klocka. Du kan lägga in favoriter med kanalloggor. Riktigt läckert. Den stöder humaxen, jag har den kombinationen.  Aldrig behövt starta om den, samt du har ju dina inställningar i programmet i datorn, skulle fjärren bugga ur är det ju bara att uppdatera den från progammet igen så har du de inställningar du hade innan. /M
Redigerat av MrSthlm, 15 March 2008 - 08:36.
Postad 15 March 2008 - 15:10
kadotjes
-
kadotjes
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Kan någon v v och tipsa mig om var jag kan hitta tv kanals ikoner som passar Harmony Ones inställningar(75x44 bildpunktsupplösning). Har testat med dem som tv.nu kör med men dem stretchas ut så fult i diplayen på harmonyn och skulle vilja ha några bättre?
Postad 15 March 2008 - 15:26
PojPoj
-
PojPoj
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Kan någon v v och tipsa mig om var jag kan hitta tv kanals ikoner som passar Harmony Ones inställningar(75x44 bildpunktsupplösning). Har testat med dem som tv.nu kör med men dem stretchas ut så fult i diplayen på harmonyn och skulle vilja ha några bättre?
Kanske här: http://www.lyngsat-logo.com/
Postad 15 March 2008 - 16:13
Unregistered125be5e6
-
Unregistered125be5e6
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag har en Harmony 525, men jag tycker den laggar en massa, och svarar inte altid på knapptryckningar.
Om jag är i WMC, bland mina videoklipp, och snabt trycker ner uppåt-knappen så händer inget, jag kan trycka hur många gånger som hälst utan att den reagerar. Jag måste trycka och hålla ned knappen ett tag för att bytta mellan mappar och filer så att byta mellan 10 mappar tar 7 sekunder ungefär. Låter inte så farligt, men tycker att det är sjukt störande.
Kan det vara min inbygda IR-motagare i mitt antec chassi som är kass?
Eller finns det någon uppdatering för Harmoni 525?
Eller ska den vara så, är den så för er andra också?
Redigerat av Unregistered125be5e6, 15 March 2008 - 17:14.
Postad 15 March 2008 - 18:16
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Hoppas nu Dustin håller leveransdatumet den 17:e! Undrar hur många gånger innan den har blivit flyttad..
EDIT: Mr Sthlm, var är bilderna du lovade på din One nu då??
Redigerat av Explorer45, 15 March 2008 - 18:17.
Postad 15 March 2008 - 18:26
kadotjes
-
kadotjes
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Kanske här:
http://www.lyngsat-logo.com/
Tack för tipset men dessvärre så är det fel storlekar även på dem ikonerna  Finns det någon sida som har ikoner i "rätt format" alltså 75x44. Givetvis kan man sätta sig ner i photoshop och börja laborera med justeringar av ikonera men det tar ju sån d###### tid om man vill bibehålla loggornas rätta proportioner och skall in med närmare 50 st.. Är det ingen som vet var man hittar sjyssta ikoner till harmony one eller som lagt ned tiden på att skapa egna och är villig att dela med sig? Mvh Christoffer
Redigerat av kadotjes, 15 March 2008 - 19:29.
Postad 15 March 2008 - 19:31
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Hej!
Innan jag slog till så var jag skeptisk av just den anledningen att den såg plastig ut, det är dock inget jag upplevt irl, snarare tvärtom. Den är gedigen, undersidan är gjord i nåt annat material (gummiaktigt) som ligger riktigt bra i handen. Den känns stabil, väl avvägd.
Skärmen tycker jag är riktigt bra, härlig skärpa, lagom stora touchknappar och visar klocka.
Du kan lägga in favoriter med kanalloggor. Riktigt läckert.
Den stöder humaxen, jag har den kombinationen. 
Aldrig behövt starta om den, samt du har ju dina inställningar i programmet i datorn, skulle fjärren bugga ur är det ju bara att uppdatera den från progammet igen så har du de inställningar du hade innan.
/M
Okey... detta gör mig mer sugen... Dock så är jag lite fundersam till skärmen och dess innehåll... Vad är det den visar ?! Kan man välja kanaler direkt på skärmen eller visar den bara loggor? Vad mer kan skärmen visa och göra?
Postad 15 March 2008 - 22:51
ExBiz
-
ExBiz
-
Användare
-
-
108 inlägg
Någon som vet var/om det finns elektriska rullgardiner som kan användas med Harmony One?
Mvh. Mathias
Redigerat av ExBiz, 16 March 2008 - 11:32.
Postad 16 March 2008 - 02:11
Unregistered125be5e6
-
Unregistered125be5e6
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hur ställer jag in min Logitech Harmoney 525 att sätta min dator i sleep mode?
Postad 17 March 2008 - 07:03
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Leveransdatumet på Dustin står fortfarande kvar på den 17/3 (idag). Hade varit gött om faktiskt hade fått in den idag då!  Skickade iväg ett mail och frågade, får se vad de svarar.
Postad 17 March 2008 - 07:24
ExBiz
-
ExBiz
-
Användare
-
-
108 inlägg
Leveransdatumet på Dustin står fortfarande kvar på den 17/3 (idag). Hade varit gött om faktiskt hade fått in den idag då! Skickade iväg ett mail och frågade, får se vad de svarar.
Jaa hoppas den kommer in i lager senare under dagen. Vill gärna ha hem den nu & börja pillra lite
Postad 17 March 2008 - 14:01
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Hoppas nu Dustin håller leveransdatumet den 17:e! Undrar hur många gånger innan den har blivit flyttad..
Ska ev förbi mina päron ikväll och hämta min digikamera farsan lånat, så ska försöka styra upp det omgående.
Postad 17 March 2008 - 15:01
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Hej!
Innan jag slog till så var jag skeptisk av just den anledningen att den såg plastig ut, det är dock inget jag upplevt irl, snarare tvärtom. Den är gedigen, undersidan är gjord i nåt annat material (gummiaktigt) som ligger riktigt bra i handen. Den känns stabil, väl avvägd.
Skärmen tycker jag är riktigt bra, härlig skärpa, lagom stora touchknappar och visar klocka.
Du kan lägga in favoriter med kanalloggor. Riktigt läckert.
Den stöder humaxen, jag har den kombinationen. 
Aldrig behövt starta om den, samt du har ju dina inställningar i programmet i datorn, skulle fjärren bugga ur är det ju bara att uppdatera den från progammet igen så har du de inställningar du hade innan.
/M
Okey... detta gör mig mer sugen... Dock så är jag lite fundersam till skärmen och dess innehåll... Vad är det den visar ?! Kan man välja kanaler direkt på skärmen eller visar den bara loggor? Vad mer kan skärmen visa och göra?
Du kan klicka på en kanallogga så byter den till den kanalen. Inget jag använder så mkt dock. Skärmen visar ehh det du vill visa höll jag på att säga. Beror ju på hur du konfar fjärren. Du styr det mesta med skärmen både saker som "Titta på tv" till när du går in på specifika enheter och vill ändra inställningar. Den grejar allt varje enskild fjärr gör till mina prylar iaf.
Postad 17 March 2008 - 16:53
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Leveransdatumet på Dustin står fortfarande kvar på den 17/3 (idag). Hade varit gött om faktiskt hade fått in den idag då! Skickade iväg ett mail och frågade, får se vad de svarar.
Jaa hoppas den kommer in i lager senare under dagen. Vill gärna ha hem den nu & börja pillra lite 
Ringde dem nu och kollade och datumet har blivit ändrat till den 31:e..  Så vi får alltså vänta två veckor till då, suck.. Hoppas nu Dustin håller leveransdatumet den 17:e! Undrar hur många gånger innan den har blivit flyttad..
Ska ev förbi mina päron ikväll och hämta min digikamera farsan lånat, så ska försöka styra upp det omgående. 
Låter bra det!
Postad 17 March 2008 - 17:56
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Ringde dem nu och kollade och datumet har blivit ändrat till den 31:e.. Så vi får alltså vänta två veckor till då, suck..
Låter bra det! 
Förresten när lovade jag några bilder?
Postad 17 March 2008 - 18:06
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Förresten när lovade jag några bilder? 
I ditt förra inlägg.
Postad 17 March 2008 - 18:20
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Förresten när lovade jag några bilder?  I ditt förra inlägg. 
Haha damn! Det kommer lite senare, promise.
Postad 17 March 2008 - 20:28
jokoloko
-
jokoloko
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Hejsan!
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så hade jag en order hos Komplett på denna fjärr, men när dom för 100e gången ändrade datumet till den 15e April, så beslöt jag mig för att cancellera den, o så gick jag helt sonika ner till JME här i Malmö (Mobilia) där dom hade hela 5 st av dessa Harmony One inne!!! Nice...har lekt med den hela helgen o kan inte sätta ord på vilken underbar fjärr det e!! Lycka till alla ni som väntar
Postad 17 March 2008 - 20:36
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Hejsan!
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så hade jag en order hos Komplett på denna fjärr, men när dom för 100e gången ändrade datumet till den 15e April, så beslöt jag mig för att cancellera den, o så gick jag helt sonika ner till JME här i Malmö (Mobilia) där dom hade hela 5 st av dessa Harmony One inne!!! Nice...har lekt med den hela helgen o kan inte sätta ord på vilken underbar fjärr det e!! Lycka till alla ni som väntar 
Kul att du hittade en!  Har bara väntat på den i tre dagar och det är redan olidligt! Nu får man vänta iaf två veckor till innan man får den.. Glöm nu inte posta bilder! EDIT: Stavfel..
Redigerat av Explorer45, 17 March 2008 - 20:37.
Postad 17 March 2008 - 20:41
Stenlund
-
Stenlund
-
Användare
-
-
191 inlägg
Näe nu kan jag inte hålla mig länge, imorgon måste jag nog åka runt och leta en harmony one.. ! hoppas den uppfyller förväntningarna ! om den nu finns någonstans...
Postad 17 March 2008 - 20:44
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Har letat runt efter manualen på nätet för att kunna läsa på och kunna den utantill när jag väl får den och nu hittade jag en länk. Tänkte att det kanske finns fler som vill läsa så här är den  :
Redigerat av Explorer45, 17 March 2008 - 20:45.
Postad 18 March 2008 - 13:32
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Avbokade min beställning hos Komplett.se och köpte min Harmony One på Webhallen istället. Fick fjärren i fredags. På lördagmorgonen tog jag den ur laddaren efter att ha laddat den hela natten, indikatorn visar att batteriet är fulladdat. Efter att ha varit iväg hela dan så sätter man sig vid TVn på kvällen och då är batteriet slut. Va??? Har provat med två batterier, det ena från min gamla Harmony-fjärr. Samma problem. Kan det vara något fel på fjärren? Någon mer med detta problem? Edit: Läste precis på Logitech's forum att det finns en "Backlight-bug" i Harmony One. Läs mer här: http://forums.logite.../...9928&page=1
Redigerat av Karl-Johan, 18 March 2008 - 13:42.
Postad 18 March 2008 - 18:57
spelevinken
-
spelevinken
-
Beroende
-
-
1417 inlägg
Har precis konfigurerat min Harmony One, även jag fick avbeställa från komplett och beställa från webhallen istället. Håller som bäst på med att lägga in kanalloggor. Någon som vet ett bra ställe med svenska loggor i rätt storlek? Hittade en sajt med mycket snidiga loggor (se länken) tyvärr var det mest amerikanska kanaler men hittade även TV 3. http://www.iconharmo...v/index_14.htmlHade varit kanon med en uppsättning av denna kvalitet till alla svenska kanaler. Loggan blir oerhört snygg i displayen.
Postad 18 March 2008 - 20:03
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Fick nytt leveransdatum från Dustin, nu den 3 april..  Suck.
Postad 18 March 2008 - 20:13
Unregistered125be5e6
-
Unregistered125be5e6
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag har lite problem med min harmoney 525
Då jag försätter min dator i stand by-mode och åtar går så tappar ja kontakten till fjären och måste starta om datorn för att få kontakt igen.
Jag använder mig av den medföljande IR-läsaren till Windows Media Center dosan.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Tillbehör
-
→
Fjärrkontroller
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|