Såg förut att dom hade små söta 6,5" subelement med, en på bilstereoforum som kränger av ett par såna för 1500kr/st.
Inte en susning om man kan få till det bra inne med en sådan iofs, tyckte det stod något om 50-55mm slaglängd.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Startad av
Bakerman
, Mar 24 2010 22:28
35062 svar till detta ämne
Postad 29 March 2012 - 13:03
En 0512 bör man hitta för en tusing, rockade som ett litet as. Rock n roll som s*tan och det är väl kanske inte finlir du skall köra i sovrummet?
Såg förut att dom hade små söta 6,5" subelement med, en på bilstereoforum som kränger av ett par såna för 1500kr/st. Inte en susning om man kan få till det bra inne med en sådan iofs, tyckte det stod något om 50-55mm slaglängd. Postad 29 March 2012 - 13:44
F*n F*N F*n Då var det helt över, singel efter 12år känns mycket mycket tungt just nu
Postad 29 March 2012 - 14:00
12år är ta mig fan lång tid, låter inte som om det var självvalt och då är det klart att det är som jobbigast.
Lider med dig, men det är i sig en bedrift att leva med en annan människa såpass länge som du har gjort. Ser du, jag hittade något positivt i det hela, och det tycker jag du med skall försöka göra. Postad 29 March 2012 - 14:04 Beklagar Postad 29 March 2012 - 14:05
Det är bara att slå en signal när du vill om du känner för att snacka eller så. Postad 29 March 2012 - 14:14
Nej vad tråkigt Beklagar verkligen! Vet precis hur det känns... Postad 29 March 2012 - 14:21
Ja jag har inte haft något så långt förhållande som 1år ens...
jag är tydligen en alldeles för hopplös person för att stå ut med så länge att något skulle kunna hålla.. Men det är nog delvis på grund av att jag inte helelr innerst inne vet om jag ens vill, orkar eller kan binda mig... blir lite svårt då, kan vara bra att komma fram till det först liksom Redigerat av DVD-ai, 29 March 2012 - 14:22. Postad 29 March 2012 - 15:07
Beklagar Mats. Du får försöka hitta små ljus i mörkret.
Du har ju i alla fall en hifikväll hos Palle med kopiösa mängder bira att se fram emot. Se nu bara till att inte sitta och supa varenda kväll för att du tycker synd om dej. Inom en snar framtid har den värsta hjärtesorgen gått över, och då får du ett helevete att sluta supa... Postad 29 March 2012 - 15:15 Fyfan, lider med dig Mattan. Postad 29 March 2012 - 15:16
Det är där David gör fel, man skall ha en jävla ork och binda dom jävlarna!
Eller... var det inte så det menades kanske? Postad 29 March 2012 - 15:42
Svårt som bara den att göra något irrar mest omkring
Men Tack för stöttningen Postad 29 March 2012 - 16:42
Tråkigt att läsa att dina grundvalar har rubbats på detta sätt. Jag hoppas ni båda kan komma igenom detta utan att var bittra på varandra.
Postad 29 March 2012 - 16:49
Binda kan man ju göra Men hjälper föga i grunden för ett långt och lyckligt förhållande... Njaja... Sådant är livet, lev med det inte mot det ! Postad 29 March 2012 - 21:07
Råkade vist spela lite musik idag, fösta gången på hemmastereon sedan i fredags tror jag...
"råkade" även köra Krumelur: Warm Swarm, IGEN ! det va roligt... Den låten är GRYM ! Något med den låten gillar jag verkligen, en skön känsla i den låten och den är lite mystisk sådär som jag gillar + att den har en Infra bas som är helt SJUK ! Men problemet kvarstår med att jag inte vågar maxa den, för det rör sig så mycket i möblerna och allt annat att jag tror något ska gå sönder Sådant här Flex har jag aldrig sett på ett fönster någonsin, som när jag testade att maxa i typ 3 sekunder innan jag blev orolig igen Edit: Jag har för övrigt gjort en lite flyttning av modulerna till något som jag bara kom på lite hastigt och det visade sig vara bästa placeringen ! nu lirar det betydligt mycket mer som en enhet SYND... Nu vill jag ju kräma på utan vara **** med all möjlig musik... så är klockan för mycket för det Inte för en på Söndag kan det hända att jag är hemma igen sedan och kan lira musik. Edit2: Jag har nu LOVAT mig själv att inte göra några stora förändringar, det låter bra nu ju !!!! enbart sista intrimningen som alltid måste göras i cr80s får göras, inget annat !!! Vi ska se om jag klarar av att hålla mitt löfte Redigerat av DVD-ai, 29 March 2012 - 21:08. Postad 30 March 2012 - 12:34
Om jag inte lyckas hålla mitt löfte så ska jag skriva det här i tråden och passar då på att då gottgöra Brallan genom att själv springa naken runt kvarteret i Kramfors !
Deal ! Postad 30 March 2012 - 15:31
Det är väl inte riktigt samma sak, då det bara är Hmmpz, Leffe på hörnet, och BryggarBengan som bor i Kramfors.. Postad 30 March 2012 - 21:23
Jag har haft Palle på besök. Vi har spisat musik hela kvällen. Jag tror han blev lite impad av skivan Mental Floss - Mental Loss faktiskt
Tack för hjälpen med stativen och tack för att jag får låna din manick för att testa. Å tack för att du förgyllde min fredag. Postad 30 March 2012 - 21:39
Jag tror med handen på hjärtat att det inte är så där förbannat många som skulle komma hem till dej och inte vara imponerade... Men jag har mer bas än vad du har !! Tror jag... Postad 30 March 2012 - 21:43
Äh, det enda jag lirade som är imponerande är nog Haliod Xerrox Copy 11, men är ju så grymt bra att man bara måste spela den för de som tittar förbi. Men Mental Floss var ju mitt eget band Du måste ju ha mer bas än mig, men jag tycker att jag har bas så det räcker för mig när det gäller musikspelande. Systemet säger aldrig stopp för mig. Det är skönt. Postad 30 March 2012 - 22:04
Det gör mitt för mej... Postad 30 March 2012 - 22:12
Ja Mental Floss imponerade verkligen på mig, gillade musiken skarpt! Tack för att man fick komma, det var mycket trevligt! Postad 30 March 2012 - 22:46
Den skivan måste du ta med dig till Kramfors! Postad 30 March 2012 - 23:30
idag testade jag michael jacksson - this is it bluray, vart riktigt imponerad av ljudet, dock var basen ganska högt lagd så man fick sänka 4-6 db. sen låg ljudet över lag ganska lågt så jag maxade volymen och låg på -2 dB på receivern, trykte på ruskigt bra! testa denna video!
Postad 31 March 2012 - 08:30
Jo, det lovar jag att göra. Dessutom ska jag tvinga er att lyssna på hela skiten och bestämma vilken låt jag ska använda på nästa GÖK. Jag blev själv ganska överraskad att höra att vår skiva lät bättre än ett par hårdrocksskivor jag anser låter väldigt bra för att vara hårdrock. Nåja.. jag tar med den... och en hög med annat knaster å sprak. Postad 31 March 2012 - 11:25
Låter mycket spännande !
Ta med er skiva Vill gärna lyssna lite mer på er musik, har ju inte hört så mycket av den tyvärr... Kommer bli gött nästa helg Postad 31 March 2012 - 14:16
Jag tar med mig lite gosiga disstade skränande mörka stycken och lite tung gung.
Vi kommer vara flera på plats som gillar Metal, så jag räknar med att det inte bara blir Tomas Dileva, Aqua och Nils Lofgren.... Postad 31 March 2012 - 14:20
Parkway drive hoppas jag få höra på -0 utan att det ballar ur
Kanske lite cavalera conspiracy eller varför inte Amon amath. Postad 31 March 2012 - 15:13
Jag tar med hörselproppar... Postad 31 March 2012 - 15:21
Jo just det. Jag har Palles Oppo BDP93EU här nu och vi kunde redan igår konstatera att det inte är några fel på Oppos fjärr i form av dålig riktningssändningsförmåga på den. Det är själva BD-spelaren som har en otroligt snäv mottagarvinkel. Jag kopplade min IR-förlängare på spelaren och vips så kunde man använda fjärren åt alla möjliga håll. Bra att veta.
Postad 31 March 2012 - 15:24
Jepp, och +15 är inte heller några problem, med även inspelningar som inte tillåter det
Härligt, så man löser det problemet med en IR förlängare, smidigt Postad 31 March 2012 - 15:28
Nu ska jag upp till bror med XTZ RA, 8033 och lite fluff i olika former.
Kommer nog lite före och efter i tråden under kvällen om någon är intresserad. Postad 31 March 2012 - 15:34
Jag är mycket intresserad. Postad 31 March 2012 - 15:49
Va roligt ! Ja jag vill gärna höra och se vad det resulterade i ! Vad hade han för högtalare i övrigt ?!
Jag säger som en kultförklarad radiopsykolog en gång sa: "va har du för stäreo" ? Postad 31 March 2012 - 16:51
Hur blir det om du har tvbänken öppen så att den får signal både ifrån fjärren och ir-ögat<? Vet om att jag hade problem med det förr och det var förbaskat irriterande. Postad 31 March 2012 - 16:55
Oppon står på en bänk nedanför TVn så det finns ingen lucka att öppna och stänga. Men jag känner dock igen det problem du beskriver och har förebyggt det med svart eltejp. Så IR-förlängarens diod är alltså tejpad framför IR-mottagaren på Oppon. Oppon får bara signal från förlängaren Postad 31 March 2012 - 17:05
Ahaaaa, så kan jag ju faktiskt göra. Fan att man inte har tänkt på det innan.
Får ta fram den där ir-förlängaren igen då mao Postad 31 March 2012 - 17:09
Uppdate:
hela lägenheten trycksätts, samtliga rutor i hela lägenheten (även samtliga väggar som inte är av betong !!!) sviktar galet mycket och flexar fan så man ser det med ögonen när man spelar material med mycket Infra, t.ex. Krumelur Minimal Animal eller Warm Swarm på höga ljudnivåer... Sorry att jag tjatar om detta, men jag blir bara så förundrad och fattar inte själv... Fan sjukt ur mycket LF dessa moduler verkar kunna peta ur sig Ljudet rullar på som de ska, de går bra nu ! edit2: De roliga med dessa låtar är att man inte tänker på först att det är så mycket låga frekvenser, det ligger en del högre upp >50Hz men sedan ligger det liksom lågbasslingor i botten som bara upplevs som att någon "håller på dig" Men får liksom lite jobbiga känslor i kroppen och lungorna blir ansträngda. Ställer man sig i dörrhålet så blir det extra tydligt, där är det fan sjukt, man känner i hela kroppen dom låga frekvenserna... Redigerat av DVD-ai, 31 March 2012 - 17:12. Postad 31 March 2012 - 17:11
Får du dom en 100ing billigare för varje inlägg där du skriver hur mycket allt flexar?
Du har bett om den ett tag nu David Postad 31 March 2012 - 17:16 Viste den skulle komma ! Alltså, sorry, men det är av min egen förvåning som jag inte kan hålla mig från att tjata om det, jag har inte någonsin varit med om något liknande här hemma... Eller alls tror jag... inte någonsin har jag själv sett så mycket flex och tokigheter på detta sättet i en hel lägenhet MEn nu ska jag hålla käften om det, inte trötta ut er med detta, e bara sprallig som en liten 10åring just nu, e så sjukt kul vågar inte gå över -0dB på stärkaren dock, sedan blir det obehagligt..... Edit: Ska bli galet kul å se vad Warm Swarm kan ställa till med hemma hos Hmmpz, se om den ger något roligt resultat där, även Minimal Animal såklart De måste du testa Tobbe ! OM dom nu kan prestera den Infra'n på samma sätt som hemma hos mig kvarstår att se Redigerat av DVD-ai, 31 March 2012 - 17:18. Postad 31 March 2012 - 17:23
Jag ser fram emot att spela 3 wall clocks. Den kan jag bottna mitt system med. Något annat har jag inte lyckats göra det med...
... ännu. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |