Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 05 April 2012 - 06:14
Äntligen var dom klara!
GRYYYYMT !
Kul, nu har du ju ett komplett och högpresterande system, Grattis som fan Palle !
Tvivlar jag inte en sekund på och just därför så är bilder ett måste
Dom ÄR feta
Japp, fick hjälpa att bära upp dom två sista lådorna nu på kvällen, har tyvär inte kunnat provspela dom (Endast kollat att alla funkar) eftersom klockan är rätt sent och jag inte vill slösa på grannarnas tålamod inför helgen
Ja ska bli riktigt skoj faktiskt!
Rätt tänkt
Hur går det med Infran föresten ?!
Postad 05 April 2012 - 08:34
Grattis Palle, ser kanon ut!
Tack!
Ser bra ut, är det byggda efter LTS's ritningar eller?
Tack! Nja volymen är den samma men dimensionerna är ändrade.
GRYYYYMT !
Kul, nu har du ju ett komplett och högpresterande system, Grattis som fan Palle !![]()
Rätt tänkt
Hur går det med Infran föresten ?!
Tack!
Har inte vågat hålla på och pilla på det förens alla är klara, får se om jag hinner ratta nått ikväll
Postad 05 April 2012 - 14:40
Ska bli kul att höra på lördag
Postad 05 April 2012 - 15:44
Postad 05 April 2012 - 17:21
Grattis som *** Palle ser ju skitsnyggt ut
Ska bli kul att höra på lördag
Tack! Ska bli kul att få träffas
Btw: Så har jag kört en sväng med XTZ RA nyss...
Postad 05 April 2012 - 17:25
Och med tanke på din smiley så måste kurvan vara rätt OK va?
Postad 05 April 2012 - 18:14
med lite lätt stigande "lagom" myskurva...
Postad 05 April 2012 - 18:18
DVDai, svenne, har ni hört något om priset på dessa superduperuberfeta trevägare?
Jag har hört lite om priset, men som jag fattat det så är jag inte säker på om de är till salu. Men vi får nog allt hålla oss till de introduceras på mässan så jag inte ljuger för er
Postad 05 April 2012 - 18:53
Redigerat av spuj, 05 April 2012 - 18:54.
Postad 05 April 2012 - 18:53
På lördag smäller det.
Bokstavligt talat...
Skål förresten era hifinördar !
Postad 05 April 2012 - 19:37
ser riktigt bra ut !
Och med tanke på din smiley så måste kurvan vara rätt OK va?
Tack! Ja jag är lite dålig på det här med att tolka mätkurvor, men jag tror det blev helt ok, det låter bra iaf, och det är ju det som räknas!
Och du har Infran inkopplad = du har säker bra flås ner till behagliga 15Hz
med lite lätt stigande "lagom" myskurva...
Har inte slagit på infran än...
Värm upp dom Palle.
På lördag smäller det.
Bokstavligt talat...
Skål förresten era hifinördar !
Skål!
Tänk på att vara körduglig imorgon bara
Postad 05 April 2012 - 19:45
ba.jpg 9.94K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered89a7be48, 09 April 2012 - 18:09.
Postad 05 April 2012 - 20:26
---
Jag har inte riktigt helhjärtat längtat till att fredagen ska komma, men extremt motvilligt packade jag just ihop OPPO 93an jag fått låna av Palle en vecka. Den gör det jag vill och är tillräckligt snabb. Så när skatteåterbäringen kommer så ska den förvandlas till en likadan. Bonus är att min fru gillade den också.
---
Verkar också som en öppensinnad själ köper mina i14 nästa fredag. Då blir det deg till järnfötter också. Skönt att lägga det bakom sig också.
---
Kommer det finnas möjlighet att besöka systembolag på vägen i morgon, eller måste jag hålla mig till folköl?
Postad 05 April 2012 - 20:29
Kommer det finnas möjlighet att besöka systembolag på vägen i morgon, eller måste jag hålla mig till folköl?
Bolaget är stängt imorgon, men jag har lite drygt 60 bira så du kan få köpa ett gäng av mig om du vill?
Kul att både du och frun var nöjda med Oppon, och ännu mera kul att du blir ett par högtalare fattigare, men ett par järnfötter rikare!
Postad 05 April 2012 - 20:34
Bolaget är stängt imorgon, men jag har lite drygt 60 bira så du kan få köpa ett gäng av mig om du vill?
Kul att både du och frun var nöjda med Oppon, och ännu mera kul att du blir ett par högtalare fattigare, men ett par järnfötter rikare!
Låter skitbra! Jag köper ett par då... typ tio om det går bra. Det borde räcka en stund.
Oppon är grym!
Jag saknar redan mina i14. De har fått jobba ganska hårt stundtals, men sedan i68orna blev klara har jag knappt använt dem alls. Känns onödigt att ha kvar dem, när jag behöver pengarna till annat. Hade jag råd hade jag ju behållit dem. De är underbara högtalare.
Postad 06 April 2012 - 14:16
Bor han i jönköping?Verkar också som en öppensinnad själ köper mina i14 nästa fredag. Då blir det deg till järnfötter också. Skönt att lägga det bakom sig också.
Postad 06 April 2012 - 16:04
Postad 08 April 2012 - 00:23
Forumbugg?
faaaaaaaaaan.jpg 18.04K 10 Antal nerladdningar
Postad 08 April 2012 - 10:08
Måste ju säga att man kan lita på Brallan han gick hem från mig strax efter 5 i morse
Redigerat av Unregistered89a7be48, 09 April 2012 - 18:07.
Postad 08 April 2012 - 12:15
Glad pösk.
Postad 08 April 2012 - 12:26
Btw, du får spela lite på dina i68es-s för Simon sen
Postad 08 April 2012 - 12:43
Ja du, att spara ihop till ett hus här är ju att glömma. Det blir nog till att dedikera ett par år till sparande och sedan se vad man har råd att bygga och var det kan placeras. Jag har gett upp tanken på att finna ett färdigt begagnat hus som har det jag söker. Det måste bli ett DIY-projekt.
Postad 08 April 2012 - 14:13
http://people.dsv.su...usa3/musik.html
Postad 08 April 2012 - 14:24
hehe låter bra.Simon har inget val. Han ska tvingas att lyssna på dem så att han inser vilka dumheter han ger sig in på.
Ja du, att spara ihop till ett hus här är ju att glömma. Det blir nog till att dedikera ett par år till sparande och sedan se vad man har råd att bygga och var det kan placeras. Jag har gett upp tanken på att finna ett färdigt begagnat hus som har det jag söker. Det måste bli ett DIY-projekt.
Här kan man få ett rätt bra hus för 1,5 som ligger 10 min från Karlstad centrum.
Postad 08 April 2012 - 14:32
hehe låter bra.
Här kan man få ett rätt bra hus för 1,5 som ligger 10 min från Karlstad centrum.
Frågan som vi båda lär ställa oss så snart vi undersöker planritningen är ju om något av de husen har ett rum som är 7x10m stort. Och det är bara början på kravlistan
Postad 08 April 2012 - 14:37
Jag skulle verkligen inte vilja ha ett dedikerat hifirum i huset eftersom det kommer störa resten av huset när man spelar på. Första kraven är låg "brusnivå", både in och ut ur rummet.
Postad 08 April 2012 - 14:41
Postad 08 April 2012 - 14:45
Postad 08 April 2012 - 14:50
Vi har olika idéer och mål med det hela. Jag tror ju att ditt blir mycket billigare tyvärr hehehe.
Postad 08 April 2012 - 15:01
Jag undrar om det är möjligt och samtidigt försöka få till sådan infrabas som du verkar söka. Jag vet inte men det känns som det blir mycket svårt att först sluta rummet så mycket som behövs och samtidigt göra det flytande utan att det sprider sig i resten av huset. Kanske något som Johan lindroos har någon tanke om?Jag tror du har rätt, men jag tänker försöka så gott det går. För mig är det mycket värt att ha rummet mitt i huset så att det inte blir att man går iväg och stänger in sig. Jag vill att min fru ska vilja vara där också.
Postad 08 April 2012 - 15:02
Postad 08 April 2012 - 15:45
Här är länken till den techno jag spelade för er i helgen. Spår fem "Beat Machine" på senaste skivan verkade gå varmast. För de som vill ha de riktiga Wav-filerna så ska jag försöka ordna det så att karman hamnar rätt. PMa mig så att jag vet hur många skivor jag ska ordna.
http://people.dsv.su...usa3/musik.html
Är det den där i32 fick bekänna färg...?
Postad 08 April 2012 - 15:59
Är det den där i32 fick bekänna färg...?
Det tror jag. Det var den jag och DVD-ai mätte 122dB på hans mätare med iaf.
Postad 08 April 2012 - 17:42
Har ringt dej typ tio gånger.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9 bilder
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?