Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 08 April 2012 - 17:46
Jag har sett att du ringt Tommy. Min mobil dog inatt och nu kan jag varken ta emot eller ringa samtal. Jag ser dock när folk ringer, men jag kan inte svara. Det går sådär för mig och mobiltelefoner nu verkar det som.
Men som sagt, tack för alla som varit med under helgen. Jag har haft det kanonkul!
Postad 08 April 2012 - 19:33
Är detta den "klassiska" Öhmans testlåt som jag hört så mycket om?Här är länken till den techno jag spelade för er i helgen. Spår fem "Beat Machine" på senaste skivan verkade gå varmast. För de som vill ha de riktiga Wav-filerna så ska jag försöka ordna det så att karman hamnar rätt. PMa mig så att jag vet hur många skivor jag ska ordna.
http://people.dsv.su...usa3/musik.html
Postad 08 April 2012 - 19:35
Är detta den "klassiska" Öhmans testlåt som jag hört så mycket om?
Nej,det är det inte. Men den är gjord av en Studio Blue-elev och inspelad där.
Postad 08 April 2012 - 20:00
Och jag har mina i6 igång nu igen också, så jäkla kärligt !!!!
Trevligt å träffa Niklas och Mats för första gången, och jag laddar redan inför att göra ett återbesök hos den trevliga Mats med grymt snygga högtalare !
Några Kalla goda öl, massor med bra musik och luft under vingarna lär göra det till en riktigt trevlig kväll, kanske vi även får höra ett piP
Edit: Bagarn, sorry för jag "knep till" vid ett tillfälle där i går ! Det va inte meningen och insåg först efter att jag faktiskt missuppfattade dig
Men jag va lite sliten fortfarande och hade glömt att jag berättat det för dig, men som sagt så VET jag inte vad dom kommer att heta sedan så jag vill inte kalla dom för något annat tills dess som du förstår
Men tror nog vi alla kan få svar på den frågan ganska snart, verkar så i alla fall
Redigerat av DVD-ai, 08 April 2012 - 20:01.
Postad 08 April 2012 - 20:06
Testa den hemma nyss, fick behärska volymen lite men den kan nog låta enormt skönt med i64s med 102Hz delning till Y-8.Här är länken till den techno jag spelade för er i helgen. Spår fem "Beat Machine" på senaste skivan verkade gå varmast.
Postad 08 April 2012 - 20:08
Kul att du fått igång dina i6 igen. Du verkar inte må bra av att inte ha ljud hemma.
En annan sitter och bläddrar på studioforum för att se hur de har löst ljudisolationsbiten där. Nu ska bara tankarna implementeras och kastas runt i skallen för att ploppa ut som ett boendealternativ. Bzzzzt... processing....
Hörde jag ett skål?
Testa den hemma nyss, fick behärska volymen lite men den kan nog låta enormt skönt med i64s med 102Hz delning till Y-8.
Jag tror du kommer att få lättare att bottna dina toppar med denna än med Vamp... och dessutom är det njutbarare.
Postad 08 April 2012 - 20:12
Hörde jag ett skål?
Jag tror du kommer att få lättare att bottna dina toppar med denna än med Vamp... och dessutom är det njutbarare.
Ja. Skål.
Jag har nog något fel som är trasigt, för jag fick inte ALLS samma känsla med den låten här hemma som hos Tobbe...
Postad 08 April 2012 - 20:12
Postad 08 April 2012 - 20:13
Hahha, Fan va rolig låt, den går å spela hur högt som helst utan att den låter dåligt...
Låg precis på +10 här hemma, skön massage då...
102Hz delning verkar avlasta i6 ganska bra till denna låten, inte mycket rörelse där inte
Postad 08 April 2012 - 20:16
MKarlsson: Vi hade inga problem att spela den låten på gränsen till vad helgens system kunde leverera. Jag ska träffa artisten i veckan för att ta emot Wav-versionen som låter ytterligare lite bättre. Men jag har sagt att de som ska kopiera den ska betala 50kr per kopia. Jag kommer att administrera detta via PM sen. Och då är det hela albumet förstås.
Postad 08 April 2012 - 20:19
Jag är helt klart sugen på skivan.
Postad 08 April 2012 - 20:20
Det förstår jag, han kör väl den vanliga 78 Hz delningen med?
Jag är helt klart sugen på skivan.
Japp. 78Hz.
Postad 08 April 2012 - 20:21
Postad 08 April 2012 - 20:23
"den klassiska öhman testlåten" är inget som är tillgängligt för allmänheten?
Tyvärr inte
Postad 08 April 2012 - 20:30
Ja, 102 Hz delning verkar vara en bra kompromiss för oss SPL dårar!
Ja det är guld !
så fantastiskt bra !!!
gjorde stor skillnad på i6 i alla fall
Redigerat av DVD-ai, 08 April 2012 - 20:30.
Postad 08 April 2012 - 20:36
Ja, 102 Hz delning verkar vara en bra kompromiss för oss SPL dårar!
Jag gick själv över till 100Hz-delning idag när jag kopplade in och justerade lillrummets ljud inför i14-försäljningen. Jag tyckte det var knivigt att få till delningen vid 80, så jag höjde den till 100Hz och där gick det lättare att sy ihop det hela. Det gjorde inte ont att "Beat Machine" gick att spela ******** **** starkt heller. Mysigt.
Postad 08 April 2012 - 20:39
Fast jag ska inte spela sönder något nytt nu...
Postad 09 April 2012 - 07:22
Ja, +10dB är kolugnt, kan nog skruva upp till +18 skulle jag trom men nu e klockan för mycket så får bli senare
Fast jag ska inte spela sönder något nytt nu...
Du ska int spel sönder nå alls!
Postad 09 April 2012 - 08:42
Men kan inte placera honom riktigt faktiskt, Hmmm. Undrar om det är så att vi har en gemensam kompis och har stött på varandra någon gång ?!
Som sagt, Galet bekant, måste klura på denna....
Jäkla skit!!!!
Tänk om all elektronisk musik lät såhär fantatiska bra och avslappnat, härligt naturligt och slagkraftigt dynamiskt !!!!
Varför gör den det inte...
Ingen musik i hela världen skulle bli något annat än miljoner gånger bättre och mer inlevelsefull med sådan här kvalitet.
Jag tar ett ex av skivan sedan, rikigt bra musik med brutal kvalitet är om något här i världen värt att betala pengar för !
Edit: Tänk om det fanns fler som ville att musiken skulle vara det den kan vara, och dessutom hade vett att Mastra det hela INNAN dom sopar ihopp skiten till 2kanal och möjligheterna att göra något utan att förstöra slutresultatet har i stort sätt förintats....
Postad 09 April 2012 - 13:27
Postad 09 April 2012 - 14:14
Tror inte jag är så populär hos mina grannar just nu heller efter att jag och Brallan satt och spelade till 0500,
men tiden går snabbt när man har trevligt
Postad 09 April 2012 - 14:33
Tumbs up!!
Postad 09 April 2012 - 14:50
Edit: jag personligen föredrar helt klart låten: Desperate Religion (remix)
Skön låt som jag gillar originalet på, men detta e ju typ 100 gånger bättre....
Postad 09 April 2012 - 14:59
Postad 09 April 2012 - 15:18
Vem var det som spelade någon sån där R&B-låt som jag var tvungen att få höra två ggr? Det var någon riktigt skön flytande basgång i den och jag är nyfiken på vad låten heter så att jag kan avnjuta den igen.
Kan vara denna Jamie Woon – Night Air
Min favvo iaf
Postad 09 April 2012 - 17:33
Tjena grabbar
Måste ju säga att man kan lita på Brallan han gick hem från mig strax efter 5 i morse
Så här blev det med grejerna efter att jag ställt på lite plattor och dyl, vilket jag inte skulle ha gjort i natt innan jag la mig tappade alla skivor rakt ner i golvet
Inte alls illa pinkat, blev du nöjd med grejerna Mats??
Redigerat av Unregistered95265801, 09 April 2012 - 18:03.
Postad 09 April 2012 - 18:00
Postad 09 April 2012 - 18:26
Du Niklas.... Har du krullat någon parkett idag då?
Man överdriver visst en skvätt när man är på fyllan, jag tänkte ju iofs att jag skall byta ut mina skolådor mot ett par likadana tändsticksaskar som David har
Kommer sakna att kunna spela one man army på den volumen vi gjorde i lappmarkerna
Postad 09 April 2012 - 19:03
SPL och att det lät helt oansträngt var helt klart dess största fördelar, det jag kommer sakna när jag skall spela "högt" hemma.Så vad tyckte Niklas om ljudet hemma hos Hmmpzzz?
Postad 09 April 2012 - 19:59
MKarlsson: Vi hade inga problem att spela den låten på gränsen till vad helgens system kunde leverera. Jag ska träffa artisten i veckan för att ta emot Wav-versionen som låter ytterligare lite bättre. Men jag har sagt att de som ska kopiera den ska betala 50kr per kopia. Jag kommer att administrera detta via PM sen. Och då är det hela albumet förstås.
Måste självklart ha en kopia!
Gick ju inte att spela så starkt här hemma innan slaglängden tog slut på i16s, men kan ju vara kul att ha och pröva med om man i framtiden skulle kanske eventuellt mot förmodan skaffa större toppar någongång...
Sen skulle jag gärna betala en slant för en kopia av Mental Loss också!
Postad 09 April 2012 - 20:30
Postad 09 April 2012 - 20:40
SPL och att det lät helt oansträngt var helt klart dess största fördelar, det jag kommer sakna när jag skall spela "högt" hemma.
Grejar du lätt genom att byta svs'erna mot ett par Rumble 8'or
Postad 09 April 2012 - 21:20
Jag har en Rumble 8. Jag spelar så att väggarna skakar just nu.
Måste blivit ett rejält lyft mot vad du hade innan
Postad 09 April 2012 - 21:29
Måste ju vara skönt att få känna på lite infra nu då
Postad 09 April 2012 - 23:06
Jag funderar också på att byta till en sån.
Hade först planer på två, men tror inte att mitt hus klarar av det...
Postad 10 April 2012 - 05:38
Postad 10 April 2012 - 15:48
Man är ju ledig i morgon.
Såg ett litet livstecken från Brallan högre upp hoppas allt är bra där
Postad 10 April 2012 - 16:16
Jag funderar också på att byta till en sån.
Hade först planer på två, men tror inte att mitt hus klarar av det...
Vår kåk har fått strukturella skador i grunden. Det blev översvämning i K-ängens centrum. Tur att det är svårt att riktningsbestämma 0,27 Hz @ 197dB. Elementen slog ändå bara någon mm. Sånt djävla tryck i denna bejser alltså! Så iakttag ett rågat mått försiktighet Mr Bakerfjös.
Postad 10 April 2012 - 19:51
Postad 10 April 2012 - 20:16
Vill passa på att tacka både aj-David och komorok för hjälpen med injusteringen av filtret, har hunnit lyssna en del nu och trots att jag inte riktigt kan sätta fingret på exakt vad som låter annorlunda så tycker jag att det låter mycket bättre här hemma nu!
Stort tack!
Postad 10 April 2012 - 20:25
Även om jag mestadels inte lyssnat så jätte högt
Sänkte modulerna med någon dB gjorde jag, då jag insåg att dom var lite för mycket bosstade, så att det drog uppmärksamheten från musiken, nu låter det mer musik !
Jag verkar ha lyckats få till placeringen av i6'orna nu igen efter diskant bytet och uppmätning av Ingvar för att garantera riktigheten i konstruktionen.
Känns bra, allt är som det borde vara, allt lirar ihopp och det är kul å lyssna på musik nu när man har två fungerande diskanter igen
Postad 10 April 2012 - 23:57
Jag har ett par piP som är tänkta att få samma design men fanéret jag har till dom är inte lika fint och sen hade det varit skönt att slippa fixa dom
Redigerat av spuj, 11 April 2012 - 00:04.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9 bilder
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?