Postad 19 July 2011 - 23:43
Tack! Det är Falu koppargruva i Falun som vi var och besökte idagSnyggt GroKKen... var är det ifrån?
Postad 19 July 2011 - 23:47
DSC02590.JPG 179.58K
0 Antal nerladdningarInte helt korrekt, men så har det gett mersmak att dra lite i kontrollerna...
...Dessutom tar jag mej lite friheter en dag som denna...
Postad 20 July 2011 - 08:56
Kul bild från Falun Grokk! Snygg färg på den också!Mine expedition by _Downfall_, on Flickr
Bra bild Malko
Postad 20 July 2011 - 14:28
Snyggt ljus Malko.
Vad hette den blomman nu igen...Bolltistel! De brukar vara blåa va?Ändrad!
[attachment=jpg]
Redigerat av Velodynamic, 20 July 2011 - 14:36.
Postad 20 July 2011 - 19:43
Stämmer bra det VeloVad hette den blomman nu igen...Bolltistel! De brukar vara blåa va?
DSC_0020_1_2.jpg 301.84K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 20 July 2011 - 19:43.
Postad 21 July 2011 - 00:14
Skärpa, kontrast, färgmättnad och ton var helt off på laptopens skärm jämfört med displayen på min kamera. När jag nu har dragit lite i de torftiga reglagen som finns för grafikkortet och fått skärmen att åtminstone prestera en färgton liknande den som kamerans skärm har, så upptäckte jag att bilderna jag bearbetat inte längre ser ut som jag ville ha dom...
Det värsta är att jag inte vet hur sjutton jag ska få ordning på laptopens skärm, för de enda reglage som finns är ljusstyrka, färgton och gammakorrigering. Men gamma korrigeringen består en spak som ändrar ett värde 0,25 till 4,4 antingen för samtliga färger samtidigt ELLER en färg i taget (RGB)....
Ser ut som att jag måste skaffa mej en bättre skärm!
Med detta i bakhuvet så tänkte jag mej en lite annorlunda approach denna gången. Det enda jag har gjort med dagens bild är att jag har förminskat den.
Låt höra hur ni uppfattar färger, skärpa, kontrast m.m. i detta fotot av våran käre huskatt Gustav.
DSC02701.JPG 95.91K
0 Antal nerladdningarDet är förresten en av de första bilderna jag tagit med mitt nya (begagnade) objektiv. Ett Minolta Rokkor MC 50mm f1,7...
Postad 21 July 2011 - 00:17
Dramatiska moln där Malkovic.
Riktigt läcker kalsongreklam overhart! Hoppas de finns i "large" oxå.
GuessWho: Jag tycker du är nära sanningen via min skärm. Vitbalansen ser ganska varm och gossig ut som sig bör till en sådan bild. Hade personligen kanske vågat ge den en liiten extra stänk skärpa men helt å hållet en smaksak.
Svårt att säga då äldre gluggar ju brukar ha ett lite lenare, mer romantiskt stuk.
En fin kattbild är det iaf.
Idag (igår) kom jag på en fet gårdshare.
2011_07_20_20.jpg 1.06MB
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Velodynamic, 21 July 2011 - 01:25.
Postad 21 July 2011 - 06:19
En fluga
Bifogad fil(er)
Postad 21 July 2011 - 08:17
Bra där!Tar en till hunkbild
Riktigt fin bild kinjon!Dagens solnedgång.
Den här och den förra var väldigt bra Malko, dramatisk himmelEn till från igår

Untitled by _Downfall_, on Flickr
Postad 21 July 2011 - 09:19
Fin komponering Grokken! Härligt ljus också
Fint även från Que!
Velo: Helt klart fet
Postad 21 July 2011 - 09:31
Bra jobbat Overhard, det osar proffs om de där bilderna!Tar en till hunkbild
Riktigt vacker bild, super sköna färger!Dagens solnedgång.
Bra Malko! Många fina toner där!En till från igår
Snygg komponering GroKKen, fin bild!Untitled by _Downfall_, on Flickr
Postad 21 July 2011 - 09:55
GroKKeN: Underbart fin bild! Om jag får anmärka på något så skulle jag vilja ha båten där ute skarp
GuessWho: Tycker färger och toner ser riktigt bra ut på min skärm, fin bild helt enkelt!
Ace34: Riktigt fina bilder på dessa taggiga blommor från dig!
Redigerat av Hockert, 21 July 2011 - 09:57.
Postad 21 July 2011 - 09:59
GuessWHo, i och med att du efterfrågade feedback så tycker jag först och främst att det är en bra bild. Velo nämnde att det eventuellt behövdes lite mer skärpa men jag tycker nog att det funkar som det är. Däremot tycker jag nog att bilden kan ljusas upp en del, eller så är det bara min jobbskärm som visar fel.
Testade att ljusa upp tills jag tyckte att det kändes bra, men som sagt så sitter jag på jobbskärmen så det är möjligt att det ser helt galet ut.
1311203677.jpg 69K
0 Antal nerladdningarJo, och så kanske din bild kan beskäras något. Inte nödvändigtvis lika mycket som jag har gjort i mitt exempel. (Säg gärna till om jag ska ta bort bilden).
Postad 21 July 2011 - 10:06
Postad 21 July 2011 - 10:33
en liten ensam blomma
lugnande bild! väldigt fin
Fina bilder från gruvan Grokken!
Fina och mäktiga himlar! HDR?
Stämmer bra det Velo
Riktigt fint på taggbollen
Dagens solnedgång.
Wow vilken himmel! snyggt komponerad med fin förgrund!
Snyggt!
Är det en båt som är påväg till festen ute på ön?
Hur lång slutartid?, kan inte se exif..
Från helgen, var ute med familjen.
Taget med sigma 30 1,4 handhållet @ 1,4 iso800 och1/30dels sekund slutare, riktigt grymt att fota handhållet när det är såpass mörkt! är riktigt nöjd mad vad som går att göra med den!
bellaboat.jpg 629.82K
0 Antal nerladdningarEdit: Soyish: Visst är den mäktig även om det inte syns såväl på den lilla bilden som jag postade så ser man kinekulle och en stor del av dalbosjön och åtminstonde 5 småsjöar runt berget.
Jag har lagt några kort i mitt galleri "d90" där jag siktar på samma punkt med olika brännvidder, det var därför jag gick dit, det är min plats för referenskort ;o)
Redigerat av akterspegel, 21 July 2011 - 12:40.
Postad 21 July 2011 - 11:08
En bild säger mer än tusen ord och jag har inget emot att du visar helt handgripligt hur du tänker. Din redigering ser bra ut även på min skärm, men fortfarande lite försiktig jämfört med hur det ser ut i kamerans skärm. I kamerans skärm så har jag påtagligt bättre skärpa i fokus och större dynamikomfång och bilden kamerans skärm påminner också mer om hur jag uppfattade motivet när jag tog kortet.
Men nu vet jag att jag kan "dra på" lite utan att det går överstyr.
Jag har dessutom kommit på hur jag ska göra för att ställa in min skärm så bra det går. Verkligheten får vara referensen!
Från det ena till det andra.
Det har blivit riktigt kul att leka med det nya objektivet, men det verkar inte som att det går att ställa fokus så att sådant som är riktigt långt borta blir skarpt. Men jag har knappt börjat leka med objektivet så mycket återstår att lära...
Bild kommer senare.
Tack för feedbacken...
Postad 21 July 2011 - 14:53
Bra skärpa där Ace!
Gillar ljuset och efterbehandlingen där overhard! Bra jobbat!
Dagens solnedgång.
[i]solnedgång[i]
Måste bara fråga hur du exponerat den där solnedgången! Jag försökte fota en häromdagen men fick då antingen välja en utbränd himmel eller en svart mark...
Detta är det närmsta jag kom:

Sunset by MNordberg93, on Flickr
Så, hur gjorde du?
Postad 21 July 2011 - 19:33
Riktigt snyggt Manord!Detta är det närmsta jag kom:
Ser härligt ut akterspegel.. Bra bild.Taget med sigma 30 1,4 handhållet @ 1,4 iso800 och1/30dels sekund slutare
Snyggt GroKKenUntitled by _Downfall_, on Flickr
Bra och fina bilder Velo och que!que och velo
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 21 July 2011 - 19:33.
Postad 21 July 2011 - 22:00
Riktigt snyggt!Dagens solnedgång.
Många fina bilder här överlag.
Tänkte slänga in en bild, var ett tag sedan.
Bifogad fil(er)
Postad 21 July 2011 - 22:22
Postad 21 July 2011 - 22:23
Postad 21 July 2011 - 22:23
Inte min portaltårta som jag fick på studenten!
Rolig bild ^^
Redigerat av Smurvelmurvelsmurfen, 21 July 2011 - 22:25.
Postad 22 July 2011 - 06:28
Lite mossa
Bifogad fil(er)
Postad 22 July 2011 - 10:53
Riktigt snyggt!
Många fina bilder här överlag.
Tokbra comeback!
Postad 22 July 2011 - 12:44
Tack så mycketGroKKeN: Underbart fin bild! Om jag får anmärka på något så skulle jag vilja ha båten där ute skarp
TackSnyggt!
Är det en båt som är påväg till festen ute på ön?
Hur lång slutartid?, kan inte se exif..
Tycker den är bra den här bildenDetta är det närmsta jag kom:
Riktigt bra smurvel, kul att du hittat tillbaks hitTänkte slänga in en bild, var ett tag sedan.
Grymt bra bild!Mycket fint Smurvel!

Pentax K-5 + FA77 Ltd
Postad 22 July 2011 - 19:53
Mycket, mycket vackert. Snyggt fotat!
Postad 23 July 2011 - 06:17
Ännu en blomfluga
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistered124686ac, 23 July 2011 - 06:35.
Postad 23 July 2011 - 08:05
Och som vanligt, fin bild från dig que.
Redigerat av Spuute, 23 July 2011 - 08:06.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
106 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?