Postad 23 July 2011 - 10:20
Riktigt snyggt!...
Ännu en blomfluga
Här är en HDR som inte är riktigt färdig (kommer förmodligen inte att bli mer "färdig" heller)… Det var ganska blåsigt de tre bilderna togs varmed kraftig aliasing uppstod efter att bilderna behandlats i HDR programmet. Och eftersom inget stativ användes blir resultatet förmodligen också lite sämre...
_DSC8188_HDRej_f_rdignr2.jpg 587.54K
0 Antal nerladdningar
Postad 23 July 2011 - 19:16
Idag flög det en havsörn in över min lägenhet på tomtebo i umeå, mäkta förvånad och jag fick väldigt brottom att byta ifrån mitt 8mm fisheye till mitt 180mm voigtlander.
Synd att han var så himmla högt uppe, bilden är ganska beskuren

Han hade troligen norpat något ifrån fiskmåsarna, en unge kanske. Man kan se att han har något i klorna på andra bilder, och fiskmåsarna var väldigt väldigt upprörda
Postad 24 July 2011 - 12:57
Snyggt Xray! gillar komponeringen och färgernaHär är en HDR som inte är riktigt färdig (kommer förmodligen inte att bli mer "färdig" heller)… Det var ganska blåsigt de tre bilderna togs varmed kraftig aliasing uppstod efter att bilderna behandlats i HDR programmet. Och eftersom inget stativ användes blir resultatet förmodligen också lite sämre...
Riktigt frän bild!Ovädret var på G, men bytte kurs.
Postad 24 July 2011 - 18:09
Grokken, den bilden hade varit helt groteskt snygg om himlen varit helvit! Riktigt grym som den är också!
Postad 24 July 2011 - 18:43
+1 på Mickes inlägg, frän bild Spuute!
Grokken, den bilden hade varit helt groteskt snygg om himlen varit helvit! Riktigt grym som den är också!
+1+1
Grym himmel spuute.
Vad har du haft för filter gokken? något slags svetsglas eller är det flera exponeringar?
Postad 24 July 2011 - 19:08
Snygga färger Xray!
Cool bild spuute!
DSC_0039_Redigera.jpg 611.58K
0 Antal nerladdningar
Postad 24 July 2011 - 20:32
Missade skärpan en del på denna,(bara med nån millimeter iofs, svårt ibland när man sitter och hukar sig och råkar vingla till pyttelite) men gillar den ändå.

Soft Fokus. by kjlif, on Flickr
Redigerat av Unregistered2d8d729c, 24 July 2011 - 20:33.
Postad 24 July 2011 - 20:47
Bra där GroKKen! Riktigt fin redigering också!
De e lugnt mannen, vart ju jätte fin bild. Snyggt ljus!Missade skärpan en del på denna,(bara med nån millimeter iofs, svårt ibland när man sitter och hukar sig och råkar vingla till pyttelite) men gillar den ändå.
Postad 24 July 2011 - 22:10
Ah det hade nog kunnat bli ännu bättre, tack!Grokken, den bilden hade varit helt groteskt snygg om himlen varit helvit! Riktigt grym som den är också!
Hoya ND400 filterVad har du haft för filter gokken? något slags svetsglas eller är det flera exponeringar?
Tackar!Mycket snyggt GroKKen!
Båtbilden är otroligt nice Grokken, skulle tro att kaptenen på den båten gärna hade gjort en tavla av den där...
Tack ska ni haBra där GroKKen! Riktigt fin redigering också!

Evidence by _Downfall_, on Flickr
Postad 24 July 2011 - 22:14
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 24 July 2011 - 22:16.
Postad 25 July 2011 - 08:11
Grymt snyggt GroKKen!Evidence by _Downfall_, on Flickr
Postad 25 July 2011 - 08:33
En slända
Bifogad fil(er)
Postad 25 July 2011 - 09:45
Grym GroKKen! F*n vad säker du är.. impressive impressive!!
TackGrymt snyggt GroKKen!
Tack que! Gjorde en andra version lite snabbt precis med mer vit himmel, fungerar denna bättre? Nej det går inte att se något igenom. Kanske om det är extremt ljust kan man se lite men annars typ ingenting. Ibland kan det gå att fokusera med kameran och ibland går det att använda LV eftersom sensorn i K-5an har såpass höga ISO.Riktigt snyggt Grokken, gillar denna bättre än den första, håller med andra om att himlen blev lite rörig och hade varit bättre som helvit. Med ND400, man ser inget genom sökaren eller? sätter man avståndet först utan filter och sedan går över till manuellt sedan ta man bilder med filtret?
Tack så mycket!Riktigt grym bild Grokken!

Untitled by _Downfall_, on Flickr
Postad 25 July 2011 - 14:50
IMG_2344___Version_2.jpg 745.32K
0 Antal nerladdningarJäkligt fina bilder alla!
Redigerat av wiped, 25 July 2011 - 14:51.
Postad 25 July 2011 - 16:34
Någon slags skalbagge
DSC_0159_Redigera.jpg 340.01K
0 Antal nerladdningar
Postad 25 July 2011 - 17:11
Samma till dig wiped, den gillar jag riktigt mycket
Postad 25 July 2011 - 18:37
trevlig bild Ace!Fyra senaste är riktigt fina.. bra fotat
![]()
Någon slags skalbagge
Postad 25 July 2011 - 20:48
_DSC8728.jpg 648.93K
0 Antal nerladdningar
Postad 25 July 2011 - 21:07
Postad 26 July 2011 - 06:35
Lite konstigt att du behövde skicka in ett såpass extremt vidvinkel till inställning av skärpa, den borde ju ha extremt skärpedjup att t.o.m Sigma borde kunna ha fått till det från börjanEn testbild från idag. Fick äntligen tillbaks mitt Sigma från fokusjusteringen.
Verkar som om objektivet fokuserar lite bättre nu...
Ace snygg bild på Röd ögonknäppare, tog någon snarlik för några månader sedan
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistered124686ac, 26 July 2011 - 06:42.
Postad 26 July 2011 - 08:13
Tack, japp det stämmerSköna bilder Grokken! I Norrköping igen?
Tack så mycket!Galet fina bilder GroKKen!

Emma 2 by _Downfall_, on Flickr
Postad 26 July 2011 - 09:03
DSC03276___Version_2.jpg 1.75MB
0 Antal nerladdningar
Redigerat av wiped, 26 July 2011 - 09:03.
Postad 26 July 2011 - 12:04
Tack que.. då vet jag med vad dom heter...
En testbild från idag. Fick äntligen tillbaks mitt Sigma från fokusjusteringen. Verkar som om objektivet fokuserar lite bättre nu...
Så tråkigt det här med fokusen på sigma.. känns som rena lotteriet att få en som fokuserar rätt från början...
väldigt synd för jag tycker det verkar som sigma har många guldklimpar till objektiv till rimligt pris..
även om det nu kanske inte kostar något att få det åtgärdat så är det ändå bök med att skicka in och sedan vara av
med objektivet en tid.
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 26 July 2011 - 12:13.
Postad 26 July 2011 - 19:35
Bra bild där!Emma 2 by _Downfall_, on Flickr
Postad 26 July 2011 - 19:50
Bra och intressant bild, roligt perspektiv. Nu fattas bara länken till det du spelade inEn liten plåtning här hemma
Postad 26 July 2011 - 20:59
+1. Gillas verkligenBra och intressant bild, roligt perspektiv. Nu fattas bara länken till det du spelade in

Surreal by _Downfall_, on Flickr
Postad 26 July 2011 - 21:41
Bra och intressant bild, roligt perspektiv. Nu fattas bara länken till det du spelade in
Tack så mycket, det är inte jag på bilden. Utan en god vän vars bilder är till för hemsidan som är på G.
+1. Gillas verkligen
Surreal by _Downfall_, on Flickr
Tack! Mysig Bild, men vad är det jag ser?
Postad 26 July 2011 - 21:43
Coolt GroKKen! Är det från konst utställningen i Avesta?Surreal by _Downfall_, on Flickr
Postad 26 July 2011 - 21:47
Tack för synpunkten.Du skulle gått lite mer till vänster, då hade den runda busken / trädet bakom sett ut som att de legat på bordet
Synnerligen konstigt att Sigma ofta verkar ha felaktigt inställd AF. Sigma 8-16mm är förövrigt ganska kinkigt då fokuspunkt väljs. Objektivet missar AF rätt ofta i sådana fall som varit enkla för Nikon 16-85vr. Men det går kanske inte att jämföra rakt av eftersom brännvidden kan vara så mycket kortare. Den relativt låga ljusstyrkan hos 8-16mm gör det ju inte enklare heller…Lite konstigt att du behövde skicka in ett såpass extremt vidvinkel till inställning av skärpa, den borde ju ha extremt skärpedjup att t.o.m Sigma borde kunna ha fått till det från början
Verkar ju inte vara så ofta man har tur i Sigmalotteriet. Nästa inköp blir säkert ett Sigma 50/1.4, om jag nu finner ett som inte fokuserar helt åt skogen… Har inte tid att skicka in ett objektiv till eftersom jag tänkt använda det vid ett bröllop i slutet av augusti. Har redan inhandlat Demb Flash Diffuser och andra små tillbehör från samma tillverkare (bl. a. Big Flip-it och Front Diffuser Section) för att kunna använda blixt (sb800) på ett bättre sätt. Men det skadar ju ändå inte att ha hög ljusstyrka……
Så tråkigt det här med fokusen på sigma.. känns som rena lotteriet att få en som fokuserar rätt från början...
väldigt synd för jag tycker det verkar som sigma har många guldklimpar till objektiv till rimligt pris..
även om det nu kanske inte kostar något att få det åtgärdat så är det ändå bök med att skicka in och sedan vara av
med objektivet en tid.
Postad 26 July 2011 - 22:45
härliga bilder ovan också måste jag tillägga.
"Mamma dax att gå hem snart kanske innan jag blir blöt?"
Ebbe_p__Tallkotten.jpg 1.05MB
0 Antal nerladdningar
Postad 26 July 2011 - 23:04
Fick du helt allvarligt en Portal-tårta på studenten?Inte min portaltårta som jag fick på studenten!
Rolig bild ^^
Fin bild också
Redigerat av torvaldur, 26 July 2011 - 23:04.
Postad 27 July 2011 - 06:05
en Blomfluga under några korta minuter med sol igår
Bifogad fil(er)
Postad 27 July 2011 - 08:49
Tack! Mysig Bild, men vad är det jag ser?
Tack niCoolt GroKKen! Är det från konst utställningen i Avesta?
Riktigt häftig bild que!en Blomfluga under några korta minuter med sol igår
En lampa från samma utställning som förra bilden

Flower lamp by _Downfall_, on Flickr
Postad 27 July 2011 - 10:08
Haha, en som såg ut som en portal-tårta i alla fall och den var god ^^ Jag är lite tveksam till huruvida den riktiga är godFick du helt allvarligt en Portal-tårta på studenten?
I såna fall är jag väldigt avundsjuk. Var den god?
Fin bild också
Såhär såg min ut
Bifogad fil(er)
Postad 27 July 2011 - 19:13
Bra Wiped!
Bra otat är Que, grymt!en Blomfluga under några korta minuter med sol igår
Nej, jag har inte varit där, men jag har tänkt åka dit. Trots allt bara en timmes bilfärd bortTack ni
. Helt rätt Mikael, det är från Avesta Art. Har du varit och sett den? Var där förra veckan, riktigt häftig utställning. Det här var en del speciella konstverk som ställdes ut och var till salu. Den där pjäsen till vänster har jag för mig kostade 20k euro ^^
En lampa från samma utställning som förra bilden
Hur är ljuset där inne? Min stackars K-7'a kan få det svårt över ISO 800....
Intressant
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 filmer
5 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?