* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34712 svar till detta ämne
Postad 13 januari 2011 - 07:59
echotuva
-
echotuva
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
den första texten på telias hemsida så var det inget tal om att filmen var tidsbegränsat till 30 dagar
det har de lagt till sen... är jag ganska säker till 90%
Jag är hundra procent säker på att det inte stod något om tidsbegränsning. Uselt om inte kompensationen finns kvar...
Postad 13 januari 2011 - 08:03
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3 037 inlägg
https://www.minhembi...s...=276671&hl=Finns det en chans att vi Teliakunder också får detta?
Postad 13 januari 2011 - 08:42
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Jag är hundra procent säker på att det inte stod något om tidsbegränsning. Uselt om inte kompensationen finns kvar...
Jag med. Så här stod det. Telia kompenserar kunderna som berördes av onsdagens (8/12) digital-tv-störningar med fri hyrfilm.
Telia har beslutat att bjuda samtliga digital-tv-kunder på en fri film. Under perioden fredag 10/12 till onsdag 15/12 kommer samtliga Telia Digital tv-kunders abonnemang successivt laddas på med en fri film. I videobutiken finns över 2000 titlar att välja bland. Om du inte hyrt film förut så hittar du till videobutiken genom att trycka MENU och välja Video.
För dig som har tv via din fastighetsägare och idag inte har möjlighet att hyra film via fjärrkontrollen så kommer du inte automatiskt kunna ta del av kompensationen ovan men om du ringer in till kundtjänst och registrerar dig för ett så kallat VOD-konto så kommer du få ta del av erbjudandet.Dvs inget om tidsbegränsning...
Redigerat av Unregistered8c00bd99, 13 januari 2011 - 08:44.
Postad 13 januari 2011 - 08:56
rogerli
-
rogerli
-
Användare
-
-
168 inlägg
Då har man med andra ord missat erbjudandet om den "fria filmen" efter allt strul.
Jag trodde att man skulle få någon typ av meddelande att man hade en film till godo...... inte att man själv fysiskt skulle bli tvungen att söka fram informationen på Telias internetsidor.
Att sedan Telia går in och ändrar förutsättningarna i efterhand känns riktigt dåligt. Nu sjönk de ytterligare lite djupare ner i "dålighetsträsket". Motivationen ökar till operatörsbyte när bindningstiden går ut......
Postad 13 januari 2011 - 10:11
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Jag chattade med supporten å de skall lägga upp en ny gratisfilm till mig eftersom jag inte hann ta del av kompensationen.
Postad 13 januari 2011 - 10:49
masaba
-
masaba
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Men då jag inte kan tillföra något mer brukar jag inte svara som jag sagt flera gånger. Vi jobbar på att lösa problemen ni rapporterat tillsammans med leverantörer varje gång ni rapporterar in något här.
Jag och många andra skulle nog gärna se lite uppdateringar på hur det går med problemen lite då och då. När ni ignorerar inlägg där en tidigare ställd fråga återkommer och struntar i att svara så är det klart att folk uppfattar det som att inget händer. En statusuppdatering då och då skulle nog uppskattas med andra ord. För övrigt vore det trevligt att veta om det hänt något med textsynksproblemet på inspelningar från Canal+? Problemet rapporterades ju för över ett år sen, och mig veterligen är det fortfarande inte löst. Det slutade med att jag sade upp Canal+ för någon månad sen, till stor del pga ni inte löst det här problemet. /Martin
Postad 13 januari 2011 - 10:58
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Ingen HD kanal för handbollen???
Det vore kanske att förvänta sig lite för mycket?
Postad 13 januari 2011 - 11:31
hd-fan
-
hd-fan
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Ingen HD kanal för handbollen???
Det vore kanske att förvänta sig lite för mycket?
Ja, det är det ! ;-) På min TV (har CD IPTV), på kanalen "CANAL+ EXTRA HD" står det "Endast tillgängligt hos Canal Digital". Ingen ide att hojta på Telia denna gången. Någon annan gång kanske det är tvärtom! I övrigt har jag inte haft några problem med CD:s IPTV de senaste två åren. Aldrig någon "osynk" mellan bild och ljud som det talats en hel del om på denna tråd.
Postad 13 januari 2011 - 15:08
tjapadejdin
-
tjapadejdin
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Jag chattade med supporten å de skall lägga upp en ny gratisfilm till mig eftersom jag inte hann ta del av kompensationen.
TELIA!!!!!!! vafan ni får lägga upp en för mej med eftersom att när jag läste texten första gången stog det inte nåt om tidsbegränsning. o sen att att ni ändrar sånt efter ett tag är så otroligt dåligt att jag inte ens finner ord för det.....
Postad 13 januari 2011 - 15:13
this
-
this
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag och många andra skulle nog gärna se lite uppdateringar på hur det går med problemen lite då och då. När ni ignorerar inlägg där en tidigare ställd fråga återkommer och struntar i att svara så är det klart att folk uppfattar det som att inget händer. En statusuppdatering då och då skulle nog uppskattas med andra ord.
För övrigt vore det trevligt att veta om det hänt något med textsynksproblemet på inspelningar från Canal+? Problemet rapporterades ju för över ett år sen, och mig veterligen är det fortfarande inte löst. Det slutade med att jag sade upp Canal+ för någon månad sen, till stor del pga ni inte löst det här problemet.
/Martin
Statusuppdateringar är precis det vi vill ha, annars känns det som om ni bara ignorerar oss kunder. Jag skulle även vilja gå ett steg längre och säga att det vore bra med att du räknar upp vilka buggar och problem som ni arbetar på för tillfället. Har ni någon bug tracker exempelvis? Nu ber jag naturligtvis inte om källkoden eftersom jag antar att Telia IPTV inte är öppen källkod, men ni borde ta vara på alla era "testare" här på hembio och samla all information i ett bugtracker system. Kan rekommendera verktyget Mantis http://www.mantisbt.org/
Postad 13 januari 2011 - 18:57
JsGim
-
JsGim
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
error
Redigerat av JsGim, 13 januari 2011 - 19:14.
Postad 13 januari 2011 - 21:20
Braincandy
-
Braincandy
-
Rookie
-
6 inlägg
Jaha och mitt i handbollen på TV4 så slocknar sändningen och allt blir svart och detta finns att läsa på Telia.se Problem med Telia Digital-tv 2011-01-13 20:34
Vi har för närvarande problem med krypteringen för Telia Digital-tv vilket kan innebära svart bild. Felsökning pågår. Vi beklagar olägenheten.Så tröttsamt!!!
Postad 13 januari 2011 - 21:23
luma67
-
luma67
-
Användare
-
-
143 inlägg
Jaha och mitt i handbollen på TV4 så slocknar sändningen och allt blir svart och detta finns att läsa på Telia.se
Problem med Telia Digital-tv 2011-01-13 20:34
Vi har för närvarande problem med krypteringen för Telia Digital-tv vilket kan innebära svart bild. Felsökning pågår. Vi beklagar olägenheten.
Så tröttsamt!!!
Joooo, visst är det. Koppla istället av med Spanska Cupen , TV4 Sport , med fel format... /M
Postad 13 januari 2011 - 22:46
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Jaha och mitt i handbollen på TV4 så slocknar sändningen och allt blir svart och detta finns att läsa på Telia.se
Problem med Telia Digital-tv 2011-01-13 20:34 Vi har för närvarande problem med krypteringen för Telia Digital-tv vilket kan innebära svart bild. Felsökning pågår. Vi beklagar olägenheten.
Det berör kunder med kanalpaket lagom som har fått TV4 Play tjänsten. Oklart varför det gick fel men det är löst nu för samtliga kunder. För att detta inte ska hända flera har man tills vidare stoppat uppdateringarna så inga flera kunder kommer att drabbas innan man har hittat orsaken till felet. Man kommer att arbeta vidare med att hitta orsaken innan flera kunder uppdateras. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 13 januari 2011 - 22:52
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Koppla istället av med Spanska Cupen , TV4 Sport , med fel format... 
Det var fel från leverantör på den. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 13 januari 2011 - 22:54
luma67
-
luma67
-
Användare
-
-
143 inlägg
Det berör kunder med kanalpaket lagom som har fått TV4 Play tjänsten. Oklart varför det gick fel men det är löst nu för samtliga kunder.
Man kommer att arbeta vidare med att hitta orsaken innan flera kunder uppdateras.
Markus Johansson Telia Kundservice
Efter omboot (alltid sista utväg) så går det inte heller att få in 4:an. Bilden fryser på senaste kanal. Går att byta till andra kanaler dock. Jag bootade om efter att meddelande dök upp på hemsidan att det skulle vara fixat. Jag har inte "Lagom", utan "Stor", men är ändå berörd, så det är större. Så samtliga stämmer inte riktigt. /M
Postad 13 januari 2011 - 23:33
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Efter omboot (alltid sista utväg) så går det inte heller att få in 4:an. Bilden fryser på senaste kanal. Går att byta till andra kanaler dock. Jag bootade om efter att meddelande dök upp på hemsidan att det skulle vara fixat. Jag har inte "Lagom", utan "Stor", men är ändå berörd, så det är större. Så samtliga stämmer inte riktigt.
Du kan skicka ett PM till mig med din identifikationskod så kan jag titta, men det borde inte ha drabbat kunder med kanalpaket stor, men något annat kan ju ha gått fel. Jag hade inte problem på min TV men många kunder hade problem tyvärr. Men har du har inget problem med kanalen nu? Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 13 januari 2011 - 23:47
luma67
-
luma67
-
Användare
-
-
143 inlägg
... Men har du har inget problem med kanalen nu? ... Markus Johansson Telia Kundservice
Här har inte 4:an funkat sedan 20:55. Har PM:at /M
Postad 14 januari 2011 - 10:15
Ford38
-
Ford38
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Hej
Någon som vet vad man får mer med TV4 Anytime jämfört med TV4 Play? Jag har idag TV4 Anytime och kanalpaket "Stor" och i det kommer TV4 Play att ingå, kommer jag att tappa något om jag säger upp TV4 Anytime?
Postad 14 januari 2011 - 10:54
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Några av viasats HD-kanaler på ingång?
Exempelvis Viasat Sport Motor HD, TV1000HD, Viasat sport HD? TV3 HD, Kanal 5 HD?
Såg att boxer skall börja sända Tv3 och Kanal 5HD här nu inom kort.
Det börjar komma tillbaka och ta över mer och mer.
Önskar gärna info från telia i frågan hur det ser ut.
Har lagom med canal+ total som går ut i mars, frågan är vad man skall behålla eller ta istället...
Postad 14 januari 2011 - 10:59
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Nej 4:an har inte fungerat sedan igår kväll mitt i handbollen och fungerar fortfarande inte (jag har även provat att starta om min vip1963).
Telia skriver under driftinfo:
Problem med Telia Digital-tv
2011-01-14 10:40
Vi har för närvarande problem med krypteringen för Telia Digital-tv vilket kan innebära svart bild på kanal tv4 för vissa kunder. Vi arbetar för att åtgärda problemet snarast möjligt och beklagar olägenheten för berörda kunder.
Postad 14 januari 2011 - 11:02
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Jag börjar också tröttna på att det aldrig kommer HD kanaler. JAg menar att om nu bandbredd är ett problem så kan man väl för fasiken släppa hd kanaler till fiberkunder åtminstone!
Jag tecknade långt abonnemang på viasat sport direkt när det blev känt att de skulle få PL.
I ett hemskick före sommaren förra året skrev till och med Telia att man minsann skulle kunna se PL i HD.
Nu är det januari och fortfarande har inget hänt.! Jag börjar känna mig ganska lurad om man säger så!
har man inte i sitt reklamhäfte i somras gjort reklam för just Premier League i Hd så begriper jag inte varför man fortfarande inte har tagit in det??
fan snart får man väl upp på taket och rikta in sin antenn så får man köra boxer istället för detta...... Trist är förnamnet.
Som andra påpekat också. synkproblemet med inspelningar på C+ är ju fortfarande inte löst, en av anledningar till att jag sa upp det kanalpaketet.
Postad 14 januari 2011 - 12:39
Unregistered27424def
-
Unregistered27424def
-
Användare
-
-
199 inlägg
Instämmer med föregående inlägg gällande HDTV-kanaler. Det börjar bli pinsamt dåligt. - Comhem lanserar nu fyra nya HDTV-kanaler och har då 18- Canal Digitals IPTV har 12- Bredbandsbolaget har 8- Boxer har snart 7- Telia har som vi alla vet 4 st Har Telia gett upp fullständigt? De är ju om- och frånsprungna med god marginal av alla stora konkurrenter nu... För mig som sitter fast med Telia som enda leverantör börjar det här bli oerhört frustrerande. Speciellt med tanke på att det är Gigabit-fiber till huset och ALLA tekniska lösningar finns på plats för att utöka utbudet ordentligt.
Postad 14 januari 2011 - 12:43
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Instämmer med föregående inlägg gällande HDTV-kanaler. Det börjar bli pinsamt dåligt.
- Comhem lanserar nu fyra nya HDTV-kanaler och har då 18 - Canal Digitals IPTV har 12 - Bredbandsbolaget har 8 - Boxer har snart 7 - Telia har som vi alla vet 4 st
Har Telia gett upp fullständigt? De är ju om- och frånsprungna med god marginal av alla stora konkurrenter nu... För mig som sitter fast med Telia som enda leverantör börjar det här bli oerhört frustrerande. Speciellt med tanke på att det är Gigabit-fiber till huset och ALLA tekniska lösningar finns på plats för att utöka utbudet ordentligt.
och med VDSL2 på ingång och övergången till mpeg4 klar borde det egentligen inte längre vara några problem, då svt 1 o 2 HD fungerar bra med adsl, likasom C+ Film och sport HD, så kom igen nu Telia. En bra start på detta år, TV3, TV4, Kanal 5, VS HD, VSM HD och TV1000 HD utöver ovanstående.. nämnade.. då börjar det hända grejer.
Postad 14 januari 2011 - 13:38
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Har sagt till mig själv att jag ger Telia fram till sommarn sedan byter jag leverantör om det inte kommer mer HD kanaler, och då har jag gett dom 2 år.
Postad 14 januari 2011 - 14:39
Eyserman
-
Eyserman
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
ja, jag har Adsl 8mbit och Telia Digital-tv, får inte ens in svt HD och det är fasiken 2011 nu.... skandal..
Postad 14 januari 2011 - 14:57
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
då är min fråga varför det var tidsbegränsat till 30 dagar? det är nog för att alla inte skulle hinna ta del av det. ser ingen annan anledning. tycker att det är riktigt dåligt. även om dom skrivit det eller inte är det ju både konstigt och dåligt att dom begränsar tiden till 30 dagar när det hänt nåt sånt här.
Standarden för en fri film när man lägger till den är 30 dagar, så enkelt är det. Att sedan Telia går in och ändrar förutsättningarna i efterhand känns riktigt dåligt. Nu sjönk de ytterligare lite djupare ner i "dålighetsträsket". Motivationen ökar till operatörsbyte när bindningstiden går ut......
Enligt den informationen jag har fått så har det sedan de 15/12 varit information om att det är 30 dagar den är begränsad till. Det hade missats i början på hemsidan men om man frågat mig och någon av mina kollegor ska man ha fått svaret att den var begränsat till 30 dagar för det har varit känt för oss innan texten lades upp på hemsidan. Det är bara beklaga att informationen inte kommit ut till alla, även jag missade att skriva det här fast jag tänkte på att jag skulle göra det... Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 14 januari 2011 - 15:01
masaba
-
masaba
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Har sagt till mig själv att jag ger Telia fram till sommarn sedan byter jag leverantör om det inte kommer mer HD kanaler, och då har jag gett dom 2 år.
Samma här. Strax innan sommaren så har de 18 månader man skulle betala för den inspelningsbara boxen gått ut, och om antalet HD-kanaler inte utökats kraftigt lutar det åt ett byte av operatör. Telia börjar bli rejält frånåkta på HD-fronten.
Postad 14 januari 2011 - 15:17
Unregistered27424def
-
Unregistered27424def
-
Användare
-
-
199 inlägg
Med tanke på hur mycket man lärt sig om Digital-TV-branschen genom att hänga på det här forumet känns det som att finns en väldigt enkel förklaring till frånvaron av HD-kanaler, nämligen att SVT och Canal+ är de enda av alla piratkopieringsparanoida innehållsleverantörer som tycker Telias säkerhetslösning och kryptering är tillräckligt bra och släpper till sina kanaler...
Jämför exempelvis med Comhem, där det först nu är en CA-modul på gång för inbyggnad i TVn som också kommer gå att använda för alla HD-kanaler. Inte för att den tidigare varianten inte fungerade för HDTV (SVT1 HD går exempelvis alldeles utmärkt att se), utan för att leverantörerna inte ville distribuera kanalerna med den säkerhetslösningen.
Postad 14 januari 2011 - 15:27
tjapadejdin
-
tjapadejdin
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Standarden för en fri film när man lägger till den är 30 dagar, så enkelt är det.
Enligt den informationen jag har fått så har det sedan de 15/12 varit information om att det är 30 dagar den är begränsad till. Det hade missats i början på hemsidan men om man frågat mig och någon av mina kollegor ska man ha fått svaret att den var begränsat till 30 dagar för det har varit känt för oss innan texten lades upp på hemsidan.
Det är bara beklaga att informationen inte kommit ut till alla, även jag missade att skriva det här fast jag tänkte på att jag skulle göra det...
haha, ni verkar ju vilja behålla era kunder? SÅ JÄVLA IDIOTISKT är det du nyss sa? kan du förklara varför det ska vara så? så vi som läste texten först då det inte stod nåt om det ska ni ignorera nu?!!!?????!!!! ni gör ju bara mer o mer så att folk vill byta leverantör!!!
Postad 14 januari 2011 - 15:34
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Kikade lite snabbt nu på kanalerna 1-5 och alla sänds i mpeg4 och med ca 3-3.5Mbit/s. Kollade även hd-kanalerna svt1,2 och canal+ sport hd och film hd och alla dom ligger på ca 8Mbit/s. Skulle gärna se en dubblering av bitraten rakt av på alla kanaler för oss med fiberlan.
Tack för informationen. Med en bitrate på ca 3 Mbit/s för SD och 8 Mbit/s för HD så ska det ju ändå kunna bli en relativt bra bild. Men det beror ju mycket på vilka MPEG-4 AVC encoders som används?
Postad 14 januari 2011 - 15:44
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Telia strävar efter att ha flera HD kanaler än någon annan Svensk leverantör i framtiden. Men hur långt tidsperspektiv vi pratar om vet jag inte. Många kunder ser inte så stor skillnad på HD eller SD sändning och det är nog den största orsaken att HD lansering över lag tar tid i Sverige.
Det känns ju som en väldigt tråkig inställning. De allra flesta kunder har bara tillgång till SVTs HD-kanaler, där SVT1 sänder ett fåtal program i riktig HD och SVT2 inte sänder något alls. Det är klart man inte ser någon skillnad då!
Nej det är väl klart att kunder inte ser någon skillnad när det bara är uppskalade SD program som sänds och inte riktiga HD producerade program! En annan orsak är att kunder vill inte betala för en massa onödiga kanaler i stora kanalpaket när de bara vill ha en HD kanal. Jag kommer aldrig att betala för kanalpaket Stor för att få TV4 HD. Den tekniska lösningen för detta finns ju sedan länge på plats. SVT HD fanns under en period bara för hushåll med Fiber-LAN. Den sändes i en annan IP-range än övriga kanaler, och TV-strömmar denna IP-range multicastades bara ut till områden med Fiber. Problemet är nog tyvärr att man skiter i sina FiberLan-kunder, dels för att vi är en minoritet av kunderna, dels för att man på många ställen har monopol och inte behöver leverera en bra tjänst för att behålla kunderna...
Kan bara hålla med om ovanstående! Träffade en hög chef inom Telia som berättade att all utveckling av TV-tjänsten sker med fokus på ADSL-kunderna.
Redigerat av Unregistered29650, 14 januari 2011 - 16:01.
Postad 14 januari 2011 - 15:53
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Jag och många andra skulle nog gärna se lite uppdateringar på hur det går med problemen lite då och då. När ni ignorerar inlägg där en tidigare ställd fråga återkommer och struntar i att svara så är det klart att folk uppfattar det som att inget händer. En statusuppdatering då och då skulle nog uppskattas med andra ord.
För övrigt vore det trevligt att veta om det hänt något med textsynksproblemet på inspelningar från Canal+? Problemet rapporterades ju för över ett år sen, och mig veterligen är det fortfarande inte löst. Det slutade med att jag sade upp Canal+ för någon månad sen, till stor del pga ni inte löst det här problemet.
Kan bara hålla med om detta också. Informera kunderna om vad som händer med aktuella problem! Jag fick 800 kr i prisavdrag igen enligt paragraf 6 i de allmänna villkoren eftersom det fortfarande inte fungerar. Telias allmänna och särskilda villkor
Redigerat av Unregistered29650, 14 januari 2011 - 15:54.
Postad 14 januari 2011 - 15:56
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Den tekniska lösningen för detta finns ju sedan länge på plats. Svt HD fanns under en period bara för hushåll med Fiber-LAN. Den sändes i en annan IP-range än övriga kanaler, och TV-strömmar denna IP-range multicastades bara ut till områden med Fiber.
Problemet är nog tyvärr att man skiter i sina Fiber-LAN-kunder, dels för att vi är en minoritet av kunderna, dels för att man på många ställen har monopol och inte behöver leverera en bra tjänst för att behålla kunderna...
Håller med dig där, tror man högaktingsfull skiter i FiberLan kudner. Jag sitter som du säger med att Telia har ensamrätt på fiber här, vet inte hur många år. Och då kan jag inte välja en annan ip leverantör. Parabol för mig är uteslutet, jag har nätverksuttag i hela huset 8men tyvärr inte vanliga antennutag i alla rum. Jag vägrar dra kablar utanpå väggarna och förfula hemmet. Och på den tiden när jag hade Boxer så tyckte jag att bildkvaliten var sådär. Mycket mer pixligt än CD och Telia. Och CD har jga inga bra erfarenheter av, visserlgien levererar de bra tv, men de är dyra, deras kundservice är lika med noll (tidigare hade de väldigt oskäliga avtalsvillkor med automatsika förlängningar i 2 år mm mm, ingen kompensation vid strul osv) Enda anledningen att jag inte klagar mer är väl att telia för närvarande är rätt billigt. Men synd att man som sagt inte kan välja nån annan iptvleverantör på ett tag.... Man kan ju hoppas att Telia tänker satsa lite mer....
Postad 14 januari 2011 - 15:59
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Kan bara hålla med om detta också. Informera kunderna om vad som händer med aktuella problem!
Jag fick 800 kr i prisavdrag igen enligt paragraf 6 i de allmänna villkoren eftersom det fortfarande inte fungerar.
Telias allmänna och särskilda villkor
Intressant... jag fick aldrig någon kompensation. Trots upprepade samtal med kundtjänst. Svaret blev att jag skulle återkomma när problemet var löst och det är det inte än, nu har jag visserligen sagt upp det för länge sedan, men som sagt, nån kompensation fick jag inte....
Postad 14 januari 2011 - 16:10
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Instämmer med föregående inlägg gällande HDTV-kanaler. Det börjar bli pinsamt dåligt.
- Comhem lanserar nu fyra nya HDTV-kanaler och har då 18 - Canal Digitals IPTV har 12 - Bredbandsbolaget har 8 - Boxer har snart 7 - Telia har som vi alla vet 4
Har Telia gett upp fullständigt? De är ju om- och frånsprungna med god marginal av alla stora konkurrenter nu... För mig som sitter fast med Telia som enda leverantör börjar det här bli oerhört frustrerande. Speciellt med tanke på att det är Gigabit-fiber till huset och ALLA tekniska lösningar finns på plats för att utöka utbudet ordentligt.
@Telia Kundservice Vilka HD kanaler kommer inom en snar framtid till oss som (fortfarande) är Telia kunder? Om inte TV3 HD, Kanal 5 HD och Viasat Sport HD finns i kanal utbudet snart så kommer även jag att byta trots att jag har ett kollektivt avtal. SVT1 HD (*) SVT2 HD (*) TV3 HD TV4 HD Kanal 5 HD Animal Planet HD BBC HD Canal+ Film HD (*) Canal+ Sport HD (*) Discovery HD ESPN America HD Eurosport HD History HD MTVN HD National Geographic Channel HD National Geographic Wild HD Rush HD Silver HD TV1000 HD Viasat Premier League HD Viasat Sport HD Wild TV HD (*) Telia
Redigerat av Unregistered29650, 15 januari 2011 - 16:02.
Postad 14 januari 2011 - 16:20
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Någon som bytt hårddisk ännu i sin Motorola 1963 och vet vilket format den ska formateras i?
Redigerat av Unregistered29650, 14 januari 2011 - 17:01.
Postad 14 januari 2011 - 19:51
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
"Från 17 januari kommer Telia att erbjuda alla sina tv kunder tillgång till TV4 Play under två månader utan extra kostnad. TV4s Playkanaler - som i januari är helt nya i vårt utbud - innebär fyra nya programbibliotek med innehåll från TV4, TV4 Plus, TV4 Fakta samt från 19 januari nylanserade TV11 (f.d. TV400).
TV4s Playkanaler kommer att ingå i kanalpaket Stor. "
Är det bara jag som inte hänger med här? De erbjuder ALLA sina tv kunder tjänsten, men bara de med kanalpaket Stor kan nyttja den?  Utgår Telia ifrån att ALLA tv kunder har kanalpaketet Stor?
Samt för övrigt, VARFÖR kan ni på Telia inte gå ut med lite information på eran hemsida när ni sänder "Frivisning" av era kanaler? Just nu sänder ni Tv4+, Tv4Fakta samt Tv400.
Vi som har skapat en egen kanallista får ju ingen möjlighet att se dessa utan att vi vet om att de sänds.
Postad 14 januari 2011 - 19:55
echotuva
-
echotuva
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Här står det fortfarande att det inte är tidsbegränsat: länk: En gratis film i din TVEn gratis film i din TV Telia Digital-tv med inbyggd videobutik med tusentals filmer. Efter ett tekniskt problem 8/12/10 bjuder vi nu alla våra TV -kunder på en gratis film i Videobutiken. Trevlig filmkväll önskar Telia! Själv har jag redan pratat med kundtjänst som har lagt tillbaka filmen till mitt tillgodo helt utan knussel... Är det bara jag som inte hänger med här? De erbjuder ALLA sina tv kunder tjänsten, men bara de med kanalpaket Stor kan nyttja den? Utgår Telia ifrån att ALLA tv kunder har kanalpaketet Stor?
Först två månader frivisning för alla kunder sedan kommer de med kanalpaket stor kunna fortsätta titta utan extra avgifter, eller hur?
Redigerat av echotuva, 14 januari 2011 - 19:56.
Postad 14 januari 2011 - 20:00
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Först två månader frivisning för alla kunder sedan kommer de med kanalpaket stor kunna fortsätta titta utan extra avgifter, eller hur?
Herregud vad blind man är..
Postad 15 januari 2011 - 00:04
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Nej 4:an har inte fungerat sedan igår kväll mitt i handbollen och fungerar fortfarande inte (jag har även provat att starta om min vip1963).
Det var två fel, ett krypteringsfel för kunder som hade kanalpaket lagom. Dessutom var det ett lokalt fel i trakterna av Uppsala som orsakade fel för samtliga kunder i detta område. Det senare felet avhjälptes vid lunchtid. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 15 januari 2011 - 00:09
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
ja, jag har Adsl 8mbit och Telia Digital-tv, får inte ens in svt HD och det är fasiken 2011 nu....
Skicka ett PM med din identifikationskod så kan jag kolla på det. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 15 januari 2011 - 09:34
aikelo
-
aikelo
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
+1
Postad 15 januari 2011 - 09:45
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1 195 inlägg
Jag har hack i ljudet på SVT Barnkanalen just nu (FiberLAN, Göteborg).
EK
Postad 15 januari 2011 - 12:21
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Med tanke på hur mycket man lärt sig om Digital-TV-branschen genom att hänga på det här forumet känns det som att finns en väldigt enkel förklaring till frånvaron av HD-kanaler, nämligen att SVT och Canal+ är de enda av alla piratkopieringsparanoida innehållsleverantörer som tycker Telias säkerhetslösning och kryptering är tillräckligt bra och släpper till sina kanaler...
Den säkerhetslösning som Telia använder är bland de bästa som används i välden och är godkända av de stora TV bolagen så det har inte något med det att göra. Som jag sagt tidigare så har Teliasonera flera HD kanaler i Finland, så flera kanaler finns i Telias nät redan. Men de kanalerna får inte sändas i Sverige i dagsläget. Tror flera av er mins att det tog lång tid innan Telia fick kanaler från Viasat förut så vissa kanaler kan ta längre tid men några kanaler kommer nog snart. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 15 januari 2011 - 12:27
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Jag har hack i ljudet på SVT Barnkanalen just nu (FiberLAN, Göteborg).
Det verkar fungera här och nu, har du fortfarande problem? Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 15 januari 2011 - 13:29
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Så det du säger är att anledningen till att vi har så få HD kanaler är antingen:
1) Telia anser inte att HD säljer
2) Telia anser att HD kanaler är för dyra
3) Telia tror inte att de förlorar kunder på detta
Bra så, då vet vi.
Redigerat av Loveless, 15 januari 2011 - 13:29.
Postad 15 januari 2011 - 13:46
Unregistered27424def
-
Unregistered27424def
-
Användare
-
-
199 inlägg
Den säkerhetslösning som Telia använder är bland de bästa som används i välden och är godkända av de stora TV bolagen så det har inte något med det att göra.
Som jag sagt tidigare så har Teliasonera flera HD kanaler i Finland, så flera kanaler finns i Telias nät redan. Men de kanalerna får inte sändas i Sverige i dagsläget.
Tror flera av er mins att det tog lång tid innan Telia fick kanaler från Viasat förut så vissa kanaler kan ta längre tid men några kanaler kommer nog snart.
Skönt att höra att det inte var det, även om det gör situationen än mer märklig, eftersom det ju tyvärr betyder att Telia har svårt att komma överens med samtliga innehållsleverantörer på marknaden utom Canal+ och SVT, och det känns ju inte så lovande för framtida utveckling av utbudet... Anledningen att jag tog upp det är att det så sent som i höstas gick utmärkt att se mängder av kanaler okrypterat om man kopplade in sladden i datorn och körde exempelvis VLC, något som innehållsleverantörerna knappast kan ha gillat.
Postad 15 januari 2011 - 13:53
GarfieldPower
-
GarfieldPower
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hur blir det med HD-kanalerna ?
Ni ligger ju sämst till jämfört med era konkurrenter.
Skärpning!
Postad 15 januari 2011 - 14:59
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 262 inlägg
Kollade på detta igen och det stämmer som kentrj skriver ovan, det är när klockan i mini-epg'n hoppar fram 1 minut som man flyttas till "toppen" av listan (dvs. pågående program). Så nu vet ni det Telia, borde inte vara så svårt att fixa.
Markus, nu när du är tillbaka, stämmer det att mini-epg'n tidigare hoppade upp till början endast när ett nytt program började på den kanalen man tittar på, medans numera hoppar den till början varje gång klockan hoppar fram en minut? Borde det inte vara lätt att åtgärda, för det är väldigt irriterande?
5 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|