Hon heter Leia efter krav från brorsorna, andra alternativ var Ventress och Ahsoka Tano
IMAG0485.JPG 92.88K
0 Antal nerladdningar
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 27 July 2011 - 21:22
Bäbis Nr 3 i Squeezemasterklanen! Här nån timme gammal
Hon heter Leia efter krav från brorsorna, andra alternativ var Ventress och Ahsoka Tano
IMAG0485.JPG 92.88K
0 Antal nerladdningar
Postad 27 July 2011 - 21:35
Ett stort grattis! Postad 27 July 2011 - 21:38
Riktigt bra exponerat Grokken!
Bra jobbat Sqeeze! Riktigt bra bild men jag är inte överförtjust i tonen, speciellt i ansiktet. Dra ner lite på mättnaden kanske det blir bättre. Riktigt skönt med motljuset! Bra fotat. Från playan idag, tagen med Nikon 18-105.
DSC_9501.jpg 355.23K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av overhard, 27 July 2011 - 21:42. Postad 27 July 2011 - 21:53
Sitter ju med min laptop vars skÄrm e sÅ jÄvla dassig sÅ mina redigeringar e Änna sÅ resultatet blir bra i min dator. Kopplade in datorn till tvn i helgen och kollade pÅ mina bilder och de var sÅ stor skillnad sÅ de finns inte, fÄrgerna enligt tvn var sÅ starka och helt Åt h.. Överdrivna med kontrast. LÄr investera i en riktig skÄrm fÖr att pÅ allvar kunna vara rÄtt pÅ banan
Skriver frÅn mobilen som inte kan gÖra ÅÄÖ i smÅ bokstÄver Postad 27 July 2011 - 22:47 Absolut värt det Danke! Stort grattis! Tack overhard ![]() Perfect view by _Downfall_, on Flickr Postad 27 July 2011 - 23:07
Grattis Squeeze.
Ny kamera idag (5D MKII, orkade inte vänta längre på en ersättere, ville ha FF) - har nu en 7D som ska säljas. Slog även till på en zeiss 35/2 när jag ändå höll på efter att ha blivit inspirerad av massa suveräna bilder i olika forum.... Första intrycken av kameran.. Frustration ang handhavandet jämfört med 7:an, men det är nog bara en vanesak. Bildkvaliten och framförallt bruser även på låga ISO, mycket bättre.. Zeissen.. Mycket att lära för att kunna utnytja den fullt ut.. Mycket missade kort idag, men kul att vara tillbaka på manuellt fokus.. var lääänge sen sist.. Känns oerhört gedigen, ganska kraftig vinjettering på 2.0 som man måste arbeta med. En av bilderna från idag, ganska ordentligt croppad..
IMG_0188___Version_2.jpg 796.75K
0 Antal nerladdningarKanske kan vara av intresse, HELT oskärpt 100% crop. Bara RAW-JPG i Aperture
IMG_0188___Version_3.jpg 649.02K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av wiped, 27 July 2011 - 23:14. Postad 27 July 2011 - 23:56
Postar här också eftersom det är en så välbesökt tråd
http://www.microsoft...s.aspx?id=26829 Postad 28 July 2011 - 00:33
Tänkte först att det inte var något för mig men så testade jag att installera och detta borde innebära att jag kan gå över till att enbart fota i NEF (RAW) nu.? Enda anledningen till att jag kört båda delarna förut är ju just för att det är lättöverskådligt med jpeg när man ser bilderna i datorn.. Det blir ju flera fördelar, mindre minne per bild= fler innan bufferten är full. Läättare att organisera i datorn och mindre minnesåtgång på hårddisken.. Vart är nackdelen? Postad 28 July 2011 - 00:38
Inga nackdelar
Men vi kan ta pratet i den här tråden. Ville bara uppmärksamma alla! https://www.minhembi...howtopic=239752 Postad 28 July 2011 - 06:59
Tack för tipset Squeeze.
Igår var första dagen på någon vecka med anständigt fotoväder, blev t.o.m en tur längs stranden Bifogad fil(er)Postad 28 July 2011 - 07:51 Fint Spuute, gillar ljuset! Grattis! Ja, Leia blir bra Aha, okidoki. Ska försöka ta mig dit:) Grattis till det! Mysig bild där! Postad 28 July 2011 - 10:39
Grattis Squeeze till nya familjemedlemmen!
Och grattis Wiped till nya kameran och objektivet, mycket bra kombo där Fina bilder från er alla också! Har vart ute i skärgården ett par dagar nu, får hoppas att bilderna blev något att ha Postad 28 July 2011 - 12:22 Hos mej finns det en nackdel. Solnedgångar i .raw formatet ger ringar runt solen. Inte i utforskaren, men i mitt bildbehandlingsprogram. Samma jpeg bild ser bra ut.. Helskumt!! Postad 28 July 2011 - 13:23 vi ska nog vara i den andra tråden, men om du för över samma raw-fil med annat program så får du inte detta? Postad 28 July 2011 - 16:31
Det var länge sedan.. Hej alla... Jag var på Slottet och "hälsade på" häromveckan. Och hade 5 D mkII med mig...
Edit. På min skärm står det att bilden är förminskad här. Medans på min dator är bilden inte så stor? Fattar noll... :-/ Bifogad fil(er)Redigerat av mayro, 28 July 2011 - 16:37. Postad 28 July 2011 - 16:35
Jag har länge funderat på fördelen med en 7D jämfört med en 5D. 5D är väl inte så mycket dyrare eller? Tack för den! Hade aldrig hittat den annars. Kungligt att man med det nu kan se exif direkt i Utforskaren (och därmed sortera på) även direkt med rå-filerna istället för bara med jpeg. Redigerat av torvaldur, 28 July 2011 - 16:41. Postad 28 July 2011 - 20:01
Kul att höra från dig mayro! Fin bild dessutom. Bilden förminskas i webbläsaren eftersom att 1280 px inte får plats i inläggsrutan. Det blir så för mig med. Inget konstigt. :-)
Postad 28 July 2011 - 22:36
Snart har första veckan på min semester passerat och vad tror ni jag har gjort? Besökt Kolmården? Dragit iväg på en Finlandskryssning? Supit mig redlöst full på Gotland? Nej fan, jag har bestigit en glaciär!
Jag var upp till Helagsfjällen för ett par dagar sedan och som den smålate soffpotatis jag är med halvtaskig kondition och en datornörds muskulatur så var det en riktig kamp att ta sig upp till glaciären vill jag lova. Men upp kom jag och det var helt klart värt lite stela leder och några skavsår under fötterna i utbyte mot den överblick man fick av glaciären och dalarna nedanför. Det var dock en del dimma och en lite regnskurar så jag fick vara snabb med min vattenskygga Nikon, vilket resulterade att jag inte fick så bra bilder som jag hoppats. Lite småroligt förresten att det finns telefonmottagning där uppe så självklart passade man ju på att ringa hem också och berätta för dem där hemma att man just precis satt på en glaciär och drack kaffe. Allt ser dock väldigt mycket mindre ut på bild än vad det var när man stod där på plats:
Postad 29 July 2011 - 06:19
God morgon forumister grymma bilder i denna tråden ( precis som i övriga trådar BTW )
Mitt bidrag
_DSC0055__2_.JPG 238.41K
0 Antal nerladdningar
Postad 29 July 2011 - 09:01 Fint Malko, kanske lite mycket himmel och för lite ben. Men fin bild i alla fall! Haha! Helt rätt av dig! Fint landskap där Postad 29 July 2011 - 10:13
Malko, din kommentar ser lite elak ut när man scrollar genom tråden nerifrån och uppåt. Först ser man kvinnan och sen kommentaren:
"Flodhästen ser helt klart vilsen ut Bra titel och bild för den delen också!" Det var inte förrän jag fortsatte att scrolla uppåt och fick syn på bilden av den lilla flodhästen som jag förstod vad kommentaren handlade om egentligen Postad 29 July 2011 - 11:21 Tack så mycket Malko Häftigt lol Postad 29 July 2011 - 12:24
Läste också om flodhästen först på det sättet
Ytterligare en Blomfluga Bifogad fil(er)Postad 29 July 2011 - 17:44
Tack ... Skall försöka skärpa mig och fota mer ochsåvidare..
En bild ifrån Cirkus-skolans uppträdande i Kyrkhult. Och jag är faktiskt glad för Canon 5D MkII´s förmåga att ta justa bilder i kasst ljus utan trassla alls.. Där är kameran rent underbar . Min Dotter hänger där längst bort i bilden och ler så glatt. Men vem skulle inte göra detta då man slipper vara den som bär Bifogad fil(er)Postad 29 July 2011 - 18:24
Äntligen vunnit på Sigmalotteriet! Nöjd ägare till en Sigma 50/1.4 idag. AF inställningen hos objektivet verkar funka väldigt bra, dvs ingen front eller bakfokus. Skarpt också - och med fin bokeh
Här en testbild (bilden har ej beskurits).
_DSC8933.jpg 567.04K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av xray, 29 July 2011 - 18:25. Postad 29 July 2011 - 21:34 Ser bra ut xray, grattis Postad 29 July 2011 - 22:35 Fint kinjon! Bra bild, trevlig bokeh också Postad 30 July 2011 - 08:33 Utförde AF test med testbild på Mediamarkt. När jag såg att resultatet blev perfekt blev köpet ett faktum... Tack! Här ännu en från samma runda. Inte så bra bild, snarare ett bokeh test...
_DSC8938.jpg 395.5K
1 Antal nerladdningar
Postad 30 July 2011 - 08:42 Fin bokeh, så du sålde ditt 150/2.8 jag som hade tänkt du skulle göra en test, se tråden Nikon objektiv/tillbehör Postad 30 July 2011 - 09:08
Tråkigt att jag kände att jag var tvungen att sälja den.
Postad 30 July 2011 - 14:35
Makrouflykt med 5:an...
Fan vad man kan croppa och bibehålla kvalitet med 5d:n.. Jämfört med 7:an Det gör att jag nog kan överleva den segare AF och handhavandet.., känns som en äldre kamera i det avseenedet. 100% Crop nedan..
IMG_0693___Version_2.jpg 756.28K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av wiped, 30 July 2011 - 14:50. Postad 30 July 2011 - 14:44 Ser intressant ut, är själv ute en del och plockar. Är det någon typ av svamppaj? Recept önskas Postad 30 July 2011 - 21:33 Tack Malko! Det är en bohusfästningsbild som jag hittade i arkivet Fint svampkollage! Redigerat av GroKKen, 30 July 2011 - 21:33. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |