Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blu-ray eller HD DVD?

7496 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilket framtidsformat stödjer du? (1329 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 14 december 2006 - 14:53

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

PS3 sålda i usa 197000 st
100% av PS3 ägarna har tillgång till Blu-ray.

Via konsol kriget så vinner Blu-ray med en ratio av 5:1

<{POST_SNAPBACK}>

Det där är iofs också väldigt vinklat, alla har tillgång till BD ja, men det betyder ju inte att alla köper filmer? Men det har ju raporterats att försäljningen av filmer i butiker går väldigt bra, filmer säljer slut och det är betydligt mer fart efter PS3.

Postad 14 december 2006 - 15:03

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
"According to online retailer DVDEmpire.com, Fox will be distributing four MGM Blu-ray titles on March 13 in addition to the four Fox titles annouced this past Tuesday.

The high profile catalog titles listed are 'Dances With Wolves,' 'Silence of the Lambs,' 'The Thomas Crown Affair' and, just in time for March Madness, 'Hoosiers.' All appear to offer DTS Master Lossless audio and a theatrical trailer.

As with any early retailer listing, this information is sensitive to change or cancellation until officially announced. Our fingers are crossed that Fox and MGM make that official announcement within the next few days. The bigger question is... where are the HD-DVD announcements?
"
http://dvd.themanroo...view.php?id=413

Silence of the Lambs... Hoppas dom har en bra master till den så det inte blir skräp :)

Postad 14 december 2006 - 15:03

badboy_12345
  • badboy_12345
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

^^

Lite info från: gamedaily.com

Xbox 360 has sold 3.4 million units in the U.S., and the newly launched Wii and PS3 come in at 476K and 197K, respectively. Along with the Wii console, 270K Wii remotes and 153K nunchuks were also sold.

Interestingly, from a next-gen DVD standpoint the Xbox 360 HD DVD peripheral sold 42K units. So technically, within the gaming universe the PS3/Blu-ray install base is nearly five times greater.

XBOX 360 sålda i usa = 3.4 miljoner
HD-DVD strapp-on sålda i usa = 42000 st
1,23% av Xbox 360 ägarna har tillgång HD-DVD.

<{POST_SNAPBACK}>

lol att folk fortfarande kommer med det ps3 = bluray film skitet...

alla som köper en ps3 kanske aldrig köper en BR film. alla sålda ps3 ÄR INTE = blu-ray film
det är en SPELKONSOL till att börja med

Men alla sålda HD-DVD addon ÄR = hd-dvd filmer

så nej det betyder inte ett skit..

Postad 14 december 2006 - 15:04

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det där är iofs också väldigt vinklat, alla har tillgång till BD ja, men det betyder ju inte att alla köper filmer? Men det har ju raporterats att försäljningen av filmer i butiker går väldigt bra, filmer säljer slut och det är betydligt mer fart efter PS3.

<{POST_SNAPBACK}>

197 000 st var väl det som såldes på releasedagen? Enligt http://vgcharts.org/ har det nu sålts 360 000 st PS3 i USA (plus 280 000 st i Japan).

Om det hade funnits en billig "vanlig" Blu-ray spelare så hade nog andelen PS3:or som används som Blu-ray spelare inte varit så hög, men nu när PS3 är den mest prisvärda Blu-ray spelaren så finns det anledning att tro att andelen inte är försumbar.

Postad 14 december 2006 - 15:13

badboy_12345
  • badboy_12345
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Att japaner diggar Sony och BD förstår jag, men hur fan kan man säga att HD DVD vinner överlägset? :) Hur många spelare finns på marknaden, typ under 100k?:)
Hade HD DVD 10miljoner användare och BD 10.000, ja då hade jag kunnat hålla med dig.

<{POST_SNAPBACK}>

genom att de flesta hd-dvd filmer och spelare tar slut så snabbt de kommer in och blu-ray maskiner och filmer ligger och skräpar i affärerna i USA så säge rjag nog att HD-DVD vinner överlägset där...

http://www.hdnowonli..._and_links.html

http://www.engadget....to-sonys-heavy/

http://www.dvdtown.c...pingbluray/4206

http://www.playfuls....he_Titanic.html

Postad 14 december 2006 - 15:15

badboy_12345
  • badboy_12345
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Att japaner diggar Sony och BD förstår jag, men hur fan kan man säga att HD DVD vinner överlägset? :) Hur många spelare finns på marknaden, typ under 100k?:)
Hade HD DVD 10miljoner användare och BD 10.000, ja då hade jag kunnat hålla med dig.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är önsketänkande från vissa. :)

<{POST_SNAPBACK}>

om man bortser från alla fakta, så har du nog rätt :)

Postad 14 december 2006 - 15:23

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Massa text

Du har inte lyckats övertyga mig än, Jag säger inte emot att HD DVD säljer bättre just nu, men dom är långt från att vinna. Efter CES blir det förhoppningsvis mycket klarare, får inte HD DVD mer support så ligger dom inte bra till.

Postad 14 december 2006 - 15:25

badboy_12345
  • badboy_12345
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Massa text

Du har inte lyckats övertyga mig än, Jag säger inte emot att HD DVD säljer bättre just nu, men dom är långt från att vinna. Efter CES blir det förhoppningsvis mycket klarare, får inte HD DVD mer support så ligger dom inte bra till.

<{POST_SNAPBACK}>

som jag sa man får se hur det går i europe.. om typ 6 månader borde man kunna se en klar vinnare.
Just nu är det hd-dvd som det ligger bäst för. sen vet jag fan vad som händer mellan nu och 6 månader framåt

Postad 14 december 2006 - 15:42

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Med tanke på vilka företag som ligger bakom Blu-Ray så tror jag inte det spelar någon roll att HD-DVD säljer bra just nu. När BD kommer ut på marknaden ordentligt tar dom nog över iaf.

Postad 14 december 2006 - 16:00

badboy_12345
  • badboy_12345
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Med tanke på vilka företag som ligger bakom Blu-Ray så tror jag inte det spelar någon roll att HD-DVD säljer bra just nu. När BD kommer ut på marknaden ordentligt tar dom nog över iaf.

<{POST_SNAPBACK}>

nästan alla företag låg bakom divx också när det var divx vs dvd och se hur det gick med det :)
hur många företag dom har hjälper inte.. det är vad folket köper helst...
så det har inget med saken och göra..

och dom företagen blev lurade av sony, dom sa oh ps3 kommer alla köpa vi kommer släppa det i början av 2006 och alla kommer ha en blu-ray spelare och köpa era filmer typ :)

varför tror du annars dom skulle ta det formatet som kostar MER för dom? de trodde i början att det skulle dominera, nu frågar de sig. Vi får se om typ 6 månader helt enkelt

Postad 14 december 2006 - 16:10

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Du jämför BD med DivX formatet? :) :)

Så du tycker att skillnaden mellan BD och HD DVD är lika som skillnaden mellan DivX formatet och DVD? DivX var korkat, det är inte BD, BD är ju i princip samma sak som HD DVD fast med högre kapacitet. Vad är det som är så fel med det?

Postad 14 december 2006 - 16:24

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Nej,han jämför med DIVX-formatet. Som inte alls hade speciellt stort stöd...

Postad 14 december 2006 - 16:26

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Nej,han jämför med DIVX-formatet. Som inte alls hade speciellt stort stöd...

<{POST_SNAPBACK}>

Vi menar samma, Om det ska vara DIVX eller DivX har jag dock ingen aning om. Lite struligt att båda heter samma...

Redigerat av Unregistered992, 14 december 2006 - 16:26.

Postad 14 december 2006 - 16:31

badboy_12345
  • badboy_12345
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Så du tycker att skillnaden mellan BD och HD DVD är lika som skillnaden mellan DivX formatet och DVD? DivX var korkat, det är inte BD, BD är ju i princip samma sak som HD DVD fast med högre kapacitet. Vad är det som är så fel med det?

<{POST_SNAPBACK}>

ne jag jämför att divx formatet hadde samma stöd från företagen som Blu-Ray har..
och att det är inte stödet som räknas utan vad folk köper. Och just nu köper folket mest HD-dvd.

vad som är fel på det? borde du inte luska ut det själv innan du bestämmer dig för ett format?

blu-rays DRM är mycket värre än hd-dvds vilket SUGER för oss konsumenter, dom enda som vinner på det är företagen.

Blu-ray har inte lika många standards som HD-dvd vilket igen suger för oss konsumenter för man vet aldrig vad man får när man köper en blu-ray film. Exempel som hd-dvd SKA ha som standard är TrueHD, internet nedladdningar, interaktivitet och HDi (vilket är minst 10 gånger bättre än blu-rays java) för att inte säga att hd-dvd är snabbare i menyerna, på bluray tar det en evighet.. etc etc etc

Hd-dvd är helt enkelt bättre det enda blu-ray supportar kommer med hela tiden är "men men men blu-ray har mer plats" SO WHAT? ser inte ut och hjälpa det ett skit..

Postad 14 december 2006 - 16:38

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0
Det är svårt att låta bli att köpa Hd-dvd när Universal släpper otroligt bra utgåvor med bild och ljud i toppklass:
Hulk

Säga vad man vill om filmen verkar vara en ny referens film för HD!
Själv så tycker jag filmen är helt okey...

Postad 14 december 2006 - 16:49

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

ne jag jämför att divx formatet hadde samma stöd från företagen som Blu-Ray har..

<{POST_SNAPBACK}>

Ja Sony, Panasonic, Pioneer, Samsung och Phillips kom ju med massor av DIVX-spelare. Dessutom fanns det i efterföjaren till en spelkonsol som var #1 på marknaden. Filmbolagen släppte rätt många DIVX-filmer oxå. Samma stöd indeed...

DRM är ju annars ett jätteproblem på BD, ser säkert 100 inlägg varje dag där BD-ägare klagar på detta.

Postad 14 december 2006 - 16:59

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Exempel som hd-dvd SKA ha som standard är TrueHD, internet nedladdningar, interaktivitet och HDi (vilket är minst 10 gånger bättre än blu-rays java) för att inte säga att hd-dvd är snabbare i menyerna, på bluray tar det en evighet.. etc etc etc

<{POST_SNAPBACK}>

Syftar du på filmer eller spelare nu? BD har ju betydligt fler LPCM och DTS-HD MA titlar än HD DVD har TrueHD. Sen det där med Java vs HDi har jag ingen aning om, är det Amir som har sagt att HDi är 10ggr bättre eller? :)

Redigerat av Unregistered992, 14 december 2006 - 17:04.

Postad 14 december 2006 - 17:15

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ja Sony, Panasonic, Pioneer, Samsung och Phillips kom ju med massor av DIVX-spelare. Dessutom fanns det i efterföjaren till en spelkonsol som var #1 på marknaden. Filmbolagen släppte rätt många DIVX-filmer oxå. Samma stöd indeed...

DRM är ju annars ett jätteproblem på BD, ser säkert 100 inlägg varje dag där BD-ägare klagar på detta.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller fullständigt med, DRM är ett eländigt påhitt och tyvärr så har Blu Ray mera DRM än HD-DVD.
Tror nog att alla på detta forumet d.v.s. både Blu Ray anhängare och HD-DVD anhängare tycker att DRM borde skrotas!

Postad 14 december 2006 - 18:23

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Ehh..nu vet jag inte ens själv om jag tappa bort mig i ironin eller inte... :)

Postad 14 december 2006 - 18:30

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
HD-A2:
"Thankfully Toshiba managed to improve almost everything from their first go but they did keep the image quality the same. Their full review is coming within a few weeks but their first impressions were that the quality is just as good as their first generation."

Postad 14 december 2006 - 19:43

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
@pacman. :)

Postad 14 december 2006 - 19:53

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Ehh..nu vet jag inte ens själv om jag tappa bort mig i ironin eller inte...  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe :)

Från en sak till en annan, den här listan ser trevlig ut:
Air Force One
Face/Off
Bruce Almighty
Con Air
Deja Vu
Dinosaur
Enemy of the State
Hitchhiker Guide to the Galaxy
The Rock
Lost Season One
Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest
Pulp Fiction
Sin City
Sky High
Starship Troopers
The Guardian

har ingen aning om vad det står på sidan
http://www.zonadvd.c...rticle&sid=7626
Men det står ju 07 och vissa filmer vet vi ju redan om och andra är ute, så jag kan inte säga annat än TACK! :)

EDIT: Nu har vi fått väldigt mycket hintar om vad som kommer på BD under 07. Jag tror listan kommer bli massiv under CES, bara jag som längtar? :)

Redigerat av Unregistered992, 14 december 2006 - 19:58.

Postad 14 december 2006 - 19:55

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

om man bortser från alla fakta, så har du nog rätt  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Bullshit rent ut sagt! :)

Sluta dra upp argument som sablats ner tidigare i tråden istället.

Postad 14 december 2006 - 20:31

badboy_12345
  • badboy_12345
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

om man bortser från alla fakta, så har du nog rätt  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Bullshit rent ut sagt! :)

Sluta dra upp argument som sablats ner tidigare i tråden istället.

<{POST_SNAPBACK}>

nauw ska spela på världens minsta violin för dig :)
japp skratta bort faktan då kanske den ändras :) ;)

Postad 14 december 2006 - 20:40

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

nauw ska spela på världens minsta violin för dig  :)
japp skratta bort faktan då kanske den ändras  :)  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jasså? Din pitt eller? :)

Du får gärna lägga in länkar till all din "fakta" så alla får läsa det en gång till. Fast iofsig så kan det vara tröttsamt att rabbla upp allt som tagits upp i tråden ännu en gång...

Postad 14 december 2006 - 22:11

badboy_12345
  • badboy_12345
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

nauw ska spela på världens minsta violin för dig  ;)
japp skratta bort faktan då kanske den ändras  :unsure:  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Jasså? Din pitt eller? :huh:

Du får gärna lägga in länkar till all din "fakta" så alla får läsa det en gång till. Fast iofsig så kan det vara tröttsamt att rabbla upp allt som tagits upp i tråden ännu en gång...

<{POST_SNAPBACK}>

det står på varenda sida i varenda artikel på internet att Hd-dvd vinner överlägset just nu över blu-ray. Vad är så svårt och förstå? och kom inte med att exakt alla snackar skit bara :wub:
visa mig några nya länkar där det står att blu-ray vinner för tillfället? kom igen.... och då menar jag inte i japan

Redigerat av badboy_12345, 14 december 2006 - 22:11.

Postad 14 december 2006 - 22:39

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Vinna för tillfället? HD DVD säljer bättre just nu ja... men hur får du det till att vinna? Utan mer hårdvaru och filmstudio support så kommer det inte hålla långvarigt. Det som spelar roll är vem som vinner i längden och det är OMÖJLIGT att veta just nu.
Och nej... Disney, FOX mfl kommer inte komma springandes pga att HD DVD säljer bättre NU. Hoppar någon till HD DVD nu så beror det nog mer på att dom upplever HD DVD bättre som en långsiktig lösning, men dagens siffror övertygar nog ingen.

Postad 14 december 2006 - 22:44

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

nauw ska spela på världens minsta violin för dig  ;)
japp skratta bort faktan då kanske den ändras  :unsure:  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Jasså? Din pitt eller? :huh:

<{POST_SNAPBACK}>

det står på varenda sida i varenda artikel på internet att Hd-dvd vinner överlägset just nu över blu-ray. Vad är så svårt och förstå? och kom inte med att exakt alla snackar skit bara :wub:
visa mig några nya länkar där det står att blu-ray vinner för tillfället? kom igen.... och då menar jag inte i japan

<{POST_SNAPBACK}>

Alla snackar inte skit, bara du.

Varenda artikel, från USA då eller? ;)

Fasen vad du fabricerar.

Postad 14 december 2006 - 22:51

Unregisteredf42c246a
  • Unregisteredf42c246a
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Hur som helst så lär man väl vänta att köpa spelare tills det kommer en som tar båda formaten.

Långt ifrån alla filmer släpps ju i båda formaten, så står man där med Blu-ray spelare och det kommer en film på HD-DVD man vill ha så är det ju inte så kul... :wub:

Postad 14 december 2006 - 23:03

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag orkade inte läsa alla, men postar du en länk från "The High Definition DVD Studio Support Petition Campaign" :huh:
Jupp, dom kommer säkert att hylla BD :wub:
Det är så förbannat med skitsnack justnu, och mycket beror på Sonys tidigare format. UMD, MD mfl. Men gissa vad... Detta är inte ett litet bärbart format utan något betydligt större och Sony är inte den enda jätten som står bakom BD.

EDIT: Var det inte HD DVD som skulle dra igång en $150M kampanj? Det ser ut som att den redan har börjat på ett eller annat sätt :unsure:

Redigerat av Unregistered992, 14 december 2006 - 23:07.

Postad 14 december 2006 - 23:17

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Jag orkade inte läsa alla, men postar du en länk från The High Definition DVD Studio Support Petition Campaign

<{POST_SNAPBACK}>

Det bästa är ändå när de tar upp det här...

Worse yet - there are multiple reports surfacing that a "hack" weakness has been discovered in the PS3 that allows games, and also Bluray movies, to be copied to the harddrive. This may well be of great concern to content providers.

...som en nackdel! :wub:

Redigerat av thetias, 14 december 2006 - 23:18.

Postad 14 december 2006 - 23:34

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Det bästa är ändå när de tar upp det här...

Worse yet - there are multiple reports surfacing that a "hack" weakness has been discovered in the PS3 that allows games, and also Bluray movies, to be copied to the harddrive. This may well be of great concern to content providers.

...som en nackdel! :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Som brukare är det ju bara bra, som filmstudio mindre bra :wub:
Vad jag vet så är inte PS3 hackat utan det där är dumpar av spel och filmer som man också kan göra på en dator med BD eller HD DVD läsare.
Men det där går ju båda vägarna, en snubbe i japan har ju via sin HD DVD Strap-on lyckats föra över Batman till datorn via 1080i och sedan bränt ut den på BD skiva och spelar den i PS3...

Postad 14 december 2006 - 23:38

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Dessutom står det att det aldrig kommer komma en PS4 i länken från BadBoy som är från 1 December. men i samma artikel länkar man till den 5:e December...

Sony exec says 'yes' to PS4

Länken

Det svänger fort. :wub:

Postad 15 december 2006 - 00:04

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0

Hur som helst så lär man väl vänta att köpa spelare tills det kommer en som tar båda formaten.

Långt ifrån alla filmer släpps ju i båda formaten, så står man där med Blu-ray spelare och det kommer en film på HD-DVD man vill ha så är det ju inte så kul... :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Det är bara titlar från universal som blir exklusiva till hddvd, resten: Sony, MGM, Fox, Buena Vista (Disney), Paramount, New Line Cinema, Warner finns/kommer på Blu-ray och Sony, MGM, Fox, Buena Vista (Disney) är exklusiva till Blu-ray.

Källa: highdefdigest.com

Titlar tillgängliga idag:
BD =121
HD-DVD =133

Titlar med releasedatum:
BD =53
HD-DVD =21

Total:
BD =174
HD-DVD =154

23:e januari 2007 har båda formaten 150 titlar var.

30:e Januari 2007 går Blu-ray om och tar ledning i antal släppta titlar.

Sedan har vi Paramount och Warner som har 23 titlar kvar att släppa på BD som idag finns på hddvd.

Redigerat av Addex, 15 december 2006 - 00:05.

Postad 15 december 2006 - 00:28

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0
ber om ursäkt. hade missat att läsa en sida.

Redigerat av Unregistered81406615, 15 december 2006 - 00:31.

Postad 15 december 2006 - 00:32

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0

Sony lyckades bara sälja 197.000 PS3 i USA i November. Någon som minns att man bara en månad tidigare lovade att ha 400.000 till leverans vid launch? Nedreviderat från en miljon som man först lovat?

Men det är lugnt. Kan ju användas som fortsatt argument varför BluRay filmer fortfarande säljer konstant mycket mindre antal än motsvarande HD-DVD filmer.

Microsoft sålde under november 42.000 av sin add-on. Varav samtliga får gissa användas just för HD-DVD.

http://hddvd.highdefdigest.com/news/

<{POST_SNAPBACK}>

PS3 i Usa är uppe i lite mer än 350.000 och japan 250.000...idag

Postad 15 december 2006 - 00:33

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0
ber om ursäkt jag med. :wub:

Postad 15 december 2006 - 00:35

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Stämmer enligt vgcharts.

0.28m Japan
0.36m Americas
http://www.vgcharts.org/ngwars.php

Tycker lite synd om MS som tappade den Japanska marknaden på under en månad. Jättelång länk kortare...

Postad 15 december 2006 - 00:48

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Jättelång länk kortare...

<{POST_SNAPBACK}>

Har blivit sådär trött så man typ börjar skratta åt allt, får skylla på pacman :unsure:

Men det där är ju sjukt, Sony har problem med att leverera men säljer fler än vad MS gjort på ett år :wub:. Undra hur det skulle se ut om Sony kunde fylla hyllorna på direkten.

Postad 15 december 2006 - 00:51

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

Sony lyckades bara sälja 197.000 PS3 i USA i November. Någon som minns att man bara en månad tidigare lovade att ha 400.000 till leverans vid launch? Nedreviderat från en miljon som man först lovat?

Men det är lugnt. Kan ju användas som fortsatt argument varför BluRay filmer fortfarande säljer konstant mycket mindre antal än motsvarande HD-DVD filmer.

Microsoft sålde under november 42.000 av sin add-on. Varav samtliga får gissa användas just för HD-DVD.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, fanns tydligen mer att diskutera om detta :wub:

Och inte verkar det spela någon roll att Sony återigen blåljög en månad innan release och garanterade att det skulle släppas 400.000 i USA på releasedagen. Fortfarande har man inte fått fram så många. Ställer ju en del frågor om när och i vilken omfattning den blir tillgänglig i Europa.

Men för Blu Ray så verkar det ju alltså inte spela någon större roll för filmförsäljningen om det säljs några PS3 eller ej. Fortfarande är Blu Ray hopplöst efter HD-DVD vad gäller filmförsäljningen.

Som supporter av HD i allmänhet borde man ju hoppas att Blu Ray får igång försäljningen men snart börjar det bli en moralfråga om man vill köpa något som (även om man köper ett annat märke) stödjer Sony.

Postad 15 december 2006 - 00:57

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, fanns tydligen mer att diskutera om detta :wub:

Och inte verkar det spela någon roll att Sony återigen blåljög en månad innan release och garanterade att det skulle släppas 400.000 i USA på releasedagen. Fortfarande har man inte fått fram så många. Ställer ju en del frågor om när och i vilken omfattning den blir tillgänglig i Europa.

Men för Blu Ray så verkar det ju alltså inte spela någon större roll för filmförsäljningen om det säljs några PS3 eller ej. Fortfarande är Blu Ray hopplöst efter HD-DVD vad gäller filmförsäljningen.

Som supporter av HD i allmänhet borde man ju hoppas att Blu Ray får igång försäljningen men snart börjar det bli en moralfråga om man vill köpa något som (även om man köper ett annat märke) stödjer Sony.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu går jag lite offtopic. Har du hängt med i Ps3-tråden så postades det ett långt inlägg...för att göra den kort: Problemen är äntligen lösta. Målet med 1 milj ps3 2006 ska nästan kunna vara i hamn.

Redigerat av LeTheMan, 15 december 2006 - 00:59.

Postad 15 december 2006 - 00:58

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Har blivit sådär trött så man typ börjar skratta åt allt, får skylla på pacman :unsure:

Men det där är ju sjukt, Sony har problem med att leverera men säljer fler än vad MS gjort på ett år :wub:. Undra hur det skulle se ut om Sony kunde fylla hyllorna på direkten.

<{POST_SNAPBACK}>

? Sony har sålt en halvmiljon PS. Microsoft har sålt (orkar inte leta upp det) kanske 5 miljoner Xboxar. Vad som säljs på japanska eller för den delen europeiska marknaden är ointressant. Allt avgörs av vad som händer i USA.

Vinner HD-DVD där så kvittar det om Blu Ray tar 100% av resten av världen. Då kommer ändå alla filmnördar att beställa från USA för att få filmer tidigare.

Postad 15 december 2006 - 01:02

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Jag är med på att det är Japan, vart skrev jag något annat?

Postad 15 december 2006 - 01:03

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

? Sony har sålt en halvmiljon PS. Microsoft har sålt (orkar inte leta upp det) kanske 5 miljoner Xboxar. Vad som säljs på japanska eller för den delen europeiska marknaden är ointressant. Allt avgörs av vad som händer i USA.

Vinner HD-DVD där så kvittar det om Blu Ray tar 100% av resten av världen. Då kommer ändå alla filmnördar att beställa från USA för att få filmer tidigare.

<{POST_SNAPBACK}>

Du verkar inte förstå hela affären. Sony har sålt att de lyckats producera. Hyllorna gapar tomt så fort butikerna fyllt på. Sen ska du inte fokusera allt på Ps3. Den ska inte bära BD-formatet under sina vingar. Vi får vänta till CES i januari för mer info.
Vad som sker i Eu och Asien är oviktigt inom film men spel...nej

Postad 15 december 2006 - 01:06

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Vi får vänta till CES i januari för mer info.

<{POST_SNAPBACK}>

Jupp helt klart, jag har en känsla av att det kommer hända mycket där som rör om i grytan.

Postad 15 december 2006 - 01:54

HDGuru
  • HDGuru
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0

Vi får se hur det går i europe för att veta det, får nog mer överblick om 6 månader..
I japan vinner blu-ray överlägset vilket är självklart.. Men i USA vinner HD-DVD överlägset...
Så man får se hur det går i europa.

Nog många studios som väntar på hur det går i europa för att se om de ska ändra sitt stöd från blu-ray till HD-dvd för det tjänar inte så bra på blu-ray i USA.

Blir det samma visa här i europa som i USA så kommer nog blu-ray försvinna från filmmarknaden rätt snabbt när filmstudios ändrar sig till hd-dvd.

Öh nej? Har du sett hur det går för HD-DVD på sistone i USA? HD-DVD är dött till sommaren.

Postad 15 december 2006 - 02:45

Isaac
  • Isaac
  • Veteran

• 1 836 inlägg
  • 0
Hmmmmmm få se nu samma bildkvalite och samma ljudkvalite, jahopp.
HVD wow äntligen, hejja HVD. Får väl hoppas på att (HD-)DVD "vinner 1a pris så att det snabbare dör ut och blir ersatt av HVD. :wub:

Postad 15 december 2006 - 06:26

badboy_12345
  • badboy_12345
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Vi får se hur det går i europe för att veta det, får nog mer överblick om 6 månader..
I japan vinner blu-ray överlägset vilket är självklart.. Men i USA vinner HD-DVD överlägset...
Så man får se hur det går i europa.

Nog många studios som väntar på hur det går i europa för att se om de ska ändra sitt stöd från blu-ray till HD-dvd för det tjänar inte så bra på blu-ray i USA.

Blir det samma visa här i europa som i USA så kommer nog blu-ray försvinna från filmmarknaden rätt snabbt när filmstudios ändrar sig till hd-dvd.

Öh nej? Har du sett hur det går för HD-DVD på sistone i USA? HD-DVD är dött till sommaren.

<{POST_SNAPBACK}>

om du kan visa mig några länkar till att blu-ray har gått om hd-dvd i försäljning så varsigod... jag väntar.... men väntar inte förevigt :wub:

Postad 15 december 2006 - 06:32

badboy_12345
  • badboy_12345
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag orkade inte läsa alla, men postar du en länk från "The High Definition DVD Studio Support Petition Campaign" ;)
Jupp, dom kommer säkert att hylla BD :wub:
Det är så förbannat med skitsnack justnu, och mycket beror på Sonys tidigare format. UMD, MD mfl. Men gissa vad... Detta är inte ett litet bärbart format utan något betydligt större och Sony är inte den enda jätten som står bakom BD.

EDIT: Var det inte HD DVD som skulle dra igång en $150M kampanj? Det ser ut som att den redan har börjat på ett eller annat sätt :huh:

<{POST_SNAPBACK}>

det är inget skitsnack det är vad som händer just nu. I USA så äter hd-dvd upp blu-ray med hull och hår..

men visst du kan visa mig länkar där det står att det går bra för blu-ray i USA och det troligast kommer vinna.... du säger att alla länkar som säger att det går bra för hd-dvd nu är skitsnack, kan du kanske visa länkar som säger nått annat eller?

eller har du inga och det är du som är själva skitsnacken? :unsure:

Postad 15 december 2006 - 11:11

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Frågan är om det inte blir billigare att köpa två - mindre väntan blir det iaf. Go Toshny, go! :wub: Inte ens den mest inbitna BD-fanboyen kan undvika att kasta dregglande blickar mot Universals-releaser. Och vice versa mot vissa BD-titlar.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.