SONOS
2436 svar till detta ämne
42 relaterade trådar
Samsung 75QN95A problem med Sonos ARC och Dolby Atmos (3 inlägg)
|
2 år sedan
|
Problem med Sonos och Samsung (5 inlägg)
|
5 år sedan
|
Någon som har en soundbar till en LG 55" 4K OLED55C8? (6 inlägg)
|
5 år sedan
|
Nya Sonos Amp för tv-ljudet och mer HIFI likt ljud (19 inlägg)
|
5 år sedan
|
Sonos hemmabio eller ett "riktigt" paket? (35 inlägg)
|
7 år sedan
|
Intryck DAC, Sonos Connect vs DacMagic (6 inlägg)
|
7 år sedan
|
Köpråd - multiroom/högtalare (20 inlägg)
|
8 år sedan
|
Hjälp! Flerkanalsförstärkare eller Connect AMP/ WXA-50 (4 inlägg)
|
8 år sedan
|
Heos AMP vs Sonos AMP (12 inlägg)
|
8 år sedan
|
Sonos Connect:AMP - Sänka maxvolymen? (4 inlägg)
|
8 år sedan
|
Små högtalare - tänker jag rätt? (9 inlägg)
|
9 år sedan
|
Byta normalt 5.1 mot Sonos 5.1? (10 inlägg)
|
9 år sedan
|
Råd inför ljudbygge (14 inlägg)
|
9 år sedan
|
sonos Play 5 vs Audiopro T10 (4 inlägg)
|
9 år sedan
|
Sonos Playbar (98 inlägg)
|
9 år sedan
|
harman/kardon eller Sonos (8 inlägg)
|
10 år sedan
|
Heos vs Sonos (7 inlägg)
|
10 år sedan
|
Fler Line in på Samsung H750 Multiroom möjliga via M7 högtalare? (1 inlägg)
|
10 år sedan
|
Sonos, vad är det här? Ett j*vla skämt? Kanske det sämsta ljudsystemet som (283 inlägg)
|
10 år sedan
|
Subbygge 4x8 eller 2x10? Det blev TB 4x6,5" Färdigbyggda! (266 inlägg)
|
10 år sedan
|
Spotify + musik från ReadyNAS DUO på stereon!?! (13 inlägg)
|
11 år sedan
|
Kopplingsschema 6 Högtalare i Taket (0 inlägg)
|
11 år sedan
|
Inbyggnad av högtalare i köks-ö (5 inlägg)
|
12 år sedan
|
Hjälp mig hitta takhögtalare (22 inlägg)
|
12 år sedan
|
Bästa musikstreamern? (72 inlägg)
|
12 år sedan
|
Koppla Sonos Connect till Samsung HT-D6750W på bästa sätt (0 inlägg)
|
12 år sedan
|
Ny anläggning, vilken förstärkare? (1 inlägg)
|
12 år sedan
|
Spotify: Sonos vs. Logitech (41 inlägg)
|
13 år sedan
|
Sonos -> Onkyo 709 (RCA eller Toslink)? (7 inlägg)
|
13 år sedan
|
"Limpa" "Soundbar" Ha på väggen under tv:n...Vilken? (3 inlägg)
|
14 år sedan
|
Val av högtalare i badrummet (1 inlägg)
|
14 år sedan
|
Streama trådlöst till B&O-högtalare. Förslag! (3 inlägg)
|
14 år sedan
|
Receiver med flera zoner, eller sonos? (2 inlägg)
|
14 år sedan
|
trådlöst hem (1 inlägg)
|
14 år sedan
|
Spotify --> DAC/DLNA Reciver (7 inlägg)
|
14 år sedan
|
Sonos BU250 (4 inlägg)
|
15 år sedan
|
Från Förstärkare (HDMI) till bildskärm (Dvi) funkar? (9 inlägg)
|
15 år sedan
|
Från förstärkare (HDMI) - Bildskärm (dvi)? (0 inlägg)
|
15 år sedan
|
Sonos utökar sortimentet (4 inlägg)
|
15 år sedan
|
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg)
|
15 år sedan
|
Hjälp med högtalare i kök (0 inlägg)
|
16 år sedan
|
Benchmark DAC1 mot Slimdevices Transporter? (11 inlägg)
|
17 år sedan
|
Postad 26 februari 2014 - 19:01
bompaholm
-
bompaholm
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Hej
Om man kör Sonos appen på ex. Ipad då ser man ju inte topplistorna för Spotify.
Går det att få fram på nåt sätt?
Eller kan man spela från Spotify appen till sonos systemet?
Tack på förhand
Postad 26 februari 2014 - 22:06
Daja_Z3
-
Daja_Z3
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Hej
Om man kör Sonos appen på ex. Ipad då ser man ju inte topplistorna för Spotify. Går det att få fram på nåt sätt? Eller kan man spela från Spotify appen till sonos systemet?
Tack på förhand
Man får prenumerera på olika spellistor, t.ex. Rix FM Spotify topp 40, Billborad och liknande. Finns säkert massor. Sen om man söker kan man välja alternativet topp spår på sök resultatet. Finns även en Topp Spår direkt när man öppnar Spotify i Sonos. Men man saknar Spotify Radio.
Postad 27 februari 2014 - 02:57
hawkster77
-
hawkster77
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Kan man koppla flera olika spotify-konton till samma sonos-system? Både jag och frun har spotify och jag antar att jag inte kan lyssna på hennes konto hemma i sonos-systemet om hon samtidigt är på jobbet och lyssnar. Och vice versa.
Är det bara att logga in på ett annat spotify-konto då i sonos-appen (vi tänkte eventuellt köra ipaden som fjärrkontroll)
Postad 27 februari 2014 - 12:27
Costanza
-
Costanza
-
Lärjunge
-
-
353 inlägg
Hur står sig en "Sonos Connect Amp" (ZP 120)i förstärkarhänseende?
Om jag tänker mig att koppla in ett par hyggligt billiga stativare, typ Dali Lektor 1/2 eller B&W 686 S2 eller liknande, kan jag räkna med att Sonosen gör högtalarna rättvisa, eller bör jag istället för en lite dyrare peng satsa på en förstärkare och en "Sonos Connect" (ZP 90)?
/C
Postad 27 februari 2014 - 12:33
stoffe69
-
stoffe69
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Kan man koppla flera olika spotify-konton till samma sonos-system? Både jag och frun har spotify och jag antar att jag inte kan lyssna på hennes konto hemma i sonos-systemet om hon samtidigt är på jobbet och lyssnar. Och vice versa.
Är det bara att logga in på ett annat spotify-konto då i sonos-appen (vi tänkte eventuellt köra ipaden som fjärrkontroll)
Sist jag provade fick man skriva in/logga in på det kontot man vill använda varje gång (sparar det senast använda)
Postad 27 februari 2014 - 14:08
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1 266 inlägg
Går inte att ha två konton lagrade samtidigt vad jag förstått. Jag och sambon har löst det som så att hon skickar alla sina playlists som meddelande till mitt konto, så kan hon öppna och spela dem via inboxen i Spotify-delen av Sonos-appen. Enklare än att logga ut och till höger och vänster.
Redigerat av mr.keyser, 27 februari 2014 - 14:08.
Postad 27 februari 2014 - 15:42
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Hur står sig en "Sonos Connect Amp" (ZP 120)i förstärkarhänseende? Om jag tänker mig att koppla in ett par hyggligt billiga stativare, typ Dali Lektor 1/2 eller B&W 686 S2 eller liknande, kan jag räkna med att Sonosen gör högtalarna rättvisa, eller bör jag istället för en lite dyrare peng satsa på en förstärkare och en "Sonos Connect" (ZP 90)?
/C
Med viss risk för sura fan-boys reaktioner så visst är Sonos bra men ingenting av deras produkter når high-end nivå. Men för den skull så går det ändå att nå den nivån om man kör med en Connect inställd på fast volym och med separat bättre DAC. Skillnaden blir rätt påtaglig. Om du söker maximalt ljud för storlek och peng så skulle jag rekommendera dig ett par Swans H5 som är av typen aktiva högtalare. Dvs du slipper köpa stärkare. Men dac:en måste då naturligtvis ha en inbyggd volymkontroll. Kolla in Emotivas XDA-2. http://shop.emotiva.com/Emotiva är just nu i full fart med att etablera sin direktförsäljning även här i Europa och kommer att dra igång under den närmaste tiden. Blir ännu billigare så!  Har du redan en DAC utan volymkontroll så kan du styra ut volymen med Swans H10 sub som är en del av H systemet. Har själv den kombinationen i sovrummet. Låter fantastiskt bra. http://www.mychifi.se/
Redigerat av perri, 27 februari 2014 - 15:46.
Postad 27 februari 2014 - 16:46
Costanza
-
Costanza
-
Lärjunge
-
-
353 inlägg
Med viss risk för sura fan-boys reaktioner så visst är Sonos bra men ingenting av deras produkter når high-end nivå. Men för den skull så går det ändå att nå den nivån om man kör med en Connect inställd på fast volym och med separat bättre DAC. Skillnaden blir rätt påtaglig.
Om du söker maximalt ljud för storlek och peng så skulle jag rekommendera dig ett par Swans H5 som är av typen aktiva högtalare. Dvs du slipper köpa stärkare. Men dac:en måste då naturligtvis ha en inbyggd volymkontroll. Kolla in Emotivas XDA-2. http://shop.emotiva.com/ Emotiva är just nu i full fart med att etablera sin direktförsäljning även här i Europa och kommer att dra igång under den närmaste tiden. Blir ännu billigare så!  Har du redan en DAC utan volymkontroll så kan du styra ut volymen med Swans H10 sub som är en del av H systemet. Har själv den kombinationen i sovrummet. Låter fantastiskt bra. http://www.mychifi.se/
Nu skulle jag inte vilja kalla det High End oavsett om man som jag siktar på högtalare i prisklass 3000 - 5000 kronor. Men är Connect:Amp mot högtalare av den klassen en ungefärlig matchning, eller blir endera sidan overkill gentemot den andra? Tack för tipsen gällande andra kombinationer (även om tråden handlar om Sonos), för jag är just nu i en research-fas. /C
Postad 27 februari 2014 - 19:43
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Nu skulle jag inte vilja kalla det High End oavsett om man som jag siktar på högtalare i prisklass 3000 - 5000 kronor. Men är Connect:Amp mot högtalare av den klassen en ungefärlig matchning, eller blir endera sidan overkill gentemot den andra?
Tack för tipsen gällande andra kombinationer (även om tråden handlar om Sonos), för jag är just nu i en research-fas.
/C
Kanske var lite otydlig i poängen där. Sonos Connect Amp och B&W 682 B2 kostar tillsammans 8686:- Väljer du istället Sonos Connect, Swans H5 och Emotiva XDA-2 är du uppe i c:a 10800:- En skillnad på drygt 2000:- för att få ett high End system i miniformat. Inte helt fel enligt min mening.  Varje Swans H5 innehåller bl.a. två 40W slutsteg och ett elektroniskt delningsfilter till resp. element. Har inte lyssnat på B&W 682 B2 då den är så pass ny men rent generellt är B&W:s högtalare av så hög klass att du antagligen skulle få ett bättre ljud med en separat förstärkare.
Postad 27 februari 2014 - 23:55
Nuts
-
Nuts
-
Användare
-
-
206 inlägg
Blev lite sugen på att köpa en Sonos Play:1 men hur funkar det med Itunes Match och ett gratis Spotify konto?.
Är det så att man ska ha ett premium konto för att det ska funka.
Postad 28 februari 2014 - 07:49
Unregisteredadfcbc16
-
Unregisteredadfcbc16
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Spotify premium måste man ha.
Postad 04 mars 2014 - 07:36
Libell
-
Libell
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Har inte lyssnat på B&W 682 B2 då den är så pass ny men rent generellt är B&W:s högtalare av så hög klass att du antagligen skulle få ett bättre ljud med en separat förstärkare.
Håller med dig i det du skriver, men 682 B2 är nog något namn du kokat ihop själv :-D Jag antar av priset att döma att du menar 686 S2?
Postad 04 mars 2014 - 09:39
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Håller med dig i det du skriver, men 682 B2 är nog något namn du kokat ihop själv :-D Jag antar av priset att döma att du menar 686 S2?
Jaja... Ibland är det lite svårt med detaljerna.
Postad 05 mars 2014 - 10:50
prylemma
-
prylemma
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Tycker att Sonos laggar som attans. Måste finnas något bättre?!
Postad 05 mars 2014 - 10:56
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2 941 inlägg
Laggar har det däremot aldrig gjort för mig. Har kört Sonos sen 2010 utan problem . Det låter mer som det har att göra med uppkopplingen Tycker att Sonos laggar som attans. Måste finnas något bättre?!
Postad 05 mars 2014 - 11:04
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Får instämma, har aldrig varit med om att det laggar eller bryts på något sätt.
Postad 05 mars 2014 - 11:37
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1 266 inlägg
Jag hade problem med att ljudet stannade och hackade, det visade sig att äldreboendet på andra sidan gatan hade slagit upp 24 accesspunkter på samma kanal som mitt Sonos-system verkade på. Efter byte av kanal så har jag inte upplevt några som helst problem. Om du har en Android-lur, ta en titt på luftvägarna med appen WiFi-Analyzer, om kanalen Sonos-systemet använder är tungt trafikerad, byt till en med mindre trafik.
Redigerat av mr.keyser, 05 mars 2014 - 11:38.
Postad 05 mars 2014 - 20:42
benke_berguv
-
benke_berguv
-
Användare
-
-
130 inlägg
Maila sonos och skicka dem en diagnostik på ditt system så kan de se om det är "trångt på nätet". Har haft otrolig hjälp av deras suport då det strulat!
Kan vara den bästa support jag stött på så tveka inte att kontakta dem. Går även att ringa dit:)
Postad 06 mars 2014 - 08:54
carlr
-
carlr
-
Användare
-
-
184 inlägg
Jag har kört Sonos sedan 2005, i olika boenden. Har oftast gjort en analys av wifi-kanelerna och sedan valt baserat på den informationen. Har aldrig upplevt att Sonos skulle lagga.
Postad 17 mars 2014 - 09:40
TobBra
-
TobBra
-
Rookie
-
2 inlägg
Fick precis denna frågeställning då jag köpte lite Sonos prylar igår för första gången, googlade och fann denna länk vilket fungerade PERFEKT och nu har vi en Spotify ikon med sambons konto kopplat på sig och sen min "Spotify XXX" med mitt konto. http://sonos-multiple.npage.de/
Redigerat av TobBra, 17 mars 2014 - 13:09.
Postad 17 mars 2014 - 12:14
maxwall
-
maxwall
-
Användare
-
-
105 inlägg
hej om man nu har en sonos connect och man nu sänder vidare ljudet till dac i exempel min förstärkare via optiska utgången varför är den då begränsad till 16 bit 44khz? Borde det inte vara den externa dac som sätter begränsningen och sonsonen endast skyfflar data.?
Postad 17 mars 2014 - 18:07
Natal
-
Natal
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Hej,
Mitt spotify har slutat fungera på Sonos.
Tog då bort kontot och försökte lägga till det igen.
Får upp detta då jag försöka lägga till konto (har inte ens kommit till läget där man lägger in uppgifterna)
Bifogar en skärmdump.
Någon annan som har detta problem?
Har kontaktat Sonos men inget svar ännu.
Mvh
Redigerat av Natal, 17 mars 2014 - 18:08.
Postad 17 mars 2014 - 20:44
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
Hej,
Mitt spotify har slutat fungera på Sonos.
Tog då bort kontot och försökte lägga till det igen.
Får upp detta då jag försöka lägga till konto (har inte ens kommit till läget där man lägger in uppgifterna)
Bifogar en skärmdump.
Någon annan som har detta problem?
Har kontaktat Sonos men inget svar ännu.
Mvh
Fick detta svar av supporten när jag hade samma problem för ett halvår sedan. Det löste mina problem! Var vänlig att göra följande: 1. Stäng av ditt modem och/eller router. 2. Stäng av den Sonos enhet som är ansluten till din router med kabel. 3. Stäng av resterande Sonos enheter. Starta sedan upp ditt modem och/eller router, vänta tills de är helt upp startade. 1. Starta den kablade Sonos enheten - Väntat tills LEDen lyser med ett fast sken 2. Starta resterande Sonos enheter Sedan vill jag att du tar bort och lägger till ditt Spotify konto - PC/MAC: "Hantera" -> "Tjänste inställningar" Om det fortfarande inte fungerar så skulle det vara mest fördelaktigt om du kan kontakta vårat support team via telefon. När du ringer till oss behöver du vara vid ditt Sonos system. Våra öppet-tider samt kontaktinformation finner du på : http://sonos.com/support/contactVänligen ha ditt referens nummer redo när du ringer oss. Referens #: 130913-000296 Med Vänlig Hälsning, Richard Knoos Sonos Support
Redigerat av Unregistered8f84b172, 17 mars 2014 - 20:49.
Postad 17 mars 2014 - 21:06
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
Stäng av Sonos enhet = dra ut el-kabeln.
Postad 18 mars 2014 - 15:56
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
Tänkte jag skulle kolla om det finns några bra förslag på små utomhushögtalare, nu när säsongen närmar sig.
Just nu har jag till Sonos Amp kopplat utomhushögtalare Canton Pro XL3 till den stora terrassen. De låter aldeles utmärkt, även om basen (precis som på alla utomhushögtalare) kunde varit lite tyngre.
Till den mindre balkongen (ca 15 kvm) har jag kopplat Boston Acoustics Cube högtalare. Små diskreta och låter väl "ok" för sitt väldigt lilla format, men man tröttnar snabbt. Funderar därför på att skyffla iväg dem till annat ställe och ersätta dem med annat. Canton Pro är dock aldeles för stora, så det är inte ett alternativ.
Något bra förslag på "så små som möjligt men hyffsat välljudande" utomhushögtalare ?
Postad 18 mars 2014 - 20:50
Natal
-
Natal
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Fick detta svar av supporten när jag hade samma problem för ett halvår sedan. Det löste mina problem!
Var vänlig att göra följande:
1. Stäng av ditt modem och/eller router. 2. Stäng av den Sonos enhet som är ansluten till din router med kabel. 3. Stäng av resterande Sonos enheter.
Starta sedan upp ditt modem och/eller router, vänta tills de är helt upp startade.
1. Starta den kablade Sonos enheten - Väntat tills LEDen lyser med ett fast sken 2. Starta resterande Sonos enheter
Sedan vill jag att du tar bort och lägger till ditt Spotify konto - PC/MAC: "Hantera" -> "Tjänste inställningar"
Om det fortfarande inte fungerar så skulle det vara mest fördelaktigt om du kan kontakta vårat support team via telefon. När du ringer till oss behöver du vara vid ditt Sonos system. Våra öppet-tider samt kontaktinformation finner du på : http://sonos.com/support/contact
Vänligen ha ditt referens nummer redo när du ringer oss. Referens #: 130913-000296
Med Vänlig Hälsning,
Richard Knoos Sonos Support
Hej, Fick liknande svar, fast behövde inte stänga av sonosenheterna och endast omstart av routern funkade Starta om din router, därefter vill jag att du använder din dator för att lägga till Spotify som musiktjänst1. På menyn Hantera, välj Tjänstinställningar.De musiktjänster som för närvarande konfigurerats att fungera med ditt Sonos-system visas. 2. Klicka på Lägg till (PC) eller + (Mac).3. Välj den Sonos-kompatibla musiktjänst som du vill lägga till och klicka sedan på Nästa.4. Markera Jag har redan ett konto och klicka sedan på Nästa.5. Ange din inloggning och ditt lösenord för musiktjänsten och klicka på Nästa.Din inloggning och ditt lösenord verifieras hos musiktjänsten. När dina referenser har verifierats får du ögonblicklig åtkomst till musiktjänsten - den visas som ett alternativ på menyn MUSIK.Mvh
Postad 19 mars 2014 - 11:41
Unregisteredd3ee4850
-
Unregisteredd3ee4850
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Är det någon som vet om Sonos har planer på att släppa någon ny större högtalare snart ?
Jag har 3 st Play:1 och funderar på att köpa en Play:5 men eftersom Play:5 släpptes 2009 så kan jag tänka mig att Sonos kanske kommer med en uppföljare snart.
Är det någon som vet om det finns några såna planer ?
Surt att köpa en 5:a för att sedan se att det kommer en ny högtalare med ny design och bättre ljud
Postad 21 mars 2014 - 11:22
Unregistereda3b082eb
-
Unregistereda3b082eb
-
Användare
-
-
160 inlägg
Är det någon som vet om Sonos har planer på att släppa någon ny större högtalare snart ? Jag har 3 st Play:1 och funderar på att köpa en Play:5 men eftersom Play:5 släpptes 2009 så kan jag tänka mig att Sonos kanske kommer med en uppföljare snart. Är det någon som vet om det finns några såna planer ? Surt att köpa en 5:a för att sedan se att det kommer en ny högtalare med ny design och bättre ljud 
Låter ju inte hel otroligt att det skulle kunna hända, Play5 är gammal och stöder bara 2,4Ghz bandet mot allt som är släppt from Play3 som även stöder 5Ghz komunikation. /Adam
Postad 21 mars 2014 - 23:12
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1 891 inlägg
Köpr en play 1 och en play 3 och tänkte fortsätta med en play 3 till och sen soundbaren och en sub för att köra hembio.
Men kollat runt och det funkar ju bara att få dd 5.1 om tv kan skicka ut denna signaöen vilket min tv inte klara! Så då är detta helt värdelöst! Blir lite mycket om man ska köpa en ny tv också!
Postad 22 mars 2014 - 23:34
Unregistered2316b843
-
Unregistered2316b843
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
hej,
Funderar på att köpa sonos, men såg att det var svårigheter att ha flera spotify konton samtidigt.
Jag och tjejen har var sin telefon samt ipad, idag kör vi airplay från ipad till recivern för att spela men vill bygga ut detta med högtalare i kök och badrum.
Tänkte då en bridge samt ett par play 1.
Om vi styr grejerna från respektive ipad, blir det som airplay då att vi kör våra egna spotify konton med våra egna spellistor?
Samt är man inloggad från var sin ipad kan man då styra var sin zon och spela olika musik?
Mvh,
Snowie
Postad 23 mars 2014 - 22:37
TobBra
-
TobBra
-
Rookie
-
2 inlägg
hej,
Funderar på att köpa sonos, men såg att det var svårigheter att ha flera spotify konton samtidigt. Jag och tjejen har var sin telefon samt ipad, idag kör vi airplay från ipad till recivern för att spela men vill bygga ut detta med högtalare i kök och badrum. Tänkte då en bridge samt ett par play 1.
Om vi styr grejerna från respektive ipad, blir det som airplay då att vi kör våra egna spotify konton med våra egna spellistor? Samt är man inloggad från var sin ipad kan man då styra var sin zon och spela olika musik?
Mvh, Snowie
Jag och sambon hade exakt samma "setup" med varsin ipad samt telefon. Med lösningen på kontoproblematiken som jag skrev lite ovan är våra problem lösta iallafall. Sonos systemet har min samt hennes Spotify inloggning inlagd och beroende på vilken ikon man laddar musik ifrån, ja.. dess konto blir upptaget. Styrningen är integrerad på alla enheter ihopkopplade med systemet, dvs. ändrar hon något på sin ipad så visar det sig direkt i mina enheter mm.
Postad 24 mars 2014 - 08:52
carlr
-
carlr
-
Användare
-
-
184 inlägg
Postad 24 mars 2014 - 14:39
lengmo
-
lengmo
-
Användare
-
-
128 inlägg
Den som vill ha den nya kontrollen nu kan anmäla sig som betatestare
Redigerat av lengmo, 24 mars 2014 - 14:39.
Postad 24 mars 2014 - 14:48
carlr
-
carlr
-
Användare
-
-
184 inlägg
Den som vill ha den nya kontrollen nu kan anmäla sig som betatestare 
... Men bara om man använder sig av Android...
Postad 25 mars 2014 - 07:16
Libell
-
Libell
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Nya appen är ett sånt j*vla lyft sett till utseendet. Har kört den för kort tid för att uttala mig om funktionen, men jag gillar den hittills!
Postad 25 mars 2014 - 08:04
freddan101
-
freddan101
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Låter lovande. Den började kännas lite mossig. Hoppas på att nya är lite smartare också så att man behöver färre val för att komma dit man ska.
Postad 25 mars 2014 - 09:38
Mooshie
-
Mooshie
-
Forumräv
-
-
554 inlägg
Tack tipset om ny appen! Hann inte testa så mycket i morse innan jobb, men tillräckligt för att bli väldigt positivt inställd! Den känns väldigt modern i jämförelse med den gamla.
Postad 25 mars 2014 - 14:51
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1 891 inlägg
Tycker det är helt sjukt att det inte finns en vit subbas!!! Sugen att köpa denna men 1000kr extra känns http://www.ueberall-...vlg1kcu0248s9e1
Postad 27 mars 2014 - 16:26
ScandicProd
-
ScandicProd
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Nya appen är bättre än sin föregångare. Dock så är den fortfarande enligt mig lite ologisk i vissa lägen, som när jag vill byta radiostation, från en till en annan. Sen är jag förvånad över hur den inte går att göra i letterbox läge. Känns fortfarande inte riktigt som en 2014års produkt.
Postad 27 mars 2014 - 16:29
Aeroaero
-
Aeroaero
-
Användare
-
-
115 inlägg
Letterbox funkar hur bra som helst i min surfplatta
Postad 27 mars 2014 - 16:40
ScandicProd
-
ScandicProd
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Men är det en Sonos org produkt, den vita subben?
Postad 27 mars 2014 - 22:08
freddan101
-
freddan101
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Misstänker att firman omlackerar orginalsubben.
Postad 29 mars 2014 - 08:38
Daja_Z3
-
Daja_Z3
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Misstänker att firman omlackerar orginalsubben.
Dom folierar om den, går även att få i andra färgen och t.ex kolfiber.
Postad 29 mars 2014 - 13:10
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1 891 inlägg
Dom folierar om den, går även att få i andra färgen och t.ex kolfiber.
Exakt dom folierar den  Men har köpt mig en svart matt nu rätt snygg den med  Och vilket lyft
Postad 02 april 2014 - 12:30
håkanl
-
håkanl
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Hej, har nyligen köpt en Sonos1 (m bridge) o är helnöjd. Vill därför utöka mitt Sonos system.
1. Jag vill spela cd-skivor/LP-skivor (jodå vi LP-användare finns fortfarande) från min stereo (i vardagsrummet) till min Sonos1 (i köket). Vad jag förstår är det en Sonos Connect (ZP 90) jag behöver?
2. Vad får jag ut för mervärde av Sonos Connect Amp (ZP 120)? Att jag kan köra tex Spotify från min Sonos1 till min stereo anläggning?
Tack på förhand för klargörande.
Postad 02 april 2014 - 12:54
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3 086 inlägg
Amp är precis vad den heter, en förstärkare också. Det innebär att mervärdet är att du kan koppla ett par högtalare direkt till ampen medan connect kräver att du har en förstärkare också.
Postad 02 april 2014 - 14:09
håkanl
-
håkanl
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
OK tack. Men måste jag köra genom min gamla förstärkare? Min tanke var att koppla cd o skivspelare direkt till Connecten o sedan spela upp via en (el flera) Sonos1 i ett annat rum. Utgår ifrån att jag inte behöver ha förstärkaren igång för detta? Kan jag inte via Sonos appen styra ljudet från Conneten direkt till en Sonos1 utan att jag behöver använda min ordinarie förstärkare? Det är egentligen denna funktionalitet jag vill åt.
Har förresten Connecten både in o utgångar för ljud? Så att jag kan sätta den mellan cd o skivspelare o recievern?
Postad 02 april 2014 - 14:58
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
OK tack. Men måste jag köra genom min gamla förstärkare? Min tanke var att koppla cd o skivspelare direkt till Connecten o sedan spela upp via en (el flera) Sonos1 i ett annat rum. Utgår ifrån att jag inte behöver ha förstärkaren igång för detta? Kan jag inte via Sonos appen styra ljudet från Conneten direkt till en Sonos1 utan att jag behöver använda min ordinarie förstärkare? Det är egentligen denna funktionalitet jag vill åt. Har förresten Connecten både in o utgångar för ljud? Så att jag kan sätta den mellan cd o skivspelare o recievern?
Med en Sonos Amp så behöver inte förstärkaren vara igång. Frågan är då hur du kopplar cd och skivspelaren då de förmodligen behöver gå till både Sonos och förstärkaren ? Med en Sonos Connect, så kopplar du förstärkaren bägge vägarna. D.v.s. du kan ta ljudet från Sonos till förstärkaren, och du kan ta valfri ljudkälla från förstärkaren till Sonos systemet. Dock behöver då förstärkaren vara igång. Så lite plus och minus. Mindre kabeldragning vs slå på power på förstärkaren. Dock vänder sig vanligen inte LP skivorna av sig själv, så att slå på power kanske är överkomligt ?
Postad 02 april 2014 - 15:04
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3 086 inlägg
Ljudkälla-connect-sonos1 funkar alldeles utmärkt eftersom sonos 1 är såväl spelare, förstärkare och högtalare i ett.
Postad 02 april 2014 - 15:53
håkanl
-
håkanl
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Med en Sonos Amp så behöver inte förstärkaren vara igång. Frågan är då hur du kopplar cd och skivspelaren då de förmodligen behöver gå till både Sonos och förstärkaren ? Med en Sonos Connect, så kopplar du förstärkaren bägge vägarna. D.v.s. du kan ta ljudet från Sonos till förstärkaren, och du kan ta valfri ljudkälla från förstärkaren till Sonos systemet. Dock behöver då förstärkaren vara igång.
Så lite plus och minus. Mindre kabeldragning vs slå på power på förstärkaren. Dock vänder sig vanligen inte LP skivorna av sig själv, så att slå på power kanske är överkomligt ?
Tack svaren! Angående första problemet, så tänkte jag mig använda nån slags RCA-switch för att få in flera ljudkällor på en gång i Conneten. Typ bif länk från Kjelle. http://www.kjell.com...a-switch-p37269Utgångar finns det flera ifrån cd/blueray-spelaren så en kan gå till RCA-switchen o en direkt i recievern. Angående skivspelaren så finns det bara en utgång så den får gå till RCA-switchen o sen använder jag en utgång från Connecten till recivern för skivspelaren. På så sätt borde jag kunna köra cd o skivspelaren till connecten behöva slå på recievern. Eller tänker jag fel? Det låter som att enbart Connecten (utan Amp) skulle kunna räcka för mig. Jag tänkte använda min gamla reciever som innan. Vill bara få möjligheten att skicka ljudet från skivspelaren o cd-spelaren till ett annat rum.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|