Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Toshiba HD-E1/ XE1/EP10 *

1789 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 december 2007 - 16:38

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
OBS! Detta har nämnts förut: Vid uppspelning av vissa Standard DVD filmer så drar inte spelaren ut bilden över hela skärmen. Det blir då en ruta mitt i TV:n/filmduken. Det kan vara Main Menu eller huvudfilmen och uppstår det: Ställ in spelaren på (typ) 4:3 widescreen och ha bildvisaren inställd på 16:9 så blir det som normal visning.
Att det uppstår beror på standard dvd skivan.

Redigerat av crest, 29 december 2007 - 16:43.

Postad 29 december 2007 - 16:41

Unregistered6f585bed
  • Unregistered6f585bed
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Köpte en HD-E1-a idag med. Har problem med att få ner ny mjukvara i spelaren. Har gjort allt enligt manualen, men det står bara "can not find server" eller nått liknande. Kan tyvärr inte ladda ner o bränna ut på skiva. Har mac, men det kanske funkar? Var kan man ringa eller maila, så man kan få den senaste mjukvaran skickad till sig?

Hur har det gått? Har du fixat uppdateringen?
Tanka ner filen och bränn den. Det ska väl gå fast du har mac. Filen är en avbild av själva uppdateringen.

Nix :D
Alla pratar om en ISO fil, men det är en .prg fil som ligger i den packade .zip filen.
Försöker o försöker med allt möjligt.. ZzzZz..
Vad skall man hitta på härnäst?

Det är bara att döpa om filen till .iso istället för .prg.
http://www.avforums....ad.php?t=661202

Tack så supermkt!

Hittade ett program till Mac´n som kunde bränna en "image" och döpte sedan om filen till .iso som du skrev.
Sänkte hastigheten på brännaren till 4X och sen funkade det perfekt! Toppen ;)

Hur gjorde du? Jag har samma problem (också mac), men det funkar inte med toast.

Postad 29 december 2007 - 16:57

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Receivern har inte mycket till val på digitala källor. Den känner automatiskt av att det kommer DD eller DTS och kodar av detta. Lustigt att spelaren markerar 2ch när den har en DVD i sig men Multi när det är HDDVD, om DVDn har flerkanal borde den ju indikera detta korrekt.

Tackar för tipsen iaf, hoppas det dimper ner några fler förslag. Annars får jag leva med det tillsvidare, men stör mig som f-n när man nu fått jäkla bra bild men att då förlora på ljudet. Innan var det ju tvärtom ;)

Om du inte lyckas få hjälp här, så prova att se om andra i "ljud" delen av forumet kan hjälpa dig. Det finns forum om receivers osv, de kanske har tips om kopplingar/vad som kan vara fel, m.m
Som det verkar så skickar din spelare ut rätt via optiskt om du har gjort inställningarna korrekt, så lite hjälp från "ljud" medlemmarna kanske vore bra. :D

Postad 29 december 2007 - 17:00

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Hur gjorde du? Jag har samma problem (också mac), men det funkar inte med toast.

Passa på att skicka ett PM till honom för säkerhets skull... Många inlägg fyller upp tråden just nu.

Postad 29 december 2007 - 18:32

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0
Alltså vad är det egentligen för skillnad på dom olika firmwaren? det verkar ju finnas 3 st 2.5, 2.5.1 (regionsfri) och nu då 2.7. Om jag nu tankar ner 2.5 vad går jag då miste om som jag hade fått om jag tankat ner den senaste?

Postad 30 december 2007 - 00:40

fesken
  • fesken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
För att få din spelare regionsfri måste du först tanka hem 2.5
Sen skall du lägga in 2.5.1 (regionsfri)
Efter detta är det inte dumt att uppdatera till 2.7 för att få den senaste släppta fwn. Spelaren förblir regionsfri.

Du behöver alltså inte stanna på 2.5 bara för att du gör den regionsfri. Du måste dock lägga in dom i ovanstående ordning. Det går alltså inte att göra den regionsfri om du har fw 2.7.

Vad du får av att lägga in 2.7 står här: LÄNK.

Sen skall det bara finnas en 2.5a vad jag vet. Dom andra kanske är till tex ep-10 eller xe1?

Postad 30 december 2007 - 00:57

Unregistered9bead24c
  • Unregistered9bead24c
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Köpte Blood diamond på hd dvd
tyckte inte att det var någon större kvalite förbättring mot dvd versionen

Vart besviken på att dom inte skickade med en demo HDDVD som visar vad formatet verkligen kan prestera.

Har dock bara en Hitachi tw 200 som klarar 720p

Någon som har länk till HD demo material som man kan bränna ut på en dvd?
eller måste det vara en hd skiva?

Har dock inte uppdaterat min spelare än .... Blir bilden bättre av uppdatering?!?

Postad 30 december 2007 - 01:09

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Blood Diamond fick bara en trea i betyg av Highdefdigest när det gällde bildkvalitet.

Kolla istället in Bourne Ultimatum, King Kong, Transformers mfl andra rullar så ser du vad HD film verkligen innebär. :blush:

Fast det här borde vi diskutera i HD DVD filmtråden istället...

Redigerat av crest, 30 december 2007 - 01:10.

Postad 30 december 2007 - 01:13

Unregistered9bead24c
  • Unregistered9bead24c
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
OK köper finger visning :-)

Men HDdvd demos då?

Tack för svarer

:-)

Postad 30 december 2007 - 02:16

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

OK köper finger visning :-)

Men HDdvd demos då?

Tack för svarer

:-)

Det här kanske kan vara något, se länk nedan..

http://www.hmv.co.uk...t...&sku=573265

Postad 30 december 2007 - 14:53

BBQ
  • BBQ
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
En fråga: Vad kan man ha USB-portarna till?

Postad 30 december 2007 - 15:04

psyman
  • psyman
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
ska rgb output range stå på standard eller enhanced? har en panasonic 42 pv600 plasma

Postad 30 december 2007 - 15:25

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

ska rgb output range stå på standard eller enhanced? har en panasonic 42 pv600 plasma

Plasman har hdmi? Ifall den har det så ska du använda RGB standard!
RGB enhanced ska användas när TV:n har en DVI kontakt!

Postad 30 december 2007 - 15:41

psyman
  • psyman
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

ja jag kör med hdmi... tack! har precis calibrerat med dve! =)

Postad 30 december 2007 - 17:15

DrJ
  • DrJ
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Hej, har precis lagt halva natten och förmiddagen på att plöja genom denna tråd :blush:
Köpte igår en HD-E1 på Elgiganten, kunde inte motstå 1990:- och de 5 filmerna (som fortfarande erbjuds).
Bilden funkar kanon på min PT-AE900, så sjukt bra. Även vanlig DVD ser vackrare ut än någonsin.

Men funderar på detta:
Tycker inte att ljudet är tillfredställande, känns definitivt inte som jag har 5.1 ljud. Spelaren visar 2ch i displayen, vilket skulle betyda att den matar ut DTS fast i stereo?
Har kört upp skallen i surroundspeakern för att lyssna efter bak-kanalsljud, hörs inte ett smack när jag tex kollar på introt på The Rock (SD-DVD). Ingen skillnad om jag kör DD eller DTS från diskens meny. Kör jag på min gamla dvdspelare kan man höra ljud i bak-kanalerna.

Har provat med DVE för att se om jag fick signal överhuvudtaget, vilket jag fick. Blev inte klokare med andra ord. Får brus i varje speaker precis som det ska, trots det står 2ch på HD-E1:an. Vid DTS så vill förstärkaren köra DTS Neo:6, vilket ju tyder på att den får just 2 kanaler... Det är en Pioneer VSX814, således ingen HDMI men dock optiskt vilket jag då kör.

Har bara en HDDVD än, Oceans 13. Den kör DD+ vilket då enligt manual och bekräfrat i tråden här ska detta köras ut som DTS 5.1 via den optiska. Här ändrar spelaren till Multi, men fortfarande bara DTS Neo:6 på förstärkaren.

Uppdaterade nyss till 2.7 firmware via nätet, som för övrigt funkade direkt säkerligen mycket tack vara alla andra som gått bet på det innan här ;)
Ingen skillnad med ljudet dock.
Så, ideer någon? Särskilt ni som kör optiskt av samma anledning som jag, ingen HDMI på förstärkaren. Den funkar bra annars, så vill helst slippa byta ut den bara för detta.

Kan nu rapportera att det troligen är löst, knappade runt som en tok på förstärkaren och hittade en funktion gällande bak-kanalerna som till synes inte ska ha med det att göra, men stänger man av detta så får jag 5.1 ljud med DD och DTS signaler precis som det ska. Är ganska nöjd nu tillsvidare. Tror det mycket handlar om att Oceans 13 INTE är en bra referensfilm när det gäller ljud :)

Postad 30 december 2007 - 18:25

gauss
  • gauss
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Kan denna HD-spelare som Elgiganten säljer för 1995:- (HD-E1?) skicka ut HD ljudformat via HDMI?

Postad 30 december 2007 - 18:35

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

Kan denna HD-spelare som Elgiganten säljer för 1995:- (HD-E1?) skicka ut HD ljudformat via HDMI?

Ja, den kan avkoda True-hd och DD+ internt och skicka ljudet till en receiver över HDMI.

Postad 30 december 2007 - 19:06

gauss
  • gauss
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Ja, den kan avkoda True-hd och DD+ internt och skicka ljudet till en receiver över HDMI.

Ok, men man kan alltså inte låta receivern stå för avkodningen?

Hur funkar förresten detta om spelaren står för avkodningen, True-HD m.fl. format (liksom de vanliga standard ljudformaten) är ju digitala format medan den avkodade signalen bör vara en analog signal. Gör Toshiban om HD-ljudformaten till en annan typ av digital signal när den skickar ut det via HDMI?

Många frågor och tankar men jag försöker bara förstå om Toshiban har vad jag behöver. Jättetacksam för svar.

Postad 30 december 2007 - 19:36

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

Hur funkar förresten detta om spelaren står för avkodningen, True-HD m.fl. format (liksom de vanliga standard ljudformaten) är ju digitala format medan den avkodade signalen bör vara en analog signal. Gör Toshiban om HD-ljudformaten till en annan typ av digital signal när den skickar ut det via HDMI?

Många frågor och tankar men jag försöker bara förstå om Toshiban har vad jag behöver. Jättetacksam för svar.

Ifall du vill att receivern ska stå för avkodningen av de nya ljudformaten då behöver du ha en spelare som kan skicka ljudet som bitstream till en receiver. Toshiba EP35 och XE1 kan göra det.
E1:an kan bara skicka vanligt DTS och DD som bitstream till förstärkaren men HD ljudformat som True-HD och DD+ kan den ej skicka som bitstream.
E1:an kan avkoda dessa ljudformat internt och sedan skicka dom till receivern...

Du kan tänka dig att ljudformatet på skivan är som en zip-fil d.v.s. ljudet är packat. Sedan så måste den packas upp (Avkodas) någonstans, då finns det två val, att spelaren packar upp det (Avkodar) eller att man skickar ljudet som bitstream till en receiver som avkodar ljudet.
Du måste också ha en receiver som klarar av alla de nya ljudformaten för att dra nytta av en spelare som skickar ljudet som bitstream.
Teoretiskt så ska det inte vara någon skillnad om ljudet avkodas i spelaren eller att det skickas till en receiver som sedan avkodar det...

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 30 december 2007 - 19:38.

Postad 30 december 2007 - 20:21

gauss
  • gauss
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Ifall du vill att receivern ska stå för avkodningen av de nya ljudformaten då behöver du ha en spelare som kan skicka ljudet som bitstream till en receiver. Toshiba EP35 och XE1 kan göra det.
E1:an kan bara skicka vanligt DTS och DD som bitstream till förstärkaren men HD ljudformat som True-HD och DD+ kan den ej skicka som bitstream.
E1:an kan avkoda dessa ljudformat internt och sedan skicka dom till receivern...

Du kan tänka dig att ljudformatet på skivan är som en zip-fil d.v.s. ljudet är packat. Sedan så måste den packas upp (Avkodas) någonstans, då finns det två val, att spelaren packar upp det (Avkodar) eller att man skickar ljudet som bitstream till en receiver som avkodar ljudet.
Du måste också ha en receiver som klarar av alla de nya ljudformaten för att dra nytta av en spelare som skickar ljudet som bitstream.
Teoretiskt så ska det inte vara någon skillnad om ljudet avkodas i spelaren eller att det skickas till en receiver som sedan avkodar det...

Tack för svaret! Det betyder alltså att HD-E1 skickar HD-ljudformaten digitalt avkodade som typ PCM till receivern?

Postad 30 december 2007 - 21:25

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

Tack för svaret! Det betyder alltså att HD-E1 skickar HD-ljudformaten digitalt avkodade som typ PCM till receivern?

Ja, det stämmer..

Postad 31 december 2007 - 01:45

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Fick hem min E1:a idag och jag är sjukt nöjd med den som DVD-spelare!!!
Funderar på att sälja iväg min Marantz DV-7001.
Kan knappast bärga mig tills HD-skivorna kommer. :)

Min hade fw 1.2 och jag tryckte in fw 2.7 efter någon timme. Upptäckte då lite fler menyval, t.ex. klockinställningar. Någon som vet i vilket sammanhang klockan används? Den visas ju aldrig på displayen i.a.f.

Postad 31 december 2007 - 02:07

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Min hade fw 1.2 och jag tryckte in fw 2.7 efter någon timme. Upptäckte då lite fler menyval, t.ex. klockinställningar. Någon som vet i vilket sammanhang klockan används? Den visas ju aldrig på displayen i.a.f.

Klockan är viktig när enheten ska synkas mot server, data vid uppdateringar, downloads, jämförelser-referenser med annat material.

Postad 31 december 2007 - 06:14

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

• 1 907 inlägg
  • 0

Det betyder att den sannolikt är lika bra som en Marantz DV-6600 som bör vara sämre än din DV-7001?

Postad 31 december 2007 - 09:17

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Eftersom E1:an är lite bättre än 7001:an så bör den vara mkt bättre än 6600:an. :)

Men det är som CD / SACD / DVD-Audio / MP3/ DivX-spelare som jag behöver ha kvar 7001:an.

Postad 31 december 2007 - 10:05

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0

Eftersom E1:an är lite bättre än 7001:an så bör den vara mkt bättre än 6600:an. :)

Men det är som CD / SACD / DVD-Audio / MP3/ DivX-spelare som jag behöver ha kvar 7001:an.

en liten detalj!!!!

Hur kan denna spelare vara bättre än en DV7001 förutom att den kan hd-dvd??
Bildmässigt vanlig dvd kan jag inte hålla med om det.

Postad 31 december 2007 - 13:02

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Jag fattar inte heller hur E1:an kan leverera en bättre bild från DVD än Marantz DV-7001, men det är i.a.f. så jag upplever det. Framförallt så är det mer stuns i färgerna samt mindre grain.

Jag kör båda med Supra HDMI &1080i rakt in i Onkyon.

Postad 31 december 2007 - 15:47

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0
Jag har en Denon 1730, knappast någon referens men HD-E1 ger en klart bättre bild. Mkt bättre på uppskalning, klart bättre färger och sen upplever jag ett bättre djup i bilden. Sammanfattningsvis kan man säga att som dvd är jag väldigt impad ( har ej några HD filmer än). :)

Postad 31 december 2007 - 20:27

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Jag irriterar mig på E1:ans egenhet att skicka ut all channel PCM när man kör en 2 channel PCM DVD.

Dessutom funkar det inte att spela ljud om man stänger av bildvisaren, då hackar ljudet var femte sekund. I sådana fall måste man använda sig av de analoga ljudutgångarna.

Postad 01 januari 2008 - 01:24

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Jag har nu hårdtestat E1:an mot Marantz 7001:an i flera timmar, och Marantzen har en grymmare bild om man lägger ner lite möda med bildinställningarna på den. Det hade jag inte gjort tidigare. E1:an har inga som helst inställningsmöjligheter avseende bilden. Det som gör 7001:an till en bättre maskin är att den har fler detaljer samt en mer naturlig bild, E1 överdriver gärna kontraster mm.

Postad 02 januari 2008 - 15:28

oibmeh
  • oibmeh
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Funkar regionshacket på en HD-E1?

EDIT: Svar JA, Hittade info på AVSForum

/oibmeh

Redigerat av oibmeh, 02 januari 2008 - 15:35.

Postad 02 januari 2008 - 19:42

Wolle
  • Wolle
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Var hittade ni regionshacket på avs forum?

Kanske är jag för dålig på att söka i forum :)

Postad 02 januari 2008 - 19:44

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
till vilken spelare behöver du regions hack??

Postad 02 januari 2008 - 19:51

Wolle
  • Wolle
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
HD-E1 :)

Postad 02 januari 2008 - 22:32

L3O
  • L3O
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Fått igång E-1:an med alla uppdateringar, med god hjälp från forumet!
Nu till nästa fundering som jag har försökt att hitta svar på, vad ska jag skicka för
upplösning från E-1:an till min "HD-ready" LG 42PC1R för att få bästa bild?
Håller min lilla LG på att skalar ned och upp om jag lägger mig på 1080i?
Frågan kanske är korkad, kanske därför jag inte hittade något svar...

Postad 02 januari 2008 - 22:40

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
tycker du ska jämföra lite mellan 720 P och 1080I, gjorde det på min PV60 Panasonic
och 1080I föll mig mer i smaken, skarpare och mer detaljerat..

Postad 02 januari 2008 - 22:45

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1 551 inlägg
  • 0
Är det värt att lägga några extra hundringar på än EP10 jämfört med en E1?
Har en Epson TW700.
Har jag nån nytta av 1080p24?

Postad 02 januari 2008 - 23:19

slow_c
  • slow_c
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Har en Epson TW700.

Nej du har ingen nytta av 1080p idag men jag har använt båda och föredrar ep10 tio gånger om. Känns som att ep10 är lite snabbare i uppstart och sådär och sen är det en senare generation. Du kanske köper en full hd projektor i framtiden och då är det ju inte heller fel att redan sitta på en spelare som klarar detta.

Postad 03 januari 2008 - 08:21

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1 560 inlägg
  • 0

Har en Epson TW700.

Nej du har ingen nytta av 1080p idag men jag har använt båda och föredrar ep10 tio gånger om. Känns som att ep10 är lite snabbare i uppstart och sådär och sen är det en senare generation. Du kanske köper en full hd projektor i framtiden och då är det ju inte heller fel att redan sitta på en spelare som klarar detta.

Fast gör inte 1080p/24fps att man slipper hackandet vid panoreringar o dyl? Jag störde mig på det när jag kollade King Kong på min E1....

Postad 03 januari 2008 - 08:34

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
ep10an går väl inte och göra regionsfri än va?

Det är ju iaf en detalj som väger tungt för min del.

Postad 03 januari 2008 - 09:28

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0
När vi pratar "regionsfri" så ska vi kanske vara tydliga med att det gäller "vanlig" DVD inte HD-DVD som är ett regionsfritt format.

Stör man sig på judder så ska man definitivt satsa på 24p, jag gillar inte judder och har man sett skillnaden är det svårt att gå tillbaka. Jag tycker att om det skiljer "några hundralappar" (vilken handlare?) så är det defintivt värt pengarna. Jag skulle välja EP10 även om jag f n hade en TW700 som kanske inte klarar 24p, nästa proj/TV kommer med all säkerhet att göra det...

Redigerat av Tomas L, 03 januari 2008 - 09:29.

Postad 03 januari 2008 - 12:19

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1 551 inlägg
  • 0
Är det likvärdig SD dvd kvalite på mellan E1 och EP10?
Eftersom min Epson tw700(enligt epson support) även om jag matar den med 1080p 24p kommer att visa 720p 60p så verkar det ju som om det är samma spelare typ. Så då kanske E1 är ett bättre val eftersom jag inte har några planer på att köpa ny projje närmaste 3-4 åren.

Postad 03 januari 2008 - 12:39

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0

När vi pratar "regionsfri" så ska vi kanske vara tydliga med att det gäller "vanlig" DVD inte HD-DVD som är ett regionsfritt format.

Jo givetvis menar ja ju vanliga dvd`s.
Men ja har runt 500 dvd-filmer.
Varav minst 50% är Region 1.

Så de känns ju lite back då om de inte går o göra spelaren regionsfri.

Postad 03 januari 2008 - 12:41

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0
-Angående min nya HD-E1:a, vad innebär RGB Standard eller Exchanced. Är det svartnivå som skiljer?

Vilket val passar till projektor och plasma med HMDI-anslutning?

Postad 03 januari 2008 - 13:24

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

-Angående min nya HD-E1:a, vad innebär RGB Standard eller Exchanced. Är det svartnivå som skiljer?

Vilket val passar till projektor och plasma med HMDI-anslutning?

Postad 04 januari 2008 - 12:53

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0
skulle köpa en sådan där billlig hd-e1 igår men det blev en ep10 istället
men efter att ha granskat en massa igår kväll så lämnar jag tillbaka den idag, inte för att den är dålig men min addon gör ett himla trevligt jobb trots allt och den får ändå räcka än så länge.

största skillnadnen i bild var nog den extra krispigheten som HDMI gjorde, och specialeffekter stod ut mer än vad dom gör på addonen, man liksom verkligen ser att det är en skådis inklippt på platt bakgrund så att säga.

annars så var den absolut största skillnaden ljudet, WOW!!! äntligen fick man uppleva de nya ljudformaten.
jag hade bara kopplat med analogt stereoljud så att ep10an själv kodar av trueHD men snacka om att det märktes att xbox inte klarar av dom nya formaten för top gun, batman och dom andra trueHD filmerna jag har lät nu helt fantastiskt! så jag måste ta o köpa mig en stationär i framtiden.

och va tyst den är jämfört med xbox, när jag stängde av xboxen så vart det helt tyst i rummet, trots att ep10an var på! och jag reagerade aldrig på att den var slö på något sätt i uppstart eller då man byter film, helt godkänd hastighet!

hmm va sjutton lämnar jag tillbaka den för?!
xboxen har en lite mer ljus och aningen överexponerad bild som ger lite mer pop i bilden och det är ju egentligen en sämre bild men ger lite mer upplevese av HD trots allt o det gör att jag nöjer mig med den i dagsläget trots allt.
men jag har fått mersmak, tror nog det blir en ep35 eller hd-xe1 istället... vi får se.
kommer sakna det där ljudet!

Postad 05 januari 2008 - 15:14

Wolle
  • Wolle
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hjälp!? Vad gör jag för fel?

Har uppgraderat till 2.5, men varför står det "Already updated" och sen avbryts uppgraderingen, när jag försöker med 2.5.01??? Knepigt! :)

Postad 05 januari 2008 - 17:04

Wolle
  • Wolle
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har fått tag i FW 2.5.1. till XE1. Någon som vet om den funkar till HD-E1? Törs man prova?

Postad 07 januari 2008 - 15:43

Kocho
  • Kocho
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Hej, om man nu köpt E1 från Elgiganten över nätet. Kan man då lämna tillbaka den i valfri Elgiganten affär? Jag har använt spelaren ca 4gånger. Undrar också ifall man ska göra nått åt firmwaren som jag uppdaterat ifall man ska lämna tillbaka den.

Får man pengarna i handen eller insatta på kontot?
Behöver man skriva ut från sin mail att man har beställt den från elgiganten eller räcker det med lapparna som sitter på paketen?

Tacksam för svar

Postad 07 januari 2008 - 18:52

professorB
  • professorB
  • Beroende

• 1 294 inlägg
  • 0
Kan man göra en XE1 med nyss uppdaterad progamvara till 2.7 regionsfri och i så fall hur?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.