Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blu-ray Filmer

9284 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 december 2007 - 15:05

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0

Men Den senaste potter-filmen är ju redan släppt? Fattar inget.. :)

http://www.axelmusic...ls/085391169840 B)

Jo Det finns ett litet land som har lite bättre utbud osv borta i sydväst :wub: B)

Men vänta nu står ju att det finns både Swedish dolby digital och svensk text på
bd utgåvan av order of phoenix, på en U.S utgåva??!! :)

Redigerat av henke007, 06 december 2007 - 15:10.

Postad 06 december 2007 - 15:11

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

I europa, men inte i USAt. För en gångs skull skedde ett slätt tidigare här :).

EDIT: Borde börja använda förhandsgranskning.

Redigerat av Phindus, 06 december 2007 - 15:12.

Postad 06 december 2007 - 15:18

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0

http://www.axelmusic...ls/085391169840 B)

Jo Det finns ett litet land som har lite bättre utbud osv borta i sydväst :wub: B)

Men vänta nu står ju att det finns både Swedish dolby digital och svensk text på
bd utgåvan av order of phoenix, på en U.S utgåva??!! :)

Jag läste något om att det ska vara som en extra "bonus" på Blu-ray versionen som svar/kompensation för avsaknaden av onlineinnehåll som finns på HD-DVD utgåvan.
De har klämt in 7 olika språk och en hel hög med texter.
En dokumentär i HD är väl med på Blu-ray skivan också?

Redigerat av JockeJ, 06 december 2007 - 15:20.

Postad 06 december 2007 - 15:39

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Addex: Jag köpte Pans Labyrinth från England. :)

Postad 06 december 2007 - 20:08

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Är det inte lite tidigt att komma med en Harry Potter-samling. Det skall väl bli sju filmer eftersom det finns sju böcker? En "gift set"-samling med 5 filmer är ju bara ett fånigt sätt att mjölka fansen. Sen kommer det väl ett nytt gift-set med sex filmer och ytterligare ett ultimate definitive mega gift set med alla sju.

Postad 06 december 2007 - 22:08

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0

Är det inte lite tidigt att komma med en Harry Potter-samling. Det skall väl bli sju filmer eftersom det finns sju böcker? En "gift set"-samling med 5 filmer är ju bara ett fånigt sätt att mjölka fansen. Sen kommer det väl ett nytt gift-set med sex filmer och ytterligare ett ultimate definitive mega gift set med alla sju.

Welcome to planet Earth!

Postad 06 december 2007 - 22:15

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0

Addex: Jag köpte Pans Labyrinth från England. :lol:

Regfri? Och är det spanskt 7.1 DTS-HD Master Audio ljudspår som på amerikanska utgåvan?

Postad 06 december 2007 - 22:25

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0

Men Den senaste potter-filmen är ju redan släppt? Fattar inget.. :lol:

http://www.axelmusic...ls/085391169840 ;)

Jo Det finns ett litet land som har lite bättre utbud osv borta i sydväst ^_^ ^_^

bd utgåvan av order of phoenix, på en U.S utgåva??!! ;)

Jag läste något om att det ska vara som en extra "bonus" på Blu-ray versionen som svar/kompensation för avsaknaden av onlineinnehåll som finns på HD-DVD utgåvan.

Från förra sidan:

Postad bild

Format War: Interactivity vs HD supplements

Next Tuesday, the biggest dual format HD release since 300 hits the streets; and once again, we just can't wait to compare red vs blu. For the most part, Warner has always offered the same content on both format, and if anything, Blu-ray fans have complained that Warner doesn't take advantage of Blu-ray's extra capacity. Well, with Order of the Phoenix, Warner has pulled out the stops and has pitted interactivity vs HD supplemental video, because while the HD DVD version includes Warner's IME and web content, the Blu-ray version includes HD supplements and a 44 minute high-def TV special called, The Hidden Secrets of Harry Potter -- that was left out of the HD DVD version completely. The other big difference enabled by Blu-ray's additional capacity is an extensive list of foreign language surround sound tracks and sub-titles -- at the same time the HD DVD is a combo disc without the $10 premium. So dual format owners will have to choose between interactivity and HD supplements -- or maybe they'll just choose to save $5 and go with the Blu-ray version. We don't know about anyone else, but we can't wait to see what Nielsen VideoScan results have to say about this.

Källa: Engadget HD

Redigerat av Addex, 06 december 2007 - 22:26.

Postad 06 december 2007 - 22:54

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0

Bifogad fil  obj359geo235pg5p4.jpg   161,12K   0 Antal nerladdningar

'Run Lola Run' Races to Blu-ray This February

Blu-ray fans will get a shot of high-def adrenaline this February, when releases the influential action hit 'Run Lola Run.'

Starring Franka Potente as a girl who must find $100,000 in only twenty minutes to save her boyfriend's life, 'Run Lola Run's hyper-kinetic visual style and whiplash-fast pacing turned it into a box office sensation in its native Germany. Acclaim for the Tom Tykwer-helmed thrill ride led to crossover hit status in the United States, even helping to inspire the TV series 'Alias.'

Sony has not yet announced tech specs or supplemental details for 'Run Lola Run,' but a full press announcement is expected in the coming days, so we'll keep you posted.

Suggested retail for the Blu-ray has been set at $28.99.

Källa: High-Def Digest

Postad 06 december 2007 - 23:05

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0

Från förra sidan:

Jag skrev ju att jag hade läst det någonstans :lol:

Redigerat av JockeJ, 06 december 2007 - 23:05.

Postad 06 december 2007 - 23:23

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0

Bifogad fil  4135.jpg   100,96K   0 Antal nerladdningar

Postad 06 december 2007 - 23:45

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0

Regfri? Och är det spanskt 7.1 DTS-HD Master Audio ljudspår som på amerikanska utgåvan?

det är ej DTS HD MA 7.1

här är en rescension, ursäkta att det är det andra formatet men det bör ju ej skilja något?!

http://www.dvdtimes....contentid=66409

Postad 06 december 2007 - 23:49

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Fetaste utgåvan hittills på BD, kändes så lyxig att öppna. :lol:

Bifogad fil  DSC00392.JPG   831,82K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  DSC00393.JPG   809,21K   0 Antal nerladdningar

Någon som vet vilken version som är den bästa om man inte minns ett jota från filmen? Blir som att se den för första gången.

Original theatrical version.

Special edition.

Directors Cut.

Sjukt bra att den var med på Amazon UK:s 3 för 2 kampanj!

Redigerat av thetias, 06 december 2007 - 23:50.

Postad 07 december 2007 - 00:18

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0

Addex: Jag köpte Pans Labyrinth från England. ;)

det är ej DTS HD MA 7.1

här är en rescension, ursäkta att det är det andra formatet men det bör ju ej skilja något?!

http://www.dvdtimes....contentid=66409

Inte OAR? 1,78:1!! :lol: Det ska vara 1,85:1.

Postad 07 december 2007 - 00:41

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0
Web-enabled Titles to Come this Janary

Lionsgate Home Entertainment has announced that two of their upcoming January Blu-ray titles will feature web-enabled features. As we reported from the Blu-ray Festival, 'War', which is scheduled to hit store shelves on January 1st, will feature a web-enabled game where viewers can battle each other. 'Saw IV', which will come out two weeks later on January 22nd, will feature web sharing of unspecified content.

Sony Pictures has also promised upcoming web-enabled titles soon. Don Ekund, Sony Executive VP of Advanced Technologies commented, "We have an aggressive program underway to use network capabilities on our titles next year." Disney has already promised fans that their upcoming Blu-ray releases of 'Sleeping Beauty' and 'National Treasure' would feature such web interactivity.

Both Lionsgate and Sony Pictures fully expect the PS3 to become a Profile v2.0 BD-Live player via a firmware update sometime next year. A firmware update to give the PS3 a Profile v1.1 (PiP) upgrade is schedule for the end of this month. Currently, there are no BD-Live players scheduled for release, though Daewoo has announced intentions to bring one to the market soon.

Källa: Blu-ray.com

Postad 07 december 2007 - 08:16

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0

Den är regfri.
Den har ett DD 640 kb/s, vilket borde vara lite bättre än DTS-spåret på DVD-utgåvan (vilket skall vara utsökt). Recension kommer när jag får tid att se filmen (jag har bar hunnit se ca hälften av mina ca 140 HD DVD och BD ;) ).

Postad 07 december 2007 - 12:06

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Om en vecka kommer ju fina titlar på Discshop ;)

ID4
Master & Commander
Robocop
RONIN :lol: härligt billiga är dem också ^_^

Postad 07 december 2007 - 15:52

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Henke vad är ID4 för film.

Postad 07 december 2007 - 15:57

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2 049 inlägg
  • 0

Henke vad är ID4 för film.

Tar mig friheten att svara åt henke... :)

Det är Independence Day han menar.

Postad 07 december 2007 - 16:50

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Independence day på Discshop... det hade jag inte lagt märke till. Då ligger EU före US för en gångs skull. Utgivningen av reg A versionen blev ju uppskuten till obetämt datum. Nu är frågan om även SF's blu-ray utgåvor är regionskodade ?? Har ju en reg A spelare...

Postad 07 december 2007 - 19:27

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0

Bifogad fil  4120.jpg   63,52K   0 Antal nerladdningar

Postad 07 december 2007 - 19:34

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0

Bifogad fil  rush_hour_3_movie.jpg   31,91K   0 Antal nerladdningar

Early Arrival Announced For 'Rush Hour 3' Blu-ray

It wasn't originally planned for release until December 26, but New Line says 'Rush Hour 3' will actually hit stores three days earlier -- just in time for you-know-what.

The rare street date advancement will now see the Jackie Chan/Chris Tucker sequel make its Blu-ray bow on Sunday, December 23rd. (Due to copy protection concerns, the HD DVD version is not due for release until sometime in 2008.)

Supplement details for 'Rush Hour 3' remain the same. Extras shared among all versions will include an audio commentary with director Brett Ratner, the "Le Rush Hour Trois Production Diary" featurette, deleted scenes, and a gag reel, while the Blu-ray will also enjoy an exclusive picture-in-picture video commentary track featuring the film's cast & crew and other behind-the-scenes footage.

Tech specs are just as impressive, with 1080p video and a DTS-HD Lossless Master Audio track in 7.1 Surround.

As previously announced, suggested list price for the Blu-ray will be $39.98.

Källa: High-Def Digest

Postad 08 december 2007 - 11:11

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0
Jag blev lite sur igår när jag upptäckte att båda filmerna jag ville köpa med mig ifrån USA var regionskodade,
men sedan idag hittade jag Pirates of the Caribbean på EbGames för 199:-.
Inte så farligt för en ny BD med svensk text.

Bifogad fil  pirates.jpg   83,45K   1 Antal nerladdningar

Postad 08 december 2007 - 16:24

select
  • select
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Bifogad fil  4120.jpg   63,52K   0 Antal nerladdningar

Får hoppas att filmen är bättre än boken för engångs skull, då kan den va värd att köpa :)

Postad 08 december 2007 - 18:19

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0

Får hoppas att filmen är bättre än boken för engångs skull, då kan den va värd att köpa :)

Regi av Ben Affleck. :D

Redigerat av Addex, 09 december 2007 - 10:59.

Postad 09 december 2007 - 13:28

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0
Så här kan det se ut på Target i USA.

Bifogad fil  target_blu.jpg   447,97K   0 Antal nerladdningar

Postad 09 december 2007 - 13:42

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Så här kan det se ut på Target i USA.

Bifogad fil  target_blu.jpg   447,97K   0 Antal nerladdningar

hehe. udda att blu-ray har "Experience High-Definition" och HD DVD har "Experience More".

Edit. Onödig frågeställning...

Redigerat av Hoff, 09 december 2007 - 13:49.

Postad 09 december 2007 - 13:55

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
ser ut som i sverige med andra ord :D

Postad 09 december 2007 - 13:58

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
de har rätt höga priser av det lilla man ser..

Postad 09 december 2007 - 14:08

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0
Tycker att vi har en riktigt positiv prisutveckling på bd filmer här i Sverige, ofta nera på precis över 200kr/filmen. Tror att inom någon månad har priser på 170-180kr/filmen som ändå få ses som helt ok, gapet mellan bd och dvd filmer håller på att minska i raskt takt.

Trevligt att se är att även de stora butikskedjorna börjar komma upp i antal vad det gäller hddvd samt bd filmer och på helt ok prisnivåer.

Postad 09 december 2007 - 14:09

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3 433 inlägg
  • 0
Ofta är inte priserna så värst bra på vanliga affärer i usa (jämfärt med amerikansk nätbutiker då). Det är inte ovanligt att filmerna ligger på msrp, dessutom slipper man inte sales tax som man med enkelhet undviker via nätet. Dock tycker jag att det är trivsamt att botanisera bland hyllorna så det brukar alltid sluta med lite spontanköp ändå då gångerna som jag är i usa.

Postad 09 december 2007 - 14:15

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0

Ofta är inte priserna så värst bra på vanliga affärer i usa (jämfärt med amerikansk nätbutiker då). Det är inte ovanligt att filmerna ligger på msrp, dessutom slipper man inte sales tax som man med enkelhet undviker via nätet. Dock tycker jag att det är trivsamt att botanisera bland hyllorna så det brukar alltid sluta med lite spontanköp ändå då gångerna som jag är i usa.

"Lite" OT: Ett tips är att kolla hos de stora videouthyrningsbutikerna efter pre-viewed filmer, bör ha dykt upp en del på bd vid det här laget. Själv så brukade jag köpa en hel del dvds som tidigare hade varit uthyrda, de är kontrollerade och brukar ofta vara i helt ok skick (eventuellt byta ett fodral eller två).

Postad 09 december 2007 - 15:53

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0
Blev ett impulsköp av Close Encounters of the Third Kind på Mediamarkt idag, nån som har sett och kan ge ett utlåtande?

Postad 09 december 2007 - 17:50

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Blev ett impulsköp av Close Encounters of the Third Kind på Mediamarkt idag, nån som har sett och kan ge ett utlåtande?

Sitter oxå i sitsen, vet inte vilken av de 3 versionerna som jag skall se. Har för mig att jag läst på någon site att det är directors cut som är rekommenderad. Har för mig att special edition har ett krystat slut.

Postad 10 december 2007 - 15:06

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0
Dan In Real Life Gets Blu-ray Release

Buena Vista Home Entertainment has announced that they will bring 'Dan In Real Life' to Blu-ray on March 11th, day-and-date with the DVD release. Video will come in 1.85:1 1080p accompanied by a 24-bit PCM audio track. Extras include deleted scenes, outtakes, a making-of featurette, a score featurette, and audio commentary.

Steve Carell, Hollywood's leading funnyman, stars in the hilarious comedy that's bursting with charm -- a movie you'll watch again and again. Advice columnist Dan Burns (Carrell) is an expert on relationships, but somehow struggles to succeed as a brother, a son and a single parent to three precocious daughters. Things get even more complicated when Dan finds out that the woman he falls in love with is actually his brother's new girlfriend. Carell is joined by a brilliant all-star supporting cast, including Juliette Binoche, Dane Cook, John Mahoney and Dianne Wiest.

Källa: Blu-ray.com

Postad 10 december 2007 - 15:18

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0
Blu-ray movie releases for the week of Dec. 11 (US)

Bifogad fil  potterblu_ray.jpg   92,02K   0 Antal nerladdningar

Following up on last week's strong lineup of Blu-ray releases, we're treated to an even meatier menu to feast over.
This week is, perhaps, one of the greatest moments for Potter fans as all five movies come to Blu-ray.

Harry Potter Limited Edition Gift Set: Years 1-5
Harry Potter and the Order of the Phoenix
Harry Potter and the Goblet of Fire
Harry Potter and the Sorcerer's Stone
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Harry Potter and the Chamber of Secrets
High School Musical 2: Extended Edition
Lost: The Complete Third Season
Led Zeppelin: The Song Remains the Same
The Legend of Zorro
Rent
SOS! Tokyo Metro Explorers: The Next

However, if Potter isn't your thing, there's always Led Freaking Zeppelin. And if you don't like Zeppelin, may we suggest High School Musical 2?

Källa: PS3fanboy.com

Warner skjuter upp "Led Zeppelin: The Song Remains the Same" på obestämd tid. :lol: Källa

Redigerat av Addex, 11 december 2007 - 03:57.

Postad 10 december 2007 - 16:23

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0
Hoppas Lost är reg fri annars får jag damp :lol:

Postad 10 december 2007 - 18:19

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1 668 inlägg
  • 0
Har nu sett 1:an och 2:an i Spiderman-boxen. Måste säga att filmerna blev en glad överraskning. :lol:

Postad 10 december 2007 - 19:02

johannesholmberg
  • johannesholmberg
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Hoppas Lost är reg fri annars får jag damp :lol:

Lost är inte regfri och det är därför jag frågat här på forumet ifall nån vet något om en reg B utgåva men som det ser ut nu är det väldigt dött, vi får väl hoppas på att försäljningssiffrorna blir höga i USA så att dom kör ut en reg B utgåva också, för egentligen är Lost det enda värt att se, allt annat är överflöd B)

Postad 11 december 2007 - 17:43

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0

Hoppas Lost är reg fri annars får jag damp :P

Lost är inte regfri och det är därför jag frågat här på forumet ifall nån vet något om en reg B utgåva men som det ser ut nu är det väldigt dött, vi får väl hoppas på att försäljningssiffrorna blir höga i USA så att dom kör ut en reg B utgåva också, för egentligen är Lost det enda värt att se, allt annat är överflöd :)

Vad har du för källa att den inte är regfri?

Ja lost piskar allt! Bästa serien!

Postad 11 december 2007 - 18:14

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0

Bifogad fil  RE1.jpg   97,08K   0 Antal nerladdningar

Postad 11 december 2007 - 19:26

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Undrar om Resident trilogin kommer vara regfri och om Mpeg2 kommer vara
codec?, nice med Dolby true HD. Tänker ifall man ska byta HD DVD utgåvorna
mot denna box isf men bara om 1:an ser bättre ut och inte är mpeg2 :P

Postad 11 december 2007 - 21:39

johannesholmberg
  • johannesholmberg
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Hoppas Lost är reg fri annars får jag damp :P

Lost är inte regfri och det är därför jag frågat här på forumet ifall nån vet något om en reg B utgåva men som det ser ut nu är det väldigt dött, vi får väl hoppas på att försäljningssiffrorna blir höga i USA så att dom kör ut en reg B utgåva också, för egentligen är Lost det enda värt att se, allt annat är överflöd :)

Vad har du för källa att den inte är regfri?

Ja lost piskar allt! Bästa serien!

Det står på Amazon.com, dock är det inte alltid att lita på men har fått det bekräftat senare.
Läs inläggen i denna tråden så förstår du:
http://forum.blu-ray...?t=25715&page=8

Postad 12 december 2007 - 09:04

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1 111 inlägg
  • 0
Annars funkar följande sida jättebra för att kolla regionskodningar:
http://bluray.liesinc.net/

Tyvärr hittade jag inte Lost på den listan men den uppdateras kontinuerligt.

Postad 12 december 2007 - 09:11

Indiana
  • Indiana
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Trevligt att se att priserna på film börjar droppa:

Jag var inne på Buylando häromveckan och såg att de har en drive på Blu-ray film:
”köp 3 filmer för 599:-”. Ganska OK pris för att vara i butik, faktisk.

Hälsningar,
Indiana

Postad 12 december 2007 - 09:25

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Trevligt att se att priserna på film börjar droppa:

Jag var inne på Buylando häromveckan och såg att de har en drive på Blu-ray film:
”köp 3 filmer för 599:-”. Ganska OK pris för att vara i butik, faktisk.

Hälsningar,
Indiana

Ja jag tycker faktiskt att det börjar hända saker. Var inte i min lilla lokala favorit-film-butik här i Malmö och nu kostar BD mellan 200-250:- med ett snitt på 229:-. De hade även börjat få in begagnade som de sålde för 99:-.

Postad 12 december 2007 - 09:41

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Ja jag tycker faktiskt att det börjar hända saker. Var inte i min lilla lokala favorit-film-butik här i Malmö och nu kostar BD mellan 200-250:- med ett snitt på 229:-. De hade även börjat få in begagnade som de sålde för 99:-.

Får man fråga vilken butik i Malmö?

Postad 12 december 2007 - 10:24

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Men det är ju fortfarande extremt dyrt, jag har kanske en 14-16 filmer nånting, alla är köpta på "köp 2 betala för 1" och det landar för det mesta på ungefär 200:- inkl frakt. Ett paket har fastnat i tullen så då blev det några kronor till, men ingen jätteskillnad.
Men det är ju positivt att det är på väg neråt i alla fall :P

Postad 12 december 2007 - 13:21

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0
Blade Runner: The Final Cut - All Versions - Review by Bill Hunt of The Digital Bits

Conclusion

The Final Cut is a breathtaking experience - truly the ultimate version of a classic. It offers one of the most fully-realized fictional worlds you'll ever seen on screen, and its vision is even more relevant today than it was back in 1982. As for these discs, well... this special edition was an awfully long time coming, but I'm happy to say it's been worth the wait. I haven't had this much fun in my home theater since the Alien Quadrilogy or The Lord of the Rings: Extended Editions.

Simply put, Blade Runner: The Final Cut is the must-have DVD and high-def release of the year. It delivers everything we love about the thoughtful, hand-crafted approach to creating special editions - the kind made for enthusiasts by enthusiasts - and brings that level of quality and comprehensiveness to the high-definition arena for the first time. Best of all, it does this without resorting to gimmicky pop-ups, picture-in-picture and other interactive trickery. There's a lesson to be learned there. Everyone involved in this effort should be extremely proud. It's the kind of release we live for. It deserves, and receives, our highest recommendation.

Källa: Thedigitalbits.com

Postad 12 december 2007 - 13:28

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Får man fråga vilken butik i Malmö?

Kvarn Video, vid Caroli.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.