Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 februari 2008 - 19:40

sugarn
  • sugarn
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Tackar Que.

Verkar ju vara en del buggar. Men antar att på det hela taget så är det en bra box eller stör man sig så mycket att man inte önskar att man köpt den?!

Redigerat av sugarn, 25 februari 2008 - 19:40.

Postad 25 februari 2008 - 19:46

Kallbar
  • Kallbar
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Vid mörk bild får jag horisontella vita streck med ett par centimeters mellanrum. Kör med medföljande hdmikabel till en Samsung M86. Någon som har liknande problem?

Postad 25 februari 2008 - 20:49

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Vid mörk bild får jag horisontella vita streck med ett par centimeters mellanrum. Kör med medföljande hdmikabel till en Samsung M86. Någon som har liknande problem?

Jag gjorde en sökning "linjer" i tråden och hittade detta, kan det hjälpa tror du? prova annars att söka i tråden, för jag har läst lite olika inlägg om linjer och streck

*/

Sen ska vi bara inte tala om bildkvaliteten på bra HD-material som sagt. Helt makalöst bra! Tappar hakan mest hela tiden.

Hade ju litet problem på min Samsung R87 med flimrande linjer längst ner på skärmen på Silver HD & TV4 HD. Tack vare hjälpen jag fick här så är det löst: att skifta till 16:9 istf "just scan" var precis den rätta medicinen. Tack igen!

/*

Postad 25 februari 2008 - 20:56

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Tackar Que.

Verkar ju vara en del buggar. Men antar att på det hela taget så är det en bra box eller stör man sig så mycket att man inte önskar att man köpt den?!

Tycker att mervärdet överrider buggarna. Alternativet är då kanske Viasat HD box som troligen är ett bättre bygge (men CD har ett bättre programutbud).

Det störande fläktljudet kan man ju komma ifrån genom inglasning i tex en TV-bänk. Sedan är det ljudsynken och det får man fixa med paus och play. Ibland hänger sig boxen vid uppspelning av det som man har inspelat, men man får igång den ganska enkel.

Mervärdet med två kanaler som man kan spela in i HD samtidigt och med digitalljud överväger i stort bristerna

Postad 25 februari 2008 - 22:11

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Har ni också "skrap" på ljudet i TV4HD? har hört det förut i övergång mot reklamen men nu ligger det på även i programmen

Postad 25 februari 2008 - 22:56

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Har ni också "skrap" på ljudet i TV4HD? har hört det förut i övergång mot reklamen men nu ligger det på även i programmen

Ja, det har varit så ikväll. Mycket strul med TV4HD har det varit.

Postad 25 februari 2008 - 23:12

J_Voorhees
  • J_Voorhees
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

40sek är väll snabbt. Kanalbytena tycker jag heller inte är märkbart sega. Oljudet från Boxen så att man inte kan konsentrera sig på att se "lugna program" som nyheterna och att om du tittar på en kanal kl 8 och har en inspelning 8.30 - så bryts ditt TV tittande av inspelningen - är det enda jag klagar på. Eller rättare sagt: - dessa två saker gör, i mitt fall, boxen till en nästan oduglig manick som man ändå är kär i och vill behålla.

Nå 40sek tycker inte jag är så snabbt. Men sen tog det ju ytterliggare 20sek alltså totalt 1min innan boxen reagerade på fjärrkontrollen. Det tycker jag är lite för lång tid men det är väl smällar man får ta.

Min box tar 30sek på sig att komma igång det tycker inte jag är så farligt. programskift tar 5sek det tycker jag är mer irriterande.

Postad 26 februari 2008 - 02:36

gibby
  • gibby
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jaha det var ju skitkul att man inte får digitalljud via HDMI nu när jag gått och köpt en Plasma och gett 2000 kr mer för att få en med optisk utgång för att slippa en optisk switch mellan alla prylar man har :) Suck... Det som fick mig att köpa denna boxen var rubriken "Nästintill perfekt" i Aftonbladet. Jag vet inte vad den snubben har för krav för den är långt ifrån perfekt för mig och har redan kostat mig ca 1000 kr extra till ingen nytta i form av en HDMI-switch samt HDMI-repeater eftersom boxen skickade ut för svag signal och därmed inte klarade av en 10 m lång HDMI-kabel till min projektor. Lustigt att jag har perfekt bild ifrån min PS3 med samma kabel och sen blir det så fruktansvärt dålig bild (eller ingen alls) ifrån mottagaren. Jag är just nu fruktansvärt trött och irriterad på Canal Digital av en massa olika anledningar. Läste förresten att det är HDMI v1.2 i mottagaren, är det ens teoretiskt möjligt för CD att fixa problemet med DD via HDMI då? Krävs det inte v1.3 för det? Som grädde på moset så blir bilden dessutom grön när jag skiftar mellan HDMI-ingångarna på TV'n och måste då byta kanal på boxen. Kan möjligtvis bero på TVn men jag misstänker starkt att det är boxen annars borde bilden bli grön på den andra HDMI-ingången också.

Postad 26 februari 2008 - 06:37

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jaha det var ju skitkul att man inte får digitalljud via HDMI nu när jag gått och köpt en Plasma och gett 2000 kr mer för att få en med optisk utgång för att slippa en optisk switch mellan alla prylar man har :) Suck... Det som fick mig att köpa denna boxen var rubriken "Nästintill perfekt" i Aftonbladet. Jag vet inte vad den snubben har för krav för den är långt ifrån perfekt för mig och har redan kostat mig ca 1000 kr extra till ingen nytta i form av en HDMI-switch samt HDMI-repeater eftersom boxen skickade ut för svag signal och därmed inte klarade av en 10 m lång HDMI-kabel till min projektor. Lustigt att jag har perfekt bild ifrån min PS3 med samma kabel och sen blir det så fruktansvärt dålig bild (eller ingen alls) ifrån mottagaren. Jag är just nu fruktansvärt trött och irriterad på Canal Digital av en massa olika anledningar. Läste förresten att det är HDMI v1.2 i mottagaren, är det ens teoretiskt möjligt för CD att fixa problemet med DD via HDMI då? Krävs det inte v1.3 för det? Som grädde på moset så blir bilden dessutom grön när jag skiftar mellan HDMI-ingångarna på TV'n och måste då byta kanal på boxen. Kan möjligtvis bero på TVn men jag misstänker starkt att det är boxen annars borde bilden bli grön på den andra HDMI-ingången också.

Problemet med det gröna är definitivt TV'n. Har du Samsung?
Varför kan du inte dra en coax direkt från boxen till receivern? Min TV ger i varje fall endast signal ut på den optiska utgången när man använder TV'ns interna mottagare (Panasonic).

Redigerat av agpath, 26 februari 2008 - 06:37.

Postad 26 februari 2008 - 09:36

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Jag har också dessa streck! Jag förmodar att de täcker hela bilden??
Riktigt störanade vid "rätt" bild. Tror det beror på mjukvaran i boxen.
Syns speciellt på HD kanalerna när boxen skickar ut 1080i. Strecken försvinner nästan helt när man kör 720p ut.
Har sett i butiker samt hos kompisar som har denna box att problemet är olika stort.

Redigerat av lundis68, 26 februari 2008 - 09:39.

Postad 26 februari 2008 - 09:39

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Jaha det var ju skitkul att man inte får digitalljud via HDMI nu när jag gått och köpt en Plasma och gett 2000 kr mer för att få en med optisk utgång för att slippa en optisk switch mellan alla prylar man har :) .........

Menar ni att man inte får ljud i TVn's inbyggda högtalare ens om man endast kör med HDMI kabel mellan boxen och TVn?

Postad 26 februari 2008 - 10:27

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Jaha det var ju skitkul att man inte får digitalljud via HDMI nu när jag gått och köpt en Plasma och gett 2000 kr mer för att få en med optisk utgång för att slippa en optisk switch mellan alla prylar man har :) .........

Menar ni att man inte får ljud i TVn's inbyggda högtalare ens om man endast kör med HDMI kabel mellan boxen och TVn?

Det är så här:

Om boxen i menyn är inställd HEMMABIO (vilket är lika med att att man vill ha ut DD ljud via SPDIF) så får man endast ljud via HDMI kabeln till TV om det är en ren monosändning. Det är alltså tyst i TV om sändningen är i stereo eller mer kanaler. Om man sätter i menyn till STEREO så får man ljud via HDMI kabeln till TV'n (i alla konfigurationer) men då får man inte DD ljud via SPDIF. Man måste allså växla i menyn.

Sedan är det så att man inte kan få DD-ljud via HDMI kabeln, så de som vill tex ansluta HDMI kabeln till receivern för att ta både bild och ljud från receiveren mot TV'n och högtalare, så fungerar inte detta, utan de måste ha med SPDIF kabeln för DD ljud.

CD/Sagem har lovat att detta ska fixas i första kvartalet i år, så vi får väl se om det är med i nästa bugg-fix.

Personligen är mitt största problem är att man inte kan ha DD ljud via SPDIF samtidigt som man kan få ljud via HDMI på samtliga kanaler. Det är också så att om en inspelning startar så kan man inte ändra i menyn från STEREO till HEMMABIO, då får man inte ut sitt Dolby Digital ljud på filmen för det går inte att ändra vilket är irriterande om man har glömt detta innan filmen startar (då får man se den på det inspelade senare med DD ljud)

Postad 26 februari 2008 - 10:30

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Syns speciellt på HD kanalerna när boxen skickar ut 1080i. Strecken försvinner nästan helt när man kör 720p ut.
Har sett i butiker samt hos kompisar som har denna box att problemet är olika stort.

Kan detta vara streck som ligger i utkanten av bilden som beror av text-tv'n? något hade förslaget att justera bildstorleken, kan det vara detta?

Postad 26 februari 2008 - 11:00

gibby
  • gibby
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Problemet med det gröna är definitivt TV'n. Har du Samsung?
Varför kan du inte dra en coax direkt från boxen till receivern? Min TV ger i varje fall endast signal ut på den optiska utgången när man använder TV'ns interna mottagare (Panasonic).

Nej det är en LG 50PC35. Jag tycker väl också det borde vara den, men jag fattar inte varför bilden bara blir grön ifrån mottagaren och inte min PS3 när jag skiftar mellan ingångarna därför misstänkte jag mottagaren också. Om den nu känner av när TVn växlar ingång så får den kanske fnatt, jag vet inte. Angående ljudet så är det klart jag kan ta det direkt ifrån mottagaren till receivern, men eftersom jag redan har det kopplat på det viset med både mottagaren och en massa andra prylar och jag är den enda som begriper mig på hur alla switchar och grejer ska stå inställda för att få ljud och bild så hade jag hoppats på att kunna ta ljudet via den optiska utgången. Min sambo lär inte bli så glad nu när jag lyckats övertala henne att vi skulle ge 2000 kr mer för att få en TV med optisk utgång för att framförallt hon skulle slippa allt klödd ;) Men vi får hoppas det fixas i nästa uppdatering.

Postad 26 februari 2008 - 11:08

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Kan detta vara streck som ligger i utkanten av bilden som beror av text-tv'n? något hade förslaget att justera bildstorleken, kan det vara detta?

Nej que: Strecken finns över hela bilden med ca 2 cm mellanrum. Syns enbart på mörka (mörkgrå,grön) enfärgade
ytor typ väggar el liknande. Är bilden ljusare syns det inte alls. Ser det aldrig i helt svarta bildpartier.
Syns inte så ofta på Hd-kanalerna eftersom de ofta är ganska ljus bild på! Däremot C+ FILMHD är det fruktansvärt
störande på lite mörkt inspelade filmer.
Om kameran samtidigt rör sig i höjdled ser det för j-t ut. Då framträder strecken ännu mer.

Har försökt fota fenomenet men det vill inte riktigt fastna på bild!

Lundis

Postad 26 februari 2008 - 16:36

nugent
  • nugent
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Bra att veta om ni har en samsung ps63p76fdx/xee (p763) man bör undvika boxen i dagsläget i alla fall. Tyvärr är det något man kommer att sakna till denna tv eftersom man blir beroende fort med alla bra funktioner på boxen.

Detta har jag fått från Samsung support så den första uppgiften att man skulle få en skiva hem var helt fel.

Tyvärr så har vi inga uppdaterings filer till den tvn modellen att
skicka ut. Så jag gör så att jag beställer en service till dig med detta
problem. Så fall kommer tvn att hämtasupp för en service
Tack för ert email till Samsung Electronics Nordic.

Tänker prata med service killen om han känner till hur man åtgärdar felet, om inte så skickar jag inte iväg den enklare att byta box.

Har haft problem med en Sony tv tidigare för en 7-8 år sedan och det är inget man gör om. Skickade in den minst 5-6 gånger utan resultat under ett års tid.

Postad 26 februari 2008 - 20:44

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Jaha det var ju skitkul att man inte får digitalljud via HDMI nu när jag gått och köpt en Plasma och gett 2000 kr mer för att få en med optisk utgång för att slippa en optisk switch mellan alla prylar man har ;) .........

Det är så här:

Om boxen i menyn är inställd HEMMABIO (vilket är lika med att att man vill ha ut DD ljud via SPDIF) så får man endast ljud via HDMI kabeln till TV om det är en ren monosändning. Det är alltså tyst i TV om sändningen är i stereo eller mer kanaler. Om man sätter i menyn till STEREO så får man ljud via HDMI kabeln till TV'n (i alla konfigurationer) men då får man inte DD ljud via SPDIF. Man måste allså växla i menyn.

Sedan är det så att man inte kan få DD-ljud via HDMI kabeln, så de som vill tex ansluta HDMI kabeln till receivern för att ta både bild och ljud från receiveren mot TV'n och högtalare, så fungerar inte detta, utan de måste ha med SPDIF kabeln för DD ljud.

CD/Sagem har lovat att detta ska fixas i första kvartalet i år, så vi får väl se om det är med i nästa bugg-fix.

Personligen är mitt största problem är att man inte kan ha DD ljud via SPDIF samtidigt som man kan få ljud via HDMI på samtliga kanaler. Det är också så att om en inspelning startar så kan man inte ändra i menyn från STEREO till HEMMABIO, då får man inte ut sitt Dolby Digital ljud på filmen för det går inte att ändra vilket är irriterande om man har glömt detta innan filmen startar (då får man se den på det inspelade senare med DD ljud)

OK,

Betyder detta också att den buggen att om boxen slås på före TVn inte finns om man har den i läge Stereo, eller?

Postad 26 februari 2008 - 22:04

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

OK,

Betyder detta också att den buggen att om boxen slås på före TVn inte finns om man har den i läge Stereo, eller?

Nej, det har inget med STEREO/HEMBIO att göra

Postad 27 februari 2008 - 09:07

bjezze
  • bjezze
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Är det någon som kör cardsharing tillsammans med denna box? T.ex. SmartWi ? Hur fungerar det?

Postad 27 februari 2008 - 10:06

klurig
  • klurig
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Bra att veta om ni har en samsung ps63p76fdx/xee (p763) man bör undvika boxen i dagsläget i alla fall. Tyvärr är det något man kommer att sakna till denna tv eftersom man blir beroende fort med alla bra funktioner på boxen.

Detta har jag fått från Samsung support så den första uppgiften att man skulle få en skiva hem var helt fel.

Tänker prata med service killen om han känner till hur man åtgärdar felet, om inte så skickar jag inte iväg den enklare att byta box.

Har haft problem med en Sony tv tidigare för en 7-8 år sedan och det är inget man gör om. Skickade in den minst 5-6 gånger utan resultat under ett års tid.

Kan det vara så att Samsung Electronics Nordic betraktar din Samsung som en gråimport? Det händer att importörer, Pixmania t.ex., säljer apparater som inte är avsedda för den nordiska marknaden. Då vägrar Samsung Electronics Nordic att skicka ut uppdateringen.

Redigerat av klurig, 27 februari 2008 - 13:00.

Postad 27 februari 2008 - 14:40

nugent
  • nugent
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Kan det vara så att Samsung Electronics Nordic betraktar din Samsung som en gråimport? Det händer att importörer, Pixmania t.ex., säljer apparater som inte är avsedda för den nordiska marknaden. Då vägrar Samsung Electronics Nordic att skicka ut uppdateringen.

Den är köpt på mediamarkt och kom med första leveransen till Sverige.

Enligt den sista jag pratade med så finns det ingen uppdateringsskiva till detta fel.

Har på senare tid även tråkiga hack typ 2-3 gånger under en film när man kollar en film via parabolen utan att lägga den på hårddisken först.

Postad 27 februari 2008 - 14:54

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Den är köpt på mediamarkt och kom med första leveransen till Sverige.

Enligt den sista jag pratade med så finns det ingen uppdateringsskiva till detta fel.

Har på senare tid även tråkiga hack typ 2-3 gånger under en film när man kollar en film via parabolen utan att lägga den på hårddisken först.

Hacken är kopplat till boxen, det har vi också punkt12 i bugglistan: - ibland kort ”hack” (väldigt korta stopp (ms)) i uppspelat och livesändningar

Postad 27 februari 2008 - 16:13

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Har lyckats ta en bild av de horisontella strecken! Man upplever dom betydligt starkare i verkligheten. Ni ser dom till vänster om svarta bågen ända uppifrån o ner. Där ser de mörka ut o höger om blixten är de ljusa!
Strecken finns över hela bilden men syns bara om det är "rätt" färg på bakgrunden.

Känner nån annan igen detta??

Lundis

Bifogad fil(er)

Redigerat av lundis68, 27 februari 2008 - 19:10.

Postad 27 februari 2008 - 17:44

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Har lyckats ta en bild av strecken! Man upplever dom betydligt starkare i verkligheten. Ni ser dom till vänster om svarta bågen ända uppifrån o ner. Där ser de mörka ut o höger om blixten är de ljusa!
Strecken finns över hela bilden men syns bara om det är "rätt" färg på bakgrunden.

Känner nån annan igen detta??

Lundis

Går inte att se på en Panasonic i varje fall :)

Postad 27 februari 2008 - 18:53

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Jodå! Har en själv! Panasonic plasma PV500! 3 år gammal iofs!
Har haft med boxen o kört på en JVC LCD o en ny LG-plasma o felet finns där också!

Ska tillägga att alla mina CD HD-boxar haft detta fel. Kör jag på min Humax HD-box finns inga streck!

Kollade på demo på Media Markt i veckan. Pioneers 508XD med denna box inkopplad. Syntes där också men mest
vid scener med ljusblå himmel. Men strecken såg likadana ut---

Mjukvaran i boxen!?

Redigerat av lundis68, 27 februari 2008 - 19:11.

Postad 27 februari 2008 - 20:40

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

• 1 429 inlägg
  • 0
Ursäkta om ja avbryter, men "är" det den här boxen man ska ha om man vill ha HD-box från Canal Digital, även om man inte behöver inspelningsfunktionen?

Den andra boxen, är den helt värdelös eller?

Postad 27 februari 2008 - 23:11

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jodå! Har en själv! Panasonic plasma PV500! 3 år gammal iofs!
Har haft med boxen o kört på en JVC LCD o en ny LG-plasma o felet finns där också!

Ska tillägga att alla mina CD HD-boxar haft detta fel. Kör jag på min Humax HD-box finns inga streck!

Kollade på demo på Media Markt i veckan. Pioneers 508XD med denna box inkopplad. Syntes där också men mest
vid scener med ljusblå himmel. Men strecken såg likadana ut---

Mjukvaran i boxen!?

Jag har PX700 och har inte noterat fenomenet. Ska hålla kollen på detta nu. Kan ju vara svårt att se om det bara är vid vissa färger.

Postad 28 februari 2008 - 09:08

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Ursäkta om ja avbryter, men "är" det den här boxen man ska ha om man vill ha HD-box från Canal Digital, även om man inte behöver inspelningsfunktionen?

Kanske bättre att du ställer frågan i den andra tråden om HD boxen, men nej jag tror inte att den andra boxen är helt värdelös. Den är betydligt tystare (låter inte alls). Kanske är det så att digitalljud via HDMI fungerar på den boxen (men är inte säker). Att ha inspelning i boxen kräver mer från mjukvaran, vilket jag tror ställer till det, med ett antal buggar i denna box.

Är man inte alls intresserad av inspelningen, så hade jag tagit den andra boxen. Sedan kan man ju undra varför man inte är det, går inte att vara utan :P

Postad 28 februari 2008 - 09:55

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Jag håller med que ovan. Är du det minsta intresserad av att göra någon form av inspelning bör du nog fundera på att ta PVR-HD-boxen. Den gamla HD-boxen är numera rätt ok, men det går inte alls att göra någon timer-inspelning på den. Enda sättet att spela in på den är att ställa in rätt kanal och låta den vara påsatt tills inspelningen har skett (och hålla tummarna för att den inte hänger sig). Att spela in från olika kanaler vid olika tillfällen, om man t.ex. är bortrest, är m.a.o. helt omöjligt.

Fast om du nu kan leva utan inspelning och bara vill ha HD så är den rätt ok i jämförelse med den nya. Det finns dock fortfarande massa småirriterande problem med den vilket du kan läsa mer om i trådarna för den boxen.

Redigerat av bkd, 28 februari 2008 - 09:58.

Postad 28 februari 2008 - 16:16

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0
Har ni problem med sträcken, även gröna så pröva sätt i en antenn kabel på terrest ingången.
Låter tokigt men pröva det, det funkar 3.5 gånger av 5 (den behöver inte vara ipluggad bara att den är satt i boxen).

Redigerat av Unregistered710b3906, 28 februari 2008 - 16:17.

Postad 28 februari 2008 - 17:10

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0

Jaha det var ju skitkul att man inte får digitalljud via HDMI nu när jag gått och köpt en Plasma och gett 2000 kr mer för att få en med optisk utgång för att slippa en optisk switch mellan alla prylar man har :P .........

Det är så här:

Jag kör analoga ljudkablar till TV:n samtidigt som jag kör DD via SPDIF till förstärkaren. Tycker det är den klart bästa lösningen eftersom jag då alltid får DD till hemmabioförstärkaren samtidigt som jag alltid för stereoljud till TV:n. Detta funkar bättre på PVR-boxen eftersom det analoga ljudet är klart högre än vad det var på den gamla HD-boxen.

Postad 28 februari 2008 - 17:46

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Jaha det var ju skitkul att man inte får digitalljud via HDMI nu när jag gått och köpt en Plasma och gett 2000 kr mer för att få en med optisk utgång för att slippa en optisk switch mellan alla prylar man har :P .........

Det är så här:

Jag kör analoga ljudkablar till TV:n samtidigt som jag kör DD via SPDIF till förstärkaren. Tycker det är den klart bästa lösningen eftersom jag då alltid får DD till hemmabioförstärkaren samtidigt som jag alltid för stereoljud till TV:n. Detta funkar bättre på PVR-boxen eftersom det analoga ljudet är klart högre än vad det var på den gamla HD-boxen.

Jag provade denna lösning i början, men det verkade som min TV inte accepterar ljud via analogingången samtidigt som man tar bild via HDMI, men om det fungerar så är det en bra lösning.

Postad 28 februari 2008 - 21:44

Unregistered326e4e65
  • Unregistered326e4e65
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tappar signal på både SAT1 och SAT2 någon gång då och då. Detta händer alltid på Eurosport och Eurosport2, frekvens 12476. Det spelar ingen roll vilken av koax-ledningarna som användes (SAT1 SAT2). Jag har Digiality´s LNB (quad), som jag köpte i januari som tidigt som jag fick HDD-boxen. Jag har ingen switch emellan utan koaxen går direkt LNB - HDDbox.
Är det någon som kan förstå om är ett problem i HDDboxen? Eller skall jag leta på annat ställe såsom i kontakter etc?

Postad 28 februari 2008 - 22:30

steninge
  • steninge
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Tappar signal på både SAT1 och SAT2 någon gång då och då. Detta händer alltid på Eurosport och Eurosport2, frekvens 12476. Det spelar ingen roll vilken av koax-ledningarna som användes (SAT1 SAT2). Jag har Digiality´s LNB (quad), som jag köpte i januari som tidigt som jag fick HDD-boxen. Jag har ingen switch emellan utan koaxen går direkt LNB - HDDbox.
Är det någon som kan förstå om är ett problem i HDDboxen? Eller skall jag leta på annat ställe såsom i kontakter etc?

Har du någon DECT-telefon eller basstation till den som befinner sig nära boxen?
För dom kan släcka ut signalen från LNB'n om mottagaren är dåligt skärmad och/eller antennsignalen är svag.

Postad 28 februari 2008 - 23:25

leris
  • leris
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
:) Jag är sÅÅÅ nöjd, sitter och tittar på TV med min nyinköpta HD-pvr box på min nyinköpta Samsung LE-46F86.. Jag tycker inte alls den låter illa, har iof min i ett skåp med lucka men när jag öppnar så låter det inte alls så farligt inte mer än min gammla pvr från samsung DTB-P850V 160GB (boxer). GRYM bild!!! :D

Postad 29 februari 2008 - 11:16

Mitzy
  • Mitzy
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej allihopa.
Fick nyss reda på att det finns en ny HDPVR från Technisat
500GB 4-Vägs Diseq Dubbla Conax Dubbla kortplatser
4500:-. utan abonnemangskrav!
Testaade den ca två timmar hittade inget negativt överhvudtaget!
Den är på inköpslistan!

Postad 29 februari 2008 - 12:09

bulbasor
  • bulbasor
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Hej allihopa.
Den är på inköpslistan!

Låter intressant. Var hittar du den? Modellbeteckning?

Postad 29 februari 2008 - 12:20

Mitzy
  • Mitzy
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
http://www.technisat...VB_S_,en,64-1-4

Postad 29 februari 2008 - 13:02

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Ska hämta min box i dag efter jobbet, undrar om det funkar att att köra boxen genom en switch eller måste man koppla direkt från lnb till boxen man har ju ingen lust att koppla om en fredags kväll ;) .

Postad 29 februari 2008 - 15:28

bulbasor
  • bulbasor
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
För mig fungerade det inte att koppla via switch. Fick koppla bort den och gå direkt till LNB:en

Postad 29 februari 2008 - 15:51

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Jag har fått signal via en DISEqC-switch och det var utgång A jag använde.

Postad 29 februari 2008 - 16:00

leadolfsson
  • leadolfsson
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Ska hämta min box i dag efter jobbet, undrar om det funkar att att köra boxen genom en switch eller måste man koppla direkt från lnb till boxen man har ju ingen lust att koppla om en fredags kväll ;) .

Ska funka bra om Du har kabeln till c+ boxen på A.
Jag undrar också om någon hört när nästa FW kommer?

Redigerat av leadolfsson, 29 februari 2008 - 16:02.

Postad 29 februari 2008 - 16:05

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

;) Jag är sÅÅÅ nöjd, sitter och tittar på TV med min nyinköpta HD-pvr box på min nyinköpta Samsung LE-46F86.. Jag tycker inte alls den låter illa, har iof min i ett skåp med lucka men när jag öppnar så låter det inte alls så farligt inte mer än min gammla pvr från samsung DTB-P850V 160GB (boxer). GRYM bild!!! :(

Min box nr 2 var också tyst i början, men efter 2 månaders användning har den börjat låta som en liten modellflygplan. Har de inte förbättrat fläkt konstruktionen i din box, kan den börja låda mer och mer efter några veckors användning. :unsure:

Postad 29 februari 2008 - 16:16

ssa
  • ssa
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Hej allihopa.
Den är på inköpslistan!

Var hittade du den till det priset ?

Specifikationerna för hårddisken låter ju intressanta...

Hard drive
Close-to-silent operation

Postad 29 februari 2008 - 16:45

Mitzy
  • Mitzy
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ny prispunkt f om 080301!
Har ej börjat distribueras i skandinavien ännu,
dvs med rätt pris!

Postad 29 februari 2008 - 17:33

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hej allihopa.
Den är på inköpslistan!

Inget negativt? ;) Den har ju jngen markmottagare :( !

Postad 29 februari 2008 - 18:46

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Ska funka bra om Du har kabeln till c+ boxen på A.
Jag undrar också om någon hört när nästa FW kommer?

Tack för svaren det funkade att köra vi switchen skönt att slippa ut och böka i kväll.
Boxen är väldigt tyst hoppas att det håller i sig.

Postad 29 februari 2008 - 21:50

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0
Jag kan inte hitta TV4 Science Fiction i listan. Den skulle starta ikväll. Har någon sett till den och på vilken plats?

Edit: Hittade förklaring på CD's hemsida: De lägger inte den förrän den 1/4, trots att den startar idag! Endast Viasat visar den från start enligt TV4.

Redigerat av agpath, 29 februari 2008 - 21:55.

Postad 29 februari 2008 - 22:03

Unregistered5794a5dc
  • Unregistered5794a5dc
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
det här fick jag som svar på fråga vilken frekvens (transpoder) kommer tv4 sci-fi ligga:

Hej och tack för ditt mail

För närvarande har vi inte fått någon information om på vilken frekvens TV4 SciFi kommer att ligga. Kanalen kommer att finnas tillgänglig fr.o.m. den 1 April. Den blir en s.k. Stand Alone-kanal, vilket innebär att man abonnerar på den separat till ett pris av 10 kr/mån.

Med vänlig hälsning
Frida Heikki
Canal Digital Kundservice
Tel: 0770-33 22 11
Fax: 08-772 27 77
http://www.canaldigital.se

Undrar vem som kommer att abonnera på den, .....

Postad 29 februari 2008 - 22:20

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
TV4 SciFi kommer väll de köpa som tycker VHS-kanalen TV 4 Guld duger. Det skulle varit den äkta SciFi -Channel de visar på SKY... då hade jag hostat upp tian omedelbart bums ;)

Redigerat av ruva, 29 februari 2008 - 22:22.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.