Spelar inte så stor roll egentligen. Blev mest nyfiken eftersom det inte fanns med i beskrivningen. Skivan kostade bara 20:- och är köpt för att lyssna på. Men lite klurigt som sagt, omslaget ser ut att vara det riktiga och inget demo/promo/test.Tyvärr kan jag inte vara mycket till hjälp med Karl Kanga men onekligen låter det som det är en tidig press du har, Dock brukar inte dessa ha det " vanliga " omslaget?
Postad 03 maj 2011 - 21:33
Postad 05 maj 2011 - 22:54
- The Who - The Who Sellout. UK -67 på Track Record. Förstapress, mono
- The Who - Who's Next. UK -71 på Track Record (Track Deluxe). "Bilbo" i runout. "In the Cloud" omslaget där det Amerikanska katalognumret syns svagt på framsidans övre vänstra hörn vilket senare korrigerades.
- The Who - Quadrophenia. UK -73 på Track Record (Track Deluxe Double) inklusive 22-sidig booklet. Tidig press med det matta omslaget.
- Rolling Stones - Beggars Banquet. UK -68. Förstapress på oboxad Decca med "Patents pending" på omsalgets baksida
- VA - Den Flygande Holländaren. SE -88 på EMI (har nu utgåvorna med blått, grönt och lila tryck). Suveräna tolkningar av Cornelis Vreeswijk.
- Nazareth - Rampant. DE -74. Med dollarsedelsigill. Har en utan sen tidigare.

Postad 06 maj 2011 - 09:50
Postad 06 maj 2011 - 12:02
Har precis anskaffat mig en riktig hiphop-juvel som är väldigt svår att få tag i, även på CD (!). Följande:

Kan starkt rekommenderas även för dem som inte normalt lyssnar på hiphop, svänger duktigt. På plussidan är givetvis att den är i riktigt fint skick. Utan tvekan värd 125:- (jag är inte säker på att de visste hur skev den prissättningen var). Nåja, bilder kommer när jag har tid.
Postad 07 maj 2011 - 08:16
Yay!! +800 lp nu tvättade i Knostibalja (pust!). Återstår att sortera i bokstavsordning....
Tompas Vinyler
Imponerad av sådan insats. Hur har du löst förvaringen. Blir ju motsvarande 10 fulla backar.
Postad 07 maj 2011 - 08:51
Postad 07 maj 2011 - 10:24
Inte så dum. Själv kör jag med IKEA Expedit 4x4 på vilken man kan stapla en 2x4 vid behov. Expedit är suverän för ändamålet och finns i en massa olika storlekar.Passar på att slänga in ett förvaringstips. Den här finns att köpa på Jysk! Ett vältränat vinylöga ser ju direkt vad den kan användas till, Bara att stapla flera på varandra när samlingen växer.

Redigerat av tomano58, 07 maj 2011 - 14:31.
Postad 08 maj 2011 - 11:28

Redigerat av Sidelakebob, 08 maj 2011 - 11:33.
Postad 08 maj 2011 - 13:16
Oops... inte så kul! Min står iaf på bästa sätt dvs med de långa hyllplanen horisontellt och "kottlingarna" vertikalt så tyngden är inget probelm. Svagheten är nog att den är lite ostabil i sidled. Min är något uppstyvad av de lister jag satt som stopp i bakplan på varje fack (hyllan saknar ju bakstycke) men man kanska skulle säkra den med ett kryss på baksidan...Expidit är ju en klassiker, Har två själv. Blir lite orolig ibland om den klarar tyngden bara.. Se inlägg 132 här i tråden.
Postad 08 maj 2011 - 13:25
Håller i detta nu på med att bygga mitt " Walk in closet " vinylrum! Ytan är 4 x 1.60. Bilder kommer givetvis när allt är klart!
Redigerat av Sidelakebob, 08 maj 2011 - 13:27.
Postad 08 maj 2011 - 13:54
Jo, IKEA rekommenderar ju att man fäster i väggen men det får vara för min del (nytapetserad fondvägg). Wow... en walkin closet! Så underbart najs, rena rama ölreklamenMina står som din men jag har två av den smalare modellen, Min lösning blev att även fästa i väggen just på grund av svagheten i sidled.
Håller i detta nu på med att bygga mitt " Walk in closet " vinylrum! Ytan är 4 x 1.60. Bilder kommer givetvis när allt är klart!

Postad 08 maj 2011 - 15:20

Postad 11 maj 2011 - 20:05
Så nu snurrar Eldkvarns - Kungarna från Broadway. Var har vinylen varit i hela mitt liv?

Postad 11 maj 2011 - 21:01
Fick min första skivspelare i födelsepresent idag!
Så nu snurrar Eldkvarns - Kungarna från Broadway. Var har vinylen varit i hela mitt liv?
Grattis! Bara att fråga på här i tråden angående vinyl om det är några funderingar, Mycket trevligt folk här.
Redigerat av Sidelakebob, 11 maj 2011 - 21:02.
Postad 12 maj 2011 - 14:47
Grattis! Bara att fråga på här i tråden angående vinyl om det är några funderingar, Mycket trevligt folk här.
Tack! Kan passa på och fråga, finns det någon skiva man absolut inte får missa? Som är sådär extra bra på vinyl?

Postad 12 maj 2011 - 15:18
Tack! Kan passa på och fråga, finns det någon skiva man absolut inte får missa? Som är sådär extra bra på vinyl?
Hur många som helst. Vad har du för musiksmak?
Postad 12 maj 2011 - 18:59
Hur många som helst. Vad har du för musiksmak?
Jag är allätare, har alltifrån CCR till Death Cab och Dylan.
Redigerat av Molgan^, 12 maj 2011 - 19:00.
Postad 12 maj 2011 - 21:27
Den enda skivan m Stray Cats som jag har. US orig från -82 med det mesta av plasten kvar runt omslaget. Tyvärr en cutout...
Lite Brian Setzer måste man ha i samlingen! Ett skivtips är den lite bortglömda Setzer LPn Live nude guitars, En skiva som man kan hitta för nån tjuga eller två.
Smakprov. http://www.youtube.c...h?v=swgvN2mhUkY
Redigerat av Sidelakebob, 12 maj 2011 - 21:31.
Postad 14 maj 2011 - 15:09
Machine head och meatloaf köpte sambon för 4:-/stück på second hand. Sådana priser gillas

Bifogad fil(er)
Postad 15 maj 2011 - 18:35
Jag är allätare, har alltifrån CCR till Death Cab och Dylan.
Lite gamla klassiker som är lätta att hitta i begagnatbackarna:
Police: Ghost in the Machine och Syncronicity
Sade: Promises
David Bowie: Lets dance och soundtracket till Cat People
Steely Dan: Aja och Gaucho
Nyare klassiker:
Radiohead The Bends och In Rainbows
Panthera: Vulgural display of powe
Refused: The shape of punk to come
Green Day: american Idiot
Porcupine Tree: In Absentia
Ett litet urval. Hoppas något ska smaka.

Postad 16 maj 2011 - 10:59
- The Beatles - Abbey Road för 50:-. Svensk förstautgåva i utmärkt skick.
- Marvin Gaye & Tammi Terrell - Easy för 20:-. Nästan ospelad men har lite vitt färgstänk på konvolutet, något som dock kan skrapas bort med lite tålamod. Riktigt bra skiva dessutom! Förstautgåva men jag tror inte att det finns några nyutgåvor så...
- John Lee Hooker - The blues vol. 4 för 20:-. Mycket fint skick. Tror möjligtvis att det är en svensk serie med blues-samlingsplattor. Har inte orkat undersöka det grundligare.
- Masta Ace - A long hot summer för 450:-. Dyr men i nyskick och riktigt lurig att få tag i så jag var tvungen att ta chansen när jag fick den.
- Mos Def & Talib Kweli are Black Star för 175:-. Mer eller mindre marknadspris och i mycket bra skick, dessutom är det förstautgåvan. Smålurig att få tag i så jag är nöjd.
- DJ Polo & Kool G Rap - Road to the riches för 80:-. Klistermärke med namn drog nog ner priset lite men efter en halvtimmes pillande och lite sprit så fick jag bort det och nu syns endast några få små klisterfläckar (tips för att få bort?). Klassiker!
- WAR - Love is all around för 70:-. Fint skick och ganska trevlig skiva men inget speciellt, ingen speciell utgåva heller. Lite småroligt omslag dock.
Min far hittade en promo av Alexis Korners Get off my cloud som, såvitt jag har förstått det, aldrig riktigt blev utgiven. Lite smådyr dock för 300:-.
Redigerat av Arcane, 16 maj 2011 - 11:01.
Postad 16 maj 2011 - 16:46
- The Who - The kids are alright. Tysk press (2LP) på Polydor, -79 i mycket bra skick. Inkluderar en snygg booklet o relieftryckta innerpåsar i form av filmkasetter. Skivan är soundtracket till filmen med samma namn.
- Alice Cooper - Billion dollar babies. US press på Warner, -73. Denna är helt komplett, dollarsedeln helt intakt och samlarkorten sitter fortfarande fast i omslaget. Bra skick till ett lågt pris, dock är ryggen i dåligt skick (vanligt på dessa album)

Postad 16 maj 2011 - 18:30
Postad 16 maj 2011 - 21:47
Grattis! Din Setzersamling växer stadigt.Trevliga skivor Tompa. Själv har jag äntligen lagt vantarna på en singel jag jagat i år.. Stray cats - Runaway boys på grön vinyl, En extremt liten upplaga tros ha pressats.
Postad 17 maj 2011 - 16:23
Grattis! Din Setzersamling växer stadigt.
Jo så är det. Stray cats är en lång kärleksaffär! Såg bandet första gången på tv 1981 som barn sen har det rullat på med många livegig och skivor genom åren. Här är klippet som startade allt. http://www.youtube.c...h?v=LNAb5-Ly68w
Postad 17 maj 2011 - 16:50

Record store day utgåva. Nr. 813 / 2600

Record store day utgåva. Nr. 63 / 1000

Flamimg lips promo bildsingel.

Beg, LP I fint skick. http://www.youtube.c...h?v=ttNbfvGsPk0
Postad 18 maj 2011 - 18:11
Postad 19 maj 2011 - 10:10
Redigerat av Arcane, 19 maj 2011 - 10:11.
Postad 19 maj 2011 - 13:07
Fick precis detsamma när jag köpte Street Dogs senaste. Original CD'n följde med om än bara i ett vitt pappfodral. Detta på Hellcat Records.Idag fick jag ett tecken på att vinyl fortfarande (eller kanske snarare på nytt?) blir taget på allvar. Jag fick hem Raphael Saadiqs nya album Stone Rollin' med posten och till min stora förvåning ligger det i fodralet en CD-skiva, visserligen i ett pappersfodral men en riktigt CD-skiva. Dvs. inte något som skivbolaget bränt och bara skickat med, inte heller en liten pappersbit med en kod och en länk på utan en ordentlig CD med tryck och det hela. Det skulle förvåna mig mycket om det inte är den riktiga CD-utgåvan bara utan fodral. Jag har köpt otaliga skivor där man får en nedladdningskod med men inte något som detta och som ni kan se har det haft en positiv effekt. Det ska även tilläggas att det inte handlar om ett litet indie-bolag som bara vill ha nöjda kunder utan om stora stygga Columbia. Är detta kanske en nya trend? Jag hoppas sannerligen det eftersom det ofta uppstår en konflikt mellan att vara vinylnörd men ändå kunna spela sin musik i iPoden. Sug på den.
Postad 19 maj 2011 - 15:53
Postad 19 maj 2011 - 16:00
"massa text"
Sug på den.
Det är en riktigt härlig trend i så fall.
Har sedan mitt vinylintresse väckts köpt två album där det även medföljt en cd-skiva (i vitt pappersfordal).
1. Katie Melua - The House (Dramatico)
2. Philip Selway - Familial (Warner Music)
Postad 19 maj 2011 - 18:10
Postad 20 maj 2011 - 17:26

Beg maxi från -85. Är nästan komplett vad gäller Jason Ringenbergs vanliga utgåvor nu. Spelar på sweden rock i sommar, Missa inte ni som ska dit!

Us press -79. Takoma records.

Ett av mina favoritband. Till för ett par veckor sedan var jag lyckligt ovetande om att denna pressats på vinyl., Någon som vet något om upplagan?
Trevlig helg!
Postad 20 maj 2011 - 23:30
Om inte en klassiker så iaf en riktig radioplåga i början av 80-talet med "Do You Really Want to Hurt Me"Lite ny Mayall + Boy George inköpt på loppis.

Jo, jag har den också...

Postad 21 maj 2011 - 07:25
Om inte en klassiker så iaf en riktig radioplåga i början av 80-talet med "Do You Really Want to Hurt Me"
![]()
Jo, jag har den också...
Skall nu lägga upp en ny flik. Har ju två Culture Club. OK -Lättviktig musik men kan också lyssna på sådant.
Glömde länka till radioplågan
http://www.youtube.c...h?v=2nXGPZaTKik
den Mayall-skiva som jag spelar oftast kan du se om du klickar på nedanstående länk
http://www.youtube.c...B37630405228D89
Åsså denna glöms ju inte bort
http://www.youtube.c...feature=related
När MAyall spelar med Peter Green så berörs jag-
Redigerat av Kronkan, 21 maj 2011 - 07:40.
Postad 21 maj 2011 - 08:58
Så sant såSkall nu lägga upp en ny flik. Har ju två Culture Club. OK -Lättviktig musik men kan också lyssna på sådant.

Här är ett klipp från en skiva med Arne Domnerus, Antiphone blues som jag kom över för 9:-

Postad 21 maj 2011 - 10:15
Ramlar man på den så är den ju ett givet köp.Så sant så
Här är ett klipp från en skiva med Arne Domnerus, Antiphone blues som jag kom över för 9:-. Makalös skiva som man nästan svävar till i soffan. En njutning att lyssna på.
Värmer upp inför Göteborgsvarvet med lite aggressivare musik. Just nu lite Cream. Har inte på senare år varit såslut ikroppen.Lyckats bara creama ut 1,5 mil ur kroppen. Sedan går det inte. Ibalnd stopp efter 5 km.
Sedan skall skall släkten från landet ligga över. Någon har riktigt kapacitet att göra bra tid. Kommer att peppa henna och själv fårjag vara nöjd omjag går runt innan popsnöret. Fysiskt är det roligare att vara 20 år.
Nu får Cream klara den fysiska uppladningen. Allt annat är för sent att rätta till.
http://www.youtube.c...h?v=Cqh54rSzheg
Postad 21 maj 2011 - 18:10
Bifogad fil(er)
Postad 21 maj 2011 - 18:53

Postad 22 maj 2011 - 12:30
Så sant så
Här är ett klipp från en skiva med Arne Domnerus, Antiphone blues som jag kom över för 9:-. Makalös skiva som man nästan svävar till i soffan. En njutning att lyssna på.
Riktigt trevlig musik! Tack för länken.
Kronkan, Är du i mål än?

Postad 22 maj 2011 - 12:58

Golden Earring är en US-utgåva från -80, en reissue av -74 US med annat omslag. Ett par uppgraderingar är med också (10CC o Roxy Music)
Mina första ex av Hawkwind, båda ser ut som UK på omslagen men skivorna är pressade i Italien. Space Rituals var ett riktig coolt album. Det går att veckla ut som på bilderna nedan.

Postad 22 maj 2011 - 13:04
Att det finns så mycket lidande. Både fysiskt och psykiskt. Något är fel. Bäst bland släkten blev en tjej som sprang på 1 tim och 30 min. Hon satte alla på plats. Om man ser till åldersklass och hänsyn till man och kvinna såslog Popsnöret mig med hästlängder. Hon har forskat djupt i saken. 2 tim och något över 20 minuter blev min tid. Blev dock bättre än jag själv väntat och framföralltså trodde nog många att jag skulle bryta.Riktigt trevlig musik! Tack för länken.
Kronkan, Är du i mål än?
Vinyl är roligare. Fick en Elvis för visad gästfrihet.
Postad 22 maj 2011 - 13:29
Allt är roligare än löpning...Vinyl är roligare. Fick en Elvis för visad gästfrihet.

Postad 22 maj 2011 - 13:36
Postad 24 maj 2011 - 18:01

Ännu en Opus3 Skiva inhandlad. Ska lyssna på den senare i kväll. Eric Bibb plattorna högre upp i tråden lät rusigt bra genom mina prylar, Köptips om man gillar den här typen av blues.
Bibb. http://www.youtube.c...feature=related
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar