over och utanför!
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 320GB 2010
(Spelkonsoler)
|
9
|
(140)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser |
Postad 22 May 2009 - 18:41
over och utanför!
Postad 22 May 2009 - 19:59
Postad 22 May 2009 - 21:10
Kan ju säga att jag beställde 4 spel á 2 ex av varje..dvs 8 st spel till mig o polarn...allt skickades den 29/4 och fick mina 2 ex av Little Big Planet den 5/5 redan...men resterande 6 spel har inte kommit fram...Hur går det gör er som beställde på zavvi? Var väl flera veckor sen ca.
Lite sega var dom allt, men jag fick 2 av 3 spel, och sen detta:
"We are sorry to advise that your order for Juiced 2: Hot Import Nights is no longer available at our suppliers.
Your order has been cancelled and no payment has been taken."
Jaja skitsamma tänkte jag, men så kommer ett till mail:
"Thanks for your request. Unfortunately it has not been possible to cancel your item(s) as it is being prepared for dispatch."
Lurigt läge, undrar vad som händer med den lilla hundringenjag har inte varit o grejat med ordern nånting.
Är det lika för nån annan?
Postad 22 May 2009 - 22:10
Fr.o.m lördag 23/5 kommer Media Markt i Högsbo och Bäckebol (Göteborg) att köra en "Ta 4 betala för 3"-kampanj. När man köper 4 olika produkter så får man den billigaste på köpet. Bör ju med andra ord även gälla spel
Var på Bäckebol idag och köpte Alone in the dark för 149:-
Kanske inte det bästa spel som finns men enligt mitt tycke lätt värt dom pengarna.
Postad 24 May 2009 - 18:06
Hittar den inte någonstans
Postad 24 May 2009 - 18:08
Det va roligare när man kunde köpa 2 spel för 299kr förra veckan + gratis frakt.
Postad 24 May 2009 - 19:45
Det va roligare när man kunde köpa 2 spel för 299kr förra veckan + gratis frakt.
Man kan inte få allt här i världen men gratis frakt kan jag bjuda på om du handlar för över 99 kr: aRiHd711. Kommer ny kod nu till veckan.
Postad 25 May 2009 - 13:36
Bioshock skickades 27/4. Fortfarande inte anlänt.
James Bond Quantum of solace skickades 7/5 kom fram 12/5.
Ferrari challenge har inte skickats änn då dem väntar på beställning från leverantören.
Var även nere på gamestop och tänkte byta in lite spel. Frågade vilka som vart exkluderade så expediten kollade på deras stora affisch som inte gav nån info om det och drog till med att bara sportspel från -08 och tidigare var exkluderade. Så jag slänger upp Ratchet och clanck Quest for booty, Unreal Tournament 3 och guitar hero: Aerosmith. Medans killen i kassan försökte slå in mitt bokningsex på Infamous så såg jag att det låg en lista på deras disk som sa att man inte fick byta in Unreal 3. Som tur var så körde han bara med streckkoden på dem andra spelen så datorn sa aldrig ifrån. 15min senare gick jag glatt ut med kvittot=)
Postad 25 May 2009 - 14:44
Bioshock skickades 27/4. Fortfarande inte anlänt.
Kanske dags att göra en reklamation?
Postad 25 May 2009 - 14:49
Fick min Bioshock PS3 efter en veckan (skickades 29/4) men Civ:Rev har fortfarande inte anlänt. Reklamerade precis.
Postad 25 May 2009 - 15:02
Little Big Planet kom dock fram inom några dagar.
Man kan inte reklamera förrän det gått 1 månad, vilket blir inom ett par dagar.
Postad 25 May 2009 - 15:45
Postad 25 May 2009 - 20:57
Jag beställde ca 60 spel förra super måndagen (3 veckor sen), och saknar 10 av dem. Tänkte reklamera när det gått 30 dagar.
60 spel? Det var som fan.
Postad 26 May 2009 - 20:28
Postad 26 May 2009 - 23:40
60 spel? Det var som fan.
Han skall väl sälja dem, håll utkik på blocket och tradera, brukar alltid finnes en massa snikna människor som uttnyttjar andra människors okunskap!
Postad 27 May 2009 - 07:47
Bara för att man har ett sinne för affärer, så innebär de väl knappast att man behöver vara sniken.
Postad 27 May 2009 - 14:15
Han skall väl sälja dem, håll utkik på blocket och tradera, brukar alltid finnes en massa snikna människor som uttnyttjar andra människors okunskap!
tycker faktiskt man gör folk en tjänst samtidigt som man tjänar lite på det själv annars så kan man ju säga så om varenda vinstdrivande företag här i världen
Postad 27 May 2009 - 14:25
Älskar den svenska mentaliteten... Not.
Anyways, spelbutiken.se gör exakt likadant som maximm. Dvs, köper billigt från England för sälja vidare sen. Riktigt irriterande för oss som hatar den röda censurblaffan som UK har.
Postad 27 May 2009 - 14:32
I Sverige får man inte tjäna lätta pengar. Så är det ju.
Älskar den svenska mentaliteten... Not.
Anyways, spelbutiken.se gör exakt likadant som maximm. Dvs, köper billigt från England för sälja vidare sen. Riktigt irriterande för oss som hatar den röda censurblaffan som UK har.
vore kul å se honom att säga till en målare/snickare att han är sniken för han utnyttjar folk som inte kan göra saker själv
Postad 27 May 2009 - 14:56
Ehhh, om du tycker det är sniket att använda de inbyteskampanjer som Gamestop har så är du välkommen att fortsätta köpa spel för dyra pengar. Jag tjänar på det, GameStop tjänar på det, Zavvi tjänar på det.
Dom enda förlorarna är sådana som du som trackar ner på andra för att de använder de erbjudanden som finns.
Sen händer det att jag säljer spelet vidare, exempelvis om jag fått ett recensionsex av samma spel.
Har för övrigt ett Infamous över, special ed m uncharted 2 beta. Säljer då jag redan är halvvägs in i spelet
Redigerat av maximm, 27 May 2009 - 14:55.
Postad 27 May 2009 - 15:20
Redigerat av kerren, 27 May 2009 - 15:47.
Postad 27 May 2009 - 15:30
Lol, ligger två st på £10 på ebay.co.uk
Redigerat av maximm, 27 May 2009 - 15:32.
Postad 27 May 2009 - 15:40
Redigerat av kerren, 27 May 2009 - 15:46.
Postad 27 May 2009 - 15:46
Redigerat av kerren, 27 May 2009 - 15:47.
Postad 27 May 2009 - 15:47
Fan va OT det blev då, dags att rymma från forumpolisen.
Postad 27 May 2009 - 15:52
var dock bara ett prisexempel för vad nöje kostar alltså ca 50kr timmen allt bättre än det är okej så en betanyckel till ett spel jag kommer spela kanske 3 timmar är värt 100 kr för mig
Postad 27 May 2009 - 16:12
3 timmar? Lär ju bara vara uppvärmingen.ett spel jag kommer spela kanske 3 timmar är värt 100 kr för mig
Postad 27 May 2009 - 16:15
3 timmar? Lär ju bara vara uppvärmingen.
med tanke på mitt spelhumör senaste tiden så vet jag inte om det blir mycket mer
Postad 29 May 2009 - 02:06
Ehhh, om du tycker det är sniket att använda de inbyteskampanjer som Gamestop har så är du välkommen att fortsätta köpa spel för dyra pengar. Jag tjänar på det, GameStop tjänar på det, Zavvi tjänar på det.
Dom enda förlorarna är sådana som du som trackar ner på andra för att de använder de erbjudanden som finns.
Sen händer det att jag säljer spelet vidare, exempelvis om jag fått ett recensionsex av samma spel.
Har för övrigt ett Infamous över, special ed m uncharted 2 beta. Säljer då jag redan är halvvägs in i speletNågon som är sugen?
Så du tänker byta in 60 st spel, så vad skall du göra med alla spelen du byter till dig, sälja kanske????
Finns ju en anledning till att det står att erbjudandet bara gäller ett spel och en gång per kund, du måste väl förstå att dessa kampanjer tjänar dom inte speciellt mycket på utan är bara pr för att dra in kringförsäljning.
Tycker inte att det är sniket alls att använda kampanjen till för vad den är, att byta till sig 1 ex av ett spel och spela det.
Men att byta in 60 st för att sedan sälja vidare är inte bara sniket utan också bidrar till att dessa butikers erbjudande försämras om än inte upphör av ovanstående anledning.
För att förtydliga, så fort de börjar förlora för mycket pengar på kampanjerna så ändrar dom formatet eller kanske i värsta fall upphör helt.
Har själv använt dessa erbjudanden ett par ggr, vore synd om personer som du förstör denna möjlighet.
Ganska enkelt om man tittar utanför sin värld och tänker lite vidare!
Redigerat av JohnnyMann, 29 May 2009 - 02:09.
Postad 29 May 2009 - 02:40
Redigerat av belzebubb, 29 May 2009 - 03:23.
Postad 29 May 2009 - 05:15
Så du tänker byta in 60 st spel, så vad skall du göra med alla spelen du byter till dig, sälja kanske????
Finns ju en anledning till att det står att erbjudandet bara gäller ett spel och en gång per kund, du måste väl förstå att dessa kampanjer tjänar dom inte speciellt mycket på utan är bara pr för att dra in kringförsäljning.
Tycker inte att det är sniket alls att använda kampanjen till för vad den är, att byta till sig 1 ex av ett spel och spela det.
Men att byta in 60 st för att sedan sälja vidare är inte bara sniket utan också bidrar till att dessa butikers erbjudande försämras om än inte upphör av ovanstående anledning.
För att förtydliga, så fort de börjar förlora för mycket pengar på kampanjerna så ändrar dom formatet eller kanske i värsta fall upphör helt.
Har själv använt dessa erbjudanden ett par ggr, vore synd om personer som du förstör denna möjlighet.
Ganska enkelt om man tittar utanför sin värld och tänker lite vidare!
de kör ju kampanjerna på vart och vartannat spel 60 spel räcker till 20 inbyten vilket går snabbt när det är utspritt till alla 3 konsoler och jo de tjänar en hel del oftast särskilt här nere i Skåne då de fortfarande inte säljer något begagnat (ps3) spel för under 199kr.
Postad 29 May 2009 - 08:43
Alone in the dark för 99:- hos webhallen
Postad 29 May 2009 - 08:44
Lair fortfarande kvar till samma pris..
Kan ju vara bra för inbyte om inte annat.. dock så får man nog passa sig så inte game och gamestop börjar exkludera <150:- nypris-på-webben titlar..
När jag bytte in army of two + lair + ratchet and clank mot Infamous så var det en "jaha, orginella spel, precis köpt dom eller?" ungefär bakom disken
Gick och tittade i hyllan och såg att det stod cirka 25-30 ex av varje av dessa... Dom måste ha sjukt svårt att bli av med alla ex av dessa spel.
Postad 29 May 2009 - 08:45
maximm har väl vad jag vet blivit portad från en del Game/Gamestop butiker pga detta. Vilket ju dock inte verkar hjälpa.
Lol, vad har du fått det ifrån? GameStop är jag bra vänner med allihopa och Game är lika trevliga de med. De gillar när jag kommer in med spel, är det nåt de inte gillar sätter de upp det på exkluderingslistan. Du kanske tog mitt skämt tidigare på allvar haha.
Postad 29 May 2009 - 08:54
Hmm, ja då måste du fått nån specialare, alla gånger utom en har dom inte accepterat importspel som jag kommit med...Lol, vad har du fått det ifrån? GameStop är jag bra vänner med allihopa och Game är lika trevliga de med. De gillar när jag kommer in med spel, är det nåt de inte gillar sätter de upp det på exkluderingslistan. Du kanske tog mitt skämt tidigare på allvar haha.
Men det kanske skiljer från spel till spel, vissa "import" kanske har samma kartong/streckkod som dom i sverige?
Men oftast brukar det ju vara svensk manual / svensk flagga med info på baksidan av kartongen...
Postad 29 May 2009 - 09:26
Postad 29 May 2009 - 10:20
De importspel jag kommit med (UK) har de inte kunnat hitta i systemet, så de har slagit in den som den svenska motsvarigheten istället. Kanske har trevligare personal här nere i söder?
Samma här i Göteborg. Har aldrig haft något problem med importspel till inbyte vare sig hos Game eller Gamestop. Precis som du säger så knappar dom bara in spelet för hand om det inte gick att scanna in spelet.
Och så har jag precis gjort en reklamation hos Zavvi då jag saknar flera spel som skickades den 29/4 som inte har kommit fram. Dom skickar tydligen hem nått formulär som man ska fylla i och skicka tillbaka. Det var väl ett par till här som också saknade spel från Zavvi va?
Redigerat av Goyt, 29 May 2009 - 10:21.
Postad 29 May 2009 - 16:17
http://www.ebgames.s...H_metallica.pdf
Postad 30 May 2009 - 08:44
Postad 30 May 2009 - 14:52
Guitar Hero World Tour setet (trummor, mikrofon, gitarr, spel) + Metallica + gitarr för 4 inbytes spel och 999kr. Rätt schysst deal om man är ute efter grejerna. Har precis använt erbjudandet.
slog till på en gång! tyvärr så va gh wt slut i kista men det ska komma in i veckan, så man får värma upp med gh 'tallica =)
bytte in nhl 09, gh:aerosmith, grid och re5, rätt nöjd med det =)
Postad 30 May 2009 - 16:35
Guitar Hero World Tour setet (trummor, mikrofon, gitarr, spel) + Metallica + gitarr för 4 inbytes spel och 999kr. Rätt schysst deal om man är ute efter grejerna. Har precis använt erbjudandet.
Tackar för tipset!
Postad 01 June 2009 - 06:19
Redigerat av Dogie, 01 June 2009 - 06:19.
Postad 03 June 2009 - 13:06
Jag vill köpa Motorstorm : Pacific Rift och jag letar efter den billigast affären att hitta den på.
Hade planerat att köpa den på www.play.com men den var slut i lager där.
Någon annan som vet en sida eller affär att rekomendera?
Tack
Postad 03 June 2009 - 13:30
Är Axelmusic svenskt, eller är det engelskt?
Tänkte kolla så ja inte beställer från usa o de blir fel med online.
Tack
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Playstation 4
333 filmer
28 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?