* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *
2236 svar till detta ämne
Postad 26 February 2009 - 10:40
Unregistered1fbed4ce
-
Unregistered1fbed4ce
-
Användare
-
-
131 inlägg
Trevligt att du fick det att fungera Blackis. Allt är ju inte glasklart med hur man får igång en skin till Popcorn Hour, hade själv också jobbigt att få till det. Kändes att det behövdes en bättre guide 
Ja det behövdes verkligen. Återigen... Fint jobbat  . Har under morgonen mappat om i min popp. Har lagt tex Planet Earth serien på detta vis: P:\Video\Planet Earth Caves 2006\Planet.Earth.mkv. Jag fick då upp 2st mappar med samma bild och info. Varför dom 9 andra filerna inte visar sig har jag inte luskat ut ännu. Men det är väl bara att börja döpa om och lägga dom alla i en och samma mapp och döpa filerna till vad avsnitten heter. Ska prova detta och återkommer. Undrar om det är mappen som filen ligger i eller filens namn som det söker info om på IMDB. Men det visar sig snart.
Postad 26 February 2009 - 13:21
Forsbergtrubbel
-
Forsbergtrubbel
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Bästa sättet enligt mig är att FTPa in på hårddisken, skriv ftp://IP och så anger du ftpuser som användarnamn och 1234 som lösenord. IP är det IP-nummer som tilldelats till din popcorn. Det är mycket smidigare om du använder en FTP-klient som t.ex. FlashFXP istället för IE eller Firefox.
Jag har laddat ner Flash FXP och har börjat tanka över filer via det men kommer bara upp i en hastighet på 6,32 - 6,40 mb/s, ska det inte gå fortare?
Postad 26 February 2009 - 13:41
Unregistered1fbed4ce
-
Unregistered1fbed4ce
-
Användare
-
-
131 inlägg
Jag har laddat ner Flash FXP och har börjat tanka över filer via det men kommer bara upp i en hastighet på 6,32 - 6,40 mb/s, ska det inte gå fortare?
Ca 50Mbit/s tycker jag verkar vara ok för FTP. Jag har typ den samma.
Postad 26 February 2009 - 13:50
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
Ett tips på Gratis FTP client som är väldigt bra ... FileZilla som dessutom är av portable version.
Redigerat av Biggles2002, 26 February 2009 - 13:50.
Postad 26 February 2009 - 13:52
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
r_o_n:
Det ska vara i princip samma ändringar som till A-100, kolla den! Det bör komma mer info under dagen!!
Direktlänk A-110 firmware 090125
Tack för svaret. Har uppgraderat nu, ingen direkt synbar skillnad iaf. Sitter och plöjer i A-100-tråden efter en sammanställning på vad uppgraderingen innehåller. Tråden är på 250 sidor enl. min sidlängd. Har du någon koll på var man hittar listan?
Postad 26 February 2009 - 14:04
Chest
-
Chest
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Postad 26 February 2009 - 14:26
Forsbergtrubbel
-
Forsbergtrubbel
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Ca 50Mbit/s tycker jag verkar vara ok för FTP. Jag har typ den samma.
Jag bytte till FileZilla och det värkar bra, men kommer fortfarande bara upp i små hastigheter, mellan 6-7mb/s och PCH ska äll klara mycket mera än så, nån som har tips på vad det kan vara? öppnade ftp port i routern och då ökade de det med 0,2 MB/S men de fattas ju typ 40 MB/S.
Postad 26 February 2009 - 14:41
Bushdoctor
-
Bushdoctor
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Jag bytte till FileZilla och det värkar bra, men kommer fortfarande bara upp i små hastigheter, mellan 6-7mb/s och PCH ska äll klara mycket mera än så, nån som har tips på vad det kan vara? öppnade ftp port i routern och då ökade de det med 0,2 MB/S men de fattas ju typ 40 MB/S.
Han menade 50 Megabit och du snackar om Megabyte, du får ta 50mbit och dela det med 8 för att få fram hur många Mb/s du överför i. 50/8 = 6,25 Mb/s. Så den hastighet du överför i är helt okej.
Postad 26 February 2009 - 15:01
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
http://www.popcornho...15-POP-403.html
för realease notes
Se där, vad bra. Tack.
Postad 26 February 2009 - 18:27
Forsbergtrubbel
-
Forsbergtrubbel
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Den första uppdateringen fungerade finfint (Firmware) men när ja nu ska uppdatera myihome,samba och ni vet det där kittet så kommer jag till accetpera sidan och när ja trycker i agree så laddar den i 2 minuter (snurrande blomman i vänstra hörnet) och sedan får jag felmeddelande, Förfrågan kunde inte utföras, tryck return för att återgå till tidigare skärm, vad gör jag för fel?
kan heller inte komma åt share på PCH via nätvärket.
Har testat att starta om men de hjälper inte
(edit)
ska ju ta 13 tim att ladda ner 56,5 mb från Popcorns hemsida ochså, kuuul,
EDIT: fick tag på det på det från en länk lite högre upp.
Redigerat av Forsbergtrubbel, 26 February 2009 - 19:28.
Postad 26 February 2009 - 19:48
Popcorn Hour
-
Popcorn Hour
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Går det att använda vilket trådlöst nätverkskort som helst till A-110 eller måste man använda Popcorn Hours egna ? https://www.prisjakt...kt.php?p=381411Erfarenheter?
Postad 26 February 2009 - 22:15
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Hmm, håller på och uppdaterar min popcorn, tagit 10min och inget händer... blomman har stannat.... undra om man ska starta om Popcornen nu och försöka igen...hoppas inget händer nu
Uppdaterat... nu börjar det hända något...tur att jag inte startade om popcornet. Det går sakta, kanske för att flera uppdaterar runt om i världen just nu
Omstartad.. Men nu ser man inte HDD... hmm. Måste man göra nåt för att kunna se HDD nu?
Omstart igen, och nu fortsätter installationen att installera NMT programmen, men får samma felmeddelande som Forsbergtrubbel, att det inte gick, tryck på Return för att återgå. Var hittar jag NMT programmen att installera från sticka?
Nu har jag kört från sticka och allt fungerar bra... puh... nervöst med Popcorn som vanligt... Påtanke på att jag fått lämna in min gamla Popcorn på Service i ca 5veckor så är jag nu glad att allt är ok
Redigerat av Midnight, 26 February 2009 - 22:54.
Postad 26 February 2009 - 22:46
Unregistered1fbed4ce
-
Unregistered1fbed4ce
-
Användare
-
-
131 inlägg
Hmm, håller på och uppdaterar min popcorn, tagit 10min och inget händer... blomman har stannat.... undra om man ska starta om Popcornen nu och försöka igen...hoppas inget händer nu
Uppdaterat... nu börjar det hända något...tur att jag inte startade om popcornet. Det går sakta, kanske för att flera uppdaterar runt om i världen just nu 
Omstartad.. Men nu ser man inte HDD... hmm. Måste man göra nåt för att kunna se HDD nu?
Omstart igen, och nu fortsätter installationen att installera NMT programmen, men får samma felmeddelande som Forsbergtrubbel, att det inte gick, tryck på Return för att återgå. Var hittar jag NMT programmen att installera från sticka?
To download the firmware manually you can use one of these mirrors: http://rapidshare.co...01...OP-403.ziphttp://rapidshare.co...01...OP-403.ziphttp://www.luckyy.co...-15-POP-403.zipOch som torrent http://www.mininova.org/tor/2324041Ta det det lugnt och kom ihåg att packa upp mappen som filerna ligger i och flytta alla filer som ligger i mappen til roten av eran USB sticka
Redigerat av Unregistered1fbed4ce, 26 February 2009 - 23:18.
Postad 27 February 2009 - 02:00
tracid
-
tracid
-
Amatör
-
-
75 inlägg
har testat myiHome lite nu, hittar mkv filer men inga iso/img filmer syns, måste man ändra nått?'
har testat att byta namn på filen till avi men då funkar den inte att spela
vill köra moviejukebox genom myihome, blir ricktigt snyggt biblotek, men om det inte stöder img/iso så åker det i papperskorgen
Redigerat av tracid, 27 February 2009 - 02:36.
Postad 27 February 2009 - 08:58
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
tracid:MyIhome kör via HTTP protokollet och har därför inget stöd för ISO/IMG som jag förstått det! Du får köra dina ISO/IMG via SMB så blir det inget problem.
Postad 27 February 2009 - 12:08
Unregistered1fbed4ce
-
Unregistered1fbed4ce
-
Användare
-
-
131 inlägg
Jaha då va det kört då ! Efter uppdateringen igår så kan jag inte längre titta på mina MKV filer. Eller jo det kan jag. Häng med här nu... Från att jag dragit ur strömmen ur min A110:a så fungerar vilken fil jag än väljer. Säg nu att jag tittar på filmen The Fall och den filmen tar slut och sedan ska jag välja en annan mkv, så startar inte filen (vilken vi kan säga är ett avsnitt av Lost). Det jag får göra då är att dra ur strömmen och starta om poppen. Det resulterar i att jag återigen kan välja Lost mkv fil som då startar som den ska. Läste någon stans att det bara skulle vara att ta bort mappen som man skapat när man installerade moviejukebox. Har inte hunnit kolla detta men återkommer senare. Edit: Har nu tagit bort mappen som jag använde till moviejukebox och verkar faktiskt vara så att det är där det låser sig på något vis. Tekniskt sätt kan jag inte gå in på för jag har inte den blekaste aning om varför det blir så här. Om något ändrar sig inom detta ämne så återkommer jag.
Redigerat av Unregistered1fbed4ce, 27 February 2009 - 14:11.
Postad 27 February 2009 - 14:19
osvanberg
-
osvanberg
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Kan nog tyvärr va Tv som spökar LG7000 har problem med 24p återgivningen........... Google på det så hittar du mer info och tester Jag kopplade via HDMI till dvi till datorskärmen och då fick jag bild, jag har intern hårddisk men den formaterade jag innan i datorn, har i alla fall fått igång den nu på tven efter att ha ändrat format och kollade igår på en x264 film
, men trots att jag har testat 23,9 nått, 24,30,50,60 HZ så blir inte bilden helt laggfri, bäst är den på 24HZ och sämst 30 och 50 HZ. på 60 HZ så blir ljudet nåra milli sekunder efter och det är störande
Laggen eller Hacken i bilden kommer oftast vid nytt scen (kamera vinkel) byte, eller 1 sekund efter ett scen byte,sen flyter oftast resten av scenen jättefint till nästa scenbyte elelr kameravinkel lagget är inte så tydligt med det är endå märkbart om man tänker på det. Någon som har haft liknande problem? Jag är inte den värdens mest tekniska så ni får ursäkta om ja låter dum.
utrustning: LG 47 7000, samsung 750gb intern hårdisk i popcorn hour som formaterades av PC Medföljande HDMI kabel till PCH Optisk kabel till ett Lg Hemmabiosystem som ej går att justera delay på ljud.
Har även två frågor om Själva popcorn hour systemet. när ja går in på tex Undertexter.se via PCH så blir sidan helt konstig och det går inte direct ladda ner nån undertext, Går det att fixa?
Hur får jag mina x264 filmer att ses som framsidan på ett foderal när ja bläddrar, se exempel från Youtube
Tackar för svar. sorry för stavfel 
Postad 27 February 2009 - 19:01
Unregistered4ca4111b
-
Unregistered4ca4111b
-
Användare
-
-
113 inlägg
Klistrade trådar är bra men när dom blir för stora så kan det bli problem.
Har problem med min PH A-110 med intern HD (1tb).
Hade problem när jag köpte den men efter nån dag så fixade det sig och den har funkat bra med diverse tv-serietittande och h264-format.
Tidigare idag så tittade jag på en film (en vanlig avi) och märkte att ljudet försvann. Enheten reagerade inte heller på fjärrkontrollen så jag stängde av den.
Nu får jag ingen bild alls när jag startar den. Den startar(den gula lampan tänds) och man hör hur HD:n spinner upp men får ingen bild på TV:n. Bara svart. Den reagerar inte heller på fjärrkontrollen, det går inte att stänga av den eller nått sånt. Det går inte heller att ändra TV-mode.
Har ingen USB-drive så jag har inte kunnat flasha om firmware men hur komemr det funka?
Får ju ingen bild överhuvudtaget. Hur ska man se när det är klart osv?
Nån som haft liknande problem och vet hur man kan lösa det? Ska väl köpa en USB-drive men tänkte kolla här först.
Redigerat av Unregistered4ca4111b, 27 February 2009 - 19:13.
Postad 27 February 2009 - 19:30
Unregistered0ad6fe96
-
Unregistered0ad6fe96
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
I denna tråd var det typ liknande problem några hade, http://www.networked...d.php?tid=13787
Postad 27 February 2009 - 19:36
Unregistered4ca4111b
-
Unregistered4ca4111b
-
Användare
-
-
113 inlägg
I denna tråd var det typ liknande problem några hade,
http://www.networked...d.php?tid=13787
Inte samma problem. Min skärm är helt svart, kommer inte nått när man startat Popcornen. Sen stod det ju inte heller någon lösning på den tråden verkade det som. HAr provat att starta utan HD osv men samma sak.
Postad 27 February 2009 - 21:32
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Wofser:Det är ju verkligen svårt att veta exakt vad som kan ha hänt. Själv hade jag testat att ansluta den via någon annan utgång, tex Composit (m Scart adapter). Detta låter i mina öron som om något hänt med din HDMI inställning på maskinen. Om det inte skulle hända något efter test av de andra portarna så kan man ju testa en Recovery installation, men då ska alla andra vägar vara uttömda... Kommer du åt din PCH via nätverket via SMB, alltså som nätverksdisk??? Gör du det så kan du även gå in via Web-access o kolla inställningarna. Kolla här!!, testa att gå in i "Preferences" eller "Audio/Video" och kolla!! Lycka till!!
Postad 28 February 2009 - 09:34
piraya01
-
piraya01
-
Användare
-
-
150 inlägg
fan va gött! SMB i nya mjukvaran rockar!  hur var det med automagiska skärmuppdatering, 24p, 29hz vs 50hz osv?
Bifogad fil(er)
-
PCH.jpg 11.7K
2 Antal nerladdningar
Redigerat av piraya01, 28 February 2009 - 09:39.
Postad 28 February 2009 - 14:15
Euns
-
Euns
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Kör idag XBMC på min gamla trotjänare XBOX1. Allt fungerar klanderfritt, men jag kan ju inte spela upp högupplösta filmer.
Antar att det finns några stycken här som gjort detta byte tidigare. Klarar PCH av allt som jag kan göra i XBMC? Finns det några ytterligare fördelar förutom möjlighet att spela upp högupplöst?
Har en Panasonic-TV och läste någonstans att det kunde skapa problem, någon här som kör Pana, och hur fungerar det i så fall?
Klarar PCH av att spela upp rar-filer, alltså att de packas upp medan man spelar dem (detta klarar nämligen XBMC galant)
Postad 28 February 2009 - 21:06
Unregistered1fbed4ce
-
Unregistered1fbed4ce
-
Användare
-
-
131 inlägg
Klarar PCH av att spela upp rar-filer, alltså att de packas upp medan man spelar dem (detta klarar nämligen XBMC galant)
Nej den tar inte .rar filer  . Men annars så är det en fantastisk liten maskin enligt mitt tycke.
Postad 28 February 2009 - 21:23
Unregistered1fbed4ce
-
Unregistered1fbed4ce
-
Användare
-
-
131 inlägg
Jaha då va det kört då ! Efter uppdateringen igår så kan jag inte längre titta på mina MKV filer. Eller jo det kan jag. Häng med här nu... Från att jag dragit ur strömmen ur min A110:a så fungerar vilken fil jag än väljer. Säg nu att jag tittar på filmen The Fall och den filmen tar slut och sedan ska jag välja en annan mkv, så startar inte filen (vilken vi kan säga är ett avsnitt av Lost). Det jag får göra då är att dra ur strömmen och starta om poppen. Det resulterar i att jag återigen kan välja Lost mkv fil som då startar som den ska. Läste någon stans att det bara skulle vara att ta bort mappen som man skapat när man installerade moviejukebox. Har inte hunnit kolla detta men återkommer senare.
Edit: Har nu tagit bort mappen som jag använde till moviejukebox och verkar faktiskt vara så att det är där det låser sig på något vis. Tekniskt sätt kan jag inte gå in på för jag har inte den blekaste aning om varför det blir så här. Om något ändrar sig inom detta ämne så återkommer jag.
Ja det verkar vara så att det är viktigt att välja rätt väg i moviejukebox när man väljer var filerna ligger i poppen. Poppen i mitt nätverk ska tydligen redovisas på följande vis då jag ska bläddra fram i moviejukebox var mina filer finns: \\PCH\share\Video och inte som jag hade tidigare P:\Video. Efter att jag ändrade på detta så har samtliga mina filer återigen börjad fungera via moviejukebox (peppar peppar). Via länken så finns det lite mer info om detta: http://code.google.c...Q_VideoWontPlay
Redigerat av Unregistered1fbed4ce, 28 February 2009 - 21:35.
Postad 28 February 2009 - 21:29
Pinnen303
-
Pinnen303
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
När jag för över via Flashftp kommer jag på sin höjd upp i 1 MB/s. Har provat att stänga av allt som kan tänkas störa men inget hjälper för att få upp hastigheten. Tips...?
Postad 28 February 2009 - 21:45
Unregistered1fbed4ce
-
Unregistered1fbed4ce
-
Användare
-
-
131 inlägg
När jag för över via Flashftp kommer jag på sin höjd upp i 1 MB/s. Har provat att stänga av allt som kan tänkas störa men inget hjälper för att få upp hastigheten. Tips...?
Ca 8Mbit/s med andra ord. 1x8= 8 Mbit enkelt räknat. Ja det låter lite dåligt. Kör du med kabel eller trådlöst? Vad har du för router o.s.v ? Jag kör via kabel via min D-Link 655 och kommer via FTP(CuteFTP) upp i ca 55-60 Mbit = ca 6,8 MB/s. Via SMB så hamnar jag på ca 35-40 Mbit/s. Dessa siffror gäller när ingen annan trafik går via routern.
Redigerat av Unregistered1fbed4ce, 28 February 2009 - 21:46.
Postad 28 February 2009 - 21:52
Pinnen303
-
Pinnen303
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Ca 8Mbit/s med andra ord. 1x8= 8 Mbit enkelt räknat. Ja det låter lite dåligt. Kör du med kabel eller trådlöst? Vad har du för router o.s.v ?
Jag kör via kabel via min D-Link 655 och kommer via FTP(CuteFTP) upp i ca 55-60 Mbit = ca 6,8 MB/s. Via SMB så hamnar jag på ca 35-40 Mbit/s. Dessa siffror gäller när ingen annan trafik går via routern.
Tack för svaret. Jag kör trådlöst och då är det kanske inte så tokig hastighet. Kör också Dir 655.Har dock inte provat med kabel då det är just alla kablar jag vill slippa. Har förresten en fråga ang koppling till tv. Har en tjock-tv med endast scart. Är det enda alternativet då s-video eller finns det annan lösning. Min s-video strular och jag får bara färg om jag joxar med kontakten i PHC:n. Den sitter ganska löst och om jag sätter i den helt blir det ingen färg.
Redigerat av Pinnen303, 01 March 2009 - 01:04.
Postad 01 March 2009 - 14:38
Ampa69
-
Ampa69
-
Användare
-
-
123 inlägg
Nej den tar inte .rar filer . Men annars så är det en fantastisk liten maskin enligt mitt tycke.
jo om du installerar Llink på din interna hårddisk eller på din dator om du inte har intern disk...
Postad 01 March 2009 - 19:23
Pinnen303
-
Pinnen303
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Nu har jag kört från sticka och allt fungerar bra... puh... nervöst med Popcorn som vanligt... Påtanke på att jag fått lämna in min gamla Popcorn på Service i ca 5veckor så är jag nu glad att allt är ok
Hur lång tid tog det? Min har stått stilla nu i en bit över 30 min. "Blomman" har inte rört sig alls. Däremot så blinkar min trådlösa nätverksstickan.
Postad 02 March 2009 - 16:04
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Hur lång tid tog det? Min har stått stilla nu i en bit över 30 min. "Blomman" har inte rört sig alls. Däremot så blinkar min trådlösa nätverksstickan.
Nja, det tog väl ca 20-30min men då med fast lina och inte trådlöst... tycker du ska vänta
Redigerat av Midnight, 02 March 2009 - 16:04.
Postad 02 March 2009 - 16:32
Unregistered29740
-
Unregistered29740
-
Amatör
-
-
85 inlägg
fan va gött! SMB i nya mjukvaran rockar! hur var det med automagiska skärmuppdatering, 24p, 29hz vs 50hz osv?
De vill ja gärna också veta, nu har jag syncen avstängd och video output på 720p 50hz. ska jag slå på den och i sådana fall i vilket läge?
Postad 02 March 2009 - 18:59
Unregistered259b9dd2
-
Unregistered259b9dd2
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Efter att ha läst igenom alla 52 sidor har jag inte sett någon med mitt problem:
iso/img funkar kanon men så fort jag ska kolla på en mkv-fil så blir tv'n som ett shackbräde med filmen i detta...efter det så blir det samma på ios/img oxå men bilden i menyn är som det ska i popcornen...först efter att ha stängt av den med strömbrytaren e iso/img k igen, samma skit med xvid/avi
shackbräde= vita små rutor över hela bilden
Har en WD 500 GB i men det blir samma sak om jag kör genom kabel till min stationära
Någon som kan hjälpa mig eller är det bara att åka tillbaka till MediaMarkt och kräva en ny ?
Redigerat av Unregistered259b9dd2, 02 March 2009 - 19:31.
Postad 02 March 2009 - 19:34
vic20
-
vic20
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Provar denna tråden med.
Är det någon här som har fått GBPVR att funka? När jag ska installera enligt guiden på GBPVR forumet så funkar det så långt att jag kommer åt GB-PVR.html men när jag startar där så blir bilden bara svart och min popcorn bara hänger sej. Är det något man måste installera på popcorn som jag missat eller starta någon tjänst. Jag har provat att slå av alla brandväggar och provat med ett par olika datorer (Xp SP3 ren installation och vista). Jag kör med Telia smarts router Thomson TG787 om det nu kunde vara den som strular men har också provat en gammal d-link. Snälla hjälp mej så jag får igång detta nu, blir galen.
Postad 02 March 2009 - 22:08
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Efter att ha läst igenom alla 52 sidor har jag inte sett någon med mitt problem:
iso/img funkar kanon men så fort jag ska kolla på en mkv-fil så blir tv'n som ett shackbräde med filmen i detta...efter det så blir det samma på ios/img oxå men bilden i menyn är som det ska i popcornen...först efter att ha stängt av den med strömbrytaren e iso/img k igen, samma skit med xvid/avi
shackbräde= vita små rutor över hela bilden
Har en WD 500 GB i men det blir samma sak om jag kör genom kabel till min stationära
Någon som kan hjälpa mig eller är det bara att åka tillbaka till MediaMarkt och kräva en ny ?
Har med största sannolikhet att göra med filen du försöker spela upp, inte alla mkv-filer fungerar perfekt (beror på hur den är kodad) Har du testat flera olika mkv-filer ? både 720p och 1080p ?
Postad 03 March 2009 - 02:46
Unregistered259b9dd2
-
Unregistered259b9dd2
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Har med största sannolikhet att göra med filen du försöker spela upp, inte alla mkv-filer fungerar perfekt (beror på hur den är kodad)
Har du testat flera olika mkv-filer ? både 720p och 1080p ?
Ja, jag har testat både 720 och 1080.(även divx-filer) Det verkar nästan som att nån codec saknas i "poppen". Även om det är "fel" på filerna borde ju iso funka efter utan omstart ?
Redigerat av Unregistered259b9dd2, 03 March 2009 - 03:31.
Postad 03 March 2009 - 14:16
Unregistered259b9dd2
-
Unregistered259b9dd2
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Ja, jag har testat både 720 och 1080.(även divx-filer) Det verkar nästan som att nån codec saknas i "poppen". Även om det är "fel" på filerna borde ju iso funka efter utan omstart ?
Åkte till MM idag och fick en ny efter vi satt in hårddisken och provkört, så nu är jag glad igen
Postad 03 March 2009 - 14:39
javlahardrock
-
javlahardrock
-
Rookie
-
6 inlägg
Kan man redigera storlek på undertexter samt ställa in vart i bilden de ska visas?
Postad 03 March 2009 - 15:23
Unregistered259b9dd2
-
Unregistered259b9dd2
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Kan man redigera storlek på undertexter samt ställa in vart i bilden de ska visas?
Har för mig att jag sett nåt sånt med subtitles-knappen för jag ville ha bort subben på en film men det gick inte utan jag fick gå in i settings
Postad 03 March 2009 - 18:43
Creativeness
-
Creativeness
-
Rookie
-
4 inlägg
Uppdaterade min PH A-110 nu i helgen, och är redigt nöjd med den nya Firmwaren 
Alla filmer m.m flyter på perfekt på min Samsung LE-40A559
Det bästa är att den ställer om sig för varje film så det blir rätt Hz och om det är NTSC/ PAL den skickar till Tv:n. Har inställt framerate syncen på NTSC/PAL/24p och nästan alla filmer körs i 24p nu.
Helt underbart att se på Tvn nu allt flyter på asfint inga hack eller liknande.
Så ni som har en Tv med Stöd för 24p måste uppdatera direkt
Postad 04 March 2009 - 13:05
Furstenberg
-
Furstenberg
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Hej. För över ett år sedan tänkte jag köpa Tvix 6500 men väntade pga alla buggar och den långa tiden mellan nya firmware. Jag kan inte mycket om nätverk och datorer och orkar inte sitta och pilla för mycket med något för att det ska fungera. Nu har det gått ett tag och jag ska köpa mig en spelare av något slag. Det står mellan Popcorn a110 och HDX1000 och eventuellt då tvixen. Vad rekommenderar ni? Vilka för och nackdelar finns med de olika spelarna? Behöver inga långa utlägg utan mer bara snabbt dom största skillnaderna. Jag vill använda den till både musik,film och bilder. Kör på en 42"FULLHD LCD och 5.1 Ljud och har både PC och Mac.
tack den som orkar svara
Postad 04 March 2009 - 14:35
javlahardrock
-
javlahardrock
-
Rookie
-
6 inlägg
Har för mig att jag sett nåt sånt med subtitles-knappen för jag ville ha bort subben på en film men det gick inte utan jag fick gå in i settings
Okej, tack =) Kan man skapa spellistor? T.ex. om man vill ha lite musikvideor som står och spelas utan att man behöver trycka och välja nya hela tiden.
Postad 04 March 2009 - 15:16
petterki
-
petterki
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Stämmer detta efter att ha gått igenom tråden:
A-110:an kodar bara av DTS till stereo ljud för att ses direkt på TVn. Om jag vill ha 5.1 så måste jag ha en reciever som klarar av att koda av DTS som jag skickar som "raw" från A-110:an till recievern?
Petter
Postad 04 March 2009 - 15:49
Ampa69
-
Ampa69
-
Användare
-
-
123 inlägg
Uppdaterade min PH A-110 nu i helgen, och är redigt nöjd med den nya Firmwaren  Alla filmer m.m flyter på perfekt på min Samsung LE-40A559
Det bästa är att den ställer om sig för varje film så det blir rätt Hz och om det är NTSC/ PAL den skickar till Tv:n. Har inställt framerate syncen på NTSC/PAL/24p och nästan alla filmer körs i 24p nu. Helt underbart att se på Tvn nu allt flyter på asfint inga hack eller liknande.
Så ni som har en Tv med Stöd för 24p måste uppdatera direkt 
Det spelaren gör är ju att skicka ut i rätt refreshrate till tv´n, tex du ser på en mkv fil med 23.976fps och du har din pch inställd på 1080p24 då blir det ju rätt utan ryckig bild, men om du sen väljer att kolla på en dvd iso i pal formatet som har 25fps och inte har din pch inställd på att din tv klarar av NTSC/PAL/24p så skickar den ut i 1080p24 och då blir det ryckigt, vid inställd att din tv klarar NTSC/PAL/24p så skickar pch ut 1080p25 så din pal film flyter som den ska. därav den lilla fördröjningen i starten av filmen då pch kollar vilken fps filmen har och ställer in rätt output, så alla dina filmer körs inte i 24p, det beror ju på vilken fps din film har......
Postad 04 March 2009 - 16:59
Unregistered4ca4111b
-
Unregistered4ca4111b
-
Användare
-
-
113 inlägg
Klistrade trådar är bra men när dom blir för stora så kan det bli problem.
Har problem med min PH A-110 med intern HD (1tb).
Hade problem när jag köpte den men efter nån dag så fixade det sig och den har funkat bra med diverse tv-serietittande och h264-format.
Tidigare idag så tittade jag på en film (en vanlig avi) och märkte att ljudet försvann. Enheten reagerade inte heller på fjärrkontrollen så jag stängde av den.
Nu får jag ingen bild alls när jag startar den. Den startar(den gula lampan tänds) och man hör hur HD:n spinner upp men får ingen bild på TV:n. Bara svart. Den reagerar inte heller på fjärrkontrollen, det går inte att stänga av den eller nått sånt. Det går inte heller att ändra TV-mode.
Har ingen USB-drive så jag har inte kunnat flasha om firmware men hur komemr det funka?
Får ju ingen bild överhuvudtaget. Hur ska man se när det är klart osv?
Nån som haft liknande problem och vet hur man kan lösa det? Ska väl köpa en USB-drive men tänkte kolla här först.
Har nu provat med flasha om den med USB-drive och det funkar inte. Den går inte ens igång. Lampan på USB-stickan bara blinkar till, sen blir den släckt. Har även provat att sätta i en jumper på det där speciella ställer och prova men det vara samma sak. Den gula lampan tänds och HD:n snurrar igång (har provat utan HD också) men sen händer det inget. Den reagerar inte på fjärrkontrollen och är helt död. Blir att åka tillbaka till NetOnNet och lämna in/få pengarna tillbaka.
Postad 04 March 2009 - 19:22
Pinnen303
-
Pinnen303
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Behöver man göra något speciellt för att spela video_ts? Lägger över hela mappen på hårddisken och när jag sedan ska spela den står det att den buffrar och sedan går det tillbaka till hårddisken...
Postad 04 March 2009 - 23:06
Forsbergtrubbel
-
Forsbergtrubbel
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Hej, har popcorn hour 110 A, men koppad via hdmi till min LG 7000 LCD och via optisk till mitt LG HT902TB ljudsystem, mitt problem är att jag inte kan få lljudet att synca till filmen, kommer hela tiden lite före eller lite efter beroende på vilka HZ inställningar från PCH.jag har alla inställningar till ljudet inställt på Digital Raw från PCH. är det mitt ljudsystem som inte pallar signalen så den blir efter eller före? Här är länk om nån har lust o ta en titt, https://www.prisjakt...kt.php?e=158058Tack på förhand. Edit: Läste nånstanns i denna långa tråd att det kan vara fel på filmen, så kollade igenom nåra och några filmer är ljudet sådär 0.3s efter o nåra är det precis så de är väll filmerna som de beror på, Men när jag satt o kollade igenom filmer så upptäckte jag att 3 filmer vägrade starta varken genom yajm eller manuellt genom PCH, alla 3 är 1080P filmer, Crank, pirates of the carabean, och body of lies, när ja jämförde filerna med andra 1080p filmer så står det exack samma så det kan väll inte bero på formatet? dom startar ju i datorn tex.
Redigerat av Forsbergtrubbel, 05 March 2009 - 01:54.
Postad 04 March 2009 - 23:13
Unregistered29740
-
Unregistered29740
-
Amatör
-
-
85 inlägg
om ja ser en .avi i 4:3 format kan ja inte längre köra den i fullscreen-zoom, blir exakt samma som CROP fast jag väljer FULLSCREEN, tidigare så strechade den bilden så de blev fel propotioner men man missade inget, fler som har sett det problemet? går de komma runt?
Ska ja ha min tv inställd på 720p 50hz och sedan ha på framrate syncen på pal/ntsc/24p? vad är rätt för min samsung 40" 720p tv?
Postad 05 March 2009 - 18:37
bjornense
-
bjornense
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Här är den inställning som rekomenderas på NMT forumet, med nya firmwaren förstås: Yeah, all you do is set res to 1080p60, then autoframerate to "24/NTSC/PAL" and then any media that's 24fps will set your output to 1080p24, media that is NTSC will set it to 60hz and PAL will set to 50hzEnligt NMT forumet rekommenderas 1080p till de flesta HD Ready skärmar och till alla Full HD. Tvärtemot vad många tror är större HD Ready skärmar antingen 1024x768 eller 1366x768, alltså inte 720p (1024x720) Ställer man in PC på 720p så skalar skärmen alltså upp signalen vilket ger sämre bild än om skärmen skalar ner signalen från 1080p. Se vidare inlägg nr 10 på denna länk NMT forumet: http://www.networked....976 for movies
Redigerat av bjornense, 05 March 2009 - 18:50.
Postad 06 March 2009 - 09:42
Unregistered29740
-
Unregistered29740
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Här är den inställning som rekomenderas på NMT forumet, med nya firmwaren förstås:
Yeah, all you do is set res to 1080p60, then autoframerate to "24/NTSC/PAL" and then any media that's 24fps will set your output to 1080p24, media that is NTSC will set it to 60hz and PAL will set to 50hz
Enligt NMT forumet rekommenderas 1080p till de flesta HD Ready skärmar och till alla Full HD. Tvärtemot vad många tror är större HD Ready skärmar antingen 1024x768 eller 1366x768, alltså inte 720p (1024x720)
Ställer man in PC på 720p så skalar skärmen alltså upp signalen vilket ger sämre bild än om skärmen skalar ner signalen från 1080p.
Se vidare inlägg nr 10 på denna länk NMT forumet:
http://www.networked....976 for movies
tackar för svaret! ska ta en titt på vad min samsung le40s86 fixar för signal! EDIT: Klarar inte av 1080p60hz, vad ska jag då köra med, nöja mig med 720p eller köra 1080i så ja får med 24hz synken?
Redigerat av Unregistered29740, 06 March 2009 - 09:47.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|