Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Finns det några MMA-fans här?

4348 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 September 2010 - 10:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Det var väldigt kryptiskt...
De lär väl komma nån undanflykt..

Vettefasen vad de kulle vara...
Har han haft mediciner för nånting ska de ju anmälas i förväg...

Postad 24 September 2010 - 11:56

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Japp, Sonnen försöker slingra sig. Men man vet aldrig, får han avstängningen halverad eller hävd så är det ju kanon för honom. Han förlorar knappast något på att försöka. Jag ser honom gärna bli avslutad av Anderson en gång till, men först ska han förtjäna returen.

Postad 24 September 2010 - 18:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Finns en youtube intervju här där Dana snackar om Cro-cops ögonskada ...Sonnens problem.Men han säger inget direkt rakt ut.Bara att det kommer att komma fram inom sin tid.
Och han snackar om varför Duffee fått kicken och Escudero och lite annat

http://www.youtube.c...layer_embedded#!

Redigerat av moparman, 24 September 2010 - 18:31.

Postad 24 September 2010 - 18:40

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Har precis börjat kika på TUF, ser ut att kunna bli en intressant säsong... Gillar luringen som GSP kör i "draften" hehe

Postad 24 September 2010 - 20:01

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Ja Kos var bra korkad som gick på GSPs luring.

Jag blev extremt förvånad när Duffee fick sparken, orkar dock inte lyssna på vilken anledning Dana ger för detta. Det måste helt enkelt ha varit att dom inte kom överens om kontraktet.

Snart dags för Dream 16 och UFC, här är facit:
Gegard Mousasi vs. Tatsuya Mizuno - Dags för Gegards stora comeback, han har fixat till sina luckor och kommer ta tillbaka sin titel så småningom.
Jason Miller vs. Kazushi Sakuraba . Helgens överlägset roligaste match. Sakus enda chans är att submitta Mayhem och det är i princip omöjligt.
Joe Warren vs. Michihiro Omigawa - Har för mig att denna match är inställd.
Hideo Tokoro vs. Joachim Hansen - Hansen dominerar och spöar vaktmästaren. Nordens bästa fighter.
Shinya Aoki vs. Marcus Aurelio - Förhoppningsvis kommer Aoki göra en brutal sub mot 3 grads svartbältes BJJ:aren (tror han är det)
Minowaman vs. Ischii - Olympiske mästaren vinner detta, han har rest runt och tränat med bland annat Black House. Tror han kan bli nästa stora namn från Japan.

Mirko Filipovic vs. Frank Mir - Crocop LHK
Antonio Rogerio Nogueira vs. Ryan Bader - Tyvärr Bader efter tråkigt domarbeslut. Nog är en bättre fighter.
Matt Serra vs. Chris Lytle - Serra är alltid kul
Sean Sherk vs. Evan Dunham - Poängvinst.
Jeremy Stephens vs. Melvin Guillard - ganska jämn match
Joe Doerksen vs. C.b. Dollaway - Doerksen är lite för klen mot starka brottare och UFCs poängsystem
Joey Beltran vs. Matt Mitrione- Mitrione är bra och totalt överlägsen i denna match.
Pat Audinwood vs. Thiago Tavares
Waylon Lowe vs. Steve Lopez
Julio Paulino vs. T.j. Grant
Sean Mccorkle vs. Mark Hunt - Eh Mark Hunt? Om han klarar invägningen vinner han ju

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 25 September 2010 - 11:37.

Postad 25 September 2010 - 14:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Såja...fixat canal+ nu..
YEEEEEEEEEEES..

Bara ladda inför inatt :)

Postad 25 September 2010 - 23:04

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Dream16, UFC och Formel1... kommer att bli en kanonsöndag :wub:

fast jag skall fuska med att kolla Dream16 nu, fett card ju! Fy fan vilka mardrömsmatchups! Mina favoritfighters bollas mot varandra!
Sakuraba mot mayhem och Hideo Tokoro mot Hellboy... ARGH! Jag vill att alla 4 skall vinna! >_<

Postad 26 September 2010 - 02:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Nu börjas de :-)

waaaaar Cro Cop
Spoiler

Edit
Vars håller ni hus ?

Har ni verkligen inga synpunkter på galan ? :wub:

Redigerat av moparman, 26 September 2010 - 16:49.

Postad 26 September 2010 - 17:42

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Nu börjas de :-)

waaaaar Cro Cop

Spoiler

Edit
Vars håller ni hus ?

Har ni verkligen inga synpunkter på galan ? :wub:

Galan var bra? Skitgala. Main eventen var ju extremt dålig, om matchen hade gått till domarna hade det varit tidernas tråkigaste match.Ingen av dom gjorde något,antagligen hade Mir vunnit domslutet pga att han lutade sig mer mot Crocop.

Lil Nog mot Bader var också rätt trist. Hur kan domarna ha matchen 30-27, enda gången Bader gjorde något med sina få nedtagningar var första ronden. En skicklig brottare som Bader lever på domarsystemet som UFC har.
Lytle-Serra var en boxningsmatch med 2 dåliga boxare.
Dunham-Sherk var kvällens höjdpunkt. Dunham var riktigt bra, men med UFCs poängsystem så vann han inte. Trist.
Guilard-Stevens var en ganska avvaktande match, kommer inte ens ihåg vem som vann.
Sämsta galan på länge, KOC har bättre galor. Antagligen blir nästa UK-gala mycket bättre, då det inte är lika stora namn där.

Dream 16 som jag såg live:

Oerhört känslosamt att Saku blev submittad, man såg på Mayhem att han var tagen efter matchen. Men det var väl inte helt oväntat, Saku tränar nog knappt något numera...

Nordens stora hopp Hansen straffade först Tokoro med skrevsparkar och submittade honom efter det, yes...

Ichii-matchen var riktigt trist, nästan i Mir-Crocop klass.

Mousasi såg vass ut.

Omigawas armbar var brutal och annorlunda.

Aoki dominderade en av världens bästa BJJ-grapplers i ren grappling. Har inte sett någon använda mountpositionen på ett sådant sätt tidigare.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 26 September 2010 - 17:52.

Postad 26 September 2010 - 18:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Kanske skulle skrivit underhållande istället :wub:

Mir vs Cro cop var smärtsam att se på flera plan.

Lil Nog VS Bader
Tycker den var helt ok
Men jag blev inte alls så imponerad av Bader.
Bra först rond men sen var han väl inget vidare.

Guilard-Stevens
Var väl sådär..Lite liknande i stil som Edgar.
Och hans tränare är väl Greg Jackson så de har väl påverkat :D

Sherk VS Dunham var ju riktigt bra.
Sherk var mycket bättre än vad jag trode han skulle vara.
Sen blir de ju lite underligt när de bedömmer rond för rond.
Sett till hela fighten borde Dunham ha vunnit.

Thiago Tavares VS Pat Audinwood
En riktigt bra fight..
Spoiler

Matt Mitrione vs. Joey Beltran
Var väl rätt underhållande men inte av så hög kvalitet
Det jag var mest förvånad över var att Matt hade så pass bra Cardio den här gången

C.B. Dollaway vs. Joe Doerksen
Riktigt bra fight även denna...
Snygg avslutning också B)

Nästan så prelims var bäst ;)

Postad 28 September 2010 - 14:03

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
Håller typ med föregående talare. Ok gala, men ett dötrist mail event. Vad fan höll de på med? Skämmes ta mig fan!

Postad 28 September 2010 - 18:53

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Jag håller med, de som jag tycker krigade ordentligt var Serra och Lyttle, hatten av för dessa grabbar! =)

Postad 29 September 2010 - 06:29

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0
Jag är verkligen ingen expert men ser nån gala då och då.

Gillade verkligen fighten Sherk VS Dunham, men fattar inte hur Dunham kan förlora den, han var riktigt nära att sänka Sherk ett par gånger om...

Mir VS CroCop, skönt när Crocop frågar Mir "Vad hände?" efter matchen... Vilken ###### smäll... Skittråkig match där den enda som försökta vad domaren.

Postad 29 September 2010 - 07:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mm..

Nånting bör nog ändras när det gäller bedömming av fighter.
Konstigt nog verkar det så tyst angående det från Danas håll trots att det har hänt lite då och då att det varit helt sjuka domslut :(

Nu vet jag ju inte vem som skulle kunna få igenom regeländringar..
Gissar att det inte är Dana som bestämmer om det ..

Postad 29 September 2010 - 09:47

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Mm..

Nånting bör nog ändras när det gäller bedömming av fighter.
Konstigt nog verkar det så tyst angående det från Danas håll trots att det har hänt lite då och då att det varit helt sjuka domslut :(

Nu vet jag ju inte vem som skulle kunna få igenom regeländringar..
Gissar att det inte är Dana som bestämmer om det ..

Det är athletic commisions i varje delstat som bestämmer vilka regler för bedömning som gäller. Men UFC har ett stort inflytande på dessa och med påtryckningar skulle dom säkert kunna få igenom ändringar.

Jag tycker galan visade på flera fel med poängsystemet. Nästan värst av alla var matchen mellan Bader och Lil Nog, det faktum att samtliga domare hade matchen 30-27. Första ronden vann ju Bader, men det var också enda gången han gjorde något effektivt. I rond 2 och 3 hade han några snabba nedtagningar som han inte gjorde något överhuvudtaget med utan lät Lil Nog ställa sig upp nästan direkt. Bader sa i en intervju efter matchen att taktiken var att ta ned Lil Nog och sedan låta honom ställa sig upp för att inte riskera något i hans guard. Hur kan man vinna en match på det? Rond 2 och 3 var ganska jämna, men jag tycker att Nog hade ett övertag i stående.

I princip var det ju samma sak i Sherk-matchen i rond 2 och 3. Dunham vann rond 2 och 3 klart enligt mig.

Guillard levde ju också på domarnas bedömning och Greg Jacksons fantastiskt roliga taktik.

Visst kämpade Serra och Lytle, men om man skall se på matchen tekniskt så hörde den hemma på en sämre boxningsgala.

Postad 29 September 2010 - 10:02

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Och Nog försvarade sig ju från många TD i rond 2..
Borde inte det överväga de få ggr Nog blev nedtagen utan att Bader gjorde just nå ?

Och vad vann Sherk andra ronden på ?
Octagon control ?
Nä flera regler borde ändras.

Men jag förstår att de går fram sakta.
Vore nog en smärre katastrof om de ändrade reglerna och så blir det ändå inte bra.

Knän mot huvud på mattan tror jag bara är att glömma tyvärr.
Spontant känns det som att TD som inte leder till nånting måste värderas mindre.
Även Octagon kontrol som inte leder nånstans.

Det är en sak att kontrollera fighten och vara den som får in slag/sparkar/försöker sig på sub.
ja de är inte helt lätt att hitta lösningar som fungerar perfekt.

Serra och Lytle var ju en sjuk fight åt andra hållet.
Där serra kanske skulle ha haft en betydligt större chans att vinna genom att använda sig av annat än bara boxning.

Postad 29 September 2010 - 15:22

larsig
  • larsig
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Fruktansvärt trist att det mer och mer blir taktikbrottning för att vinna åtminstonde 2 ronder för att ta hem segern som gäller pga de dåliga poängreglerna. Greg Jackson är ju en typisk sådan poängcoach och sålänge inte athletic commisions ser över poängsättning och UFC blint hänger upp sig på vinst (förutom Belfort då..) när dom rankar vem som ska få utmana champ och vem som skoningslöst blir petad (jag ser ju hellre Jardine kriga än Bader safa) så lär det bli mer och mer utstuderat att den bästa (roid)brottaren riskfritt brottar hem 2 ronder för att ro hem en W och klättra i ranking.

Krävs det bara en meningslös takedown och lite clinchande mot cage för att bärga ronden så är det ju klart att det är vad som kommer hända mer och mer, det är ju bara over-the-hill gubbarna som inte först och främst vill ha en W för att kanske få en titelshot framöver. Mer fightbonusar för underhållande fighter kanske kan hjälpa (och varför inte en cashpenalty för worst fight of the night!), det var tex bra att dom inte gav någon Knockout of the night-bonus till Mir utan istället gav två fight of the night.

Neh bleh för hur det mer har blivit Ultimate Fighting Wrestlingship och bleh för hur jag kvider varje gång jag ser den gamla hjälten Crocop dra sig själv i smutsen.

Postad 30 September 2010 - 07:54

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Då var man tillbaka igen! Jag har inte haft ork att skriva på ett par dagar eftersom jag har slagits mot svininfluensans storebror, elefantinfluensan. I alla fall kändes det så!

I alla fall så har jag en del uppdämd ilska över helgens mma:

UFC 119, vilken dynga! Jag låg sjuk och tittade på detta sömnpiller och det tog mig en hel dag att se galan eftersom kvaliteten fick mig att somna hela tiden.

Mir-Crocop

Ta bort den där ###### buren, alla wall n' stallers äcklar mig och Frank Mirs taktik mot Crocop är inget undantag. Jag saknar Pride och ringen så jäkla mycket, mycket på grund av Jackson och hans äckliga taktik som har spritt sig. Fighten i sig var så tråkig att jag trodde jag kollade på ett möte mellan Frankie Edgars och Grey Maynards farsor. Blä!

Lil Nog - Bader

Baders taktik som Fred nämner ovan är skandalöst vidrig och borde dömts ner direkt. Jag har för mig att Lill-Noggen stoppade typ 15 nedtagningsförsök och bara åkte ner på ett par stycken och lyckas ändå "förlora". Jag hade honom som vinnare med 29-28, hur domarna enhålligt får det till 30-27 (för Bader) är helt sjukt. Nu hoppas jag Bader får Jon Jones i nästa fight och får okbenet pulveriserat. Att låna smeknamn från Darth Vader är ju lite magstarkt när man bara går in för att undvika att själv ta skada. Det hade aldrig Vader gjort om han sysslade med mma, han hade gått på avslut! :P

Serra - Lytle

Det såg ut som en bumfight, de här två luffarna är sjukt otighta i boxningen och fladdrar som fasen. Jämför deras stil mot PBF, Pacman eller Ali... Liknande fighter brukar man få se på krogen när två fulla hanar med mindervärdeskomplex konkurrera om någon brud som i andras ögon inte är värd att ödsla två sekunder på. Underhållande på sitt sätt visserligen. Och dom körde i alla fall inte GSP/Evans-taktiken!

Sherk borde inte vunnit, men han har ett huvud i massiv betong och är svår att avsluta.

Regeländringarna som borde införas är:

-Octagon control ska försvinna omedelbart.
-Allt som ska vara värt något är viljan/försök till avslut.
-Vinstbonusar och killarnas löner ska ner REJÄLT samtidigt som man får gigantiska KO- och submissionbonusar (typ $200k).
-Nedtagningar ger ingenting alls, sätter du 10 nedtagningar och sen bara ställer dig upp har du noll poäng
-Om det är en fight där det enda som händer är lite nedtagningar och wall n stall (Edgar - Maynard II), döm skiten oavgjord. Det gör att ingen av killarna får pengar.
-Gult kort om du som Rashad Evans mot Jackson eller GSP mot Penn kör wall n stall, rött kort sen.
-Kommer du till en titelfight utan lust att utmana (näMner kAnske Inga nAmn) så ska du bannemej ner på undercard ett bra tag framöver.

DREAM:

När Saku förlorade på sub dog en liten del av mitt mma-hjärta, f-n att han inte kunde lägga av i tid. :) Miller gör det han ska och bör väl få någon högre rankad motståndare i Strikeforce nu? Jag vill se honom mot Nick Diaz i catchweight... Diaz FTW!

Mousasi såg helt ok ut, men mot folk som inte kan grinda sig till domslut så vinner han ju alltid. Det går tyngre mot amerikanska decision hunters, men han kanske jobbar på sitt tdd? Jag vill se en rematch mot Mo.

Synd att Minowaman förlorar men Ishii kan bli riktigt farlig i framtiden misstänker jag. Han vore kul att se i SF.

Aoki är ju grym, men jag hade velat ha ett avslut.

Edit: Jag glömde ju Mark Hunt! Det var en fruktansvärt tung förlust, jag hade verkligen hoppats att han kunde göra bra ifrån sig och avsluta karriären med en seger. Han har några helt oförglömliga insatser i Pride och var alltid en favorit för mig. Hans atomic butt drop är ett av mina favoritögonblick inom mma. Mark Hunt och Pride hör ihop!

Redigerat av Kamui, 30 September 2010 - 09:32.

Postad 30 September 2010 - 09:34

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Då var man tillbaka igen! Jag har inte haft ork att skriva på ett par dagar eftersom jag har slagits mot svininfluensans storebror, elefantinfluensan. I alla fall kändes det så!

I alla fall så har jag en del uppdämd ilska över helgens mma:

UFC 119, vilken dynga! Jag låg sjuk och tittade på detta sömnpiller och det tog mig en hel dag att se galan eftersom kvaliteten fick mig att somna hela tiden.

Mir-Crocop

Ta bort den där ###### buren, alla wall n' stallers äcklar mig och Frank Mirs taktik mot Crocop är inget undantag. Jag saknar Pride och ringen så jäkla mycket, mycket på grund av Jackson och hans äckliga taktik som har spritt sig. Fighten i sig var så tråkig att jag trodde jag kollade på ett möte mellan Frankie Edgars och Grey Maynards farsor. Blä!

Lil Nog - Bader

Baders taktik som Fred nämner ovan är skandalöst vidrig och borde dömts ner direkt. Jag har för mig att Lill-Noggen stoppade typ 15 nedtagningsförsök och bara åkte ner på ett par stycken och lyckas ändå "förlora". Jag hade honom som vinnare med 29-28, hur domarna enhålligt får det till 30-27 (för Bader) är helt sjukt. Nu hoppas jag Bader får Jon Jones i nästa fight och får okbenet pulveriserat. Att låna smeknamn från Darth Vader är ju lite magstarkt när man bara går in för att undvika att själv ta skada. Det hade aldrig Vader gjort om han sysslade med mma, han hade gått på avslut! :P

Serra - Lytle

Det såg ut som en bumfight, de här två luffarna är sjukt otighta i boxningen och fladdrar som fasen. Jämför deras stil mot PBF, Pacman eller Ali... Liknande fighter brukar man få se på krogen när två fulla hanar med mindervärdeskomplex konkurrera om någon brud som i andras ögon inte är värd att ödsla två sekunder på. Underhållande på sitt sätt visserligen. Och dom körde i alla fall inte GSP/Evans-taktiken!

Sherk borde inte vunnit, men han har ett huvud i massiv betong och är svår att avsluta.

Regeländringarna som borde införas är:

-Octagon control ska försvinna omedelbart.
-Allt som ska vara värt något är viljan/försök till avslut.
-Vinstbonusar och killarnas löner ska ner REJÄLT samtidigt som man får gigantiska KO- och submissionbonusar (typ $200k).
-Nedtagningar ger ingenting alls, sätter du 10 nedtagningar och sen bara ställer dig upp har du noll poäng
-Om det är en fight där det enda som händer är lite nedtagningar och wall n stall (Edgar - Maynard II), döm skiten oavgjord. Det gör att ingen av killarna får pengar.
-Gult kort om du som Rashad Evans mot Jackson eller GSP mot Penn kör wall n stall, rött kort sen.
-Kommer du till en titelfight utan lust att utmana (näMner kAnske Inga nAmn) så ska du bannemej ner på undercard ett bra tag framöver.

DREAM:

När Saku förlorade på sub dog en liten del av mitt mma-hjärta, f-n att han inte kunde lägga av i tid. :) Miller gör det han ska och bör väl få någon högre rankad motståndare i Strikeforce nu? Jag vill se honom mot Nick Diaz i catchweight... Diaz FTW!

Mousasi såg helt ok ut, men mot folk som inte kan grinda sig till domslut så vinner han ju alltid. Det går tyngre mot amerikanska decision hunters, men han kanske jobbar på sitt tdd? Jag vill se en rematch mot Mo.

Synd att Minowaman förlorar men Ishii kan bli riktigt farlig i framtiden misstänker jag. Han vore kul att se i SF.

Aoki är ju grym, men jag hade velat ha ett avslut.

Bra synpunkter...

Serra - Lytle blev extra pinsam, i alla fall för mig, när Goldie hela tiden påpekade att Lytle har varit en pro-boxer. Visst var han bättre än Serra, men hans hookar såg ju fruktansvärda ut. Det blev liksom tjejslag eller nästan pimpslap när han bara använde armen och träffade Serras skalle med lite av insidan av handen. Men man får ändå ge dom credit för att dom kämpade och verkligen gav allt dom hade, till skillnad från en massa andra.

Nick Diaz mot Noons har vi ju först, på lördag väl. Det är en extrem hatmatch det också, efter deras första möte i 160 pounds som Noos vann enkelt började ju Diaz-bröderna slåss med Noons pappa. Noons är en 155 pounds fighter, men han har inget problem att gå upp till Diaz nuvarande lägsta vikt 170 pounds (han går ju matcher i 170 och 185). Men Diaz själv sa ju att Mayhem får gå ned till 170 pounds för att få möta honom, så det verkar ju inte bli av. Jag tycker att han skall gå med på en catchweight, fast det är tveksamt om Mayhem kommer under 180. Jag tror att Diaz inser att det är en väldigt dålig matchup för honom och han vill nog helst slippa matchen.

Med Noons kan man se en riktigt bra boxare i MMA, så matchen mot Diaz blir säkert riktigt bra. Den första var väldigt bra, även om Diaz-bröderna blev lite sura.

En lite rolig sak med Aoki-matchen var ju att han var en av dom som starkast kritiserade fega brottare som bara gick för kontroll/poängvinst för några veckor sedan. Hans taktik mot Aurelio var ju helt klart att ta ner, kontrollera och vinna på poäng.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 30 September 2010 - 09:35.

Postad 30 September 2010 - 10:08

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Pimpslap :blink:

Ja han klassas väl av UFC som pro-boxer men det är verkligen att ta i. Jag kollar på hans record på Wikipedia och ser att det är lokala galor i Indiana (och en i Wisconsin) som han gått sina fighter. Motståndarna är helt okända och måste vara väldigt dåliga som förlorar mot honom. Han är ju sämre på boxning än vad Frank Mir är :) Men han är en krigare som ger allt hela tiden, och många i UFC kan dra lärdom av hans krigarhjärta.

Noons - Diaz blir nog nästan höstens höjdpunkt för mig, jag älskar ju Diaz-bröderna (Nick framförallt) och deras totala brist på självdistans. Att börja slåss med någons pappa för att man förlorar - vilken normal människa gör sånt? :P
Noons har ju den snyggaste boxningen i mma, men Diaz har riktigt fin boxning han också även om den inte är lika giftig. Dessutom han har fördel mot Noons både i storlek och räckvidd så jag håller honom som favorit. Det blir en otroligt kul fight, ungefär som Lytle - Serra fast med skillnaden att killarna här har teknik också? Jag kan se fighten bli ungefär som Gomi-Diaz, dvs att Noons öppnar starkt men att Nick maler sig in i fighten med sin triathlon-cardio och nöter ner Noons med 1 miljard slag.
Fight of the year!

Mot Mayhem vet jag inte riktigt hur han skulle göra, det blir väl nästan som mot GSP. Hans JJ blir neutraliserad av Mayhems groundgame och Mayhem är såpass mycket större och starkare att han förmodligen inte behöver stå upp alls mot Diaz. Han drar bara ner honom på marken. Men frågan är om SF verkligen vill ha den fighten? Förlorar Mayhem mot en mindre kille så är hans rykte i mw förstört ett tag framöver, förlorar Diaz så tappar han lite också.

Postad 30 September 2010 - 14:00

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Nu när jag tänker på det var det inte efter matchen mellan Diaz och Noons som Diaz-bröderna började bråka med hela Noons familj. Det var efter en annan Noons-match, som Diaz kom in i buren och ville ha en rematch. Ungefär på samma sätt som Mayhem ville ha en rematch mot Shields, men med skillnaden att Mayhem blev påhoppad direkt.

Jag tror att Diaz vinner returmatchen, men han vinner den inte stående. Han tar ner matchen på marken med hjälp av sin storleksfördel och submittar Noons.

Frank Mir har ju blivit bättre på boxning, men han är rätt kass fortfarande. Men han är en expert på att luta sig mot motståndaren mot buren, det har han svart bälte i.

Postad 30 September 2010 - 14:34

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Nu när jag tänker på det var det inte efter matchen mellan Diaz och Noons som Diaz-bröderna började bråka med hela Noons familj. Det var efter en annan Noons-match, som Diaz kom in i buren och ville ha en rematch. Ungefär på samma sätt som Mayhem ville ha en rematch mot Shields, men med skillnaden att Mayhem blev påhoppad direkt.

Jag tror att Diaz vinner returmatchen, men han vinner den inte stående. Han tar ner matchen på marken med hjälp av sin storleksfördel och submittar Noons.

Frank Mir har ju blivit bättre på boxning, men han är rätt kass fortfarande. Men han är en expert på att luta sig mot motståndaren mot buren, det har han svart bälte i.

Lustigt! Jag hade bestämt för mig att det var efter fighten, men det var nog bara önsketänkande från min sida :) Det blir i alla fall en riktigt underhållande fight!

Postad 30 September 2010 - 14:41

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Det är ju 2 bra galor ikväll också. Största nöjet blir kanske att se Jose Also fullständigt dominera Manny Gamburian i WEC. Men det är också Bellator med fortsättningen på deras högklassiga damturnering. Mega-Megu gör aldrig tråkiga matcher...
WEC51
Miguel Torres vs. Charlie Valencia
Mark Hominick vs. Leonard Garcia
Chan Sung Jung vs. George Roop
Jose Aldo vs. Manny Gamburyan
Jamie Varner vs. Donald Cerrone
Chris Horodecki vs. Ed Ratcliff
Antonio Banuelos vs. Chad George
Mike Brown vs. Cole Province
Clint Godfrey vs. Demetrious Johnson
Diego Nunes vs. Tyler Toner
Alex Karalexis vs. Zhang Tie Quan

Tror galan blir enormt mycket bättre än senaste UFC. Svårt att gå fel med Torres, Garcia, Aldo, Cerrone och Brown.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 30 September 2010 - 14:47.

Postad 30 September 2010 - 15:15

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Kamui
Kul att du är tillbaka..
Började nästan bli orolig :D

Ja de kan ju omöjligt bli sämre än senaste UFC ..
Vet ni om de finns nån gratis stream ?

Postad 30 September 2010 - 15:25

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Ojoj, hade inte Anderson Silva funnits hade Jose Aldo varit min absoluta favorit p4p. Han har en ruskigt snygg stil och krossar ju allt motstånd. Manny (avskydde honom i TUF) räknade jag ut mot Brown och vågar inte riktigt göra det igen, även om en seger för Manny vore lika oväntad som när Edgar slog Penn första gången. Manny förtjänar som vanligt att ligga raklång på golvet efter en tung förlust.
Mike Brown verkar vara på underkortet, stämmer detta verkligen?

Namnmässigt är detta ett brutalt bra kort, det är väl bara Faber jag saknar egentligen.

WEC brukar ju vara väldigt kul trots att det bara är småfolket som kör.

moparman:

Japp nu är jag tillbaka bättre än någonsin! Men du får nog nöja dig med Trackern, gratisstreams brukar väl krångla?

Någon här inne som testat EA MMA än?

Postad 30 September 2010 - 15:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Misstänkte det..

Nopp ingte testat det...Ska nog göra det ikväll...
Tycker inget UFC spelen varit så kul på mattan..

Kan ju va för att jag inte orkar lägga ner hur mycket tid som helst..

Kul å se om EA MMA fungerar bättre

Edit
Ser WEC 51 nu..
Sjuk stil Torres har..
Skulle bli galen att möta han och vilja knäcka hans vänster arm som ligger å petar hela tiden
En riktigt bra gala måste jag säga..

Se den :D

Redigerat av moparman, 01 October 2010 - 13:19.

Postad 01 October 2010 - 13:24

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Har testat EA MMA och animationerna och stående biten tycker jag är sämre än UFC men mark biten är betydligt simplare och bättre.

Jag rekomenderar att man ändrar till classic inställningen så man inte slår med joysticken utan med knapparna.

Postad 02 October 2010 - 10:43

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Nu har jag också testat EA MMA (till PS3) och kommit fram till att det inte är något för mig. UFC-spelen har jag testat tidigare och avskytt, det här var dock bättre än de katastrofspelen. Jag spelade givetvis med Ubereem mot Lashley (varför gick det inte att köra med Fedor?), tyvärr var det helt omöjligt att försvara en nedtagning. Men som tur var så drog jag ut Lashley på 5 sekunder i en armbar...

TUF 12 avsnitt 2 var riktigt bra, en av mina största hjältar någonsin var ju med och såg ut att vara i god form. Riktigt kul att se Mike smal och pigg igen! :)
Kos och gänget var riktigt sköna när dom stänger in GSP:s bil ;) Tyvärr störde det inte GSP... I fighten klarade sig faktiskt britten riktigt bra och var tuff, det trodde jag aldrig jag skulle säga. Visst fasen borde tedrickaren vunnit? Jag hade honom som segrare i både rond 1 och 2, att det blev en tredje var lite märkligt. Jag håller på Team Koscheck men i den här fighten höll jag givetvis på amerikanen.

Postad 02 October 2010 - 11:20

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Nu har jag också testat EA MMA (till PS3) och kommit fram till att det inte är något för mig. UFC-spelen har jag testat tidigare och avskytt, det här var dock bättre än de katastrofspelen. Jag spelade givetvis med Ubereem mot Lashley (varför gick det inte att köra med Fedor?), tyvärr var det helt omöjligt att försvara en nedtagning. Men som tur var så drog jag ut Lashley på 5 sekunder i en armbar...

TUF 12 avsnitt 2 var riktigt bra, en av mina största hjältar någonsin var ju med och såg ut att vara i god form. Riktigt kul att se Mike smal och pigg igen! :)
Kos och gänget var riktigt sköna när dom stänger in GSP:s bil ;) Tyvärr störde det inte GSP... I fighten klarade sig faktiskt britten riktigt bra och var tuff, det trodde jag aldrig jag skulle säga. Visst fasen borde tedrickaren vunnit? Jag hade honom som segrare i både rond 1 och 2, att det blev en tredje var lite märkligt. Jag håller på Team Koscheck men i den här fighten höll jag givetvis på amerikanen.

1 rond vann britten klart, men jag tycker nog Johnson vann andra ronden knappt. Med ett normalt poängsystem hade jag satt 10-8 britten i rond 1 och 10-9.5 till Johnson i rond 2, men tyvärr används ju inget vettigt poängsystem i amerikansk MMA. Tycker dom skall revidera poängsystemet med möjlighet att ge upp till 10-5-ronder för total utklassning eller också införa halvpoäng. Annars är jag lite besviken på Kos, trodde han skulle försöka provocera GSP mer. Det är ju mest skojiga bus mellan 2 kompisar som han gjort ännu så länge. Jag vill att han skall vara elak och verkligen få GSP ur balans. Han borde gå på kurs hos Sonnen.

Har inte testat EA MMA, jag tyckte UFC-spelen var så dåliga att jag troligtvis inte kommer testa detta. UFC-spelen var alldeles för komplicerade och tråkiga för min smak.

WEC var riktigt bra. Torres och Cerone såg vassa ut. Jose Aldo var lika överlägsen som vanligt, denna match var nästan pinsamt ojämn men det var ganska väntat. Koreanska zombien borde nog tänka om lite över hur han försvarar sig.

Bellator var helt ok, med Mega-Megu världens bästa kvinnliga fighter som höjdpunkten. Nu är hon 22-0 i matcher med en riktigt snygg armbar. Men det kändes som om motståndaren nästan gav upp när matchen gick till marken. Den andra semifinalen fick ett extremt konstigt domslut och fel tjej vann enligt mig. Domarna hade det 30-27, 27-30 och 27-30. Hon som förlorade matchen bara måste ha vunnit sista ronden, jag kan inte fatta hur hon skulle ha förlorat den ronden. De 2 första ronderna var jämna och kunde ha gått till vem som helst av dom.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 02 October 2010 - 11:22.

Postad 03 October 2010 - 08:50

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Jag tror och hoppas på att Kos känner lite på GSP just nu för att snart öka trycket på honom. Förhoppningsvis undviker han att åka dit i ett test sen som Sonnen gjorde, det drog ju verkligen ett löjets skimmer över hans skitsnack!

WEC var kul, Aldo är ju verkligen löjligt bra. Det är alltid underbart att se Manny knäckt!

Har kollat på K1 till frukosten (720p kom ut snabbt!) och det fanns ett par fighter som var schyssta. Le Banner ger upp mot Kyotaro efter att ha fått soppatorsk, det var en spännande fight. En fight som var helt underbar var Mighty Mo - Catinas, det var en fight där båda parter bara körde på och gav precis allt. En riktig slugfest!

The Reem mötte Ben Edwards och vann givetvis på ett imponerande vis. Varje slag (han slog inte så många eftersom Edwards körde järnet från start) var nästan ett knockoutslag! Men Edwards ska ha en stor eloge för sin insats trots allt. Killen får sitt livs chans i en fight där han är underdog. Till skillnad från vissa ynkryggar (Maia exempelvis ;) ) så tar han chansen och ger precis allt. Att resa sig upp efter andra nedslagningen var inte dåligt!

Postad 04 October 2010 - 08:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tycker Bonnar var bra som kommentator..
Kicka Joe rogan å sätt in Bonnar för UFC

Edit
Hohohohohohohoh ni måste se detta klipp om Bisping om ni inte gjort det .

B-pings island and fighters Reactions & Aftermath
http://www.youtube.c...;has_verified=1

Redigerat av moparman, 04 October 2010 - 08:55.

Postad 04 October 2010 - 08:55

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Det är väl ändå inte Rogan som är problemet av dom två?! Goldie är så usel att man ibland knappt vet var man ska ta vägen! Jag spyr på hans tjöt om "classy" och "AND IT'S AAAAAAAAAAAALL OVER". Några andra sköna citat av MG:

Goldie was talking about Travis Lutter and said the following:

Goldberg: "He's like the Michael Jordan of Brazilian Jiu-Jitsu!"
Rogan: "No he's not"
Goldberg: "Exactly. Right Joe."

Mike Goldberg: “You can hear the corner speaking portuguese!”
Joe Rogan: “Uh, that’s Japanese, brother”
Mike Goldberg: “I should have known that.”
Joe Rogan: “You’re the one married to a Japanese chick.”
Mike Goldberg: “That is correct.”

Goldberg: He's got him in some kind of strange choke I've never seen before! [all excited]

Joe Rogan: That's a rear naked choke. [shocked]

Luke cummo vs Josh Haynes

MG: Luke is dominating on the feet look for Josh to shoot and use his superior wrestling.

JR: I dont think Haynes has ever shot on anyone his entire life.

MG: Yeah Joe he really likes to stand and bang.

:lol:

Postad 04 October 2010 - 08:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
:lol: :lol: :blush:

Nä nog är väl Rogan ok men ja är bara lite less på hans skrikiga röst :lol:

Postad 04 October 2010 - 09:06

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Håller med dig om att Bonnar gjorde en bra insats! Även Florian och Frank Mir funkade fint. Jag vill ju ha Sonnen som kommentator, killen är ju minst sagt bra på att snacka!
Goldie måste bara bort, men frågan är vem som ska ta över? Mauro har jag alltid gillat men nu har han spårat ur helt. Jag älskar ju The Voice, men jag tror minst lika många stör sig på honom som på Goldie? The Voice kan dock sjukt mycket mer mma än Goldberg, så han i kombination med Rogan hade varit kul!

Postad 04 October 2010 - 09:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Joo..Nån kunnig vore ju inte helt fel..
Men Goldie har väl varit med länge så han lär väl sitta säkert ?

Du misade väl inte min youtube länk några inlägg upp ?
Du kanske redan ahr sett den ?

Postad 04 October 2010 - 09:42

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Missade länken, men jag tog en titt nu. Jag saknar ord för hur mycket jag avskyr ynkryggen Bisping... Men Hendos KO är nog mitt bästa MMA-minne någonsin, jag stod med armarna rakt upp i luften framför tv:n och bara skrek. Man kunde trott att det var jag som vann och inte Hendo. Klippet var riktigt lustigt med Gilligan's Island-tema! Hoppas på att få se Bisping slagen medvetslös fler gånger, tyvärr sker det kanske inte på UFC 120. Jag skulle vilja se honom få samma behandling som Lytle fick av Koscheck, dvs nedtagning sen slagen sönder och samman så blodet sprutar. Kanske Marquardt är sugen?

Ingen annan som tittade på K1 WGP i helgen?

Postad 04 October 2010 - 09:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hehehe...

Jag vill inte se han knockad igen..

Vill se han mosad i 3 ronder och i slutet ska han av smärta ge upp..Helst då muntligt skrika åt dommaren att han fått nog :lol:

Nä jag har inte sett det..
Är hemma i flunsa så de kanske är värt att ta en titt?
Har precis sett prelims till WEC 51

Postad 04 October 2010 - 09:49

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Ja det var riktigt sevärt, Might Mo - Catinas var en underbar fight! Overeem är alltid sevärd och Kyotaro kommer jag inte underskatta igen.

Postad 04 October 2010 - 09:52

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Låter bra...
Då ska jag se de om en stund..

Har du sett K-1 World MAX 2010 Final ?
Jag har ingen aning om vad det är :-)

Postad 04 October 2010 - 09:55

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Det är K1 i -70 kg, det är ett jäkla vevande på dom små killarna! Jag brukar inte följa de viktklasserna annat än när det blir finaler så jag ska nog titta imorgon kväll eller något.

Postad 04 October 2010 - 10:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Har som alltid varit mer för de tyngre killarna men nu är de nästan tvärtom.
Tycker nästan de mindre är roligare att se..

Ofta ett grymt tempo i flera ronder.
Helt enkelt ett djäkla ös :lol:

Postad 04 October 2010 - 11:24

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
ska se K1-galorna nu under veckan när jag får tid. Helgen var tillräckligt full med fighting med både Bellator och WEC.

K1-MAX finalen är alltid enormt skoj. Har den gått? Det visste jag inte.

Postad 04 October 2010 - 11:33

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Har ingen aning, men eftersom moparman frågade om det utgick jag från det. Jag är som sagt inte alls särskilt insatt i just MAX. Jag har alltid inställningen att jag ska titta men det brukar inte bli så :lol:

"K-1 World MAX 2010 -70kg World Championship Tournament Final 16 in Seoul" har varit inatt tror jag, och i november kommer "K-1 World MAX 2010 World Championship Tournament Final".

Postad 04 October 2010 - 12:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Yepp....

Postad 04 October 2010 - 16:15

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Men gu va ni pladdrar, jag hinner ju inte svara! :-P

Steven Quadros och Joe Rogan skulle vara suveränt. eller Mauro Ranallo Joe Rogan. Goldberg är ju bara så ###### tråkig. Exakt samma tjöt varje gala.

Postad 04 October 2010 - 18:35

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Men gu va ni pladdrar, jag hinner ju inte svara! :-P

Steven Quadros och Joe Rogan skulle vara suveränt. eller Mauro Ranallo Joe Rogan. Goldberg är ju bara så ###### tråkig. Exakt samma tjöt varje gala.

Kom in i matchen!

För övrigt gillar jag Frank Trigg som expert, han överdriver inte så mycket som en del andra tenderar att göra. Finns en del bra herrar som kommenterar! Goldie är inte en av dom :)

Postad 04 October 2010 - 18:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Börjat se lite K1 nu men de känns lite väl B till en början med stora handskar och bara stående :)
Har nog sett för mycket UFC

Postad 04 October 2010 - 20:21

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Du är B! :)
Nivån på strikingen inom K1 är ju generellt sett väsentligt högre än inom mma... Men visst, ser man hellre Jon Fitch positionsbrottas i 5 ronder så är ju K1 trist. :)

Postad 04 October 2010 - 21:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Nu har jag sett en K1 fight så jag ska väl inte säga sååå mycket än :)

Brottning 5 ronder :)
Jag börjar va sjukt less brottartaktiker i UFC..
Genomförs det bara på rätt sätt så har jag inget emot lite brottning

Postad 04 October 2010 - 22:31

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Tycker det bästa med K1 är att det ibland kommer en hög spark eller två, det händer fan ALDRIG i UFC.

edit: wow, vad kul jag verkade tycka K1 var då :)

Tycker K1 är klart underhållande och betydligt närmare det jag håller på med också (karate).

edit igen: Tycker dock MMA är jävulskt kul att se live.

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 04 October 2010 - 22:35.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.