Har haft min 3G löst i fickan sedan releasen utan skärmskydd och skärmen är fortfarande repfri.
Samma här.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
10 relaterade trådar
Postad 11 August 2009 - 08:30
Samma här. Postad 11 August 2009 - 08:31
nej, jag ser bara två nät och kan inte välja att se flera, trots att jag vet att det finns MINST 8 nät Postad 11 August 2009 - 08:46
Haha, oj vad försvarslystna appleanvändare verkar vara
Nä jag vet att den inte lanserats som kameramobil. Jag anser bara att om man lanserar marknadens i särklass dyraste mobil så borde man kunna få mer kamera för pengarna. Dock är jag självklart medveten om att fler mpix inte är like med bättre kvalité. Men nog skulle man kunna få mer för pengarna när det gäller kameran. Självklart ska den klara h.264 och det är ett okej format. Men jag ser inte poängen till varför man ska begränsa os:et till enbart ett format. Eller jo, jag kan förstå det då apple är giriga och enbart vill tjäna pengar på det som finns i deras shop och inga andra format. Det är dock ett minus att man inte ser till bredden och konsumenternas fördel istället för att enbart gagna sig själv hela tiden. Smart men inte så service minded.
Jag är väl medveten om att fler mpix inte är like med bättre kvalité. Men som jag sa tidigare, man borde kunna få mer kamera för pengarna. Dock ska jag erkänna att iPhonen förmodlen har den bästa 3mpix kameran på marknaden. Jag skulle dock tro att de kan leverera mer kamera för den summan man betalar.
Korrekt, om jag uppfattat det rätt så klarar bara n97an avi by default. Man kan däremot ladda ner spelare och codecs till 5800. Dock använder nog din polare fel programvara eller korrekt programvara på fel sätt iom att den konverterar filerna. Poängen ligger i att man i n97an och 5800 kan ladda ner programvara som klarar av avi filer och att man som konsument har möjlighet att göra detta. Apple låser som vanligt sina produkter till sina egna tjänster. Smart som sagt men inte så omtänksamt för deras konsumenter.
Jag klarar mig ganska bra utan MMS det är inte det som är poängen. Det jag tycker är banalt är att man släpper marknadens i särklass dyraste mobil och att den inte klarar av så basala saker som mms (3g) eller avi (3gs). För de pengar man betalar borde man få en mobil som klarar allt. Tack för era svar, trots att ni känns lite försvarslystna en del av er Postad 11 August 2009 - 09:07 http://itunes.apple....e...771472&mt=8 testa detta prog ,lär hitta bättre än den inbyggda Postad 11 August 2009 - 09:26 Även om Apple skulle tillåta sådana program så har man ju problemet med att kunna få över filmerna iom att allt måste gå via iTunes (som inte stödjer divx mm). Apple vill låsa in folk att använda h.264 iom att det är det de säljer. Hade de inkluderat tex divx codecs så hade nog fler piratkopierat och de hade sålt mindre via sin butik. De vill helt enkelt att alla skall köpa alla filmer och dylikt via deras butik och inget annat. I USA fungerar ju detta då de har bra utbud och lagen i princip förbjuder (om än verkningslöst) rippning av DVDer men här i Sverige så faller det lite kort. Försöker faktiskt inte försvara Apple här, hade gärna sett större utbud på codecs så som OGG tex, men samtidigt så uppskattar jag helheten som Apple skapar. De vill skapa en helhetsupplevelse som fungerar för den stora massan. Tyvärr blir man ju då lite lidande som teknikfreak som har lite större krav. Kommer jag skaffa en iPhonen nästa gång? Vet faktiskt inte. Skall bli roligt att se om Google med flera lyckas få till ett moget Android snart. Speciellt roligt skall det bli att se vad SE lyckas med tillsammans med Android. Postad 11 August 2009 - 09:31
Ingen som har fått sin telefon med det nya utskicket från telenor? Eller vet när`?
Postad 11 August 2009 - 09:41
nån som vet när apple kommer börja sälja eller hyra ut tv-avsnitt i sverige?
så jag slipper vara kriminell Postad 11 August 2009 - 09:45 Det är på gång ett gps-kit till iPhone, med hållare för bilen där iPhonen laddas samtidigt som den sitter i bra höjd för att kika på kartan. Kanske vore nåt för dig eftersom du åker endel bil, då hålls ju laddningen uppe i telefonen samtidigt som du får en bra gps. Postad 11 August 2009 - 09:49
Tack för ditt svar Phinidus. Problemet jag ser är att allt inte är svart eller vitt. Vad säger att en avi fil är automatiskt olagligt? Jag kan väl själv ha skapat den från min original dvd eller kanske har jag dvd:n men har laddat ner en avi fil då den är lättare att ta med på resa etc. Det jag motsätter mig är det egocentriska agerande att inte ge konsumenten valfriheten till om man vill köpa via apple eller om man vill använda sig av sina redan existerande avi filer. Om jag förstår er rätt så kan man alltså köpa h.264 filmer via apple? Vart då? Jag har inte sett något i iTunes shop. Jag hoppas också SE kan lyckas bra med android. SE har ju tyvärr varit ett steg efter under flera år nu. Idou t.ex är en telefon som skulle funnits på marknaden nu. Men som vanligt ligger de 5-6mån efter tyvärr. Redigerat av donpa, 11 August 2009 - 09:51. Postad 11 August 2009 - 10:03 Det är inget som säger att en "avi" måste vara olagligt, men Apple vill sälja TV och film och vill inte att man skall skaffa det från annat håll. Egna filmer skapar man i Apples egna redigerarprogram som hanterar mov och mp4. Som sagt, Apple bygger upp en helhetsupplevelse som är oslagbar, så länge man rättar sig in i ledet. Apple har aldrig varit särskillt stora på valfrihet utan har en lösning och passar inte den så, tuff luck. TV och film finns idag i USA och i visa europeiska länder. Vem vet när eller om vi någonsin får se det här i Sverige. Jag har faktiskt börjat tro på SE igen efter att ha tvivlat under en lång tid. De har fått en spark där bak och börjar introducera intressanta lurar igen. Dock är det som du säger, de har lite svårt att hänga med, men jag hoppas att de får fart snart igen. Sedan för att knyta ihop säcken och återgå till iPhone 3GS så behöver verkligen Apple denna konkurrensen. Iom 3GS uppdateringen så är det ju ganska tydligt att Apple mest har spenderat senaste året med att städa upp och integrera sådana funktioner som borde varit med från början som redan finns i alla lurar fån etablerade tillverkare. Sedan tycker jag också det är ganska tydligt att de börjar luta sig bekvämt tillbaka och hoppas på att tredjeparts tillverkare skall skapa program som är innovativa och spännande som kan dra till sig nya kunder. Dock biter de sig själva i svansen som stoppar lösningar som folk vill ha med sina hårda restriktioner och löjliga motiveringar. Skall bli roligt att se om de släpper igenom Spotify. Har verkligen mina tvivel. Hur som helst, Apple har rört om på mobilmarknaden, vilket verkligen var behövligt. Hoppas nu bara att alla aktörer kan fortsätta att utmana varandra så vi konsumenter går vinnande ur denna striden. Postad 11 August 2009 - 11:22
Vad tror ni, blir det något spotify ? Är redigt sugen på spotify nu, och lär väl bli och jailbreaka den istället....
Postad 11 August 2009 - 11:26
Trevligt, ligger visst en avi hemma för uthämtning av luren på närmsta paketutlämning
Beställde för övrigt ett skal för baksidan från SGPStore.com (skickades faktiskt samma dag som jag beställde, får se bara hur fort brevet tar sig över atlanten, valde billigaste brev-frakten för knappa 4$) ![]() i "Plus" paketet ingår även två skärmskydd, Steinheil "crystal" och "anti-fingerprint", som div youtube recensioner verkar nöjda med, beroende på vilken variant man föredrar förstås... (matt eller klar yta). Vill bara ha ett diskret skydd mot eventuella smårepor när man har telefonen i fickan, väskan eller hasar runt den på bordet... Better safe than sorry så att säga, även om telefonen i sig sägs vara reptålig. Får se hur jag upplever känslan i de båda skydden. Har för övrigt aldrigt ägt eller knappt känt på en Iphone/Ipod/Mac el.dyl från Apple, så det blir intressanta första dagar med att lära känna allt inom den världen Ska i alla fall bli skönt att skrota den gamla trotjänaren SE K750 Ska även se över vilka apps man "måste ha", bl.a GPS program, vilket i dagsläget är Navigon som är aktuellt att köpa. Men TomToms kit-lösning med hållare och allt för bilen verkar intressant, men osäkert när det släpps... Redigerat av lobby, 11 August 2009 - 11:29. Postad 11 August 2009 - 11:33
Det är bara i den amerikanska shoppen än så länge, tyvärr. Jag förutsätter att det har med de sedvanliga filmrättighetsmaskineriet att göra, det går ju inte att göra en film tillgänglig överallt samtidigt...nej usch nej Postad 11 August 2009 - 11:36
Jag testade för första gången utan displayskydd idag, sjukt mycket bättre det vart, inga fingeravtryck fastnar som på skyddet som jag använde innan, får se hur reptålig den är nu bara
Postad 11 August 2009 - 11:36
Var och när beställde du´? Postad 11 August 2009 - 11:37
Jag har Iphone 2g och den har fått repor på glaset, genom att ha den i samma ficka som nycklar. Att man inte skulle kunna repa glaset med kniv verkar osannolikt... Jag har inte upplevt min lur som extraordinärt reptålig iaf... Kommer definitivt köpa skal till min kommande 3gs. Postad 11 August 2009 - 11:48 Är verkligen värstingmodellerna från Nokia, SE, HTC etc så väldigt mycket billigare? Postad 11 August 2009 - 11:59
Du kan ju kolla själv på Prisjakt: iPhone 11,145:- Samsung Omnia HD 6,438:- HTC TOUCH HD 5,921:- N97 5,810:- HT HERO 5,095:- SE XP1 4,800:- LG Arena 3,483:- Kan inte komma på fler. Men det är ju ganska tydligen att iPhone är näst intill dubbelt så dyr som den dyraste av konkurenterna. Redigerat av donpa, 11 August 2009 - 12:00. Postad 11 August 2009 - 12:13 Asså du kan ju köpa en från tex telenor 32 gb iphone för 7800 utan abb,är väl låst till telenor i 12 mån men du kan ju låsa upp det enkelt... dom felsta köper väl telefoner med nåt slags abb eller så idagens läge ialf och då kostar dom ju INTE 11 papp Redigerat av Unregistered40562de1, 11 August 2009 - 12:14. Postad 11 August 2009 - 12:13
Du kan ju köpa en 16GB iPhone med kontantkort för 6000kr och en 32GB för 7000kr och sen låsa upp den. Blir inga 11000 då inte. Postad 11 August 2009 - 12:20
Fattar inte hur folk jämför priser. Kolla på tex Tre, väljer du en N97 med deras pott abonnemang så kostar den 499:- i månaden och du betalar inget när du hämtar den. Ingen tycker att det är dyrt. Tar du istället en 3G S 32 GB med samma abonnemang så betalar du 499 + 49:- i månaden och då är det helt plötsligt jättedyrt. 24 x 49 = 1176:- Efter att ha provat båda lurarna så betalar jag gärna de pengarna extra för en 3G S. Hur folk får det till dubbelt så dyrt kan jag då inte förstå Postad 11 August 2009 - 12:26
För den som vill ha dubbelt med batteritid finns denna coola lösning
http://www.mophie.co...pa-ip3g-blk.htm Finns o köpa i apple store o flera andra platser,jag undrar om nån testat? Postad 11 August 2009 - 12:27
huh? Jag la alltid min iphone 3g med skärmen nedåt istället för den plastiga baksidan som blev repig av händerna Postad 11 August 2009 - 12:28
någon bra sida för hur google earth fungerar på iphone?
jag hittar ingenstans där man kan spara markörer eller få rutten utmarkerad det fungerade utan problem på min nokia n73 är iphoneversionen rejält gimpad jämfört med symbianversionen? Postad 11 August 2009 - 13:06
Hepp, igår kväll gjorde jag en kovändning och bestämmde mig för att lägga ner planerna på en iPhone och beställde en HTC Hero istället. Efter att ha spenderat många timmar med att läsa reviews och väga för o nackdelar kom jag fram till att det var rätt val för mig.
Köpte den kontant utan abbonemang från Katching och som en bonus så behöver jag inte sätta min fot i en Telenor butik igen. Så som dom har behandlar sina kunder är jag inte direkt sugen på att gynna dom. Skulle jag tröttna på Hero så kan man ju dessutom alltid kränga den på Tradera och isf förlänga abbonemanget då och få en iPhone eller Palm Pre (när den kommer) för en rimlig slant. Hoppas ni alla blir nöjda med er nya 3GS och tack för mig. Android - show me your stuff! Postad 11 August 2009 - 13:11
Då var en Svart 3GS 16G beställd från Telia.
Valde "prata på" 29:-/mån + 200:-/mån förhöjd. 229x24 + 195:- = 5691:- Kommer att låsas upp och användas med Tele2 kompis + fri surf. Nu väntar bara tre veckors trummande på bordet innan den dyker upp..... Nån som har hör något om nästa lass telefoner till Telia? Postad 11 August 2009 - 13:25
finns det någon launchbarapp till iphone, så jag kan trycka på den och sen välja mina favoritapplikationer som jag kan köra från den?
så blir det bara två tryck istälelt för att bläddra fram och tillbaks mellan olika sidor Postad 11 August 2009 - 13:34
Ett tips till dig är att Jailbreaka din iphone och installera en app som heter "SBSettings" Där du kan du sätta igång och stänga av, ja iprincip allt med två knapptryck.. Snabbt och köra igång WIFI, eller Platstjänster (som suger mest av batteriet) när du behöver dessa. Hur smidigt som helst. Bluetooth kan du ju ha igång jämt.. Tror inte den drar särskilt mkt ström faktiskt. Finns en sån inställning i SBSetting också om man så önskar. De är iaf den applikationen jag har mest nytta av efter Jaadu och BeejiveIM. ps. Nu ibörjan så lekar jag ju rätt mkt med telefonen men ändå håller den en hel dag.. Så inga problem där inte.. Postad 11 August 2009 - 13:54
Hämtade min Iphone idag.
EDIT: det fixade sig Redigerat av jonasprivate, 11 August 2009 - 14:11. Postad 11 August 2009 - 14:45
HUR fixade det sig? kanske är fler som har samma problem, aldrig fel att beskriva. Postad 11 August 2009 - 15:05
Jag förutsätter att han gjorde som det stod, dvs satte i USB-kabeln och startade iTunes Postad 11 August 2009 - 15:49
Jag gjorde precis som zinned78 skrev.
I med usb kabeln och startade upp iTunes. Jag köpte ett display skydd som heter Pure Reflect,men gillar det inte alls. Mobilen blir som en stor spegel,och bländar när jag kollar skärmen ute,så får bli ett annat skydd. Redigerat av jonasprivate, 11 August 2009 - 15:53. Postad 11 August 2009 - 15:57
Ja, de bytte det direkt på plats. Jag betalade naturligtvis inget men försäljaren sa dock att de normalt tar 250:- för det. Antar att han menar om man slarvat bort eller sabbat sitt SIM-kort. Postad 11 August 2009 - 20:00
jonasprivate:
jag laddade ner ringsignaler från torrentsidor... finns även lite på appstore..... annars ladda ner prog som konventerar om mp3:or till ringsignaler till iphonen.... Postad 11 August 2009 - 22:20
går det att fixa egna ringsignaler på en iphone som INTE är jailbreakad? Postad 11 August 2009 - 22:24
Här finns en länk till ett enkelt program att använda (iRinger): http://www.iphoneinf...-pa-din-iphone/ Postad 11 August 2009 - 23:35
Om det funkar så är det ju grymt, någon som testat? Postad 11 August 2009 - 23:35 Verkar vara ett bra program. Synd att det inte funkar med Mac bara. Redigerat av smellymarq, 11 August 2009 - 23:36. Postad 12 August 2009 - 05:31 Har du mac finns det en uppsjö program. Billigast är ju dock Garageband som följer med varje Mac-dator. Postad 12 August 2009 - 06:41
jag använder ett program som heter iRinger, gratis och kräver inga installation.
Edit: stavfel Redigerat av Lias08, 12 August 2009 - 06:55. Postad 12 August 2009 - 08:21
Heja Telenor!
Beställde i måndags och fick nu kollinummer att min telefon är på väg. Postad 12 August 2009 - 08:24
Varför inte göra det själv utan massa program? Hur enkelt som helst.
1) Högerklicka på mp3 låten i itunes (den du vill skapa ringsignal från) och gå till fliken "alternativ" 2) Korrigera tidsspannet till det du vill ha (max 30 sekunder), tryck sedan "ok" 3) Högerklicka på den nya filen igen och välj "Skapa version för AAC" igen och vänta tills den är skapad 4) Du kan nu kasta den första "m4a" filen som du nyss skapade, den lägger sig i papperskorgen 5) Välj "Återställ" på filen som ligger i papperskorgen 7) Leta upp den nu skapade "m4a" filen i windows (inte i itunes!) 8) Byt namn på den så att den heter "m4r" istället för "m4a" i filändelsen (OBS du måste ha filändelser synliga i windows) 9) Gå till fliken "ringsignaler" i itunes och importera filen dit och synka sen med din iphone Gör man på detta sättet har man gjort en ringsignal på bara 30 sekunder. Redigerat av zinned78, 12 August 2009 - 08:24. Postad 12 August 2009 - 08:35
Beställde du 16gb eller 32gb? Postad 12 August 2009 - 08:35
iRinger var ett tips bara plus alla är inte lika duktiga som du Där kan man öppna programmet, importera en låt, Korrigera tidsspannet och sen exportera. När du exporterar låten hamnar automatiskt i mappen ringsignaler i itunes. synca iphonen, KLART! Ganska enkelt el hur? Postad 12 August 2009 - 09:04
Fick min iphone igår och leker för fullt med den. Jag kommer från Windows mobile och tro det eller ej, det är ett par saker jag faktiskt saknar.
1. När man ringer i WM så kan man skriva namnet på sifferknapparna och så räknar den själv ut möjliga alternativ 2. Schemat för push. Dvs att man kan sätta att man vill ha push mellan 8-17 och resten av tiden manuellt. Finns det någon app som fixar ovanstående funktionalitet? Redigerat av pezmannen, 12 August 2009 - 09:05. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |