Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 oktober 2009 - 16:31

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0
Gissar på "Mobilen som aldrig blir färdig" :-), skämt åsido vore bra att veta då kanske man kan luska ut lite mer info om den

Postad 27 oktober 2009 - 16:55

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
.

Redigerat av MagnusBio, 27 oktober 2009 - 17:34.

Postad 27 oktober 2009 - 16:58

otto zx-7r
  • otto zx-7r
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
vi kommer få vänta

jag lägger mina pengar i en burk tills n900 kommer
jag ska bara ha en sån

hoppas nu nokia vet vad dom pysslar med för mina och troligen era förväntingar
dom blir ju inte lägre av att dom säger att dom finslipar mjukvaran

när den väl kommer måste den i stort vara felfri/fantastisk i mjukvaran
för att jag ska tycka att det var en meningsfull väntan

jag köpte ju en n95:a den funkade ju inte riktigt förens den var inne på 3:e mjukvaran
jag hadde köpt den och tyckt att det var ok med mujkvaruproblem bara det löser sig
på sikt

men som så många ändå dragit slutsatsen
det fins inget annat idag eller på gång
som ens liknar n900

Postad 27 oktober 2009 - 17:30

hagewire
  • hagewire
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Vet ni om den har kommit ut att köpa i finland?

Postad 27 oktober 2009 - 17:32

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
har pratat lite med en kusin i finland som är lite prylbög.
Bett han skumma lite ifall han kan hitta något som vi missat.

Postad 27 oktober 2009 - 17:35

hagewire
  • hagewire
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
okej :) hoppas han hittar något intressant :blush: själv har jag försökt kontakta nokias kundtjänst på finska sidan idag utan något svar :P har säkert ringt 5grr utan att dom svarat...

Postad 27 oktober 2009 - 17:38

Crockett
  • Crockett
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

har pratat lite med en kusin i finland som är lite prylbög.
Bett han skumma lite ifall han kan hitta något som vi missat.

Kanon bra! :blush:

Har inte läst något mer idag men lär skumma igenom lite sidor ikväll. Hoppas dem släpper den tidigare där om inte den kommer snart här. Gigantti hade den på sitt internetlager enligt hemsidan. Sen brukar dem väl inte vara väldigt exakt. Gigantti är finska elgiganten för er som undrar, nämner detta mest då någon postade tidigare idag om det norska lagren på elgiganten. :)

Postad 27 oktober 2009 - 17:46

Unregistereda744b4ff
  • Unregistereda744b4ff
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Nån som vet vad denna lur heter internt hos Nokia?

RX-51 tror jag, är dock inte 100% säker

Postad 27 oktober 2009 - 17:47

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
nokias svar till att giganti har den i lager är för att det är fel, den är inte lanserad så chansen finns inte att dom har korrekt dä.
Dock va de länge sen jag tog upp det med nokia så man kan hoppas att det stämmer...

Postad 27 oktober 2009 - 17:55

hagewire
  • hagewire
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Jo jag ringde giganttis kundservice idag och dom sa att dom har den inne om ca 2-3 veckor :)

Postad 27 oktober 2009 - 17:58

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
hmm intressant.
dock kostar den 6131kr i svensk valuta (enligt forex) dom tar ju 579 euro för den

Postad 27 oktober 2009 - 18:10

Crockett
  • Crockett
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

hmm intressant.
dock kostar den 6131kr i svensk valuta (enligt forex) dom tar ju 579 euro för den

Hmm...ja såna här prylar tenderar att vara någon hundring dyrare i Finland många gånger. Med lite tur så har S-koncernen någon rabatt på den i någon affär så man kan få en 10% eller något med morsans s-kort :)

Postad 27 oktober 2009 - 18:37

hagewire
  • hagewire
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Vet nån hur man sku kunna lyckas få ett prov exemplar på N900?

Postad 27 oktober 2009 - 19:52

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Vet nån hur man sku kunna lyckas få ett prov exemplar på N900?

Är nog inte så lätt. Nokia har väl inga affärer i sverige, så jag tror inte det finns några demo ex i sverige.

Ingen info idag heller och nokia svarar ju inte.

Ge mig någon info...Q1-2010 är bättre än ingen info alls. "Datum kommer". Vad är det?

Postad 27 oktober 2009 - 21:29

Icee
  • Icee
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Hadde inte tid idag trots jag åkte förbi gigantti flera gånger. I alla fall såg jag dom har STOR reklam om den i blaskan dom skickar ut. Blir att åka dit och kolla vad senaste infon är

Postad 27 oktober 2009 - 21:33

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Hadde inte tid idag trots jag åkte förbi gigantti flera gånger. I alla fall såg jag dom har STOR reklam om den i blaskan dom skickar ut. Blir att åka dit och kolla vad senaste infon är

Ok, nice. Vad var skrivet om den i reklam "blaskan"? release 2010?

Postad 27 oktober 2009 - 21:55

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Ahhh...jag ger upp! den här telfonen är ju död. Tråden är död. nyhetsfödet är dött. imorgon får det bli en iphone tills det trillar ner en avi i brevlådan...

Redigerat av theclone, 27 oktober 2009 - 21:55.

Postad 27 oktober 2009 - 22:02

Tobbe Nukem
  • Tobbe Nukem
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag tror jag kommit på det!
Lanseringen är försenad tack vare att Duke Nukem Forever skall bundlas med den! Det måste bara vara så! :)

Postad 27 oktober 2009 - 22:15

hagewire
  • hagewire
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Nej kom igen nu alla orkar väänta!! :)

Postad 27 oktober 2009 - 22:20

hagewire
  • hagewire
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Jag har hittat en affär i swe som har n900 i lager :)!!!!!

Postad 27 oktober 2009 - 22:26

Toley
  • Toley
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

-.^ Telefonen är inte släppt än, vilken butik påstår att de har den i lager?

Postad 27 oktober 2009 - 22:31

hagewire
  • hagewire
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

-.^ Telefonen är inte släppt än, vilken butik påstår att de har den i lager?

Enligt pricerunner så har Thesson den i lager, har faktiskt alldrig hört talas om den affären förut :S men det kan vell inte stämma eftersom den inte är släppt ennu :S

Postad 27 oktober 2009 - 22:34

drakedram
  • drakedram
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Haha ha kul, men det skulle vara kul att höra vart!!!

Postad 27 oktober 2009 - 22:39

hagewire
  • hagewire
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Haha ha kul, men det skulle vara kul att höra vart!!!

Jodu :P så du e sj lite sugen på N900? :blush: själv så blir man mer och mer sugen på den för varje dag som går :)

Postad 27 oktober 2009 - 22:41

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Innan jag publicerar detta vill jag bara deklarera att jag tror fullständigt på allt netonet säger och kommer inte analysera detta svar. Detta svar fick jag från dem idag:

Hej Patrik,

Tack för ditt mail.

Som det ser ut nu kommer vi förhoppningsvis få in varan runt 2009-11-06.
Du bör få en av de första leveranserna som kommer in till oss.

Önskar dig en bra dag!

Postad 27 oktober 2009 - 22:46

hagewire
  • hagewire
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Innan jag publicerar detta vill jag bara deklarera att jag tror fullständigt på allt netonet säger och kommer inte analysera detta svar. Detta svar fick jag från dem idag:

Hej Patrik,

Tack för ditt mail.

Som det ser ut nu kommer vi förhoppningsvis få in varan runt 2009-11-06.
Du bör få en av de första leveranserna som kommer in till oss.

Önskar dig en bra dag!

Ohh nice!! :) var det inte så att den skulle komma först i januari 2010? eller e det bara skitsnack? XD

Postad 27 oktober 2009 - 23:08

Dark_Vertigo
  • Dark_Vertigo
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Okej, N9's

Stora förväntningar på denna enhet som i mitt tyckte saknar motstycke och vet att int eär ensam om tycka detta.

Många hoppas på bli den första som får äga denna enhet och ha den i sina händer.

Motsägelsefulla källor vandrar från leverans i november till början av 2010...och tiden kan skilja på vem som får denna fast man beställt den.

Så jag säger, vi sätter upp en internt kamratlig tävlan med skryträttigheter vem som får äga denna superba enhet.

Förrutom vinna denna tävling, måste utdelas en uppgift(och om så vissa vill, ett straff..men vi vet att sådant yttras bara av avund och är av vinnaren valfri om han/hon antar utmaningen)

Vinnande uppgift: Skapa en ny tråd och döpa den likt "Nokia N900 - Officiel användartråd"..Vinnaren bestämmer men måste vara något som riktar sig mot de som redan har en.

Detta för lite grovt skilja tråden mellan de som vill ha och de som äger en...just nu är vill alla i "vill ha" av nu uppenbara anledningar.

Så kriterierna för vinna denna kamraktliga tävlan föreslås:

En publik försäljningsenhet(ingen demo-enhet el dyl utan en som du äger)

1 bild på enheten och 1 på lådans innehåll - kan vara en och samma foto.
- Länk till video är valfritt
- Inte fel att på något sätt dokumentera bedriften knutet till ett datum från t.ex. dagens tidning el dyl.

• Publicera bilden FÖRST på enheten så inlägget tidsstämplas&dokumenteras.

• Kompletera information bildgalleriet SENARE med
- Bilder: på telefon och tillbehör - Skapa ett galleri går väl utan att säga
- Pris betald och vart inhandlad. Ange gärna vart&hur länge sedan förhandsbokade.

Håller oss alla hedersregler och förutsätter att ingen försöker hitta på några bilder men är inget behöver säga mer än denna gång.

Redigerat av Dark_Vertigo, 27 oktober 2009 - 23:12.

Postad 27 oktober 2009 - 23:10

Mofaza
  • Mofaza
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Ohh nice!! :) var det inte så att den skulle komma först i januari 2010? eller e det bara skitsnack? XD

Snälla snälla snälla säg att det var skitsnack!

Redigerat av Mofaza, 27 oktober 2009 - 23:11.

Postad 27 oktober 2009 - 23:11

Toley
  • Toley
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Enligt pricerunner så har Thesson den i lager, har faktiskt alldrig hört talas om den affären förut :S men det kan vell inte stämma eftersom den inte är släppt ennu :S

Verkar mycket riktigt inte stämma, kan inte påstå att Thessons sida gav något seriöst intryck, inte några bilder på några produkter och under kategorin "Mobiltelefoner" där n900 torde ligga står det att: "Det finns för tillfället inga produkter under denna kategori. "
http://www.thesson.s...o...egory&id=90
Blir till att hoppas på att den kommer den 6e nov som Netonnet sa =)

Postad 27 oktober 2009 - 23:17

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Okej, N9's

Stora förväntningar på denna enhet som i mitt tyckte saknar motstycke och vet att int eär ensam om tycka detta.

Många hoppas på bli den första som får äga denna enhet och ha den i sina händer.

Motsägelsefulla källor vandrar från leverans i november till början av 2010...och tiden kan skilja på vem som får denna fast man beställt den.

Så jag säger, vi sätter upp en internt kamratlig tävlan med skryträttigheter vem som får äga denna superba enhet.

Förrutom vinna denna tävling, måste utdelas en uppgift(och om så vissa vill, ett straff..men vi vet att sådant yttras bara av avund och är av vinnaren valfri om han/hon antar utmaningen)

Vinnande uppgift: Skapa en ny tråd och döpa den likt "Nokia N900 - Officiel användartråd"..Vinnaren bestämmer men måste vara något som riktar sig mot de som redan har en.

Detta för lite grovt skilja tråden mellan de som vill ha och de som äger en...just nu är vill alla i "vill ha" av nu uppenbara anledningar.

- Inte fel att på något sätt dokumentera bedriften knutet till ett datum från t.ex. dagens tidning el dyl.

- Pris betald och vart inhandlad. Ange gärna vart&hur länge sedan förhandsbokade.

Håller oss alla hedersregler och förutsätter att ingen försöker hitta på några bilder men är inget behöver säga mer än denna gång.

Grym idé!

Postad 27 oktober 2009 - 23:22

hagewire
  • hagewire
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Grym idé!

Jag kommer få den först :) eftersom jag bor på åland :lol: dom sa i affären idag att dom senast har den på fredag, så sug på de ni :D:D

Postad 27 oktober 2009 - 23:22

Wile
  • Wile
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Okej, N9's

Grym idé!

Följt tråden sedan dag ett och är mycket sugen på N900!
Förslaget var guld värt "1Up"

Postad 27 oktober 2009 - 23:33

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlägg
  • 0

Jag kommer få den först :) eftersom jag bor på åland :lol: dom sa i affären idag att dom senast har den på fredag, så sug på de ni :D:D

vad heter den affären??

Postad 27 oktober 2009 - 23:34

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Woho!
Nu är det kalas gubbar!
En till som droppat hos katshing, så nu har man plats 25 =P från plats 30 på ca 3 veckor.
Man får hoppas att dom får minst 25 nu =P

Postad 27 oktober 2009 - 23:41

hagewire
  • hagewire
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

vad heter den affären??

Telebutiken :)

Postad 27 oktober 2009 - 23:41

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Woho!
Nu är det kalas gubbar!
En till som droppat hos katshing, så nu har man plats 25 =P från plats 30 på ca 3 veckor.
Man får hoppas att dom får minst 25 nu =P

Haha härligt att vi är positiva iallafall! :)

Postad 27 oktober 2009 - 23:47

hagewire
  • hagewire
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Release Date:11/14/2009

källa: http://www.newegg.co...N82E16875205178

Postad 27 oktober 2009 - 23:58

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlägg
  • 0

Release Date:11/14/2009

källa: http://www.newegg.co...N82E16875205178

Men skulle vilja höra det från Nokias håll!

Postad 28 oktober 2009 - 04:38

Crockett
  • Crockett
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Jag tror att det snacket som handlar om att n900 ska släppas nästa år gäller oss i sverige om det nu är sant och givetvis alla andra länder som är berörda av tre problemet. Vad baserar jag detta på frågar ni er?

Jag baserar detta på det faktum att i Finland andas det om en release inom en månad och det faktum att jag inatt sett två reklamfilmer till telefonen på youtube. Jag tror inte dem skulle spendera pengar på att göra reklamfilmer om den inte är på väg än på några månader för då hinner intresset svalna. Jag tror att reklamfilmer kommer när det börjar närma sig för säljsläpp.

Nu orkar jag inte länka men kan säga att filmerna är länkade på talk.maemo.org under n900 försenad release sidan :)

Postad 28 oktober 2009 - 04:46

pLcs
  • pLcs
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
SKYNDA ER DÅ FÖR F*N! Någon med dinglande sak där nere ska väl inte behöva stå ut med detta http://www.swotti.co.....on Z610i1.jpg
jag grinar snart. Jag sålde min förra mobil i hopp om att ni skulle släppa den snart :@

Postad 28 oktober 2009 - 05:27

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Jag tror att det snacket som handlar om att n900 ska släppas nästa år gäller oss i sverige om det nu är sant och givetvis alla andra länder som är berörda av tre problemet. Vad baserar jag detta på frågar ni er?

Jag baserar detta på det faktum att i Finland andas det om en release inom en månad och det faktum att jag inatt sett två reklamfilmer till telefonen på youtube. Jag tror inte dem skulle spendera pengar på att göra reklamfilmer om den inte är på väg än på några månader för då hinner intresset svalna. Jag tror att reklamfilmer kommer när det börjar närma sig för säljsläpp.

Nu orkar jag inte länka men kan säga att filmerna är länkade på talk.maemo.org under n900 försenad release sidan :)

Tror inte det har något med "3" problem att göra...däremot tror jag att Sverige INTE är en prioriterad marknad för den här sortens mobiler. Blir nog länder där de förväntar sig sälja större kvantiteter av N900 som får de första leveranserna, tex Tyskland.

Postad 28 oktober 2009 - 09:30

malavan
  • malavan
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
HaHa

vad tror ni om det här da?

http://www.mobil.se/...074140-129.html

Postad 28 oktober 2009 - 10:27

Mofaza
  • Mofaza
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Vore kanon men länk...Hittar den inte

Postad 28 oktober 2009 - 10:37

malavan
  • malavan
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Här har du.

http://www.youtube.c...h?v=RAo87IHU_40

http://www.youtube.c...h?v=qREUaelV36c

Postad 28 oktober 2009 - 11:01

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Här har du.

http://www.youtube.c...h?v=RAo87IHU_40

http://www.youtube.c...h?v=qREUaelV36c

Det sista klippet är för mig oförståeligt, vad är grejen? Är jag bara dum i huvudet? :)

Postad 28 oktober 2009 - 11:31

Unregistered201eff61
  • Unregistered201eff61
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Det sista klippet är för mig oförståeligt, vad är grejen? Är jag bara dum i huvudet? :)

Hihi, jag tänkte lite likadant...kanske för tidigt på dagen för att förstå sånt här?

Postad 28 oktober 2009 - 11:49

pLcs
  • pLcs
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Hihi, jag tänkte lite likadant...kanske för tidigt på dagen för att förstå sånt här?

De menar att man inte ska missa något, att n900 håller dig online för att inte missa något viktigt "vaken" med andra ord.

Postad 28 oktober 2009 - 13:18

malavan
  • malavan
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
HEHE

Allt med den här mobilen verkar konstig till med reklamen.

Postad 28 oktober 2009 - 13:20

hagewire
  • hagewire
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Kan man gå till elgiganten och köpa en ny telefon i väntan på N900 och sen lämnar man tillbaka den inom 30 dar? för det står ju att dom har 30 dagars öppet köp`?

Postad 28 oktober 2009 - 14:47

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Kan man gå till elgiganten och köpa en ny telefon i väntan på N900 och sen lämnar man tillbaka den inom 30 dar? för det står ju att dom har 30 dagars öppet köp`?

Visst kan du det, bara du inte öppnar lådan så... :) Men då kan du ju lika gärna låta bli.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.