Även jag är grymt besviken över att det inte är någon cockpit vy i standardbilarna.
Känns inte som ett banbrytande bilspel 2010. De hade väl kunnat skippa 30 olika varianter av Nissan Micra och haft hälften så många bilar totalt men alla med cockpit.
Det funkar lixom inte så...
Jobbet med de ca 800 standardbilarna, modellering och texturering etc, gjorde för GT4 och GT PSP - INTE GT5. Att halvera det antalet hade alltså inte frigjort några "cock-pit" resurser såsom du vill göra gällande. Nån tyckte tydligen att de trots det såg "good enough" ut för att använda även i GT5. Vips så kan man skriva 1000+ på boxen.
På samma sätt, att göra 1 Premium Nissan Micra är det stora jobbet. Att göra 29 till är iofs inte gratis men förmodligen inte dyrare/mer tidskrävande att ta fram den första modellen.
Så hela ditt förslag är orimmligt.
då kan jag väl få tycka att Alla bilar hade varit premiumbilar! eller?
Tjaa, man kan få tycka precis vad man vill. Frågan är om det är förankrat i verkligheten eller inte. Att 1000+ bilar skulle vara Premium är way of verkligheten om man säger så. Var inte 5 år tillräcklig väntan?
PD har X antal resurser/mantimmar till att modellera bilar till GT5. Det räckte alldeles uppenbarligen "bara" till 200+ st bilar. Man kan iofs tycka att de borde kunnat få ihop fler (totalt sätt är det ju rätt många mantimmar), på samma sätt som jag trodde att de "track-resurser" PD hade till förfogande ska räcka till fler banor än vi sett hittils, men "ggr 5" känns lite väl vågat...

Däremot är det inte orimmligt att önska/tycka att 1000+ bilar skulle ha
nån form av cockpit-view. De kunde ju hängt på en (ett antal) generell svart silouett ala GT PSP eller nått i den stilen. Gissningsvis gillade inte PD den lösning så därför får väl de cock-pit beroende helt enkelt bara konstatera att GT5 "bara" innehåller 200+ sinnessjukt detaljerade bilar.
Själv är jag inte cockpit beroende men jag ser inte varför jag skulle ratta runt i en standardbild (förutom Volvo 245:an

) när det finns så många läckra Premiums att välja på så även för mig är GT ett "200+ bilar"-spel.

Detta inte sagt som ett försvarstal för PD, fritt fram att gnälla på dem, mera att gnället ibland behöver en reality-check... Och inbland undrar man om inte folk hade blivit mer nöjda om PD skippat de 800+ bonusbilarna.
Personligen tycker jag PD gjorde helt rätt som la alla energi på Premium och överarbeta varje bil så det stod härliga till...annars hade vi inte fått bildserier i stil med den här:

Ännu ett bilspel? Ja och nej beroende på hur man ser det. Nej om man inser att sloganen "We
love cars" inte är helt taget ur luften.