Har bara skummat igenom lite men det verkar vara hel ok bild.
Den stora Kult/B-films tråden!
Postad 25 February 2011 - 09:23
Har bara skummat igenom lite men det verkar vara hel ok bild.
Postad 25 February 2011 - 12:34
Trots detta riktigt bra bild med redigt sköna färger
Redig förbättring jämfört med tidigare Japansk LD rip jag levt med de senaste åren
Fick även Blastfighter igår, den är anamorfisk och har också en riktigt fin transfer!
Blev dock lite orolig när jag startade filmen och jag bara fick italienskt tal, dock ligger den engelska versionen med i extras menyn av nån underlig anledning. Vilket jag blev överlycklig över. Rednecks som snackar italienska går fan inte ihop
Jepp filmen är italiensk, men som de flesta italienska filmer från guldepoken så var den gjord för den internationella marknaden med engelska som huvudspråk vid inspelningen.
Postad 25 February 2011 - 13:29
Jepp det är letterbox...
Trots detta riktigt bra bild med redigt sköna färger
Redig förbättring jämfört med tidigare Japansk LD rip jag levt med de senaste åren
Fick även Blastfighter igår, den är anamorfisk och har också en riktigt fin transfer!
Blev dock lite orolig när jag startade filmen och jag bara fick italienskt tal, dock ligger den engelska versionen med i extras menyn av nån underlig anledning. Vilket jag blev överlycklig över. Rednecks som snackar italienska går fan inte ihop![]()
Jepp filmen är italiensk, men som de flesta italienska filmer från guldepoken så var den gjord för den internationella marknaden med engelska som huvudspråk vid inspelningen.
Såg Blastfighter igår, Redigt underhållande film. Lite störigt att den engelska versionen inte är textad
när man sitter och kollar mitt i natten (man kan köra texten ändå men det är den italienska dialogen som är översatt).
Skönt att Njutafilm och Studio S äntligen har betat av de flesta "populära" titlar nu, (dvs de titlar som släpptes i USA och resten av världen i slutet av 90-talet) så det kan komma lite intressanta grejor som man inte redan äger.
Redigerat av Unregistered08fc33f7, 25 February 2011 - 14:15.
Postad 27 February 2011 - 13:08

Redigerat av wictor, 27 February 2011 - 13:09.
Postad 27 February 2011 - 13:49
Den har inte kommit ut än, men du kan bevaka den på Bokus (det är alltså en bok, för den som har missat det).Snubblade över den här, någon som vet om den går att köpa?
http://www.bokus.com...ensationsfilms/
Redigerat av papperskatt, 27 February 2011 - 13:49.
Postad 02 March 2011 - 13:36
http://www.dvdbeaver...ive_blu-ray.htm
Synd att DTS-HD MA spåret är dubbat till italienska, men jag offrar gärna DTS HD spåret för en ÄKTA HD version av filmen, utan den mängd av DNR som HDTV versionen lider av, med 2.0 spåret på engelska. Speciellt som 2.0 är original ljudmixen.
Postad 02 March 2011 - 13:40
"THE NESTING has been newly transferred in High Definition from the original camera negative and is presented here in a never-before-seen Director’s Cut!"
Postad 02 March 2011 - 14:06
Men wrestlingfan som man är så blir man ju sugen när Rowdy Roddy Piper är med
Postad 02 March 2011 - 14:48
Osäker på om jag sett They Live nångång.
Då finns det ju alltid "Hell Comes to Frogtown".

En riktig skitfilm, dock 80-tals charmig
Postad 02 March 2011 - 20:46
Osäker på om jag sett They Live nångång.
Rekommenderar den starkt!
Det är en stenhård rulle fylld med schyssta actionscener och oneliners, som:
"I have come to chew bubblegum and kick ass, and I´m all out of bubblegum!"
Plus att den har en riktigt svidande satirisk kommentar som känns ännu mer aktuell nu än under Reagan tiden
Gör sig bra som en double feature tillsammans med hans "Big Trouble in Little China"
Senaste nytt angående Arrows "The Beyond" utgåva
"- The opening sequence is now in the correct sepia rather than monochrome supplied by the licensor and we're happy to report that Stephen Thrower says he's never seen the film look so good.
- The final disc will be a BD50 and with a higher bitrate than the review discs."
Redigerat av Svante Skoog, 02 March 2011 - 20:47.
Postad 02 March 2011 - 20:55
Lionsgate Home Entertainment has announced Blu-ray releases of the Scream Trilogy for March 29th.
Each will be presented in 1080P High Definition with 5.1 DTS-HD Master Audio,
Scream will include an audio commentary, a production featurette, behind the scenes footage, a Q&A with cast and crew plus the trailer.
Scream 2 will include audio commentary, deleted scenes with optional audio commentary, outtakes, a featurette and the trailer.
Scream 3 will include audio commentary, deleted scenes and an alternate ending, outtakes, behind the scenes footage and the trailer.
Verkar inte som att det är unrated på 1.an dock, kommer inte ens ihåg om ja sett den versionen. Fanns den bara i Japan typ eller?

Postad 02 March 2011 - 22:53
[b]Verkar inte som att det är unrated på 1.an dock, kommer inte ens ihåg om ja sett den versionen. Fanns den bara i Japan typ eller?
- R0 Korea- Dawoori Entertainment - "Unrated Director´s Cut" but one scene still remains in its R-Rated form. It is at the end of the opening scene where it zooms in on Casey when she's hanging from the tree gutted. The R-Rated has music and zooms in quickly whilst the unrated has no music and zooms in slowly.
- R1 America- Dimension - Collector's Series - "R-Rated Theatrical".
- R2 France- Opening - "R-Rated Theatrical".
- R2 CE France- Film Office - "R-Rated Theatrical".
- R2 SE Germany- Kinowelt - "Unrated Director´s Cut" 106:41 mins (PAL).
- R2 SE Germany- Kinowelt - Trilogy Box - "R-Rated Theatrical".
- R2 Holland- RCV - No cuts - "R-Rated Theatrical"
- R2 Japan- Asmik/Toshiba - Original Release - Inc. both "R-Rated Theatrical" and "Unrated Director´s Cut".
- R2 Japan- Asmik/Toshiba - Re-Release - Inc. both "R-Rated Theatrical" and "Unrated Director´s Cut".
- R2 Scandinavia- Scanbox - "Unrated Director´s Cut".
- R2 Spain- Lauren Films - "R-Rated Theatrical".
- R2 United Kingdom- Buena Vista Home Entertainment - "R-Rated Theatrical".
- R3 Korea- Spectrum - "Unrated Director´s Cut".
- R4 Australia- Magna Pacific - "R-Rated Theatrical" 106:35 mins (PAL).
- R4 CE Australia- Magna Pacific - "R-Rated Theatrical".
Postad 03 March 2011 - 08:54
Synd inte toshiba släppte scream på HD DVD
Postad 03 March 2011 - 09:48
Jag förstår inte vad problemet är med att släppa Unrated versionen. Speciellt idag där varannan titel är en Unrated utgåva på formatet. Man tycker ju att Wes Craven skulle bry sig lite mer om att få ut hans Director´s Cut på formatet istället för "Hem och Skola" versionen.
Postad 03 March 2011 - 16:11
Fortsätter att se den ocensurerade versionen av "Scream" på LD tills den dagen dom får tummarna ur sina United States of Assholes och släpper den oklippt.
Jag förstår inte vad problemet är med att släppa Unrated versionen. Speciellt idag där varannan titel är en Unrated utgåva på formatet. Man tycker ju att Wes Craven skulle bry sig lite mer om att få ut hans Director´s Cut på formatet istället för "Hem och Skola" versionen.
När det gäller DVDn så var det att "Bueno Vista" hade som policy att inte distribuera Unrated titlar.
Tror det var Image som distribuerade Laserdisken så den slapp igenom Unrated.
Postad 04 March 2011 - 09:48
Ja, det ligger väl under Disney?
Jupp, eller som Bart Simpson säger "The Evil Empire"
Postad 04 March 2011 - 12:03
http://www.blu-ray.c...y/15615/#Review
Det var länge sen jag väntade så ivrigt på en film
Redigerat av mr.keyser, 04 March 2011 - 12:03.
Postad 04 March 2011 - 18:45
Ännu en review av The Beyond
http://www.blu-ray.c...y/15615/#Review
Det var länge sen jag väntade så ivrigt på en film
Jag har inte ens sett den filmen
Postad 04 March 2011 - 21:12
Helt klart Fulci´s mästerverk!
Postad 05 March 2011 - 09:19
street_trash.jpg 127.34K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered36883, 05 March 2011 - 09:20.
Postad 05 March 2011 - 12:43
Vad som sen händer med dessa gäster är nog inte svårt att luska ut
Postad 05 March 2011 - 19:34
Postad 08 March 2011 - 09:51
The beyond ser inget vidare ut på dom screenshots som har postats.
Postad 08 March 2011 - 14:07
Svensk utgåvan verkar vara 83 min medan den oklippta bör vara 86 min.
Och nix det rör sig inte om PAL speedup
Postad 08 March 2011 - 14:19
Har den till salu i en annons här just nu om du är intresserad av den.
Postad 09 March 2011 - 21:48
http://www.blu-ray.c...y/19262/#Review
Minns att jag gillade denna starkt när jag hyrde den ett antal ggr på VHS back in 1986.
Har inte sett den sen dess så jag undrar om den håller måttet
Postad 09 March 2011 - 22:45
Postad 25 March 2011 - 16:29
Postad 26 March 2011 - 11:17
Väntar enormt på att se den på blu-ray men vill ju gärna ha alla godsaker som t.ex. fanns i grindhouse doublefeature'n!!!
Postad 29 March 2011 - 13:55
Postad 29 March 2011 - 16:39
Postad 29 March 2011 - 20:41
http://www.rockshock...er-Lake-Monster
Speciell "Crater Lake Monster" verkar ha oväntat bra bild enligt screenshotsen
Postad 29 March 2011 - 22:33
Enorm vet jag inte... tyckte väl möjligtvis att ett par av de sista bilderna såg bättre ut på BU annars gillar jag Arrows... inte värt att dubbeldippa för min del iaf...!
Tycker det är enorm skillnad och just det jag varnat innan, att vänta och se vilken som är bäst.

Postad 30 March 2011 - 22:36
Postad 30 March 2011 - 22:41
Alien 2 : On earth släpps 5 april
http://www.midnight-legacy.com/#
Vill minnas att bl.a Svante här på forumet köpte den i typ november och att den då skulle vara limiterad i 30 000 exemplar.
Nu kommer t.o.m Axel music sälja den... (Planet Axel heter de iofs numer.....)
Är väl iofs bra nyheter antar jag.
Postad 30 March 2011 - 23:28
Postad 31 March 2011 - 10:48
Hoppas hårt på att "Atlantis Interceptors" (som det ryktats om) kommer härnäst.
Postad 07 April 2011 - 18:40
Vårat bidrag till "Hobo with a shotgun" fejktrailer tävlingen, där jag spelar rollen som inavlad redneck som kör en "Deliverance" älskog med filmens hjälte
http://www.youtube.c...h?v=mE12n6_XWTI
En längre version av fejktrailern kommer kanske åka med på "Mad Bad Motherfucker" BD:n framöver.
Enjoy folks!
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
38 bilder
32 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?