Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VU+ Satellitmottagare

3303 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Vu+ Duo (Digitalboxar) 3 8,71 (16) Inga priser
Vu+ Solo (Digitalboxar) 2 8 (2) Inga priser
Vu+ Uno (Digitalboxar) 2 7,5 (1) Inga priser
Vu+ Uno C/T (Digitalboxar) Rapporterad 1 (0) Inga priser
Vu+ Ultimo (Digitalboxar) 2 6 (1) Inga priser
GigaBlue Quad HD 2xS2 (Digitalboxar) 1 (0) 4 290:-
Vu+ Solo2 (Digitalboxar) 3 8,89 (18) Inga priser
Vu+ Duo2 (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
Vu+ Duo2 2xS2 (Digitalboxar) 2 8,86 (6) Inga priser
Vu+ Zero (Digitalboxar) 4 8 (2) 528:-
Vu+ Solo SE V2 2xS2 (Digitalboxar) 4 7 (1) Inga priser
Vu+ Solo 4K 2xS2 (Digitalboxar) 3 7,5 (1) Inga priser
Vu+ Duo 4K (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
7 relaterade trådar

Postad 27 mars 2011 - 10:54

Scania
  • Scania
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Meny, Insatallation, mjukvaruhanteringt och så backar du upp och vid nyinstallation tror jag du får frågan om du vill köra på sparad installation.

Hej Jag har BH Enigma 2010-07-28 och Image 20-11-02, och tänkte uppgradera till det senaste jag tror det har något datum 2011-02- Räcker det att spara som det står högst upp. Jag tänkte spara på ett usb minne. Sen lägga in det nya
Enigma och Image från November på samma usb minne och sätta minnet i det främre utaget på boxen och starta om boxen.

Fråga 1 Fungerar det att göra som jag har tänkt?

Fråga 2 Får man med allting som CCcam och alla inställningar i CCcam så att jag inte fölrlorar något?

Eller ska jag göra på något annat sätt som att köra in Imagen först CCcam sen och efter det lägga in sparade filer i usbminnet genom Meny, Insatallation, mjukvaruhanteringt.

Tack för ett svar för jag vill inte förlora någon inställning.

Mvh Scania.

Redigerat av Scania, 27 mars 2011 - 10:56.

Postad 27 mars 2011 - 17:28

mype
  • mype
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Jag använder det för att kolla live tv i sovrummet. Funkar bra för mig. Jag använder dock inte den vanliga tuxbox klienten, som jag kände var ganska bristfällig. Utan någon enigma2 addon som jag hittade på xbmc's forum.

Och i vu+'n har jag BH 1.4.2.

tack för tipset, det där scriptet gjorde susen, funkar perfekt till Apple tv nu.

Postad 27 mars 2011 - 19:55

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
cccam går bort vid uppdatering men kanaler och timer är kvar om du sparar. Och det görs i lådan.

Påverkar HDCP uppdateringen på Canal Digitals boxar denna box på något sätt?

Redigerat av ruva, 28 mars 2011 - 20:30.

Postad 01 april 2011 - 17:44

XINS
  • XINS
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Jag har fått ett problem med vu+ Duo med openpli 2.0 så får jag ganska ofta problem när jag tittar på inspelade program. Då kraschar enigma och detta visas genom att kugghjulet kommer fram och ibland så stoppar uppspelningen någon sekund eller så kraschar det helt och boxen startar om. Så jag undrar är det någon annan som har samma problem eller ska man kanske installera om allt och undvika att installera allt för många plugins. Har kört openpli2 ganska länge men detta har helt klart blivit ett problem den senaste tiden.

Postad 01 april 2011 - 17:51

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Påverkar HDCP uppdateringen på Canal Digitals boxar denna box på något sätt?

Nope, HDCP är inte påslaget i VU+, det är bortaget med Enigma2 images.

Postad 01 april 2011 - 17:59

ricki75
  • ricki75
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Jag har fått ett problem med vu+ Duo med openpli 2.0 så får jag ganska ofta problem när jag tittar på inspelade program. Då kraschar enigma och detta visas genom att kugghjulet kommer fram och ibland så stoppar uppspelningen någon sekund eller så kraschar det helt och boxen startar om. Så jag undrar är det någon annan som har samma problem eller ska man kanske installera om allt och undvika att installera allt för många plugins. Har kört openpli2 ganska länge men detta har helt klart blivit ett problem den senaste tiden.

Jag märker samma sak efter att jag har gjort många uppdateringar, då brukar jag ta den senaste och installera om.

Postad 02 april 2011 - 08:45

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Nope, HDCP är inte påslaget i VU+, det är bortaget med Enigma2 images.

Vad är då meningen med HDCP annat än att j*vlas ännu mer med kunderna som kör orginalboxen. Läste i den tråden att HDCP orsakat ännu mer problem med HDMI-handskakningar.

Postad 02 april 2011 - 15:06

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Vad är då meningen med HDCP annat än att j*vlas ännu mer med kunderna som kör orginalboxen. Läste i den tråden att HDCP orsakat ännu mer problem med HDMI-handskakningar.

Jovisst men då är det ju bra man kör en box som VU+ så slipper man kopieringskydd och annat dom tvingar på kunderna.

Postad 02 april 2011 - 16:12

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Undrar hur man får Firefox att automatiskt öppna streaming med vlc. Nu vill Firefox öppna med Filmspelaren och den klarar inte av det utan att tappa strömmen. Som nu får jag, som på bilden, kopiera streaming-länken och klistra in den som nätverkström i VLC.
Postad bild

(Vill titta på Kalmar-Halmstad på datorn när sambon tittar på Hanbollen i TV1.)

Jag har försökt med att bläddra fram till VLC när jag öppnade länken första gången men det fungerade nada så någon inställning i Linux Firefox är det för det fungerar smärtfritt i Windows. Inte hittar jag heller något jag kan inställa i "program" på Firefox.

Postad 02 april 2011 - 16:48

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Löste problemet:

1. Type "about:config" on the address bar to get to firefox config settings.
2. Do a filter search for "hide_plugins" and double click on "browser.download.hide_plugins_without_extensions" to change the settings value to "false".
Svenska
3. Gå till: Redigera > inställningar > Program > leta efter "MP3 audio (flöde) application" tror jag det hette och välj: fråga alltid

Wu+ Duo Webbinterface

4. När man klickat på streaminglänken väljer man: öppna med ett program och bläddrar till (browse to) /usr/bin/vlc för att starta spelaren. Klicka i att alltid välja detta.

Inte lätt men det är ju Linux.

Postad 02 april 2011 - 16:59

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3 637 inlägg
  • 0
Hatten av ruva. Dina datorkunskaper är överlägsna mina. Försökte få till att streama vlc till boxen men gav upp efter tag.

Postad 02 april 2011 - 20:21

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Lättast är att ha vlc på bägge. Inte lätt att hitta vlc i plughins med de finns. På datorn startar man sedan vlc väljer visning och sedan webb. Då kan Vu+ duo bläddra på din dator efter filmer med hjälp av vcl om man bara vet sin dators ip-adress. Man ska visst också högerklicka på VLC på datorn och se till att den kör i 32 bitars läge.

Eller:

I simply go to setup, system, network, and run network browser.
I then browse my PC for my media loaction and mount it.
Exit then hit menu, media player and select the mount that now shows up in media player.
Play anything that's shared ;)

Fast det har jag inte provat.

Postad 25 april 2011 - 18:00

ricki75
  • ricki75
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Nya drivisar

20110425
- Fix LPCM Sound problem in vob and media playback
- Fix EOS detection problem in media playback
- Fix some CI modules recognition problem
- Reduce booting time(Needs a image update)
- Change SRC_URI of driver

Ska packas upp och via ftp läggas i /lib/modules/2.6.18-7.3/extra

Bifogad fil(er)

Postad 27 april 2011 - 08:12

ulfis
  • ulfis
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Nya drivisar

20110425
- Fix LPCM Sound problem in vob and media playback
- Fix EOS detection problem in media playback
- Fix some CI modules recognition problem
- Reduce booting time(Needs a image update)
- Change SRC_URI of driver

Ska packas upp och via ftp läggas i /lib/modules/2.6.18-7.3/extra

Denna uppdatering kommer alltså inte när man kör uppdatering från installationsmenyn utan måste installeras manuellt?

Postad 27 april 2011 - 10:21

ricki75
  • ricki75
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
eller du installerar ny IMG

Postad 27 april 2011 - 13:42

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0

eller du installerar ny IMG

Där imagen har de uppdaterade drivrutinerna implementerade, men det var säkert det du menade.
Men bara för att undvika missförstånd så vill jag påpeka detta.
Men troligtvis så kommer det inte att gå att få detta utan att göra en ren installation. Dvs inga uppdateringar via nätet då denna uppdatering troligtvis ändrar såpass mycket så det inte går att behålla stabiliteten utan en ny installation av imagen.

Hmm, lite kaka på kaka i min förklaring men ni hänger säkert med :)

Redigerat av Berggren, 27 april 2011 - 13:43.

Postad 29 april 2011 - 17:12

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Jag har under hela tiden jag ägt mottagaren haft ett problem att mottagaren "hänger sig" lite som den tycker med kugghjulen snurrande i vänstra övre hörnet. Det enda sättet att gå vidare har varit att hålla inne powerknappen på fjärren tills boxen startat om, eller bryta strömmen på baksidan, men sedan har den fungerat igen under några dagar/någon vecka. Lite irriterande men godtagbart.
Jag gjorde för några månader sedan en backup av mina systeminställningar under Meny/Installation/Mjukvaruhantering/
Efter ett strömavbrott för ungeföär en månad sedan hängde sig mottagaren och jag startade om den.
i displayen syntes "Startar upp" och sedan "Vu+ Duo" och den blå världskartan kommer upp i bild, men sedan händer inget mer, Inga kugghjul uppe i vänstra hörnet som visar att den arbetar. Jag provade då att bryta strömmen på baksidan och starta upp den igen, men fortfarande samma fel.
Jag gjorde då en omflashning med samma image som jag haft innan och då startar den upp. Valde vidare att återställa mina systeminställningar och det fungerar bra, allt frid och fröjd.
Efter nån vecka hängde sig mottagaren igen och jag gjorde en omstart och då blev det samma fekl igen, blå världskarta och inget kugghjul.
Ny flashning, återställning av systemet och den fungerar igen.
Om jag inte återställer systemet så går den att starta om, men när jag återställt systemet så kan jag inte stänga av den helt, eller starta om den för då måsta jag flasha om den igen.
Jag har provat att göra ytterligare backup när den fungerar direkt efter att jag återställt systemet men får samma fel igen.
Om jag förstår det rätt så är det Enigma2 som inte drar igång med mina inställningar utan någon startup-fil som återställs från min backup har antagligen blivit korrupt vid strömavbrottet.
Kan jag byta ut alla filer för Enigma2 genom att ftp:a in nya, och i så fall var lägger jag dem? I etc/enigma2/

Någon som vet vad som kan ha gått fel och om det kanske bara är nån config-fil som är felaktig?

Vad är standard att man tar backup på? Jag var inne och pillade i inställningarna i boxen och jag tror att jag la till allt utan att anteckna vad som var ibockat som standard. Mina backupdir är idag de här:
'/etc/', '/etc/default_gw', '/etc/enigma2/', '/etc/hostname', '/etc/network/interfaces', '/etc/resolv.conf', '/etc/wpa_supplicant.conf', '/home/', '/share/', '/tmp/', '/usr/', '/var/'

Postad 29 april 2011 - 17:56

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Vart köpte du din box Brusquini. Vi verkar de enda som har en box som hänger sig i alla fall 1 gång i månaden. Jag köpte min på NetOnNet.

Postad 30 april 2011 - 02:28

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
NetOnNet här också. utgående modell på deras hemsida... Svårt att påvisa att det är fel på den då man kör med beta-images.
Jag tror inte att vi är de enda, utan jag tror att de flesta som har en sådan här box är de som uppdaterar, tweekar, fixar och testar nya saker var och varannan dag, så den är aldrig "orörd" så pass länge att den hänger sig.
Jag gillar valfriheten med boxen, men inte att man "måste" uppdatera och strula även EFTER att man fått den så som man vill ha den. Det borde gå att bara köra på de inställningarna vecka efter vecka.

Postad 30 april 2011 - 07:57

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Jag har under hela tiden jag ägt mottagaren haft ett problem att mottagaren "hänger sig" lite som den tycker med kugghjulen snurrande i vänstra övre hörnet. Det enda sättet att gå vidare har varit att hålla inne powerknappen på fjärren tills boxen startat om, eller bryta strömmen på baksidan, men sedan har den fungerat igen under några dagar/någon vecka. Lite irriterande men godtagbart.
Jag gjorde för några månader sedan en backup av mina systeminställningar under Meny/Installation/Mjukvaruhantering/
Efter ett strömavbrott för ungeföär en månad sedan hängde sig mottagaren och jag startade om den.
i displayen syntes "Startar upp" och sedan "Vu+ Duo" och den blå världskartan kommer upp i bild, men sedan händer inget mer, Inga kugghjul uppe i vänstra hörnet som visar att den arbetar. Jag provade då att bryta strömmen på baksidan och starta upp den igen, men fortfarande samma fel.
Jag gjorde då en omflashning med samma image som jag haft innan och då startar den upp. Valde vidare att återställa mina systeminställningar och det fungerar bra, allt frid och fröjd.
Efter nån vecka hängde sig mottagaren igen och jag gjorde en omstart och då blev det samma fekl igen, blå världskarta och inget kugghjul.
Ny flashning, återställning av systemet och den fungerar igen.
Om jag inte återställer systemet så går den att starta om, men när jag återställt systemet så kan jag inte stänga av den helt, eller starta om den för då måsta jag flasha om den igen.
Jag har provat att göra ytterligare backup när den fungerar direkt efter att jag återställt systemet men får samma fel igen.
Om jag förstår det rätt så är det Enigma2 som inte drar igång med mina inställningar utan någon startup-fil som återställs från min backup har antagligen blivit korrupt vid strömavbrottet.
Kan jag byta ut alla filer för Enigma2 genom att ftp:a in nya, och i så fall var lägger jag dem? I etc/enigma2/

Någon som vet vad som kan ha gått fel och om det kanske bara är nån config-fil som är felaktig?

Vad är standard att man tar backup på? Jag var inne och pillade i inställningarna i boxen och jag tror att jag la till allt utan att anteckna vad som var ibockat som standard. Mina backupdir är idag de här:
'/etc/', '/etc/default_gw', '/etc/enigma2/', '/etc/hostname', '/etc/network/interfaces', '/etc/resolv.conf', '/etc/wpa_supplicant.conf', '/home/', '/share/', '/tmp/', '/usr/', '/var/'

Vad jag kan se kör du med Open PLi image. Vilken "utgåva" kör du? Om jag skulle va du skulle jag flasha in senaste Open PLi och INTE återställa från backupfiler, ställ in boxen från scratch och söka in kanaler. Dessa "fel" som du beskriver kan bero på backupfilerna eller att image-version/plugin inte funkar som den ska...

När jag gör backup gör jag det med en FTP klient och DreaBoxEdit, aldrig med boxens backup funktion. Det jag tar backup på är CAM config, fstab om jag gjort någon ändring i den filen, nätverksmonteringar, autotimer och epgrefresh, allt med FTP. Kanallista via DBE...

Redigerat av bpl, 30 april 2011 - 08:04.

Postad 30 april 2011 - 09:06

krigare37
  • krigare37
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej , har en Vu+Duo med Black Hole Image 1.5.1 ser alaa kanaler från Sirius Och Thor Men kommer ingen Text på Film Kanaler Som TV1000 , Canal+ , Silver går att ladda ner någon plugins som Gsub eller Bullz Text som går på Dreambox , Tack för allt Hjälp .

Postad 30 april 2011 - 09:41

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Hej , har en Vu+Duo med Black Hole Image 1.5.1 ser alaa kanaler från Sirius Och Thor Men kommer ingen Text på Film Kanaler Som TV1000 , Canal+ , Silver går att ladda ner någon plugins som Gsub eller Bullz Text som går på Dreambox , Tack för allt Hjälp .

För svensk text är det OpenPLI som gäller.

Postad 30 april 2011 - 09:47

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Vad jag kan se kör du med Open PLi image. Vilken "utgåva" kör du? Om jag skulle va du skulle jag flasha in senaste Open PLi och INTE återställa från backupfiler, ställ in boxen från scratch och söka in kanaler. Dessa "fel" som du beskriver kan bero på backupfilerna eller att image-version/plugin inte funkar som den ska...

Jo, det stämmer, jag kör med PLi2.0, glömde skriva det. Just nu kör jag 20110416 men har även försökt med 20110401, 20110321, 20110313, 20110201, 20101227, 20101223.
Att det har med backupfilerna är jag helt övertygad om, eftersom det inte blir samma sak om jag INTE återställer mina systeminställningar. Det konstiga är ju att det fungerar i samband med att jag åteställer, d.v.s. nyflashning och sedan väljer att återställa min backup. Plugin tror jag inte att det är, då jag får ladda ner dem varje gång oavsett om jag återställt eller ej. Dessutom använder jag sedan nån månad endast cccam, cooltvguide och epgrefresh. I och med detta så är boxen ganska stabil, men de gånger den hänger sig måste jag som sagt flasha om den.

När jag gör backup gör jag det med en FTP klient och DreaBoxEdit, aldrig med boxens backup funktion. Det jag tar backup på är CAM config, fstab om jag gjort någon ändring i den filen, nätverksmonteringar, autotimer och epgrefresh, allt med FTP. Kanallista via DBE...

Jag hade ingen backup i början, utan körde allt från scratch varenda gång jag flashade om. Anledningen till att jag använt boxens backupfunktion är att det blir smidigare att återställa direkt vid TV:n i samband med omflashning istället för att dra igång datorn och skicka tillbaka fil för fil. Det är ju som sagt inte en gång i halvåret det gäller utan ganska ofta. Det jag är mest intresserad att ha backup är kanallista och timer-lista så de kan jag givetvis ta backup på genom ftp, men jag skulle vilja lösa detta problemet om det går utan att fixa det genom ominstallation.
Såg att du tog backup på epgrefresh, vad är iden med det? Har du lagt in egna kanaler den skall utgå från, eller det finns nåt annat som jag missat?

En annan fråga i samband med det här.
Om jag gör en hel "fabriksåterställning", kommer då mina inspelade program att raderas eller hårddisken förblir orörd?

Redigerat av Unregistered1e2f12b7, 30 april 2011 - 09:52.

Postad 30 april 2011 - 17:07

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Intressant. Jag tycker det inte är några problem att göra backup med FTP. Då ska vi se:
CAM config, är det där softcam ligger?
Vart ligger satta timer-inspelningar?
DreamBox edit tycker jag också är guld värd

Tack Brusquini för nedanstående INFO :)

Redigerat av ruva, 30 april 2011 - 17:49.

Postad 30 april 2011 - 17:29

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Vart ligger satta timer-inspelningar?

Det ligger en fil som heter timers.xml i /etc/enigma2/
det borde vara den i alla fall.

Postad 01 maj 2011 - 08:21

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Jo, det stämmer, jag kör med PLi2.0, glömde skriva det. Just nu kör jag 20110416 men har även försökt med 20110401, 20110321, 20110313, 20110201, 20101227, 20101223.
Att det har med backupfilerna är jag helt övertygad om, eftersom det inte blir samma sak om jag INTE återställer mina systeminställningar. Det konstiga är ju att det fungerar i samband med att jag åteställer, d.v.s. nyflashning och sedan väljer att återställa min backup. Plugin tror jag inte att det är, då jag får ladda ner dem varje gång oavsett om jag återställt eller ej. Dessutom använder jag sedan nån månad endast cccam, cooltvguide och epgrefresh. I och med detta så är boxen ganska stabil, men de gånger den hänger sig måste jag som sagt flasha om den.

Jag hade ingen backup i början, utan körde allt från scratch varenda gång jag flashade om. Anledningen till att jag använt boxens backupfunktion är att det blir smidigare att återställa direkt vid TV:n i samband med omflashning istället för att dra igång datorn och skicka tillbaka fil för fil. Det är ju som sagt inte en gång i halvåret det gäller utan ganska ofta. Det jag är mest intresserad att ha backup är kanallista och timer-lista så de kan jag givetvis ta backup på genom ftp, men jag skulle vilja lösa detta problemet om det går utan att fixa det genom ominstallation.
Såg att du tog backup på epgrefresh, vad är iden med det? Har du lagt in egna kanaler den skall utgå från, eller det finns nåt annat som jag missat?

En annan fråga i samband med det här.
Om jag gör en hel "fabriksåterställning", kommer då mina inspelade program att raderas eller hårddisken förblir orörd?

Epgrefresh.xml finns också i /etc/enigma2/ (mest slöhet faktiskt)

Prova DreamBoxEdit för editering/backup av kanallistan: http://www.i-have-a-...chmentid=130951

Fabriksåterställning ska inte röra din HDD.

Postad 01 maj 2011 - 08:24

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Intressant. Jag tycker det inte är några problem att göra backup med FTP. Då ska vi se:
CAM config, är det där softcam ligger?

Japp, /usr/keys/ eller /var/keys/ och /etc/tuxbox/config/ om man kör NewCS. (Kör man CCcam MED config finns den i /etc/)

Postad 01 maj 2011 - 08:32

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Funkar inte GUL knapp på fjärrkontrollen och välj sen undertext i Audio menyn?

2SUB funkar bara på Dreambox.

Postad 01 maj 2011 - 11:02

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Tackar för svar.

Epgrefresh.xml finns också i /etc/enigma2/ (mest slöhet faktiskt)

Jo, jag såg att den låg där, men vad är anledningen att ta backup? Är det för att du konfigurerat själv vilken kanal den skall starta/uppdatera från?

Prova DreamBoxEdit för editering/backup av kanallistan: http://www.i-have-a-...chmentid=130951

Tack för länken. Jag har använt den tidigare för att editera kanallistan.

Fabriksåterställning ska inte röra din HDD.

Ok, får kanske lägga nån timme nästa gång och göra en totalt ny sökning m.m.

Postad 02 maj 2011 - 08:29

ulfis
  • ulfis
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

När jag installerade min box som ny så fick jag samma fenomen. Det visade sig att jag inte hade fått ins sladden/sladdarna från LNBn ordentligt i boxen. Sen dess går den (nästan) oklanderligt. Köpt på NetOnNet.

Postad 02 maj 2011 - 08:52

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

När jag installerade min box som ny så fick jag samma fenomen. Det visade sig att jag inte hade fått ins sladden/sladdarna från LNBn ordentligt i boxen. Sen dess går den (nästan) oklanderligt. Köpt på NetOnNet.

Tack för tipset, men hade det varit kablar eller liknande hade det inte fungerat alls oavsett vad jag gör. Nu blir det samma fel varje gång jag startar om den, men fungerat när jag flashar om.

Postad 04 maj 2011 - 21:14

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0
Sökte lite i tråden men hittade inget bra svar (kollade kanske inte så noga).
Jag har Canal Digital i dagsläget med deras sunkiga HD inspelningsbara skitbox samt deras parabol som kom med den. Om jag byter till denna box och vill se lite kanaler utöver Canal Digitals egna räcker då min parabol eller måste den bytas ut?

Postad 04 maj 2011 - 21:41

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
På Tor är de flesta kanaler kodade utom någon musikkanal, Ungersk TV och BBC World.

Här en lista på HDTV kanaler i Europa och våran heter: 10-02 / Thor 5 / Thor 6 (0.8°W) och du ser vlka andra satelliter som är närmast. För okodare kanaler kan du sortera att bara visa dem genom att klicka det i rutan längst upp.

Redigerat av ruva, 04 maj 2011 - 21:43.

Postad 05 maj 2011 - 09:08

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Sökte lite i tråden men hittade inget bra svar (kollade kanske inte så noga).
Jag har Canal Digital i dagsläget med deras sunkiga HD inspelningsbara skitbox samt deras parabol som kom med den. Om jag byter till denna box och vill se lite kanaler utöver Canal Digitals egna räcker då min parabol eller måste den bytas ut?

Du kan alltid köra CS med nån och få DigiTV som har många filmkanaler och annat, sen har du UPC paketet med HBO kanaler, kanonpaket.

Postad 05 maj 2011 - 22:39

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0
Tack för svaren men blev inte riktigt klok på dem. Räcker min nuvarande parabol eller ej?
Bör man byta parabol?

Postad 06 maj 2011 - 06:59

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Tack för svaren men blev inte riktigt klok på dem. Räcker min nuvarande parabol eller ej?
Bör man byta parabol?

Har du en eller två LNB på din skål?
Är det CD:s egen skål borde det vara en liten skål med endast en LNB. Är det så, kan du bara ta emot en satellit och då är du ganska låst till CD.
Har du däremot en lite större skål med dubbla LNB, så räcker den.

Postad 17 maj 2011 - 09:23

mype
  • mype
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
vilket skin kör ni på era boxar?
Är det något skin ni rekomenderar över ett annat och isf varför?

Postad 17 maj 2011 - 19:17

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0

vilket skin kör ni på era boxar?
Är det något skin ni rekomenderar över ett annat och isf varför?

Beror på vilken image du har i boxen.

Postad 18 maj 2011 - 15:27

mype
  • mype
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Beror på vilken image du har i boxen.

jo det är ju klart ;)
Jag kör Open Pli men det kan vara intressant och veta även för andra images ifall man skulle få för sig att byta.

Postad 18 maj 2011 - 21:23

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

jo det är ju klart ;)
Jag kör Open Pli men det kan vara intressant och veta även för andra images ifall man skulle få för sig att byta.

Jag har inte hittat några bilder på de olika skinsen, så det är bara att ladda ner och välja någon som du tycker ser bra ut.

Postad 21 maj 2011 - 10:22

Unregistered9c12a290
  • Unregistered9c12a290
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Någon som vet om denna mottagare klarar av CD´s 3D-sändningar?

Finns det nån TV med inbyggd DVB-S-mottagare som gör det?

Postad 21 maj 2011 - 11:06

hansi46
  • hansi46
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Er der nogen der kan hjælpe mig for jeg gjort noget meget dumt. Jeg forsøgte at opgradere BH til version 1.6 via en plug-in(?) direkte fra menuen på skærmen og nu har jeg en Vu+ Duo som ikke kan starte op. Når der tændes for den skriver den "Booting" og går derefter over til at "Starting Enigma2" og så sker der ikke mere! Hvordan får jeg låst op for den, hvad skal jeg helt specifikt gøre? Jeg er ingen IT-haj så forklar venligst derefter.
På forhånd tak.

Postad 21 maj 2011 - 11:49

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Er der nogen der kan hjælpe mig for jeg gjort noget meget dumt. Jeg forsøgte at opgradere BH til version 1.6 via en plug-in(?) direkte fra menuen på skærmen og nu har jeg en Vu+ Duo som ikke kan starte op. Når der tændes for den skriver den "Booting" og går derefter over til at "Starting Enigma2" og så sker der ikke mere! Hvordan får jeg låst op for den, hvad skal jeg helt specifikt gøre? Jeg er ingen IT-haj så forklar venligst derefter.
På forhånd tak.

Jag har ingen aning vad som hänt med din box, men jag personligen hade plockat hem USB-verionen av valfri image, ex. BH1.6 om du nu vill ha den, och packat upp den på ett fat32-formaterat USB-minne.
Stoppa i USB-minnet i uttaget bakom luckan på framsidan, bryt strömen med kontakten på baksidan, slå på strömen igen så flashas din box om automatiskt. När den är klar står det i displayen att du skall ta bort USB-minnet och starta om boxen.
Alla dina personliga inställningar kommer att försvinna. Du kan ju innan du flashar om den ta backup på dina filer med hjälp av Dreamboxedit http://www.i-have-a-...chmentid=130951
Hoppas att det hjälper. Som sagt vet jag inte vad som gått fel på din box och mitt förslag är bara vad jag hade provat.

Postad 21 maj 2011 - 12:58

hansi46
  • hansi46
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jag har ingen aning vad som hänt med din box, men jag personligen hade plockat hem USB-verionen av valfri image, ex. BH1.6 om du nu vill ha den, och packat upp den på ett fat32-formaterat USB-minne.
Stoppa i USB-minnet i uttaget bakom luckan på framsidan, bryt strömen med kontakten på baksidan, slå på strömen igen så flashas din box om automatiskt. När den är klar står det i displayen att du skall ta bort USB-minnet och starta om boxen.
Alla dina personliga inställningar kommer att försvinna. Du kan ju innan du flashar om den ta backup på dina filer med hjälp av Dreamboxedit http://www.i-have-a-...chmentid=130951
Hoppas att det hjälper. Som sagt vet jag inte vad som gått fel på din box och mitt förslag är bara vad jag hade provat.

Kan man få en USB-version af BH? Jeg troede at det kun var Pli og VIX man kunne indføre via USB, men der tager jeg måske fejl, hvor kan man finde BH i USB-version?

Postad 21 maj 2011 - 16:58

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Kan man få en USB-version af BH? Jeg troede at det kun var Pli og VIX man kunne indføre via USB, men der tager jeg måske fejl, hvor kan man finde BH i USB-version?

http://www.vuplus-co...s-preview.2377/
rulla ner till slutet av första inlägget (ungefär mitt på sidan) så finns det både USB och NFI där
Måste förvisso vara medlem för att hämta filer, men det är ju inga problem att skapa ett konto där.

Senaste jag tagit ner är BlackHole-1.6-bm750_usb.zip

Postad 22 maj 2011 - 15:18

Bigmc
  • Bigmc
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hallå alla jag funderar på att köpa en VU+ Duo ser den som enda alternativet egentligen, men en kompis tillmig berättade att det är lite struligare att installera plug in och liknande i VU jämfört med dreambox. Det dumma skulle visst vara att den inte automatiskt startar de apps sommanlagt in själv vid omstart utan att man måste in med fjärren och starta manuellt alternativt modifiera start sekvensen manuellt i boxens img. Hur är det egentligen med detta sant eller falskt eller bara delvis sant. Jag ärju ändå Linux noob

Postad 22 maj 2011 - 22:33

Unregistered841d930f
  • Unregistered841d930f
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Hallå alla jag funderar på att köpa en VU+ Duo ser den som enda alternativet egentligen, men en kompis tillmig berättade att det är lite struligare att installera plug in och liknande i VU jämfört med dreambox. Det dumma skulle visst vara att den inte automatiskt startar de apps sommanlagt in själv vid omstart utan att man måste in med fjärren och starta manuellt alternativt modifiera start sekvensen manuellt i boxens img. Hur är det egentligen med detta sant eller falskt eller bara delvis sant. Jag ärju ändå Linux noob

Vet inte vad du menar med apps?

Det finns ju en mängd plugins du kan installera och de installeras enkelt via menysystemet och startas då.
Pluginsen startas också automatiskt vid omstart av boxen.

Jag kör OpenPLI 2, hur det är med andra versioner vet jag ej.

Postad 23 maj 2011 - 14:26

XINS
  • XINS
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Någon som vet om denna mottagare klarar av CD´s 3D-sändningar?

Finns det nån TV med inbyggd DVB-S-mottagare som gör det?

Japp Vu+ DUO klarar CD´s 3D sändningar.

Postad 25 maj 2011 - 16:30

Unregistered7bfdee1a
  • Unregistered7bfdee1a
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
jag har nu köpt en Usb sticka för digitala marknätet. Den skall ta de nya formaten(T2) Den heter pctv nanostick T2
Jag kör med Open Pli (1)(fungerar smärtfritt) och vet inte vad jag skall ladda ner för att få stickan att fungera
Någon?
Mvh Pa

Postad 25 maj 2011 - 16:47

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
DVB-T2 gör du inte så mycket eftersom VU+ och andra Linuxmottagare för den delen saknar CI+.
Det enda du kommer få in är SVT1 HD och SVT2 HD.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.