Dom är testade mot pix vilken tror du av gick som vinnare .
![]()
Skynda och Fynda !!!
Hade jag inte haft mina pX-2 moduler så hade detta kanske varit av intresse![]()
sugen blir man att lyssna till dom helt klart
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 30 June 2010 - 15:30
Postad 30 June 2010 - 15:33
Det är din tråd du bestämmer vad som skrivs i denBörjar dom ######s i den här tråden packar jag ihop mitt och drar direkt. Då får vi väl maila varandra och komma överens om ett annat forum vi kan träffas på..
![]()
Men den här tråden tror jag inte att dom bryr sej om.. Inget bråk och inget gnäll här. Även att vi kanske har glidit ifrån trådens ursprungliga ämne något...
Annars så har jag lite obehag jag kan sätta i verket men då kan det bli så illa att vi får söka annat forum.
Postad 30 June 2010 - 16:20
Postad 30 June 2010 - 16:38
Det är din tråd du bestämmer vad som skrivs i den
Annars så har jag lite obehag jag kan sätta i verket men då kan det bli så illa att vi får söka annat forum.
sdx din lilla terrorist
Ah ah ah! Medlem på component nu. Hoppas man kan få ha en lika rolig tråd där med. Hörs o syns där!
misstänker att det modereras på det forumet, så masstrådstartning ala minhembio är nog inte poppis.
Postad 30 June 2010 - 16:52
Faktiskt är nog det forum som har högst tolerans nivåsdx din lilla terrorist
nej nu skall alla vara vänner.
misstänker att det modereras på det forumet, så masstrådstartning ala minhembio är nog inte poppis.
Postad 30 June 2010 - 17:16
Faktiskt är nog det forum som har högst tolerans nivå
Men tyvärr måste man vara raketforskare för att förstå vad som skrivs där...
Postad 30 June 2010 - 17:31
Äfan heller man ber dom att skriva som man förstår och att man inte är någon akademiker .Men tyvärr måste man vara raketforskare för att förstå vad som skrivs där...
Postad 30 June 2010 - 17:34
Äfan heller man ber dom att skriva som man förstår och att man inte är någon akademiker .
Absolut. Om man är med i en diskussion, eller startar en egen tråd.
Sitta och ströläsa och försöka lära sej nåt däremot... Hopplöst..
På Component verkar det inte vara någon vidare fart...?
Postad 30 June 2010 - 17:42
Nej det är väldigt dålig fart där, det är lite synd för det verkar vara ett vettigt forum i övrigt...På Component verkar det inte vara någon vidare fart...?
Problemet med det här forumet är bla det förb*annade tjatet om "vilken TV ska man ska köpa", och det verkar inte finnas någon som helst vilja bland moderatorerna att försöka strukturera upp ett köptipssubforum för TV delen...
I nuläget är ju TV delen av forumet obrukbart för det är tamefan helt omöjligt att försöka hitta något vettigt där.
Postad 30 June 2010 - 17:52
Postad 30 June 2010 - 18:20
Nej det är väldigt dålig fart där, det är lite synd för det verkar vara ett vettigt forum i övrigt...
Problemet med det här forumet är bla det förb*annade tjatet om "vilken TV ska man ska köpa", och det verkar inte finnas någon som helst vilja bland moderatorerna att försöka strukturera upp ett köptipssubforum för TV delen...
I nuläget är ju TV delen av forumet obrukbart för det är tamefan helt omöjligt att försöka hitta något vettigt där.
Kan bara hålla med, skönt att se att andra tycker samma sak som mig.
Jag gillar att ströläsa och försöka hitta trådar av div slag, det är ganska tröstlöst när alla handlar om vilken tv man skall köpa.
Men nu har man ju löst det till ganska stordel
Postad 30 June 2010 - 20:12
Redigerat av Bakerman, 30 June 2010 - 20:12.
Postad 30 June 2010 - 20:16
Du tillhör väl fett tvns vännerFörstår inte riktigt...? Vadå TV...? Det köper man väl den billigaste möjliga...? Titta på nyheterna kan man väl göra på vad som helst...? Är man bioentusiast har man väl en projje...? Det trodde jag var självklart...?
![]()
![]()
Postad 30 June 2010 - 23:19
Tror det får bli lite mera component.se för min del framöver, håller tummarna för att censuren slipper denna och svs pb13 tråden bara. Sen klarar jag mig ganska fint utan " vilken-tv-skall-jag-köpa-forumet"
Tråkigt som fasiken att det skall bli såhär, och tror det är fler än mig som håller med.
Men men hur går det med alla sub-byggen och subköp. Dvd-ai jag vill se bilder på dina INO burkar föresten;)
Nej, vafan sluta nu !!!
Varför ska du begränsa dig..?!
Bilder kommer, så for den där "timpolanen" har gett mig dom...
Börjar dom ######s i den här tråden packar jag ihop mitt och drar direkt. Då får vi väl maila varandra och komma överens om ett annat forum vi kan träffas på..
![]()
Men den här tråden tror jag inte att dom bryr sej om.. Inget bråk och inget gnäll här. Även att vi kanske har glidit ifrån trådens ursprungliga ämne något...
ja, detta tråd är skön, bästa tråden på forumet, man kan prata om allt och det är fritt fram med OT utan att frådskaparen bli sur
om dom börjar röja här kan dom räkna med en forum veteran/nörd/ inget bättre för sig/ insnöad osv osv... som kommer att bli förbannad och ta en Lång paus från forumet, och menar jag verkligen !!!
Är component som MHB eller som Faktiskt ?
typp mitt i mellan, men mycket mindre aktivt
Dom är testade mot pix vilken tror du av gick som vinnare .
ok, du menar mot pX-2 ? inte piX som ju är ett par mycket små "full range" högtalare modell bredband ?!
Men vad vann dom på då och vilka utförde testet, jag tycker att pX-2 låter otroligt bra, men jag är som sagt öppen för förslag och att "byta ner sig" i pris är aldrig fel !
Postad 30 June 2010 - 23:46
Postad 01 July 2010 - 00:33
Maelstrom 21" vore ju fint, men knepigt med frakten + att min ekonomi inte tillåter den just nu :S
Hittade ett lite projekt där dom byggt med Pa-element med gott resultat, dock behövs aktivt filter som jag fattade det. Men Han skrev att det inte gick att jämföra hans "subwoofer 12a" Mot hans nya 21" Pa-element. Verkade vara bra tryck i grejerna iaf!
Skulle vara roligt att testa nå nytt
Postad 01 July 2010 - 05:09
ok, du menar mot pX-2 ? inte piX som ju är ett par mycket små "full range" högtalare modell bredband ?!
![]()
Men vad vann dom på då och vilka utförde testet, jag tycker att pX-2 låter otroligt bra, men jag är som sagt öppen för förslag och att "byta ner sig" i pris är aldrig fel !
Jo px-2 skall det vara
1 om man börjar med volymen på lådorna så är den konstrutionen som jag har tagit fram till fyndan mycket mindre än vad px-2 är
2 sen om man jämför priset för färdig låda då vinner fynda med häst längder 520kr st
3 fyndan går lägre i registret än vad px-2 gör vid runt 25 hz för px-2 och runt 18hz för fyndan.
4 när vi gjorde testen så var fynda lådan bara en test låda som ej hade in mät q värde dom nya lådorna får ca 2 liter mera i volym och lite anorlunda isotermering .
5 när vi gjorde testet hemma vid raukman på faktiskt så var också rangwald med från faktiskt och hans och raukman öron är ganska kritiska men pma rangwald så får du en mera objektiv utsago om dom jag vet vad dom går för och jämför man simuleringar så får nog w-104 se sig akterseglad med.
Postad 01 July 2010 - 08:20
Clubbed_to_death_bass_test
Skall jag väcka min dotter med den nu kl 9.30?? hon fyller snart 12år så det är inget spädbarn jag skall skrämma livet ur
Fy fan pappa!! stäng av den där jäkla skiten!
Redigerat av Evil Homer, 01 July 2010 - 09:01.
Postad 01 July 2010 - 09:20
Hampe90 har just gett mig den mest må illa låten hitills, jag spelar den på volume -30 och det är hemskt redan!
Skall jag väcka min dotter med den nu kl 9.30?? hon fyller snart 12år så det är inget spädbarn jag skall skrämma livet ur
Han skickade den till mej också.. Testar den ikväll tror jag.. En annan har ju semester nu.
Tyvärr står jag och putsar min fasad...
Tråkigt som fan..
Vågar du dra på något med den låten då Niklas ? Eller låter det illa då ?
Postad 01 July 2010 - 09:24
Han skickade den till mej också.. Testar den ikväll tror jag.. En annan har ju semester nu.
![]()
Tyvärr står jag och putsar min fasad...![]()
Tråkigt som fan..(den smileyn betydde att man måste ha solbrillor på sej
)
-16 blev det väl när dottern sprang ner för trappan och sänkte
Så jodå, men den går väldigt långt ner, golvet gungar med på sina ställen.
Postad 01 July 2010 - 09:25
Jo px-2 skall det vara
1 om man börjar med volymen på lådorna så är den konstrutionen som jag har tagit fram till fyndan mycket mindre än vad px-2 är
2 sen om man jämför priset för färdig låda då vinner fynda med häst längder 520kr st
3 fyndan går lägre i registret än vad px-2 gör vid runt 25 hz för px-2 och runt 18hz för fyndan.
4 när vi gjorde testen så var fynda lådan bara en test låda som ej hade in mät q värde dom nya lådorna får ca 2 liter mera i volym och lite anorlunda isotermering .
5 när vi gjorde testet hemma vid raukman på faktiskt så var också rangwald med från faktiskt och hans och raukman öron är ganska kritiska men pma rangwald så får du en mera objektiv utsago om dom jag vet vad dom går för och jämför man simuleringar så får nog w-104 se sig akterseglad med.
men vänta nu, pX-2 har väldigt bra outputt vid 18Hz, dom faller inte vid 25Hz
jag har inte hunnit mäta i mitt rum än, men ska göra det snart, men jag hör att under 20Hz finns det fortfarande hur mycket som helst att hämta.
Du kanske tänker på pP-2 modulerna som inte ger något alls under 20Hz, efter 24Hz börjar dom att falla något och efter 22Hz är det "klent". Men pX-2 modlerna har inga problem att trycksätta rummet nere vid en bit under 20Hz, skulle gissa på att runt 18hz i mitt rum har jag bra outputt
Ok, men det verkar mycket intressant, synd att ni ska bo så långt bort bara...
Skulle vara väldiogt kul att lyssna till dessa moduler, med tanke på priset så är det ju högintressant !
Postad 01 July 2010 - 09:53
Eller heter det så? jag vill kunna köra en låt i programet och sen se kurvan, så man slipper gissa sig till vart infon ligger.
Endel låtar knuffar på så man nästan mår illa, medans andra basstarka låtar inte gör det.
Postad 01 July 2010 - 09:56
Annars så blir det nog så att jag köper ett par fynda bara för att jag inte kan låta bli.
Redigerat av Ala_95, 01 July 2010 - 17:52.
Postad 01 July 2010 - 10:01
Om man jämför dessa fyndabasar. Skulle en sådan låda som SDX byggt vara bättre än en XTZ 99 w8.16? Visst, fynda lär ju spela både högre och djupare men ljudkvaliteten då? Låter det bra till musiklyssning?
Annars så blir det nog så att jag köper ett par fynda bara för att jag inte kan låta bli.
Jag känner på mig att Fynda äger av dom två faktiskt
Postad 01 July 2010 - 10:05
Om man jämför dessa fyndabasar. Skulle en sådan låda som SDX byggt vara bättre än en XTZ 99 w8.16? Visst, fynda lär ju spela både högre och djupare men ljudkvaliteten då? Låter det bra till musiklyssning?
Edit: Är det RSW-1060 eller RSW-1060A man ska köpa?
Och bör man köpa en eller två?
en eller två??
2
4
8
16 går väl dina val i??
När dom är så billiga så hade jag börjat med 4 st, varför inte när det är så yberbilligt menar jag
Sen kanske byggt dom med 2st i varje låda just för utseendet.
Postad 01 July 2010 - 10:07
Skulle vara maffigt !!!
Postad 01 July 2010 - 10:52
Förstärkare : Yamaha dsp a2
Steg : Nad 218
Steg : Nad 916
Cdpelare : Nad 512
Förförstärkare : Nad 917
Men tänker lite så att man kan köra en riktigt häftig multiroom lösning sen när man får egen kåk. Man får ju inget för beg saker ändå.
Postad 01 July 2010 - 11:21
En liten fråga, vad gör ni av all gammal hifi. Jag har lite problem med att skiljas ifrån det
Förstärkare : Yamaha dsp a2
Steg : Nad 218
Steg : Nad 916
Cdpelare : Nad 512
Förförstärkare : Nad 917
Men tänker lite så att man kan köra en riktigt häftig multiroom lösning sen när man får egen kåk. Man får ju inget för beg saker ändå.
Vad man gör av all gammal hi-fi? Man ger det till mig (A)
Postad 01 July 2010 - 12:11
Hampe90 har just gett mig den mest må illa låten hitills, jag spelar den på volume -30 och det är hemskt redan!
Ha Ha bra där! Roligt att den gillades
Postad 01 July 2010 - 12:16
![]()
Tyvärr står jag och putsar min fasad...![]()
Tråkigt som fan..(den smileyn betydde att man måste ha solbrillor på sej
)
Dra på o dra på ^^ Jag drar på tills grannarna bryter ihop
Postad 01 July 2010 - 14:14
Fina subbar, bra jobbat !
hur låter dom ?!
Vem/vad/hur/när/varför?
En kall GT i solen är inte dumt kan väl tilläggas, skall nog hälla upp en till. Skål på er!
Redigerat av Evil Homer, 01 July 2010 - 14:16.
Postad 01 July 2010 - 14:18
Vem/vad/hur/när/varför?
![]()
En kall GT i solen är inte dumt kan väl tilläggas, skall nog hälla upp en till. Skål på er!
Dra åt Helv3te !!!
jobbar i morgon, sedan är det 2 veckor semester, sedan jobba 3veckor och sedan 1 vecka ledigt igen...
Edit: Jag tyckte att Hampe's subbor såg väldigt trevliga ut, bra designade på något vis och trevliga med dioder + fjärr m.m.
Postad 01 July 2010 - 14:20
Det börjar på "rasslande" och slutar på "vägg"
David, den står nere i källaren nu
Fick ju sådant jädra flås med min gammla sub! 4"port räckte inte. Och det skulle aldrig gå att få in en 6" med en längd på 800mm på något vettigt vis
Redigerat av hampe90, 01 July 2010 - 14:23.
Postad 01 July 2010 - 14:22
Annars tycker jag att vi skall börja mobba han lite, jag menar sitta här med bara EN subb går väl inte för sig
Just kidding hampe90
Nepps på med lite John mayer så det hörs väl ut i trädgården och fylla på med mera GT, höres om ett tag igen
Postad 01 July 2010 - 14:26
Men drömmarna om 18, eller 21tum har inte sinat ut
Edit. Sen kan man resonera så här... I rummet jag har subben nu;
-Räcker det inte med att blomblad skakar? Jag bor på tredje våningen och får balkongen på första våningen skaka.... Väggen mellan badrummet och vardagsrummet har jag spelat sönder. Återkommer med film så ska ni få höra.
När man tänker så, så räcker det med "EN sub" ..... "så läng" *blink*
Redigerat av hampe90, 01 July 2010 - 14:31.
Postad 01 July 2010 - 16:21
Tyvärr är det bara EN
![]()
Men drömmarna om 18, eller 21tum har inte sinat ut
Edit. Sen kan man resonera så här... I rummet jag har subben nu;
-Räcker det inte med att blomblad skakar? Jag bor på tredje våningen och får balkongen på första våningen skaka.... Väggen mellan badrummet och vardagsrummet har jag spelat sönder. Återkommer med film så ska ni få höra.
När man tänker så, så räcker det med "EN sub" ..... "så läng" *blink*
Så högt kan inte jag spela. Ärligt.
Känns lite "Proson Rumble 8" tycker jag...
Postad 01 July 2010 - 16:23
Runt 60hz där kommer dom effekternaSå högt kan inte jag spela. Ärligt.
Känns lite "Proson Rumble 8" tycker jag...
Postad 01 July 2010 - 18:00
Runt 60hz där kommer dom effekterna
Jaha... Så högt upp i frekvens har jag inte testat hur starkt jag kan spela, men förmodligen skulle inte trumhinnorna må så bra om jag körde fullt där...
Postad 01 July 2010 - 18:10
När jag kör med sdx basarna så har jag vid 40hz då skakar allt även plåt taket protesterar vid infra frekvenser så undrar man vad det var för något och kan bli lite skakig av det.Jaha... Så högt upp i frekvens har jag inte testat hur starkt jag kan spela, men förmodligen skulle inte trumhinnorna må så bra om jag körde fullt där...
Postad 01 July 2010 - 19:48
Japp! Alltid
Hörrö du du! Nu ger du farbror DVD-ai lite bilder, vi vill kika på hans nykomlingar
Postad 01 July 2010 - 20:39
Redigerat av rotel2, 01 July 2010 - 20:39.
Postad 01 July 2010 - 21:41
Hörrö du du! Nu ger du farbror DVD-ai lite bilder, vi vill kika på hans nykomlingar
Det är hans fel att han bor iskogen
Med SLS blire alldrig fel!
Postad 01 July 2010 - 21:59
Ja, eller hur !!!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?