Börja gymma
10618 svar till detta ämne
Postad 25 March 2011 - 10:36
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Ja, det va ju med "" så det va lite på skoj menat
jag syftade på att man får igång kroppen förbränner effektivare och där med så blir det svårare att bygga, det går långsammare.
Bara man äter tillräckligt så är det lugnt, det handlar mer om hormonella begränsningar, vad ska kroppen prioritera, konditionstränings effekter eller bygga muskler. Finns studier på det där men har inte tid att leta just nu.
Postad 25 March 2011 - 10:45
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1114 inlägg
Lacto har rätt! Men till viss del kan man öppna möjligheter med lägre fettförbränning till muskeltillväxtens återhämtning och diverse fördelar.
# Metabolismen går i botten. Detta öppnar möjligheter för tillväxt.
# Kroppstemperaturen sänks och därmed sparas energi.
Postad 25 March 2011 - 10:50
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Men till viss del kan man öppna möjligheter med lägre fettförbränning till muskeltillväxtens återhämtning och diverse fördelar. # Metabolismen går i botten. Detta öppnar möjligheter för tillväxt. # Kroppstemperaturen sänks och därmed sparas energi.
Det där får du förklara bättre.
Postad 25 March 2011 - 10:57
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Bara man äter tillräckligt så är det lugnt, det handlar mer om hormonella begränsningar, vad ska kroppen prioritera, konditionstränings effekter eller bygga muskler.
Finns studier på det där men har inte tid att leta just nu.
jajaja Det e ju detta jag menar, vad som prioryteras av kroppen = hur svårt/ lätt det blir att bygga muskler beroende på om man kör intervall eller inte.
Postad 25 March 2011 - 14:31
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
jajaja
Det e ju detta jag menar, vad som prioryteras av kroppen = hur svårt/ lätt det blir att bygga muskler beroende på om man kör intervall eller inte.
Jag tolka ditt inlägg som att man förbrännde för mycket energi för att kunna bygga när man kör intervaller/konditionsträning, sorry.
Postad 25 March 2011 - 16:25
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
hmm så jag kan glömma att bli av med mina "kärlekshandtag" så länge jag springer på gymmet alltså?
förbränner man inte fett genom att styrketräna?
Postad 25 March 2011 - 16:54
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Dom blir du av med genom att ligga på ett kaloriunderskott. Hur du uppnår det spelar mindre roll.
Postad 25 March 2011 - 17:17
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Vad är normalt intag av kaloreier per dag? Alltså hur många skall man få i sig?
Postad 25 March 2011 - 17:29
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Det är individuellt, beror på ålder, vikt, längd, kön och aktivitet. Jag förbrukar c:a 1900 kcal om jag ligger i sängen en hel dag tex.
Redigerat av Lactoferrin, 25 March 2011 - 17:30.
Postad 25 March 2011 - 18:00
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Det kan man räkna ut mha denna formel http://en.wikipedia....nedict_equationmovieman var snabbare.
Redigerat av bananplanta, 25 March 2011 - 18:01.
Postad 25 March 2011 - 18:05
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Jag brukar köra 1kg/vecka, då går det fortare och man märker resultat ganska direkt, blir betydligt lättare att deffa då.
Man bör inte äta mindre än sin basala förbrukning så därför ska man öka kaloriförbrukning istället så man inte ligger för lågt.
Högt proteinintag och mycket styrketräning.
Fasen, jag ligger lägre, runt 1800kcal, blivit äldre sen jag räkna senast
Postad 25 March 2011 - 18:40
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Tror du verkligen att det går att gå ner ett kilo fett i veckan? Det betyder att du måste ligga på under 1000 kcal per dag. Har du gjort en kroppsfettmätning eller bara vägt dig på vågen?
Varför skulle det inte gå? Allt handlar ju om ursprungsvikten. 1900 kcal sängliggandes är väl inte direkt mätbart i en vardagsdag där behovet kanske snarare är 3-4k beroende på vikt mm.
Postad 25 March 2011 - 19:52
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Ett kilo fett i veckan i viktminskning innebär 1200 kcal mindre per dag än du äter normalt, tungt jag lovar dig. Gå man ner ett kilo i veckan så vad är det då, fettminskning, vatten, tarmtömning, muskelminskning ? För att veta det exakt, dvs om det är fettminskning kan man bara göra det med en kailpermätning.
Jo jag vet vad kaloriunderskottet innebär men jag förstår bara inte varför det inte skulle vara möjligt eller ens svårt. Sen hur mkt muskelmassa man förlorar under den tiden är ju en helt annan sak. Sköter man sin kost väl och sin träning också tror jag man kan gå ner 1kg per vecka utan större förlust. Jag känner en annan tävlande som också går ner 1kg per vecka. Jag har rätt bra förtroende för hans koll.
Postad 25 March 2011 - 20:19
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Klart att det är möjligt, men det är svårt att veta vad ett kilo mindre på vågen betyder. Det är ju inte säkert att det är ett kilo fett man blivit av med.
Jag har kört VLCD ett par gånger och då minskar vikten rätt ordenligt första veckan, men det ska man ju inte inbilla sig är bara fett.
Postad 25 March 2011 - 22:14
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Tror du verkligen att det går att gå ner ett kilo fett i veckan? Det betyder att du måste ligga på under 1000 kcal per dag. Har du gjort en kroppsfettmätning eller bara vägt dig på vågen?
Ja det är klart det går, varför skulle det inte? Jag har använt våg, ingen annan mätning. Och ja det blir -1000kcal/dag men jag skulle inte rekommendera det för dom som börjar bli rippade.
Postad 26 March 2011 - 08:25
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Okej du har använt våg.... säger ingenting som sagt.... antigen har du gått ner något i fettmassa, tömt dina tarmar på en massa outnyttjad fläsk/vatten/skit . Pissat 2 liter vatten med urindrivande medel...
Lika mycket som du gör på 2 veckor. Vadå rippad med med kvarstående muskler... vad vet du om det, bild?
Vad menar du? Hur ser din muskelvolym ut med detta kcal-intag ut? Måste vara noll tryck! Träna rätt och äta rätt samtidigt som gå ner i vikt är grymt svårt, gäller santidigt att inte tappa i styrka. Rätt balans är att deffa och behålla/öka i styrka, börjar man tappa styrka så är man på fel spår.
Vad är det som är grymt svårt? Jag tränar rätt och äter rätt oavsett om jag deffar eller inte. Jag är betydligt starkare när jag är deffad, gjort flera styrkerekord under deff.
Postad 26 March 2011 - 08:56
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
exakt rätt en massa fettbantarmetoder i denna tråd som verkar så enkelt men är inte så enkelt tyvärr Gå ner en massa från vecka till vecka säger noll i fettminskning, enkelt tips för nybörjare http://www.sportgymb....se/?pid=329967 ingen exakt mätare dock men visar utvecklingen för er om ni håller er till samma mätmetod. När ni fattar vad det handlar om och hur det går till fixar ni en riktig fettmätare http://www.harpenden-skinfold.com/ Snacka om viktminsking är en sak och snacka fettminskning är en helt annan sak Fatta skillnaden
älskar denna bild
Jag förstår alltså din poäng. Men jag förstår inte hur du vet att andra inte sköter sin kost och träning på rätt sätt och därav undviker muskelförlust under deff trots 1kg nedgång per vecka. Det är lixom inte ovanligt att body builders kör 1 kg per vecka. En anledning är att de annars måste deffa otroligt länge. En annan är för att se resultat och därför behålla motivationen lättare. Som jag skrev i första inlägget så beror det ju helt och hållet på ursprungliga vikten. Ska man ner många kilon till sitt mål så tar det väldigt lång tid att deffa ner sig. För att dra ett extremt exempel kan du ju kika på Biggest Loser och se hur mkt dom går ner på en vecka. Mkt muskelmassa tro?
Postad 26 March 2011 - 09:27
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Rätt balans är att deffa och behålla/öka i styrka, börjar man tappa styrka så är man på fel spår.
Hur snabbt tappar man i muskelmassa? Säg att man ligger på 800-1000 kcal i tre veckor.
Postad 26 March 2011 - 10:06
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Hur snabbt tappar man i muskelmassa? Säg att man ligger på 800-1000 kcal i tre veckor.
Det beror på fler faktorer, mest på hur mycket kroppsfett man har
Postad 26 March 2011 - 11:58
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
gårdagens "snacks" blev en hemmagjort smoothie gjord på banan,frysta hallon, lite lättyoghurt med vaniljsmak, lite lättmjölk och en skvätt apelsinjuice och till det lite vindruvor.
det måste väl vara ganska ok istället för chips och godis?
Postad 26 March 2011 - 12:48
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
Jag är betydligt starkare när jag är deffad, gjort flera styrkerekord under deff.
Låter inte det lite ologiskt
Postad 26 March 2011 - 13:12
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
gårdagens "snacks" blev en hemmagjort smoothie gjord på banan,frysta hallon, lite lättyoghurt med vaniljsmak, lite lättmjölk och en skvätt apelsinjuice och till det lite vindruvor. det måste väl vara ganska ok istället för chips och godis?
Bättre är det väl. Beroende på hur man ser det. Men det hjälper inte din träning direkt eftersom det nästan bara är kolhydrater. Men det är givetvis bättre än alternativet.
Postad 26 March 2011 - 13:34
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Bättre är det väl. Beroende på hur man ser det. Men det hjälper inte din träning direkt eftersom det nästan bara är kolhydrater. Men det är givetvis bättre än alternativet.
nej jag äter inte snacks för att hjälpa träningen. men förstör det träningen menar du?
Postad 26 March 2011 - 13:37
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Det hjälper visst din träning. Jag laddar alltid med kolhydrater innan gymmet för att kunna prestera som max.
Postad 26 March 2011 - 15:29
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Det är möjligt att det kan låta ologiskt för vissa personer, jag kan inte se varför det skulle vara ologiskt och jag känner många som upplevt samma sak.
Postad 26 March 2011 - 15:36
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Det hjälper visst din träning. Jag laddar alltid med kolhydrater innan gymmet för att kunna prestera som max.
Han åt det som snacks istället för chips och godis. Något som jag antar inte användes som preworkout. Personligen märker jag inte ökat tryck av att dricka malto exempelvis innan passet. Mina bästa pass har jag haft på fastande mage (om man bortser från eaa jag druckit precis innan jag gått in på gymmet) Risken med att inta snabba kolhydrater en tid innan passet är att blodsockernivån sjunker när du gymmar? för lite mer än ett år sen var jag övertygad om att jag behövde gainer efter gymmet för annars skulle jag dö av trötthet, typ. Så är ju inte riktigt fallet heller. Kolhhydraterna fyller ju på glykogennivåer med men det får du väl så det räcker av dagligt kolhydratsintag från exempelvis middag?
Postad 26 March 2011 - 16:44
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
Jag tycker min egen träning också funkar bäst på tom mage, 3-4 timmar efter senast intagna måltid brukar vara lagom för mig.
Postad 26 March 2011 - 18:54
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Jag tycker min egen träning också funkar bäst på tom mage, 3-4 timmar efter senast intagna måltid brukar vara lagom för mig.
Samma här
Postad 26 March 2011 - 22:50
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Viktnedgång/fettnedgång kan bara mätas med kalipermätare.
Och...? Du skrev "Vadå rippad med med kvarstående muskler... vad vet du om det, bild?" som att du citerade mig, det är det jag inte förstår, kan man inte vara rippad med muskler, eller?
Postad 26 March 2011 - 23:26
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Vad är det du inte förstår.... gått ner i vikt. Är det fett eller finnen du klämde ut i morse ? Viktnedgång/fettnedgång kan bara mätas med kalipermätare.
Du kan kosten, träningen, bantningen.... du måste måste var helgrym med dessa kunskaper Då vill man ju se resultatet?
Klart man kan mäta viktnedgång med annat än kalipermätare. Vikt är ett tyngdmått. Kaliper mäter fett%. Vart vill du komma egentligen?
Postad 27 March 2011 - 22:00
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Såhär har jag alltid kört eftersom jag får bäst kontakt då: http://www.exrx.net/...BSeatedRow.html Dock inte fullt så långt fram som i länken. Men en viss rörelse är (för mig) ett måste för att få till det.
Sådär kör jag med, följer med fram en bit men inte böja ryggen bakåt när man "stiger upp". Ser ut som ett "korrekt" utförande tycker jag. ................................................................................ ................................................................................ Som "nybörjare" tycker jag också det är en bra ide att göra övningarna långsamt och med ganska lätt vikt, tills man kan det korrekta utförandet. När man kan det kan man lägga på större vikt och gör dem lite fortare. Finns delade åsikter om hur snabbt man skall genomföra den koncentriska fasen etc. men jag tycker man skall vara försiktig i början. Själv börjar jag alltid med lätt vikt och utför övningen långsamt om jag provar en ny övning, tror att det har en viss inverkar på att jag aldrig har haft någon allvarligare skada från min gymträning. Själv tog jag mig ett benpass med knäböj förra veckan. Har "slarvat" lite med benträningen i det sista och kört lite mer discoövningar  . Blev dock inspirerad av passet och har nu kör ett till! Man märker verkligen hur bra knäböj är när man inte kört på övningen ett tag, s*tan vad det kändes bra i benen och vilken tajt röv jag fick! Lite synd bara för jag kände mig lite svag och körde inte alls på samma vikter längre, får kämpa mig tillbaka. Nu är jag dock sugen på att börjar köra benen på samma fina sätt som jag gjorde förr.... Sen en sak till. Kan vi inte försöka ha en lite mer ödmjuk inställning mot varandra i tråden? Hoppas ni får ett trevligt nästa pass!
Redigerat av genstruktur, 27 March 2011 - 22:19.
Postad 27 March 2011 - 22:21
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Känner att jag skulle behöva träna mina handleder. Bröt den vänstra när jag spela hockey och sedan dess så har jag varit väldigt svag. Någon som har några bra övningar man kan göra?
Känner att jag skulle behöva träna mina handleder. Bröt den vänstra när jag spela hockey och sedan dess så har jag varit väldigt svag. Någon som har några bra övningar man kan göra?
Postad 27 March 2011 - 22:25
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Någon som har några bra övningar man kan göra?
Finns bara ett sätt, böja på handleden, använd vikt som motstånd.
Postad 27 March 2011 - 22:29
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Om du sätter dig vid en bänk där du kan vila underarmarna mot (som vid preacher curl eller liknande) så curlar du med handleden och en hantel. se till att underarmarna ligger mot underlaget och inte rör sig utan det är bara handen som ska upp och ner. Kör du med lätt hantel kanske 15 reps eller så, så får du tillslut galet spänd underarm på insidan och den nästan låser sig (så blir det för mig iallaf) Man har fint vaskulära underarmar efter den
Redigerat av Sgart, 27 March 2011 - 22:30.
Postad 27 March 2011 - 22:31
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Okej tack så mycket  . Så jag skall välja en vanlig hantel? |--|-< en sådan.
Så lättare vikter och fler reps?
Redigerat av Hampuz, 27 March 2011 - 22:32.
Postad 27 March 2011 - 22:36
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Okej tack så mycket . Så jag skall välja en vanlig hantel? |--|-< en sådan.
Så lättare vikter och fler reps?
Jag kör med cromehantlarna på vårt gym till den övningen. Det spelar nog ingen större roll vilken typ av hantel det är utan det är vikten som är viktig. Man behöver inte köra mkt vikt. Jag kör med 8-10 kg på underarmscurl. 10-15 reps. Ibland kör jag båda hantlarna samtidigt men ofta håller jag ner ena armen med andra handen och curlar en åt gången.
Postad 28 March 2011 - 00:19
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
Jag började med 9 kg på handledscurl med hantel och kör idag 2 månader senare på 18 kg. Spänner så skönt efter ett par set, känns ibland som hela underarmen domnar bort
Postad 28 March 2011 - 05:09
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Godmorgon Minhembio!
Hade tänkt köra armar idag. När tycker ni man skall ta handlederna? Före eller efter?
Redigerat av Hampuz, 28 March 2011 - 05:12.
Postad 28 March 2011 - 07:00
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Postad 28 March 2011 - 08:36
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Okej!
Postad 28 March 2011 - 08:47
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Jag började med 9 kg på handledscurl med hantel och kör idag 2 månader senare på 18 kg. Spänner så skönt efter ett par set, känns ibland som hela underarmen domnar bort 
haha aa. Jag får nästan kramp i armen och måste skaka dom lite mellan varje set för att inte musklerna ska krampa. Galet stora blir underarmarna med Hampuz: Oavsett vad du kör för nått så kör underarmar sist. Finns ingen mening med att köra det innan nått annat. Risken är bara att ditt grepp är sämre efteråt och det får dina övriga övningar lida för isåfall.
Postad 28 March 2011 - 09:39
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Kan ju var så att han mår pryskiskt bättre av att vara deffad och därmed "orkar mer" tack vare att han har en mer positiv och fördelaktig inställning. Det är ju sjukt mycket psykologiskt ! Man blir ju glad och känner sig stark när man e deffad, och för många kan det innebära att dom dessutom blir starkare också  Jag tycker min egen träning också funkar bäst på tom mage, 3-4 timmar efter senast intagna måltid brukar vara lagom för mig. Instämmer, fungerar inte bra för mig att äta innan träningen utan det ska helst vara på tom mage för bästa resultat.
Postad 28 March 2011 - 10:07
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Hur mågna set och reps ? Det är en bra ökning grattis ! Då kommer det nog att börja plana ut snart, trist nog kommer man ju till den gränsen när dom snabba framsteget 2-3 första månaderna liksom upphör.. Men det e då man ska hugga i och fortsätta nöta och känna att det är kul och ett "projekt", en hobby... Resan "dit" är det roliga tänker och tycker jag  . Det händer Juhh saker vartefter, bara inte i riktigt samma takt. det är jätte mågna som lägger av efter dom första 2-3 månaderna för att dom inte längre tycker att det händer något. Jätte dumt... Oavsett så är det ju trevligt att det HAR hänt något alls och det borde ju vara motivation nog att inte helt sluta, folk e tossiga... Edit: menar inte att du skulle få för dig att sluta bara kom att tänka på det och hur knäppt jag tycker att det är... Edit2: Fan va skönt det börjar bli nu igen, lite tommare på gymmet äntligen !!! Alla nyårslöften har brustit nu känns det som och äntligen så finsn det man ska ha ledigt när man vil ha det och man slipepr stå och vänta i hundra år... Nu är det enbart "järn gägnet" kvar på gymmet, dom som alltid varit där och alltid är där, dom ihärdiga, seriösa, målmedvetna och "hulkarna". känns bra haha aa. Jag får nästan kramp i armen och måste skaka dom lite mellan varje set för att inte musklerna ska krampa. Galet stora blir underarmarna med
Hampuz: Oavsett vad du kör för nått så kör underarmar sist. Finns ingen mening med att köra det innan nått annat. Risken är bara att ditt grepp är sämre efteråt och det får dina övriga övningar lida för isåfall.
ja det e skönt... Älskar att köra biceps, jag kör följande pass: Hantlar, bicepscurl: 3x8 (+ 3x12) bicepscurl med EZ-stång: 3x10 (EZ-dyna) preachers curl: 3x8 (+ 3x12) 3x8 på en "tung" vikt och sedan brukar det blir 3x12 också på en lite "Lättare" vikt, helt beroende på hur mycket tid man har förträningen och motivationen den dagen. och ibland blir det: hantlar, bicepscurl: 3x10 hantlar, Sittande bicepscurl: 3x10 maskin, bicepscurl: 3x8 maskin, preachers curl: 3x8 bicepscurl med EZ-stång: 3x12 men ibland blri det någon variant va någon av dessa, jag satsar på att variera alla mina övningar ganska ordentligt så att inget pass är det andra likt ........................................................................... Bröst, baksida axlar och triceps idag ! Sjukt taggad inför hantelpressen !!! Men jag har syndat i fredags och i lördags med alkohol... Så man vet alldrig om kroppen bestämmer sig för att vara omedgörlig... Men målet är 3x8 på 36kg och sedan 3x8 på 31kg idag, får se hur det går... förra måndagen kändes 36kg jätte bra och då hade jag garanterat fixat det om det inte vore för att jag redan kört 6st set på 31kg innan. käns bra att jag börjar komma ikapp på hantelpressen nu, har alltid varit väldigt dåligt på puch övningarna... Men nu börjar det likna något av det hela, målet är att komma till andra sidan dörren (41kg hantlar) och kunna köra 3x8 på dom UTAN att det ska vara tungt som stryk. Jag är lite sugen på att testa dom nästa vecka, bara för att "känna på dom" och se hur det känns... Jag vet att jag kommer fixa några, men det ska vara >3x8 annars är det fusk...
Redigerat av nejjagärintetillbaka, 28 March 2011 - 10:10.
Postad 28 March 2011 - 10:10
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
har precis kommit hem från träning, hade ingen ork i dag kändes det som, dock så gjorde jag mina repetisioner men inte mer än så.
kände mig skakis och nästan lite kallsvettig
gick up vid 09.15 och åkte dit vid 10.00 och åt inget före, vet inte om det har med det att göra men bra kändes det inte, är skakis än.
Postad 28 March 2011 - 10:22
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Ingen frukost... ?!
Då hade jag inte orkar lufta ett fingerm jag MÅSTE ha min frukost annars är jag helt "lost"...
En sak är säker, att även om det "inte gick så bra " på gymmet en dag, så är det inget som man ska hänga upp sig på för det kommer fler dagar och det är bättre att ha varit där och försökt än att inte göra det alls
Undantag om man är påväg att bli sjuk och vet om det, då ska man stanna hemma och vila så att man inte drar på sig något onödigt jobbigt...
Vissa dagar har man sjukt dålig ork och energi, händer att man får gå ner till ca 60% av vad man vanligtvis kör på för att orka alla repsen och man har liksom ingen "j*vlar annama" heller... Bara så det är, men då kör man det man orkar och håller rutinen vid liv
Postad 28 March 2011 - 10:34
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
gick up vid 09.15 och åkte dit vid 10.00 och åt inget före, vet inte om det har med det att göra men bra kändes det inte, är skakis än.
Jag tror inte det har nåt med det att göra, även om du skulle ätit så hade inte kroppen hunnit använda det. Kroppen hade använt resurser till att bryta ner maten i magen istället för att "lyfta vikter". Prova igen på tom mage, testa koffein innan.
Postad 28 March 2011 - 10:42
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
ja, jus tdet, kaffe är bra skit !
Tar alltid en kopp kaffe innan träningen, känns som att det gör stor skillnad faktiskt, sedan om det e placebo eller sanning låter jag vara osagt men det känns bra
Postad 28 March 2011 - 10:58
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
körde morgonpass idag. Gör sällan det men idag ska jag o damen ha lite middagskväll osv så det fick bli så. Jag åt 5 ägg och drack en kopp kaffe innan passet. Hade ett riktigt gott pass. Äggen hade inget med det att göra bortsett från att jag var jobbigt hungrig när jag vaknade. Det roliga var att innan jag gick tänkte jag att fan va najs det ska bli att gymma utan folk. Så kommer jag dit och 30 pers står utanför fönstret och väntar att gå på konferens medans de tittar in i gymmet när man tränar -_-. Ugglor är ju rätt roliga. ja, jus tdet, kaffe är bra skit !
Tar alltid en kopp kaffe innan träningen, känns som att det gör stor skillnad faktiskt, sedan om det e placebo eller sanning låter jag vara osagt men det känns bra 
Koffein är en av de få ämnen som ger flerfaldigt bevisad effekt på styrketräning. Dock brukar man ju förespråka syntetiskt koffein. Men även kaffe gör ju ditt sinne klarare så helt klart värt det. Jag är nog beroende av kaffe så utan kaffe gör jag nog inte lika bra pass om jag skulle köra på morgonen, av den simpla anledningen att jag inte "fått mitt kaffe".
Postad 28 March 2011 - 11:17
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
jag brukar äta frukost men jag hann inte det, orkar inte gå upp hur tidigt som helst eftersom jag jobbar 14-23 den här veckan.
jag ska inte ge upp bara för det gick tugnt idag 
kaffe ska jag testa, dricker kaffe varje dag, dock blir det inte så ofta hemma utan mer på jobbet eller ute nånstans.
men på onsdag ska jag testa och se
Postad 28 March 2011 - 11:28
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
körde morgonpass idag. Gör sällan det men idag ska jag o damen ha lite middagskväll osv så det fick bli så. Jag åt 5 ägg och drack en kopp kaffe innan passet. Hade ett riktigt gott pass. Äggen hade inget med det att göra bortsett från att jag var jobbigt hungrig när jag vaknade.
Det roliga var att innan jag gick tänkte jag att fan va najs det ska bli att gymma utan folk. Så kommer jag dit och 30 pers står utanför fönstret och väntar att gå på konferens medans de tittar in i gymmet när man tränar -_-.
Ugglor är ju rätt roliga.
Koffein är en av de få ämnen som ger flerfaldigt bevisad effekt på styrketräning. Dock brukar man ju förespråka syntetiskt koffein. Men även kaffe gör ju ditt sinne klarare så helt klart värt det. Jag är nog beroende av kaffe så utan kaffe gör jag nog inte lika bra pass om jag skulle köra på morgonen, av den simpla anledningen att jag inte "fått mitt kaffe".
haha, ja det e helt underbart när dom står utanför och tittar in och tänket "oj, tänk om man hade ork, tid, MOIVATION att underhålla sin kropp som dom där. aja suck... jag skulle ändå inte kunna bla bla bla och alldrig orka med att bla bla bla..." Har många vänner som haft EXAKT den inställnignen och jag har lyckats vända tre av dom till att börja träna nu och en av dom är väldigt seriös, han har helt klart fastnat och han kör med mig nu fyra gånger i veckan. lite roligt är det Gällande kaffe så, ja ! det är något som jag dricker före vartenda pass ! dom gånger jag inte druckit kaffe så tycker jag att jag inte haft samma ork. jag brukar äta frukost men jag hann inte det, orkar inte gå upp hur tidigt som helst eftersom jag jobbar 14-23 den här veckan. jag ska inte ge upp bara för det gick tugnt idag  kaffe ska jag testa, dricker kaffe varje dag, dock blir det inte så ofta hemma utan mer på jobbet eller ute nånstans. men på onsdag ska jag testa och se 
Ibland kan man ha tunga persioner, typ en vecka där allt känns sjukt jobbigt och då är det många som "lägger av" och typ blir sega och sedan inte kommer tilbaka till samma tempo igen Det viktiga är att hålla rutinen uppe, jag brukar åka till gymmet även dagar som jag känner mig helt körd... bara för att snacka skit med polarna och köra lugnt.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|