Panasonic Plasma 2012
5449 svar till detta ämne
Postad 05 July 2012 - 08:11
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
Hej  En sak som retar mig, är att dom snålat in på HDMI-ingångar på st50 (3 st)
Nu använder jag alla tre. En HD-box och två PC. Men om jag nu vill ha en BD-spelare, bara för att kunna se på "Avatar", så måste jag ju ha en HDMI-växlare.
Jag har en sådan, som jag köpte för ungefär fem år sedan, ny i kartong. Den heter "HDMI Switcher "auwisio PE-4216" v.1,3 http://www.video-hom...lter-86643.html
Någon som tror att den skulle klara 3D ?
Mitt tips är att du kör komponent med HD-boxen och hdmi med BD-player och 2 st hdmi till datorerna. Anledningen är att du ej kan få full HD med HD-box- enbart uppskalad full HD att komponent som oftast går upp till 720p fungerar nästan lika bra på den nivån. Kör sen hdmi 1080p med de andra tre källorna. He he  Jag har en fin förstärkare som jag aldrig använt, det var så bra ljud på Sagem, så jag kopplade aldrig in den. Problemet är bara att den har inga HDMI, bara Kompositvideo ingång/utgång (sex in och en utgång)  Det var inte så vanligt med HDMI för 5 år sedan
Den kostade över 4000 spänn, i dag kanske man kan få en fem-hundring för den, om man har tur 
Om man nu skall köpa en ny så måste den ju ha minst v.1,4a. Nej, det är ett för dyrt alternativ
Ingen 5.1/7.1 ingång eller koaxial/optisk? Stereo ger ändå väldigt bra ljud med rätt källa vilket BD är.
Postad 05 July 2012 - 20:34
Unregistered94bbe618
-
Unregistered94bbe618
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Hej
Klart att förstärkaren har alla typer av optisk mm, det är ju trots allt en Hemmabio-reciver på 7x120 watt
Problemet är att jag inte har några komponentutgångar på min HD-PVR, bara HDMI
Men allt detta är ju enligt mig det minsta problemet.
Tidigare hade jag ett mycket mysigt vardagsrum på 35 kvm, som numera är ett mörkt kallt och trist rum, det ända som lyser upp lite är en 50 tum plasma med mycket ljussvag bild.
Jag kan inte elda i öppna spisen, inte ha på en enda mys-lampa, bara nerdragna persienner och mörker, usch.
Hade bekanta hemma, dom tyckte att min gamla TV var tio gånger så bra,. ! Men jag är ju fast nu  , får väl vänja mig.
För det är ju så, att varenda liten lysdiod speglar sig i den blanka skärmen.
Jag har ju svårt att gå tillbaka, för den nya TV'n har ju sina fördelar också
1080P blir väldigt fint från PC, där kan man ju dra på lite kräm via grafikkortet...
Jag vet inte om det är motiverat att köpa en 3D-BD-läsare för en ända film... 
Jag är i det mörka rummet mycket imponerad av svärtan, den är total svart.
Postad 05 July 2012 - 20:47
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Jasså är den så känslig för reflektioner ?
Hade för mig att Panasonic skulle vara riktigt bra när det gäller det ?
Postad 05 July 2012 - 21:07
Unregistered94bbe618
-
Unregistered94bbe618
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Jasså är den så känslig för reflektioner ? Hade för mig att Panasonic skulle vara riktigt bra när det gäller det ?
Jag kan tänka mig att den är särskilt känslig för små ljuskällor, bara för att det svarta är så otroligt svart. Min gamla TV var mer mörkgrå, så man såg inte reflektioner så mycket. Sedan så är ju ytan på skärmen mer matt på min Sagem
Redigerat av Unregistered94bbe618, 05 July 2012 - 21:09.
Postad 06 July 2012 - 00:30
Unregistered94bbe618
-
Unregistered94bbe618
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Hej 
Med risk för att bli portad på YouTube, så visar jag en liten snutt som jag filmat direkt på min TV.
När jag har 3D-brillorna på så blir det verkligen 3D, mycket tjusigt, men rätt jobbigt i längden, tror jag föredrar vanlig 2D
Stämmer det, ni som vet, skall det se ut så här UTAN glasögon, när det är äkta 3D ?
Borrtaget, se blid i senare inlägg.
Redigerat av Unregistered94bbe618, 07 July 2012 - 00:09.
Postad 06 July 2012 - 09:01
lkarlsson
-
lkarlsson
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej Klart att förstärkaren har alla typer av optisk mm, det är ju trots allt en Hemmabio-reciver på 7x120 watt Problemet är att jag inte har några komponentutgångar på min HD-PVR, bara HDMI
Men allt detta är ju enligt mig det minsta problemet. Tidigare hade jag ett mycket mysigt vardagsrum på 35 kvm, som numera är ett mörkt kallt och trist rum, det ända som lyser upp lite är en 50 tum plasma med mycket ljussvag bild. Jag kan inte elda i öppna spisen, inte ha på en enda mys-lampa, bara nerdragna persienner och mörker, usch. Hade bekanta hemma, dom tyckte att min gamla TV var tio gånger så bra,. ! Men jag är ju fast nu , får väl vänja mig. För det är ju så, att varenda liten lysdiod speglar sig i den blanka skärmen. Jag har ju svårt att gå tillbaka, för den nya TV'n har ju sina fördelar också 1080P blir väldigt fint från PC, där kan man ju dra på lite kräm via grafikkortet... Jag vet inte om det är motiverat att köpa en 3D-BD-läsare för en ända film...  Jag är i det mörka rummet mycket imponerad av svärtan, den är total svart.
Aj då ny blir jag som är helt novis skitnervös. Var ju på väg att åka köpa samma tv idag. Har ju ett ganska stort ljust rum, vitmålade väggar. Har ju läst allt gott om tvn. Men om man måste mörklägga för att kunna titta på tvn så kanske det inte är något för mig? Har ingen erfarnhet alls vad det gäller "platt-tvs" Men nu så skriker kidsen på att de vill kasta ut den gamla tjocktvn
Postad 06 July 2012 - 09:18
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Aj då ny blir jag som är helt novis skitnervös. Var ju på väg att åka köpa samma tv idag. Har ju ett ganska stort ljust rum, vitmålade väggar. Har ju läst allt gott om tvn. Men om man måste mörklägga för att kunna titta på tvn så kanske det inte är något för mig? Har ingen erfarnhet alls vad det gäller "platt-tvs" Men nu så skriker kidsen på att de vill kasta ut den gamla tjocktvn 
Du kan köpa jag har både St och Vt kollar dagligen utan problem med ljusa rum  Dock så kräver 3D mörkt för att få ut effekten  Finns ingen plasma idag som inte "speglar" sig lite grann, panna reflekterar minst. Kan nästan lova att tjock tv reflekterar mer som du har
Postad 06 July 2012 - 12:21
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Hawk är van vid en (alldeles för) ljusstark bild, så jag tror inte du ska ta hans ord för sanning.
Postad 06 July 2012 - 18:48
Unregisteredb3752606
-
Unregisteredb3752606
-
Användare
-
-
146 inlägg
Har nu hunnit prova 65VT50 ett par dagar.
Jag hör buzzing vid ljusa scener men endast med ljudet avstängt. Så inget som jag direkt stör mig på.
Det har klagats mycket på en ljussvag bild men måste säga att det helt ok ändå. Vet inte om det beror på att jag gick med inställningen att bliden skulle vara as mörk eller inte. Känns ändå inte så mycket mörkare än andra plasmor.
Det enda jag skulle vilja klaga på är att jag trodde 65" skulle kännas större 
När jag gick ifrån 42 till 50 så kändes det enormt. Så förväntade mig lite av den känslan men den kom aldrig.
Postad 06 July 2012 - 19:29
Unregistered94bbe618
-
Unregistered94bbe618
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Hawk är van vid en (alldeles för) ljusstark bild, så jag tror inte du ska ta hans ord för sanning.
Hej Det finns ingen sanning inom detta med TV, allt är relativt och upp till var och en att avgöra. Man har ju alltid öppet köp i minst 14 dagar. Jag postade en filmsnutt och frågade om någon som sett "riktig äkta 3D " på sin plasma. Skall det i så fall se ut som på min film?OBS Filmen borttagen av mig Jag lägger upp en stillbild nu när filmen är borttagen Vad jag vill veta är mycket enkelt. Ser en riktig äkta 3D film ut så här UTAN glasögon. Jag tänker då i första hand på textningen, som ser dubbel ut, när man tar på brillorna blir texten perfekt och ett stort djup i bilden Om svaret är ja, så kan jag se 3D filmer på min dator i den interna BD-läsaren och slipper köpa en fristående spelare för en dryg tusenlapp. OBS bilden är hög i hög upplösning, bara att klicka på den. Jag kommer ihåg i början av plasmans intåg, att alla tyckte CRT var det ända som var värt att se på. Min Sagem var den TV som vann första pris flera år i rad som den bästa ersättaren för en CRT-TV, tack vare att den var så ljusstark. Givetvis gick det att dra ner på ljuset och även få Sagem att se tam ut. Vissa testare varnade till och med att känsliga personer med svaga ögon, kanske inte skulle klara ljusstyrkan (läs krutet). På den tiden kostade ju en bra 42 tums Plasma 1024x768 ca. 30.000. jag gav drygt 22 tusen för 45 tum upplösning 1280x720, alla var eniga om att detta var det bästa köpet. Priset var egentligen mycket högre, men av ett misstag så råkade en firma sätt ut fel pris och då slog jag till direkt  Här är ett citat av en köpare https://www.prisjakt...ukt.php?o=22691" Bild som slår allt! Kontrast-helt otrolig, ljustryrka-blir det bättre???Anslutnings möjligheterna slår dom mesta på fingrarna. Faroudjas DCDi-krets gör att bilden spöar ALLA plasma-skärmar jag sett live, att den sen inte kostar mer än 22.312:- hos datapryl.se(klockren service,beställning till lev. 5dagar) Varför betala 7.633:- mer till Loudness Hemmabio ?????????????????????" Min rekomendation är enkel- KÖP KÖP KÖP !Ingen behöver bry sig om vad jag tycker, men inget kan slå en bra CRT-TV på lyster mm Många hoppades på SED, men det blev aldrig något med den tekniken. Nu så hoppas man på Oled och kanske den nya TV som Sony visade nyss. http://www.idg.se/2....onys-crystal-tv
Redigerat av Unregistered94bbe618, 07 July 2012 - 00:12.
Postad 06 July 2012 - 19:31
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Hann inte se klippet tyvärr (satt på jobbet tidigare idag och därifrån kunde jag inte se det).
Och NEJ, det är inte relativt, du är van vid en fånigt ljusstark bild, som visar en helt annan bild än vad som är tänkt.
Postad 06 July 2012 - 20:17
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Hawk
Köp DVE och ställ in bilden så ser du på ert ungefär hur bilden ska se ut.
Sen om du gillar det är ju en annan sak
Postad 06 July 2012 - 20:34
Unregistereda7b0d7a3
-
Unregistereda7b0d7a3
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Har nu hunnit prova 65VT50 ett par dagar.
Jag hör buzzing vid ljusa scener men endast med ljudet avstängt. Så inget som jag direkt stör mig på.
Det har klagats mycket på en ljussvag bild men måste säga att det helt ok ändå. Vet inte om det beror på att jag gick med inställningen att bliden skulle vara as mörk eller inte. Känns ändå inte så mycket mörkare än andra plasmor.
Det enda jag skulle vilja klaga på är att jag trodde 65" skulle kännas större  När jag gick ifrån 42 till 50 så kändes det enormt. Så förväntade mig lite av den känslan men den kom aldrig.
Är nog helt klart en vanesak,gick från 50" till 65" och det kändes inte så stort. Men från 42" till 50" på stenåldern kändes stort då  Så man vänjer sig snabbt med en stor tv.
Postad 06 July 2012 - 23:07
Unregistered94bbe618
-
Unregistered94bbe618
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Hej Läs gärna och titta på bilden i mitt tidigare inlägg.Jag var också medveten om att plasma var ljussvagare och det är den. Men man vänjer sig ganska fort. Anledningen till att jag ville byta upp mig från "stenåldern"  var att jag ville få bättre upplösning (1080P) och större skärm. Jag upplever min nya plasma som större, men den känslan försvinner fort. Nu kan jag inte tänka mig att gå tillbaka till en mindre "45 tums-TV" längre. Jag har inte varit ute i några butiker och kikat på olika TV, så jag köpte st50 därför att den fick bäst betyg och hade ett bra pris på Dustin.se 9995 kr Sedan en kommentar till mitt negativa inlägg angående att man måste ha helt mörkt i rummet, inga små lampor mm. Det har jag också kommit över nu, jag kör som vanligt med belysning, bara när jag verkligen vill uppleva en bra film, så släcker jag ner framför TV'n, för att kunna njuta av den fantastiska svärtan. Bakom TV'n har jag min vanliga mys-belysning och det stör inte ett dugg När jag testade 3D, så var man tvungen att ha mörkt i rummet, men hur ofta ser man på 3D !! Jag påverkades givetvis också av att mina "gäster" tyckte min gamla TV var så mycket bättre. Men dom var här på eftermiddagen och det var inte så mörkt i rummet som det borde, solen sken och mina persienner räckte inte till. På kvällen, då man oftast ser på TV så finns inte det problemet. Man kan givetvis skaffa svarta rullgardiner, om man nu måste se film på dagen. Slutsats:Jag är nu MYCKET nöjd med mitt köp, bättre TV får man nog vänta på minst i några år och dom kommer att kosta en mindre förmögenhet i början.
Postad 07 July 2012 - 07:51
.
Redigerat av mendflyk, 18 March 2015 - 09:58.
Postad 07 July 2012 - 08:32
Pinin
-
Pinin
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag postade en filmsnutt och frågade om någon som sett "riktig äkta 3D " på sin plasma. Skall det i så fall se ut som på min film? OBS Filmen borttagen av mig Jag lägger upp en stillbild nu när filmen är borttagen Vad jag vill veta är mycket enkelt. Ser en riktig äkta 3D film ut så här UTAN glasögon. Jag tänker då i första hand på textningen, som ser dubbel ut, när man tar på brillorna blir texten perfekt och ett stort djup i bilden Om svaret är ja, så kan jag se 3D filmer på min dator i den interna BD-läsaren och slipper köpa en fristående spelare för en dryg tusenlapp.
Ja, så ser det ut utan glasögon.
Postad 07 July 2012 - 09:44
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
TX-P50ST50Y kostar endast 8990:- på Inwarehouse nu. http://www.inwarehou...aspx?sku=749391
Postad 07 July 2012 - 10:23
lkarlsson
-
lkarlsson
-
Rookie
-
7 inlägg
Någon som handlat ifrån dem tidigare (Inwarehouse)? Verkar vara samma koncern som komplett.se. 8990 är ju ett kanon pris.
Postad 07 July 2012 - 10:27
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Jo det är samma ägare som Komplett. Inga problem att lita på dem.
Postad 07 July 2012 - 15:46
thompalainen
-
thompalainen
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Jag köpte en TX-P50ST50Y, och är toknöjd med det mesta. Men det är 2 saker jag stör mig på nu.
Dels går tiden fel i guider och allt annat. Den felar på en timme, så om det är att de missat sommartid eller om det är något annat vete fåglarna. Jag hittar ingen inställning för att själv ändra på tiden heller.
Sedan så kommer det upp ett irriterande litet meddelande i högra hörnet när man spelar tv-spel ett tag. "30 minuters speltid", "60 minuters speltid" osv. Jag hittar inget ställe att stänga av det heller.
Postad 07 July 2012 - 16:14
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Jag köpte en TX-P50ST50Y, och är toknöjd med det mesta. Men det är 2 saker jag stör mig på nu. Dels går tiden fel i guider och allt annat. Den felar på en timme, så om det är att de missat sommartid eller om det är något annat vete fåglarna. Jag hittar ingen inställning för att själv ändra på tiden heller.
Sedan så kommer det upp ett irriterande litet meddelande i högra hörnet när man spelar tv-spel ett tag. "30 minuters speltid", "60 minuters speltid" osv. Jag hittar inget ställe att stänga av det heller.
Om du du går in via meny och går ner så tror jag det finns något som heter standby under systeminställningar. Där kan man välja tid eller stänga av det.
Postad 07 July 2012 - 16:32
Pinin
-
Pinin
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag köpte en TX-P50ST50Y, och är toknöjd med det mesta. Men det är 2 saker jag stör mig på nu. Dels går tiden fel i guider och allt annat. Den felar på en timme, så om det är att de missat sommartid eller om det är något annat vete fåglarna. Jag hittar ingen inställning för att själv ändra på tiden heller.
Jag en VT50 så jag vet inte om menyerna är samma men på min går jag in i " Meny -> inställningar -> övriga Inställningar -> tidszon -> auto" Men har du inte din nätverkskopplad kanske inte Auto läget fungerar, så då får du ställa in "GMT+2"
Postad 07 July 2012 - 16:43
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1973 inlägg
TX-P50ST50Y kostar endast 8990:- på Inwarehouse nu. http://www.inwarehou...aspx?sku=749391
Tack för länken , valet av TV blev lättare samt att jag sparade 2000 kr
Postad 07 July 2012 - 19:08
Unregistered94bbe618
-
Unregistered94bbe618
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Ja, så ser det ut utan glasögon.
Hej Tusen tack för ditt svar, nu känns det mycket bättre. Köpte till och med en 3D-BD i dag  Helt otroligt att priset kan skilja så mycket mellan st50 och vt50 över 10.000 kr, så ni som funderat på köp av ny plasma säger jag bara KÖP en st50, det är ju ett kanonpris och firman är 100 procent säker Jag som gav tusen kr mer och trodde jag gjorde ett klipp....
Postad 07 July 2012 - 20:29
Unregistered94bbe618
-
Unregistered94bbe618
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Hej  Hittade den här växlaren. Vad tror ni om den, kommer den att försämra bildkvaliteten och kanske ge störningar i bilden? http://www.kabelgiga...lar.asp?id=7936
Postad 07 July 2012 - 20:56
NirreFirre
-
NirreFirre
-
Användare
-
-
222 inlägg
Slog till på en ST50 från Inwarehouse, misstänker årets pris-prestandabomb (?). Ursäkta n00bfrågan men hur fungerar det med 300x400 VESA väggfästet som manualen skriver om, skulle t ex
fungera istället för Panasonics egna svindyra fäste?
Redigerat av NirreFirre, 07 July 2012 - 20:57.
Postad 07 July 2012 - 22:10
quetch
-
quetch
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
Någon som har en bra förklaring till varför inte 65":arna sjunker i pris, (både ST och VT) medans alla andra storlekar gör det?
Postad 07 July 2012 - 23:20
TomasThoren
-
TomasThoren
-
Forumräv
-
-
816 inlägg
Någon som har en bra förklaring till varför inte 65":arna sjunker i pris, (både ST och VT) medans alla andra storlekar gör det?
Grejen är väl snarare varför min solida,grafitgråa 37" med ordentliga fötter och djup snarare inte ökar i pris?
Postad 07 July 2012 - 23:47
jonas_79
-
jonas_79
-
Beroende
-
-
1085 inlägg
Det är därför att denna ligger över vad den stora massan är beredd att betala för en tv apparat i pris. Därför som 50-55" är dom prispressade modellerna är för att dom säljer bäst idag. För 3 år sedan var det 42-47" som var störst och 42" skulle alla ha men nu är det 50-55" som är den mest säljande storleken.
Redigerat av jonas_79, 07 July 2012 - 23:48.
Postad 08 July 2012 - 02:16
Unregistered94bbe618
-
Unregistered94bbe618
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Hej
Slut på prisfesten, nu kostar st50 normalt igen
Ungefär samma som hände mig, när jag slog till och köpte min Sagem.
Firman hade felaktigt billigt pris, men bara några timmar på natten.
På morgonen hade den gått upp med drygt 7 tusen igen.
Men eftersom jag köpt den, så stod firman för det låga priset.
Grattis ni som slog till på 8895 spänn, som det förövrigt tillkom frakt på, men bara några hundra.
Postad 08 July 2012 - 03:00
TomasThoren
-
TomasThoren
-
Forumräv
-
-
816 inlägg
Vilken firma har sån tur?
Jag fick min för 19 och 7,
Har jag otur?
Postad 08 July 2012 - 06:56
NirreFirre
-
NirreFirre
-
Användare
-
-
222 inlägg
@ThomasThoren, Inwarehouse om du menar denna gångs prisdump. Dock tror jag inte det var ett misstag utan de ville flytta ett gäng stora kartonger
Postad 08 July 2012 - 08:57
Ticco
-
Ticco
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Priset kommer dit igen, om inte tidigast till mellandagsrean. Annars kommer den i nästa år.
Själv är jag ute efter 60". Men började titta på 47", sen 50" och 55". Slutar väl att jag är upp i 90" fast då måste jag slänga ut en möbel och det går inte
Postad 08 July 2012 - 09:51
dirtpop
-
dirtpop
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Slog till på en ST50 från Inwarehouse, misstänker årets pris-prestandabomb (?). Ursäkta n00bfrågan men hur fungerar det med 300x400 VESA väggfästet som manualen skriver om, skulle t ex
fungera istället för Panasonics egna svindyra fäste?
Grattis till ett bra köp! Mer TV för pengarna går nog inte att få tag i  . Jag undrar detsamma när det gäller väggfäste, har inte lyckats få något svar på det heller. Tänkte nog köpa Dustins slimmade väggfäste för typ 3-400 och prova.
Redigerat av dirtpop, 08 July 2012 - 09:51.
Postad 08 July 2012 - 09:56
Lycksen
-
Lycksen
-
Användare
-
-
114 inlägg
Grattis till ett bra köp! Mer TV för pengarna går nog inte att få tag i . Jag undrar detsamma när det gäller väggfäste, har inte lyckats få något svar på det heller. Tänkte nog köpa Dustins slimmade väggfäste för typ 3-400 och prova.
Vad jag har hört så fungerar alla vägfästen som är över 300x400. Den "normalaste storleken" är väl 400x400, men jag kommer köra på mitt gamla 600x400. 300 anger bredden på fästet tror jag. Köpte st50 igår från inwarehouse och nu har jag fått bekräftelse på att den är skickad.
Redigerat av Lycksen, 08 July 2012 - 09:57.
Postad 08 July 2012 - 10:29
.
Redigerat av mendflyk, 18 March 2015 - 09:58.
Postad 08 July 2012 - 10:54
dirtpop
-
dirtpop
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Jag köpte också från Inwarehouse eftersom jag tänkt köpa när TVn föll under 10000. Men sådan stor skillnad är det väl inte? 1500 jämfört med andra. Sedan är den fortfarande nedsatt nästan lika mycket hos Proshop.
Det jag syftade mest på är att en redan (i mina ögon) prisvärd TV sänks med 1500 temporärt är ett väldigt bra köp.
Postad 08 July 2012 - 11:00
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
Angående ljus och reflektioner på pannors plasmor så har jag gjort så att jag placerat lamporna då de inte lyser nånstans framför TV:n samt att de lampskärmar jag har gör att ljuset sprids uppåt mot taket och inte syns i skärmen alls. Heltäckande gardiner är att föredra framför persienner som ändå släpper ljus igenom springorna.
Då får man en störningsfri TV-bild.
Pannornas reflektionsfilter är ändå klart bättre än andra då man tappat i bildkvalite med en matt bild. Pannorna lyckas förmedla en utmärkt svärta och en bra bildkvalité samtidigt som de har dämpning av det värsta ljuset.
Postad 08 July 2012 - 20:13
thompalainen
-
thompalainen
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Hur fanken gör man för att ansluta blåtandssaker till den? Mottagare finns ju redan inbyggd i televisionsapparaten och datorn hittar den. Men att ansluta ett tangentbord direkt till fjärnsynen?
Postad 08 July 2012 - 22:52
Unregistered94bbe618
-
Unregistered94bbe618
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Hej 
Har lagt upp en ny bild på samma akvarium som 2005, fast nu är det Plasma
Postad 08 July 2012 - 23:14
TomasThoren
-
TomasThoren
-
Forumräv
-
-
816 inlägg
Hur fanken gör man för att ansluta blåtandssaker till den? Mottagare finns ju redan inbyggd i televisionsapparaten och datorn hittar den. Men att ansluta ett tangentbord direkt till fjärnsynen?
Missade du att det i den stora förpackningen fanns en färgglad lapp med erbjudande om gratis handhavandekurs som sträcker sig bortom manualen?
Postad 09 July 2012 - 02:07
Unregistered94bbe618
-
Unregistered94bbe618
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Hej  Vad tror ni om den här växlaren, den enda jag hittat med Ethernet v1,4 http://cgi.ebay.de/w...:X:DERP:DE:1123 Hur tolkar man denna text? "Sunshine Tronic HDMI 3x1 Automatisk | Manuell omkopplare med fjärrkontrollSunshine Tronic DC Premium HDMI digital kabel med Ethernet HD | v1.4 | 28AWG | HDCPHDMI Auto / Manuell omkopplare rutter HD-video (video upplösning upp till 1080p) och digitalt ljud från en av de tre utenheter (t.ex. satellitmottagare, Blu-Ray DVD-spelare, PlayStation 3, Xbox 360) till en displayenhet. Växlaren växlar automatiskt när signalen sänds av en ansluten enhet till en ingång på Switchern. Du kan även manuellt välja insignalen." Det står att det den har en fjärrkontroll, men den ser man inte på säljarens sida på eBay !
Redigerat av Unregistered94bbe618, 09 July 2012 - 17:57.
Postad 09 July 2012 - 09:52
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1973 inlägg
Hej , hur var det nu , kunde man köpa någon modell av samsungs 3D glas och att de passar med panna plasma från 2012 ? Priserna på glasögon från panasonic är lite väl saftiga om man vill handla några stycken...
Postad 09 July 2012 - 10:16
Unregistered0edbff4a
-
Unregistered0edbff4a
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Fråga angående Viera remote appen; vet någon varför det inte funkar att "pusha" upp bilder och media från
iphonen till tv:n (som är en ST50)? Alla andra funktioner fungerar ju som de ska men när man försöker
sända över bilder kommer det upp en varningstriangel med stopptecken.
Postad 09 July 2012 - 13:47
Unregisteredbf63d3ba
-
Unregisteredbf63d3ba
-
Lärjunge
-
-
361 inlägg
Hur byter man plats på kanalerna? Har Comhem och VT50.
Postad 09 July 2012 - 13:52
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Hur byter man plats på kanalerna? Har Comhem och VT50.
Inställninga/sökmeny för DVB-C/Redigering av favorit kanaler
Postad 09 July 2012 - 19:46
Splix
-
Splix
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Låter som en fantastisk TV (ST50 alltså)!!!
Bara för kuriosa, hur mycket plats tar det om man vill spela in på USB-hårddisk? Antar att det är skillnad om man spelar in i SD eller HD men mellan tummen & pekfingret?
//Splix
Postad 09 July 2012 - 20:48
tomapart
-
tomapart
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Fråga angående Viera remote appen; vet någon varför det inte funkar att "pusha" upp bilder och media från iphonen till tv:n (som är en ST50)? Alla andra funktioner fungerar ju som de ska men när man försöker sända över bilder kommer det upp en varningstriangel med stopptecken.
Har för mig att det bara är på topmodellen VT + kanske GT och topmodellen av LED som klarar det. Är inte 100% säker dock.
Postad 09 July 2012 - 21:48
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1973 inlägg
Köpte Samsung SSG-4100GB (https://www.prisjakt...t.php?p=1216230) på elgiganten för 199:- inkl. frakt.
Synkar utan problem med min P50ST50Y. Bilden är ok även om ljus omgivningen flimrar en del.
Har dock inga Panasonic originalbrillor att jämföra med...
/Roger
Någon annan som testat dessa Brillor än ? Jag köper ett par och kollar ,tänkte jämföra med original från panasonic med.
Postad 09 July 2012 - 21:52
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1973 inlägg
Har för mig att det bara är på topmodellen VT + kanske GT och topmodellen av LED som klarar det. är inte 100% säker dock.
Har för mig det med ,de med dual core processor ska det funka med. Hade varit fint men inte värt den prisskillnaden , har ju en gt50 på test fram till min st50 kommer imorgon, men inte orkat testa det än. Lite smut att ta med någon viasat film in till sovrummet och ipaden :-)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|