Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Com Hem + TIVO = sant!

2093 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 februari 2016 - 07:52

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

Jag tror ju tyvärr att det som är viktigt och intressant inte finns med, som ex kunna ställa bild/ljud synk helst individuellt för varje kanal eftersom det skiljer så mycket hos Comhem.

Jag har inte läst hela tråden så jag har inte koll på problemets omfattning men jag har aldrig haft det bekymret. Jag har dessutom riktigt bra bild. Det beror väl på anslutningen antar jag.

Jag har TiVoboxen ansluten till antennuttaget och till mitt koaxuttag, jag har 500 Mbit/s anslutning. Jag vet inte varifrån Tivoboxen får bilden från :blush: men eftersom allt fungerar perfekt (för det mesta - boxen kan låsa sig varannan månad, omstart krävs) så har jag knappt behov av att kolla. Leave well enough alone är en av mina paroller :)

Givetvis är det bra om de löser det för alla med problem.

Det jag saknar dagligdags är att kunna hoppa i inspelningar i tio-minutersintervaller (eller 15 min) även bakåt, från inspelningens slut. Det finns ju en skip-knapp men den spolar ju fram med bild, och är precis samma funktion som snabbspolning; att kunna lägga favoriter i exakt den ordning jag själv vill... såna småsaker...

Postad 10 februari 2016 - 13:49

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3 032 inlägg
  • 0

Jag har inte läst hela tråden så jag har inte koll på problemets omfattning men jag har aldrig haft det bekymret. Jag har dessutom riktigt bra bild. Det beror väl på anslutningen antar jag.
Jag har TiVoboxen ansluten till antennuttaget och till mitt koaxuttag, jag har 500 Mbit/s anslutning. Jag vet inte varifrån Tivoboxen får bilden från :blush: men eftersom allt fungerar perfekt (för det mesta - boxen kan låsa sig varannan månad, omstart krävs) så har jag knappt behov av att kolla. Leave well enough alone är en av mina paroller :)

Givetvis är det bra om de löser det för alla med problem.

Det jag saknar dagligdags är att kunna hoppa i inspelningar i tio-minutersintervaller (eller 15 min) även bakåt, från inspelningens slut. Det finns ju en skip-knapp men den spolar ju fram med bild, och är precis samma funktion som snabbspolning; att kunna lägga favoriter i exakt den ordning jag själv vill... såna småsaker...

Om man tycker att bilden är bra eller mindre bra kan eventuellt bero på med vad man jämför, jag hade Canal Digital via parabol parallellt med Tivo och varje gång jag byte till Tivo blev jag förvånad över att det var så stor skillnad till Tivos nackdel.

Det med bild/ljud synk är många som klagar på, men det är ju bra om det funkar bra för dig.

Redigerat av OMD28, 10 februari 2016 - 13:49.

Postad 10 februari 2016 - 13:49

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Fick brev i dag att  GINX, FTV och OutTV utgår själv kollar jag aldrig på nån av dem men Grabben min med autism är Förtjust i  Ginx med sina spel program han kommer ta hårt på detta och nu finns ju inga spel kanaler alls  hos comhem...

detta gör dom för att satsa mer på Play tjänster...  Nä tack  comhem  de  tas bort massor med kanaler men  de sänks inte priset och de satsas bara på play nu !!!

Postad 10 februari 2016 - 14:01

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

Om man tycker att bilden är bra eller mindre bra kan eventuellt bero på med vad man jämför, jag hade Canal Digital via parabol parallellt med Tivo och varje gång jag byte till Tivo blev jag förvånad över att det var så stor skillnad till Tivos nackdel.

Det med bild/ljud synk är många som klagar på, men det är ju bra om det funkar bra för dig.

Lustigt att du nämner Canal Digital, för de hade jag innan Com Hem, visserligen via IPTV, men det blev skillnad till Com Hems fördel när jag bytte. Jag bytte inte för kvalitetens skull, utan för TiVo, och fick bättre bild på köpet.

Så Canal Digital är kanske bättre via parabol och Com Hem (TiVo) bättre via antenn/koax :)

Redigerat av FEA, 10 februari 2016 - 14:02.

Postad 10 februari 2016 - 15:36

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Fick brev i dag att  GINX, FTV och OutTV utgår själv kollar jag aldrig på nån av dem men Grabben min med autism är Förtjust i  Ginx med sina spel program han kommer ta hårt på detta och nu finns ju inga spel kanaler alls  hos comhem...

detta gör dom för att satsa mer på Play tjänster...  Nä tack  comhem  de  tas bort massor med kanaler men  de sänks inte priset och de satsas bara på play nu !!!

Du kan prenumerera på GINX direkt på deras sida  och välja att titta på den där eller via appar finns även för 19kr via magine .

Redigerat av jimjans, 10 februari 2016 - 15:39.

Postad 10 februari 2016 - 15:48

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Du kan prenumerera på GINX direkt på deras sida  och välja att titta på den där eller via appar finns även för 19kr via magine .

jo dock svårt för en grabb i 10års åldern med autism att peta igång på webben 

Postad 10 februari 2016 - 16:35

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3 032 inlägg
  • 0

Lustigt att du nämner Canal Digital, för de hade jag innan Com Hem, visserligen via IPTV, men det blev skillnad till Com Hems fördel när jag bytte. Jag bytte inte för kvalitetens skull, utan för TiVo, och fick bättre bild på köpet.

Så Canal Digital är kanske bättre via parabol och Com Hem (TiVo) bättre via antenn/koax :)

Ja via parabol är mycket bättre än IP-TV oavsett från vilken operatör

Postad 11 februari 2016 - 08:36

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jo, men jag har fiber, 100Mbps och en riktig brandvägg (En Clavister med listpris 21000 som jag dealat mig till). Jag är nätverkstekniker sedan femton år, så jag tycker mig ha rätt bra koll på det. Sedan kan det givetvis också handla om min HTPC, men jag tycker att en core i5 med 8 gig ram, windows 7 och en SSD borde klara att buffra det hela.

Kanske är T3 boven eller pearingen mot dem från leverantörens sida, men med tanke på hur mycket klagomål jag hör från andra som streamar tror jag inte det är hela sanningen.

När jag hade en Tivo hade jag aldrig ett enda problem med pixling eller annat störande. Nu hade jag det via stadsnätet fiber och det var inte IP tv. Det var förkrossande klassskillnad på kvalitetén till Tivos fördel.

Jag kan bara konstatera att när jag kör Netflix resp Viaplay via Chromecast från ipad så har jag aldrig några problem med pixlingar.

Vi kan väl sammanfatta:

- agpath har rätt, oavsett vad riktig statistik säger

- ingen förstår varför agpath är i en tråd som rör Tivo?

Att dessutom säga att den kassa kvaliteten på Viaplay endast beror på uppkoppling är så långt ifrån verkligheten så jag vet inte ens var jag ska börja möta sånt dravel. Viaplay är kass kvalitet (och bara stereoljud är inte heller direkt år 2016).

När du nu frågar. Jag har varit med i tråden från början, redan innan Tivo kom ut. Dels av rent intresse och dels för att jag har tillgång till Comhem och har velat göra mig en uppfattning om det är värt att satsas på.

Självklart beror kvaliteten inte endast på uppkopplingen. Jag syftar här på bildkvaliteten. Lite svårt att få bättre ljud än de sänder.

Postad 13 februari 2016 - 13:43

Bofredrik
  • Bofredrik
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Jag har aldrig tittat på GINX (tillhör inte målgruppen). Ja vill ha rabatt med 19:- på mitt abonnomang. FTV och OUT är bra nishkanaler oändligt mycket högre kvalite  jämfört med alla skitkanaler som repriserar halvtaskiga amerikanska serier och TV shop hela dagarna.  

När Comhem påstår att de försvinner därför att så få tittar är det troligen en lögn. Sänk priset då! Varför inte slänga ut "TV4 alla skitkanaler", som ingen tittar på?   Sanningen är väl att TV5 &Co vill ha mera betalt och då ställer Comhem upp direkt genom att slänga ut något från de mindre distributörerna.

Gör en en marknadsundersökning. Anställ en en person som är kunnig på marknadsföring istället för Kalla Anka. Det vore ett djärvt beslut för Comhem och slutet för Judit & Judit som aldrig dragit nya kunder. Om Comhem fått fler kunder beror det enbart för Reinfeldt och Borgs skattesänkningar som lett till högre disponibel inkomst. Comhems dyra TV reklam har varit bortkastade pengar jämfört med vad proffs skulle ha gjort.

Det har förvunnet många kanaler från Comhems paket utan prissänkningar, eller att likvärdiga kanaler kommit istället.

I sammanhanget kan jag påminna om den s.k. krypteringsavgiften vi tvingades betala separat. Det var en avgift till som Comhem tog ut från ägarna till kanalerna som Comhem distribuerar. En ren administrativ avgift sett från Comhem som inget hade att göra med Comhems kostnader eller vinstmarginal. Det var därför Comhem tvingade oss att betala dem separat vid sidan av Comhems kostnader för distributionen. Eftersom det inte gick att förhandla bort krypteringsavgiften tog Comhem bort den efter stor kritik.

Egentligen fanns ingen krypteringsavgift det var bara en hittepå avgift.Men eftersom Comhem påstod att den fanns (och finns ) därför bör de betala igen snarast. Men hederlighet är inget man förknippar Comhem med.

Comhem! Vi ha tillbaka dessa krypteringspengar och andra avgifter pengar som vi betalt för kanaler vi inte längre kan se men vi fortfarande betalar för. Pengarna skall betalas tillbaka retroaktiv med ränta! Och den ränta som gäller är Comhems internränta dvs avkastningskravet. Comhem har lånat pengarna av oss kunder för att använda i verksamheten.

Postad 13 februari 2016 - 16:58

Unregisteredcd3e6ec8
  • Unregisteredcd3e6ec8
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Först vill jag säga att jag bara har basutbudet som, alltså jag betalar inget för tvkanalerna, vad jag vill få sagt, jag kommer aldrig skaffa tvkanaler från varken Combort eller Bredbandsbolaget. Varför? Jo som blan annat Bofredrik skriver samt att ingen av de 2 bolagen kan ge mig de kanalerna jag är intresserad av. Dom kan jag däremot få genom Magine, alltså får dom pengarna för tvkanalerna.

Postad 18 februari 2016 - 01:16

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Sådär då var nya uppdateringen där, efter några minuter så älskar jag den, snabbare & så mycket modernare, med nytt typsnitt & allt, bra uppdatering.
Nu längtar jag bara på en bra uppdatering på Comhemplay så jag kan uppdatera min TiVoToGo

Redigerat av Unregisteredf4a1db42, 18 februari 2016 - 01:16.

Postad 18 februari 2016 - 02:05

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 477 inlägg
  • 0

Sådär då var nya uppdateringen där, efter några minuter så älskar jag den, snabbare & så mycket modernare, med nytt typsnitt & allt, bra uppdatering.
Nu längtar jag bara på en bra uppdatering på Comhemplay så jag kan uppdatera min TiVoToGo

Har de lagt till några förbättringar gällande ljud- och bildinställningar?

Postad 18 februari 2016 - 03:55

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

Det gäller bara vissa VIP-kunder alltså? ;)

Jag fick ett meddelande om att uppdatering skulle ske 17 februari, men ännu har inget hänt och det är väl 18 februari idag...

Postad 18 februari 2016 - 11:55

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3 032 inlägg
  • 0
Jag var i kontakt med Comhem eftersom jag också fått info om den 17/2.
Men det är 17-26/2 som gäller, de tar ca 20000 per dygn " för att inte överbelasta systemet "
Tur exempelvis Apple inte gör på samma vis då skulle väl en uppdatering ta flera år........

Postad 18 februari 2016 - 12:09

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Fick in uppgraderingen i tisdags och är så långt nöjd! Förbättringar och inga direkta försämringar.

Postad 18 februari 2016 - 12:41

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Har de lagt till några förbättringar gällande ljud- och bildinställningar?

Ajdå det kollade jag aldrig men jag har för mig att Comhem sagt att det bara är en uppdatering av layouten men kan ha fel.

Det gäller bara vissa VIP-kunder alltså? ;)

Jag fick ett meddelande om att uppdatering skulle ske 17 februari, men ännu har inget hänt och det är väl 18 februari idag...

Jajjemen det är bara för VIP-kunder, nä skämt o sido så visst betalar jag mycket till Comhem varje månad men det har nog inte med det att göra ;)

Men det är 17-26/2 som gäller, de tar ca 20000 per dygn " för att inte överbelasta systemet "
Tur exempelvis Apple inte gör på samma vis då skulle väl en uppdatering ta flera år........

Ja så är det nog säkert.

Observera att det kommer att stå att det tar en timme eller mer att göra uppdateringen men det gör det INTE, det tar bara några minuter så ni vet, jag blev nervös inatt när det stod en timme eller mer :P

Postad 18 februari 2016 - 15:03

Jaxione
  • Jaxione
  • Forumräv

• 666 inlägg
  • 0

Fick meddelande på boxen om att jag fått uppdateringen men hur uppdaterar man?

Postad 18 februari 2016 - 15:17

Dockland
  • Dockland
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0

Fick meddelande på boxen om att jag fått uppdateringen men hur uppdaterar man?

Det är allmän info bara, scrolla ned meddelandet med kanal "bläddraren" Meddelandet är formulerat i futurum.

Postad 18 februari 2016 - 15:19

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

Tack för infon :)

Jag tycker de kunde vara mer tydliga i sina meddelanden. Jag kollade meddelandet jag fick igen, så det inte var jag som såg fel, men nejdå, där står 17/2 och ingenting annat.

hur uppdaterar man?

Det sker helautomatiskt.

Postad 18 februari 2016 - 15:20

Dockland
  • Dockland
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0

Jag tycker de kunde vara mer tydliga i sina meddelanden. Jag kollade meddelandet jag fick igen, så det inte var jag som såg fel, men nejdå, där står 17/2 och ingenting annat.

Ta en bild på meddelandet, tror inte det stod något att det skulle ske den 17:e utan det bara var datumet som meddelandet togs emot. Scrolla ned i meddelandet så ser man det är skrivet i tempus futurum.

Postad 18 februari 2016 - 15:22

Jaxione
  • Jaxione
  • Forumräv

• 666 inlägg
  • 0

Det sker helautomatiskt.

Ok då har jag inte fått den än med andra ord. För gick in under nätverk och tog anslut och uppdatera eller vad det stod, sen startade om boxen, men fick ingen uppdatering.

Postad 18 februari 2016 - 15:25

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

Ajdå det kollade jag aldrig men jag har för mig att Comhem sagt att det bara är en uppdatering av layouten men kan ha fel.

Se mitt inlägg på förra sidan (med bild)

Observera att det kommer att stå att det tar en timme eller mer att göra uppdateringen men det gör det INTE, det tar bara några minuter så ni vet, jag blev nervös inatt när det stod en timme eller mer :P

Det beror antagligen på hur snabb din uppkoppling är - så grattis, du har en snabb uppkoppling :)

Stackarna som sitter på 14.4 modem får vänta i flera veckor :lol:

Postad 18 februari 2016 - 15:36

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0

Hade hoppats att man kanske åtgärdat den trasiga funktionen "video skalning" i nya uppdateringen, men det hade man alltså inte gjort.

Ställer jag den på 1080i och 720p så skalar den allt till 1080i. Väljer jag alla alternativ (så att TiVO inte ska skala överhuvudtaget) så skalas allt till 720p. 

Bra jobbat Comhem.

Postad 18 februari 2016 - 15:44

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

Ta en bild på meddelandet, tror inte det stod något att det skulle ske den 17:e utan det bara var datumet som meddelandet togs emot. Scrolla ned i meddelandet så ser man det är skrivet i tempus futurum.

Det stod ju inget annat datum så jag tolkade det i alla fall som att uppdateringen skulle ske senare under dagen den 17 februari.

Det blir inte så snyggt när man fotar av en TV-skärm, men det borde synas vad det står, klicka på bilderna så syns det bättre.

25108603375_57abc0190b_o.jpg

24812981640_747ce4c03f_o.jpg

Postad 18 februari 2016 - 15:50

Dockland
  • Dockland
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0

Det stod ju inget annat datum så jag tolkade det i alla fall som att uppdateringen skulle ske senare under dagen den 17 februari.

Det blir inte så snyggt när man fotar av en TV-skärm, men det borde synas vad det står, klicka på bilderna så syns det bättre.

25108603375_57abc0190b_o.jpg

24812981640_747ce4c03f_o.jpg

Ah, tack. Jag hade glömt hur det såg ut, läste det igår, men som sagt, det är skrivet i tempus futurum "blir" bättre, och "uppdateringen "sker" automatiskt. Men vafan, de kunde väl skriva typ, snart kommer din box uppdateras eller något. Lätt att missförstå.

Postad 18 februari 2016 - 15:58

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

Jovisst är det skrivet i futurum, men jag fick meddelandet på morgonen så lunch, middag, och kväll 17 februari är futurum :)

Hursom, det kan ju inte bli sämre än det är idag... eller :P

Postad 18 februari 2016 - 16:03

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Se mitt inlägg på förra sidan (med bild)

Det beror antagligen på hur snabb din uppkoppling är - så grattis, du har en snabb uppkoppling :)

Stackarna som sitter på 14.4 modem får vänta i flera veckor :lol:

Ja precis där ser man rent layoutmässigt hur det ser ut.

Tackar & bockar för det ;)

Ja men har man ett 14.4-modem får man faktiskt skylla sig själv, jag hoppas för guds skull att ingen sitter med så kass uppkoppling :P

Postad 18 februari 2016 - 16:12

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Jag ser gärna förbättringar i boxens IP-konvertering (de-interlacing), skalning och stöd för utgående upplösningar.

När det gäller "snabbheten" så kan det ju knappast bli värre än det redan är. Jag förväntar mig ungefär samma förbättring som från kassett till diskett på C64. :rolleyes:

Snyggare kan det nog definitivt bli om de nöjer sig med ett typsnitt den här gången.

Jag använder en extern scaler så för mig vore det mycket värdefullt om jag kunde ställa in min TiVo-box att leverera signalen i sändningens originalformat oavsett vad det är.

Jag har mailat Comhem om det men i god comhem-anda så skiter de i vad deras kunder vill.

Postad 18 februari 2016 - 16:29

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Com hem har aldrig haft kapacitet att uppdatera digitalboxar i hela nätet på en gång.

Det har alltid tagit några veckor innan alla har en ny mjukvara.

Sen kan man ha synpunkter på informationen de ger men jag har ingen brådska att få

den nya mjukvaran i TiVo-boxen mht till vad den de facto tillför.

TioVo har många brister men de är så grundläggande att man har inga förhoppningar

att nuvarande plattform kommer att bli så mycket bättre. Tyvärr.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 18 februari 2016 - 16:29.

Postad 18 februari 2016 - 17:36

Dockland
  • Dockland
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0

Jovisst är det skrivet i futurum, men jag fick meddelandet på morgonen så lunch, middag, och kväll 17 februari är futurum :)

Hursom, det kan ju inte bli sämre än det är idag... eller :P

Haha, såsant. De har inte specat någon tid eller dag för uppdateringen dock. Det enda datumet som står är då meddelandet skickades till TiVi-boxarna. 

Postad 18 februari 2016 - 17:39

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Ingen ändring vad gäller videooutput. Aktiveras alla upplösningar skickar boxen ut 720p, istället för source. Tragiskt.

Postad 19 februari 2016 - 13:01

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0
Mm mycket enerverande att inte kunna använda bildchippet i receivern.

Postad 19 februari 2016 - 13:06

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Visserligen går det relativt enkelt att cykla upplösning genom tryck på pil upp, men det jobbiga är att kontrollera och välja om vid kanalbyten.

Postad 19 februari 2016 - 13:14

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0
Kan man byta upplösning? Hade jag inte en aning om.

Postad 19 februari 2016 - 21:21

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

Intresseklubben kan anteckna: uppdateringen har kommit till Hässelby Strand i västra Stockholm, i alla fall mitt hus :)

Redigerat av FEA, 21 februari 2016 - 00:09.

Postad 19 februari 2016 - 22:31

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Intresseklubben kan anteckna: uppdateringen har kommit till Hässelby Strand i Stockholm, i alla fall mitt hus :)

Jasså den har letat sig ut till de norra delarna av huvudstaden också 😉 ja men vad tycker du om nya uppdateringen då?

Postad 19 februari 2016 - 22:36

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

Jasså den har letat sig ut till de norra delarna av huvudstaden också ja men vad tycker du om nya uppdateringen då?

Jag upptäckte den tidigare idag, och kollade som hastigast. Snabbheten som det var tal om var jag nyfiken på, men jag märkte ingen skillnad. Jag kollade bara lite kort , som sagt.

Postad 19 februari 2016 - 23:22

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Jag upptäckte den tidigare idag, och kollade som hastigast. Snabbheten som det var tal om var jag nyfiken på, men jag märkte ingen skillnad. Jag kollade bara lite kort , som sagt.

Okej men märkte du ingen skillnad 😁 den är helt klart snabbare så nu har du minsann tagit ett glas 🍷 för mycket 😉

Postad 19 februari 2016 - 23:28

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

Okej men märkte du ingen skillnad den är helt klart snabbare så nu har du minsann tagit ett glas för mycket

Det är ju fredag B)

... men om du vet hur det är, varför frågar du? :P

Så det är verkligen skillnad alltså - trevligt! Vad exakt är det som är snabbare?

Postad 20 februari 2016 - 14:38

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Det är ju fredag B)

... men om du vet hur det är, varför frågar du? :P

Så det är verkligen skillnad alltså - trevligt! Vad exakt är det som är snabbare?

Okej det får väl va okej bara för att det var Fredag.

Nä säger bara vad jag tycker och tyckte det var märkligt att du tyckte annorlunda eftersom jag tyckte det var sån skillnad, vi är alla olika.

Ja vad tror du, själva uppspelningen går inte snabbare om du trodde det, men du förstår nog men j*vlas nog bara.

Postad 20 februari 2016 - 16:17

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

Jag javlas inte jag undrar på riktigt vad du upplever som snabbare :)

Jag har kikat lite idag och jag finner ingenting som är snabbare, marginellt i så fall. Det är därför jag ställde en seriös fråga, så jag kan kolla om det är något specifikt som är snabbare. Jag tycker t.o.m. att zappande bland kanaler går långsammare än det gjorde innan uppdateringen.

... uppspelningen går inte snabbare... :lol:

Postad 20 februari 2016 - 19:14

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Jag javlas inte jag undrar på riktigt vad du upplever som snabbare :)

Jag har kikat lite idag och jag finner ingenting som är snabbare, marginellt i så fall. Det är därför jag ställde en seriös fråga, så jag kan kolla om det är något specifikt som är snabbare. Jag tycker t.o.m. att zappande bland kanaler går långsammare än det gjorde innan uppdateringen.

... uppspelningen går inte snabbare... :lol:

Ja när man springer runt i menyn tycker jag det går rappare.

Dock zappandet bland kanaler har jag ingen aning om, kollar inte tv på det sättet, spelar in allt jag vill se på.

Postad 20 februari 2016 - 20:37

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

Ja när man springer runt i menyn tycker jag det går rappare.

Dock zappandet bland kanaler har jag ingen aning om, kollar inte tv på det sättet, spelar in allt jag vill se på.

Jag har inte zappat på flera år, jag var bara tvungen att hitta något som gick snabbare, men nej, tyvärr, det lyckades inte. Menyerna tycker jag är lika snabba som innan.

Tack för att du tog dig tid att svara, det var bussigt :)

Postad 20 februari 2016 - 22:16

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Jag har inte zappat på flera år, jag var bara tvungen att hitta något som gick snabbare, men nej, tyvärr, det lyckades inte. Menyerna tycker jag är lika snabba som innan.

Tack för att du tog dig tid att svara, det var bussigt :)

ha ha du tyckte att zappandet gick snabbare men har inte zappat på flera år, sorry men jag får inte ihop det men skit samma.

Okej men då har vi olika syn på uppdateringen men skönt att du ändå tycker menyerna är "lika snabba som innan" vilket jag inte tyckte utan tyckte de blev snabbare.

Klart jag tog mig tid att svara, detsamma till dig ;)

Postad 21 februari 2016 - 00:07

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

ha ha du tyckte att zappandet gick snabbare men har inte zappat på flera år, sorry men jag får inte ihop det men skit samma.

Okej men då har vi olika syn på uppdateringen men skönt att du ändå tycker menyerna är "lika snabba som innan" vilket jag inte tyckte utan tyckte de blev snabbare.

Klart jag tog mig tid att svara, detsamma till dig ;)

Såklart jag zappade när jag skaffade TiVo när jag kollade alla funktioner, men inte sen dess - så nu kanske du får ihop det?

Du missförstod mig. Jag tycker menyerna är lika snabba som innan. De är alltså inte snabbare utan lika snabba. Det går inte undan, om man säger så, jag vill ha blixtfart :)

Din box var kanske seg innan, och då förstår jag att du är glad nu. Det finns kanske olika sorters boxar, vad vet jag. Det skulle förklara saken.

Redigerat av FEA, 21 februari 2016 - 00:08.

Postad 21 februari 2016 - 11:43

luma67
  • luma67
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Ang skalning.
Jag har en ticket hos dem sen en tid och gick även igenom (med supporten) infon på Video-inställningar där det specifikt står att Tivo'n ska släppa igenom allt vid viss konfigurering. Helt klart en feature som inte funkar. Har en ok receiver själv.

Påtvingad box-skalning (speciellt för HD-kanalerna) sabbar ju även för de utan receiver.
Pil upp funkar ju men vem orkar...

Postad 21 februari 2016 - 12:42

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Visst är det irriterande att en funktion som första månaderna när TiVo kom fungerade fint, innan Comhem plötsligt bröt den av någon anledning. Dessutom har de inte förståelse av problemet, som de inte ens ser som ett problem (ja, jag har också haft ticket).

Ang skalning.
Jag har en ticket hos dem sen en tid och gick även igenom (med supporten) infon på Video-inställningar där det specifikt står att Tivo'n ska släppa igenom allt vid viss konfigurering. Helt klart en feature som inte funkar. Har en ok receiver själv.

Påtvingad box-skalning (speciellt för HD-kanalerna) sabbar ju även för de utan receiver.
Pil upp funkar ju men vem orkar...

Postad 21 februari 2016 - 13:39

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Intressant strategi det där med att göra saker till ett icke-problem. Jag hörde av mig till comhemsupporten om att textningen på Netflix-appen släpar efter. Det hade de aldrig hört talas om. Problemet framställdes som något helt unikt, något som endast drabbat min box.

Om ett problem inte finns är det ingen idé att ens försöka få hjälp. Och jag gav upp redan efter första svaret från supporten.

Numera använder jag endast Tivo till att titta på och spela in direktsänd reguljär-TV. Alla andra funktioner i Tivo-boxen är mer eller mindre oanvändbara. Ett glittrigt omslag till ett tomt paket.

Kort sagt hade jag lika gärna kunnat behålla Humax-boxen. Den har i alla fall inställning för läppsynk.

Redigerat av Mange36, 21 februari 2016 - 13:42.

Postad 21 februari 2016 - 13:49

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Skitföretag ofta = skitprodukter. Brukar hänga samman. Hade man inte en stor andel kunder som inte har något annat val pga uppbundenhet i bostadsrättsföreningar så hade man varit ute ur leken för länge sedan. Bara att kolla på deras marginaler kontra hur mycket man lägger ner i kostnader för utveckling av sina produkter.

Postad 21 februari 2016 - 21:34

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Såklart jag zappade när jag skaffade TiVo när jag kollade alla funktioner, men inte sen dess - så nu kanske du får ihop det?

Du missförstod mig. Jag tycker menyerna är lika snabba som innan. De är alltså inte snabbare utan lika snabba. Det går inte undan, om man säger så, jag vill ha blixtfart :)

Din box var kanske seg innan, och då förstår jag att du är glad nu. Det finns kanske olika sorters boxar, vad vet jag. Det skulle förklara saken.

Ja jag får nog det :P

Nej då jag förstod dig helt rätt men nu förstår jag ännu mer för du skrev "lika snabba som innan" men du menar egentligen "lika långsamma som innan" förstår jag nu, det var just att du skrev "snabba" som jag blev lite fundersam över :-)

Ingen aning om Comhem släpper olika boxar men visst min kan ha varit lite segare än övrigas.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.