Postad 02 February 2013 - 23:32
Postad 02 February 2013 - 23:44
Om du inte kan ändra din routers DNS kan du istället göra det på dina enheter. Det finns instruktioner om hur man gör det på Unblocks hemsida. Här är en länk som gäller Apple TV:
http://support.unblo...articles/291549
EDIT: Här finns info som gäller D-Link:
http://support.unblo...-d-link-routers
Jag testade att ändra DNSen för D-link routern och nu funkar det perfekt, stort tack för hjälpen!
Postad 03 February 2013 - 00:13
Det är uppenbart att Super HD fungerar trots att det ännu inte syns någon logga än.
Samsung och Neflix håller på att jobba med att loggan skall synas, men det fungerar ändå.
Postad 03 February 2013 - 02:07
http://www.techanarc...rchase-netflix/
Postad 03 February 2013 - 02:57
Huuu, vilken mardröm!Intressant teori om varför Apple kommer att och vill köpa Netflix
http://www.techanarc...rchase-netflix/
Postad 03 February 2013 - 08:44
Dock svårt att se FTC godkänna en sån affär givet Apples strävan att låsa till sin egen hårdvara.
Disney låst till iOS? Ain't gonna happen.
Dessutom skulle det inte förvåna mig om Netflix avtal med filmbolagen är sådana att de kräver multiplattformleverans.
Postad 03 February 2013 - 10:45
Hoppasverkligen att kommande Netflix-serier håller samma kvalitet.
Postad 03 February 2013 - 14:33
+1.
Dock svårt att se FTC godkänna en sån affär givet Apples strävan att låsa till sin egen hårdvara.
Disney låst till iOS? Ain't gonna happen.
Dessutom skulle det inte förvåna mig om Netflix avtal med filmbolagen är sådana att de kräver multiplattformleverans.
Vi får hoppas att det är så
Det lovar gottHouse of Cards är en utmärkt serie! Spacey är fantastisk.
Hoppasverkligen att kommande Netflix-serier håller samma kvalitet.
Postad 04 February 2013 - 06:00
Buffrar dåligt och bilden hoppar mellan HD-kvalité och extremt pixligt, men det händer mer eller mindre bara på Söndagar.
Jag har fiber lina 100Mbit så problemet borde inte vara på min ände, jag tittar via AppleTv ska väll tilläggas också.
Postad 04 February 2013 - 08:24
Men om man kör via t.ex PS3, är det samma sak där? För jag tycker nämligen att jag får bättre bild om jag kör via PS3. Kan det stämma? Det står nästan direkt under video; " High / HD ", när jag kör via min PS3. Kan ju vara så också att SuperHD är bra mycket bättre än " High / HD ". Men jag fattar inte varför bilden upplevs som bättre när jag kör PS3...
Postad 04 February 2013 - 09:04
Om man kör via en dator så måste man ha en ISP som är ansluten till Netflix Open Connect, för att få tillgång till SuperHD. Right?
Men om man kör via t.ex PS3, är det samma sak där? För jag tycker nämligen att jag får bättre bild om jag kör via PS3. Kan det stämma? Det står nästan direkt under video; " High / HD ", när jag kör via min PS3. Kan ju vara så också att SuperHD är bra mycket bättre än " High / HD ". Men jag fattar inte varför bilden upplevs som bättre när jag kör PS3...
Det verkar se lite olika ut på olika enheter, och jag har hört mest gott om PS3 och ATV3. Gällande SuperHD ska det stå SuperHD om det är det. SHD är helt klart ett steg upp i kvalitet (på ATV3) men jag tycker att det såg bra ut innan också. Ett tips är att man får SuperHD om man använder Unblock US, även om ens ISP inte är ansluten. Det är på den vägen det fixat sig för mig, eftersom BBB inte är anslutna ännu.
Postad 04 February 2013 - 11:20
Någon mer än jag som har problem att titta på Söndagar?
Buffrar dåligt och bilden hoppar mellan HD-kvalité och extremt pixligt, men det händer mer eller mindre bara på Söndagar.
Jag har fiber lina 100Mbit så problemet borde inte vara på min ände, jag tittar via AppleTv ska väll tilläggas också.
Kikade iof via dator, men kollade House of Cards söndagskvällen utan några som helst problem.
Postad 04 February 2013 - 11:29
Jag tittar via ATV3 och ATV2 (i sovrummet) och har vid enstaka tillfällen märkt av att bilden blir suddig, bara för att sedan bli bra igen, men det är mycket ovanligt och har inget med just söndagar att göra, vad jag vet. Jag kör trådlöst via en Airport Extreme, har BBB och använder UnblockUS. Det verkar kunna uppstå små störningar, och hur ofta eller hur illa varierar beroende på den enskilda användarens specifika omständigheter.
Postad 04 February 2013 - 13:35
Så uppför sig mitt ibland också men då sitter jag också på ett mobilt bredband så jag har accepterat det
Postad 04 February 2013 - 13:44
Nope, funkade fint här. Plöjde igenom en massa avsnitt av House of Cards igår utan problem. Har överhuvudtaget ytterst sällan problem med Netflix, kan faktiskt inte ens komma på en enda gång som det har krånglat när jag har velat kollat på något.
Kollar via en ATV2 och sitter på comhem 25 MBit/s.
Postad 04 February 2013 - 13:46
Har sett den någon gång ibland, dock långt ifrån alltid!
Postad 04 February 2013 - 14:08
Många klagar på att det blir dålig kvalitet ibland. Jag skulle vilja säga att det är ett lokalt problem hos er. Jag har under drygt 4 månader inte en enda gång haft problem med bilden, tex buffringar. Vare sig hemma på ATV eller iPad eller på jobbdatorn. Om man läser på lite om hur Amazon-molnet som tillhandahåller tjänsten åt Netflix fungerar så förstår man att det i princip är omöjligt att dessa problem skulle vara på deras sida, undantag haverier eller strömavbrott.Någon mer än jag som har problem att titta på Söndagar?
Och till er som avslutar Netflix pga "dåligt utbud": För 79 kr/mån får du tex en helt ny serie som inte går någon annanstans. 2 till är bekräftade för våren. Om ni tror att detta är HBO med streaming dagen efter US-premiär av EGET material så begriper jag inte riktigt hur ni tänkte. Det är lika sannolikt som att SVT Play skulle visa något dagen efter US-premiär.
Postad 04 February 2013 - 14:17
Bilden som Netflix leverar på min 64" Samsung är riktigt bra nu
Det är uppenbart att Super HD fungerar trots att det ännu inte syns någon logga än.
Samsung och Neflix håller på att jobba med att loggan skall synas, men det fungerar ändå.
Vad har du för ISP?
Eller kör du också Unblock-US?
Postad 04 February 2013 - 16:32
Är det ingen som störs av de gula undertexter som ofta inte är läsbara mot ljus bakgrund? Har alla Apple-tv som lär vara ensam om att visa vita undertexter? Har försökt påverka Netflix. På chatten är de alltid (amerikanskt) vänliga, men i praktiken är det ingen där som bryr sig.
Tycker att Netflix borde kunna anpassa detta mot det som vi är vana vid här och framförallt visat sig fungera bra i de flesta fall.
Postad 04 February 2013 - 17:34
En hel del tekniksnack här. Nu till något mera alldagligt.
Är det ingen som störs av de gula undertexter som ofta inte är läsbara mot ljus bakgrund? Har alla Apple-tv som lär vara ensam om att visa vita undertexter? Har försökt påverka Netflix. På chatten är de alltid (amerikanskt) vänliga, men i praktiken är det ingen där som bryr sig.
Tycker att Netflix borde kunna anpassa detta mot det som vi är vana vid här och framförallt visat sig fungera bra i de flesta fall.
Jag har ATV så jag har inte besvärats av det, men det är ju mycket märkligt. Vad jag vet har de inte ens svarat på frågan varför den är gul.
Postad 04 February 2013 - 19:13
Kan det vara så enkelt att gult är typ default färg på utländska filmer som textas i USA,och dom ser det inte som en stor grej eftersom dom gärna inte ser sån filmJag har ATV så jag har inte besvärats av det, men det är ju mycket märkligt. Vad jag vet har de inte ens svarat på frågan varför den är gul.
Postad 04 February 2013 - 19:21
Jag menar, det är ju inte hela världen för en som förstår engelska, men alla andra som inte gör det har kanske inte så lätt att hänga med alla gånger.
Annars är ju Netflix ett fynd. Men även solen har fläckar ... Man får trots allt en hel del för pengarna. Det bästa är ju att slippa reklamavbrått mitt i hela tiden och bildkvaliteten är bra och utan hack (jmfr med SVTplay t.ex som har en hel del sådana problem.)
Postad 04 February 2013 - 23:22
Det stör mig med.Är det ingen som störs av de gula undertexter som ofta inte är läsbara mot ljus bakgrund? Har alla Apple-tv som lär vara ensam om att visa vita undertexter? Har försökt påverka Netflix. På chatten är de alltid (amerikanskt) vänliga, men i praktiken är det ingen där som bryr sig.
Postad 05 February 2013 - 07:50
Precis. Sydamerika och Australien, tex, har gul text på TV. Vi har därför ärvt det därifrån. Att Apple TV har vit text är för att det ska vara samma i alla apparna på den och att de är utvecklade av Apple och inte tjänsteleverantörerna.Kan det vara så enkelt att gult är typ default färg på utländska filmer som textas i USA,och dom ser det inte som en stor grej eftersom dom gärna inte ser sån film
Postad 05 February 2013 - 09:24
Precis. Sydamerika och Australien, tex, har gul text på TV. Vi har därför ärvt det därifrån. Att Apple TV har vit text är för att det ska vara samma i alla apparna på den och att de är utvecklade av Apple och inte tjänsteleverantörerna.
Ja så är det väl. Men man undrar varför Netflix vägrar att svara på frågan: "varför gul text."
Postad 05 February 2013 - 09:36
De svarar inte för att kundtjänst är inkompetenta, använder en translator och inte begriper våra frågor. Kundtjänst är ambitiöst upplagd men illa skött pga att de inte sitter i Sverige. Jag har dock sett att de har annonserat efter personal till Norden så blir nog bättre.Ja så är det väl. Men man undrar varför Netflix vägrar att svara på frågan: "varför gul text."
När det gäller just denna fråga så har jag googlat och sett diskussioner från andra håll i världen angående texten. Inte där heller finns det några riktiga svar utan bara en antydan om att det skulle ha med textningen av TV i vissa regioner att göra.
Redigerat av agpath, 05 February 2013 - 09:37.
Postad 05 February 2013 - 10:39
Kanske ska vi börja använda våra möjligheter till konsumentinflytande ändå och visa att vi tycker att vi vill ha läsbar text. När dom nu ändå producerar textremsorna på svenska så vore det ju bra att de även alltid är läsbara för alla som behöver texterna. De borde ha folk på någon nivå som slutligen begriper sånt!
Vi bombarderar Netflix helt enkelt med förslag och krav på deras chat, forum, via diskussionsgrupper på facebook etc. ända tills de fixat detta. Rent tekniskt eller ekonomiskt kan ju inte det vara någon större sak. Varenda vanlig tv-kanal klarar ju detta galant och producerar på vettigt sätt.
En dumhet mindre kan ju alltid göra några fler lite gladare
Postad 05 February 2013 - 10:46
Det är ju i och för sig inte världens mest angelägna problem att lösa om man tänker på globala finans- och ekonomibekymmer, svält, energiproblematiken, krig och orättvisor, etc. MEN ...
Kanske ska vi börja använda våra möjligheter till konsumentinflytande ändå och visa att vi tycker att vi vill ha läsbar text. När dom nu ändå producerar textremsorna på svenska så vore det ju bra att de även alltid är läsbara för alla som behöver texterna. De borde ha folk på någon nivå som slutligen begriper sånt!
Vi bombarderar Netflix helt enkelt med förslag och krav på deras chat, forum, via diskussionsgrupper på facebook etc. ända tills de fixat detta. Rent tekniskt eller ekonomiskt kan ju inte det vara någon större sak. Varenda vanlig tv-kanal klarar ju detta galant och producerar på vettigt sätt.
En dumhet mindre kan ju alltid göra några fler lite gladare. Vad sägs?
Gå gärna in i deras supportforum och ställ krav i denna tråd. https://sv.getsatisf...s/7ud66cu6n9rbm
Ett tungt argument är att färgblinda har svårt att se texten.
I grunden är ju Netflix bra men deras support gör att allmänintrycket sjunker rejält.
Postad 05 February 2013 - 10:47
1: Färg. Ingen fix färg, inställningsalternativ.
2: Storlek på text. Kopplar man android till TVn blir den minimal.
3: kanske även font
4: Kanske även kontrast.
Inga svåra saker och går att skapa ett enkelt GUI där några vettiga alternativ ges.
Postad 05 February 2013 - 10:50
Enda ställe de läser på är Facebook och den därifrån inlänkade support-sidan. Diskussionsforum såsom denna skulle jag inte tro att de läser eller ens känner till. Återigen: de finns inte i Sverige, ännu.Det är ju i och för sig inte världens mest angelägna problem att lösa om man tänker på globala finans- och ekonomibekymmer, svält, energiproblematiken, krig och orättvisor, etc. MEN ...
En dumhet mindre kan ju alltid göra några fler lite gladare. Vad sägs?
Vill man läsa vad de som utvecklar apparna själva skriver så finns de här:
http://techblog.netflix.com/
Med ett blogger-konto kan man skriva direkt till utvecklarna, men sidan är rätt envägig så det kan vara svårt. Annars är det en bra källa till (tung) teknisk info om Netflix.
Redigerat av agpath, 05 February 2013 - 10:51.
Postad 05 February 2013 - 11:01
Tittar så mycket på Netflix att de 2 timmar i veckan man ser vanlig tv känns den vita texten konstig
Ett större problem är att i början av programmen är texten och skådisarnas namn etc på samma plats, det kunde förbättras
dte.jpg 14.37K
2 Antal nerladdningar
Postad 05 February 2013 - 11:03
På tal om gul: Sitter och ser på SVT Play och slog på textning bara för att kolla. Gissa vad? GUL!Det är ett mycket litet problem, ytterst sällan det inte går att läsa texten.
Tittar så mycket på Netflix att de 2 timmar i veckan man ser vanlig tv känns den vita texten konstig
Ett större problem är att i början av programmen är texten och skådisarnas namn etc på samma plats, det kunde förbättras
Från artikel på engelska wikipedia. Ett exempel på hur normaluppfattningen av text ser ut:
http://en.wikipedia....tle-Example.svg
Så det är bara att svälja, det är vi i Norden som tycker att texten ska vara vit. I resten av världen är gul standard, så försök få Netflix att ändra detta i appar som är samma över hela världen...
Redigerat av agpath, 05 February 2013 - 11:13.
Postad 05 February 2013 - 11:19
Det är ett mycket litet problem, ytterst sällan det inte går att läsa texten.
Ett större problem är att i början av programmen är texten och skådisarnas namn etc på samma plats, det kunde förbättrasdte.jpg 14.37K 2 Antal nerladdningar
Ytterligare en sak som är bättre på Apple TV: Inte nog med att texten är vit, den flyttar sig också om det dyker upp text av det slag som du beskriver.
Postad 05 February 2013 - 11:31
Det där var i oktober, när de precis hade lanserat. De lägger till text och dubbade språk där det fattas kontinuerligt har jag märkt.Såg denna notis när jag sökte på "undetexter"
http://www.dn.se/kul...rat-undertexter
Postad 05 February 2013 - 13:03
Postad 05 February 2013 - 13:10
La ner unblock-us.. segade ner och blev sug kvallitet ganska ofta. Svenska får jag alltid superHD
Låter underligt, med Unblock ska du alltid få SuperHD oavsett region. Det fungerar alldeles utmärkt för mig (på Apple TV 3). Du borde kontakta deras support!
Postad 05 February 2013 - 14:17
Låter underligt, med Unblock ska du alltid få SuperHD oavsett region. Det fungerar alldeles utmärkt för mig (på Apple TV 3). Du borde kontakta deras support!
Ok, jag försökte. Men det var för mycket jobb att hålla på felsöka. Kul att det fukar för dig.
Hade också problem med att menyerna laggade som fan med unblock på. "acessing netflix" hela tiden man bläddrade.
Postad 05 February 2013 - 14:45
Ok, jag försökte. Men det var för mycket jobb att hålla på felsöka. Kul att det fukar för dig.
Hade också problem med att menyerna laggade som fan med unblock på. "acessing netflix" hela tiden man bläddrade.
Du kan maila dem från den här sidan: http://support.unblo...rtal/emails/new
Postad 06 February 2013 - 09:03
Redigerat av homery, 06 February 2013 - 09:12.
Postad 06 February 2013 - 09:23
Samma här,har BBB. Men endast på samsungs smart tv,inte på atv 3 elr ps3,hur kommer d sej?
SuperHD-loggan dök upp på ATV3 först i och med den senaste uppdateringen. Och BBB verkar inte stödja det ännu, men man får det om man använder UnblockUS. Att du ser loggan på din Samsung betyder i alla fall att du har tillgång till det, antar jag, oavsett hur...
Postad 06 February 2013 - 09:37
Redigerat av bread_, 06 February 2013 - 09:37.
Postad 06 February 2013 - 09:45
Postad 06 February 2013 - 10:34
Postad 07 February 2013 - 10:29
Samma här, men bara i Dolby Digital 5.1, Väljer man Stereo-spåret så kommer Mr Attenboroughs röst med. Måste vara nån felmixning i 5.1.Jag har exakt samma problem, mycket märkligt.
Postad 07 February 2013 - 10:42
Svårt att testa på datorn eftersom det funkar med stereo. Annars kan man felanmäla och bocka i "Delar av ljudet saknas". Lite virrigt dock eftersom man inte kan ange vilket av ljudspåren det är som har fel. Skriv om det på support-sidan också. (Kan göra det själv.Samma här, men bara i Dolby Digital 5.1, Väljer man Stereo-spåret så kommer Mr Attenboroughs röst med. Måste vara nån felmixning i 5.1.
Redigerat av agpath, 07 February 2013 - 10:42.
Postad 07 February 2013 - 20:01
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9 bilder
14 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?