* Officiell tråd - Logitech Harmony *
4552 svar till detta ämne
Postad 18 mars 2008 - 21:36
spelevinken
-
spelevinken
-
Beroende
-
-
1 417 inlägg
Jag har lite problem med min harmoney 525
Då jag försätter min dator i stand by-mode och åtar går så tappar ja kontakten till fjären och måste starta om datorn för att få kontakt igen. Jag använder mig av den medföljande IR-läsaren till Windows Media Center dosan.
Troligen har du drabbats av det sk "S3-problemet". Vissa moderkort äldre modell låter inte en USB-enhet (som ju IR-ögat är) väcka datorn. Samma princip som att du inte kan använda tangentbord/mus vid uppstart om du har USB-anslutning på detta. Finns en del lösningar på detta som innefattar att uppgradera BIOS. En enklare lösning kan vara inställningarna i Windows där man har möjlighet att ställa in vad som kan väcka en dator. Möjligt att det finns andra lösningar men dessa är kända för mig och jag tror inte det specifikt har att göra med din fjärr (samma problem bör du ha om du använder Microsofts egen fjärr).
Postad 19 mars 2008 - 12:03
Unregistered125be5e6
-
Unregistered125be5e6
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Då jag försätter min dator i stand by-mode och åtar går så tappar ja kontakten till fjären och måste starta om datorn för att få kontakt igen. Jag använder mig av den medföljande IR-läsaren till Windows Media Center dosan.
Troligen har du drabbats av det sk "S3-problemet". Vissa moderkort äldre modell låter inte en USB-enhet (som ju IR-ögat är) väcka datorn. Samma princip som att du inte kan använda tangentbord/mus vid uppstart om du har USB-anslutning på detta. Finns en del lösningar på detta som innefattar att uppgradera BIOS.
En enklare lösning kan vara inställningarna i Windows där man har möjlighet att ställa in vad som kan väcka en dator.
Möjligt att det finns andra lösningar men dessa är kända för mig och jag tror inte det specifikt har att göra med din fjärr (samma problem bör du ha om du använder Microsofts egen fjärr).
Ah. Jag ska testa med Microsofts Egna fjärr och se om det är samma problem. Men jag har ett rellativt nytt moderbord (Asus M2A-VM HDMI) och uppdaterade bios här om dagen. Men jag ska kolla i BIOS efter vecknings inställnignar, har för mig jag läst något om det där. Men jag försöker inte ens väcka datorn via fjärren, utan använder mig bara av knappen på datorn som jag har stält in så att den ska försätta min dator i viloläge. Så jag använder fjerren i WMC trycker på standby på datorn, sedan på samma knapp igen så datorn går igång och då kan jag inte styra WMC längre. Men tack för tippsen, ska kolla om det är relaterade problem.
Postad 19 mars 2008 - 15:06
spelevinken
-
spelevinken
-
Beroende
-
-
1 417 inlägg
Troligen har du drabbats av det sk "S3-problemet". Vissa moderkort äldre modell låter inte en USB-enhet (som ju IR-ögat är) väcka datorn. Samma princip som att du inte kan använda tangentbord/mus vid uppstart om du har USB-anslutning på detta. Finns en del lösningar på detta som innefattar att uppgradera BIOS.
En enklare lösning kan vara inställningarna i Windows där man har möjlighet att ställa in vad som kan väcka en dator.
Möjligt att det finns andra lösningar men dessa är kända för mig och jag tror inte det specifikt har att göra med din fjärr (samma problem bör du ha om du använder Microsofts egen fjärr).
Ah. Jag ska testa med Microsofts Egna fjärr och se om det är samma problem. Men jag har ett rellativt nytt moderbord (Asus M2A-VM HDMI) och uppdaterade bios här om dagen. Men jag ska kolla i BIOS efter vecknings inställnignar, har för mig jag läst något om det där. Men jag försöker inte ens väcka datorn via fjärren, utan använder mig bara av knappen på datorn som jag har stält in så att den ska försätta min dator i viloläge. Så jag använder fjerren i WMC trycker på standby på datorn, sedan på samma knapp igen så datorn går igång och då kan jag inte styra WMC längre. Men tack för tippsen, ska kolla om det är relaterade problem.
Menar du att datorn och Windows startar men du kan inte starta MCE? Är det så så är det inte S3 problemet för då skulle inte windows startat alls, då är det nog snarare relaterat till fjärren.
Postad 19 mars 2008 - 16:26
SimonZ
-
SimonZ
-
Forumräv
-
-
574 inlägg
Hej!
Jag fick min Harmony One igår. Nu undrar jag om det är möjligt att starta iTunes på min HTPC när jag trycker på aktiviteten "Lyssna på musik". Isf, hur?
Simon
Postad 20 mars 2008 - 11:24
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4 558 inlägg
Jag kom på en sak när jag skulle stänga av teven igår efter att ha kollat på film. Detta är något som har stört mig, om man sätter timer på teven så stängs ju bara den av vilket gör att om man ser på film så måste man ändå hålla sig vaken för att stänga av resten av utrustningen. Kan man sätta timer med min framtida Harmony One så att den stänger av alla enheter efter en speciell tid??
Postad 22 mars 2008 - 13:27
avozetta
-
avozetta
-
Användare
-
-
158 inlägg
Hej alla harmonyägare. Är lite sugen på denna multifjärr, lutar åt 555 eller 785. Vill gärna utvärdera så mycket som möjligt innan köp och undrar om det går att skapa ett konto hos logitech och sedan köra den webbaserade programeringen utan inkopplad fjärr för att testa hur det fungerar. Är det möjligt
Postad 22 mars 2008 - 17:09
peswe
-
peswe
-
Användare
-
-
149 inlägg
Hej alla harmonyägare. Är lite sugen på denna multifjärr, lutar åt 555 eller 785. Vill gärna utvärdera så mycket som möjligt innan köp och undrar om det går att skapa ett konto hos logitech och sedan köra den webbaserade programeringen utan inkopplad fjärr för att testa hur det fungerar. Är det möjligt 
tyvärr inte :-( I ett av stegen vill programmet att man ansluter fjärrkontrollen. Man kommer inte vidare utan att göra detta. Sen när man väl konfigurerat en gång behöver dock inte fjärren vara ansluten... Jag har en 785a som jag köpte från datorbutiken.com för 1089 inkl frakt. Jag är sketnöjd med den :-)
Postad 22 mars 2008 - 17:33
Great
-
Great
-
Amatör
-
-
66 inlägg
[quote name='Karl-Johan' date='Mar 18 2008, 13:32 ' post='1835206'] Avbokade min beställning hos Komplett.se och köpte min Harmony One på Webhallen istället. Fick fjärren i fredags. På lördagmorgonen tog jag den ur laddaren efter att ha laddat den hela natten, indikatorn visar att batteriet är fulladdat. Efter att ha varit iväg hela dan så sätter man sig vid TVn på kvällen och då är batteriet slut. Va??? Har provat med två batterier, det ena från min gamla Harmony-fjärr. Samma problem. Kan det vara något fel på fjärren? Någon mer med detta problem? Känns inte rätt eller, jag har inte haft min i laddaren på nästan 2 veckor nu, laddade den i 2 dagar först, o då kollar jag lite varenda kväll, visst det är inte nå jätte mycket tryckningar, men som sagt, har inte behövt ladda den på 1vecka o 6 dagar nu
Postad 22 mars 2008 - 22:34
avozetta
-
avozetta
-
Användare
-
-
158 inlägg
Hej alla harmonyägare. Är lite sugen på denna multifjärr, lutar åt 555 eller 785. Vill gärna utvärdera så mycket som möjligt innan köp och undrar om det går att skapa ett konto hos logitech och sedan köra den webbaserade programeringen utan inkopplad fjärr för att testa hur det fungerar. Är det möjligt  tyvärr inte :-( I ett av stegen vill programmet att man ansluter fjärrkontrollen. Man kommer inte vidare utan att göra detta. Sen när man väl konfigurerat en gång behöver dock inte fjärren vara ansluten...
Jag har en 785a som jag köpte från datorbutiken.com för 1089 inkl frakt. Jag är sketnöjd med den :-)
Det var ju synd att det inte gick
Postad 22 mars 2008 - 22:45
avozetta
-
avozetta
-
Användare
-
-
158 inlägg
Dessa fjärrar klarar ju upp till 15 olika enheter och det räcker med råge till våra behov. Men hur många olika aktiviteter (macron) kan man lägga in? Skiljer det sig åt mellan modellarna?
Postad 23 mars 2008 - 10:14
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Logitech hörde av sig till mig efter att jag hört av mig och nämnt att jag är osäker på om min harmony one laddar fullt. Svaret blev så här
"Thank you for your recent inquiry about your Harmony Remote
We are sorry to hear that you are having problems with the remote not changing fully. Please remove the battery from the remtoe and place the remote onto the cradle. Please let us know if you see a flash or if the remote is completly dead."
Jag kollade det och såg ingen flash, har hört av mig tillbaks till dem och väntar på svar. Återkommer när jag vet nåt mer.
Postad 23 mars 2008 - 14:43
zoorab
-
zoorab
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag har en 785a som jag köpte från datorbutiken.com för 1089 inkl frakt. Jag är sketnöjd med den :-)
Hej peswe
Har också en 785a, hur nöjd är du med knappbelysningen?
Annars är den en 10 poängare.
Postad 23 mars 2008 - 17:47
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4 558 inlägg
Jag kom på en sak när jag skulle stänga av teven igår efter att ha kollat på film. Detta är något som har stört mig, om man sätter timer på teven så stängs ju bara den av vilket gör att om man ser på film så måste man ändå hålla sig vaken för att stänga av resten av utrustningen. Kan man sätta timer med min framtida Harmony One så att den stänger av alla enheter efter en speciell tid??
Någon?
Postad 23 mars 2008 - 18:04
Unregisteredbcf42efe
-
Unregisteredbcf42efe
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Jag kom på en sak när jag skulle stänga av teven igår efter att ha kollat på film. Detta är något som har stört mig, om man sätter timer på teven så stängs ju bara den av vilket gör att om man ser på film så måste man ändå hålla sig vaken för att stänga av resten av utrustningen. Kan man sätta timer med min framtida Harmony One så att den stänger av alla enheter efter en speciell tid?? Någon? 
Nej vad jag vet finns ingen möjlighet att sätta en timer i Harmonyn.
Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 23 mars 2008 - 18:04.
Postad 23 mars 2008 - 18:08
Unregisteredbcf42efe
-
Unregisteredbcf42efe
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Undrar om det är någon mer än jag som upplever att sökning i Logitechs databas funkar dåligt?
Jag minns för längesedan innan jag köpte min Harmony så kunde man skapa ett testkonto på nätet för att se vilka prylar som fanns i databasen. Då kunde man bara skriva in t e x "Pioneer" så fick man upp en lång lista med Pioneer-prylar. Efter det kunde man förfina sökningen mer och mer tills man hittade just sin apparat. Så kan man ju inte längre söka utan man måste specificera sin apparat direkt. Jag skulle vilja kunna skriva in exempelvis "Pioneer VSX" för att få fram en lista på alla deras prylar där denna beteckning ingår.
För de som exempelvis testar olika NEXA-konfigurationer för att styra belysning (med pyramid) är det ju svårt att hitta dessa om man inte vet den exakta beteckningen. Jag tycker det borde räcka att skriva "NEXA" för att få upp alla Nexa-konfigurationer.
Kanske har jag missat nåt?
Postad 23 mars 2008 - 21:10
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4 558 inlägg
Jag kom på en sak när jag skulle stänga av teven igår efter att ha kollat på film. Detta är något som har stört mig, om man sätter timer på teven så stängs ju bara den av vilket gör att om man ser på film så måste man ändå hålla sig vaken för att stänga av resten av utrustningen. Kan man sätta timer med min framtida Harmony One så att den stänger av alla enheter efter en speciell tid?? Någon? 
Nej vad jag vet finns ingen möjlighet att sätta en timer i Harmonyn.
Synd..  Aja, skickade iväg ett mail till Logitech och frågade om det kommer som firmware (och även att jag ville att det skulle komma). Får se vad de svarar.
Postad 23 mars 2008 - 21:27
Unregisteredbcf42efe
-
Unregisteredbcf42efe
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Jag vet att man kan ställa in fördröjning mellan olika kommandon i ett makro (aktivitet) men då tror jag bara det handlar om några sekunder. Antar att du vill kunna stänga av allt efter en timma eller liknande.
Postad 23 mars 2008 - 22:03
zoorab
-
zoorab
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Undrar om det är någon mer än jag som upplever att sökning i Logitechs databas funkar dåligt?
Jag minns för längesedan innan jag köpte min Harmony så kunde man skapa ett testkonto på nätet för att se vilka prylar som fanns i databasen. Då kunde man bara skriva in t e x "Pioneer" så fick man upp en lång lista med Pioneer-prylar. Efter det kunde man förfina sökningen mer och mer tills man hittade just sin apparat. Så kan man ju inte längre söka utan man måste specificera sin apparat direkt. Jag skulle vilja kunna skriva in exempelvis "Pioneer VSX" för att få fram en lista på alla deras prylar där denna beteckning ingår.
För de som exempelvis testar olika NEXA-konfigurationer för att styra belysning (med pyramid) är det ju svårt att hitta dessa om man inte vet den exakta beteckningen. Jag tycker det borde räcka att skriva "NEXA" för att få upp alla Nexa-konfigurationer.
Vet du inte vad du har för prylar så kan du ändå inte välja i nån lista, eller???
Postad 24 mars 2008 - 00:18
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4 558 inlägg
Jag vet att man kan ställa in fördröjning mellan olika kommandon i ett makro (aktivitet) men då tror jag bara det handlar om några sekunder. Antar att du vill kunna stänga av allt efter en timma eller liknande.
Precis, typ som sleep på teven fast för alla appparater. Fick svar från Logitech! Det tog bara några timmar! Sanslöst snabb support må jag säga. Dear Niklas,
Thank you for your recent inquiry about your Harmony Remote
We are very sorry to hear that you are still experiencing difficulties with your Harmony Remote.
I have forward your request to our development team. Unfortunately I cannot confirm an ETA for this feature, or if it will be implemented. However we appreciate your feedback and we will always receive and try to implement all of these requests.
Verkar ju som att de tog hyffsat seriöst på mailet ändå. Får väl se om det händer nåt framöver.
Postad 24 mars 2008 - 05:38
Unregisteredbcf42efe
-
Unregisteredbcf42efe
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Vet du inte vad du har för prylar så kan du ändå inte välja i nån lista, eller??? 
Jo men ibland skulle jag vilja se vika alternativ som finns i databasen. För exempelvis min LG plasma finns det ju massor av olika alternativ. Har märkt att ibland funkar koderna till en annan LG-tv bättre än de som är just till min. Skulle på ett enkelt sätt vilja se vilka LG-tv som finns i databasen och sedan prova mig fram bland dessa. Det går inte om jag inte vet exakta beteckningen på de olika typerna. Har även märkt att det finns samma apparat med lite olika namn i databasen. Kan heta exempelvis "XX-YY-ZZ" eller "XXYYZZ" "XX-YYZZ" fast egentligen är det samma apparat. Dock kan det skilja en hel del på koderna. Vore enklare om man såg alla saker klart och tydligt i databasen och sedan kunde bläddra sig fram till det man vill prova.
Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 24 mars 2008 - 05:40.
Postad 24 mars 2008 - 09:20
peswe
-
peswe
-
Användare
-
-
149 inlägg
Hej peswe Har också en 785a, hur nöjd är du med knappbelysningen? Annars är den en 10 poängare.
Den är något svag. Det tycker jag. Men jag har lättlärda fingrar :-) Jag hittar numera på kontrollen utan att titta. Jag tror 885 och 985 är svårare att lära sig utantill då alla knapparna är likadana och helt släta. Sen föredrar jag 785an före "ONE" då den sistnämnda saknar färgknapparna (röd, gul, grön, blå). Dessa knappar är standard på många av mina originalfjärrisar. Vill inte programmera lcd-knapparna i de fall det inte behövs...
Postad 24 mars 2008 - 10:50
zoorab
-
zoorab
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej peswe Har också en 785a, hur nöjd är du med knappbelysningen? Annars är den en 10 poängare.
Den är något svag. Det tycker jag. Men jag har lättlärda fingrar :-) Jag hittar numera på kontrollen utan att titta. Jag tror 885 och 985 är svårare att lära sig utantill då alla knapparna är likadana och helt släta. Sen föredrar jag 785an före "ONE" då den sistnämnda saknar färgknapparna (röd, gul, grön, blå). Dessa knappar är standard på många av mina originalfjärrisar. Vill inte programmera lcd-knapparna i de fall det inte behövs...
Jo, jag börjar också hitta i mörkret, man har ju inget val. Känns bara lite meningslöst med belysta knappar om det ändå inte syns. Man undrar lite hur dom tänkte när dom utvecklade 785an. Att belysningen bara finns där för att dom skall kunna skriva om det i reklamen!? Design och knappuppsättning var också min anledning till att jag valde 785an.
Postad 24 mars 2008 - 11:13
zoorab
-
zoorab
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jo men ibland skulle jag vilja se vika alternativ som finns i databasen. För exempelvis min LG plasma finns det ju massor av olika alternativ. Har märkt att ibland funkar koderna till en annan LG-tv bättre än de som är just till min. Skulle på ett enkelt sätt vilja se vilka LG-tv som finns i databasen och sedan prova mig fram bland dessa. Det går inte om jag inte vet exakta beteckningen på de olika typerna.
Har även märkt att det finns samma apparat med lite olika namn i databasen. Kan heta exempelvis "XX-YY-ZZ" eller "XXYYZZ" "XX-YYZZ" fast egentligen är det samma apparat. Dock kan det skilja en hel del på koderna.
Vore enklare om man såg alla saker klart och tydligt i databasen och sedan kunde bläddra sig fram till det man vill prova.
Om du är säker på att du har rätt modell nr angiven till din TV och det ändå inte funkar som det ska bör du kontakta supporten. Sedan finns ju alltid allternativet att överföra det som saknas/felas från orginalfjärren.
Postad 24 mars 2008 - 11:46
Unregisteredbcf42efe
-
Unregisteredbcf42efe
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Detta är inget jätteproblem för mig. Min fjärr fungerar alldeles ypperligt men vad jag menar är att hanteringen av databasen skulle kunna göras bättre. Att söka i den nu är inte speciellt smidigt.
Dessutom är det som jag förstått användarna själva som i det stora hela skapar databasen och frågan är om Logitech har full koll på alla koder som användarna själva lägger upp? Kan ju lätt bli lite Vilda Västern av det hela om ingen styr upp det.
Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 24 mars 2008 - 11:49.
Postad 24 mars 2008 - 12:14
zoorab
-
zoorab
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Detta är inget jätteproblem för mig. Min fjärr fungerar alldeles ypperligt men vad jag menar är att hanteringen av databasen skulle kunna göras bättre. Att söka i den nu är inte speciellt smidigt. 
Dessutom är det som jag förstått användarna själva som i det stora hela skapar databasen och frågan är om Logitech har full koll på alla koder som användarna själva lägger upp? Kan ju lätt bli lite Vilda Västern av det hela om ingen styr upp det.
Mej veterligen kan inga användare ändra nånting utan Logitechs vetskap. Man kan bara önska och föreslå förändringar till supporten. Så du får väl skriva en önskelista Suck hade ju tänkt vara på golfbanan denna helg  . Men att finputsa på fjärrens funktioner är ju inte så tråkigt det heller. (man är nog knäpp)
Postad 24 mars 2008 - 13:13
Unregisteredbcf42efe
-
Unregisteredbcf42efe
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Mej veterligen kan inga användare ändra nånting utan Logitechs vetskap. Man kan bara önska och föreslå förändringar till supporten.
Ja men frågan är hur stor koll Logitech sedan har på alla koder de lägger in? Eftersom det tycks finnas flera olika koder till samma apparat varav en del funkar mer eller mindre bra. Låta säga att du mailar Logitech lite koder för en apparat som de lägger in i databasen och sedan mailar jag andra koder för samma apparat. Hur kollar dom att allting stämmer? Vem har de rätta koderna? Du eller jag? Någon av oss kan ju ha gjort fel vilket resulterar i felaktiga koder i databasen. Eller? Men man ska nog inte gräva ner sig alltför mycket i denna problematik för då har man inte tid till annat....
Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 24 mars 2008 - 13:16.
Postad 24 mars 2008 - 14:20
zoorab
-
zoorab
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Mej veterligen kan inga användare ändra nånting utan Logitechs vetskap. Man kan bara önska och föreslå förändringar till supporten.
Ja men frågan är hur stor koll Logitech sedan har på alla koder de lägger in? Eftersom det tycks finnas flera olika koder till samma apparat varav en del funkar mer eller mindre bra.
Låta säga att du mailar Logitech lite koder för en apparat som de lägger in i databasen och sedan mailar jag andra koder för samma apparat. Hur kollar dom att allting stämmer? Vem har de rätta koderna? Du eller jag? Någon av oss kan ju ha gjort fel vilket resulterar i felaktiga koder i databasen. Eller?
Men man ska nog inte gräva ner sig alltför mycket i denna problematik för då har man inte tid till annat.... 
Som sagt, släng spaden och fråga supporten hur dom går tillväga innan gropen blir för djup.
Postad 24 mars 2008 - 19:04
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Jag posta ju tidigare ang att jag inte kunde se på min harmony one när den laddat fullt.
Nu fick jag svar från logitech, tydligen ska en ny fjärr skickas ut och det kommer ta upp till ett par veckor. De kunde avgöra hur ärendet skulle gå vidare genom att i tidigare mail be mig ta ur batteriet och lägga fjärren i laddningstationen och titta om den då visade laddningsbatteriet med blixt i sig, det gjorde inte min fjärr och nu kommer det som sagt en ny.
Mailet var nån blandning mellan amerikanska/svenska.
Postad 24 mars 2008 - 19:44
Puckelsnook
-
Puckelsnook
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Hur byter jag ikoner för mina olika inlagda Aktiviteter? Vill inte ha DVD-skivan med popcorn...
Postad 24 mars 2008 - 21:06
Unregisteredbcf42efe
-
Unregisteredbcf42efe
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Hur byter jag ikoner för mina olika inlagda Aktiviteter? Vill inte ha DVD-skivan med popcorn...
Vad jag vet kan man tyvärr inte byta ikoner. Det är standardikoner för varje aktivitet. Borde dock vara en sak som Logitech skulle kunna fixa med ny programuppdatering eller firmware. Du får lämna in önskemål om detta till supporten.
Postad 24 mars 2008 - 21:28
zoorab
-
zoorab
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Nu vet jag inte vilken fjärr du har, men på 785an kan man köra utan ikoner och bara text. Om man gör det och snickrar ihop en ny bakgrundsbild med egna ikoner så borde man uppnå önskat resultat. Problemet är nog bara att man måste vara väl bevandrad i Photoshop.
Postad 25 mars 2008 - 10:06
Puckelsnook
-
Puckelsnook
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Nu vet jag inte vilken fjärr du har, men på 785an kan man köra utan ikoner och bara text. Om man gör det och snickrar ihop en ny bakgrundsbild med egna ikoner så borde man uppnå önskat resultat. Problemet är nog bara att man måste vara väl bevandrad i Photoshop.
Har en Harmony One...
Postad 25 mars 2008 - 10:45
zoorab
-
zoorab
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Har en Harmony One...
Då får du forska vidare själv eller om någon One ägare kan assistera dig.
Postad 25 mars 2008 - 12:16
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4 558 inlägg
Jag posta ju tidigare ang att jag inte kunde se på min harmony one när den laddat fullt.
Nu fick jag svar från logitech, tydligen ska en ny fjärr skickas ut och det kommer ta upp till ett par veckor. De kunde avgöra hur ärendet skulle gå vidare genom att i tidigare mail be mig ta ur batteriet och lägga fjärren i laddningstationen och titta om den då visade laddningsbatteriet med blixt i sig, det gjorde inte min fjärr och nu kommer det som sagt en ny.
Mailet var nån blandning mellan amerikanska/svenska. 
Bra att det löste sig! Härligt att få en ny också.
Postad 25 mars 2008 - 14:19
spelevinken
-
spelevinken
-
Beroende
-
-
1 417 inlägg
Har nu kört in min Harmony One och efter diverse konfigureringar så kan jag inte annat än imponeras - fantastisk fjärr. Tror att det tidigare i forumet efterlyst snygga kanalloggor för Harmonyn och jag blev tipsad om en sajt i ett annat forum. Från början var där inte så många svenska loggor men databasen har nu uppdaterats och det finns en hel drös med loggor. Har även varit i direktkontakt med killen som gör loggorna och efterhand kommer där dyka upp loggor för alla svenska kanaler (har mailat honom alla kanalloggor). Sajten driver han ideellt och att döma av loggorna så har han lagt ner ett j-a jobb så jag vädjar därför till er att donera en summa till honom, exempelvis 10 dollar (70 spänn med dagens dollarvärde). Sök på "swedish" markera de loggor ni vill ha och välj sedan att zippa dem så får ni dem bra paketerade. Packa upp och ny får sedan en grym layout på loggorna i er Harmony. Länken är http://www.iconharmony.com/ - och som sagt glöm inte donera.
Redigerat av spelevinken, 26 mars 2008 - 13:27.
Postad 25 mars 2008 - 14:27
PojPoj
-
PojPoj
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Sajten driver han ideellt och att döma av loggorna så har han lagt ner ett j-a jobb så jag vädjar därför till er att donera en summa till honom, exempelvis 10 dollar (70 spänn med dagens dollarvärde). Sök på "swedish" markera de loggor ni vill ha och välj sedan att zippa dem så får ni dem bra paketerade. Packa upp och ny får sedan en grym layout på loggorna i er Harmony.
Länken är http://www.iconharmony.com/IconHarmony - och som sagt glöm inte donera.
Den där sajten får i alla fall inte jag att fungera. Tar jag bort allt efter sista / så kommer jag till en sida som har med ikoner till Harmony att göra men därifrån hittar jag inga ikoner.
Postad 25 mars 2008 - 15:53
Klasseman
-
Klasseman
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Sajten driver han ideellt och att döma av loggorna så har han lagt ner ett j-a jobb så jag vädjar därför till er att donera en summa till honom, exempelvis 10 dollar (70 spänn med dagens dollarvärde). Sök på "swedish" markera de loggor ni vill ha och välj sedan att zippa dem så får ni dem bra paketerade. Packa upp och ny får sedan en grym layout på loggorna i er Harmony.
Länken är http://www.iconharmony.com/IconHarmony - och som sagt glöm inte donera.
Den där sajten får i alla fall inte jag att fungera. Tar jag bort allt efter sista / så kommer jag till en sida som har med ikoner till Harmony att göra men därifrån hittar jag inga ikoner.
Sidan har krånglat i några dagar nu - annars så finns där många snygga (svenska) kanal-loggor.
Postad 25 mars 2008 - 20:06
avozetta
-
avozetta
-
Användare
-
-
158 inlägg
Dessa fjärrar klarar ju upp till 15 olika enheter och det räcker med råge till våra behov. Men hur många olika aktiviteter (macron) kan man lägga in? Skiljer det sig åt mellan modellarna?
Hallå, ingen som har ett svar på min fråga?
Postad 25 mars 2008 - 20:55
Amatör
-
-
71 inlägg
Hmm.. jag har en 885 och jag tror inte det direkt finns någon gräns för hur många aktiviteter man kan ha. Jag har haft som mest 6 st, men har nu bara fyra. Jag kan inte se någon anledning till att antalet aktiviteter skulle vara begränsat. Någon som någonsin stött på ett tak på antalet aktiviteter?
Postad 25 mars 2008 - 22:01
PojPoj
-
PojPoj
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Hmm.. jag har en 885 och jag tror inte det direkt finns någon gräns för hur många aktiviteter man kan ha. Jag har haft som mest 6 st, men har nu bara fyra. Jag kan inte se någon anledning till att antalet aktiviteter skulle vara begränsat. Någon som någonsin stött på ett tak på antalet aktiviteter?
Känner inte till nått tak men jag har haft som mest 9 aktiviteter.
Postad 26 mars 2008 - 13:30
spelevinken
-
spelevinken
-
Beroende
-
-
1 417 inlägg
Länken är http://www.iconharmony.com/ - och som sagt glöm inte donera.
Har nu uppdaterat länken så ovan länk är korrekt, ber om ursäkt för misstaget. Klicka på "Device Icons".
Postad 26 mars 2008 - 14:37
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1 095 inlägg
Länken är http://www.iconharmony.com/ - och som sagt glöm inte donera. Har nu uppdaterat länken så ovan länk är korrekt, ber om ursäkt för misstaget. Klicka på "Device Icons".
Inte många svenska kanaler vad jag kan se...
Postad 26 mars 2008 - 15:39
peswe
-
peswe
-
Användare
-
-
149 inlägg
Sidan har krånglat i några dagar nu - annars så finns där många snygga (svenska) kanal-loggor.
Så vitt jag kan se så finns där knappt några (svenska) kanal-loggor!!!
Postad 26 mars 2008 - 19:20
spelevinken
-
spelevinken
-
Beroende
-
-
1 417 inlägg
Så vitt jag kan se så finns där knappt några (svenska) kanal-loggor!!!
Helt rätt verkar som om servern brakat och man inte kommer in på sidan längre, ska se om jag kan få något besked av skaparen. Länken ovan går till den första sajten där det mycket riktigt inte finns många svenska loggor. Återkommer med besked.
Postad 26 mars 2008 - 20:03
Unregistered1169
-
Unregistered1169
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Finns det fjärrdimmers man kan kontrollera direkt med Logitech Harmony 1000? Utan pyramider och liknande.
Tack på förhand!
Trixsey
Postad 26 mars 2008 - 20:08
SimonZ
-
SimonZ
-
Forumräv
-
-
574 inlägg
Hej!
Jag fick min Harmony One igår. Nu undrar jag om det är möjligt att starta iTunes på min HTPC när jag trycker på aktiviteten "Lyssna på musik". Isf, hur?
Simon
Någon?
Postad 26 mars 2008 - 20:30
avozetta
-
avozetta
-
Användare
-
-
158 inlägg
Någon begränsning borde det ju finnas? I mitt fall så kommer jag att behöva minst 7 aktiviteteter men det skall väl inte vara några problem då oavätt modell? 555:an visar ju 4 åt gången och jag antar att man kan bläddra fram 4 till. Det samma gäller ju 785:an som visar 6 aktiviteter åt gången.
Postad 26 mars 2008 - 22:25
kadotjes
-
kadotjes
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Är det någon som vet hur man skall göra för att få sin harmony one att visa fler än 24 kanal loggor/ikoner i "tiita på tv" aktiviteten? Varje "sida" visar ju sex ikoner och man har fyra sidor att bläddra bland men jag har betydligt fler kanaler och vill få in dem alla. Går det och i så fall hur?
Postad 27 mars 2008 - 01:08
Malmsten
-
Malmsten
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Jag har en 885 och undrar om nån vet ifall jag kan programmera så att både min boxermottagare och min förstärkare stängs av samtidigt när ja trycker på E-knappen. Vill att den ska skicka dubbla kommandon vid ett knapptryck alltså
Postad 27 mars 2008 - 01:23
zoorab
-
zoorab
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Är det någon som vet hur man skall göra för att få sin harmony one att visa fler än 24 kanal loggor/ikoner i "tiita på tv" aktiviteten? Varje "sida" visar ju sex ikoner och man har fyra sidor att bläddra bland men jag har betydligt fler kanaler och vill få in dem alla. Går det och i så fall hur?
På 785an kan man lägga till fler sidor, så det gär säkert på One också.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Tillbehör
-
→
Fjärrkontroller
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|