* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34712 svar till detta ämne
Postad 24 januari 2011 - 11:09
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Hejsan. Har förstått att det är fler än jag som upplever att bilden fryser och att det endast löser sig genom att man får byta kanal och tillbax. Detta är ju sjukt irriterande då det ibland inträffar i en avgörande händelse i ett progam. Är detta någon bugg i den nya programvaran som var för några veckor sedan då folk nästan inte kunde få igång sina boxar?
En annan sak som händer för mig är att på vissa kanaler som TV4 och SVT kanalerna och även andra kanaler är att bilden laggar. Får mosaikbild på TV rutan. Detta hände mig ofta innan när jag hade Boxer som digital tv leverantör. Detta var huvudanledningen till att jag bytade. Detta har inte hänt tidigare förrän nu på sistone. Jätte irriterande är det i alla fall. Det svartnar för mina ögon av ilska då jag levde med detta problem under 24 månader under BOXER tiden.
Hoppas på en lösning!!!
Upplever frysningar och mosaikbild till o från även jag. Skrev ett inlägg ovan att jag felanmält för att det var mycket bild och ljudhack, ljudhacken är det inte så mycket av nu, men bildfrysningar och mosaik ibland uppkommer allt mer... Telia bör nog ta en ordentlig översyn på detta, verkar vara något knas, eftersom fler och fler påtalar problemet.
Postad 24 januari 2011 - 11:22
icamannen
-
icamannen
-
Amatör
-
-
59 inlägg
@Telia Kundservice
När ska ni göra något åt problemen med textning och inspelning på Canal+? Flera inspelningar saknar nu helt textning och på vissa inspelningar så ligger texten nästan mitt i bilden. Alla de här olika problemen med Canal+ har nu pågått i nästan 6 månader. Jag vet inte hur många gånger jag har felanmält detta till er telefon support!
Edit: Det verkar som att texten ligger väldigt högt upp på alla Canal+ Series program? Och helt plötsligt försvann all textning på House som sänds just nu på Canal+ Series.
Håller med. Textningen på Canal+ Series är verkligen inte bra just nu. Den är nästan placerad mitt i bilden, samt att den är väldigt ur synk. Textsynken på Canal+ är överlag inte speciellt bra. Ibland kan den vara ganska ok, men oftast kommer texten lite försent. Texten kommer inte flera sekunder sent, men kanske uppåt någon sekund sent. Det låter kanske inte som något jätteproblem, men tittar man på en film eller serie där dom talar mycket så är det ganska jobbigt. Är textsynkningen på Canal+ något som Telia arbetar med och försöker att rätta till, eller ska det vara som det är nu? (Har fiber och en 1963-box, i Göteborg) En annan fråga. Jag har ingen textning alls på TCM. Ska den kanalen sändas utan text?
Postad 24 januari 2011 - 13:15
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
En annan fråga. Jag har ingen textning alls på TCM. Ska den kanalen sändas utan text?
Jag har undertext på TCM, men på engelska. Är troligtvis inte Telias fel. På TV4 Film är det dock väldigt dålig ljudsynk och på ESPN America knastrar det på höger kanal. Värre är det med dessa omstarter jag drabbats av på sistone. Har en 1910-box. Släpptes det inte nyligen en fix för detta? Hände när kanal 11 introducerades och i dag, när jag slog på TV:n hade jag röd bild med texten "Tillfälliga driftstörningar. Digitalboxen får inte kontakt med systemet. Var vänlig starta om boxen med på/avknappen". Detta hjälpte dock inte. Var tvungen att göra boxen strömlös. Och visst händer det då och då att bilden fryser till, dock väldigt kortvarigt, någon sekund eller kortare. Att årgärda alla dessa problem anser jag vara mycket viktigare än att lägga till fler HD-kanaler! Men överlag är jag dock rätt nöjd.
Postad 24 januari 2011 - 15:33
this
-
this
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag har undertext på TCM, men på engelska. Är troligtvis inte Telias fel. På TV4 Film är det dock väldigt dålig ljudsynk och på ESPN America knastrar det på höger kanal.
Värre är det med dessa omstarter jag drabbats av på sistone. Har en 1910-box. Släpptes det inte nyligen en fix för detta? Hände när kanal 11 introducerades och i dag, när jag slog på TV:n hade jag röd bild med texten "Tillfälliga driftstörningar. Digitalboxen får inte kontakt med systemet. Var vänlig starta om boxen med på/avknappen". Detta hjälpte dock inte. Var tvungen att göra boxen strömlös.
Och visst händer det då och då att bilden fryser till, dock väldigt kortvarigt, någon sekund eller kortare. Att årgärda alla dessa problem anser jag vara mycket viktigare än att lägga till fler HD-kanaler! Men överlag är jag dock rätt nöjd.
Jag får svensk textning på TCM. Kom ihåg att ni måste gå in på inställningar och sätta textning till svenska. Där kan man även ställa in ljudspråk.
Postad 24 januari 2011 - 16:22
Michael L
-
Michael L
-
Användare
-
-
213 inlägg
Jag har undertext på TCM, men på engelska. Är troligtvis inte Telias fel.
Jag hade detta problem för någon månad sedan. Texten på TCM var först helt borta och efter lite mixtrande fick jag engelsk text. En omstart med urdragen sladd och radering av mjukvara löste till sist problemet och jag fick tillbaka svensk text.
Postad 24 januari 2011 - 16:27
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1 741 inlägg
Står säkert nånstans i tråden, men jag har inte tid att söka igenom den. Men F*N så störande det är när man bläddrar igenom kommande program med hjälp av info-knappen. Sen när man hittat nått man vill spela in så har skiten hoppat tillbaka till programmet som visas för stunden. Varför!?
Sen kan jag hålla med en tidigare skribent här. Jag vill inte heller ha "Play"-knappen på kanaler som jag ändå inte kan nyttja den på! Jag vet inte exakt vilka kanaler jag kan nyttja det på, och enda sättet att få veta är att testa trycka idag. Gör om det så att den kommer fram om abbonemanget du betalar för innehåller den kanalens "Play".
Postad 24 januari 2011 - 16:37
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Jag får svensk textning på TCM. Kom ihåg att ni måste gå in på inställningar och sätta textning till svenska. Där kan man även ställa in ljudspråk.
Om det vore så enkelt. Jag HAR rätt inställning och undertexten stämmer på alla andra kanaler. Och nu när jag tittar på TCM (Drömbruden), finns ingen text alls!
Postad 24 januari 2011 - 16:43
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Står säkert nånstans i tråden, men jag har inte tid att söka igenom den. Men F*N så störande det är när man bläddrar igenom kommande program med hjälp av info-knappen. Sen när man hittat nått man vill spela in så har skiten hoppat tillbaka till programmet som visas för stunden. Varför!?
Sen kan jag hålla med en tidigare skribent här. Jag vill inte heller ha "Play"-knappen på kanaler som jag ändå inte kan nyttja den på! Jag vet inte exakt vilka kanaler jag kan nyttja det på, och enda sättet att få veta är att testa trycka idag. Gör om det så att den kommer fram om abbonemanget du betalar för innehåller den kanalens "Play".
Jag har samma problem med att programmet hoppar tillbaka av någon anledning, störigt är det. så var det inte förut
Postad 24 januari 2011 - 16:52
Michael L
-
Michael L
-
Användare
-
-
213 inlägg
Måste faktiskt säga att jag den senaste tiden upplevt väldigt små problem.
Visst har det hänt att bilden fryst någon sekund, till och med helt någon enda gång så jag fått byta kanal och tillbaka. Men det är sällan just nu. En inspelning på 50 minuter kan också ibland visas som 13 timmar eller så (men ta slut efter 50 minuter vid uppspelning), vilket jag ser som en mindre glitch. Emellanåt får jag också starta Spotify två gånger för att hitta alla spellistor.
Men givet detta, på mina kanaler fungerar numera textsynk, även vid inspelning, och det mesta i övrigt i stort sett som det ska. Textremsorna är kanske inte så vackra, men de är stabila, i alla fall för mig.
Jag retade mig i början på att man tog bort snabbkanallistan via OK-knappen, men har upptäckt att jag kan leva utan den. Kunde man fixa en sidbläddring i stora EPG:n, exempelvis med programväxlingsknapparna, vore det ännu bättre (själv har jag mycket litet behov av att växla kanal med de knapparna medan jag är i EPG:n, däremot har jag just nu 56 kanaler, så det tar ett tag att bläddra igenom kanal för kanal...). Men jag överlever.
Utsikten att få VDSL och kanske möjlighet till fler strömmar så småningom verkar ju också lovande. (Och HD-kanaler till den dag jag byter TV...)
Hoppas nu detta håller i sig...
/ADSL och 1963-box
Postad 24 januari 2011 - 18:37
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
Ett tips till de som har framförallt Cartoon network är att ändra första ljudspår till svenska och inte engelska som är default. Då får man svenska på denna barnkanal. Har inte märkt någon skillnad på någon annan kanal.
På Tv4play kan man få bort textningen på något sätt?
Finns det svensk ljudspår på tv1000-barnfilmer?
Redigerat av redina, 24 januari 2011 - 18:37.
Postad 24 januari 2011 - 19:33
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Fler än jag som sitter med svart bild på Comedy Central??
Edit: Tydligen samma fel för alla(?) enligt chatten...
Redigerat av tomano58, 24 januari 2011 - 19:40.
Postad 24 januari 2011 - 19:50
Zugar
-
Zugar
-
Lärjunge
-
-
495 inlägg
Kommer viasat's hd kanaler att komma till telia digital tv via fiber?
Postad 24 januari 2011 - 20:05
Unregistered2530e964
-
Unregistered2530e964
-
Användare
-
-
167 inlägg
Har ett numera obundet abonnemang på telias digitaltv. Skulle dock vilja ha en nyare box.
Ser att nya boxarna kostar 100kr i mån i 18 mån. Finns det inga alternativ där boxen ingår för en redan trogen kund?
Verkar som om bara nya kunder prioriteras.
Postad 24 januari 2011 - 20:09
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Har ett numera obundet abonnemang på telias digitaltv. Skulle dock vilja ha en nyare box. Ser att nya boxarna kostar 100kr i mån i 18 mån. Finns det inga alternativ där boxen ingår för en redan trogen kund? Verkar som om bara nya kunder prioriteras.
Bara en gissning: "Digitalbox När du nytecknar 24 månadersabonnemang ingår digitalboxen Motorola VIP 1003. Nytecknar du ett abonnemang med 12 månaders bindingstid får du köpa boxen för 695 kr." Hör med dem och se vad de säger
Postad 24 januari 2011 - 20:51
tjapadejdin
-
tjapadejdin
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Fler än jag som sitter med svart bild på Comedy Central??
Edit: Tydligen samma fel för alla(?) enligt chatten...
jag har bild iallafall
Postad 24 januari 2011 - 20:53
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Gatewayen - Telia smart och telefonin
Titt som tätt får jag problem med telefonen när jag ska ringa samtal.
Efter att jag slagit in numret som får jag fast ton, alltså det ringer inte hos den andre eller nåt. Bara fast ton, helt enkelt.
Ibland har det hänt att efter att jag får fast ton så lägger jag på och då får jag samtal från personen som jag försökte att ringa som säger att det ringde hos han.
Vad ska jag göra?
Postad 24 januari 2011 - 20:55
tjapadejdin
-
tjapadejdin
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Titt som tätt får jag problem med telefonen när jag ska ringa samtal. Efter att jag slagit in numret som får jag fast ton, alltså det ringer inte hos den andre eller nåt. Bara fast ton, helt enkelt. Ibland har det hänt att efter att jag får fast ton så lägger jag på och då får jag samtal från personen som jag försökte att ringa som säger att det ringde hos han.
Vad ska jag göra?
detta är en tråd för telia digital tv
Postad 24 januari 2011 - 21:05
wrang
-
wrang
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hur kommer man åt de inspelningar man gjort på sin PVR box?
Motorola VIP1963
Tänkte spara filerna på nån annan disk och vill därför flytta filerna
Kan man detta?
Postad 24 januari 2011 - 21:37
ringbert
-
ringbert
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jag har inte hört om någon som öppnat boxen och sett vad som finns på hårddisken. Troligen är materialet krypterat och går ej att spela upp på något annat än motorolas box.
Sedan ryker ju garantin om du öppnar boxen. Det går med andra ord inte att flytta materialet du spelat in.
Postad 24 januari 2011 - 23:06
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
........... Men visst, jag håller med om att det vaore smutt att ha en webbläsare i boxen, och att den klarar av flash. ...........
Jodå det fanns en webläsare förr i boxarna men den vara ganska seg och klarade inte flash eller annat som behövde insticksprogram för det gick inte att ladda ner.
Postad 24 januari 2011 - 23:17
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Hur kommer man åt de inspelningar man gjort på sin PVR box? Motorola VIP1963 Tänkte spara filerna på nån annan disk och vill därför flytta filerna
Allt på hårddisken är krypterat, och kan bara spelas upp på samma box som spelade in det, dvs du kan inte ens stoppa in hårddisken i en annan likadan box och spela upp det där. Tror t.o.m. det är så illa att du inte ens kan titta på det du redan spelat in om du inte är ansluten till nätet när du ska titta... Totalt undermåligt system mao. Tacka vet jag dvd/hårddisk-inspelare där man fritt kan kopiera ut det man spelat in till en Dvd.
Redigerat av anderswillhelmsson, 24 januari 2011 - 23:19.
Postad 25 januari 2011 - 00:15
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
@Markus . .............. p.s. Jag fick ingen HD. Pratade med supporten som sa att jag var felinformerad! 
Ja här varierade buden! Jag tror jag ställde fråga till Telia 4 ggr om när jag skulle få HD men fick inget svar, varför? Jag antog att han/de inte kunde svara!? Men för en tid sen ringde en tjej och ville sälja mig plus HD nånting och sa att jag hade möjlighet att få HD!!!! Dan efter ringde jag supporten igen som sa att de motsatta beskeden berodde på att Telia har två system som inte visade samma sak. Det ena som säljarna använder visar att jag kan ha HD och det andra som abonnemang m.fl. använder så kunde jag inte det! Supporten löste problemet genom att manuellt uppdatera abonnemangs system sen kunde jag ringa dem igen och be dom lägga in det. Några dagar senare så fanns kanal 17 och 18 där. Men det tog ca en månad i onödan.
Postad 25 januari 2011 - 01:08
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Ja här varierade buden! Jag tror jag ställde fråga till Telia 4 ggr om när jag skulle få HD men fick inget svar, varför? Jag antog att han/de inte kunde svara!? Men för en tid sen ringde en tjej och ville sälja mig plus HD nånting och sa att jag hade möjlighet att få HD!!!! Dan efter ringde jag supporten igen som sa att de motsatta beskeden berodde på att Telia har två system som inte visade samma sak. Det ena som säljarna använder visar att jag kan ha HD och det andra som abonnemang m.fl. använder så kunde jag inte det! Supporten löste problemet genom att manuellt uppdatera abonnemangs system sen kunde jag ringa dem igen och be dom lägga in det. Några dagar senare så fanns kanal 17 och 18 där. Men det tog ca en månad i onödan.
Jag hänvisar till inlägg #15024 om du vill ha den informationen som finns. Jag återkommer när jag har mer information. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 25 januari 2011 - 08:15
Unregistered38610
-
Unregistered38610
-
Amatör
-
-
96 inlägg
På Tv4play kan man få bort textningen på något sätt?
Ja, det hade verkligen varit en god idé! /Psy
Postad 25 januari 2011 - 08:44
Zeuz_1
-
Zeuz_1
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Betyder detta att man som ADSL-kund kan titta på ett program och spela in ett annat samtidigt? Hade ju varit mumma! Det har skett en förändring rörande avståndet för tjänsterna från 1 december för de som har ADSL. Dock är det lite mer komplicerat än man kan tro.
För nya kunder, det vill säga kunder som inte har bredband och nybeställer tjänsterna så gäller de gamla reglerna. Man får beställa digital-tv om ledningslängden är max 3 km, och Tvillingabonnemang eller Extraabonnemang om man har max 1,5 km. Om man inte beställer Tvillingabonnemang eller Extraabonnemang fast man har mindre än 1,5 km så kommer man att få HD tv istället.
För kunder som redan har ADSL bredband från Telia och där ledningskvalitén ger förutsättningar för att man ska kunna ha digital-tv kan man få det på ett avstånd upp till 4 km. Är ledningskvalitén så att man får en tillräckligt bra uppkoppling kan man få Tvillingabonnemang eller Extraabonnemang på ett avstånd upp till 2,5 km.Kunder som har mindre än 2,5 km och inte har Tvillingabonnemang eller Extraabonnemang fast att kvalitén på uppkopplingen är tillräckligt bra kommer i framtiden att får HD. Det finns i dagsläget inget datum bestämt för när kunderna får HD kanalerna, än mindre kan någon på kundtjänst eller supporten påverka detta. Ni får helt enkelt vänta och se.
Gemensamt för Tvillingabonnemang eller Extraabonnemang samt HD kanalerna är att man måst ha Telia smart tjänsten.
Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 25 januari 2011 - 09:31
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Jag hade detta problem för någon månad sedan. Texten på TCM var först helt borta och efter lite mixtrande fick jag engelsk text. En omstart med urdragen sladd och radering av mjukvara löste till sist problemet och jag fick tillbaka svensk text.
Har fortfarande problem med texten på TCM så jag ska prova detta. Men hur raderar man mjukvaran från boxen? Jag vet att det har varit uppe tidigare men kan inte hitta igen det.
Postad 25 januari 2011 - 10:18
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Ja, det hade verkligen varit en god idé!
/Psy
TV4Play - Gå in i boxens inställningar o stäng av undertexter tillfälligt. Det fungerar.
Redigerat av tomano58, 25 januari 2011 - 10:19.
Postad 25 januari 2011 - 10:34
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
TV4Play - Gå in i boxens inställningar o stäng av undertexter tillfälligt. Det fungerar.
Är samma i anytime, väldigt störande. Borde finnas en snabbknapp när man tittar, ex. gul eller så, om man vill ta bort den eller ej, för just det programmet. För går man in i inställningar och stänger av det, och exempelvis skall titta på canal+ så är ju textningen av, då får man göra samma procedur igen..onödigt krångligt. Bättre att inte ha text alls på program som inte är just textade, förstår ej vitsen?! TeliaMackan, ta med dig detta
Postad 25 januari 2011 - 11:28
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Har fortfarande problem med texten på TCM så jag ska prova detta. Men hur raderar man mjukvaran från boxen? Jag vet att det har varit uppe tidigare men kan inte hitta igen det.
Löste sig. Jag gick in under boxens inställningar och tog först bort undertexter. Därefter lade jag tillbaks svensk undertext och då var problemet borta.
Postad 25 januari 2011 - 12:42
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
detta är en tråd för telia digital tv
Jag vet då jag varit aktiv i tråden i några år och skrivit ett antal inlägg också.. men jag vet att flera här har Telia smart och får både digital-tv, bredband och bb-telefoni från samma box så min fråga är väl befogad i denna tråd.
Postad 25 januari 2011 - 13:15
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Titt som tätt får jag problem med telefonen när jag ska ringa samtal. Efter att jag slagit in numret som får jag fast ton, alltså det ringer inte hos den andre eller nåt. Bara fast ton, helt enkelt. Ibland har det hänt att efter att jag får fast ton så lägger jag på och då får jag samtal från personen som jag försökte att ringa som säger att det ringde hos han.
Vad ska jag göra?
Resetta smarten, om du ej gjort en massa egna konfig. så är det enklast. Knappen på baksidan, eller logga in i den och kör fabriksåterställning, då hämtar den alla inställningar igen.
Postad 25 januari 2011 - 13:17
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Att införa playfunktioner för fler kanaler är en utmärkt idé men det ska ju fungera också.
Kollade på TCM:s filmbibliotek och testade att köra "Demolition man". Laggade och frös så det
var omöjligt att titta. Provade en annan från 40-talet och den flöt på bra. En granne hade
upplevt att slutet saknades i en del filmer han kollat på. Vem ansvarar för att dessa filmer
är i rätt skick? Telia eller TCM?
För övrigt kan jag bara instämma i vad en del andra även säger. Vill inte att play ska dyka upp
på kanaler jag inte har rättighet till. Men lite fånigt känns det att trots att jag kan se tex
på kanal 6 så kan jag inte använda playfunktionen på denna kanal utan att ha Viasat On Demand.
Det är en sak att stoppa åtkomst till deras filmbibliotek men det är ju något annat att hindra
att se repris på sådant man redan kan se. Eller?
Postad 25 januari 2011 - 13:37
Michael L
-
Michael L
-
Användare
-
-
213 inlägg
Löste sig. Jag gick in under boxens inställningar och tog först bort undertexter. Därefter lade jag tillbaks svensk undertext och då var problemet borta.
Bra att det fixade sig! Annars för att radera mjukvaran drar man ur nätsladden och håller in "info"-knappen när man sätter i sladden igen. Gå in i System och välj att radera mjukvaran. Välj därefter att starta om.
Postad 25 januari 2011 - 14:23
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Får felkod: 502, 611.
Kan inte få igång tex Spotify (Inget i Telia Nöje fungerar), TV-guiden fungerar inte osv osv.. måste bläddra mellan kanalerna efter avstängning av boxen för att få bild osv (Annars så är det bara en helt fryst bild på respektive kanal)
Vad är detta?
Det som brukar lösa detta är att göra factory reset på Thomson modemet, varför detta sker är lite oklart men det verkar som att trafiken som inte kör multicast slutar fungera. Om detta nu skulle bero på att kunden kör torrent eller något annat program så att modemet får slut på tillgängliga koppel kommer att lösa sig när vi skickar ut ny version till alla Thomson modem. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 25 januari 2011 - 14:42
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Jag har ingen textning alls på TCM. Ska den kanalen sändas utan text?
Jag har undertext på TCM, men på engelska. Är troligtvis inte Telias fel.
Om det vore så enkelt. Jag HAR rätt inställning och undertexten stämmer på alla andra kanaler.
TCM ansvarar själva för texten och det är lite svårt att veta i förväg på vilka språk de textar en film, om de nu textar filmen alls. Jag har försökt att reda ut exakt hur det ligger till och det är helt enkelt såhär det är med TCM i dagsläget. Vi jobbar på att de ska texta alla filmer på svenska med så är det alltså inte i dagsläget. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 25 januari 2011 - 15:13
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1 741 inlägg
TeliaKundservice, Markus. Kan du ge dina synpunkter och en förklaring till detta inlägg: https://www.minhembi...s...t&p=3175353
Postad 25 januari 2011 - 15:22
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
TeliaKundservice, Markus. Kan du ge dina synpunkter och en förklaring till detta inlägg: https://www.minhembi...s...t&p=3175353
Tror'nte han kan dä för den däringa URLen leder icke till ett specifikt inlägg ... Tala om vad inlägget heter på sidan istället, alltså där det står typ: "Inlägg #15537" (som är DETTA inlägg) ovanför till höger om inlägget, då är det ju lätt att hitta.
Redigerat av anderswillhelmsson, 25 januari 2011 - 15:23.
Postad 25 januari 2011 - 15:33
echotuva
-
echotuva
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Tror'nte han kan dä för den däringa URLen leder icke till ett specifikt inlägg ...
Jo, den hänvisar till inlägg 15506...
Postad 25 januari 2011 - 15:36
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Att införa playfunktioner för fler kanaler är en utmärkt idé men det ska ju fungera också. Kollade på TCM:s filmbibliotek och testade att köra "Demolition man". Laggade och frös så det var omöjligt att titta. Provade en annan från 40-talet och den flöt på bra. En granne hade upplevt att slutet saknades i en del filmer han kollat på. Vem ansvarar för att dessa filmer är i rätt skick? Telia eller TCM?
Om du provar samma film igen nu, har du fortfarande störningar på den? Som kund ska du alltid felanmäla fel på ett programbibliotek till supporten på Telia oavsett vilket programbibliotek det är fel på så kommer supporten att se till att felanmälan hamnar på rätt ställe. Vissa leverantörer har utrustning hos Telia för att spela in allt och vissa laddar upp materialet i efterhand. Jag vet inte exakt vilka kanaler som har utrustning för att spela in hos Telia. För övrigt kan jag bara instämma i vad en del andra även säger. Vill inte att play ska dyka upp på kanaler jag inte har rättighet till. Men lite fånigt känns det att trots att jag kan se tex på kanal 6 så kan jag inte använda playfunktionen på denna kanal utan att ha Viasat On Demand.
Som designen är nu så är det inte enkelt att göra det, men förslaget har kommit till oss och vi tittar på det. Denna typ av förändringar som är design förändringar lämpar sig Tyck om Telia bra för att använda. Det är en sak att stoppa åtkomst till deras filmbibliotek men det är ju något annat att hindra att se repris på sådant man redan kan se. Eller?
Upphovsrättsligt är det en stor skillnad. Du som kund kan spela in vad du vill, men någon annan kan inte spela in samma program åt dig utan att bryta mot upphovsrätten. Någon av er som är bra på hur upphovsrätt kanske kan förklara detta på ett bra sätt, för det kan inte jag göra för tillfället. Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 25 januari 2011 - 15:45.
Postad 25 januari 2011 - 16:06
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Jo, den hänvisar till inlägg 15506...
...och svaret finns i inlägg #15407, någon mer information har jag inte ännu. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 25 januari 2011 - 16:32
Unregistered2530e964
-
Unregistered2530e964
-
Användare
-
-
167 inlägg
Bara en gissning:
"Digitalbox När du nytecknar 24 månadersabonnemang ingår digitalboxen Motorola VIP 1003. Nytecknar du ett abonnemang med 12 månaders bindingstid får du köpa boxen för 695 kr."
Hör med dem och se vad de säger 
Tog 12 mån och fick ett helt års Spotify. Vill inte binda mig 24 månader då tekniken går så pass fort fram. Helt ok.
Postad 25 januari 2011 - 17:09
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Om du provar samma film igen nu, har du fortfarande störningar på den?
Som kund ska du alltid felanmäla fel på ett programbibliotek till supporten på Telia oavsett vilket programbibliotek det är fel på så kommer supporten att se till att felanmälan hamnar på rätt ställe.
Vissa leverantörer har utrustning hos Telia för att spela in allt och vissa laddar upp materialet i efterhand. Jag vet inte exakt vilka kanaler som har utrustning för att spela in hos Telia.
Markus Johansson Telia Kundservice
Testade nyss samma film igen och det var precis lika mycket störningar. Så åter till ritbordet men tack så här långt Markus!
Postad 25 januari 2011 - 18:48
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Resetta smarten, om du ej gjort en massa egna konfig. så är det enklast. Knappen på baksidan, eller logga in i den och kör fabriksåterställning, då hämtar den alla inställningar igen.
Har gjort det många gånger tidigare. Både startat om genom att stänga av och sätta igång igen via knappen på baksidan. Har även testad flera gånger att köra RESET men det hjälper inte. Efter några dagar så är problem igen. Jag har inte gjort några egna inställningar alls i den. När jag får problem med telefonen, d.v.s. bara fastton hela tiden och trycker att avbryta linjen så avbryts hela systemet och Telia smart startas om. Både tv, bredbandet och telefoni blir lidande då...
Postad 25 januari 2011 - 20:53
gunnarbo
-
gunnarbo
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Hej!
Vi har precis fått fiberlan indraget och har några frågor.
Hur många SD-kanaler kan man se på och spela in samtidigt och vilken bitrate är det?
Hur många HD-kanaler kan man se på och spela in samtidigt och vilken bitrate är det?
Anledningen till att jag frågar är följande:
Vi har en 1963 inspelningsbar box och två (men använder bara en just nu) 1003 box.
Vi kan se på en HD-kanal på båda boxarna om man tittar på samma kanal t ex tv1hd, men om man växlar över till tv2hd på någon av boxarna så blir det svart på båda boxarna.
Om vi tittar på en HD-kanal på 1963 boxen och en inspelning startar på en SD-kanal så blir det svart på HD-kanalen.
Enligt Telia så är det inget fel i nätet.
/gb
Postad 25 januari 2011 - 22:28
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Tog 12 mån och fick ett helt års Spotify. Vill inte binda mig 24 månader då tekniken går så pass fort fram. Helt ok.
Vad hade du för box innan då?
Postad 25 januari 2011 - 22:32
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Har gjort det många gånger tidigare. Både startat om genom att stänga av och sätta igång igen via knappen på baksidan. Har även testad flera gånger att köra RESET men det hjälper inte. Efter några dagar så är problem igen.
Jag har inte gjort några egna inställningar alls i den. När jag får problem med telefonen, d.v.s. bara fastton hela tiden och trycker att avbryta linjen så avbryts hela systemet och Telia smart startas om. Både tv, bredbandet och telefoni blir lidande då...
Har du kollat om tjänsten remote access är aktiverat? Isåfall stäng av den. Orden nedan är tagna ifrån ett tidigare inlägg som Markus på Telia Kundservice skrev. "Som jag sagt tidigare så kommer man att lösa problemet med att windows datorer som har remote access aktiverat och kör automatisk ip (DHCP) skickar trafik till Thomson modemet som den inte förväntar sig, och då kan Thomson modemet hänga sig."
Postad 26 januari 2011 - 11:29
kontraband
-
kontraband
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Lite problem med MinTv på Telias Mina Sidor Har suttit i chatten och försökt övertyga någon där att det saknas en bild för en kanal och därför laddas inte javascripten korrekt i t.ex. Chrome, däremot funkar det i IE. Bilden som saknas: https://www.tewss.te...nelIcon_777.gifex. på bild som finns: https://www.tewss.te...annelIcon_1.gifI och med att det funkar i IE så verkar inte supporten intresserad av att göra något.. men kanske Marcus kan göra en framstöt?
Postad 26 januari 2011 - 20:17
htgrimsholm
-
htgrimsholm
-
Rookie
-
7 inlägg
Hur aktiverar jag HD tv. HD tv-Konrollen säger att jag kan få men det finns inget på kanalplatserna 17,18. Måste man ringa suppoerten eller kundtjänsten?
//htgrimsholm
Postad 26 januari 2011 - 20:23
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Hur aktiverar jag HD tv. HD tv-Konrollen säger att jag kan få men det finns inget på kanalplatserna 17,18. Måste man ringa suppoerten eller kundtjänsten?
//htgrimsholm
De ska finnas där med automatik! Dock vet jag att folk som har kopplat SCART emellan tv:n och digitalboxen inte får fram HD kanalerna. Varför vet jag inte riktigt, men eftersom HD används och förknippas med HDMI kanske det är något av den faktorn som spelar in. Så om du skulle ha en SCART kopplad byt ut den till en HDMI och starta om din box och se om kanalerna finns där då.
Postad 26 januari 2011 - 21:40
this
-
this
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
//htgrimsholm
Du har förmodligen samma problem som jag. De hade inte lagt på en så kallad HD profil på vårt abonnemang. Efter det borde det fungera, dock har det nu gått snart en vecka, utan att vi har fått några HD kanaler. Väntar dock spänt
5 användare läser detta ämne
2 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|